Home EN General Discussions & Questions

Join the official Goodgame Big Farm Discord today!Join our Big Farm Discord Server


Are you looking for a community of like-minded farmers to discuss your farming experience with? Look no further than the GoodGame Big Farm Discord Server!


Our server is the perfect place to connect with other farmers from around the world. Whether you're looking to chat about strategy, share tips and tricks, or just make new friends, our community has got you covered.


And that's not all - as a member of our Discord server, you'll also have access to exclusive giveaways and other special events. It's the perfect way to stay up to date on all the latest news and updates from GoodGame Studios.


So what are you waiting for? Join the GoodGame Big Farm Discord Server today and start connecting with fellow farmers from all over the world. Just click here to join the fun!

Help offered for Dutch players (hulp aangeboden voor NL spelers)

146244

Comments

  • Larino (INT1)Larino (INT1) Posts: 4,572
    edited 15.07.2014
    laafluck2 wrote: »
    weet iemand waar je het ierse kippen hok kan vinden ik heb hem gewonnen maar zie niks

    Even uitloggen en weer in en dan moet ie in de tussenopslag te vinden zijn :)
  • Ellen2132 (NL1)Ellen2132 (NL1) Posts: 96
    edited 15.07.2014
    Uitgelogd, cache geleegd. Niets. Ja, wel de gouden vlag en ook de kabouters, maar niet de Ierse kippen.
    Ik wil mijn Ierse kippen :(
  • Larino (INT1)Larino (INT1) Posts: 4,572
    edited 15.07.2014
    Ellen2132 wrote: »
    Uitgelogd, cache geleegd. Niets. Ja, wel de gouden vlag en ook de kabouters, maar niet de Ierse kippen.
    Ik wil mijn Ierse kippen :(

    Niet in je tussenopslag? Ik zit me nu wel af te vragen hoe ik toch op plek 1 ga moeten komen volgende keer XD Maar goed, dat is niet jullie probleem. Als ze er echt niet zijn, dan maar even een berichtje naar support denk ik.
  • Ellen2132 (NL1)Ellen2132 (NL1) Posts: 96
    edited 15.07.2014
    Nee, ze zijn er echt niet, en ik heb zojuist een berichtje naar support gestuurd. Ben benieuwd naar hun antwoord.

    update
    Kreeg een mailtje van Support (Steve) met excuses en de mededeling dat het kippenhok handmatig is toegevoegd aan mijn tijdelijke opslag.
    Dus.... dank aan Support-Steve
  • DAC99 (NL1)DAC99 (NL1) Posts: 56
    edited 17.07.2014
    Larino wrote: »
    Niet in je tussenopslag? Ik zit me nu wel af te vragen hoe ik toch op plek 1 ga moeten komen volgende keer XD Maar goed, dat is niet jullie probleem. Als ze er echt niet zijn, dan maar even een berichtje naar support denk ik.

    Ik vraag me, net als jij, ook af hoeveel munten er ongeveer nodig zijn voor de verschillende beloningen, Ik dacht dat mijn 16 munten wel genoeg zou zijn voor top 100; dat was het dus niet: het was ongeveer de 290-300e plaats. Ben benieuwd wat jullie cijfers zijn.
    (Overigens interesseert het me niet hoeveel goud iemand uitgeeft aan munten, ik zie het niet als vals spelen of zoiets zoals sommige mensen vinden.)

    Ik ben gewoon nieuwsgierig en wil een volgende keer proberen om ook hoog in de lijst te komen. Ik wil ook de speciale kippen en de deco winnen. (Als mijn budget dat tenminste toestaat....)
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 17.07.2014
    Ik zou het niet weten, dat moet in de loop der tijd blijken - het bestaat nog maar net.
    Maar ik heb in de fora al gelezen dat op andere servers mensen tot 50 munten hebben gekocht en nog niet in de top 500 kwamen. Ikzelf had toevallig 8 muntjes opgespaard, dus heb het wiel t/m Jackpot kunnen draaien (vang nooit iets bijzonders en mijn Jackpot is altijd hetzelfde: heb nu al 34 boomhutten) en ik stond toen zo'n 5 uur in "het brons", daarna lag ik daar weer uit.
    De grote verleiding werkt in ieder geval. Denk dat je zult schrikken van hoeveel de goud-kopers onder ons er voor over hebben om veel munten te kopen (past regelrecht in GGS straatje!), en daarnaast is het wsch zo dat vlak voor het vertrek van Monty, velen nog even snel proberen te draaien om maar vooral bij die laatste top te komen. Het is net zoals met het weeshuis; half uur voordat de tijd om is wordt daar ook altijd nog veel geld (farmdollars) in de strijd gegooid.
  • Larino (INT1)Larino (INT1) Posts: 4,572
    edited 17.07.2014
    Mja, het ligt ook aan de server. Ik heb op alle servers met 8 muntjes gedraaid, tot in 1 jackpot ronde. WWW eindigde ik ergens plek 1000 denk ik. EN eindigde ik in de top 500, dus kreeg de vlag en dubbele XP. US eindigde ik 1500 of lager. NL eindigde ik ook ergens rond de 1000. Ik wil iig proberen met geduld zoveel mogelijk muntjes te sparen en mss soms wat kopen van Omar als mijn budget dat toelaat en dan proberen in 1 keer sws top 50 te halen voor die deco. Mss dat ik op EN het nog voor elkaar krijg dat kippenhok ooit te halen. En als ik dat heb houd ik het wel voor gezien. Gewoon leuk voor de heb voor mij maar meer niet :P Ik ben wel een persoon dat graag dingen spaart. Ik ga ook voor een zo vol mogelijke deco toren, ga helemaal vol denk ik nooit redden of een van die goud spendeerders op WWW moet er ineens mee stoppen. Ben alleen bang dat er op dat moment al weer 10 anderen zijn opgestaan om zijn plaats in te nemen :(
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 17.07.2014
    Helemaal mee eens, Larino! Had ook al bedacht dat ik vanaf nu maar met veel geduld een heleboel munten ga sparen en dan dat Rad heel veel draaien - 'ns kijken waar dat me dan brengt.
    Tot nu toe nooit iets lucratiefs bij het Rad gewonnen, dus eigenlijk kan dat hele Rad me niet zoveel schelen, dus het een tijd links laten liggen zal me niet zoveel moeite kosten. Vind het leuk om bovenstaande eens uit te proberen, maar verder houd het voor mij op. Zal iig nooit veel munten voor goud kopen! Heel misschien een keertje een gunstige aanbieding van Omar.
  • Pluizewuis2Pluizewuis2 Posts: 1
    edited 17.07.2014
    Ik had ruim 50 munten (van een goudaankoop) en ik kwam uiteindelijk op de 83e plaats uit.
    Geen idee hoeveel munten de top 5 uitgegeven heeft, maar vast een hele hoop ...
  • Larino (INT1)Larino (INT1) Posts: 4,572
    edited 17.07.2014
    Even nog snel wat nieuwe dingetjes doorvoeren terwijl GGS werkt aan de nieuwe eiland boerderij. Wat gaat er gebeuren?

    Prime day: lekkerbek goederen
    Er komt een nieuwe prime day met een krat vol dat nu ook lekkerbek goederen als beloning geeft. Je kunt deze beloning maximaal 10 keer krijgen, ipv de 5 keer die je kon krijgen op de hoofdboerderij. De aanbieding komt voorbij voor spelers boven level 30, de anderen krijgen een andere variant van de hoofdeboerderij prime day.

    Nieuwe varianten van prime spending:
    GGS gaat een paar weken nieuwe varianten van de prime uitgaven uitproberen. Het kan voorkomen dat je een andere variant hebt dan je co-op leden. De grootste verandering zit in de aantallen van een beloning die je krijgt bij de uitgave van een bepaald aantal goud.

    Andere veranderingen en foutjes
    • Sommige exclusieve aanbiedingen vragen nu nog maar om het kopen van 1 goud pakket ipv 3.
    • Er zijn nieuwe items toegevoegd aan de lijst met beloningen die uit een mystery box kunnen komen (die je kunt kopen van Benny Buddler)
    • Er zijn nieuwe beloningen toegevoegd aan de dagelijkse log-in cyclus om het wat gevarieerder te maken.
  • Corrinda (NL1)Corrinda (NL1) NL1 Posts: 5
    edited 18.07.2014
    Hallo , start vandaag een nieuw missie bij dierendokter , wil je doneren wordt je eruit gekickt hebben hier er meer last van? je kan dus niet doneren
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 18.07.2014
    Geen idee Corrinda, heb dat event nog nooit gedaan.
    Ik stel voor dat je eerst uitlogt, je caches en browser (en evt ook flash) opschoont en dan weer inlogt, en die donatie weer probeert.
    Is het probleem dan nog niet opgelost, dan rest je alleen nog een ticket naar Support te zenden.
    Succes!
  • Larino (INT1)Larino (INT1) Posts: 4,572
    edited 19.07.2014
    Corrinda wrote: »
    Hallo , start vandaag een nieuw missie bij dierendokter , wil je doneren wordt je eruit gekickt hebben hier er meer last van? je kan dus niet doneren

    Ik heb het net even geprobeerd en kan gewoon doneren, dus dan is het nu opgelost denk ik. Of het was idd een probleempje met je tijdelijke bestanden of je internet :)
  • playerjoppie (NL1)playerjoppie (NL1) NL1 Posts: 103
    edited 20.07.2014
    hallo, ik heb mij laten vertellen dat er via het forum decos te koop zijn, klopt dit, groet pj
  • Larino (INT1)Larino (INT1) Posts: 4,572
    edited 20.07.2014
    hallo, ik heb mij laten vertellen dat er via het forum decos te koop zijn, klopt dit, groet pj

    Niet te koop, maar je kunt een community bonfire (of vreugdevuur) winnen in een van de forum evenementen. Deze evenementen zijn erg zeldzaam, maar als er een is zal ik dat hier vertalen en zeggen wat je moet doen om hem te winnen. Het gaat wel lastig zijn, je moet er echt goed je best voor doen om een van de (meestal) 5 gelukkigen te zijn die het vreugdevuur winnen.
  • bumbelbeelore (NL1)bumbelbeelore (NL1) NL1 Posts: 11
    edited 21.07.2014
    Hallo,

    Net heb ik gemerkt dat je via je inventaris naar de collectiestukken gaat, dat daar dan de stallen van de lekkerbek bijstaan. Weet niet of jullie daar collectiestukken krijgen. Ik in alle geval niet. is dat een foutje of word dat nog aangepast want in principe zouden we ze gewoon moeten krijgen dan.

    Mvg Wen
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 21.07.2014
    Dit is inderdaad een display-foutje, bumbelbeelore, en staat al langere tijd genoteerd. GGS gaat eraan werken.
    Omdat dit een bug betreft waar gemakkelijk omheen gewerkt kan worden (het beïnvloedt je farming niet negatief), heeft eea geen prioriteit.
  • bumbelbeelore (NL1)bumbelbeelore (NL1) NL1 Posts: 11
    edited 21.07.2014
    Oke ,dank je wel jiesta
  • Larino (INT1)Larino (INT1) Posts: 4,572
    edited 21.07.2014
    De tropische boerderij gaat ongeveer hetzelfde werken als de boerderijen die je nu hebt. Je kunt er dieren houden, gewassen kweken op de velden en boomgaarden oogsten. Ook kun je je producten verder verwerken en is er een gebouw die je helpt alles te financieren. Door dit alles te doen krijg je beloningen voor je eigen boerderijen. Daarnaast zijn er natuurlijk huizen, decoraties, en verwerkingsgebouwen als een molen, silo en compostvat om de boerderij draaiende te houden. Plaatjes van de nieuwe gebouwen kun je alvast hier bekijken:

    http://en.board.goodgamestudios.com/bigfarm/showthread.php?115268-Announcement-Teaser-the-temporary-island-farm!&p=1333424#post1333424

    Meer informatie over het plaatje met het vraagteken en degene die jouw hulp nodig gaat hebben deze boerderij op te bouwen lees je later.
  • bubbel1110 (NL1)bubbel1110 (NL1) Posts: 14
    edited 21.07.2014
    Heb een vraag heb het ierse kippenhok bij het rad van fortuin gewonnen maar zie het nergens in mijn opslag heb wel de goudenvlag en de kabouter ontvangen maar geen kippenhok heb al diverse keren op nieuw ingelogd maar nog steeds hoe kan dit
  • Larino (INT1)Larino (INT1) Posts: 4,572
    edited 21.07.2014
    bubbel1110 wrote: »
    Heb een vraag heb het ierse kippenhok bij het rad van fortuin gewonnen maar zie het nergens in mijn opslag heb wel de goudenvlag en de kabouter ontvangen maar geen kippenhok heb al diverse keren op nieuw ingelogd maar nog steeds hoe kan dit

    Heb je ook je tijdelijke bestanden opgeschoond? Zo niet, probeer dat dan eerst en als ook dat niet helpt even een berichtje naar support om te vragen om het kippenhok. Er zijn nog steeds problemen met dat rad.
  • kachie (NL1)kachie (NL1) NL1 Posts: 15
    edited 22.07.2014
    hoi, vanaf welk level kan ik een 3e imkerij neerzetten, ben nu lv 69 kachie
  • Larino (INT1)Larino (INT1) Posts: 4,572
    edited 22.07.2014
    Level 75 :) Beetje raar dat je dat nog steeds niet kunt zien, heb het ook van iemand anders moeten horen.
  • IlseW (NL1)IlseW (NL1) Posts: 97
    edited 22.07.2014
    Nou support gemaild over de architect die niet werkte, krijg ik 6 dagen later bericht of die het nog doet: ja duh die is al weg.
    Moet ik maar afwachten tot de volgende keer.....................
  • Larino (INT1)Larino (INT1) Posts: 4,572
    edited 23.07.2014
    GGS wil jullie graag voorstellen aan een nieuw karakter: Meneer Appel. En ja, hij is familie (een broer zelfs) van Eva Appel. Hij is superaardig, onafhankelijk en vrij en toch staat hij met beide voeten op de grond. Hij heeft echter niet zoveel gevoel voor het runnen van een bedrijf. Hij wil graag dat iedereen vrolijk is en heeft het beste met iedereen voor. Ookal vraagt hij jouw hulp, hij is zelf erg praktisch ingesteld en niet bang om hard te werken. Hij wil erg graag het vitamine tekort van zijn vrienden beperken, en daarvoor heeft hij jouw hulp dus nodig.

    In een volgende teaser kom je meer te weten over de nieuwe valuta die Meneer Appel voor jullie heeft. Ook kun je op Facebook zijn voornaam raden. Veel plezier!

    Plaatje van Meneer Appel hier: http://en.board.goodgamestudios.com/bigfarm/showthread.php?115268-Announcement-Teaser-the-temporary-island-farm!&p=1335449#post1335449
  • RenéJRenéJ Posts: 1
    edited 23.07.2014
    Sinds begin dit jaar speel ik dit leuke spel, aangezien de vakantie er aan komt en het mij wel leuk leek om de boerderij toch wat bij te houden...

    Is er ook iemand die dit spel op de tablet speelt?
    Hier lukt dat niet op een tablet Samsung Galaxy Pro.
    Doe ik iets fout of is het niet mogelijk?

    Alvast bedankt!
  • Larino (INT1)Larino (INT1) Posts: 4,572
    edited 23.07.2014
    RenéJ wrote: »
    Sinds begin dit jaar speel ik dit leuke spel, aangezien de vakantie er aan komt en het mij wel leuk leek om de boerderij toch wat bij te houden...

    Is er ook iemand die dit spel op de tablet speelt?
    Hier lukt dat niet op een tablet Samsung Galaxy Pro.
    Doe ik iets fout of is het niet mogelijk?

    Alvast bedankt!

    Dit spel heeft flash nodig. Tablets schijnen geen flash te hebben, dus moet je een browser downloaded met ingebouwde flash player. Ik heb gehoord dat de Puffin browser voor mobiel wordt gebruikt. Er zijn vast wel browsers beschikbaar, denk dat je dat even moet googlen, want ik heb zelf geen ervaring met tablets en mobiele telefoon internet.
  • vigo16vigo16 Posts: 1
    edited 27.07.2014
    hallo, misschien een domme vraag, maar hoe zit het met de "nog niet beschikbaar" velden? (3 stk). Ik heb gekeken bij spelers die het spel al langer spelen, maar zelfs bij hun zijn ze nog niet beschikbaar. Iemand een idee??
  • Larino (INT1)Larino (INT1) Posts: 4,572
    edited 27.07.2014
    vigo16 wrote: »
    hallo, misschien een domme vraag, maar hoe zit het met de "nog niet beschikbaar" velden? (3 stk). Ik heb gekeken bij spelers die het spel al langer spelen, maar zelfs bij hun zijn ze nog niet beschikbaar. Iemand een idee??

    Nouja dat is vrij simpel eigenlijk, die zijn gewoon nog niet geimplementeerd. Als je even wat berichten van mij terugleest (die met een titel) kun je zien dat ik het over een eiland boerderij heb. Daar gaat het vliegveld voor zijn. Zodra die update live gaat (ook dat kun je hier lezen in een van mijn volgende posts) dan is dat gebied ook beschikbaar voor iedereen. De haven is een poosje geleden live gegaan en werkt dus inmiddels. De paardenstal komt later nog; GGS heeft al gezegd dat je op de eiland boerderij zaadjes kunt verdienen die je in de kas onderin gaat kunnen kweken. Die kas zal dus niet al te lang op zich laten wachten nadat het vliegtuig werkt, denk ik en hoop ik.
  • Larino (INT1)Larino (INT1) Posts: 4,572
    edited 27.07.2014
    In deze post wordt uitgelegd hoe je de nieuwe boerderij gaat betalen. Er wordt namelijk een nieuwe valuta in het spel gebracht. Eiland dollars. Hiervoor moet je dus eerst het vliegveld 'kopen', zorg ervoor dat je een aantal certificaten in je opslag hebt! Met het vliegveld kun je de bank op de tropische boerderij activeren. Zodra de bank actief is kun je boerderij dollars inwisselen voor eiland dollars en voor een erg gunstige wisselkoers.

    Zodra je op de transfer knop in het ring menu van de bank of het vliegveld klikt krijg je een menu waarin je geld naar de tropische boerderij kunt sturen. Hier is een plaatje van het menu:

    http://en.board.goodgamestudios.com/bigfarm/showthread.php?115268-Announcement-Teaser-the-temporary-island-farm!&p=1338382#post1338382

    Er zijn 3 dingen die je moet weten (er staan nummers op het plaatje zodat je kunt zien waar ik het over heb, houd het plaatje bij de hand)

    1) In dit gebied kun je kiezen hoeveel dollars je wilt converteren. Wanneer je dit doet, krijg je gratis 15% extra eiland dollars. Je kunt de slider bewegen om een aantal dollars te kiezen. Weet wel dat je eiland dollars niet meer terug in kunt wisselen en converteren naar boerderij dollars.

    2) Met dit knopje kun je meteen de bank upgraden. Dat is erg belangrijk, want met elke upgrade kun je een groter bedrag in 1 keer overmaken.

    3) Elke transfer heeft een cooldown van 2 uur. Deze tijd is nodig om het geld van A naar B te sturen. In de tussentijd kun je niet meer geld sturen. En natuurlijk, als je niet kunt wachten, kun je dit overslaan door goud te gebruiken.

    Net als op je eigen boerderij heeft ook deze boerderij dollars nodig om te bouwen, upgraden en productie (of lopende) kosten te betalen.

    Wat gebeurt er als de 30 dagen over zijn en het evenement eindigt?
    Als het evenement eindigt worden alle goederen die je in je opslag hebt automatisch verkocht. De eiland dollars worden geconverteerd naar een nieuwe belonings valuta. Wat deze valuta inhoudt en hoe je het kunt gebruiken om betere beloningen te krijgen wordt in de volgende teaser uitgelegd.

    Tot snel!
This discussion has been closed.