Home EN General Discussions & Questions

Join the official Goodgame Big Farm Discord today!Join our Big Farm Discord Server


Are you looking for a community of like-minded farmers to discuss your farming experience with? Look no further than the GoodGame Big Farm Discord Server!


Our server is the perfect place to connect with other farmers from around the world. Whether you're looking to chat about strategy, share tips and tricks, or just make new friends, our community has got you covered.


And that's not all - as a member of our Discord server, you'll also have access to exclusive giveaways and other special events. It's the perfect way to stay up to date on all the latest news and updates from GoodGame Studios.


So what are you waiting for? Join the GoodGame Big Farm Discord Server today and start connecting with fellow farmers from all over the world. Just click here to join the fun!

Help offered for Dutch players (hulp aangeboden voor NL spelers)

1202244

Comments

  • JoJo1951 (NL1)JoJo1951 (NL1) NL1 Posts: 310
    Wat zou het goed zijn wanneer alle maar dan ook alle coops  dat CK eens voor 1 x zouden overslaan.

    Wat zou er dan gaan gebeuren, want we zijn het allemaal zo zat!!!!


    ik vind dit een goed idee om eens ck over te slaan 
    er zit nu ook maar 4 dagen tussen is veel te kort op elkaar en dan die ene speler die alles verpest voor de rest
    ze doen kerstevent eruit wat een heel leuk event was en dan krijgen we om de 4 dagen ck in de plaats

    Volgens mij is iedereen vergeten hoeveel fouten er in het kerstevent zaten, het was een totale ramp, ik geloof niet dat er 1 hoofdstuk zonder problemen verlopen is. Dan daarbij is het misschien een leuk event voor coops die alle onregelmatige spelers eruit kieperen voordat het begint, anders kon het een zenuwenspel zijn.
    En dan wil ik nog wel een duit in het zakje doen over de speelster die vlgs juliie het CK "verpest", ik zie hoegenaamd geen verschil met sommige spelers in andere coops, behalve dat ze het in haar ééntje doet.
    Als ik in een voermissie zit met iemand die 60000+ goudviskorrels neerplempt in 4 minuten tijd, is dat dan "hard werk" omdat diegene in een grote coop zit?
    Wij hebben er nooit iemand uitgegooid die onregelmatig kwam en de spelers die veel online waren hebben de rest zonder problemen of wanklank bijgevuld. Uiteindelijk zit je daarom in een coop om het SAMEN te klaren.
    Er zijn natuurlijk altijd spelers die profiteren en een ander het werk laten doen, tja die gaan er dus wel uit, we willen toch geen parasieten in een "gezonde " coop. 
  • veh (NL1)veh (NL1) NL1 Posts: 134
    1 CK overslaan :  ik meen me te herinneren dat er hele tijd geleden eens een bij wijze van protest actie een bep coop toen voorstelde om het CK ook ff links te laten liggen en wat bleek dat er zoveel eensgezindheid was dat er verschillende coop nog meer gingen inzetten met de bedoeling hun plaatje in te nemen. Op zich dus goed idee maar teveel hypocrisie bij vele
    2 Falen Kerst-event : wat me wel verwondert is dat toen het kerst-event voor de eerste keer gespeeld werd er geen enkel probleem mee was, alles verliep heel vlot. Dan zijn er bij de tweede uitgave ervan enkele aanpassingen gebeurd en alles liep in't honderd
    3. Er wordt commentaar gegeven op speelster/speler die hun prestaties kopen maar aan ene kant wordt er veel kritie op gegeven maar achter de schermen probeert men die persoon toch maar naar zijn/haar coop te lokken


  • JoJo1951 (NL1)JoJo1951 (NL1) NL1 Posts: 310
    veh (NL1) said:
    1 CK overslaan :  ik meen me te herinneren dat er hele tijd geleden eens een bij wijze van protest actie een bep coop toen voorstelde om het CK ook ff links te laten liggen en wat bleek dat er zoveel eensgezindheid was dat er verschillende coop nog meer gingen inzetten met de bedoeling hun plaatje in te nemen. Op zich dus goed idee maar teveel hypocrisie bij vele
    2 Falen Kerst-event : wat me wel verwondert is dat toen het kerst-event voor de eerste keer gespeeld werd er geen enkel probleem mee was, alles verliep heel vlot. Dan zijn er bij de tweede uitgave ervan enkele aanpassingen gebeurd en alles liep in't honderd
    3. Er wordt commentaar gegeven op speelster/speler die hun prestaties kopen maar aan ene kant wordt er veel kritie op gegeven maar achter de schermen probeert men die persoon toch maar naar zijn/haar coop te lokken


    Veh, dat is een harde uitspraak punt 3, ik weet dat het   gebeurt en ik hoop dat je niet onze coop bedoelt want dat zou erg hypocriet zijn van onze kant.
  • veh (NL1)veh (NL1) NL1 Posts: 134
    Ik bedoel jullie coop helemaal niet hoor Cookie, moet echter wel toegeven dat, omdat je er zelf over begingt, een andere opmerking van me wel jullie coop betreft maar niet in negatieve zin. Heb in het verleden paar keer contact gehad met jullie coop en mij kwam het over dat jullie het spel heel fair spelen.
  • JoJo1951 (NL1)JoJo1951 (NL1) NL1 Posts: 310
    veh (NL1) said:
    Ik bedoel jullie coop helemaal niet hoor Cookie, moet echter wel toegeven dat, omdat je er zelf over begingt, een andere opmerking van me wel jullie coop betreft maar niet in negatieve zin. Heb in het verleden paar keer contact gehad met jullie coop en mij kwam het over dat jullie het spel heel fair spelen.
    Dank je wel, en ja we doen ons best om het op een goede manier te spelen
  • Kerst-event draait goed...
    Vooral op Edge, amai!!!!
    Eekhoorns (vandaag) zitten nergens verstopt.
    Ook niet na refresh, opschonen PC,... (wat je maar wilt).

    Moet op Edge (2de farm) ook elke dag "aanmelden" sinds een tijdje.
    Op Chrome niet.

    Waarom is er zo'n groot verschil tussen Chrome, Edge en andere browsers???
    Lijkt me eigenlijk helemaal niet eerlijk en correct.

    Geeft BF meer voordeel aan spelers op een bepaalde browser?
    Wordt er iets gesponsord of zo op bepaalde browsers?
    Je vraagt het je af, hé...

    MVG

  • Marja (NL1)Marja (NL1) NL1 Posts: 26

    Vergeten te melden:

    Na afloop van het laatste paarden event kreeg je in de platina competitie o.a. een heel leuk herfst uiterlijk voor de boomgaard. Deze blijkt n.v.t. te zijn op de coop-boomgaard.

  • JoJo1951 (NL1)JoJo1951 (NL1) NL1 Posts: 310
    Wat zou het goed zijn wanneer alle maar dan ook alle coops  dat CK eens voor 1 x zouden overslaan.

    Wat zou er dan gaan gebeuren, want we zijn het allemaal zo zat!!!!


    ik vind dit een goed idee om eens ck over te slaan 
    er zit nu ook maar 4 dagen tussen is veel te kort op elkaar en dan die ene speler die alles verpest voor de rest
    ze doen kerstevent eruit wat een heel leuk event was en dan krijgen we om de 4 dagen ck in de plaats

    Volgens mij is iedereen vergeten hoeveel fouten er in het kerstevent zaten, het was een totale ramp, ik geloof niet dat er 1 hoofdstuk zonder problemen verlopen is. Dan daarbij is het misschien een leuk event voor coops die alle onregelmatige spelers eruit kieperen voordat het begint, anders kon het een zenuwenspel zijn.
    En dan wil ik nog wel een duit in het zakje doen over de speelster die vlgs juliie het CK "verpest", ik zie hoegenaamd geen verschil met sommige spelers in andere coops, behalve dat ze het in haar ééntje doet.
    Als ik in een voermissie zit met iemand die 60000+ goudviskorrels neerplempt in 4 minuten tijd, is dat dan "hard werk" omdat diegene in een grote coop zit?
    Wij hebben er nooit iemand uitgegooid die onregelmatig kwam en de spelers die veel online waren hebben de rest zonder problemen of wanklank bijgevuld. Uiteindelijk zit je daarom in een coop om het SAMEN te klaren.
    Er zijn natuurlijk altijd spelers die profiteren en een ander het werk laten doen, tja die gaan er dus wel uit, we willen toch geen parasieten in een "gezonde " coop. 
    Daar wil ik even op terugkomen grrr over die voermissie, ik zat gisteren en vanmorgen met jou in voer en wie plempte daar 7000 voer neer??? juist
  • grrr (NL1)grrr (NL1) NL1 Posts: 664
    Wat zou het goed zijn wanneer alle maar dan ook alle coops  dat CK eens voor 1 x zouden overslaan.

    Wat zou er dan gaan gebeuren, want we zijn het allemaal zo zat!!!!


    ik vind dit een goed idee om eens ck over te slaan 
    er zit nu ook maar 4 dagen tussen is veel te kort op elkaar en dan die ene speler die alles verpest voor de rest
    ze doen kerstevent eruit wat een heel leuk event was en dan krijgen we om de 4 dagen ck in de plaats

    Volgens mij is iedereen vergeten hoeveel fouten er in het kerstevent zaten, het was een totale ramp, ik geloof niet dat er 1 hoofdstuk zonder problemen verlopen is. Dan daarbij is het misschien een leuk event voor coops die alle onregelmatige spelers eruit kieperen voordat het begint, anders kon het een zenuwenspel zijn.
    En dan wil ik nog wel een duit in het zakje doen over de speelster die vlgs juliie het CK "verpest", ik zie hoegenaamd geen verschil met sommige spelers in andere coops, behalve dat ze het in haar ééntje doet.
    Als ik in een voermissie zit met iemand die 60000+ goudviskorrels neerplempt in 4 minuten tijd, is dat dan "hard werk" omdat diegene in een grote coop zit?
    Wij hebben er nooit iemand uitgegooid die onregelmatig kwam en de spelers die veel online waren hebben de rest zonder problemen of wanklank bijgevuld. Uiteindelijk zit je daarom in een coop om het SAMEN te klaren.
    Er zijn natuurlijk altijd spelers die profiteren en een ander het werk laten doen, tja die gaan er dus wel uit, we willen toch geen parasieten in een "gezonde " coop. 
    Daar wil ik even op terugkomen grrr over die voermissie, ik zat gisteren en vanmorgen met jou in voer en wie plempte daar 7000 voer neer??? juist
    Dat is niet meer als 1 volle lading van de watermolen, geen enkel  goudmuntje nodig, gewoon een nachtproductie, nog 960 van de molen op de hoofdboerderij erbij en dan nog wat bij-produceren of stoppen.
    60000+ betekent de volle lading van de watermolen een heel aantal keren met goud erdoor drukken, geen probleem hoor, staat iedereen vrij, maar was gewoon bedoeld om aan te tonen dat de verontwaardiging over 1 speelster wel erg overdreven is.
  • veh (NL1)veh (NL1) NL1 Posts: 134
    klopt idd wat Grrr zegt hoor Cookie2 en dan staat watermolen nog niet op max want dan zijn het er nog meer.
    Wat die boomgaard betreft Marja, snap je hoor want heb hier ontdekt dat op de elegante eendenhokken die je kan winnen, er blijkbaar vervaldatum staat. Eindelijk er 2 gewonnen, beetje fier over maar niet direct geplaatst en op 2 farms zijn ze verdwenen, op 3de, 1 geplaatst en 2de is er ook verdwenen. Gebeuren rare dingen sommige gewonnen cadeautjes 
  • Ik heb even een vraagje, 1 van de spelers van mijn coop wil voor het CK zijn persoonlijke booster aanzetten maar krijgt vanaf gisteren al de volgende melding:
    deze booster is alleen actief voor speler die leden waren van de cooperatie toen deze werd aangeschaft.

    Hebben hier meer mensen last van en wat kan hij daar aan doen?
  • grrr (NL1)grrr (NL1) NL1 Posts: 664

    Ja, had er al iets op het forum over gelezen:

    Het advies was cookies wissen en cache legen, misschien dat dat heeft gewerkt.

  • p.bruin (NL1)p.bruin (NL1) NL1 Posts: 13
    edited 17.12.2018

    Wie kan me dit en deze scores uitleggen?  is alleen top 50 van ck, zijn wel meer gegevens van enorme scores van deze ene speler in alle events die er zijn???

    Dit kan toch niet??



    Edit:  Screen shot removed

    Post edited by RowdyRac (FormerMod) on
  • Marja (NL1)Marja (NL1) NL1 Posts: 26

    Kijk even naar Memory/Jap.school, kom je de naam ook tegen. Ze houdt zich in, want in het begin ging ze over de 1 miljoen. Het kost een paar centen, maar dan heb je ook wat.

    Ik kijk ernaar met verwondering en denk dan, goh wat heerlijk om zo in het geld te zwemmen. En tevens hoe schrijnend is dit voor mensen die dit spel spelen en moeten rondkomen van netto E 750 of minder in de maand.

    Dat er iets niet klopt, is voor iedereen duidelijk. Stoor ik me eraan: niet meer. Waarom niet? Ik speel mijn eigen spel en speel nooit met goud/geld. Aan mij verdienen ze niks. Geld verpest feitelijk het 'spel-element'. Net als doping in de sport. Maar BF is een commercieel bedrijf en dit brengt geld in het laadje. Gelukkig haal ik mijn spel plezier uit andere dingen dan 1e te moeten worden. Het is weleens leuk, maar geen must.

  • p.bruin (NL1)p.bruin (NL1) NL1 Posts: 13

    Ik hoorde zo veel klachten in het spel en in de coop dat ik hier wel melding van moest maken. En snap dat het het goud/geld ergens vandaan moet komen en spel gefinancierd moet worden.

    Maar als zo door gaat, dan gaan goud kopers en hackers winnen en ben ik er snel klaar mee. Dan maak je geen kans meer.


  • Marja (NL1)Marja (NL1) NL1 Posts: 26
    edited 17.12.2018

    Klopt. Ik denk dat dit een hack is en dat BF er geen raadt mee weet, omdat ze zelf de slimheid niet hebben om dit te kunnen doorgronden.

    Wanneer bij ons mensen met een grote farm met hulp van glitters van ons en zeewier 135.000 melk halen en zij gaat er met slechts een paar stallen lvl 3-4-6 overheen is er wat mis

    Vervolgens bij onze 'eierboerin' die 64.000 eitjes lost, gaat ze er wederom met slechts een paar eenden hokken ook ruimschoots overheen, dan klopt het niet

    Binnen 1 uur meer dan 20 miljoen punten...……….hoe doe je dat

    Afijn ik maak me er niet druk over, het goud gebruik zal bij anderen flink dalen

    Memory/jap.school hoef je ook niet meer te spelen, scheelt ook goud

    Gewoon relaxt spelen en je eigen ding doen en er melding van maken via het Forum en ook bij Support mbt 'irregularities'. Spreek of schrijf je moeilijk Engels: google translate helpt je.

    Deze speelster heeft me iets geleerd. Er is altijd wel iemand die het spel naar zijn of haar hand zet met middelen waarover jij niet beschikt of waarvoor jij die middelen niet wilt inzetten, omdat er belangrijker dingen in het leven zijn om het aan te besteden. Verwonder je slechts, sla jezelf lekker op je schouder dat jij gelukkig zo niet in elkaar zit en ga lekker door met waar jij energie uithaalt.




  • veh (NL1)veh (NL1) NL1 Posts: 134
    sluit me in grote mate aan bij vorige post en wil er ook nog aan toevoegen dat men beter alle coöperatieven zou stoppen want wat heeft het nut dat men samenspeelt en zich samen inzet, wat GGS en BF zo aanmoedigen, om iets te bereiken, als men individueel meer resultaat haalt dan met coöperatieve (kijk maar naar huidig Coöperatie Kampioenschap). GGS maak a.u.b. hier een einde aan want zo gaat heel het spel en jullie geloofwaardigheid hieraan kapot. Ik weet heel goed dat jullie inkomsten moeten puren om het spel "kosteloos" te maken maar waarom geen aparte categorie voor goud- en niet goudgebruikers bij CK en inkomsten putten uit reclame i.p.v. een er verwend rijkeluis spelletje van te maken
  • veh (NL1)veh (NL1) NL1 Posts: 134
    Djeezes, wat moet een bepaalde figuur pret hebben in al die commentaren en zich dan nog gesteund voelen ook :-(
  • FastSylvia (NL1)FastSylvia (NL1) NL1 Posts: 102
    Vergis je niet GGS is een beursgenoteerde onderneming met aandeelhouders en we weten allemaal waar die dol op zijn.........
    Ook van deze zijde al meerdere malen deze speler gerapporteerd en GGS gewezen op het feit dat zij als online game platform een verplichting hebben om gokverslaving (lees enorme bedragen geld uitgeven aan) tegen te gaan en spelers hiertegen in bescherming te nemen, het bleef toen stil..........

    Via de mail krijgt mijn coop diverse verzoeken van andere coops om aankomend CK idd geen missies, geen wiel en geen memo te spelen. Ik heb Wabbit hiervan op de hoogte gesteld en gevraagd nu naar het onderzoeksbureau te gaan bellen, helaas krijgen we als speler altijd te horen dat uitkomsten van een dergelijk onderzoek niet met andere spelers gedeeld gaan worden.

    Wij in onze coop willen hier best aan meewerken als ALLE coops (zeker in de gouden competitie) hieraan gehoor gaan geven, dus misschien is het handig om hier te melden welke coops het komend CK staken.



  • FastSylvia (NL1)FastSylvia (NL1) NL1 Posts: 102
    veh (NL1) said:
    Djeezes, wat moet een bepaalde figuur pret hebben in al die commentaren en zich dan nog gesteund voelen ook :-(
    Als je de farm van deze speler bekijkt zie je dat ze rond de level 130 zit, en in haar eentje coops met 60 leden in de gouden competitie verslaat door enkel Memo en Wiel te spelen, geen missie!

  • veh (NL1)veh (NL1) NL1 Posts: 134
    Sorry Sylvia dat ik je moet teleur stellen maar betreffende persoon speelt wel degelijk missies hoor, vermoed enkel voor de schijn want scoren doet ze er niet mee, toch niet in de missies waar ik ze tegen mij had.
  • FastSylvia (NL1)FastSylvia (NL1) NL1 Posts: 102
    veh (NL1) said:
    Sorry Sylvia dat ik je moet teleur stellen maar betreffende persoon speelt wel degelijk missies hoor, vermoed enkel voor de schijn want scoren doet ze er niet mee, toch niet in de missies waar ik ze tegen mij had.
    Wij zijn haar iig nog geen enkele keer tegengekomen. Er komen iig steeds meer bevestigingen van coops binnen om NIET  te spelen tijdens het volgend CK. 

  • veh (NL1)veh (NL1) NL1 Posts: 134
    laatste berichtje, voor vandaag toch. Coops uit Nederland en Belgie, vergeet voor 1 keer jullie eventuele vetes en onderlinge strijd en wees speciaal voor de komende kerstdagen nu eens solidair. Zal mss niet veel uithalen maar met niets doen ben je op voorhand al zeker dat er niets gebeurd.
  • Ronaldy (NL1)Ronaldy (NL1) NL1 Posts: 14
    edited 17.12.2018
    Ik heb BF al meerdere malen hierover gemaild. Maar nooit een serieuze reactie. Wat een lapzwansen zijn het en angsthazen of...….
    In laatste mail heb ik mijn vermoeden geuit dat (name removed) misschien wel een bot van BF zelf is. Zal ik nu geschorst worden? :-)

    Post edited by RowdyRac (FormerMod) on
  • degenieters zullen het volgende CK dus op 0 blijven staan als wijze van protest
    heel veel cooperaties hebben al toegezegt hieraan te zullen gaan mee werken 
    dat zal zeker een groot verlies aan inkomsten gaan opleveren voor BF 
    en een rustige kerst voor de spelers 
    er is al zo vaak gevraagd de school en het rad met reputatie gewoon uit het spel te nemen omdat het de uitkomsten veel te veel beinvloed 
    wie niet horen wil .....

  • Baukje (NL1)Baukje (NL1) NL1 Posts: 8
    edited 17.12.2018
    FastSylvia heeft zeker een goed punt. 
  • RowdyRac (FormerMod)RowdyRac (FormerMod) Guest Posts: 1,250
    Ik heb BF al meerdere malen hierover gemaild. Maar nooit een serieuze reactie. Wat een lapzwansen zijn het en angsthazen of...….
    In laatste mail heb ik mijn vermoeden geuit dat (name removed) misschien wel een bot van BF zelf is. Zal ik nu geschorst worden? :-)

    I'm afraid that you may indeed lose your posting privileges on this forum if you persist in posting this player's name here.  We have repeatedly asked that everyone stops naming and shaming this player (or any other player, for that matter) here. 

    This is not acceptable, according to the Community Guidelines


  • veh (NL1)veh (NL1) NL1 Posts: 134
    Hopla, onbekende speler/speelster waarvan we niet weten wie het is :D:D:D wordt weer in bescherming genomen van bovenaf. Men mag idd geen naam of toenaam noemen maar a.u.b. iedereen weet wel over wie het gaat. Lijkt wel Harry Potter, daar mocht de naam Voldemort ook niet uitgesproken worden. Wat me ook opvalt is dat ik zojuist 2 missies startte en in eerste missie niemand oogstte, solidariteit noemt dat, maar er toch weer een aantal ratten zijn die er dik willen van profiteren. Kan er nog inkomen dat er spelers zouden zijn van een kleine coop die deze actie onzinnig zouden vinden maar spelers van een top 10 coop in goud. Doen dan nog precies alsof ze van niets weten, sorry voor mijn woordenschat maar dat noem ik huichelaars. Ik hoop dat ze ons ooit ook eens nodig hebben >:)
  • viper (NL1)viper (NL1) NL1 Posts: 24
    Hou het wel een beetje deftig met jullie oproep tot boycot. 
    Ik krijg mails van spelers in mijn missie nu dat ik een rat ben die nu missies speelt. 
    Van iemand anders dat het lullig is dat ik doorspeel.
    Gaat er beetje over.
  • ik dacht dat het over het aankomende CK ging dat de boycot zou starten niet nu al
    hier is dus onduidelijk heid over 
    het volgende ck is tijdens de kerst en dan zoals ik al eerder zei blijven wij dan op 0
    en dit had ik van meerdere coops begrepen 
    dus het is compleet niet nodig mensen ratten te noemen omdat men communicatief elkaar niet begrepen heeft 
    dit ck zal dan ook uitgespeelt worden zoals normaal 

This discussion has been closed.