Home EN General Discussions & Questions

Join the official Goodgame Big Farm Discord today!Join our Big Farm Discord Server


Are you looking for a community of like-minded farmers to discuss your farming experience with? Look no further than the GoodGame Big Farm Discord Server!


Our server is the perfect place to connect with other farmers from around the world. Whether you're looking to chat about strategy, share tips and tricks, or just make new friends, our community has got you covered.


And that's not all - as a member of our Discord server, you'll also have access to exclusive giveaways and other special events. It's the perfect way to stay up to date on all the latest news and updates from GoodGame Studios.


So what are you waiting for? Join the GoodGame Big Farm Discord Server today and start connecting with fellow farmers from all over the world. Just click here to join the fun!

Help offered for Dutch players (hulp aangeboden voor NL spelers)

176244

Comments

  • truus3 (NL1)truus3 (NL1) Posts: 11
    edited 24.06.2015
    djw.... maar kan je misschien aangeven op welke pagina van de 113 dit staat ?
    heb al gezocht op keywords en in Latino's corner, maar vind wel een beschrijving maar niet hoe dit kado moet worden bezorgd bij de vriend;
    alvast bedankt
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 24.06.2015
    In de post (= het schrijven) precies boven jouw post beschrijft Larino hoe je dat doet (post nr 2253).

    Zodra jij een cadeau of streek hebt gekocht bij de tweeling, dan ga je naar de boerderij van die vriend,en klikt op het knopje wat aangegeven staat (met oa die katapult erop zoals Larino aangeeft). In dat venstertje vind je dan je cadeau. Hier moet je klikken op het woord "plaatsen" en vervolgens klik je op het gebouw/veld/gaard op je vriends' boerderij waar je dat cadeautje op wilt toepassen.

    Heel veel duidelijker dan dit kan ik het niet maken.... Maar laat svp nog even weten of het lukt! :)
  • truus3 (NL1)truus3 (NL1) Posts: 11
    edited 24.06.2015
    heb het eindelijk gevonden door op larino te zoeken...
  • quest (NL1)quest (NL1) Posts: 15
    edited 25.06.2015
    Ik zit met een vraag over het trainen van de paarden. Ik heb de gids van Larino gelezen, waarvoor duizend maal dank, maar het is me niet geheel duidelijk hoever je je paarden door moet trainen na de eerste keer fokken.

    Wat ik uit het verhaal begreep, train je eerst je paarden tot level 13. Dan fok je 2 paarden van level 13 tot een veulen van level 13. Maar tot welk level moet je dan dat veulen weer doortrainen voordat je het opnieuw fokt? In het plaatje staat namelijk dat het een aantal keer moet trainen op 'maximal non-intensive'. Aangezien ik op de goedkope methode train met maar 20 hoefijzers per keer weet ik niet welk level ik moet stoppen. Hopelijk kunnen jullie me vertellen welke levels de paarden weer gefokt moeten worden.
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 25.06.2015
    Het "maximal non-intensive" level loopt altijd tot 1980. Schuif bij elk paard wat je traint de meter helemaal door tot aan 1980 zónder te klikken (je blijft dus in het blauw, bij 2000 wordt hij oranje). Aan de hand van dat schuiven (vooral niet klikken!!) kun je zien hoeveel levels één zo'n training van die maximale 1980 je paard zou stijgen. Is dit nog maar 1 level, dan is het de moeite niet meer waard en kun je beter gaan fokken met dat paard. Gebruik die schuif in de uiterste niet-intensieve stand dus alleen ter indicatie voor jezelf.

    Bij de allereerste training met de schuif in die uiterste stand zie je deze meerdere levels omhoog aangeven. En de eerstvolgende trainingen daarna ook weer (telkens minder). Dat is altijd de moeite waard dan om door te gaan met de training (dus kun je dan kiezen voor jouw methode = in jw geval maar 20 hoefijzers en klik dan pas)..... Maar als de uiterste niet-intensieve stand nog maar halve of 1 level omhoog aangeeft, stop dan met trainen. En ga fokken, liefst met een ander paard van ongeveer hetzelfde level. Het veulen zal altijd de beste kwaliteiten overnemen, en dus ook op een gemiddelde van het level van zijn/haar ouders starten.

    Die 13 als 1e training bij een 'blanco' paard (=paard zonder verdere kwaliteiten) is gevonden door de spelers zelf, men heeft een "ongeveer" trainingsniveau becijferd voor ieder volgend veulen; dit kan paar punten meer of minder zijn. Is dus slechts een richtlijn maar wel een hele prettige om vanuit te gaan.
  • Larino (INT1)Larino (INT1) Posts: 4,572
    edited 26.06.2015
    Als aanvulling op Jiesta: houdt er ook rekening mee dat je meer fokeffecten krijgt op de levels 10, 20, 35, 50, 70, 90. Omwille van die extra fokeffecten is het altijd handig deze levels in de gaten te houden. Als je er net onder zit en je (zie ook de uitleg van Jiesta) nog maar heel weinig erbij krijgt op max niet intensief, zou ik toch nog even door gaan tot je wel op (liefst iets boven) een van die levels zit. Zorg ervoor dat je andere paard waar je mee gaat fokken vrijwel hetzelfde level heeft, maar in ieder geval ook op of boven een van de benchmark levels.
  • quest (NL1)quest (NL1) Posts: 15
    edited 26.06.2015
    Hartelijk dank voor de duidelijke uitleg Jiesta, nu kan ik met een goed gevoel mijn paarden weer verder trainen.
    En bedankt voor de toevoeging Larino.
    Jullie maken het spel voor ons een stuk makkelijker.
  • mina910mina910 Posts: 1
    edited 29.06.2015
    hey ik vind heel goed met julie te kense te maaken en het is ook in leuk spele ik ga nog aan der mensen det ook zegen
  • Nellie3 (NL1)Nellie3 (NL1) Posts: 163
    edited 30.06.2015
    Is het jullie ook wel eens opgevallen dat de tijden soms niet kloppen. Ik heb de alpaca's aangezet half 4 dan moet ie om half 11 klaar zijn...nou mooi niet dus 00:00 pas...is me met andere dingen ook wel eens opgevallen..raar toch?
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 30.06.2015
    Dat klinkt mij inderdaad erg vreemd in de oren, Nellie3. :huh: Als jij om 15:30 u je Alpacas hebt gevoerd, dan zouden ze inderdaad om 22:30 u klaar moeten zijn.

    Alpacaweiden doen 7 uur over melk geven. Heb het niet zo gecontroleerd, maar wil er best even een dag op letten ....

    Vraagje: waar baseer je die eindtijd op (00:00)?? Ik neem aan dat je hier middernacht mee bedoelt?

    Als ik mijn Alpacas voer dan gaat er een timer lopen die van 7 uur terug telt (dus van 07:00:00 naar 00:00:00). Nergens vind ik een eindtijd gemeld. Hoe kom jij aan 00:00? Waar zie je dat staan?
  • Larino (INT1)Larino (INT1) Posts: 4,572
    edited 30.06.2015
    Nellie33 wrote: »
    Is het jullie ook wel eens opgevallen dat de tijden soms niet kloppen. Ik heb de alpaca's aangezet half 4 dan moet ie om half 11 klaar zijn...nou mooi niet dus 00:00 pas...is me met andere dingen ook wel eens opgevallen..raar toch?

    Ja, nu je het zegt en ik even denk, ik dacht altijd dat alpaca's 7 uur duurden. Maar ik zette ze vanmorgen aan en de timer was op 7:58, dus ik dacht nouja, zal ik het wel fout hebben dat het toch 8 uur duurt. Nu ik op de info knop klik staat er wel dat het 7 uur moet duren... Ik zal zo eens kijken als ze klaar zijn wat de timer aangeeft nadat ik ze weer heb aangezet.
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 30.06.2015
    Oh, dat is goed om te vernemen Larino - mijn alpacas zijn pas over 5,15 u klaar, maar zal het ook even in de gaten houden. ^^
  • Larino (INT1)Larino (INT1) Posts: 4,572
    edited 30.06.2015
    Ik heb het even getest en de timer geeft nu wel 7 uur aan. Ook voordat ik op start klik en daarna telt hij af met 6:59, 6:58 enz. Dus ik heb geen idee wat er gebeurde, weet ook niet meer hoe laat ik ze aan heb gezet vanmorgen. Nu lijkt het iig goed te zijn.
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 30.06.2015
    Ik heb inmiddels ook bericht van 3 coop-leden: timer telt inderdaad af vanaf 7 uur, precies zoals ik in post #2265 en Larino in haar laatste post aangeef(t).... dus alles zoals het hoort.
    Hopelijk is eea ook weer correct in jouw spel Nellie3!


    PS: gave banner weer, Larino! :thumbup:
  • Larino (INT1)Larino (INT1) Posts: 4,572
    edited 30.06.2015
    Jiesta wrote: »
    [...]

    PS: gave banner weer, Larino! :thumbup:

    Thanks Jiesta :D Ik heb hem bij Bondenson besteld dit keer. Die arme jongen doet zo zijn best en ik zeg elke keer nee om verschillende redenen XD
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 30.06.2015
    Zag het al in het forum - heb eea beetje gevolgd - tja ... al die populariteit nietwaar!?!? Zóó lastig! Moet je maar niet van die hartstikke gave websites maken!!

    smiley-laughing025.gif
  • Larino (INT1)Larino (INT1) Posts: 4,572
    edited 30.06.2015
    Jiesta wrote: »
    Zag het al in het forum - heb eea beetje gevolgd - tja ... al die populariteit nietwaar!?!? Zóó lastig! Moet je maar niet van die hartstikke gave websites maken!!

    smiley-laughing025.gif

    Lol, tjah :P "Tis moeilijk bescheiden te blijven, wanneer je zo goed bent als ik..." Offehh, wacht XD

    Het is vooral lastig als je zelf ook dingen maakt/kunt maken en het dan uit handen gaat geven. Ik bedoel, ik heb altijd een bepaald idee in mijn hoofd en dat kan ik in principe zelf uitvoeren, dus dan is het erg lastig toch te zeggen nee, die ander mag dat doen. Als het nou iets is dat ik niet zelf kan is het veel makkelijker :P Daarom had ik ook gezegd van het moet een banner zijn en zoek het verder zelf maar uit, dan ben ik minder kritisch omdat ik geen eisen stel, maar dat werkt niet. Ik wil uiteindelijk toch iets specifieks en gewoon 'een banner' is te breed - het moet wel bij de website passen, enige kwaliteit hebben en niet teveel afleiden. Zelf heb ik dat in een half uurtje in elkaar gefixt :P

    Maar goed hij heeft toch iets voor mij mogen maken! Het staat dan wel niet op de website, maar ik ben er wel heel blij mee.
  • Nellie3 (NL1)Nellie3 (NL1) Posts: 163
    edited 01.07.2015
    Hallo Jiesta & Larino

    met 00:00 bedoelde ik idd snachts. Dat ie er 7 uur overdoet klopt,maar ik heb soms het idee dat als je later weer terug komt,de tijd niet klopt en dan bedoel ik dat niet alleen met de alpaca's het is me ook al eens opgevallen bij de lekkerbek en de andere farms. Je zet iets om 3 uur aan zodat ik om savonds nog kan oogsten,want dan moet het om 22 uur klaar zijn,als het 7 uur duurt,en dan kom ik later terug en klopt er gewoon nix vd tijd die onderhand is verstreken. Dus met andere woorden als je uitlogt en later opnieuw inlogt, net of hebben mijn personeelsleden nix gedaan .......:) ff een gekheidje..maar handig is het niet ! Iemand in onze coop had het ook al eens opgemerkt.


    Larino wrote: »
    Ik heb het even getest en de timer geeft nu wel 7 uur aan. Ook voordat ik op start klik en daarna telt hij af met 6:59, 6:58 enz. Dus ik heb geen idee wat er gebeurde, weet ook niet meer hoe laat ik ze aan heb gezet vanmorgen. Nu lijkt het iig goed te zijn.
  • rudolf maereman (NL1)rudolf maereman (NL1) NL1 Posts: 4
    edited 01.07.2015
    ik geraak OOK Niet op het spel
  • PlayerAnniePlayerAnnie Posts: 18
    edited 01.07.2015
    Kleine vraag over de snoepboerderij.
    Heeft iemand een idee welk snoep het meeste opleverd voor het snoepjespaleis?
    Ik doe steeds de suikerdecoraties, maar ik vraag me af of er geen betere methode bestaat.
    Alvast bedankt voor jullie tips.
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 01.07.2015
    PlayerAnnie, je zou dit draadje eens moeten lezen van hardup, "Maximum Performance at the Candy farm" en dan vooral post 26 t/m post 30: http://en.board.goodgamestudios.com/bigfarm/showthread.php?140765-Maximum-Performance-at-the-Candy-Farm/page2&highlight=hardup

    Alhoewel in het Engels, is hier gemakkelijk uit te halen wat de beste opbrengsten biedt op de Snoep Farm. Men heeft het al helemaal voor je uitgerekend! ^^ Als eerste Marsepein en goede tweede Chocolade brengen het meest op, afgewisseld door Fruitsnoep als je even niet genoeg amandelmeel of chocoladepoeder hebt. Peperkoek en/of Suikerdecoraties zijn wellicht handig om 's nachts te draaien (?).
  • liesbethgizmoliesbethgizmo Posts: 1
    edited 02.07.2015
    Goede dag...

    Ik heb een jaar geleden mee gedaan met jullie spel....
    Nu ben ik jullie groepsnaam kwijt....
    Graag zou ik weer in jullie groep willen...

    Heel veel liefs

    Liesbeth en Gizmo
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 02.07.2015
    Liesbethgizmo, In dit forum mag je alleen Engels schrijven. Er zijn 2 draadjes waar je je vraag op kwijt zou kunnen om iets te bereiken:

    1) onder "Cooperative search thread for non English speaking users", kijk hier

    2) op het Nederlandse draadje "Help offered for Dutch Players", kijk hier (en op beide draadjes mag je in NL schrijven)

    Translation:
    In this forum we may only write in English. You'd do better to post your question (search for a certain coop) in 1 of the next threads:
    1) "Cooperative search thread for non English speaking users"
    2) "Help offered for Dutch Players"

    Succes! ^^
  • PINJO1986 (NL1)PINJO1986 (NL1) NL1 Posts: 1,852
    edited 02.07.2015
    Goede dag...

    Ik heb een jaar geleden mee gedaan met jullie spel....
    Nu ben ik jullie groepsnaam kwijt....
    Graag zou ik weer in jullie groep willen...

    Heel veel liefs

    Liesbeth en Gizmo

    Weet niet of we je kunnen helpen, het kan zijn dat er al een aantal zijn gestopt of dat ze in een andere groep zitten.

    Weet je misschien nog wat namen van deze spelers waarmee je in de groep zat?
  • rudolf maereman (NL1)rudolf maereman (NL1) NL1 Posts: 4
    edited 04.07.2015
    geraak weer niet op het spel hoe is dat mogelijk

    wat is dat for an rot spel ALS ge dat niet kunt laden zal ik er rap mee stoppen

    Edit by PINJO: let aub op je taal
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 04.07.2015
    geraak weer niet op het spel hoe is dat mogelijk

    wat is dat for an rot spel ALS ge dat niet kunt laden zal ik er rap mee stoppen

    Ik hoop dat Larino of iemand anders die technischer is dan ik nog online komt, maar vooralsnog kan ik je al wel het volgende adviseren. Log uit en weer in en schoon dan al je caches op, ook je browser en zorg dat je flash updated is. Hoe eea te doen kun je terugvinden in de signature van Pinjo/Board Moderator, zie oa post #2279 op pag. 114.

    Ten tweede zou ik je willen voorstellen je taal wat te kuisen op het forum, er staat in de reglementen dat het niet toegestaan is opruiende taal of scheldwoorden te gebruiken.

    Ik hoop dat je caches opschonen helpt, laat dit anders nog even weten, misschien dat iemand anders je dan nog verder kan helpen.

    Happy farming ^^
  • Larino (INT1)Larino (INT1) Posts: 4,572
    edited 04.07.2015
    geraak weer niet op het spel hoe is dat mogelijk

    wat is dat for an rot spel ALS ge dat niet kunt laden zal ik er rap mee stoppen

    Het hoeft niet per se aan het spel te liggen... Ik heb verder geen klachten gezien dat mensen niet kunnen inloggen en zelf heb ik ook nergens last van. Wellicht kun je proberen je tijdelijke bestanden op te schonen, je flash bestanden op te schonen of opnieuw te installeren en zorg ervoor dat je de nieuwste versie van je browser hebt. Een andere browser proberen kan ook een oplossing zijn.
  • wiggeltje (NL1)wiggeltje (NL1) NL1 Posts: 88
    edited 05.07.2015
    Volgens het spel gebruik ik (vaak) scheldwoorden wanneer ik een uitnodigingsmail wilt sturen. Ooit is mij eens iets opgevallen dat ik een mail in het spel onderling niet kon doorsturen omdat daar het woordje 'ass' in zat. Dit stond niet los geschreven maar eerder in een woord zoals; assosiatief. Klopt het dat er een Engelse talenfilter op het Nederlandse universum zit?

    Bij voorbaat dank,
    Wiggeltje
  • Gwendolen (US1)Gwendolen (US1) Posts: 1,268
    edited 05.07.2015
    Yup, dat klopt! Er zit alleen maar een engelse censuur op alle servers. Je kan ook geen grape zeggen, geen skills en geen peacock :p
    Je kan echter wél in het nederlands vloeken, inmiddels weet mijn hele coop wat kak betekent :D
  • edited 06.07.2015
    hoi iedereen,

    de vraag is vast wel keer gesteld, maar om nu alle 115 pagina's te bekijken.....
    maar de missies zijn nu voor mij nooit haalbaar,dit omdat ik niet hele dagen met spel bezig ben.
    mij is verteld dat je de moeilijkheidsgraad kunt aanpassen, weet iemand hoe dit moet?
    Ik had laats keer en toen heb ik het 1 niveau lager gezet, maar helaas die ook niet kunnen volbrengen.
    moet ik weer wachten totdat het opnieuw aangeboden wordt? die missies zijn alleen haalbaar als je hele dagen tijd hebt om op je boerderij te oogsten, zaaien en verzamelen.

    alvast bedankt!!

    gr. Dianne
This discussion has been closed.