Home EN General Discussions & Questions

Join the official Goodgame Big Farm Discord today!Join our Big Farm Discord Server


Are you looking for a community of like-minded farmers to discuss your farming experience with? Look no further than the GoodGame Big Farm Discord Server!


Our server is the perfect place to connect with other farmers from around the world. Whether you're looking to chat about strategy, share tips and tricks, or just make new friends, our community has got you covered.


And that's not all - as a member of our Discord server, you'll also have access to exclusive giveaways and other special events. It's the perfect way to stay up to date on all the latest news and updates from GoodGame Studios.


So what are you waiting for? Join the GoodGame Big Farm Discord Server today and start connecting with fellow farmers from all over the world. Just click here to join the fun!

Help offered for Dutch players (hulp aangeboden voor NL spelers)

140244

Comments

  • Larino (INT1)Larino (INT1) Posts: 4,572
    edited 10.05.2014
    wen4 wrote: »
    Hallo,

    Even een vraagje of er iets veranderd is aan de collectiestukken, want de farms bij ons in de coop geraken steeds zonder en dat is nooit het geval geweest. Toch niet zo erg. Als je appels oogst krijg je normaal visitekaartjes en nu krijg je alleen tractors en bijna geen visitekaartjes. We hebben in onze coop er al meer klachten over gehad dat er iets niet klopt. Daarom dat ik het even hier op het forum vraag.

    mvg wen

    Er is idd vaker een klacht over geweest maar geen bewijs dat er echt iets aan is veranderd. Dusja, het blijft de gok aan wie het ligt. Of GGS het heeft veranderd of dat de co-ops mss misrekenen omdat de projecten level up gaan. Ikzelf heb niets gemerkt in mijn co-op nog.
  • wen (NL1)wen (NL1) NL1 Posts: 36
    edited 12.05.2014
    Oke dank je wel, en neen de projecten staan al op maximum dus daar ligt het niet aan. Maar we zullen het ermee moeten doen wat we krijgen:P
  • IlseW (NL1)IlseW (NL1) Posts: 97
    edited 12.05.2014
    he is de update van woensdag uitgesteld?
  • Larino (INT1)Larino (INT1) Posts: 4,572
    edited 12.05.2014
    IlseW wrote: »
    he is de update van woensdag uitgesteld?

    Jup :P (moet langer dan 10 karakters, dus dan voeg ik dit maar toe, bla die bla :D )
  • IlseW (NL1)IlseW (NL1) Posts: 97
    edited 13.05.2014
    LOL, dank je wel.
    Weet je ook waarom?
  • PINJO1986 (NL1)PINJO1986 (NL1) NL1 Posts: 1,852
    edited 13.05.2014
    IlseW wrote: »
    LOL, dank je wel.
    Weet je ook waarom?

    Volgens de officiele berichten moeten ze nog wat meer testen en probleempjes oplossen.
  • IlseW (NL1)IlseW (NL1) Posts: 97
    edited 13.05.2014
    Oke, dus niet omdat het anders weer tijdens een event is (wil eigenlijk wel een hint wanneer het event start ;) )
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 13.05.2014
    Ja, dat is nu eigenlijk de lol van het spel - alle verrassingen! Als we alles van tevoren zouden weten, dan zou er geen lol of uitdaging meer inzitten.

    Verder was er in de Official Announcements luid en duidelijk aangekondigd dat de "garage"update uitgesteld zou worden tot nader orde, hetgeen Larino ook meteen heeft verwoord in haar vertaling van deze update, zie post 1217 op pagina 61.
  • Larino (INT1)Larino (INT1) Posts: 4,572
    edited 13.05.2014
    Jiesta wrote: »
    Ja, dat is nu eigenlijk de lol van het spel - alle verrassingen! Als we alles van tevoren zouden weten, dan zou er geen lol of uitdaging meer inzitten.

    Verder was er in de Official Announcements luid en duidelijk aangekondigd dat de "garage"update uitgesteld zou worden tot nader orde, hetgeen Larino ook meteen heeft verwoord in haar vertaling van deze update, zie post 1217 op pagina 61.

    Klopt, ik had er alleen niet bijgezet dat vandaag een deel van die update alsnog is doorgevoerd XD Dus bij deze. Ze hebben de chat alvast aangepast met het uitroepteken ipv het groene balonnetje, ze hebben de missies aangepast als het goed is, ze hebben de japanse server ingevoerd en er is een nieuw exclusief aanbod voor nieuwe spelers. Lucky me heeft die al gelijk naar de oren gesmeten gekregen, dus dan kunnen jullie allemaal zien hoe dat eruit ziet :P

    e5mvb6.jpg
    2rqen8k.jpg
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 13.05.2014
    Nou zeg! Heb nog nooit meegedaan met alle protesten en negatieve opmerkingen over alle laatste grote updates tot noch toe - maar begin nu toch een tikkeltje jaloers te worden! Dus dan toch nu 'n klein klagerijtje:

    Heb toen ik dit spel ging spelen nooit iets gekregen. Heb toen ik er vanwege mijn verhuizing 2 mnd uitstapte en later weer terug kwam ook nooit iets gekregen ... En ik lees overal en nergens op t forum over allerlei gifts (als je nieuw bent, als je lange tijd afwezig bent geweest, etc. etc.). ;(

    Niettemin gun ik dit iedereen van harte!
  • Ellen2132 (NL1)Ellen2132 (NL1) Posts: 96
    edited 14.05.2014
    ik ben ook wel wat jaloers op de mensen die het startpakket wel gaan krijgen.
    Jammer dat dit niet ook voor niet zo heel nieuwe spelers ter beschikking wordt gesteld.
    Ik speel nog maar een paar maanden mee en vind mezelf dus nog redelijk nieuw in het spel, maar zal waarschijnlijk wel buiten dit bootje vallen. Helaas :(
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 14.05.2014
    er is een wijziging aangebracht in de missies!!

    QUOTE:

    "Elke week verliezen alle spelers 10% van hun reputatiepunten. Op deze manier zorgen we ervoor dat inactieve spelers zakken in het klassement en dat de posities altijd actueel zijn."

    UNQUOTE.
  • BoerMarijkeBoerMarijke Posts: 1
    edited 14.05.2014
    Vraagje: hoe kan ik de moeilijkheidsgraad aanpassen? Ik heb hem nog nooit gehaald namelijk en had ergens gelezen dat je deze zelf kon kiezen tegen een lagere beloning. Kan alleen ff niet vinden hoe...
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 14.05.2014
    BoerMarijke:

    Je moet eerst de 3 eerste levels van een event gehaald en de gewonnen decoraties opgebouwd hebben op je farms, alsook deze decoraties in je deco-toren "ontsloten" hebben (= klikken op slotje boven decoratie).

    Als je ze alle 3 gehaald hebt dan pas krijg je de eerstvolgende keer dat er een event komt, de keuze tussen de verschillende levels.
  • IlseW (NL1)IlseW (NL1) Posts: 97
    edited 14.05.2014
    Jiesta wrote: »
    Ja, dat is nu eigenlijk de lol van het spel - alle verrassingen! Als we alles van tevoren zouden weten, dan zou er geen lol of uitdaging meer inzitten.

    Verder was er in de Official Announcements luid en duidelijk aangekondigd dat de "garage"update uitgesteld zou worden tot nader orde, hetgeen Larino ook meteen heeft verwoord in haar vertaling van deze update, zie post 1217 op pagina 61.

    Vandaar ook mijn knipoog erachter.
    Tuurlijk is dat de lol, maar de lol is ook het vissen immers.

    Ik had toevallig de officicial nog niet gelezen en alleen hier.
    Ik bedoelde er niets meer hoor.
    Ik ben juist altijd erg blij met het werk van Larino.

    Ik zag idd dat er al wel wat gewijzigd was.
    bedankt voor de info.
    Dat stratpakket is wel erg leuk.
  • Shikra (NL1)Shikra (NL1) Posts: 32
    edited 14.05.2014
    Jiesta wrote: »
    BoerMarijke:

    Je moet eerst de 3 eerste levels van een event gehaald en de gewonnen decoraties opgebouwd hebben op je farms, alsook deze decoraties in je deco-toren "ontsloten" hebben (= klikken op slotje boven decoratie).

    Als je ze alle 3 gehaald hebt dan pas krijg je de eerstvolgende keer dat er een event komt, de keuze tussen de verschillende levels.

    Dit klopt helaas niet helemaal Jiesta. Je moet niveau 3 gehaald hebben, daarna mag je kiezen. En de niveaus zijn in het begin afhankelijk van het level waarin je speelt. Dus als je in de lagere levels niveau 1 en 2 hebt gemist, maar je haalt nu wel niveau 3, kun je volgende keer bij ditzelfde event kiezen.

    Groetjes,
    Shikra.
  • Larino (INT1)Larino (INT1) Posts: 4,572
    edited 14.05.2014
    Jiesta wrote: »
    Nou zeg! Heb nog nooit meegedaan met alle protesten en negatieve opmerkingen over alle laatste grote updates tot noch toe - maar begin nu toch een tikkeltje jaloers te worden! Dus dan toch nu 'n klein klagerijtje:

    Heb toen ik dit spel ging spelen nooit iets gekregen. Heb toen ik er vanwege mijn verhuizing 2 mnd uitstapte en later weer terug kwam ook nooit iets gekregen ... En ik lees overal en nergens op t forum over allerlei gifts (als je nieuw bent, als je lange tijd afwezig bent geweest, etc. etc.). ;(

    Niettemin gun ik dit iedereen van harte!
    Ellen2132 wrote: »
    ik ben ook wel wat jaloers op de mensen die het startpakket wel gaan krijgen.
    Jammer dat dit niet ook voor niet zo heel nieuwe spelers ter beschikking wordt gesteld.
    Ik speel nog maar een paar maanden mee en vind mezelf dus nog redelijk nieuw in het spel, maar zal waarschijnlijk wel buiten dit bootje vallen. Helaas :(

    Awwww ik leef met jullie mee! Ik heb zelf ook veel misgelopen omdat er zoveel veranderd is voor de nieuwelingen toen ik al lang en breed speelde. Dit startpakket lijkt aangeboden te worden tot level 50 ongeveer. Ik ben namelijk level 47(? - iig onder de 50) op de NL server en net boven de 50 op UK en US waar ik hem dus niet kreeg.
    Jiesta wrote: »
    er is een wijziging aangebracht in de missies!!

    QUOTE:

    "Elke week verliezen alle spelers 10% van hun reputatiepunten. Op deze manier zorgen we ervoor dat inactieve spelers zakken in het klassement en dat de posities altijd actueel zijn."

    UNQUOTE.

    Dat met die 10% was toch al vanaf het begin dat de nieuwe missies werden ingevoerd? Dat had ik namelijk hier al getypt:
    Larino wrote: »
    Als je een missie verliest kun je niet meer je reputatie punten of certificaten verliezen. Je krijgt altijd een kleine beloning, tenzij je helemaal niet mee hebt gedaan natuurlijk. Echter, je reputatie punten gaan wel met 10% naar beneden elke week dat je geen missies doet, dus dan heb je toch een reden om af en toe mee te doen aan een missie.
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 14.05.2014
    Zoals ik het nu lees in het missie-schermpje, Larino: geldt het nu voor iedereen (er staat: álle spelers) dat er iedere week sowieso 10% wordt afgetrokken van je rep-punten.

    Vóór deze wijziging was het idd zo dat als je een week géén missies speelde, er dan 10% van je rep-punten afgetrokken wordt. Maar uit voornoemde tekst (zie post 1230) haal ik niets over "een week niet spelen".

    Of het staat er niet goed beschreven.
  • PINJO1986 (NL1)PINJO1986 (NL1) NL1 Posts: 1,852
    edited 14.05.2014
    From now on, you can no longer lose reputation points or certificates by taking part in missions. Even if you score last in your mission group, you will always get a reward unless you were inactive.
    However, your reputation points will deplete by 10% each week, so you will still have some incentive to do missions regularly.

    Dit was de officiële uitleg bij de aankondigingen van 8 april. Er stond niks over dat je inactief moest zijn en dat je daarom punten verloor.
  • wilma79 (NL1)wilma79 (NL1) Posts: 312
    edited 14.05.2014
    Larino wrote: »
    Awwww ik leef met jullie mee! Ik heb zelf ook veel misgelopen omdat er zoveel veranderd is voor de nieuwelingen toen ik al lang en breed speelde. Dit startpakket lijkt aangeboden te worden tot level 50 ongeveer. Ik ben namelijk level 47(? - iig onder de 50) op de NL server en net boven de 50 op UK en US waar ik hem dus niet kreeg.

    Ligt niet aan het level. Ik heb hem ook gehad op de NL server en ik ben level 75. Heb nog nooit goud gekocht, misschien dat het daaraan ligt?
  • Larino (INT1)Larino (INT1) Posts: 4,572
    edited 14.05.2014
    Ik weet het niet meer wat ze bedoelen. Ze doen maar XD Ik speel die missies toch niet. Mss straks een paar om die farm boosters te krijgen.

    En ik denk idd ook bij dat startpakket dat het ligt aan geen goud kopen (ookal koop ik op UK en US ook geen goud). Zal wel weer 'random' zijn.
  • Larino (INT1)Larino (INT1) Posts: 4,572
    edited 14.05.2014
  • IlseW (NL1)IlseW (NL1) Posts: 97
    edited 15.05.2014
    Dank je wel weer voor de info!
  • mhtmht Posts: 4
    edited 17.05.2014
    Ik wil graag mijn email-adres veranderen (mijn registratie-email komt te vervallen).
    Maar ik weet ook mijn wachtwoord niet meer.
    Ik speel het spel nu omdat het in mijn opgeslagen spellen staat.
    Kan ik een nieuwe email-adres en wachtwoord veranderen?
  • Larino (INT1)Larino (INT1) Posts: 4,572
    edited 17.05.2014
    mht wrote: »
    Ik wil graag mijn email-adres veranderen (mijn registratie-email komt te vervallen).
    Maar ik weet ook mijn wachtwoord niet meer.
    Ik speel het spel nu omdat het in mijn opgeslagen spellen staat.
    Kan ik een nieuwe email-adres en wachtwoord veranderen?

    Om je e-mail te veranderen moet je een bericht sturen naar support (in het Engels). Ze gaan waarschijnlijk wat vragen stellen om er zeker van te zijn dat het jouw e-mail is en jouw account zodat niet zomaar iemand dat kan veranderen. Je zou er meteen bij kunnen vragen of ze ook je wachtwoord kunnen veranderen, maar je kunt ook eerst je e-mail aanpassen en dan op wachtwoord vergeten klikken zodat het wachtwoord naar je nieuwe e-mail gestuurd wordt.
  • mhtmht Posts: 4
    edited 18.05.2014
    Kun je mij dan vertellen hoe ik mijn email-adres zélf kan veranderen?
  • Larino (INT1)Larino (INT1) Posts: 4,572
    edited 18.05.2014
    mht wrote: »
    Kun je mij dan vertellen hoe ik mijn email-adres zélf kan veranderen?

    Dat kan dus niet. Daarom zeg ik dat je een bericht moet sturen naar support.
  • Bysel (NL1)Bysel (NL1) Posts: 79
    edited 19.05.2014
    Hoihoi
    Ik ben voorzitter/oprichter van cooperatie Springfield. Door de tegenvallende update van de gourmetfarm hebben we veel leden verloren helaas. Zijn van 25 leden naar 16 gegaan.
    Nu willen we fuseren met een kleinere cooperatie. Is het mogelijk dat de andere cooperatie de bedragen uit hun coop-kas meenemen naar onze coop? Zowel het goud als de farmdollars?
    Dat zou een op handen zijnde fusie versnellen.
    groet Bysel
  • Larino (INT1)Larino (INT1) Posts: 4,572
    edited 19.05.2014
    Bysel wrote: »
    Hoihoi
    Ik ben voorzitter/oprichter van cooperatie Springfield. Door de tegenvallende update van de gourmetfarm hebben we veel leden verloren helaas. Zijn van 25 leden naar 16 gegaan.
    Nu willen we fuseren met een kleinere cooperatie. Is het mogelijk dat de andere cooperatie de bedragen uit hun coop-kas meenemen naar onze coop? Zowel het goud als de farmdollars?
    Dat zou een op handen zijnde fusie versnellen.
    groet Bysel

    Dat antwoord is makkelijk: nee. Fuseren is niet mogelijk. Wat wel mogelijk is, is dat de andere co-op sluit en de leden uit die co-op lid worden van die van jullie. Dat betekent wel dat alle onderzoeken die klaar zijn in die co-op samen met alle dollars en goud verloren gaan.
  • IlseW (NL1)IlseW (NL1) Posts: 97
    edited 21.05.2014
    Zijn jullie ook ineens al je dollars kwijt, zonder dat je geshopt hebt?
This discussion has been closed.