Home EN General Discussions & Questions

Join the official Goodgame Big Farm Discord today!Join our Big Farm Discord Server


Are you looking for a community of like-minded farmers to discuss your farming experience with? Look no further than the GoodGame Big Farm Discord Server!


Our server is the perfect place to connect with other farmers from around the world. Whether you're looking to chat about strategy, share tips and tricks, or just make new friends, our community has got you covered.


And that's not all - as a member of our Discord server, you'll also have access to exclusive giveaways and other special events. It's the perfect way to stay up to date on all the latest news and updates from GoodGame Studios.


So what are you waiting for? Join the GoodGame Big Farm Discord Server today and start connecting with fellow farmers from all over the world. Just click here to join the fun!

Help offered for Dutch players (hulp aangeboden voor NL spelers)

1218244

Comments

  • veh (NL1)veh (NL1) NL1 Posts: 134
    Hahaha, toch grappig als men die commentaren van nieuwe spelers leest, ze vinden het spel niet eerlijk of niet kunnen, ik speel het al jaren en heb het niet anders geweten. Jullie zullen wel zien als jullie een beetje langer spelen dat niets hier om eerlijkheid of fairplay draait maar om goudkopen :-) (Cynisch maar goed bedoeld hoor).

    Operators zijn fan van Liza Minelli (money makes the world go around) en ABBA (Money,Money, Money) onder het verdoken mom van gratis spelen maar we zijn wel zo dom om er aan mee te doen (trouwens ik ook hoor)
  • gielke (NL1)gielke (NL1) NL1 Posts: 14
    Ach het spel loopt niet eerlijk hoor het zo dikwijls zeggen en je word er gewoon iedere dag ermee geconfronteerd.
    Kijk even naar het klassement van het hardworker als je ziet hoeveel punten de nummer een nu al vergaard heeft zijn er bijna evenveel als de andere tien die hem  volgen we zijn nog geen dag bezig dit is niet alleen met goud mijn inziens op deze manier gaat de pret eraf om nog te spelen wij zien het !alleen BF ziet het niet of wil het niet zien ook ik steek er wel goud maar volgens mij is het spel ergens bewerkt met de een of andere  software is niet aan ons om dat te onder zoeken!!!
  • grrr (NL1)grrr (NL1) NL1 Posts: 664
    @gielke (NL1)en de rest die het forum niet leest: het is een BUG.
    Het gebeurt op meerdere servers en is al begonnen op de INT1 en GB1 servers bij het vis harde werker.
    Het lijkt er op dat een paar spelers beginnen met de eindscore van het vorige event.
    Meerdere spelers hebben het op het forum en zelfs bij support gemeld, maar het is blijkbaar nog niet opgelost.
    Het is vervelend, maar al die samenzweringstheorieën zijn niet nodig.
  • flynn (NL1)flynn (NL1) NL1 Posts: 49
    heeft iemand voor mij de link van de haven vrijspelen
    bedankt
  • Kimmiecat (NL1)Kimmiecat (NL1) NL1 Posts: 995
    http://
    heeft iemand voor mij de link van de haven vrijspelen
    bedankt
    https://www.crazybigfarm.tk/farm/dockyard/task_list.htm
  • Jave (NL1)Jave (NL1) NL1 Posts: 1
    Sinds de laatste update, staan al mijn balkjes zwaar in het rood.... zo erg zelfs dat ik niet meer kan spelen daar de dollars gewoon op zijn.. zijn er meer met dit probleem?
  • Ja veel meer hebben dit probleem een moderator van het duitse forum zei het volgende.


    FelixTheXthFelixTheXth Berichten: 835 Moderator> 04.09.2019
    Hallo allemaal!

    Dit is geen bug, maar eigenlijk een opgeloste bug.

    Het woonblok had de bijwerking toen werd geïntroduceerd dat de negatieve tevredenheid van de huizen die werden opgeslagen, niet langer was opgenomen in de algemene tevredenheid van de boerderij. Heel gemakkelijk kwamen zeer hoge waarden van tevredenheid samen.

    Deze bug is gecorrigeerd met de update. De rapporten hier zijn een logisch gevolg.

    groet,
    Felix
    Persoonlijk vind ik dat ze hier een beetje laat mee zijn geweest door verkeerde aan gave van tevredenheid zijn vele op het verkeerde been gezet .Niet iedereen kon weten dat de hoge tevreden na plaatsen van appartementsblok de hoge tevredenheid een bug was.
  • iron maiden (INT1)iron maiden (INT1) INT1 Posts: 240
    Het is lastig dat die gebeurd is met het woonblok. 
    Maar we zijn allemaal nu wel gewaarschuwd om er GEEN te bouwen op de bloemenfarm,dit is de grootste geldmaker na het vissen.
     De hoofd en de smul boerderij kunnen gewoon diep in het rood staan,maar de bloemenfarm moet op 90% in het groen staan. Dan maak je nog meer dan genoeg om de boel draaiende te houden en nog wat winst te maken. 
    De tevredenheid zal mij persoonlijk een zorg wezen. 
  • carien57 (NL1)carien57 (NL1) NL1 Posts: 41
    veh (NL1) said:
    Hahaha, toch grappig als men die commentaren van nieuwe spelers leest, ze vinden het spel niet eerlijk of niet kunnen, ik speel het al jaren en heb het niet anders geweten. Jullie zullen wel zien als jullie een beetje langer spelen dat niets hier om eerlijkheid of fairplay draait maar om goudkopen :-) (Cynisch maar goed bedoeld hoor).

    Operators zijn fan van Liza Minelli (money makes the world go around) en ABBA (Money,Money, Money) onder het verdoken mom van gratis spelen maar we zijn wel zo dom om er aan mee te doen (trouwens ik ook hoor)
    Zo is het de goudkopers zullen altijd de winnaars zijn en als je de master gespeeld hebt weetje dat het goud kopen in Nederland meevalt. Stel je doelen en speel je spel 
  • Astor (NL1)Astor (NL1) NL1 Posts: 150
    Ja veel meer hebben dit probleem een moderator van het duitse forum zei het volgende.


    FelixTheXthFelixTheXth Berichten: 835 Moderator> 04.09.2019
    Hallo allemaal!

    Dit is geen bug, maar eigenlijk een opgeloste bug.

    Het woonblok had de bijwerking toen werd geïntroduceerd dat de negatieve tevredenheid van de huizen die werden opgeslagen, niet langer was opgenomen in de algemene tevredenheid van de boerderij. Heel gemakkelijk kwamen zeer hoge waarden van tevredenheid samen.

    Deze bug is gecorrigeerd met de update. De rapporten hier zijn een logisch gevolg.

    groet,
    Felix
    Persoonlijk vind ik dat ze hier een beetje laat mee zijn geweest door verkeerde aan gave van tevredenheid zijn vele op het verkeerde been gezet .Niet iedereen kon weten dat de hoge tevreden na plaatsen van appartementsblok de hoge tevredenheid een bug was.
    Ik en nog andere spelers van de coop zitten nog steeds met hoge produktiekosten die we voor de update niet hadden.
  • Kimmiecat (NL1)Kimmiecat (NL1) NL1 Posts: 995
    Als het klopt wat GGS zegt, zou je voordat je het appartement kocht, ook in de min gestaan hebben.
    Alleen kan het zijn dat je eea gebouwd hebt na het plaatsen van het appartement, in de veronderstelling dat daar nu weer "ruimte" voor was.
    Ik heb het bij mezelf niet gecontroleerd maar -2028 of -1128 punten......blijft een dure farm
  • Vervolgvraagje op deze post als dat mag, ik heb als ik `zelf ga vissen` alleen maar witvis en geen baars daar zitten, wel als ik met de boot ga, maar daarmee vinkt ie de taak niet af.
    Hoe kom ik daar aan baars?

    Next question to this (if that's alowed, please!). When I'm going fishing "myself", the only fish I have there, are whitefish. How do I get the fish there I need for the task?
    Thanks!
  • WascallyWabbit (FormerMod)WascallyWabbit (FormerMod) Guest Posts: 6,097
    edited 08.09.2019
    @farmarianne (NL1)

    Je moet het aas gebruiken om de vis te krijgen die je wilt.

    You must use the bait to get the fish that you want.
    Post edited by WascallyWabbit (FormerMod) on
  • Thanks, the task is done!
  • Astor (NL1)Astor (NL1) NL1 Posts: 150
    Hotfix vanmorgen en nu zonder aankondiging alweer ???
  • willeke (US1)willeke (US1) US1 Posts: 153
    Hallo    ik  heb   geen mogelijkheid  om  full screen  te spelen ,de  knop  werkt  niet  meer  sinds ik terug  ben van  vakantie.Hebben  meerdere  er last van?   Of  weet  iemand  wat ik er aan kan  doen?   gr  willeke
  • Deze bug zou verholpen zijn anders f11 proberen.
  • tientje64 (NL1)tientje64 (NL1) NL1 Posts: 104
    Als het klopt wat GGS zegt, zou je voordat je het appartement kocht, ook in de min gestaan hebben.
    Alleen kan het zijn dat je eea gebouwd hebt na het plaatsen van het appartement, in de veronderstelling dat daar nu weer "ruimte" voor was.
    Ik heb het bij mezelf niet gecontroleerd maar -2028 of -1128 punten......blijft een dure farm
    hoi, mijn farms staan op - 99% - 98%- 99% productiekosten, een bewuste keuze en de miljoenen vloeien gewoon binnen. Toch ben ik regelmatig 1ste in missie's en kan ik heel goed meewerken in de coop aan gezamelijke opdrachten. Het is voor mij een uitdaging om zoveel mogelijk te kunnen bouwen en toch lage productiekosten te behouden. Veel cash flow is al vele malen voor mij een groot voordeel geweest. groetjes en veel farmplezier.

  • hallo

    Ik ben met een paard bezig in de wei. Wat houdt wei generatie in? 
    Gr Willy
  • Astor (NL1)Astor (NL1) NL1 Posts: 150
    Morgen start van weer een ck, krijgen we geen rustperiode meer van Big Farm ? Het is wel wat teveel aan het worden.
  • JoJo1951 (NL1)JoJo1951 (NL1) NL1 Posts: 310
    Hallo, in de 1e plaats wil ik zeggen dat het nieuwe evenement "droomland" er fantastisch uitziet en dat ik echt zin heb om er aan te beginnen.

    Maar het "klokje van gehoorzaamheid" hangt er alweer en ik hoop echt dat dit een vergissing is want om nu weer een CK te doen????

    Ik ben het helemaal eens met crazyingrid, BF het wordt teveel en dan gaat het tegenstaan.

    En natuurlijk gaan we er weer voor, maar het is niet leuk meer.

    Nog een fijne dag, 


  • grrr (NL1)grrr (NL1) NL1 Posts: 664
    ()
    En natuurlijk gaan we er weer voor, maar het is niet leuk meer.

    Nog een fijne dag, 


    En dat is nou precies de reden waarom het niet zal veranderen.
  • Maggiltilda (NL1)Maggiltilda (NL1) NL1 Posts: 546
    edited 14.09.2019
    Als Big Farm op deze weg voort gaat, maakt het zichzelf kapot. Het is niet leuk meer en dan nog een competitie in een competitie, het moet niet gekker worden. Ik speel vanaf het begin, maar het gaat me echt tegenstaan en doe alleen wat ik leuk vind en ik ben niet de enige en ik draai wel eens aan het rad voor borstels, xp booster  en rep. punten, daar staat het voor.

    De missies waren leuk in het begin, toen  je zelf kon kiezen welke missie je speelde en op welke tijd en dag.

    Het verschil tussen goudkopers en niet goudkopers wordt veel te groot gemaakt.
    Post edited by Maggiltilda (NL1) on
  • JoJo1951 (NL1)JoJo1951 (NL1) NL1 Posts: 310
    ()
    En natuurlijk gaan we er weer voor, maar het is niet leuk meer.

    Nog een fijne dag, 


    En dat is nou precies de reden waarom het niet zal veranderen.
    We hebben al eens een NO CK gehad en dat heeft ook geen verandering gebracht.
  • JoJo1951 (NL1)JoJo1951 (NL1) NL1 Posts: 310
    Hoihoi, ik wil mijn complimenten geven voor de manier waarop de prijzen voor de evenementen worden neergezet.

    Heel duidelijk nu en mooi gedaan BF,

    groetjes en een fijne dag

  • rozeke (NL1)rozeke (NL1) NL1 Posts: 29
    hallo allemaal,
    ik heb een klein vraagje (misschien dom) hoelang bestaat bigfarm eigenlijk al
    en was deze in andere landen er voor ons 
    ik weet dat je in het begin je hond niet zo vlug kon kopen die van mij is nu 70 maanden


    dank je wel 

    rozeke
  • Maggiltilda (NL1)Maggiltilda (NL1) NL1 Posts: 546
    Precies weet ik het niet, maar ik ben in oktober 2012 begonnen op USA en op NL in november 2012,
  • rozeke (NL1)rozeke (NL1) NL1 Posts: 29
    dank je voor je antwoord Maggiltilda
  • Maggiltilda (NL1)Maggiltilda (NL1) NL1 Posts: 546
    Graag gedaan rozeke.
This discussion has been closed.