Home EN General Discussions & Questions

Join the official Goodgame Big Farm Discord today!Join our Big Farm Discord Server


Are you looking for a community of like-minded farmers to discuss your farming experience with? Look no further than the GoodGame Big Farm Discord Server!


Our server is the perfect place to connect with other farmers from around the world. Whether you're looking to chat about strategy, share tips and tricks, or just make new friends, our community has got you covered.


And that's not all - as a member of our Discord server, you'll also have access to exclusive giveaways and other special events. It's the perfect way to stay up to date on all the latest news and updates from GoodGame Studios.


So what are you waiting for? Join the GoodGame Big Farm Discord Server today and start connecting with fellow farmers from all over the world. Just click here to join the fun!

Help offered for Dutch players (hulp aangeboden voor NL spelers)

116244

Comments

  • Larino (INT1)Larino (INT1) Posts: 4,572
    edited 24.09.2013
    dionv wrote: »
    Ik heb een probleem met het bouwen. Ik heb namelijk onkruid weggehaald, nu staat de tijd van wel op 0 alleen het onkruid is nog niet weg. Weet iemand hoe dit op te lossen is?

    Heb je al geprobeerd om:
    Uit te loggen en weer in?
    Als je een lekkerbek boerderij hebt, daarheen te gaan en weer terug?
    Je browsergeschiedenis op te schonen?
    Je flash geschiedenis op te schonen?

    Als die dingen allemaal niet helpen moet je even een bericht naar support sturen en erbij noemen dat je dat al hebt geprobeerd :)

    Succes!
  • anaabelanaabel Posts: 1
    edited 26.09.2013
    "Spoiler voor de tweede geheime prestatie, selecteer vanaf hier *naar 50 andere spelers zijn boerderij gaan/bekijken en terug...
    * tot hier om te lezen"
  • Gwendolen (US1)Gwendolen (US1) Posts: 1,268
    edited 26.09.2013
    Hoi annaabel, je post is een spoiler, zou je alsjeblieft de tekst wit willen maken en er in het zwart bijzetten dat het een spoiler is en waarvoor?
  • adriana62adriana62 Posts: 1
    edited 27.09.2013
    ik hoop dat je me kan helpen, ik kan wel engels mar als het een beetje technisch wordt, haak ik af, adriana62
  • Larino (INT1)Larino (INT1) Posts: 4,572
    edited 27.09.2013
    adriana62 wrote: »
    ik hoop dat je me kan helpen, ik kan wel engels mar als het een beetje technisch wordt, haak ik af, adriana62

    Waar heb je hulp bij nodig?
  • DragonwolfjeDragonwolfje Posts: 2
    edited 27.09.2013
    Ik heb een vraagje

    Waarom moet ik bij een coop om de lekkerbek boerderij te kopen?
    Je kan hem alleen kopen als je naar je dorp gaat en daar kan je alleen komen als je in een coop zit, volgens mij is dit nieuw want ik ben wel eerder in het dorp geweest.
  • Larino (INT1)Larino (INT1) Posts: 4,572
    edited 28.09.2013
    Ik heb een vraagje

    Waarom moet ik bij een coop om de lekkerbek boerderij te kopen?
    Je kan hem alleen kopen als je naar je dorp gaat en daar kan je alleen komen als je in een coop zit, volgens mij is dit nieuw want ik ben wel eerder in het dorp geweest.

    Hallo,

    Dat zou niet moeten kunnen. Je kunt normaal altijd de lekkerbek boerderij kopen, of je in een co-op zit of niet. Je kunt ook de boerderij kopen door de taak aan de linkerkant te openen en op het kompas te klikken. Ik hoop dat dat werkt :)
  • DragonwolfjeDragonwolfje Posts: 2
    edited 28.09.2013
    Had ik al geprobeert, maar er gebeurt niets als ik op de kompas klik, ik kom gewoon terug bij de hoofdboerderij
  • Larino (INT1)Larino (INT1) Posts: 4,572
    edited 28.09.2013
    Had ik al geprobeert, maar er gebeurt niets als ik op de kompas klik, ik kom gewoon terug bij de hoofdboerderij

    Dat is raar, hoort niet te gebeuren. Ik ben bang dat er dan iets mis gaat bij GGS. Als ik jou was zou ik een bericht sturen naar support en dit aangeven. Zij moeten het kunnen oplossen :)
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 30.09.2013
    Larino, even een vraagje. De VZ van onze coop is sinds ruim 1 mnd niet meer on-line geweest, niemand weet waarom. We willen door, we moeten verder. Ik dacht dat het VZ-schap na 30 dagen afwezigheid overging op de eerstvolgende PV - maar kennelijk gebeurt er nog niks. Wat te doen? Dank + groet, Jiesta
  • Larino (INT1)Larino (INT1) Posts: 4,572
    edited 30.09.2013
    Jiesta wrote: »
    Larino, even een vraagje. De VZ van onze coop is sinds ruim 1 mnd niet meer on-line geweest, niemand weet waarom. We willen door, we moeten verder. Ik dacht dat het VZ-schap na 30 dagen afwezigheid overging op de eerstvolgende PV - maar kennelijk gebeurt er nog niks. Wat te doen? Dank + groet, Jiesta

    Hallo Jiesta,

    Dat hoort officieel ook zo te zijn. Als de leider langer dan 30 dagen niet online is wordt het leiderschap overgedragen naar de eerstvolgende. Hoewel, de laatste keer dat ik zat te wachten dat een oranje stip een rode stip zou worden duurde ook 2 dagen langer dan ik had gedacht :P Dus wellicht zitten jullie ook precies in die termijn? Heb je toevallig de dagen geteld? Is het echt ruim ruim een maand of net voorbij een maand? Ik denk dat je nog even moet wachten en dat het dan alsnog wel gaat gebeuren. Zo niet en heb je iets van 2 maanden gewacht, dan kun je mss support vragen hoe het zit. Hoewel ik de regels ken heb ik het nog nooit persoonlijk meegemaakt :)
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 30.09.2013
    Er is net een maand voorbij en sinds 1 uur is degene waar het om gaat ook uit de ranglijst verdwenen. Dus misschien idd nog even 2 daagjes geduld hebben. Thx voor je reactie.
  • biancalisabiancalisa Posts: 2
    edited 30.09.2013
    is er al een lijst van de sprookjes opdracht
  • wilma79 (NL1)wilma79 (NL1) Posts: 312
    edited 30.09.2013
    http://en.board.goodgamestudios.com/bigfarm/showthread.php?67389-Fairy-tale-event Via deze link kun je een tabel vinden, is wel in het engels
  • Bosbes68 (NL1)Bosbes68 (NL1) Posts: 55
    edited 30.09.2013
    Thnx Wilma die wilde ik ook net gaan zoeken, heb je ook een link naar het oosterse event misschien? Camping had ik al. Thnx, Vera
  • wilma79 (NL1)wilma79 (NL1) Posts: 312
    edited 30.09.2013
    @veerbee2, meestal zoek ik het draadje op als het event loopt, meestal komt ie dan wel weer boven.
  • Bosbes68 (NL1)Bosbes68 (NL1) Posts: 55
    edited 30.09.2013
    Ok dank je wel, dat draadje kon ik niet vinden :) dan wacht ik tot volgende keer thnx
  • Larino (INT1)Larino (INT1) Posts: 4,572
    edited 01.10.2013
    Ik heb een vraagje

    Waarom moet ik bij een coop om de lekkerbek boerderij te kopen?
    Je kan hem alleen kopen als je naar je dorp gaat en daar kan je alleen komen als je in een coop zit, volgens mij is dit nieuw want ik ben wel eerder in het dorp geweest.
    Had ik al geprobeert, maar er gebeurt niets als ik op de kompas klik, ik kom gewoon terug bij de hoofdboerderij

    Ik zal het hier ook nog neerzetten voor anderen:
    Ik had Dragonwolfje nog een prive bericht gestuurd met de vraag of het via de boerderij bordjes (rechts naast de boerderij en waar de cooperatie boom is/moet komen) wel lukte. Het is Dragonwolfje inmiddels inderdaad gelukt om de lekkerbek boerderij toch te kopen. Als je dus niet in een co-op zit en moeilijkheden hebt met het kopen van nieuwe boerderijen, probeer via het kompas en via die borden. Als beide niet lukt dan kan support je helpen.
  • Margrieta (NL1)Margrieta (NL1) Posts: 4
    edited 08.10.2013
    Hallo, vraagje. Ik kan niet meer naar mijn dorp. Bovenaan in het menu is mijn dorp wel gekleurd maar werkt niet en onderaan is mijn dorp grijs. Is dit een bug?Alvast bedankt voor de hulp.
  • Gwendolen (US1)Gwendolen (US1) Posts: 1,268
    edited 08.10.2013
    Hoi Margrieta, als je niet in een coop zit heb je inderdaad geen dorp meer, geen idee waarom, maar dat hebben ze een tijdje geleden veranderd.
    Als je wél in een coop zit lijkt het me een bug.
  • Margrieta (NL1)Margrieta (NL1) Posts: 4
    edited 08.10.2013
    Nee, ik zit idd. niet in een coop. Bedankt voor je reactie.
  • Nellie3 (NL1)Nellie3 (NL1) Posts: 163
    edited 09.10.2013
    Ik wil toch even kwijt,dat ik van dat long term event wat anders had verwacht.
    De 1e ronde is voor iedereen te doen,maar nu ronde 2 en ronde 3 ik vind het 10x nix. Bij een quiz of ed. heeft iedereen gelijke kansen,voor deze rondes moet je goed engels kunnen,en bij ronde 3,dat gaat al helemaal boven mijn pet. Hopelijk is de laatste ronde weer voor iedereen toegankelijk!
  • Larino (INT1)Larino (INT1) Posts: 4,572
    edited 09.10.2013
    Nellie33 wrote: »
    Ik wil toch even kwijt,dat ik van dat long term event wat anders had verwacht.
    De 1e ronde is voor iedereen te doen,maar nu ronde 2 en ronde 3 ik vind het 10x nix. Bij een quiz of ed. heeft iedereen gelijke kansen,voor deze rondes moet je goed engels kunnen,en bij ronde 3,dat gaat al helemaal boven mijn pet. Hopelijk is de laatste ronde weer voor iedereen toegankelijk!

    Ik ben het helemaal met je eens. Voor taak 2 kon je nog een plaatje maken, maar voor deze taak moet je echt wel Engels kunnen. Ik hoop idd dat de laatste taak iets is dat je geen Engels hoeft te schrijven, zodat de anderstaligen ten minste nog punten kunnen krijgen. Ik vind het ook een beetje jammer dat dit zo'n allegaartje van landen is op dit forum. Ik bedoel, er is een Frans forum, een Duits forum, wrs nog wel meer forums, maar niet voor de Nederlanders, Scandinaviers of internationalen (wat dus werkelijk alles kan zijn). Maar we moeten het er maar mee doen :)
  • Anja1960 (NL1)Anja1960 (NL1) NL1 Posts: 35
    edited 09.10.2013
    Ik kan me helemaal vinden in je verhaal. Mijn Engels is echt niet slecht, maar deze opdracht gaat echt mijn kunnen te boven.
    Wat ook heel erg jammer is, is het feit dat je ontzettend moet zoeken naar een onderwerp als je iets wilt weten. Misschien een idee om en een ander op alfabetische volgorde te rangschikken, zodat een onderwerp veel makkelijker te vinden is. Nu moet je diverse pagina's doorlopen en dan heb je het eindelijk gevonden.
    Misschien komt er ooit een Nederlands forum.
  • Nellie3 (NL1)Nellie3 (NL1) Posts: 163
    edited 12.10.2013
    Vraagje: hoe kan het dat iemand die boven mij staat in de ranglijst een minder grotere farm/bar/tuin heeft.(of zelfs de tuin niet heeft)En dan toch een hoger level hebben?
  • Larino (INT1)Larino (INT1) Posts: 4,572
    edited 12.10.2013
    Nellie33 wrote: »
    Vraagje: hoe kan het dat iemand die boven mij staat in de ranglijst een minder grotere farm/bar/tuin heeft.(of zelfs de tuin niet heeft)En dan toch een hoger level hebben?

    Ik denk dat die persoon langer speelt dan jij. Als je de taken aan de linkerkant niet afrondt en vertrouwt op de XP die je van je molen, silo, compostvat etc krijgt, dan kun je ook levelen. Er kan ook goud in het spel zijn, het afmaken van productie bijvoorbeeld zonder bij te bouwen. Of misschien hebben ze minder gebouwen, maar wel alles op max level, zodat ze meer XP krijgen van die gebouwen. Kan allemaal :)
  • Bosbes68 (NL1)Bosbes68 (NL1) Posts: 55
    edited 14.10.2013
    Hallo allen, ten eerste: de kwestie met onze vz is eindelijk opgelost!

    Verder kan ik (en minimaal 1 medespeler) sinds gisteravond niet meer via forum schermpje op het forum komen, het is me nu wel gelukt via de GGS, moest natuurlijk nw inloggen.

    De mails werkten bij ons ook niet goed, ik heb onder technical problems gelezen dat meerderen er last van hadden.

    Iemand die weet wat er met de knop naar het forum is gebeurd en hoe op te lossen?
    Vast Bedankt! Gr. Veerbee
  • Bosbes68 (NL1)Bosbes68 (NL1) Posts: 55
    edited 14.10.2013
    Et Voila knop forum werkt weer, ik zie ook nu dat het al gemeld was op technical problems. Fijn dat het opgelost is!
  • sky (NL1)sky (NL1) Posts: 15
    edited 14.10.2013
    Onze coop had iets gelezen over het long term event. Ze zouden graag weten wat het precies inhoudt en of je er ook als solospeler aan mag meedoen. Ik heb al eens op het forum gekeken maar ik vind eigenlijk ook niet echt een duidelijke uitleg terug.
    DJW en een fijne avond gewenst, Sky
  • Larino (INT1)Larino (INT1) Posts: 4,572
    edited 14.10.2013
    sky20 wrote: »
    Onze coop had iets gelezen over het long term event. Ze zouden graag weten wat het precies inhoudt en of je er ook als solospeler aan mag meedoen. Ik heb al eens op het forum gekeken maar ik vind eigenlijk ook niet echt een duidelijke uitleg terug.
    DJW en een fijne avond gewenst, Sky

    Hey Sky. Dit evenement is al bijna afgelopen. Twee weken terug kregen we elke dag een vraag, de week erna moesten we kiezen tussen het maken van a) een plaatje, b) een verhaaltje en c) een spelletje, deze week moeten we een handleiding of een FAQ schrijven. Daar kun je nog aan mee doen, maar wel in het Engels. Iedereen kan hier individueel aan mee doen, maar aangezien je vanaf nu, als je deze week nog mee doet (tot woensdag voor deze taak) nog maar maximaal 10 punten kunt halen en je er 15 moet voor een beloning, weet ik niet of dat nog de moeite waard is, sorry :(

    De uitleg staat in de Official announcements - er staan een aantal topics over het Forum Long Term Event waar je kunt lezen wat de taken waren/zijn en de oudste legt uit hoe het evenement werkt. Om mee te doen met deze ronde moet je het nieuwste topic openen en de link volgen naar de FAQ of de handleiding (tutorial).
This discussion has been closed.