Home EN General Discussions & Questions

Join the official Goodgame Big Farm Discord today!Join our Big Farm Discord Server


Are you looking for a community of like-minded farmers to discuss your farming experience with? Look no further than the GoodGame Big Farm Discord Server!


Our server is the perfect place to connect with other farmers from around the world. Whether you're looking to chat about strategy, share tips and tricks, or just make new friends, our community has got you covered.


And that's not all - as a member of our Discord server, you'll also have access to exclusive giveaways and other special events. It's the perfect way to stay up to date on all the latest news and updates from GoodGame Studios.


So what are you waiting for? Join the GoodGame Big Farm Discord Server today and start connecting with fellow farmers from all over the world. Just click here to join the fun!

Help offered for Dutch players (hulp aangeboden voor NL spelers)

1230244

Comments

  • wiggeltje (NL1)wiggeltje (NL1) NL1 Posts: 88
    veh (NL1) said:
    Heb het vroeger al eens geopperd, start gewoon met een competitie waar men goud mag gebruiken en een andere voor de gewone spelers die het voor het spel spelen. Inkomsten die dan verloren gaan door eventueel minder goudaankopen kunnen dan mss gerecupereerd worden door bv reclamepanelen bij events te plaatsen op een plaats zoals bv er ook een parking is maar dan voor sponsors.  
    dan zitten we met al die sponsor reclames opgescheept. Lijkt me juist storend.
  • Henk29 (NL1)Henk29 (NL1) NL1 Posts: 34
    Bij BF slaan ze nu echt door HWvisen en dorpcompetitie. Hup Dorspcomp. weg CK erbij.  Als je opstart kijkt het net een circus met al die aanbiedingen boven in je scherm. Jammer dat je zo het spelplzier eruit haalt. 
  • JoJo1951 (NL1)JoJo1951 (NL1) NL1 Posts: 310
    Helemaal mee eens henk en ik ga met steeds meer tegenzin een missie aan .

    Snappen ze bij BF echt niet dat ze het plezier in het spel er helemaal uithalen?

    Bij de droom heeft de speler op nr. 1 in een half uur 40,000 diamanten gehaald , hoezo gelijke kansen?
  • Maggiltilda (NL1)Maggiltilda (NL1) NL1 Posts: 546
    edited 10.03.2020
    Kom niet meer op Big Farm, Er staat nu 2 min. later werk in uitvoering.
  • veh (NL1)veh (NL1) NL1 Posts: 134
    goh, waar is de tijd toen een (uitgezonderd week-event) event eerst moest afgelopen zijn voor er een nieuw opstartte en als men nog verder terug gaat, toen er zelfs rustpauzes waren tussen 2 events. Toen was het nog zalig ontspannend spelen en niet zoals nu waar men moet vechten tegen een zenuwinzinking of burn-out als men de events wil volgen.
  • Maggiltilda (NL1)Maggiltilda (NL1) NL1 Posts: 546
    Niets moet,alles mag,
  • visboer (NL1)visboer (NL1) NL1 Posts: 39
    gewoon een enquête doen met wat willen wij en hoe vaak aan de spelers.

    bc in prullenbak 
    vf in prullenbak
    kalender overzicht weer terug
    cc eerste en derde week van de maand

    zorgen dat spel gewoon goed draait zonder vertraging, dubbelklik om te oogsten, popups, uitroeptekens, inloggen en wat er nog meer mis gaat
  • tientje64 (NL1)tientje64 (NL1) NL1 Posts: 104
    hoi, geraak niet meer op het spel. Krijg steeds de melding "verbinding met server verbroken." Hebben jullie er ook last van?
  • ja, hier precies hetzelfde
  • zo jammer dit. Weg stapelaar en ik zat midden in een missie. Dat krijg je niet weer terug
  • je kunt ook gewoon een keuze voor jezelf maken hierin zoals ik deed.  je kunt er voor kiezen om minder vaak events te spelen en dan op een lager niveau bv in zilver of zelfs brons of beginner.lekker relaxed en je wint af en toe ook nog. niemand is verplicht om aan al die events mee te doen, het is je eigen hebzucht die je er toe drijft.
    en echt die prijzen stellen zo weinig voor dat je ze niet eens mist ;p  
    ik ben met mijn farm bezig speel de week opdrachten en de tijdelijke farms met af en toe een event tussendoor en heb er zelf voor gezorgd dat ik het spel weer leuk vind :))
     
  • veh (NL1)veh (NL1) NL1 Posts: 134
    Helemaal mee eens hoor AwesomeEsje, ben trouwens zelf ook zo gaan spelen, meer dan een jaar geleden, en is idd veel leuker geworden, enkel vind ik het een beetje jammer dat voor mensen zoals ons de coop, buiten de gezelligheid, eigenlijk praktisch geen nut meer heeft want is zoals je zegt, de prijzen die er nog resten voor spelers zoals ons stellen idd niets meer voor
  • Maggiltilda (NL1)Maggiltilda (NL1) NL1 Posts: 546
    Zo valt er ook niet te spelen, na  2 .a 3 minuten weer vast.
  • veh (NL1)veh (NL1) NL1 Posts: 134
    Weer een gevolg van Brexit, St Patricks day na een paar uurtjes al gedaan; sluiten ze dan toch de grenzen :)
  • veh (NL1) said:
    Helemaal mee eens hoor AwesomeEsje, ben trouwens zelf ook zo gaan spelen, meer dan een jaar geleden, en is idd veel leuker geworden, enkel vind ik het een beetje jammer dat voor mensen zoals ons de coop, buiten de gezelligheid, eigenlijk praktisch geen nut meer heeft want is zoals je zegt, de prijzen die er nog resten voor spelers zoals ons stellen idd niets meer voor
    ik betwijfel ook of alleen het goudgesmijt het probleem is, helemaal eerlijk gaat het nooit zijn.
    een coop met bv 15/20 leden zal het dan nog steeds afleggen tegen een coop van 70 spelers.  of een level 50 tegen een level 300. of iemand met 5 veldjes tegen iemand met 20 veldjes. of iemand die maar 2 uurtjes per dag speelt tegen iemand die 24/7 speelt. er zal altijd verschil zijn en er kan er immers maar 1 de beste zijn. en de beste zijn kost nu eenmaal meer dan op welke manier dan ook dan genoegen nemen met een plekje in de middenmoot. das het leven!  maar waarom jezelf gaan frustreren en lopen mopperen om een spel (heb ik overigens ook gedaan hoor) terwijl hetje ontspanning hoort te zijn en die keus maak je nog altijd zelf en niet goodgames studio :)
  • eug1 (NL1)eug1 (NL1) NL1 Posts: 11,434
    veh (NL1) said:
    Helemaal mee eens hoor AwesomeEsje, ben trouwens zelf ook zo gaan spelen, meer dan een jaar geleden, en is idd veel leuker geworden, enkel vind ik het een beetje jammer dat voor mensen zoals ons de coop, buiten de gezelligheid, eigenlijk praktisch geen nut meer heeft want is zoals je zegt, de prijzen die er nog resten voor spelers zoals ons stellen idd niets meer voor
    ik betwijfel ook of alleen het goudgesmijt het probleem is, helemaal eerlijk gaat het nooit zijn.
    een coop met bv 15/20 leden zal het dan nog steeds afleggen tegen een coop van 70 spelers.  of een level 50 tegen een level 300. of iemand met 5 veldjes tegen iemand met 20 veldjes. of iemand die maar 2 uurtjes per dag speelt tegen iemand die 24/7 speelt. er zal altijd verschil zijn en er kan er immers maar 1 de beste zijn. en de beste zijn kost nu eenmaal meer dan op welke manier dan ook dan genoegen nemen met een plekje in de middenmoot. das het leven!  maar waarom jezelf gaan frustreren en lopen mopperen om een spel (heb ik overigens ook gedaan hoor) terwijl hetje ontspanning hoort te zijn en die keus maak je nog altijd zelf en niet goodgames studio :)

    Dat zou iedereen die hier aan het klagen is, eens moeten begrijpen. Het zou het spel en zeker het forum een stuk leuker maken.
  • en ik wil heel eerlijk toch ook nog even iets kwijt over het gemopper over de bugs in het spel. een online spelals dit zal altijd bugs bevatten. dat kan niet anders met miljoenen spelers over heel de wereld op honderden servers.  ze doen bij goodgame studios echt wel hun best hoor om alles naar behoren te laten werken en hebben echt niet de achterliggende gedachte we zullen de spelers weer es ff lekker gaan irriteren.  besef wel dat je door hen dit spel uberhaupt kunt spelen, kijk wat meer naar wat ze wel goed doen ipv gelijk gaan lopen mopperen als het 2 seconden even minder loopt. ze krijgen niet eens de kans om dingen op te lossen of er word al moord en brand geroepen.  ik persoonlijk zou met deze dankbaarheid van de spelers ook niet meer zo'n zin hebben om het snel op te lossen.  als ik een probleem (een echt probleem) met het spel heb stuur ik even een ticket en word ik snel en zeer goed geholpen en bij onbenullige probleempjes en bugjes ga ik gewoon even wat anders leuks doen tot het opgelost is. 

    bij deze goodgame dank je wel voor dit superleuke spel waar jullie elke dag keihard aan werken zodat miljoenen mensen een doel in hun leven hebben, iets om handen hebben of gewoon even kunnen wegvluchten van de sleur van de dag :)
  • Lord (NL1)Lord (NL1) NL1 Posts: 38
    Een vraag. als men een aantal huizen in een  flat gebouw  onderbrengt kan  men die huizen daarna nog  upgraden. en  geld dat  ook  voor een  koeien comunity. dat  men zijn  stallen  kan  upgraden als men ze er  in onderbracht.
  • RowdyRac (FormerMod)RowdyRac (FormerMod) Guest Posts: 1,250
    Een vraag. als men een aantal huizen in een  flat gebouw  onderbrengt kan  men die huizen daarna nog  upgraden. en  geld dat  ook  voor een  koeien comunity. dat  men zijn  stallen  kan  upgraden als men ze er  in onderbracht.

    Google translate:

    Ja, je kunt de gebouwen inderdaad upgraden terwijl ze in de flat of gemeenschap zijn, met deze knop:



  • elly23 (NL1)elly23 (NL1) NL1 Posts: 5
    Is het een idee om de bloemen zoals viooltjes, zonnebloemen enz. in de dorpsmarkt te kunnen voegen.  Wordt er tenminste iets mee gedaan, behalve verkopen !!
  • willeke (US1)willeke (US1) US1 Posts: 153
    Hallo    Ik  krijg  in het  rad   bloemen   maar helaas  zie ik die  niet  terug zodat ik ze kan planten.
  • JoJo1951 (NL1)JoJo1951 (NL1) NL1 Posts: 310
  • JoJo1951 (NL1)JoJo1951 (NL1) NL1 Posts: 310
    Hallo allemaal, ik wil iedereen van BF met deze prachtige vogel alle sterkte toewensen in deze roerige en onzekere tijd .

    Wanneer het corona heeft toegeslagen of op de loer ligt beterschap.

    De hartelijke groeten


















  • veh (NL1)veh (NL1) NL1 Posts: 134
    Betreffende de bloemenzaden (viooltjes, rozen, zonnebloemen ….); bij sommige events kunnen ze toch van nut zijn om meerdere items te oogsten. Bijvoorbeeld het zoeken van de bijtjes, elke zonnebloem geeft daar 1 bijtje, waar je met andere planten meerdere velden moet oogsten om er 1 te bekomen en zo zijn er nog andere events waar ze goed van pas komen
  • Mummie (NL1)Mummie (NL1) NL1 Posts: 149
    Hallo    Ik  krijg  in het  rad   bloemen   maar helaas  zie ik die  niet  terug zodat ik ze kan planten.
    mocht dit in de droom zijn dan moet je ook velden van bakkerij en bloem plaatsen om te kunnen zaaien. waterlelie kan bijvoorbeeld alleen op een veld van de bakkerij. die zijn nu ook in de droom te plaatsen

  • JoJo1951 (NL1)JoJo1951 (NL1) NL1 Posts: 310
    Hallo, het valt mij op dat de paardenwedstrijden van korte duur zijn. 
    Is hier ook een melding van geweest? zo ja, dan heb ik het gemist,


  • Mummie (NL1)Mummie (NL1) NL1 Posts: 149
    heb deze x bij de wedstrijden ook veel meer hogere paarden om tegen te racen.

  • JoJo1951 (NL1)JoJo1951 (NL1) NL1 Posts: 310
    heb deze x bij de wedstrijden ook veel meer hogere paarden om tegen te racen.

    Misschien raken de blauwe briefjes op ;)

  • JoJo1951 (NL1)JoJo1951 (NL1) NL1 Posts: 310
    Hallo, fijn er wordt wat gedaan met het uitgestrekte veld op de paardenranch.

    Het zal met de gebruikelijke foutjes gepaard gaan maar dat mag de pret niet drukken.

    Het is leuk om weer eens iets anders en opbouwend te doen want ik ga ervan uit dat het een permanente farm wordt.

    Ik heb er zin in ;)


  • veh (NL1)veh (NL1) NL1 Posts: 134
    Ondanks de datum, toch ff rondgekeken of ik iets had gemist, ben ik er alleen in getrapt
This discussion has been closed.