Home EN General Discussions & Questions

Join the official Goodgame Big Farm Discord today!Join our Big Farm Discord Server


Are you looking for a community of like-minded farmers to discuss your farming experience with? Look no further than the GoodGame Big Farm Discord Server!


Our server is the perfect place to connect with other farmers from around the world. Whether you're looking to chat about strategy, share tips and tricks, or just make new friends, our community has got you covered.


And that's not all - as a member of our Discord server, you'll also have access to exclusive giveaways and other special events. It's the perfect way to stay up to date on all the latest news and updates from GoodGame Studios.


So what are you waiting for? Join the GoodGame Big Farm Discord Server today and start connecting with fellow farmers from all over the world. Just click here to join the fun!

Help offered for Dutch players (hulp aangeboden voor NL spelers)

1234244

Comments

  • willeke (US1)willeke (US1) US1 Posts: 153
    Hallo, ik wil toch even wat kwijt en wel over de paardenfarm.

    ik weet niet hoe het iedereen vergaat maar ik vind het tot nu toe beslist geen toevoeging.

    of ik nu het paard optuig of niet, ik blijf me verbazen.

    ik verlies van de lagere levels en win af en toe van de hogere??

    het gebeurt vaak dat ik op een dag van de 10 x, 9 x verlies .

    ik had me erg verheugd op het vernieuwen van de paarden maar ben eigenlijk zeer teleurgesteld.

    wat ik ook behoorlijk irri vind is dat voor elke race opnieuw opgetuigd moet worden , hoewel ik het wel snap.

    ik wil weleens weten of er meer mensen zijn die er zo over denken, of juist zeer tevreden zijn.

    groet  JJ

    Ben het  met je  eens,totaal geen  aanwinst.Het  is  heel vreemd   dat we winnen  van  een  hogere  en verliezen van een  lagere.Ook  het maken van  laarzen,caps   etc.  vind ik  echt  geen  leuke  aanvulling
  • willeke (US1)willeke (US1) US1 Posts: 153
    Hallo     De  Bank  op het  eiland   geeft  wel  erg weinig geld vindt ik ,[ik heb level 4  bank]  345.000    krijg ik  en daar  doe je   weinig  mee .Als het de bedoeling is  om  veel geld te kopen  snap ik dt,maar.....er zijn  ook  mensen  die  niet  veel geld  hebben en  het zich niet kunnen veroorloven  steeds  te   kopen  .Ik  denk dat ik aan de   eilanden,candy farm    events  etc.  niet  meer  mee doen  .Kan gewoon  niet  meer
  • willeke (US1)willeke (US1) US1 Posts: 153
    De  bank  geeft   345.000    eiland geld  daar kun je net  1x  flush  mee maken    en dan weer 2  uur wachten  tot je  weer  geld  kan     ruilen .ppppfffffffff   Wordt  een  naar spelletje  zo  .Ik stop  er  mee
  • Hallo, Tijdelijke boerderijen zijn iets meer ontworpen voor spelers van een hoger niveau, als je fatsoenlijke dollars kunt verdienen met landbouw, wordt het een beetje eenvoudiger
  • veh (NL1)veh (NL1) NL1 Posts: 134
    Om ff terug te komen op de opmerkingen van C en W (we mogen blijkbaar geen namen gebruiken) betreffende de paardenranch kan ik me enkel helemaal aansluiten bij hun schrijven. Ik persoonlijk vind het op zich falen, in die zin, dat het vele werk van jaren om een bepaald hoog level van een paard te bereiken, grotendeels verloren gaat in dit nieuw opzet. Echt jammer want waarom nog veel trainen nu? 
  • iron maiden (INT1)iron maiden (INT1) INT1 Posts: 240
    veh (NL1) said:
    Om ff terug te komen op de opmerkingen van C en W (we mogen blijkbaar geen namen gebruiken) betreffende de paardenranch kan ik me enkel helemaal aansluiten bij hun schrijven. Ik persoonlijk vind het op zich falen, in die zin, dat het vele werk van jaren om een bepaald hoog level van een paard te bereiken, grotendeels verloren gaat in dit nieuw opzet. Echt jammer want waarom nog veel trainen nu? 
    gewoon op de quote knop klikken,dan weet iedereen wie er bedoeld word. En volgens my mag je wel namen gebruiken zolang je ze maar niet beledigd of beschuldigd,maar dit terzijde. Ik ben het helemaal met je eens. Die nieuwe paardenfarm geeft je nog meer werk als de tijdelijke farms en je krijgt er nog minder voor terug. Maar dat schijnt met veel dingen in dit spel zo te gaan. Wie herinnerd zich niet de veranderingen aan het vissen met de boten,dat werdt met veel tamtam aangekondigd en er is er niet 1 enkele speler op vooruit gegaan,alleen hele grote stappen achteruit maak je als er wat veranderd word. Dus kijk uit wat je voor veranderingen in het spel wenst. Trouwens de laatste verandering was de droomfarm,maar was dat nu echt een verbetering???
  • edithroos (NL1)edithroos (NL1) NL1 Posts: 23































  • edithroos (NL1)edithroos (NL1) NL1 Posts: 23
    hoi hoi
    bij wie doet de vis silo het ook niet

    edith
  • JoJo1951 (NL1)JoJo1951 (NL1) NL1 Posts: 310
    De truc om altijd bovenaan te staan.

    Men neme een coop met daarin spelers met tig velden + een abbo.

    Men speelt alleen nog bloemen ( gratis ) en succes verzekerd.

    Heel fijn om met een HW,  dorpsuitdagingen en CK deze spelers tegenover je te krijgen.

    Of het sportief is ? oftewel leuk spelen ? NEE.

    Wat is hier de lol van ?

    Zo dat wilde ik dus even kwijt, succes met het volgende CK /ML en vooral doorgaan.
  • iron maiden (INT1)iron maiden (INT1) INT1 Posts: 240
    De truc om altijd bovenaan te staan.

    Men neme een coop met daarin spelers met tig velden + een abbo.

    Men speelt alleen nog bloemen ( gratis ) en succes verzekerd.

    Heel fijn om met een HW,  dorpsuitdagingen en CK deze spelers tegenover je te krijgen.

    Of het sportief is ? oftewel leuk spelen ? NEE.

    Wat is hier de lol van ?

    Zo dat wilde ik dus even kwijt, succes met het volgende CK /ML en vooral doorgaan.
    Een teken dat wie het meeste investeerd ten alle tijden de grote prijzen weghaalt. Daar moet je gewoon langs kijken en gewoon er rekening meehouden dat de eerste 5 plaatsen in de coop competities in het algemeen voor dezelfde coops gereserveerd zijn. Dus word dan de 6e plek het hoogst haalbare voor coops met weinig goudgooiers. Helaas maar gewoon de realiteit in dit spel.
  • JoJo1951 (NL1)JoJo1951 (NL1) NL1 Posts: 310
    De truc om altijd bovenaan te staan.

    Men neme een coop met daarin spelers met tig velden + een abbo.

    Men speelt alleen nog bloemen ( gratis ) en succes verzekerd.

    Heel fijn om met een HW,  dorpsuitdagingen en CK deze spelers tegenover je te krijgen.

    Of het sportief is ? oftewel leuk spelen ? NEE.

    Wat is hier de lol van ?

    Zo dat wilde ik dus even kwijt, succes met het volgende CK /ML en vooral doorgaan.
    Een teken dat wie het meeste investeerd ten alle tijden de grote prijzen weghaalt. Daar moet je gewoon langs kijken en gewoon er rekening meehouden dat de eerste 5 plaatsen in de coop competities in het algemeen voor dezelfde coops gereserveerd zijn. Dus word dan de 6e plek het hoogst haalbare voor coops met weinig goudgooiers. Helaas maar gewoon de realiteit in dit spel.
    Ik weet dat het zo werkt en wij staan ook meestal met hard werken in de top 5, het gaat mij meer om het idee + dat ik(wij)  ons dan altijd weer afvragen of dit nu de bedoeling van een competitie is.
    En natuurlijk boeren wij lekker door  ;)
  • iron maiden (INT1)iron maiden (INT1) INT1 Posts: 240
    ok ik vind het ook niet leuk dat het zo gaat,en het wordt steeds moeilijker om in de top 5 te komen zonder hulpmiddelen,of je moet een coop hebben met redelijk fanatiek +200 level spelers hebben.
  • veh (NL1)veh (NL1) NL1 Posts: 134
    Heb op een farm getest of velden (80) voldoende was om top 5 resultaten neer te zetten. Zonder de boeken op max (Bibliotheek), machines op max (Garage), turbo oogster, snelle zaaimachine, humus of wier komt men er niet. Andere farm met net geen 40 velden haalden beter resultaat want daar gebruikte ik het wel die extra's. Dus hoe men het ook bekijkt, zonder goud (en redelijk veel) komt men er niet.
     Blijf me telkens ook nog altijd verbazen bij paardenranch; bij tornooinieuws haal ik het van paarden waar ik vroeger nooit van won (ik gebruik geen extra's) en nu versla ik die alsof het niets is. Blijkbaar sterker geworden maar bij de uitdagingen win ik dan weer bijna niets meer, blijkbaar daar dus zwakker geworden. Begrijpen wie begrijpen kan.
  • veh (NL1)veh (NL1) NL1 Posts: 134
    Gisteravond/vannacht update geweest van Windows 10. Spel is nu zeer snel. Al die tijd was het dus niet BF dat de oorzaak was van die irritante traagheid maar Microsoft blijkbaar. Hoop dat alle andere spelers hier ook kunnen van genieten want is echt een plezier om terug zo te kunnen spelen. 
    Bij deze mijn excuus naar BF voor mijn "gezaag" en wijzende vinger naar hun als oorzaak van deze traagheid op dit forum.
  • Twingel (NL1)Twingel (NL1) NL1 Posts: 7
    Hallo, hoe kan het dat iemand 7000 voer, net na starten missie, binnenhaalt?
  • grrr (NL1)grrr (NL1) NL1 Posts: 664
    edited 09.06.2020
    Hallo, hoe kan het dat iemand 7000 voer, net na starten missie, binnenhaalt?

    Volle lading goudviskorrels in de watermolen level 9 = 7000 korrels (zonder glimmer)

    EDIT: Het is level 8, hoger kan hij niet :D
    Post edited by grrr (NL1) on
  • avoepel14 (AU1)avoepel14 (AU1) AU1 Posts: 38
    Hey. I just found a few dutch people while i was playing big farm
  • wiggeltje (NL1)wiggeltje (NL1) NL1 Posts: 88
    Iemand ook wel eens meegemaakt dat je bij de vismarkt ineens alles kwijt bent? 
  • willeke (US1)willeke (US1) US1 Posts: 153
    De truc om altijd bovenaan te staan.

    Men neme een coop met daarin spelers met tig velden + een abbo.

    Men speelt alleen nog bloemen ( gratis ) en succes verzekerd.

    Heel fijn om met een HW,  dorpsuitdagingen en CK deze spelers tegenover je te krijgen.

    Of het sportief is ? oftewel leuk spelen ? NEE.

    Wat is hier de lol van ?

    Zo dat wilde ik dus even kwijt, succes met het volgende CK /ML en vooral doorgaan.


  • willeke (US1)willeke (US1) US1 Posts: 153
    Ik wil  dus  helemaal  niet  bij  een  coop    ,geen  lol  aan  op die  manier spelen.Doe het liever  alleen .

  • willeke (US1)willeke (US1) US1 Posts: 153
    De truc om altijd bovenaan te staan.

    Men neme een coop met daarin spelers met tig velden + een abbo.

    Men speelt alleen nog bloemen ( gratis ) en succes verzekerd.

    Heel fijn om met een HW,  dorpsuitdagingen en CK deze spelers tegenover je te krijgen.

    Of het sportief is ? oftewel leuk spelen ? NEE.

    Wat is hier de lol van ?

    Zo dat wilde ik dus even kwijt, succes met het volgende CK /ML en vooral doorgaan.


  • willeke (US1)willeke (US1) US1 Posts: 153
    Hallo     ,ik  zou  heel graag  willen    dat we  meerdere  dingen  tegelijk  kunnen  upgraden  of  bouwen.Het  duurt  al  uren  voor    je  1  ding  kan  upgraden   .Het schiet niet  echt op   zo  .Willeke
  • willeke (US1)willeke (US1) US1 Posts: 153
    Help       ik heb per ongeluk  op  de knop  gedrukt  van  verwijderen,nu  gaat mijn veld     eraan.Kan ik het nog  stoppen???????   willeke
  • wheeler (NL1)wheeler (NL1) NL1 Posts: 107
    Help       ik heb per ongeluk  op  de knop  gedrukt  van  verwijderen,nu  gaat mijn veld     eraan.Kan ik het nog  stoppen???????   willeke
    nee helaas niet. dus in het vervolg goed opletten. Je bent heus niet de enige die dit overkomt
  • carien57 (NL1)carien57 (NL1) NL1 Posts: 41
    De truc om altijd bovenaan te staan.

    Men neme een coop met daarin spelers met tig velden + een abbo.

    Men speelt alleen nog bloemen ( gratis ) en succes verzekerd.

    Heel fijn om met een HW,  dorpsuitdagingen en CK deze spelers tegenover je te krijgen.

    Of het sportief is ? oftewel leuk spelen ? NEE.

    Wat is hier de lol van ?

    Zo dat wilde ik dus even kwijt, succes met het volgende CK /ML en vooral doorgaan.
    volgens mij is daar big farm zelf schuldig aan met hun gemaks pakket het hebben van koeien is dan alleen maar lastig. Overigens heb ik een gemengd bedrijf.
  • eddy54 (NL1)eddy54 (NL1) NL1 Posts: 1
    Hallo, ik heb een vraag en hoop dat iemand mij kan helpen. Support doet niet echt reageren op mijn ticket.
    Ik heb 2 accounts, deze heb ik aangemaakt omdat ik niet meer in mijn andere account kan inloggen. Leden van de coop zijn er al mee bezig geweest maar het lukt niemand meer om in dit account te komen.
    Ik kon in de ochtend nog gewoon inloggen, niets aan de hand. Toen ik in de middag weer online wou kwam ik er niet meer in. Dus dit huidige account aangemaakt om leden van de coop te bereiken. Ticket gestuurd naar BF, zonder resultaat. Nogmaals een ticket gestuurd, wederom antwoord zonder het gewenste resultaat. Nogmaals een ticket gestuurd en tot op heden (3 weken geleden) geen antwoord. Het rare is dat met de dorpsmarkt dit account wel heel veel punten had. Niemand van de coop kan erin. Het mailadres wat aan mijn andere account is gekoppeld accepteert BF niet. Apart emailadres aangemaakt voor de antwoorden van BF. Er is van alles geprobeerd om op dit account weer te kunnen inloggen. Wie heeft hier ervaring mee? Wie kan mij helpen. 

    Groeten,
    eddy54
    en eddy 5 (waar ik niet meer in kom)
  • veh (NL1)veh (NL1) NL1 Posts: 134
    Ik vermoed dat het email adres op je "verloren" farm niet overeen stemt met je eigen email adres. Als dat zo is denk ik dat je farm gehackt is. Je kan van support gebruik maken hiervoor maar enkel als je farm dus jouw email adres heeft. Dit gaat van BF zelf uit zodat men geen farm zou kunnen hacken door bijvoorbeeld aan te geven, bij BF, dat je dat je zogezegt je ww vergeten bent en zij dan de farm openstellen voor  diegene die het heeft aangegeven (ander dan eigenaar). 
    Als je farm gehackt is en men heeft het ww veranderd kan je ze alleen terugkrijgen als ze op jouw emailadres staat. Als je veel geluk hebt kan je een mailtje sturen naar je eigen farm, waar je niet meer op kan, en hopen dat diegene die ze dan gehackt zou hebben, ze ook terug zou geven. 
  • willeke (US1)willeke (US1) US1 Posts: 153
    Hallo     Bij  mijn paarden  wedstrijden   wordt er  helemaal niets  meer  bijgeteld.hebben   meerdere  daar   ervaring  mee????
  • sarinc (NL1)sarinc (NL1) NL1 Posts: 87
    veh (NL1) said:
    Ik vermoed dat het email adres op je "verloren" farm niet overeen stemt met je eigen email adres. Als dat zo is denk ik dat je farm gehackt is. Je kan van support gebruik maken hiervoor maar enkel als je farm dus jouw email adres heeft. Dit gaat van BF zelf uit zodat men geen farm zou kunnen hacken door bijvoorbeeld aan te geven, bij BF, dat je dat je zogezegt je ww vergeten bent en zij dan de farm openstellen voor  diegene die het heeft aangegeven (ander dan eigenaar). 
    Als je farm gehackt is en men heeft het ww veranderd kan je ze alleen terugkrijgen als ze op jouw emailadres staat. Als je veel geluk hebt kan je een mailtje sturen naar je eigen farm, waar je niet meer op kan, en hopen dat diegene die ze dan gehackt zou hebben, ze ook terug zou geven. 
    dank je VEH, dat vermoeden hadden we al. We zien nooit dat het bolletje groen is, er zijn veel leden overdag online en het zou opvallen dat het bolletje ineens groen zou zijn. Ik zou toch denken dat als je de farm gehackt hebt, dat je uit de coop zou stappen en naar een andere coop van je keuze gaat. We gaan iig proberen een mailtje te sturen naar het andere account eddy 5. We hebben het e-mailadres aan BF doorgegeven waarmee het account is geregistreerd, dat zouden ze toch moeten kunnen zien, lijkt mij. 

  • JoJo1951 (NL1)JoJo1951 (NL1) NL1 Posts: 310
    Hallo, hoe kan het dat iemand 7000 voer, net na starten missie, binnenhaalt?

    Volle lading goudviskorrels in de watermolen level 9 = 7000 korrels (zonder glimmer)

    EDIT: Het is level 8, hoger kan hij niet :D
This discussion has been closed.