Home EN General Discussions & Questions

Join the official Goodgame Big Farm Discord today!Join our Big Farm Discord Server


Are you looking for a community of like-minded farmers to discuss your farming experience with? Look no further than the GoodGame Big Farm Discord Server!


Our server is the perfect place to connect with other farmers from around the world. Whether you're looking to chat about strategy, share tips and tricks, or just make new friends, our community has got you covered.


And that's not all - as a member of our Discord server, you'll also have access to exclusive giveaways and other special events. It's the perfect way to stay up to date on all the latest news and updates from GoodGame Studios.


So what are you waiting for? Join the GoodGame Big Farm Discord Server today and start connecting with fellow farmers from all over the world. Just click here to join the fun!

Help offered for Dutch players (hulp aangeboden voor NL spelers)

1217244

Comments

  • JoJo1951 (NL1)JoJo1951 (NL1) NL1 Posts: 310
    Precies Mummie en dan nu de boodschappenkar van de Liddl, maar dan wel een gouden, hahaha.

    Het is nog net niet zo dat je geen eigen keus zou hebben, die diamanten zijn leuk maar eigenlijk houd ik helemaal niet van die glinstertjes,

    fijne dag
  • Mummie (NL1)Mummie (NL1) NL1 Posts: 149
    ik heb het ook niet op glinster dingen, de diamantjes komen vanzelf wel en dan maar wat langzamer.
    een glinster op velden is glinster genoeg ^_^
  • noortje23 (NL1)noortje23 (NL1) NL1 Posts: 13
    niemand die weet wat er mis is als het NIET lukt om huisjes in de flat te zetten???
    een speler heeft de flat vanaf t begin maar krijgt er maar geen!! huisjes in!!
    de andere spelers allemaal wel.

    Noortje

  • JoJo1951 (NL1)JoJo1951 (NL1) NL1 Posts: 310
    Noortje heeft hij er helemaal nog geen huisjes in gezet?  er kunnen maar 4 in.
    Heeft een medespeler al eens geprobeerd om het te regelen? geschiedenis wissen wil ook wel eens helpen.
    Anders een mailtje naar Support.


    Even dit CK, nu een CHW en de klok voor een nieuw CK hangt er al weer.??




  • noortj23 (NL1)noortj23 (NL1) NL1 Posts: 2
    nee,,dat wil niet lukken.
    hij heeft er genoeg.
    helaas kan ik en hij geen Engels.
    wat nu???
  • JoJo1951 (NL1)JoJo1951 (NL1) NL1 Posts: 310
    ook niet met de vertaler erbij?  En anders gewoon in het nederlands doen, daar zal ook wel een vertaler zitten
  • farmerjohn 22 (US1)farmerjohn 22 (US1) US1 Posts: 37,770
    @noortje23 (NL1)  Hallo, noortj23. Ik spreek geen Nederlands, alleen Engels. Ik gebruik Google Translate voor berichten in andere talen. Het is niet perfect, maar het helpt je punt duidelijk te maken.  :)

             
  • krijg een opdracht niet afgewerkt bij het vissen .moet 1 baarsaas kopen wat gedaan is maar moet er ook een gebruiken .heb hem aangeklikt baars mee gevangen en toch is die opdracht niet af .wat is er fout 
  • Heb je het aas ook daadwerkelijk gebruikt? Aas in vis koffer plaatsen Dan vissen je ziet het onder aan staan hier op klikken dan op +met groene pijl ( aas gebruiken)
  • Astor (NL1)Astor (NL1) NL1 Posts: 150
    Zou het niet mogelijk zijn om dat wat goedkoper te maken aub ? 342.000.000 $ is wel heel veel geld hoor en dat kan je niet zomaar ophoesten.
  • RowdyRac (FormerMod)RowdyRac (FormerMod) Guest Posts: 1,250
    edited 17.08.2019
    @noortj23 (NL1)

    the house needs to be picked up in a specific way, in order to be placed inside the apartment building.

    The chosen house must be clicked on until the ring menu appears, like this:


    Then the house must be picked up using the "X" and moved over to the apartment building, hovering over it until they see this:


    And then dropped into the apartment.

    Some people struggle to understand exactly how to do this. I know because I did too, the first time. I thought it was broken! :smiley:


    Translation via Google Translate:

    het huis moet op een specifieke manier worden opgehaald om in het appartementengebouw te kunnen worden geplaatst.

    Klik op het gekozen huis totdat het ringmenu verschijnt, zoals hier:


    Vervolgens moet het huis worden opgehaald met behulp van de "X" en worden verplaatst naar het appartementengebouw, eroverheen zwevend totdat ze dit zien:

    En viel toen het appartement binnen.

    Sommige mensen hebben moeite om precies te begrijpen hoe dit te doen. Ik weet het omdat ik dat ook deed, de eerste keer. Ik dacht dat het kapot was! :smiley:

  • noortje23 (NL1)noortje23 (NL1) NL1 Posts: 13
    Dank je wel!!!

  • tientje64 (NL1)tientje64 (NL1) NL1 Posts: 104
    hoi, heeft iemand van jullie dit ook al voor gehad? betreft: hardwerkersevent= begin met mais- jasmijn- koolraap. De machine springt na mais klaar op jasmijn, ik oogst mijn veld jasmijn en direct verspringt het machine naar koolraap??????RAAR!!!! Is dit een bug? Heel vervelend. 
  • gielke (NL1)gielke (NL1) NL1 Posts: 14
    hoi, heeft iemand van jullie dit ook al voor gehad? betreft: hardwerkersevent= begin met mais- jasmijn- koolraap. De machine springt na mais klaar op jasmijn, ik oogst mijn veld jasmijn en direct verspringt het machine naar koolraap??????RAAR!!!! Is dit een bug? Heel vervelend. 
    hoi, heeft iemand van jullie dit ook al voor gehad? betreft: hardwerkersevent= begin met mais- jasmijn- koolraap. De machine springt na mais klaar op jasmijn, ik oogst mijn veld jasmijn en direct verspringt het machine naar koolraap??????RAAR!!!! Is dit een bug? Heel vervelend. 
  • gielke (NL1)gielke (NL1) NL1 Posts: 14
    Ja bij mij doet hij dat ook en zit ook nog met het volgende heb inmiddels al meer dan 300.000liter melk in de trechter gegoten en blijft maar op 11 punten draaien terwijl de andere in de coop vlot op 15 draaien 
  • iron maiden (INT1)iron maiden (INT1) INT1 Posts: 240
    Gielke volgens mij kun je per product maar 1 extra punt per seconde krijgen. Door er meer melk in te kiepen verkort je tot op zekere hooght de looptijd van de trechter-machine..Krijg je na de melk eieren en je hebt een behoorlijk aantal eenden dan kun je er weer 1 punt per seconde bijkrijgen.

  • gielke (NL1)gielke (NL1) NL1 Posts: 14
    Gielke volgens mij kun je per product maar 1 extra punt per seconde krijgen. Door er meer melk in te kiepen verkort je tot op zekere hooght de looptijd van de trechter-machine..Krijg je na de melk eieren en je hebt een behoorlijk aantal eenden dan kun je er weer 1 punt per seconde bijkrijgen.

    oke duidelijk zou kunnen kloppen was vrij vlug bij de melk en zit daar nog steeds aan als ik het goed begrijp moet je voldoende van de voorgaande goederen leveren om aan het max van punten te geraken . 
  • iron maiden (INT1)iron maiden (INT1) INT1 Posts: 240
    Juist. Maar weer niet al teveel omdat jee looptijd dan korter word. Kijk als hij met apples bijv op 10+1 punt/sec 8 uur loopt. Zo je gek wezen om door te blijven oogsten terwijl je er geen extra punteen per sec bijkrijgt en je tijd gaat van 8 uur naar 5 uur looptijd.

    Soms moet je gewoon ophouden met oogsten voor het beste resultaat. En het scheelt ook nog eeen zeeewier voer of andere paarse dingen
  • grrr (NL1)grrr (NL1) NL1 Posts: 664
    Het klopt dat je per product maar 1 bonuspunt kunt scoren door op snelheid 10 te komen, maar de looptijd wordt absoluut niet korter door te oogsten terwijl je al op level 10 zit. de silo zal natuurlijk wel sneller leeglopen dan je kunt bijoogsten. (of je hebt een superfarm ;))
  • iron maiden (INT1)iron maiden (INT1) INT1 Posts: 240
    Ik dacht dat de tijkd dan korter werd als je er maar in blijft kiepen. Met de vis silo gebeurt het dan hij van 24 uur in een storting naar 6 uur zakt. Ik beschouw die Level 360 farm op de INT server van mijn kameraad als een sterke farm. De mijne op de NL server is leuk en sterk.Teminste de Hoofdfarm. En daar heb ik het verhaal van dat als je er teveel inkiept de looptijd terug gaat

    Om 1 of andere reden zal ik de naam er maar niet bijzetten. Voor ik het weet kan ik mijn zegje niet meeer doen op het forum.

    Maar dat is GGS zijn probleem. Als kleine jan gaat boeren dan zal het wel goed zijn ;)
  • grrr (NL1)grrr (NL1) NL1 Posts: 664
    edited 22.08.2019
    De looptijd van de silo wordt korter als de snelheid omhoog gaat, dus bv van 7 naar 8.
    Ook wel logisch, zoiets als een benzineverbruik van een auto die 30km/uur rijdt tegenover 100km/uur.
    De grootste stap in verbruik (en vermindering van looptijd dus) is bij hogere snelheid.

    V.w.b het vis harde werker: de goedkope soorten: schelpdieren, oesters, garnalen, haring en tonijn kunnen op 10 lang lopen, vooral tonijn en haring kunnen echt dagenlang lopen bij voldoende vispoelen.
    De duurdere soorten: kreeft, zwaardvis zalm en kabeljauw gaan bij stijgen van 9 naar 10 meteen naar een hele korte tijd, de laatste drie soms zelfs naar een paar minuten.

    PS Het is natuurlijk wel zo dat als je maar net genoeg levert om snelheid 10 te halen, bv net 1 haring je looptijd flink daalt.
  • JoJo1951 (NL1)JoJo1951 (NL1) NL1 Posts: 310
    Hallo, een medespeler kwam na een week terug van vakantie en zijn diamanten waren verdwenen op 6800 na.

    hij had er 10.000, niets nog voor gekocht, geen villa , 

    bij een andere speler is er na een week vakantie 10.000 kipsnelvoer verdwenen.

    Zijn er meer mensen die deze ervaring hebben?  ( er is opnieuw gestart en de geschiedenis gewist)
  • JoJo1951 (NL1)JoJo1951 (NL1) NL1 Posts: 310
    Tis alweer in orde met de diamantjes  <3
  • conny49 (NL1)conny49 (NL1) NL1 Posts: 1
    ik krijg geen verbinding met  mijn farm wel aanmeldingen voor een nieuwe hoe zit dat ik ben ook al veel goud kwijt

    ik zit hier met een p safe kaart die ik niet kan gebruiken en morgen start de masters please help mij

    bvd conny 49 sorry ik heb mischien een verkeerde knop in gederukt please help mij aubj
  • SuzyQ22 (US1)SuzyQ22 (US1) US1 Posts: 1,475
    edited 26.08.2019
    Translated to say;  @WascallyWabbit can you forward this to whoever it needs to go to?

    I do not get a connection with my farm, but I have applications for a new one. What about losing a lot of gold
    
    I'm sitting here with a p safe card that I can't use and tomorrow the masters will start please help me
    
    bvd conny 49 sorry i might have wronged a wrong button please help me please
    





  • ik krijg geen verbinding met  mijn farm wel aanmeldingen voor een nieuwe hoe zit dat ik ben ook al veel goud kwijt

    ik zit hier met een p safe kaart die ik niet kan gebruiken en morgen start de masters please help mij

    bvd conny 49 sorry ik heb mischien een verkeerde knop in gederukt please help mij aubj
    @conny49 (NL1)

    Controleer of het juiste tabblad is geopend in het inlogvak


  • AwesomeEsje (NL1)AwesomeEsje (NL1) NL1 Posts: 45
    edited 01.09.2019
    10 miljoen punten in half uur HW zelfs met al het goud van de wereld onmogelijk en toch doet het iemand rara 
  • awh dank je, dacht het al want het is technisch onmogelijk. dan zou je 46 pluspunten per minuut binnen moeten slepen haha 
  • wel typisch dat deze bug maar bij een aantal spelers te voorschijn komt. nr 1 op dit moment draaide met bijna 1800 punten per seconde en dit na anderhalf uur. rara. ik denk niet dat dit met eerlijk spelen kan.
This discussion has been closed.