Home EN General Discussions & Questions

Join the official Goodgame Big Farm Discord today!Join our Big Farm Discord Server

Are you looking for a community of like-minded farmers to discuss your farming experience with? Look no further than the GoodGame Big Farm Discord Server!

Our server is the perfect place to connect with other farmers from around the world. Whether you're looking to chat about strategy, share tips and tricks, or just make new friends, our community has got you covered.

And that's not all - as a member of our Discord server, you'll also have access to exclusive giveaways and other special events. It's the perfect way to stay up to date on all the latest news and updates from GoodGame Studios.

So what are you waiting for? Join the GoodGame Big Farm Discord Server today and start connecting with fellow farmers from all over the world. Just click here to join the fun!

Help offered for Dutch players (hulp aangeboden voor NL spelers)

1205244

Comments

• Maggiltilda (NL1)Maggiltilda (NL1) NL1 Posts: 546
    Een heel verstandig besluit cookie2., laat iedereen maar zelf beslissen hoe ze spelen.

• Ronaldy (NL1)Ronaldy (NL1) NL1 Posts: 14
    Swedish housemaffia.... zou die erachter zitten o:)
  • tinus79 (NL1)tinus79 (NL1) NL1 Posts: 53
    zo lang het spel voor een HEEEEL groot gedeelte werkt met dubbelaccounts wat iedereen wel acceptabel vind ???(raar genoeg en wat dus ook door GGS word toegelaten) 
    zou ik die hele ophef over 1 speler ook niet gaan voeren. 
    want laten we eerlijk zijn we kennen allemaal wel iemand die meer als 1 account heeft 
    de frustratie is natuurlijk extra groot als je dan door 1 speler zo op je nummer word gezet whaha
    nee ik bedoel niet 1 persoon in het bijzonder ,maar er zijn vele die keihard met de vinger naar anderen wijzen 
    maar niet ff in het spiegeltje kijken hoe eerlijk ze zelf zijn en welke voordelen ze proberen te krijgen met dubbelaccounts.
    ze zijn er zelf die hun eigen coopleden voor de gek houden en met zich zelf zitten te chatten met meerdere accounts en doen als of ze meerdere personen zijn .en die doen het om te winnen ,sterker nog 1 weet er 1 die had zeker 5 persoonlijkheden en durft ook nog eens keihard naar anderen te wijzen. 
    GGS weet het maar laten dit ook toe  puur en alleen met de reden omdat er aan dubbelaccounts ook geld te verdienen valt.
    wij vinden dit met zn allen prima 
    want in al die jaren dat ik het spel speel heb ik niemand naar een geel hesje zien grijpen of in opstand zien komen.
    en ik ken geen enkele voorzitter die een nieuwe actieve speler gaat weigeren omdat hij of zij nog een dubbelaccount heeft . 
    WELKOM IN DE ECHTE WERELD tis net de politiek het klopt van geen kant  whahaha
    misschien een leuk idee om met zn allen in opstand te gaan komen en de eis te stellen dat GGS de boel eens gaat opruimen en zich aan de regels gaat houden 1 account per speler en meer niet  gewoon ff ip-adres checken dat zou pas een stunt zijn. 
    (maar helaas allemaal illusie het spel is gemaakt om geld te maken en is echt niet gemaakt om ons gratis te plezieren)

hou het idee in u achterhoofd om volgend jaar met zn ALLEN eens eerlijker te gaan spelen 
    met zulke voornemens krijg je ook minder discussies op het forum 

fijne feestdagen allemaal 

gr tinus

• Na alle heisa te hebben gelezen denk ik nu al de uitkomst te weten we dronken  een glas deden een plas en alles bleef zo als het was.
    Verander wat je niet kunt accepteren accepteer wat je niet kunt veranderen.
  • veh (NL1)veh (NL1) NL1 Posts: 134
    IP-adres checken is niet te doen Tinus want er zullen waarschijnlijk spelers zijn binnen 1 gezin die met verschillende personen het spel spelen en gebruik maken van bv 1 computer of elkaars laptop gebruiken. Zo is het onmogelijk om 1 farm te koppelen aan 1 IP-adres. Ik ken persoonlijk een gezin waar vader, moeder en zoon alle drie met dezelfde computer werken en spelen (moet wel eerlijk zijn dat ze niet BF spelen maar wel alle drie eenzelfde spel waar ook onderling samengewerkt wordt)
  • Baukje (NL1)Baukje (NL1) NL1 Posts: 8
     Wat ik wel erg krom vind is dat het idee  komt  van een coop die zelf ontzettend veel  goud koopt. Als ik  steeds zie hoeveel punten gescoord wordt door deze mensen bij allerlei events dan vraag ik me af   hoe je  nu dit durft te initiëren.  De pot verwijt de ketel dat die zwart ziet.
    edited 22.12.2018

Zo ziet het er een beetje uit geloof ik :-P

Edited to combine two consecutive posts by the same poster, one of which only contained a picture.  || Rowdy
    Post edited by RowdyRac (FormerMod) on
    Mooi.  :-)
    Ben ik het helemaal mee eens Baukje maar het grote verschil is dat de aanzettende coop die jij bedoeld, ondanks dat ze met goud gooien, een coop zijn waar meerdere leden samenwerken om een resultaat te halen en dan nog in het bijzonder dat ze tenminste ook missies spelen met hun allen. Zoals ik het hiervoor al aangehaald heb, het principe van CK is oorspronkelijk : door het SAMENSPELEN van missies, rp's verdienen die dan, samengeteld per coop, een klassement vormen. Bij desbetreffend persoon, waar het hier om gaat, wordt er niet samengewerkt, worden er missies gespeelt maar enkel voor de schijn want hij/zij scoort er bijna geen rp's mee. En het betreft niet alleen die goudgooiende coop zoals jij aanhaalt maar deze manier van spelen treft ook andere coops die door zo'n spel verhinderd worden om te stijgen of gedwongen worden om te zakken naar lagere categorie en dat zijn dan coops waar wel hard wordt samengewerkt en wel serieus missies worden gespeelt. Dus verder kijken dan enkel de top in gouden competitie. Toen hij/zij haar opmars aanvatte zijn op die manier kleinere coops in lagere categorien, die mss nog harder vechten voor hun plaatsen, daar ook slachtoffer van geweest
    edited 22.12.2018
    Veh. Ik begrijp   je standpunt en natuurlijk ben ik het met je eens. Ook wat Fastsylvia schrijft onderstreep ik en ben ik het volledig mee eens.. Haar mening is duidelijk en gewoon waar. Ik doe dan ook zeker mee  en zal op 0 blijven bij het komend CK.    Maar ben het niet eens met de inzet van bepaalde spelers met een event als het   vikingeiland of bij het rad. e.d. waar een samenwerking niet vereist is.  Zonder deze persoon die we niet noemen zijn ook zij behoorlijk actief boven de  maatschappelijke normen. En dat ieders keer weer.  Dat  vind ik dan krom. Dan moet je je  hand in eigen boezem steken. en niet zeuren.  In dit geval echter geef ik je gelijk en zeker Sylvia. 
    Post edited by Baukje (NL1) on
  • JoJo1951 (NL1)JoJo1951 (NL1) NL1 Posts: 310
    Zo ziet het er een beetje uit geloof ik :-P
    prachtig ronaldy, wat een oer landschap
    veh (NL1) said:
    Ben ik het helemaal mee eens Baukje maar het grote verschil is dat de aanzettende coop die jij bedoeld, ondanks dat ze met goud gooien, een coop zijn waar meerdere leden samenwerken om een resultaat te halen en dan nog in het bijzonder dat ze tenminste ook missies spelen met hun allen. Zoals ik het hiervoor al aangehaald heb, het principe van CK is oorspronkelijk : door het SAMENSPELEN van missies, rp's verdienen die dan, samengeteld per coop, een klassement vormen. Bij desbetreffend persoon, waar het hier om gaat, wordt er niet samengewerkt, worden er missies gespeelt maar enkel voor de schijn want hij/zij scoort er bijna geen rp's mee. En het betreft niet alleen die goudgooiende coop zoals jij aanhaalt maar deze manier van spelen treft ook andere coops die door zo'n spel verhinderd worden om te stijgen of gedwongen worden om te zakken naar lagere categorie en dat zijn dan coops waar wel hard wordt samengewerkt en wel serieus missies worden gespeelt. Dus verder kijken dan enkel de top in gouden competitie. Toen hij/zij haar opmars aanvatte zijn op die manier kleinere coops in lagere categorien, die mss nog harder vechten voor hun plaatsen, daar ook slachtoffer van geweest
    Helemaal waar, wij zijn ook een coop die door samen te werken mee doen aan een CK, wel of niet met goud maakt niet uit , zelf maak ik er geen gebruik van, maar de lol gaat er af en daar draait het bij mij in ieder geval om.
    Ik ben wel heel benieuwd hoe het er morgen uit gaat zien,

lekker slapen nu en een goedenacht, tjuuuus

CK is 1 uurtje bezig en in zilveren competitie zijn we met 4 "Geen CK" coops, resultaat : er staat nog 1 coop met 0 punten, de rest heeft allemaal al gescoord, van een goeie samenwerking gesproken. Wij zullen wel zakken "GEEN CK3" naar brons terwijl de andere er inblijven door oeps, niet gezien of oeps wist het niet. Bedankt voor het fair spel, afgeven op die ene speelster/speler maar zelf ook niet zuiver als het over eerlijkheid gaat. 
  • edithroos (NL1)edithroos (NL1) NL1 Posts: 23
    ik ben blij dat in mijn coop iedereen op 0 staat
    want afspraak is afspraak
    ook vind ik het fijn dat er een lijn word getrokken door meerdere
    coops
    word het niet eens tijd de strijdbijl te begraven en gemoedelijk met elkaar omgaan
    elke koop zit toch hier om te winnen
    ik wil alle farmers van bf
    fijne kerstdagen wensen en een gezond 2019

Mooie woorden en proficiat voor je coop om eendrachtig te zijn. Ik zelf stap er een paar dagen uit want na dagen preken en mailtjes rondsturen en vandaag hele dag uitleggen dat we geen missies en dus geen CK spelen blijkt dus alle moeite voor niets bij ons want iets gelezen wordt er niet en alhoewel we overeengekomen waren mee te doen zijn er toch die lekker hun eigen zin doen en zich verder van niemand iets aantrekken, sorry dan hoeft het voor mij ook niet. Deze blok op mijn maag moet eerst ff verteren. Bij deze dus sorry mensen als ik voorlopig jullie mailtjes onbeantwoord laat
  • FastSylvia (NL1)FastSylvia (NL1) NL1 Posts: 102
    edited 22.12.2018
    Zover ik nu kan zien werkt het in de gouden competitie wel.
    Alle spelers  die ik ken of ooit gezien heb tijdens missies en natuurlijk mijn eigen coop..... Een prettig en warm Kerstfeest.  Geniet van deze dagen en daarna gaan we met zijn allen weer een  leuk spel spelen met en tegen elkaar.
    edited 23.12.2018

Namens mij en mijn hond Ziva wens ik iedereen al het goede voor 2019 en dat het weer zo'n prachtige zomer mag worden, groetjes

Edited to combine two consecutive posts by the same poster, one of which contained only a picture.  || Rowdy
    Post edited by RowdyRac (FormerMod) on
  • met alle respect en wil niemand tegen het hoofd stoten, maar de sfeer bij de missies is nog nooit zo fijn geweest nu er enkele namen niet verschijnen in de missies. het gaat er nu relaxed en vriendelijk aan toe. bijna geen rode balletjes en zelfs kleine boertjes maken voor een x een kans om een missie te winnen. ik zelf ben een enorme goud speler maar geef er de voorkeur aan om mijn goud te gebruiken op mijn eigen farm of in de coopkas. voorheen koste het mij klauwenvol goud in events om ook maar een reeele kans te maken. nu speel ik al het gehele ck zonder ook maar een goudmuntje of zeewier erin gestoken te hebben en verhip ik kan af en toe winnen. ik zie vele nieuwe namen voorbij komen tijdens missies en missies worden daadwerkelijk gespeeld zonder hopen goud speciaalzaad e.d. nogmaals je ziet weinig rode bolletjes doordat grote boeren er in 2 seconden enorme hoeveelheden ingooien en weer vertrekken. dus ik vraag me af was x het grote probleem of moeten sommige mensen in de grote coops es een x naar zichzelf kijken en zich afvragen of ze niet een tandje lager moeten zetten af en toe en een ander een kans geven om ook eens te winnen. jullie doen dit omdat er 1tje te veel wint met rad en school. maar jullie staan zelf ook altijd hoog boven de rest met het ck zodat niemand een reeele kans maakt. het is gewoon echt veel en veel fijner om nu missies te spelen. dus mss ophouden over x en toch eens eerst naar jezelf kijken in het nieuwe jaar 
    fijne feestdagen iedereen! :))
    ik ben het niet eens met wat je zegt
    die in de top staan werken er eerlijk voor
    en die zijn ook klein begonnen 
    jammer ven dat het in zilver niet zo lekker loopt in goud
    is alles op 0
    Ik wil als laatste toch nog iets opmerken.

Naar mijn mening loopt het in zilver prima.  Als je naar de aantallen rep punten kijkt (< 30.000) dan zijn het gewoon foutjes en vergissingen. Dat is aannemelijk en acceptabel. Dus wat dat betreft Chapeau voor iedereen. Ik zie ook in brons de coops zich er aan houden. Ook daar Chapeau.

Maar voor BF hou ik mijn hoed op !! NIX chapeau....Geen enkele reactie, onbegrijpelijk.  Bah !!!  Ook de moderator geeft geen enkele reactie terwijl het toch zijn taak zou moeten zijn om tussen gamers en gaming team te communiceren.
    Middels support heb ik het bericht gekregen dat het gaming team "het gaat onderzoeken"  Als dat inderdaad zo is dan verwacht je toch iets meer dan deze windstilte.

En dan de opmerking van awesome esje...…. Die heeft geen enkel idee hoe het eigenlijk zit geloof ik. Als ik niet beter wist zou ik er zelfs kwaad over worden. Wat een wonder zeg als er ca. 130 spelers, waaronder ook grote en middelgrote boeren (die daar heel lang hard voor gewerkt hebben) geen CK spelen,  dat er dan andere boeren in de missies boven komen. En ik vraag me tevens af wat "sfeer in een missie" eigenlijk is.
    BF moet zelfs de missie indeling aanpassen (doet systeem) omdat er zo weinig missie spelers zijn.

Wat ik eigenlijk helemaal niet begrijp is dat er een aantal spelers het dus heel gewoon vinden dat er iemand  in een half jaar 6 tot 10 duizend euro in het spel stopt. (indien dit niet BF zelf is, een optie die nog steeds niets is afgevinkt)
  • Ik wil als laatste toch nog iets opmerken.

Naar mijn mening loopt het in zilver prima.  Als je naar de aantallen rep punten kijkt (< 30.000) dan zijn het gewoon foutjes en vergissingen. Dat is aannemelijk en acceptabel. Dus wat dat betreft Chapeau voor iedereen. Ik zie ook in brons de coops zich er aan houden. Ook daar Chapeau.

Maar voor BF hou ik mijn hoed op !! NIX chapeau....Geen enkele reactie, onbegrijpelijk.  Bah !!!  Ook de moderator geeft geen enkele reactie terwijl het toch zijn taak zou moeten zijn om tussen gamers en gaming team te communiceren.
    Middels support heb ik het bericht gekregen dat het gaming team "het gaat onderzoeken"  Als dat inderdaad zo is dan verwacht je toch iets meer dan deze windstilte.

En dan de opmerking van awesome esje...…. Die heeft geen enkel idee hoe het eigenlijk zit geloof ik. Als ik niet beter wist zou ik er zelfs kwaad over worden. Wat een wonder zeg als er ca. 130 spelers, waaronder ook grote en middelgrote boeren (die daar heel lang hard voor gewerkt hebben) geen CK spelen,  dat er dan andere boeren in de missies boven komen. En ik vraag me tevens af wat "sfeer in een missie" eigenlijk is.
    BF moet zelfs de missie indeling aanpassen (doet systeem) omdat er zo weinig missie spelers zijn.

Wat ik eigenlijk helemaal niet begrijp is dat er een aantal spelers het dus heel gewoon vinden dat er iemand  in een half jaar 6 tot 10 duizend euro in het spel stopt. (indien dit niet BF zelf is, een optie die nog steeds niets is afgevinkt)
    ................
  • FastSylvia (NL1)FastSylvia (NL1) NL1 Posts: 102
    Wat iemand met zijn geld doet gaat niemand anders wat aan wie het breed heeft kan het breed laten hangen en waar je het dan aan uit geeft moet je zelf weten.de gene die rookt ziet het in rook op gaan met nieuw jaar vliegt het kapitaal in de lucht  stappers drinken het weg en met een dure auto of vakantie is het ook weg er word al genoeg betutteld mag je dan tenminste nog zelf weten wat je met je geld doet.Het is niet 1 coop die kampioenschap heeft bedorven maar de introductie van degraderen en de komst van het rad en school.Spelmakers die zo'n belang stellen in balans in het spel zouden hier eens naar moeten kijken.Spelers in goud doen daar even hard aan mee anders kom je niet in goud of kun je je daar niet handhaven Waarmee je dus tot de conclusie kunt komen dat ook in andere coöp's (lees grote)Veel rad draaiers zitten.  :-))
    Dat ben ik met je eens, ik draai zelf ook aan het rad voor alle zaadjes, harkjes en humus, niet om reputatiepunten mee te halen want zoveel levert dat echt niet op (1 miljoen repu punten voor degene die 800 x draaien ofzo haha).Het memospel is echt een dooddoener en daar is ook echt niet van een balans te spreken over de inzet en de beloning. Dus zonder memo en het rad zou het CK volgens mij prima kunnen functioneren met voor iedereen evenveel kans.
    Het niet spelen van het CK komt tevens heel goed uit voor veel spelers die gewoon genieten van de feestdagen met vrienden en familie zonder je "verplicht" te voelen om missies te spelen voor je coop.

Ik wens iedereen alvast fijne feestdagen en een sprankelende jaarwisseling. 
  • tinus79 (NL1)tinus79 (NL1) NL1 Posts: 53
    kreeg toch wel een leuk aanbod van een geen ck speler 
    voor de gene die nu extra tijd hebben omdat ze geen ck spelen
    misschien leuk dingetje om over te brainstormen whaha.
  • maikel (NL1)maikel (NL1) NL1 Posts: 13
    is alles op 0
    ik weet niet welke lijst je hanteert maar ik zie toch echt in de top 50 spelerslijst meer dan de helft ( op dit moment 26 ) aan goud competitie spelers staan

ik wens iedereen een rustige feestdagen toe en een gelukkig maar vooral gezond 2019!!!
  • Hiervoor kan slechts 1 mening  zijn iemand uit nodigen die in een coop zit tijdens kampioenschap is ONGEPAST!!!
    is alles op 0
    ik weet niet welke lijst je hanteert maar ik zie toch echt in de top 50 spelerslijst meer dan de helft ( op dit moment 26 ) aan goud competitie spelers staan

ik wens iedereen een rustige feestdagen toe en een gelukkig maar vooral gezond 2019!!!
    klopt maikel,  die erin staan doen niet mee aan de actie, In onze coop is iedereen solidair met elkaar ongeacht of je het ermee eens bent. Het kan voor komen dat er punten gehaald worden met bv. WO+ deze persoon gaat er dan even uit om er daarna weer in te komen zodat de punten op 0 blijven staan.

En eerlijk gezegd vind ik het wel lekker om eens helemaal geen missies te doen.
    ik vind het top
    dat de coops die aan 
    geen  ck doen zo goed gaan
    complimenten want is best nog een kunst om op
    0 te blijven staan hahaha
This discussion has been closed.