Home EN General Discussions & Questions

Join the official Goodgame Big Farm Discord today!Join our Big Farm Discord Server


Are you looking for a community of like-minded farmers to discuss your farming experience with? Look no further than the GoodGame Big Farm Discord Server!


Our server is the perfect place to connect with other farmers from around the world. Whether you're looking to chat about strategy, share tips and tricks, or just make new friends, our community has got you covered.


And that's not all - as a member of our Discord server, you'll also have access to exclusive giveaways and other special events. It's the perfect way to stay up to date on all the latest news and updates from GoodGame Studios.


So what are you waiting for? Join the GoodGame Big Farm Discord Server today and start connecting with fellow farmers from all over the world. Just click here to join the fun!

Help offered for Dutch players (hulp aangeboden voor NL spelers)

118244

Comments

  • Gwendolen (US1)Gwendolen (US1) Posts: 1,268
    edited 31.10.2013
    Super dat je het wil bijhouden Jiesta! Ik heb zo het idee dat de 5e dag goudbonus ongeveer eens per 4/5 weken valt, maar net als Larino klik ik ook meteen op 'want it.' Bij het goud denk ik nog wel: ha fijn, goud, maar dat is het dan wel.

    Bij ons in de coop koopt ook niet iedereen goud, dus iedereen draagt bij naar kunnen en staat zo nu en dan wat af van de inlog bonus.

    Financiering is een leuke in het begin Wilma, maar wij zijn er achter gekomen dat je op den duur meer hebt aan 'optimize process' Ik heb helaas geen nederlandse farm, iig niet in een coop, dus ik kan helaas de babylonische spraakverwarring niet oplossen :p
    Het is de rechter, onder coop project :)
  • gerdakla (NL1)gerdakla (NL1) NL1 Posts: 50
    edited 31.10.2013
    Hallo, Ik heb een vraagje. Ik heb een cadeau gekocht. Van cadeau of streek, maar kan het niet inzetten. Als ik erop klik gebeurt er niets. Weet iemand hoe het werkt.
    Alvast bedankt.
    Gerda
  • Larino (INT1)Larino (INT1) Posts: 4,572
    edited 31.10.2013
    gerdakla2 wrote: »
    Hallo, Ik heb een vraagje. Ik heb een cadeau gekocht. Van cadeau of streek, maar kan het niet inzetten. Als ik erop klik gebeurt er niets. Weet iemand hoe het werkt.
    Alvast bedankt.
    Gerda

    Je moet naar iemand zijn boerderij gaan en dan op het cadeau of steek teken klikken onderin het menu. Dat cadeaudoosje met dat schietgeval erbij :P Kan het niet beter omschrijven :P Maar als je daarop klikt, zie je al je cadeaus staan en kun je er 1 kiezen door erop te klikken, wrs staat er een handje bij, en dan kun je zien op welke gebouwen van die persoon je dat cadeautje kunt toepassen. Als het kan, gaat het gebouw glinsteren met een blauwe gloed eromheen als je klikt. Succes!
  • Larino (INT1)Larino (INT1) Posts: 4,572
    edited 31.10.2013
    Gwendolen wrote: »
    [...] Ik heb helaas geen nederlandse farm, iig niet in een coop, dus ik kan helaas de babylonische spraakverwarring niet oplossen :p
    Het is de rechter, onder coop project :)

    Ik heb wel een Nederlandse, dus hier komt ie:
    Processen Optimaliseren

    Moeilijke vertaling :P Maar ik was zelf ook ff in de war dus moest ff kijken hoe ie precies heette XD

    Voor de andere onderzoeken (=research):
    Negotiation skills = onderhandelvaardigheid
    Recruitments = versterking
    Subsidies = financiering
    Healthier pigs = gezondere varkens
    Organic eggs = bio-eieren
    More kinds of milk = meer melksoorten
    New variety of apple = nieuwe appelsoort
    Robust cherry varieties = stevige kersensoorten
    Perfectly fried = perfect gebraden
    Delicious applesauce = lekkere appelmoes
    Creamy yoghurt = romige yoghurt
    Fruity cherry juice = fruitig kersensap
    Crunchy cabbage soup = knapperige koolsoep
    Fresh herbs = verse kruiden
    More apple pie = meer appeltaart
    Creamier ice cream = romiger ijs
    Salad garnish = saladegarnituur
    More colorful wildflowers = bonte wilde bloemen
    More beautiful arrangements = mooiere bloemstukken
    Select contents = gewenste inhoud
    Romantic deco = romantische decoratie
    Perfume training = parfumstudie
    Improved fragrances = verbeterde geuren
    Versatile cream = veelzijdige creme
    Perfect soap ingredients = ideale zeepingredienten

    Zo, dat was me weer een lijst, maar heb je iig een stukje van de vertalingen al binnen :D Ik zal nog kijken naar dat excel document dat ik die overtype, want ik kan er zo niets mee, maar dan vertaal ik die ook nog wel een keer XD
  • gerdakla (NL1)gerdakla (NL1) NL1 Posts: 50
    edited 31.10.2013
    Bedankt voor de uitleg Larino, heb het nog niet geprobeerd, zal nog even laten weten of het gelukt is.

    Of ik ben blond :) wat niet het geval is. Of ik doe iets niet goed, het lukt me niet om het cadeau weg te geven. Ik heb grond omspitten gekocht. Het staat wel in mijn box van cadeau of streken, maar er gebeurt helemaal nlets als ik erop klik. Er staat ook geen handje of zo.


    Post edited by Kat Nip: Merged posts, please use the edit button
  • Larino (INT1)Larino (INT1) Posts: 4,572
    edited 31.10.2013
    gerdakla2 wrote: »
    Of ik ben blond :) wat niet het geval is. Of ik doe iets niet goed, het lukt me niet om het cadeau weg te geven. Ik heb grond omspitten gekocht. Het staat wel in mijn box van cadeau of streken, maar er gebeurt helemaal nlets als ik erop klik. Er staat ook geen handje of zo.

    Ben je wel eerst naar iemand anders zijn boerderij gegaan dan? Je kunt m alleen op iemand anders gebruiken he. Als je gewoon zelf gaat kijken dan kun je er idd niets mee. Alleen als je in het menu van die ander zit door zijn boerderij te bezoeken kun je t gebruiken!

    Edit: het kan alleen op een veld worden gedaan. Ik weet niet of dat alleen hoofdboerderij of ook lekkerbek en bloemen is, maar dat moet je maar even uit proberen :)
  • gerdakla (NL1)gerdakla (NL1) NL1 Posts: 50
    edited 31.10.2013
    Ik was inderdaad dom bezig, is gelukt.
    Nogmaals bedankt voor de uitleg.
  • Larino (INT1)Larino (INT1) Posts: 4,572
    edited 31.10.2013
    gerdakla2 wrote: »
    Ik was inderdaad dom bezig, is gelukt.
    Nogmaals bedankt voor de uitleg.

    Haha, gelukkig dat t nu wel werkte ^^ Geen probleem :D
  • Leen3 (NL1)Leen3 (NL1) NL1 Posts: 33
    edited 31.10.2013
    hallo

    even een vraagje , komen er ook halloween opdrachten ? of zien we alleen de spoken maar.
    Krijg je ook voordeel?
    alvast bedankt
    doei
  • MalikBilal2MalikBilal2 Posts: 374
    edited 31.10.2013
    geen leen er zullen niet alle opdrachten die ze zijn er enkel voor ons om te zien
  • Larino (INT1)Larino (INT1) Posts: 4,572
    edited 31.10.2013
    Leen3 wrote: »
    hallo

    even een vraagje , komen er ook halloween opdrachten ? of zien we alleen de spoken maar.
    Krijg je ook voordeel?
    alvast bedankt
    doei

    Ik denk het niet. Er zijn wel opdrachten in het forum, zoals het vinden van de pompoenen. Die moet je dan quoten in het topic zelf en in een speciaal topic daarvoor om 1000 goud te winnen. Maar alleen als je de eerste bent die die pompoen heeft gevonden! Op de boerderij is verder niks te doen, mss later vandaag nog maar dan vul ik dat hier wel aan als er iets gebeurt ^^
  • wilma79 (NL1)wilma79 (NL1) Posts: 312
    edited 01.11.2013
    Gwendolen wrote: »
    Financiering is een leuke in het begin Wilma, maar wij zijn er achter gekomen dat je op den duur meer hebt aan 'optimize process' Ik heb helaas geen nederlandse farm, iig niet in een coop, dus ik kan helaas de babylonische spraakverwarring niet oplossen :p
    Het is de rechter, onder coop project :)

    Die heet in het nederlands processen optimaliseren. Goede tip, dan wordt dat ons volgende onderzoek.
  • sky (NL1)sky (NL1) Posts: 15
    edited 03.11.2013
    Even een vraagje stellen..een paar van onze leden zijn zojuist level 80 gepasseerd...bij de beloningen krijgen we iets meer dan een half miljoen cash, 50 goudstukken en mogen we onze boerderij uitbreiden...wij hebben echter onze uitbreidingen al allemaal gekocht of is er nog een andere manier om uit te breiden...

    Alvast bedankt om mee te denken en een fijne zondag gewenst...Sky
  • Larino (INT1)Larino (INT1) Posts: 4,572
    edited 03.11.2013
    Hey Sky,

    Het enige dat je kunt doen is alles upgraden als je alle stukken land al hebt en verder werken aan je lekkerbek en bloemen boerderij. Als die ook klaar zijn dan zul je moeten wachten op de 4e boerderij, maar dat kan nog wel ff duren. Ook kun je verder werken aan de co-op :)
  • Leen3 (NL1)Leen3 (NL1) NL1 Posts: 33
    edited 04.11.2013
    hallo

    dus er komt nog wel een farm bij?
    als je boven de 80 komt is idd de uitdaging wel een beetje weg. dan zou het leuk zijn dat er nog een farm bij komt
    groetjes
  • Larino (INT1)Larino (INT1) Posts: 4,572
    edited 04.11.2013
    Leen3 wrote: »
    hallo

    dus er komt nog wel een farm bij?
    als je boven de 80 komt is idd de uitdaging wel een beetje weg. dan zou het leuk zijn dat er nog een farm bij komt
    groetjes

    Dat die farm er komt is een ding dat zeker is. Als je naar je dorp gaat - voor de mensen die in een co-op zitten - zie je dat er een farm is die nog niet vrij is. Maar wanneer die komt - geen enkel idee. Die staat daar al in de maak vanaf juni ofzo?? En Latten had laatst gezegd dat ze nog niet helemaal blij zijn met de 2e en 3e farm dus die gaan ze eerst verder ontwikkelen en verbeteren voordat die 4e komt :)
  • Larino (INT1)Larino (INT1) Posts: 4,572
    edited 04.11.2013
    wiggeltje wrote: »
    Hoi, ik las ergens dat je account na 2/3 maanden niet inloggen word verwijderd.
    Na hoeveel dagen is dat precies?
    En gelden er verschillende regels hierin voor bepaalde rangen?
    (zoals iemand die ontzettend veel tijd en goud heeft geïnvesteerd of iemand die net een account heeft aangemaakt
    en het er snel bij neerlegt).

    Excuus, ik heb niet alle forum pagina`s doorgelezen als deze vraag al vermeld stond.
    In afwachting op het antwoord,
    Groetjes Wiggeltje :)
    wiggeltje wrote: »
    Bedankt alvast voor de snelle reactie, Larino.
    Ik wacht rustig af :)

    Nog even hierop terugkomen. Ik had idd aan Latten gevraagd, Wiggeltje, maar tot nu toe nog steeds geen antwoord.... Goed dat je het zelf hebt geprobeerd, want via die weg hebben we wel een officieel bericht hierover kunnen lezen! Dat bericht gaat zo:
    Nafaru wrote: »
    Hey D-Dub,

    these players still have an account but have been inactive for more than 14 days.
    After two weeks of inactivity, you are currently no longer displayed in the rankings, to keep them as up-to-date and usable as possible.
    Furthermore, accounts are not deleted automatically. So if someone disappears altogether, from both the co-perative and and the ranking lists, they most probably had their account deleted.

    Regards,
    Steffi

    Ik zal even zo ongeveer het bericht vertalen: Nafaru zegt naar aanleiding van de vraag van D-Dub die iemand na een poos niet meer in de ranglijst kon vinden, dat dit komt omdat de ranglijst van tijd tot tijd opgeschoond word en iemand die langer dan 14 dagen offline was, wordt daar dan uit gehaald. Dit betekent echter niet! dat zijn account verwijderd is. Namelijk, de vetgedrukte zin zegt dat accounts niet automatisch worden verwijderd. Als een account echt weg is, dan heeft die persoon dat zelf aangevraagd. Ik denk dus dat de termijn van 2/3 maanden niet klopt. Is dit genoeg informatie? ^^
  • rheanneke (NL1)rheanneke (NL1) NL1 Posts: 79
    edited 05.11.2013
    na de update van vandaag, krijgt een coop lid de melding dat de ingevoerde naam ongeldig is.

    Hoe kan ze dat oplossen?
  • Larino (INT1)Larino (INT1) Posts: 4,572
    edited 05.11.2013
    rheanneke wrote: »
    na de update van vandaag, krijgt een coop lid de melding dat de ingevoerde naam ongeldig is.

    Hoe kan ze dat oplossen?

    Welke naam precies? Bij het inloggen? De co-op naam? In de ranglijst?
  • rheanneke (NL1)rheanneke (NL1) NL1 Posts: 79
    edited 05.11.2013
    bij het inloggen
  • Larino (INT1)Larino (INT1) Posts: 4,572
    edited 05.11.2013
    rheanneke wrote: »
    bij het inloggen

    Logt ze wel in op de juiste server? De server moet zijn: Nlse vlag met daarnaast Nederland: 1. Als ze probeert in te loggen op Internationaal: 1 dan zit ze op de verkeerde server. Ook een andere vlag gaat dus niet lukken. Als de server wel goed is, heeft ze dan haar naam goed gespeld? (lijkt me wel trouwens :P ) Verder kan ik even niets bedenken. Probeer eerst die server maar. Als dat niet lukt moet ze mss een mail gaan sturen naar support.
  • rheanneke (NL1)rheanneke (NL1) NL1 Posts: 79
    edited 05.11.2013
    naam is vast goed, en server ook,

    De supportpagina geeft ook error, bij mij.
  • Larino (INT1)Larino (INT1) Posts: 4,572
    edited 05.11.2013
    rheanneke wrote: »
    naam is vast goed, en server ook,

    De supportpagina geeft ook error, bij mij.

    Hmm ja, bij mij ook idd. Dan wordt t wachten :(
  • rheanneke (NL1)rheanneke (NL1) NL1 Posts: 79
    edited 05.11.2013
    email adres is geblokkeerd, dus kan ze geen supportaanvraag weg doen.

    wat is dat nou weer voor iets raars
  • Larino (INT1)Larino (INT1) Posts: 4,572
    edited 05.11.2013
    rheanneke wrote: »
    email adres is geblokkeerd, dus kan ze geen supportaanvraag weg doen.

    wat is dat nou weer voor iets raars

    Heb ze geen ander adres? Weet niet hoe dat is geblokkeerd dan... Maar als je support formulier invult kun je zelf kiezen welk adres je gebruikt, dan sturen ze het antwoord daarnaartoe. Als het formulier werkt dan.......
  • Mirja (NL1)Mirja (NL1) Posts: 141
    edited 05.11.2013
    Er is in ieder geval meer duidelijkheid over accounts en het wel of niet verwijderen ervan bij inactiviteit. Bedankt allemaal.

    Ter aanvulling een link naar de algemene voorwaarden: http://www.goodgamestudios.com/terms_nl.html
    Al geeft het niet veel meer duidelijkheid.
  • wiggeltje (NL1)wiggeltje (NL1) NL1 Posts: 88
    edited 05.11.2013
    Dat is zeker genoeg informatie :) Bedankt Larino
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 08.11.2013
    Begrijp ik goed uit de nieuw aangekondigde update in t forum dat onze boomgaarden er 2 levels bij krijgen, maar dat het laatste level alleen opgebouwd kan worden indien je (voor goud!) een werknemer inhuurt? Is er een vertaling beschikbaar van deze aankondigingen door Latten?
    Dank bij voorbaat, Jiesta
  • bibike822bibike822 Posts: 34
    edited 08.11.2013
    Jiesta wrote: »
    Begrijp ik goed uit de nieuw aangekondigde update in t forum dat onze boomgaarden er 2 levels bij krijgen, maar dat het laatste level alleen opgebouwd kan worden indien je (voor goud!) een werknemer inhuurt? Is er een vertaling beschikbaar van deze aankondigingen door Latten?
    Dank bij voorbaat, Jiesta

    hey jiesta, ik vermoed dat het slaat op architect steve. het laatste level zal dus, net zoals alle andere gebouwen, kunnen worden gebouwd als hij je farm bezoekt :)
  • Larino (INT1)Larino (INT1) Posts: 4,572
    edited 08.11.2013
    bibike822 wrote: »
    "Originally Posted by Jiesta"
    Begrijp ik goed uit de nieuw aangekondigde update in t forum dat onze boomgaarden er 2 levels bij krijgen, maar dat het laatste level alleen opgebouwd kan worden indien je (voor goud!) een werknemer inhuurt? Is er een vertaling beschikbaar van deze aankondigingen door Latten?
    Dank bij voorbaat, Jiesta

    hey jiesta, ik vermoed dat het slaat op architect steve. het laatste level zal dus, net zoals alle andere gebouwen, kunnen worden gebouwd als hij je farm bezoekt :)

    Klopt. Dit staat in de Official Announcement:
    Both orchards on the main farm will get 2 new stages. The highest stage is only available during the Master Builder event and has to be built by Master Builder Steve.

    Letterlijke vertaling: Beide boomgaarden op de hoofdboerderij krijgen 2 extra levels. Het hoogste level is alleen beschikbaar tijdens het Architect evenement en moet gebouwd worden door architect Steve.

    Steve hoef je dus niet in te huren, alleen wachten tot hij langskomt. Ik hoop echt dat hij vaker langs gaat komen dan nu alleen! Hij is nog maar 3 keer langsgekomen geloof ik. Of iig 3 dagen en dan een paar keer die dag. Ik heb er maar 2 keer gebruik van kunnen maken omdat ik niet alles op het juiste level had of geen geld had of er al iets aan het upgraden was :S

    Is er nog meer vertaling nodig? Ik heb geen tijd om de volledige announcement te vertalen. Als er iets is dat jullie niet snappen, zeg het dan maar ff, dan vertaal ik het ter plekke voor je.
This discussion has been closed.