Home EN General Discussions & Questions

Join the official Goodgame Big Farm Discord today!Join our Big Farm Discord Server


Are you looking for a community of like-minded farmers to discuss your farming experience with? Look no further than the GoodGame Big Farm Discord Server!


Our server is the perfect place to connect with other farmers from around the world. Whether you're looking to chat about strategy, share tips and tricks, or just make new friends, our community has got you covered.


And that's not all - as a member of our Discord server, you'll also have access to exclusive giveaways and other special events. It's the perfect way to stay up to date on all the latest news and updates from GoodGame Studios.


So what are you waiting for? Join the GoodGame Big Farm Discord Server today and start connecting with fellow farmers from all over the world. Just click here to join the fun!

Help offered for Dutch players (hulp aangeboden voor NL spelers)

149244

Comments

  • shadowxxl2shadowxxl2 Posts: 4
    edited 08.08.2014
    wat kun je doen met reputatiepunten? graag bericht. ingame is shadowxxl

    handig zo'n nederlands forum
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 08.08.2014
    Nellie33 wrote: »
    @BesjeB &Jiesta: het is opgelost,ik heb support een mail gestuurd weet nu niet of zij zo snel gewerkt hebben ;) of dat het ineens goed was. Uitloggen en schoonmaken hielp in ieder geval niet,maar tis nu weer voor elkaar. Dank voor jullie Advies.

    Fijn zo Nellie33! Dan kun je weer verder :thumbup:
    shadowxxl2 wrote: »
    wat kun je doen met reputatiepunten? graag bericht. ingame is shadowxxl

    handig zo'n nederlands forum

    Shadowxxl: de reputatiepunten zijn er vooralsnog alleen maar om "mee te kunnen pronken" ;) Het is nog niet bekend of deze in de toekomst een grotere rol gaan spelen, maar voorlopig is eea er dus alleen maar om aan te kunnen tonen hoever je al gekomen bent.

    Edit by PINJO: merged posts, please use edit button
  • PINJO1986 (NL1)PINJO1986 (NL1) NL1 Posts: 1,852
    edited 08.08.2014
    Ik weet dat het niet in deze thread hoort, maar dit is de enige thread waar veel Nederlanders op komen.

    Heb namelijk wat goud weg te geven aan een coop op de NL1 server. Wil graag dat meerdere coops wat goud krijgen en daarom wil ik iedereen vragen om op deze thread te reageren als je wilt dat je coop goud krijgt. Je zult op die thread wel in het Engels moeten reageren omdat dit nu eenmaal een Engels forum is maar je kunt mij ook een persoonlijk bericht sturen als je geen Engels kunt maar toch goud voor je coop wilt hebben.

    Zal tot vrijdag kijken hoeveel coops er zijn die goud willen en zal dan op zaterdag langs komen (er moet wel 1 plekje overblijven) om het goud in de coop kas te doen.
  • Nellie3 (NL1)Nellie3 (NL1) Posts: 163
    edited 09.08.2014
    Reageerd het spel bij jullie ook zo traag. Typen hier gaat wel snel,op de chat issie zo traaaaagg,en ook het klikken op dingen. Vroeg me af of dat bij meerdere zo is. En wat ik er evt aan kan doen.
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 09.08.2014
    Nellie33: dit gebeurt herhaaldelijk. Wat ik en mijn coop-leden dan doen is even snel reloaden: Ctrl + F5 indrukken. Je spel herlaadt dan weer en dan is alles weer op normale snelheid (althans bij ons werkt dit goed).

    Soms moet je wat straffere maatregelen nemen: dan dus je pc helemaal uitzetten, wellicht zelfs je router/modum opnieuw opstarten, je pc vervolgens ook opnieuw opstarten...

    Daarnaast is het verstandig om regelmatig je "pc-historie" op te schonen: dus je cache/browser/flash clearen.
    Ik heb zelf een Ccleaner programma, wat als ik opstart al veel voor me schoont.
  • Nellie3 (NL1)Nellie3 (NL1) Posts: 163
    edited 10.08.2014
    @Jiesta cc cleaner heb ik ook ;) Thanx voor je bericht/advies.

    Nog een ander vraagje die we hebben in onze coop,we hebben 2 spelers die al een mnd niet aanwezig zijn,worden die automatisch verwijderd zoals bij de "baas"vd coop?
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 10.08.2014
    Neen, helaas niet. Alleen de leider wordt na 32 dagen volledige afwezigheid verwijderd en dan gaat het leiderschap automatisch over naar de langst aanwezige PV.
    En de leider kan de anderen eruit zetten indien gewenst. Alléén de leider! Jullie kunnen dus julie leider vragen om deze leden eruit te zetten.

    Wij in onze coop overleggen dit soort maatregelen altijd met elkaar en als we het erover eens zijn, dan zet de leider dus iemand er uit. Wij hanteren in onze coop een 48-uurs regel. Elk nieuw lid krijgt deze regel te horen bij binnenkomst: als je langer dan 48 u off-line denkt te zijn, laat dit ons van tevoren dan even weten.
    Is iemand langer dan 48 u afwezig zonder voorafgaande melding, dan houden we hem/haar nog 1 wk in de coop, en zetten hem/haar er dan pas uit. Met een vriendelijke mail, dat als ze willen ze altijd terug mogen komen. Er kan nl altijd iets gebeurd zijn (onverhoopt: ziekte, ongeval bv) waar men niks aan kan doen.


    Correctie: leider wordt niet uit coop gezet maar afgezet na 32 dgn afwezigheid; dus blijft nog lid v coop!! (zie Larino, post 1453)
    Dank Larino!
  • Larino (INT1)Larino (INT1) Posts: 4,572
    edited 10.08.2014
    Jiesta wrote: »
    Neen, helaas niet. Alleen de leider wordt na 32 dagen volledige afwezigheid verwijderd en dan gaat het leiderschap automatisch over naar de langst aanwezige PV.
    En de leider kan de anderen eruit zetten indien gewenst. Alléén de leider! Jullie kunnen dus julie leider vragen om deze leden eruit te zetten.

    Wij in onze coop overleggen dit soort maatregelen altijd met elkaar en als we het erover eens zijn, dan zet de leider dus iemand er uit. Wij hanteren in onze coop een 48-uurs regel. Elk nieuw lid krijgt deze regel te horen bij binnenkomst: als je langer dan 48 u off-line denkt te zijn, laat dit ons van tevoren dan even weten.
    Is iemand langer dan 48 u afwezig zonder voorafgaande melding, dan houden we hem/haar nog 1 wk in de coop, en zetten hem/haar er dan pas uit. Met een vriendelijke mail, dat als ze willen ze altijd terug mogen komen. Er kan nl altijd iets gebeurd zijn (onverhoopt: ziekte, ongeval bv) waar men niks aan kan doen.

    Nog even een aanvulling, the leider wordt niet verwijderd maar afgezet. Hij blijft dan nog een plaatsvervanger of normaal lid en kan verwijderd worden door de nieuwe leider. Niemand wordt dus automatisch uit de co-op gekickt!
  • GeeCee (NL1)GeeCee (NL1) Posts: 3
    edited 11.08.2014
    Ik zou op mijn bloemenfarm graag een tweede imkerij bij plaatsen maar dat lukt niet. In het bouwmenu staat de imkerij in het grijs weergegeven. Ik heb voldoende dollars, genoeg plaats enz. De andere items worden wel met een groene achtergrond weergegeven. Mijn level is 59. Iemand enig idee hoe dit zou kunnen komen?
  • edited 11.08.2014
    ---je vraag was al beantwoord in een ander topic---
  • Larino (INT1)Larino (INT1) Posts: 4,572
    edited 11.08.2014
    GeeCee4 wrote: »
    Ik zou op mijn bloemenfarm graag een tweede imkerij bij plaatsen maar dat lukt niet. In het bouwmenu staat de imkerij in het grijs weergegeven. Ik heb voldoende dollars, genoeg plaats enz. De andere items worden wel met een groene achtergrond weergegeven. Mijn level is 59. Iemand enig idee hoe dit zou kunnen komen?

    Besje B heeft gelijk, het is hier beantwoord:
    If you put your cursor over the grey apiary it should tell you what level the 2nd one is available.

    Als je de cursor over de grijze "apiary" het je vertellen welk niveau de 2e een is beschikbaar.

    Ik dacht ergens gelezen te hebben dat hij op level 70 tot 75 ergens beschikbaar wordt. Schijnbaar kun je dat in de shop zien. Ga met je muis over de knopjes en een van die knopjes zou je dan moeten vertellen welk level die imkerij beschikbaar wordt om te bouwen. Ik zal even op zoek gaan naar het andere draadje waar Nafaru het heeft verteld.

    Edit: en ik heb het alweer gevonden, maar is wel de derde:
    Nafaru wrote: »
    It definitely is after level 72, Wildcard999, so it's perfectly normal you may only build 2 apiaries by now.

    At level 75 you should unlock the next one. :)

    Dat betekent dat je dus vanaf level 75 de derde imkerij mag bouwen. De tweede zal neem ik aan ergens tussenin beschikbaar komen. Nog even een paar levels erbij dus ^^
  • Nellie3 (NL1)Nellie3 (NL1) Posts: 163
    edited 11.08.2014
    Hallo Jiesta en Larino bedankt voor jullie antwoord. Wij overleggen idd ook dit soort dingen.Maar dit wisten we ff niet zeker. OOk wel zo logisch dat iemand er niet zomaar uitgekickt wordt.Maar wel lastig als je soms geen contact meer hebt met die mensen die niet meer online komen. Maar ik gooi het in de coop wat we er aan kunnen doen.
  • ollykoehondollykoehond Posts: 1
    edited 11.08.2014
    hoi ik ben het olly koehond
  • polderfamkepolderfamke Posts: 2
    edited 12.08.2014
    Hallo,
    Ik kan niet verder met mijn eiland. Ik moet het een naam geven maar dat wordt niet geaccepteerd. Als ik de naam Tropicana intyp dan geeft hij de foutmelding dat er meer dan 3 tekens moet zijn. Tropicana is meer dan 3 maar het wil dus niet. Paar keer opnieuw opgestart, geshiedenis gewist van de computer maar het lukt niet. Ik kan dus niet verder met het eiland. Kunnen jullie mij helpen?

    Polderfamke
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 12.08.2014
    Ik weet niet of dit het euvel is, polderfamke - maar heb gelezen dat op andere servers mensen de namen "Tropicana" en/of "Peacock island" (of hiervan afgeleide woorden) niet in de naam van hun eiland mogen gebruiken. Helaas zitten hier de woorden "pic" en "cock" in verborgen en deze woorden komen niet door het woordfilter heen.
    Misschien zou je een andere naam willen/kunnen bedenken en dus uitproberen? En - voorzover je het nog niet wist - de naam mag maximaal 13 tekens bevatten.
  • Larino (INT1)Larino (INT1) Posts: 4,572
    edited 12.08.2014
    Kassen (en schelpen handelaar veranderingen)
    De kassen gaan ingevoerd worden! In de kassen kun je tropische vruchten kweken uit de zaadjes die je kunt kopen. Benny gaat nu dus ook de zaadjes aanbieden in zijn schelpen handelaar wagen.
    • De kassen worden vrijgespeeld door het voltooien van de eerste taak op het eiland.
    • Het gebouw heeft 7 levels, de eerste 3 zijn beschikbaar voor dollars, de rest voor goud. De laatste 2 levels hebben ook de architect nodig om te upgraden.
    • Om productie te starten heb je zaadjes nodig die je alleen bij Benny kunt kopen in zijn schelpen handelaar wagen.
    • Voor elk type zaadje zijn er twee varianten, net als de normale en kwekerij zaadjes. Ze verschillen in productietijd en opbrengstaantallen.
    Het schip V2
    Kapitein Barnacle heeft gehoord dat je de nieuwe zaadjes kunt kopen en is geinteresseerd in de vruchten die eruit komen. Hij biedt in ruil voor deze vruchten hoefijzers aan die je later in de paardenstal kunt gebruiken. Hij zal ook nog steeds om andere boerderij producten vragen en de oude beloningen geven.
    • Het schip vraagt nog steeds om 6 verschillende producten.
    • 4 producten komen van je boerderij en 2 van de nieuwe kassen.
    • Tot level 30 vraagt het schip om maar 4 producten, na level 30 kun je de 5e en 6e optie vrijspelen door het vliegveld vrij te spelen bij elk eiland evenement.
    • Je krijgt hoefijzers voor het leveren van elk product.
    • Voor de eerste 4 producten van je boerderij krijg je hoefijzers, XP en dollars.
    • Voor de laatste 2 producten, de vruchten uit de kassen, krijg je extra hoefijzers en de beloning voor het compleet maken van de bestelling.
    • Voor de tropische vruchten, de laatste 2 producten, kun je kiezen uit 3 verschillende aantallen. Deze aantallen zullen beinvloeden hoeveel hoefijzers je krijgt, maar beinvloeden niet je eind beloning voor het compleet maken van de bestelling.
    Foutjes en andere kleine veranderingen
    • De errors die het schip gaf bij aankomst of vertrek zijn opgelost.
    • Benny gaat nu ook de zaadjes aanbieden in zijn schelpen handelaar wagen.
    De update vindt plaats tussen 9 en 11 Nlse tijd.
  • edited 12.08.2014
    Even een vraag.
    Als ik nou geen zaden koop, zal Kapitein Barnacle er dn alsnog om vragen?
    Zo ja, dan word je eigenlijk verplicht zaden te gaan kopen, want door elkekeer de boot uren in de haven laten liggen loop je een hoop geld en XP mis.
  • Larino (INT1)Larino (INT1) Posts: 4,572
    edited 12.08.2014
    Ik weet het niet. Mss als je de laatste twee vakjes niet vrijspeelt door het vliegveld niet vrij te spelen dat je dan alleen maar die 4 vakjes hoeft te doen. We zien vanzelf hoe het gaat werken :)
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 12.08.2014
    Sowieso zullen 2 van de 6 ladingen waar het schip om vraagt, de tropische vruchten behelzen die in de Kas geweekt worden vanuit die tropische zaden.
    Je hoeft helemaal niks, maar als je het schip volgeladen (dus met alle 6 vrachten) weg wilt sturen (om die eindbonus te vangen) dan zul je idd toch je schelpen voor zaden in moeten ruilen.
  • GeeCee (NL1)GeeCee (NL1) Posts: 3
    edited 13.08.2014
    Larino wrote: »
    Besje B heeft gelijk, het is hier beantwoord:



    Ik dacht ergens gelezen te hebben dat hij op level 70 tot 75 ergens beschikbaar wordt. Schijnbaar kun je dat in de shop zien. Ga met je muis over de knopjes en een van die knopjes zou je dan moeten vertellen welk level die imkerij beschikbaar wordt om te bouwen. Ik zal even op zoek gaan naar het andere draadje waar Nafaru het heeft verteld.

    Edit: en ik heb het alweer gevonden, maar is wel de derde:



    Dat betekent dat je dus vanaf level 75 de derde imkerij mag bouwen. De tweede zal neem ik aan ergens tussenin beschikbaar komen. Nog even een paar levels erbij dus ^^

    Oei blijkbaar had ik het dus ook op het Engelstalige forum gepost, dat was niet de bedoeling. In ieder geval is het raadsel nu opgelost. Bedankt.
  • edited 13.08.2014
    Larino wrote: »
    De update vindt plaats tussen 9 en 11 Nlse tijd.

    Ik heb hoofdstuk 1 al even af, maar mijn kas is nog steeds ontoegankelijk en Benny heeft geen zaden.
    Wanneer is die update exact?
  • PINJO1986 (NL1)PINJO1986 (NL1) NL1 Posts: 1,852
    edited 13.08.2014
    BesjeB wrote: »
    Ik heb hoofdstuk 1 al even af, maar mijn kas is nog steeds ontoegankelijk en Benny heeft geen zaden.
    Wanneer is die update exact?

    Morgen (14 augustus) tussen 9:00 en 11:00 is de update er. Daarna krijg je de kas en kun je de zaden (als het goed is) dus kopen.
  • Larino (INT1)Larino (INT1) Posts: 4,572
    edited 13.08.2014
    BesjeB wrote: »
    Ik heb hoofdstuk 1 al even af, maar mijn kas is nog steeds ontoegankelijk en Benny heeft geen zaden.
    Wanneer is die update exact?

    Quote dan de volgende keer ook gelijk even de titel erbij :P Daar staat 14 augustus. Is dat vandaag? Nee volgens mij is het vandaag de 13e XD
  • edited 14.08.2014
    Haha....ow nee...wat een faal !! :)
    Sorry, niet goed gekeken.
    Zit ook zolang achter die computer dat ik scheel ga kijken ;-)

    Ben benieuwd.

    p.s. Wat is jouw persoonlijke mening over het eiland?
  • shadowxxl2shadowxxl2 Posts: 4
    edited 14.08.2014
    hoe kan ik die paardenranch vrijspelen? moet dat binnen 20 dagen?
    verdwijnt het eiland over 23 dagen dan ook? of blijft eiland altijd bestaan?
  • Larino (INT1)Larino (INT1) Posts: 4,572
    edited 14.08.2014
    shadowxxl2 wrote: »
    hoe kan ik die paardenranch vrijspelen? moet dat binnen 20 dagen?
    verdwijnt het eiland over 23 dagen dan ook? of blijft eiland altijd bestaan?

    Het eiland verdwijnt over 23 dagen, maar komt later weer terug als baby eiland zodat je het weer opnieuw kunt opbouwen. Het is een evenement dat je keer op keer opnieuw kunt doen. De paarden ranch is nog niet ingevoerd in het spel, dat komt later nog. Je kunt nu alvast hoefijzers gaan verzamelen voor wanneer het straks wel geimplementeerd is.

    Edit: wat ik van het eiland denk. Het is een leuke zandbak voor de hoge levels die wat geld te spenderen hebben. Ik vind het persoonlijk erg leuk. Heb er een handje van om mijn andere 3 boerderijen stil te laten staan en alleen aan het eiland te werken. Maar goed, soms moet er ook weer wat geld binnen komen dus dan start ik een missie 2 keer per dag en oogst alles maar weer eens :P
  • Nellie3 (NL1)Nellie3 (NL1) Posts: 163
    edited 14.08.2014
    ben ik weer eens ;) leuk hoor al die nieuwe dingen,maar echt veel tijd geven ze ons niet...die kweekkast geeft maar weinig meer bij het uppen,dus als je dat mee wil geven in de boot ben je ff bezig en ja ben nou niet van plan om hier hele dagen te zitten...er moet ook nog echt gewerkt worden :P Wat vinden jullie ervan?

    Dus als ik het goed begrijp kan ik over een tijdje dat mooie eiland wat het nu is,weer helemaal opnieuw maken....mag toch hopen dat al het geld wat ik er ingestoken heb,op 1 of andere manier weer terug krijg ;)
  • edited 14.08.2014
    Haha...okay, dan hebben we ongeveer het zelfde idee erover. Altijd fijn om te weten.
    Het eiland is ook leuk, maar heel kostbaar.

    Nu de kas er is en de boot voor de eerste keer weer is aangekomen is wel gebleken dat het eiland belangrijker is als een "side project".
    Je moet zaden hebben want hij vraagt er gelijk om

    Ik dacht dat je deze vakjes "vrij moest spelen" en je dus enigszins een keuze had.....maar helaas niet het geval.
    Je kunt zelfs de vraag van fruit verhogen met pijltjes toetsen voor extra hoefijzers.
    Attachment not found.

    Dit vind ik wel een klein minpuntje, maar het is te overkomen ;-)
  • Larino (INT1)Larino (INT1) Posts: 4,572
    edited 14.08.2014
    BesjeB wrote: »
    Haha...okay, dan hebben we ongeveer het zelfde idee erover. Altijd fijn om te weten.
    Het eiland is ook leuk, maar heel kostbaar.

    Nu de kas er is en de boot voor de eerste keer weer is aangekomen is wel gebleken dat het eiland belangrijker is als een "side project".
    Je moet zaden hebben want hij vraagt er gelijk om

    Ik dacht dat je deze vakjes "vrij moest spelen" en je dus enigszins een keuze had.....maar helaas niet het geval.
    Je kunt zelfs de vraag van fruit verhogen met pijltjes toetsen voor extra hoefijzers.
    Attachment not found.

    Dit vind ik wel een klein minpuntje, maar het is te overkomen ;-)

    Je moet die vakjes ook vrijspelen, door het vliegveld te kopen. En raad eens wat wij allemaal aan het begin van dit eiland evenement gedaan hebben...
  • edited 14.08.2014
    hadden ze wel even mogen zeggen van te voren ;-)

    Snap alleen niet dat nu ik 100% heb geladen....ik er niet gewoon voor kans kiezen om hem te laten vertrekken.
    Maar ach....2x super zaad gekocht en gelijk gezaaid. Even 1,5uur geduld en de boot kan vol!
This discussion has been closed.