Home EN Bug Reporting & Technical Issues

Join the official Goodgame Big Farm Discord today!Join our Big Farm Discord Server


Are you looking for a community of like-minded farmers to discuss your farming experience with? Look no further than the GoodGame Big Farm Discord Server!


Our server is the perfect place to connect with other farmers from around the world. Whether you're looking to chat about strategy, share tips and tricks, or just make new friends, our community has got you covered.


And that's not all - as a member of our Discord server, you'll also have access to exclusive giveaways and other special events. It's the perfect way to stay up to date on all the latest news and updates from GoodGame Studios.


So what are you waiting for? Join the GoodGame Big Farm Discord Server today and start connecting with fellow farmers from all over the world. Just click here to join the fun!

Technical problems, bugs & questions thread for Non-English speaking members

1726

Comments

  • funki84 (US1)funki84 (US1) Posts: 6
    edited 20.11.2013
    de kan inte ha varit i de lvlarna då arkitekten inte varit här sen uppdateringen i går

    men de kan ha sett ut som högsta lvl
  • michelle574michelle574 Posts: 2
    edited 23.11.2013
    Heey,

    Ik kan al een paar dagen slecht inloggen. Dan uiteindelijk kom ik er door en kan ik weer inloggen. Als hij de webpagina moet laden, blijft hij bij 0% steken. IK ben het de hele ochtend al aan het proberen en nu kom ik er helemaal niet door.

    Waar kan dit aan liggen?

    Met vriendelijke groet,

    Michelle574
  • Larino (INT1)Larino (INT1) Posts: 4,572
    edited 23.11.2013
    Heey,

    Ik kan al een paar dagen slecht inloggen. Dan uiteindelijk kom ik er door en kan ik weer inloggen. Als hij de webpagina moet laden, blijft hij bij 0% steken. IK ben het de hele ochtend al aan het proberen en nu kom ik er helemaal niet door.

    Waar kan dit aan liggen?

    Met vriendelijke groet,

    Michelle574

    Dat klinkt als een probleem met je geschiedenis. Het is het beste voor dit spel als je de internet geschiedenis en flash geschiedenis opschoont van tijd tot tijd zodat het soepel loopt. Probeer dat maar eerst. In het Engels heet dit 'clear caches'. Er is een sticky post in het technische problemen forum hoe je dit moet doen of je kunt dat even googlen.

    Als dat niet werkt, zou het aan je internet kunnen liggen of misschien aan de browser. Probeer eens een andere computer of andere browser om te kijken of het daar beter op loopt.

    Als niets helpt moet je een berichtje naar support sturen, dat leg ik wel uit als je dit geprobeerd hebt ^^

    Succes!
  • torang4torang4 Posts: 2
    edited 26.11.2013
    سلام. تو آخرین برنامه ای که بود من واسه simple telescope پول پرداختم و ازش 54 تا شادی گرفتم.از دیشب بهش سر نزدم و حالا هرچی میگردم نیست حتی تو drop box. لطفا کمکم کنین... اینجا کسی فارسی میدونه؟
    please help me...
  • Pepper Moon (IN1)Pepper Moon (IN1) Posts: 6,684
    edited 26.11.2013
    torang4 wrote: »
    سلام. تو آخرین برنامه ای که بود من واسه simple telescope پول پرداختم و ازش 54 تا شادی گرفتم.از دیشب بهش سر نزدم و حالا هرچی میگردم نیست حتی تو drop box. لطفا کمکم کنین... اینجا کسی فارسی میدونه؟
    please help me...



    Language - Persian

    سعی کنید دوباره وارد سیستم شوید، مرورگر شما و انبارهای فلش روشن است. پس از آن در وارد بخش مدیریت شوید، و چک قطره جعبه خود را. اگر هنوز هم وجود دارد و نه پس از آن شما باید برای ارسال یک بلیط برای حمایت از با جزئیات به عنوان آنجا که می توانید.
  • torang4torang4 Posts: 2
    edited 26.11.2013
    از صبح چندبار از سیستم خارج شدم و دوباره وارد شدم اما بازهم چیزی وجود نداشت. حالا باید چه کار کنم.ممنون. اگه انگلیسی هم جواب بدید متوجه میشم. thank you
    Language - Persian

    سعی کنید دوباره وارد سیستم شوید، مرورگر شما و انبارهای فلش روشن است. پس از آن در وارد بخش مدیریت شوید، و چک قطره جعبه خود را. اگر هنوز هم وجود دارد و نه پس از آن شما باید برای ارسال یک بلیط برای حمایت از با جزئیات به عنوان آنجا که می توانید.

    از صبح چندبار از سیستم خارج شدم و دوباره وارد شدم اما بازهم چیزی وجود نداشت. حالا باید چه کار کنم.ممنون. اگه انگلیسی هم جواب بدید متوجه میشم. thank you


    Post edited by Kat Nip: Merged posts, please use the edit button
  • edited 27.11.2013
    ik heb net goud gekocht en er staad dat ik een bonus krijg van 30.000 maar ik krijg gewoon 32.000
    hoe en of waneer krijg ik dan de bonus ???
  • sammie4848 (NL1)sammie4848 (NL1) Posts: 18
    edited 27.11.2013
    30.000 is dollars en geen goud
  • Larino (INT1)Larino (INT1) Posts: 4,572
    edited 27.11.2013
    ik heb net goud gekocht en er staad dat ik een bonus krijg van 30.000 maar ik krijg gewoon 32.000
    hoe en of waneer krijg ik dan de bonus ???

    Je krijgt 25.000 dollars Sammie, maar er staat dat je 32.000 goud krijgt voor die 20 euro, dat is dus goud+bonus. Die 32000 is al inclusief de bonus. Ik snap niet helemaal waar je hebt gelezen dat je een bonus krijgt van 30.000 goud? Je moet voor de prime day ten minste 30.000 goud kopen om je beloning te krijgen en dat is op dit moment goudmijn licenties, dollars, voer, etc.
  • Laura88 (NL1)Laura88 (NL1) Posts: 13
    edited 28.11.2013
    Hoi allemaal,

    Vanochtend kreeg ik het volgende bericht van één van de leden van mijn coop:

    "Bij deze een vraagje ik heb al gekeken waar ik moest zijn voor mijn vraag. Maar alles is in engels en dat kan ik juist net niet. Misschien dat jij wat kan regelen of kan helpen voor mij. Het gebeurt regelmatig bij het opstarten van het spel dat hij de melding geeft van opnieuw contact maken met de server. Hierdoor loop ik regelmatig de verhoogde bonus mis die je iedere dag bij opstarten krijgt. Zal jij dat eens kunnen voorleggen bij het forum of de ontwikkelaars van het spel?"

    Ik weet zelf verder ook niet waar ik dit het beste kan navragen. Heeft iemand van jullie hier ook wel eens problemen mee gehad of waar kan ik dit melden?

    Groeten,
    Laura88
  • Larino (INT1)Larino (INT1) Posts: 4,572
    edited 28.11.2013
    Laura88 wrote: »
    Hoi allemaal,

    Vanochtend kreeg ik het volgende bericht van één van de leden van mijn coop:

    "Bij deze een vraagje ik heb al gekeken waar ik moest zijn voor mijn vraag. Maar alles is in engels en dat kan ik juist net niet. Misschien dat jij wat kan regelen of kan helpen voor mij. Het gebeurt regelmatig bij het opstarten van het spel dat hij de melding geeft van opnieuw contact maken met de server. Hierdoor loop ik regelmatig de verhoogde bonus mis die je iedere dag bij opstarten krijgt. Zal jij dat eens kunnen voorleggen bij het forum of de ontwikkelaars van het spel?"

    Ik weet zelf verder ook niet waar ik dit het beste kan navragen. Heeft iemand van jullie hier ook wel eens problemen mee gehad of waar kan ik dit melden?

    Groeten,
    Laura88

    Hmm, dat klinkt raar. Dus in feite, start het spel op en dan wordt het er gelijk weer afgegooid? Weet dat lid zeker dat de bonussen niet toch worden geteld? Je kunt vooruit kijken wat je moet krijgen in de rest van de 5 bonus dagen, dus mss opschrijven en kijken of je die bonussen echt niet krijgt?

    Daarnaast is het altijd handig dat de browsergeschiedenis en flas player geschiedenis opgeschoond wordt, doe dat regelmatig om het spel beter te laten lopen.

    Ten slotte, het kan ook aan het internet van deze persoon liggen. Wellicht is de verbinding te zwak?

    Als je dit allemaal hebt geprobeerd en er is geen verbetering kun je het beste een bericht naar support sturen, in het Engels. Vermeldt daarbij wel dat je de geschiedenis (caches) hebt opgeschoond. Support weet het meeste af van dit soort problemen. Succes!
  • Laura88 (NL1)Laura88 (NL1) Posts: 13
    edited 28.11.2013
    Bedankt voor het snelle antwoord! Ik heb het doorgegeven aan degene met de problemen, dus we wachten af :-)
  • naline2naline2 Posts: 3
    edited 01.12.2013
    hoi ik heb een probleem . ik heb laatst de kersenboom gaarden gekocht.
    en wil je deze in werking zetten dan moet je
    30x mest hebben, en 25.097 geld.
    nu heb ik ik dat en klik ik daar op.maar dan krijg ik een scherm met je heb niet genoeg goud om dit te doen.

    waarom zegt hij dat ik niet genoeg goud heb terwijl hij dit niet aangeeft.
    en ik wil ook niks kopen met goud.
  • Larino (INT1)Larino (INT1) Posts: 4,572
    edited 01.12.2013
    naline2 wrote: »
    hoi ik heb een probleem . ik heb laatst de kersenboom gaarden gekocht.
    en wil je deze in werking zetten dan moet je
    30x mest hebben, en 25.097 geld.
    nu heb ik ik dat en klik ik daar op.maar dan krijg ik een scherm met je heb niet genoeg goud om dit te doen.

    waarom zegt hij dat ik niet genoeg goud heb terwijl hij dit niet aangeeft.
    en ik wil ook niks kopen met goud.

    Het spel geeft alleen deze melding als je niet genoeg hebt van iets dat het gebouw nodig heeft. Dus schijnbaar vindt hij dat je niet genoeg geld hebt. Of mss niet genoeg mest. Meestal gaat het om dollars. Heb je toevallig iets in je tevredenheid veranderd waardoor je meer geld nodig hebt om het te starten dan je hier aangeeft?

    Daarbij, 25.097 is best veel geld. Ik denk dat je beter wat decoraties kunt gaan bouwen, zodat je minder hoeft te betalen om je kersenboomgaard te starten. Hoe verder het pijltje in het groene gedeelte van je smiley meter, hoe beter. Dan heb je minder kosten en krijg je meer winst. Onderschat niet het belang van decoraties, want dan wordt het steeds moeilijker om je boerderij gaande te houden.

    Edit: ik heb even op je boerderij gekeken en als ik het goed gezien heb, heb jij:
    Huizen: -372
    Decoraties +151 (mits je je hond voert)
    Totaal: -221

    Lopende kosten +xxx%

    Als je totaal in de min zit, dan zitten je lopende kosten zeker in de plus. Decoraties bouwen dus!

    (jeetje, het lijkt wel of ik helemaal in de sinterklaas stemming zit, heb nu al 2 rijm zitten getypt :P)

    Succes!
  • naline2naline2 Posts: 3
    edited 01.12.2013
    dan wacht ik nog even af en ga ik eerst decoraties bouwen.
  • naline2naline2 Posts: 3
    edited 01.12.2013
    ik heb 25,809 dollars en 70 mest
  • Larino (INT1)Larino (INT1) Posts: 4,572
    edited 01.12.2013
    naline2 wrote: »
    dan wacht ik nog even af en ga ik eerst decoraties bouwen.
    naline2 wrote: »
    ik heb 25,809 dollars en 70 mest

    Ten eerste: voor de volgende keer kun je deze berichten samenvoegen door op edit te klikken en het er dan onder te typen.

    Ten tweede, als je genoeg dollars hebt en het lukt nog niet, dan kun je proberen je internet geschiedenis en flash geschiedenis op te schonen en te kijken of het dan wel lukt. Spaar ook nog wat meer dollars zodat je ruim genoeg hebt. Als het nog niet werkt dan kun je een bericht naar support sturen en dan kunnen zij ernaar kijken voor je. Support werkt alleen wel in het Engels.
  • marja532marja532 Posts: 2
    edited 03.12.2013
    he waar is mijn boerderij gebleven zat in level 20 kan er niet meer in komen
    moet nu helemaal op nieuw beginnen
    ook mijn vrienden van de cooperatie kan niet weer vinden
  • Larino (INT1)Larino (INT1) Posts: 4,572
    edited 03.12.2013
    marja532 wrote: »
    he waar is mijn boerderij gebleven zat in level 20 kan er niet meer in komen
    moet nu helemaal op nieuw beginnen
    ook mijn vrienden van de cooperatie kan niet weer vinden

    Dan zit je mss op de verkeerde server? Je moet wel zorgen dat je op de juiste server inlogt. Ik neem aan dat dit forum account je originele account is? Log dan in op NL en niet op internationaal of een andere vlag. Succes!
  • Bedste1948 (SKN1)Bedste1948 (SKN1) SKN1 Posts: 1
    edited 05.12.2013
    Jeg har fået en opgave der hedder vejen til lykken, men jeg kan ikke finde ud af hvad jeg skal gøre

    På forhånd tak :-)
  • nannsi (SKN1)nannsi (SKN1) SKN1 Posts: 325
    edited 05.12.2013
    hej

    Vejen til lykken er flere dekorationer.

    Det kan være mange stk. dekorationer eller det kan være at der skal tælles point for dekorationerne
  • Ivanek (INT1)Ivanek (INT1) Posts: 1
    edited 08.12.2013
    Zašto ne mogu kupovati zlato putem poziva sa telefona ili mobitela
  • marcia1507 (NL1)marcia1507 (NL1) Posts: 30
    edited 08.12.2013
    Hoi Daar, ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik speel dit spel sinds 4 december. Nu heeft mijn dochter ook een account aangemaakt en nu kan ik dus niet meer inloggen. Dit terwijl ik nog net had geüpdatet met goud. Kan iemand mij hierbij helpen? We hebben allebei onze eigen pc. Zij kan wel gewoon inloggen maar mijn farm is gewoon verdwenen..........
  • Larino (INT1)Larino (INT1) Posts: 4,572
    edited 08.12.2013
    HannaH1961 wrote: »
    Hoi Daar, ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik speel dit spel sinds 4 december. Nu heeft mijn dochter ook een account aangemaakt en nu kan ik dus niet meer inloggen. Dit terwijl ik nog net had geüpdatet met goud. Kan iemand mij hierbij helpen? We hebben allebei onze eigen pc. Zij kan wel gewoon inloggen maar mijn farm is gewoon verdwenen..........

    Korte versie van mijn PM, ook voor anderen met dezelfde vraag: log in op de juiste server. Een account verdwijnt niet zomaar, dan moet je echt support vragen om het te verwijderen voor je. Meestal ligt het aan het inloggen op de verkeerde server waardoor je of niet kunt inloggen of weer op level 1 begint met je boerderij. Dit kan koment doordat de computer een andere standaard server selecteert om een bepaalde reden of als je op een andere computer inlogt die een andere standaard server heeft. De server kun je vinden op je log-in scherm onderin midden. Selecteer eerst de juiste vlag. De meeste vlaggen hebben 2 servers, dus selecteer daarna de juiste server naast de vlag. Nu moet je kunnen inloggen op je originele account. Succes!

    Meer informatie en een plaatje hoe je je server kunt vinden, kun je hier lezen (engels): What is a server and how can I find mine (klik-click)
    Ivanek wrote: »
    Zašto ne mogu kupovati zlato putem poziva sa telefona ili mobitela

    Google translate: Možete li biti malo konkretniji o ovom pitanju? Da nemate mogućnost za to? Zar to ne radi? Što se događa?
  • MoM16MoM16 Posts: 1
    edited 08.12.2013
    op mijn bloemenboerderij zijn de punten voor decoraties 2 hoger dan de punten voor huizen.
    Dus is de tevredenheid positief. Toch moet ik een 'boete' betalen als ik op de bloemenboerderij wil produceren.
    Er staat ook onder dat mijn lopende kosten +15% gaan. Zou dat niet nul moeten zijn? of zelfs -?
  • Larino (INT1)Larino (INT1) Posts: 4,572
    edited 08.12.2013
    MoM16 wrote: »
    op mijn bloemenboerderij zijn de punten voor decoraties 2 hoger dan de punten voor huizen.
    Dus is de tevredenheid positief. Toch moet ik een 'boete' betalen als ik op de bloemenboerderij wil produceren.
    Er staat ook onder dat mijn lopende kosten +15% gaan. Zou dat niet nul moeten zijn? of zelfs -?

    Helaas nee. Als de decoraties en de huizen in totaal op 0 staan, zijn de lopende kosten alsnog +, dus dan moet je alsnog betalen. Dat komt omdat er een erg moeilijke formule onder zit die niemand nog heeft gekraakt. Als je met je decoraties ruim hoger zit kom je pas in de - met je lopende kosten. Zorg dus dat je altijd voldoende decoraties hebt en onderschat hun waarde niet. Succes!
  • ajs19892ajs19892 Posts: 2
    edited 11.12.2013
    Hello, can jou help me. Mine dog give me not een present. The olther farmers have present by the dog. What's happend by me?

    Great, AJs1989
  • Larino (INT1)Larino (INT1) Posts: 4,572
    edited 11.12.2013
    ajs19892 wrote: »
    Hello, can jou help me. Mine dog give me not een present. The olther farmers have present by the dog. What's happend by me?

    Great, AJs1989

    In dit topic mag je gewoon je eigen taal schrijven ;) Dit is voor niet-engelse spelers.

    Dan nu je vraag: de hond geeft alleen een cadeautje als hij level 5 of hoger is. Jouw hond is nog maar level 4 (heb ik gezien op je boerderij). Zorg dus dat hij iig nog 1 level hoger wordt en dan krijg jij ook cadeautjes! :D
  • mammaloemammaloe Posts: 4
    edited 16.12.2013
    hoi daar
    vorige week heb ik bij de bieb een boek gekocht,hierdoor krijg ik nu 10 appels meer per gaard.mijn vraag is nu,waarom worden die extra appels niet mee geteld bij de coop-opdracht.

    m.v.g mammaloe
  • Larino (INT1)Larino (INT1) Posts: 4,572
    edited 16.12.2013
    mammaloe wrote: »
    hoi daar
    vorige week heb ik bij de bieb een boek gekocht,hierdoor krijg ik nu 10 appels meer per gaard.mijn vraag is nu,waarom worden die extra appels niet mee geteld bij de coop-opdracht.

    m.v.g mammaloe

    Dat is een goede vraag. Ik zal een thread beginnen in het Engels in de questions about the game met deze vraag. Als ik daar antwoord krijg zal ik het hier vertalen.

    Edit:
    Hey RooBoo,

    the projects count the pure amount of ordered production, not including bonuses by the library, which is applied to the final product. I can see how this is confusing, and I'll talk to the team about it, but that's how it's working right now.

    Greetings,
    Timo

    Timo zegt hier dus dat projecten het pure aantal productie tellen en niet de bonussen van de bibliotheek - die toegevoegd worden op het product wanneer het klaar is. Hij snapt dat dit verwarrend kan zijn en zal met het team erover praten.
Sign In to comment.