Home EN General Discussions & Questions

Join the official Goodgame Big Farm Discord today!Join our Big Farm Discord Server


Are you looking for a community of like-minded farmers to discuss your farming experience with? Look no further than the GoodGame Big Farm Discord Server!


Our server is the perfect place to connect with other farmers from around the world. Whether you're looking to chat about strategy, share tips and tricks, or just make new friends, our community has got you covered.


And that's not all - as a member of our Discord server, you'll also have access to exclusive giveaways and other special events. It's the perfect way to stay up to date on all the latest news and updates from GoodGame Studios.


So what are you waiting for? Join the GoodGame Big Farm Discord Server today and start connecting with fellow farmers from all over the world. Just click here to join the fun!

Help offered for Dutch players (hulp aangeboden voor NL spelers)

148244

Comments

  • Larino (INT1)Larino (INT1) Posts: 4,572
    edited 05.08.2014
    Hoe kun je zien hoeveel schelpen je al hebt verzameld?????

    Open de inventaris van je hoofdboerderij. Ga dan naar de uitrusting tab en daar staan de schelpen bij.
  • Henk MensenHenk Mensen Posts: 11
    edited 05.08.2014
    Gevonden, bedankt.
  • PlayerAnniePlayerAnnie Posts: 18
    edited 05.08.2014
    ivm het tropisch eiland
    Ben je de gekochte grond ook kwijt na die 30 dagen?
    Ik vind het een beetje jammer dat alles wat je opgebouwd hebt telkens verdwijnt. Ik denk dat het enerverend gaat zijn om na 30 dagen telkens opnieuw te moeten beginnen.
  • Larino (INT1)Larino (INT1) Posts: 4,572
    edited 05.08.2014
    ivm het tropisch eiland
    Ben je de gekochte grond ook kwijt na die 30 dagen?
    Ik vind het een beetje jammer dat alles wat je opgebouwd hebt telkens verdwijnt. Ik denk dat het enerverend gaat zijn om na 30 dagen telkens opnieuw te moeten beginnen.

    Ja, alles gaat weg en alle producten en dollars worden omgezet in schelpen. Je moet het zien als een evenement waar je decos kan winnen. De evenementen beginnen ook telkens opnieuw. Alleen hier is het verschil dat je langer de tijd hebt en echt iets op moet bouwen wat je geld kost helaas. En sommigen die ongeduldig zijn kost het zelfs goud :( Ik doe mijn uiterste best er geen enkel goudstuk aan te betalen ookal ben ik erg geneigd het wel te doen. Ik wil heel graag die 3 decos winnen, de laatste heeft zelfs 90 tevredenheid!
  • vlinder250 (NL1)vlinder250 (NL1) Posts: 2
    edited 05.08.2014
    Hoe kan ik naar het eiland vliegen?
  • Larino (INT1)Larino (INT1) Posts: 4,572
    edited 05.08.2014
    vlinder250 wrote: »
    Hoe kan ik naar het eiland vliegen?

    Betaal 25 certificaten, transfer je eerste aantal dollars en klik dan 1) op het vliegveld en dan het eiland knopje of 2) op het eiland boerderij gedeelte in je volgende oogsten menu of 3) op de eiland boerderij in je uitschuifmenu midden bovenin je boerderij. Heb je dat alles niet, log dan uit en weer opnieuw in en kijk nog eens of je kunt reizen.
  • wen (NL1)wen (NL1) NL1 Posts: 36
    edited 05.08.2014
    Hallo,

    Bij ons zijn er leden die en mail hadden gehad, en ze kregen 1 000 schelpen. Bij het inwisselen hebben ze de schelpen eigenlijk nooit gehad. Heb hen gevraagd om opnieuw in te loggen maar dat hielp ook niet. Zijn hier meer klachten over of moet dat nog opgelost worden.

    Mvg Wen
  • Larino (INT1)Larino (INT1) Posts: 4,572
    edited 05.08.2014
    wen4 wrote: »
    Hallo,

    Bij ons zijn er leden die en mail hadden gehad, en ze kregen 1 000 schelpen. Bij het inwisselen hebben ze de schelpen eigenlijk nooit gehad. Heb hen gevraagd om opnieuw in te loggen maar dat hielp ook niet. Zijn hier meer klachten over of moet dat nog opgelost worden.

    Mvg Wen

    Ik had net iemand die zei dat opnieuw inloggen wel werkte. Ik heb zelf ook de schelpen geclaimd voor 3 accounts, maar ik heb geen idee welke accounts ze zouden moeten krijgen dus ik vertrouw er gewoon op dat ze toegevoegd zijn, waar dan ook. En anders dat het vanzelf komt XD Maar iig, heb je ook gevraagd om de tijdelijke bestanden te legen? Dat kan soms ook weleens helpen.
  • wen (NL1)wen (NL1) NL1 Posts: 36
    edited 05.08.2014
    Hey Larino,

    Dat heeft geholpen de tijdelijke bestanden wissen.

    Dank je :)

    Mvg Wen
  • ajs19892ajs19892 Posts: 2
    edited 06.08.2014
    dag, ik heb een vraag. wij hebben een inactieve coop daar willen van de 19 5 mensen wat aan doen, maar onze voorzitter is ook inactieve. Kunnen wij iemand anders voorzitter maken?

    Gr. Ajs
  • Larino (INT1)Larino (INT1) Posts: 4,572
    edited 07.08.2014
    ajs19892 wrote: »
    dag, ik heb een vraag. wij hebben een inactieve coop daar willen van de 19 5 mensen wat aan doen, maar onze voorzitter is ook inactieve. Kunnen wij iemand anders voorzitter maken?

    Gr. Ajs

    Je moet een maand (32 dagen) wachten tot het voorzitterschap automatisch over gaat naar de volgende. De volgende is de hoogste level plaatsvervanger of als die er niet zijn, het googste level gewone lid. Is ook die inactief, dan gaat het voorzitterschap weer door naar de volgende net zo lang tot een actief persoon is gevonden. Die persoon kan dan het voorzitterschap zelf houden en de inactieven verwijderen of het weer afgeven aan een ander actief persoon zodat die de co-op kan leiden.
  • Amrita8Amrita8 Posts: 3
    edited 07.08.2014
    Hallo,

    Ik heb een probleem bij het upgraden van de eilandbank. Na het upgraden van level 4 naar 5 voor 350000 eilanddollars, is die weer gegaan naar level 4 en ik heb me eilanddollars niet terug ontvangen. Hoe moet ik dit oplossen?

    Mvg, Amrita
  • Larino (INT1)Larino (INT1) Posts: 4,572
    edited 07.08.2014
    Amrita8 wrote: »
    Hallo,

    Ik heb een probleem bij het upgraden van de eilandbank. Na het upgraden van level 4 naar 5 voor 350000 eilanddollars, is die weer gegaan naar level 4 en ik heb me eilanddollars niet terug ontvangen. Hoe moet ik dit oplossen?

    Mvg, Amrita

    Eerst computer opnieuw starten, tijdelijke bestanden wissen en kijken of het dan het juiste level is. Ik denk dat je, als dat niet werkt, het beste een bericht naar support kunt sturen. Ik neem zelf geen risico meer en blijf de volle 5 uur op de eiland boerderij zonder uit te loggen. Ik hoop dat ik niet van de boerderij afgegooid wordt in de tussentijd! Ik heb dat namelijk bij elke upgrade gehad tenzij ik op de boerderij en ingelogd bleef. Maar ik heb het zelf opgelost door gewoon te zeggen jammer dat het geld weg is, probeer het nog een keer. Ik denk dat support je beter kan helpen.
  • Amrita8Amrita8 Posts: 3
    edited 07.08.2014
    Dankjewel Larino,

    Heb intussen al een mailtje gestuurd naar support.
    Ik heb al de andere dingen geprobeerd. Opstarten en etc.
    En ik zal je advies volgen door te blijven op de eilandboerderij tot dat de upgrade klaar is.

    Mvg. Amrita
  • Nellie3 (NL1)Nellie3 (NL1) Posts: 163
    edited 07.08.2014
    Een vraagje over het eiland,is dit een terugkerend iets,kan het nl nergens echt duidelijk vinden,wie het weet mag het zeggen ;)
    En nu zie ik hierboven een bericht over uppen vd bank en geld kwijt raken? Ik wil nl vanacht mijn bank uppen naar level 5,heb geen zin om wakker te blijven ;) Dus vroeg me af wat jullie er precies mee bedoelen?

    Groetjes Nellie

    PS: erg leuk dit nieuwe,ben weer helemaal verslaafd :P
  • Larino (INT1)Larino (INT1) Posts: 4,572
    edited 07.08.2014
    Nellie33 wrote: »
    Een vraagje over het eiland,is dit een terugkerend iets,kan het nl nergens echt duidelijk vinden,wie het weet mag het zeggen ;)
    En nu zie ik hierboven een bericht over uppen vd bank en geld kwijt raken? Ik wil nl vanacht mijn bank uppen naar level 5,heb geen zin om wakker te blijven ;) Dus vroeg me af wat jullie er precies mee bedoelen?

    Groetjes Nellie

    PS: erg leuk dit nieuwe,ben weer helemaal verslaafd :P

    Dit is een evenement dat 30 dagen duurt. Na die 30 dagen wordt de hele boerderij weer afgebroken, je krijgt schelpen voor het geld dat je nog had op die boerderij en alle producten in je boerderijmanagement worden ook verkocht voor schelpen. Met die schelpen kun je decos en zaadjes kopen. Die zaadjes kun je straks in de kassen zaaien en de tropische vruchten aan kapitein Barnacle verkopen om o.a. hoefijzers te krijgen. Met die hoefijzers kun je je paardenstal draaiende houden. Dus ja, het komt weer terug om je van zaadjes en schelpen voorzien te houden.

    De bank werkt bij sommige mensen niet zoals hij hoort te werken. Bij mij is dat ook het geval. Dat betekent dat ik niet kan uitloggen als ik de bank wil upgraden want zodra ik uitlog of van het spel gegooid wordt gaat de upgrade gek doen en blijft de bank op het level voor de upgrade en krijg ik mijn geld niet terug en de tijd natuurlijk ook niet. Support zou dat kunnen oplossen maar sneller is gewoon ingelogd blijven en voor de zekerheid ook op de eiland boerderij blijven tijdens de upgrade zodat ik zeker weet dat het lukt. Dit gaat niet bij iedereen fout. Als jij eerder gewoon kon uitloggen en er was niets aan de hand dan zal het vast deze keer ook goed gaan. Let wel op, mijn andere gebouwen upgraden gewoon normaal, daar is niets mis mee, dus dat is geen indicatie dat de bank het ook goed zal doen :)
  • Nellie3 (NL1)Nellie3 (NL1) Posts: 163
    edited 07.08.2014
    Best jammer dat het eiland niet blijft bestaan,ik word er helemaal relaxed van dat mooie blauwe water enzo. Had ik dus beter mijn goud er niet kunnen besteden...ik vond het wel leuk zo'n huisje,maar ja het is een spel heh.

    Wbt die bank ik neem de gok dan maar vanavond,heb er nog geen last van gehad,dus positief denken ;)

    Bedankt Larino !!!
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 07.08.2014
    Ter informatie:

    Latten geeft rond 15.45 u in het dicussiedraadje over 't eiland aan dat de problemen met het upgraden van de eilandbank nu opgelost zouden moeten zijn....
  • edited 08.08.2014
    Ik heb de bank inmiddels al op lvl 6 en allemaal zonder problemen. ;-)
    Inderdaad erg leuk dat nieuwe eiland, maar jemig....wat een dure hobby.
    Om een klein beetje alles op de rit te krijgen ben je zo 15 milj. 'gewone' Dollar verder.
    Opdracht 3 bijna af, benieuwd wat nummer 4 wordt. :)


    Dan even een vraagje.
    De deco die je met 'eiland'-dollars of goud koopt zal verdwijnen na 30dagen, dat begrijp ik. Maar als ik nu schelpen inruil voor deco en op het eiland plaats, verdwijnt deze dan ook?

    Happy farming!
  • Larino (INT1)Larino (INT1) Posts: 4,572
    edited 08.08.2014
    BesjeB wrote: »
    Ik heb de bank inmiddels al op lvl 6 en allemaal zonder problemen. ;-)
    Inderdaad erg leuk dat nieuwe eiland, maar jemig....wat een dure hobby.
    Om een klein beetje alles op de rit te krijgen ben je zo 15 milj. 'gewone' Dollar verder.
    Opdracht 3 bijna af, benieuwd wat nummer 4 wordt. :)


    Dan even een vraagje.
    De deco die je met 'eiland'-dollars of goud koopt zal verdwijnen na 30dagen, dat begrijp ik. Maar als ik nu schelpen inruil voor deco en op het eiland plaats, verdwijnt deze dan ook?

    Happy farming!

    Nou eigenlijk, dat is helemaal niet mogelijk. Je kunt de decos kopen met schelpen voor je eigen boerderijen (dus hoofdboerderij, lekkerbek en bloemen boerderij.) Als je die decos op het eiland wilt moet je eiland dollars of goud betalen. En ja, die decos op het eiland gaan allemaal weer weg na die 30 dagen. Die decos op je eigen boerderijen niet, die blijven gewoon.
  • edited 08.08.2014
    okay, bedankt voor je antwoord.
    Ik wilde het risico niet nemen om het te proberen en spaar dus liever even door voor de echte knaller deco!

    Ga het intern even verspreiden in de coop. want het hield de gemoederen nogal bezig ;-)
  • edited 08.08.2014
    Larino wrote: »
    Na die 30 dagen wordt de hele boerderij weer afgebroken, je krijgt schelpen voor het geld dat je nog had op die boerderij en alle producten in je boerderijmanagement worden ook verkocht voor schelpen. Met die schelpen kun je decos en zaadjes kopen.

    Kun je de schelpen ook 'bewaren' voor volgende maand en dan weer verder sparen?
  • Larino (INT1)Larino (INT1) Posts: 4,572
    edited 08.08.2014
    BesjeB wrote: »
    Kun je de schelpen ook 'bewaren' voor volgende maand en dan weer verder sparen?

    Ik neem aan van wel. Al het geld dat je nog hebt op het eiland en alle producten in je boerderij management op het eiland worden verkocht voor schelpen als het eiland verdwijnt. Dat lijkt een beetje nutteloos als de schelpen ook zouden verdwijnen ^^ Dus ik neem aan dat je die gewoon kunt houden en later uitgeven voor zaadjes voor in de kassen.
  • edited 08.08.2014
    Thnx! Dat is nog eens informatie.
    Er zijn dus meer manieren om aan die 1,8milj. schelpen te komen als alleen maar die opdrachten doen.
    Zoveel en zo vaak mogelijk geld wisselen bij de bank (met hoog lvl natuurlijk) gaat je ook helpen hierbij.

    Tenzij....de auto 'tropische ruil' gelijk verdwijnt als het eiland verdwijnt en je de schelpen dus niet meer in kunt wisselen.
    Op zich sowieso wel handig om dit antwoord te weten, straks zijn we lekker volop aan het sparen tot het eiland weggaat....en is die auto ook weg.....zit je dan met al je schelpen :P

    Weet je ook de "omrekenkoers" van eilanddollars naar schelpen?

    EDIT:
    Zie net het antwoord al op mijn vraag.
    Vliegveld sluit 72 uur eerder als het inwisselstation
    Nu over ca. 631uur ten opzichte van 703uur
    Sorry...eerst kijken, dan vragen. ;-)
  • Nellie3 (NL1)Nellie3 (NL1) Posts: 163
    edited 08.08.2014
    Helaas wel een fout nu ik de bank naar level 5 heb geupt....kan er maar 345.000 naartoe brengen ipv 690.000.DUs het is nog niet opgelost.
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 08.08.2014
    Nellie33: ook niet als je je pc opnieuw opstart?
  • edited 08.08.2014
    @Nellie33
    Of als je de coockies, cach en geschiedenig van je browser leegt/ververst?
  • Larino (INT1)Larino (INT1) Posts: 4,572
    edited 08.08.2014
    BesjeB wrote: »
    Thnx! Dat is nog eens informatie.
    Er zijn dus meer manieren om aan die 1,8milj. schelpen te komen als alleen maar die opdrachten doen.
    Zoveel en zo vaak mogelijk geld wisselen bij de bank (met hoog lvl natuurlijk) gaat je ook helpen hierbij.

    Tenzij....de auto 'tropische ruil' gelijk verdwijnt als het eiland verdwijnt en je de schelpen dus niet meer in kunt wisselen.
    Op zich sowieso wel handig om dit antwoord te weten, straks zijn we lekker volop aan het sparen tot het eiland weggaat....en is die auto ook weg.....zit je dan met al je schelpen :P

    Weet je ook de "omrekenkoers" van eilanddollars naar schelpen?

    EDIT:
    Zie net het antwoord al op mijn vraag.
    Vliegveld sluit 72 uur eerder als het inwisselstation
    Nu over ca. 631uur ten opzichte van 703uur
    Sorry...eerst kijken, dan vragen. ;-)

    Niemand weet de wisselkoers nog :( Ik heb al een draadje gezien waar ze proberen die info uit GGS te trekken maar Latten en Nafaru geven nog niet toe.

    Ik heb hier een post gemaakt over hoe de omgeving van de boerderij uiteindelijk moet gaan werken: https://bigfarmtips.wordpress.com/2014/08/08/the-new-farm-environment/

    Hij is wel in het Engels, maar als je het eerste plaatje nog niet hebt gezien in je eigen account, klik eens op het vliegveld en dan de groene knop met vraagteken. Dan kun je het allemaal in het Nederlands lezen. Alle stukjes text die ik gequote heb in de post zijn letterlijk overgenomen uit het event overview plaatje - als je met je muis over de plaatjes beweegt in je eigen event overview krijg je er meer informatie bij.
  • edited 08.08.2014
    Ik heb ook even een spreekwoordelijke duit in het zakje gedaan en er eens naar gevraagd, wie weet.

    Betreffende jouw verhaal....Hulde !
    Goed en leuk omschreven.
    Ik had het grotendeels al doorgelezen maar er zaten nog zoveel toekomstigheden in dat ik eerst maar aan de slag ben gegaan en daarna zie ik wel weer.
    Sowieso biedt hij momenteel nog geen zaden aan, dus het is lastig inschatten wat alles gaat kosten.

    Ook weet ik niet of de boot sowieso om die exotische producten gaat vragen, of alleen als je ze op voorraad hebt.
    Indien het eerste het geval is, dan moet je ze wel kopen, want dat schip is extreem lucratief mbt XP, bijna onmisbaar om snel te groeien.

    Dus voor nu gewoon zoveel mogelijk $ omzetten naar eiland-dollars en zoveel mogelijk schelpen verzamelen. En we zien vanzelf wel wat voor vorm alles aan gaat nemen voor we moeten gaan beslissen. ;-)
  • Nellie3 (NL1)Nellie3 (NL1) Posts: 163
    edited 08.08.2014
    @BesjeB &Jiesta: het is opgelost,ik heb support een mail gestuurd weet nu niet of zij zo snel gewerkt hebben ;) of dat het ineens goed was. Uitloggen en schoonmaken hielp in ieder geval niet,maar tis nu weer voor elkaar. Dank voor jullie Advies.
This discussion has been closed.