Home EN General Discussions & Questions

Join the official Goodgame Big Farm Discord today!Join our Big Farm Discord Server


Are you looking for a community of like-minded farmers to discuss your farming experience with? Look no further than the GoodGame Big Farm Discord Server!


Our server is the perfect place to connect with other farmers from around the world. Whether you're looking to chat about strategy, share tips and tricks, or just make new friends, our community has got you covered.


And that's not all - as a member of our Discord server, you'll also have access to exclusive giveaways and other special events. It's the perfect way to stay up to date on all the latest news and updates from GoodGame Studios.


So what are you waiting for? Join the GoodGame Big Farm Discord Server today and start connecting with fellow farmers from all over the world. Just click here to join the fun!

Help offered for Dutch players (hulp aangeboden voor NL spelers)

1201244

Comments

  • Wat loopt het spel weer lekker vlot vandaag...

    De fun is er echt uit aan het gaan.

    Ik hoop dat ze zich bovenaan snel herpakken, want ze halen de kleine coöps en de spelers die het voor ontspanning en gezelligheid doen er echt onderuit op deze manier.

    Voor de rest wens ik iedereen een heel fijn weekend.
    Het zal GGS een zorg wezen dat de kleine coops het opgeven en de recreative spelers er ook de geest aangeven. De grote goudgooiers daar staan ze naar te ja-knikker als een ja-knikker in  Drente. Waarom denken jullie dat de ene na de andere competitie is?
    Luisteren naar de spelers doen ze toch niet,die brengen geen geld in het laatje.
  • wim22 (NL1)wim22 (NL1) NL1 Posts: 10
    wat is er nu weer mis wil melk oogsten (645) krijg er 30
  • gerdakla (NL1)gerdakla (NL1) NL1 Posts: 50
    Fijn mensen een abonnement om nog meer te kunnen winnen en BF de zakken te laten spekken.

    Het zou voor de kleinere coops een oplossing kunnen zijn om wat hoger in de lijst te komen, maar 10 euro is wel 120 euro per jaar!!!

    Belachelijk, wie stinken erin???
    Ik stink er zeker niet in cookie, maar er moet me toch even iets van het hart. Ik speel al meer dan 5 jaar met plezier dit spel. Ik koop weinig goud, en ga ook zeker geen abonnement kopen. Maar wanneer iedereen zo denkt, hoe denk je dat BF dan dit spel kan laten bestaan. Medewerkers moeten betaald worden enz...
    Ik ben geen drinker, ga niet uit, kortom ik geef weinig geld uit aan ontspanning, ik gun het mijzelf om zo om de 3 maanden voor 5 euro goud te kopen. 
    Mvg. Gerda

  • gerdakla (NL1)gerdakla (NL1) NL1 Posts: 50
    Nog even een aanvulling op mijn vorige post.
    Wanneer je een  bordspel wil spelen dan koop je dat toch ook. Waarom zou BF dan gratis moeten zijn?

  • Verschillende berichten zijn verwijderd uit deze thread
    en u wordt eraan herinnerd dat 'Naming & Shaming' een schending is van de Communityrichtlijnen
    en het is ook niet acceptabel om een ​​andere speler te beschuldigen van valsspelen op de forums.
  • CM_HunterCM_Hunter Posts: 448
    edited 27.11.2018
    Hi Dutch Farmers!

    I will start in English and provide an automatic translation below, our apologies if it's not perfect!

    Fair play is an important topic for us and we do our best to ensure that players have a fair experience when playing our games. We would like to assure you that any case of unfair tactics or third party software assistance are investigated fully by our team and we take this topic seriously. If we discover any actions that are against our terms, we take immediate action and use internal procedures to punish such behaviour and ensure it does not propagate.

    Due to the model of our game and business it is entirely possible for players to achieve high results without resorting to any tactic that is outside of our terms. A high score does not necessarily indicate that players are breaking the rules, and while we encourage you to make reports if you suspect cheating you can be assured that actions are taken, there is no need to report the same account over again. It is also true that naming and shaming in the forums is against the rules of the forums, and so we must remove posts that name and shame other players. Instead, if you have a report you can contact the support team, the moderators or the CMs to report the issue. If you aren't comfortable in English or another language we support there are plenty of helpful players here who I am sure can help you with translations or writing your report and in the worst case we can always use translation tools to help us out.

    Please remember, if your report needs a player's name to make sense then it should go to us directly and not be mentioned in the forums, this can help you avoid your posts being edited or removed. Thanks everyone for your continuing co-operation and happy farming!

    CMs Hunter & Keledar


    Automatic Translation:

    Hallo Nederlandse boeren!

    Ik begin in het Engels en geef hieronder een automatische vertaling, onze excuses als het niet perfect is!

    Eerlijk spel is een belangrijk onderwerp voor ons en we doen ons best om ervoor te zorgen dat spelers een eerlijke ervaring hebben bij het spelen van onze spellen. We willen u verzekeren dat elk geval van oneerlijke tactieken of softwarehulp van derden door ons team volledig wordt onderzocht en we nemen dit onderwerp serieus. Als we acties tegenkomen die tegen onze voorwaarden zijn, nemen we onmiddellijk actie en gebruiken we interne procedures om dergelijk gedrag te straffen en ervoor te zorgen dat het niet wordt gepropageerd.

    Vanwege het model van onze game en business is het heel goed mogelijk voor spelers om hoge resultaten te behalen zonder toevlucht te nemen tot tactieken die buiten onze voorwaarden vallen. Een hoge score betekent niet noodzakelijk dat spelers de regels overtreden, en hoewel we je aanmoedigen om rapporten te maken als je vermoedt dat vals spelen, kun je er zeker van zijn dat er acties worden ondernomen, het is niet nodig hetzelfde account opnieuw te melden. Het is ook waar dat naamgeving en shaming in de forums tegen de regels van de forums is, en daarom moeten we posts die naam geven en andere spelers schamen verwijderen. Als u in plaats daarvan een rapport hebt, kunt u contact opnemen met het ondersteuningsteam, de moderators of de CM's om het probleem te melden. Als je je niet comfortabel voelt in het Engels of in een andere taal die we ondersteunen, zijn er genoeg handige spelers hier die je ongetwijfeld kunnen helpen bij het vertalen of schrijven van je rapport en in het ergste geval kunnen we altijd vertaalhulpmiddelen gebruiken om ons te helpen.

    Houd er rekening mee dat als uw rapport de naam van een speler nodig heeft om betekenis te geven, het direct naar ons moet gaan en niet in de forums moet worden vermeld, dit kan u helpen voorkomen dat uw berichten worden bewerkt of verwijderd. Bedankt iedereen voor uw voortdurende samenwerking en happy farming!

    CM's Hunter & Keledar
  • Weet iemand of de kerstlijstjes nog gaan komen? En zo ja, wanneer?
  • suus2005 (NL1)suus2005 (NL1) NL1 Posts: 80
    Weet iemand of de kerstlijstjes nog gaan komen? En zo ja, wanneer?
    ben ik ook benieuwd naar
  • farmerjohn 22 (US1)farmerjohn 22 (US1) US1 Posts: 37,770
    edited 01.12.2018
    Weet iemand of de kerstlijstjes nog gaan komen? En zo ja, wanneer?
    @westerwind (NL1) Het kerstevenement zal dit jaar niet plaatsvinden en zal niet terugkeren. We hebben nog steeds de adventskalender en het wiel van de kerstman.

        Dit van CM_Hunter .....

                 Kerstmis 2018

    Feedback van de afgelopen paar jaar met Kerstmis heeft ons geleerd dat ons vorige kerstevenement niet optimaal was. We willen je een goed gevoel geven tijdens de kerstperiode en het Santa's Wishlist-evenement heeft dit in het verleden niet de beste klus geklaard. Als gevolg hiervan hebben we besloten om dit evenement dit jaar of opnieuw niet in de toekomst uit te voeren. In plaats daarvan zullen we de andere gebruikelijke kerstevenementen (de adventskalender en het kerstmanwiel) uitvoeren met enkele bijgewerkte beloningen. 
  • westerwind (NL1)westerwind (NL1) NL1 Posts: 12
    edited 02.12.2018
     :( 
    Post edited by westerwind (NL1) on
  • Weet iemand of de kerstlijstjes nog gaan komen? En zo ja, wanneer?
    @westerwind (NL1) Het kerstevenement zal dit jaar niet plaatsvinden en zal niet terugkeren. We hebben nog steeds de adventskalender en het wiel van de kerstman.

        Dit van CM_Hunter .....

                 Kerstmis 2018

    Feedback van de afgelopen paar jaar met Kerstmis heeft ons geleerd dat ons vorige kerstevenement niet optimaal was. We willen je een goed gevoel geven tijdens de kerstperiode en het Santa's Wishlist-evenement heeft dit in het verleden niet de beste klus geklaard. Als gevolg hiervan hebben we besloten om dit evenement dit jaar of opnieuw niet in de toekomst uit te voeren. In plaats daarvan zullen we de andere gebruikelijke kerstevenementen (de adventskalender en het kerstmanwiel) uitvoeren met enkele bijgewerkte beloningen. 

  • Weet iemand of de kerstlijstjes nog gaan komen? En zo ja, wanneer?
    @westerwind (NL1) Het kerstevenement zal dit jaar niet plaatsvinden en zal niet terugkeren. We hebben nog steeds de adventskalender en het wiel van de kerstman.

        Dit van CM_Hunter .....

                 Kerstmis 2018

    Feedback van de afgelopen paar jaar met Kerstmis heeft ons geleerd dat ons vorige kerstevenement niet optimaal was. We willen je een goed gevoel geven tijdens de kerstperiode en het Santa's Wishlist-evenement heeft dit in het verleden niet de beste klus geklaard. Als gevolg hiervan hebben we besloten om dit evenement dit jaar of opnieuw niet in de toekomst uit te voeren. In plaats daarvan zullen we de andere gebruikelijke kerstevenementen (de adventskalender en het kerstmanwiel) uitvoeren met enkele bijgewerkte beloningen. 
    Jammer, het leukste evenement van het hele jaar
  • Ik heb begrepen dat de tweeling waar je je karmapunten kunt inwisselen niet terugkomt. Spelers in onze coop willen graag weten wat ze nu met hun karmapunten kunnen doen. Komt er nog iets waar je deze kunt inwisselen? Zo ja, wanneer en hoe?
  • farmerjohn 22 (US1)farmerjohn 22 (US1) US1 Posts: 37,770
    edited 03.12.2018
    Ik heb begrepen dat de tweeling waar je je karmapunten kunt inwisselen niet terugkomt. Spelers in onze coop willen graag weten wat ze nu met hun karmapunten kunnen doen. Komt er nog iets waar je deze kunt inwisselen? Zo ja, wanneer en hoe?
    @westerwind (NL1)  De nieuwe gecombineerde handelaar zal verschillende soorten verdiende munten inwisselen. Je kunt op dit moment ook je opgeslagen karma-punten inwisselen. De nieuwe handelaar zou in de eerste helft van deze maand geïntroduceerd moeten worden.   :)
  • zijn er geen dorpsmarten meer.
    dit was het leukste van alles?
    graag antwoord
  • zijn er geen dorpsmarten meer.
    dit was het leukste van alles?
    graag antwoord
    @jelle ingels (NL1) Geef alsjeblieft meer details, want ik weet niet zeker wat je vraagt. Dank je
  • Maggiltilda (NL1)Maggiltilda (NL1) NL1 Posts: 546
    edited 05.12.2018
    Je kunt bij de Big Deals handelaar wel karma punten kopen met geluksmunten,  niet verkopen.,
  • Marja (NL1)Marja (NL1) NL1 Posts: 26

    Coop abonnement gekocht? Ik niet. Bij het aanmelden kreeg ik de melding dat ik succesvol was aangemeld voor het coopabonnement.

    Ik heb mij niet aangemeld voor een abonnement. Het lijkt er nu op dat BF je ongevraagd een abonnement oplegt. Ik vind dit ronduit schandalig.

    Als dit echt zo is, wordt dit mijn laatste BF maand.


  • grrr (NL1)grrr (NL1) NL1 Posts: 664
    Het is gewoon een display fout.
    Ook nogal logisch, als jij geen betaling hebt verricht kan er ook geen abonnement zijn.
  • Je kunt bij de Big Deals handelaar wel karma punten kopen met geluksmunten,  niet verkopen.,
    @Maggiltilda (NL1) Ze zijn nog niet verwijderd, omdat er nog steeds een mogelijkheid is om ze binnenkort te gebruiken.
  • Hoi allemaal,

    ik heb een vraag.
    Ik kan op een gegeven moment kiezen welke beloning ik wil.
    Kies ik voor het "vruchtbare besneeuwde veld", maar ik vind het nergens terug in mijn opslag...

    Waar kan ik het vinden?

    MVG en alvast een heel fijn weekend toegewenst.
  • grrr (NL1)grrr (NL1) NL1 Posts: 664
    Het besneeuwde veld is een "booster uiterlijk", dat kun je vinden bij het paarse emmertje in het ringmenu als je op een vruchtbaar veld klikt.
    Je krijgt dan een tijdelijk uiterlijk op je veld met een booster voor de opbrengst, ik geloof dat het bij een besneeuwd veld om koolraap gaat, maar dat weet ik niet zeker.
  • Mummie (NL1)Mummie (NL1) NL1 Posts: 149
    zijn er geen dorpsmarten meer.
    dit was het leukste van alles?
    graag antwoord
    de fair is aldoor maar net een weekje. lang zat ook vind ik. het komt vanzelf weer een x langs .
    heb je wat om naar uit te kijken ^_^
  • JoJo1951 (NL1)JoJo1951 (NL1) NL1 Posts: 310
    Hallo, het oktoberfest was ook erg lang dit keer en heel erg jammer dat er geen Kerstevenement is , dit vinden wij toch het mooiste evenement van het jaar.

    Er is veel feedback over geweest dat het niks is, maar aangezien nederland maar een klein landje is vergeleken met de rest, tja dan vallen we in het niet of werkt dat niet zo.

    Misschien is het een idee om een vragenlijst rond te sturen alleen over alle events in een jaar en dan eens zien wat er uit komt?
  • veh (NL1)veh (NL1) NL1 Posts: 134
    Ben er hele tijd tussen uit geweest en door ff terug te kijken viel mijn oog op het bericht van 27-11-2018. Hierin wort dus aangehaald dat er verschillende berichten verwijderd zijn en dat men geen naam en toenaam dult in een bericht. Verder maak ik er dus ook op uit dat iedereen en elke coop belachelijk mag gemaakt worden door, in sommige gevallen 1 speler/speelsters, die gans de boel verzieken door resultaat te kopen i.p.v. er voor te spelen. Vraag me dan wel af waar de fairplay is waar sommige hoger geplaatste over praten. Zolang de gewone speler er dus de dupe van is maar bepaalde bedrijven er woekerwinsten aan overhouden en dan nog die spelers het hand boven het hoofd houden (natuurlijk, want zij lokken immers nog meer gekochte punten uit), vraag ik me af hou lang dit spel nog zal bestaan voor het in elkaar valt. Waarschijnlijk verloren moeite van mijn opmerking hier want zal wel verwijderd worden met een mogelijke ban er boven op. 
  • JoJo1951 (NL1)JoJo1951 (NL1) NL1 Posts: 310
    Wat zou het goed zijn wanneer alle maar dan ook alle coops  dat CK eens voor 1 x zouden overslaan.

    Wat zou er dan gaan gebeuren, want we zijn het allemaal zo zat!!!!


  • magy (NL1)magy (NL1) NL1 Posts: 53
    Wat zou het goed zijn wanneer alle maar dan ook alle coops  dat CK eens voor 1 x zouden overslaan.

    Wat zou er dan gaan gebeuren, want we zijn het allemaal zo zat!!!!


    ik vind dit een goed idee om eens ck over te slaan 
    er zit nu ook maar 4 dagen tussen is veel te kort op elkaar en dan die ene speler die alles verpest voor de rest
    ze doen kerstevent eruit wat een heel leuk event was en dan krijgen we om de 4 dagen ck in de plaats

  • grrr (NL1)grrr (NL1) NL1 Posts: 664
    Wat zou het goed zijn wanneer alle maar dan ook alle coops  dat CK eens voor 1 x zouden overslaan.

    Wat zou er dan gaan gebeuren, want we zijn het allemaal zo zat!!!!


    ik vind dit een goed idee om eens ck over te slaan 
    er zit nu ook maar 4 dagen tussen is veel te kort op elkaar en dan die ene speler die alles verpest voor de rest
    ze doen kerstevent eruit wat een heel leuk event was en dan krijgen we om de 4 dagen ck in de plaats

    Volgens mij is iedereen vergeten hoeveel fouten er in het kerstevent zaten, het was een totale ramp, ik geloof niet dat er 1 hoofdstuk zonder problemen verlopen is. Dan daarbij is het misschien een leuk event voor coops die alle onregelmatige spelers eruit kieperen voordat het begint, anders kon het een zenuwenspel zijn.
    En dan wil ik nog wel een duit in het zakje doen over de speelster die vlgs juliie het CK "verpest", ik zie hoegenaamd geen verschil met sommige spelers in andere coops, behalve dat ze het in haar ééntje doet.
    Als ik in een voermissie zit met iemand die 60000+ goudviskorrels neerplempt in 4 minuten tijd, is dat dan "hard werk" omdat diegene in een grote coop zit?
  • edithroos (NL1)edithroos (NL1) NL1 Posts: 23
    we zijn het zat
    dat het plezier van big farm word verpest door 1 speler(ster
    en dat er niet aan de spelers word gedacht 
    het ene is nog niet afgelopen maar nieuwe word al weer gestart
    jullie doen het goed bf kijken over een jaar of jullie nog zo veel spelers hebben

  • edithroos (NL1)edithroos (NL1) NL1 Posts: 23
    we zijn het zat
    dat het plezier van big farm word verpest door 1 speler(ster
    en dat er niet aan de spelers word gedacht 
    het ene is nog niet afgelopen maar nieuwe word al weer gestart
    jullie doen het goed bf kijken over een jaar of jullie nog zo veel spelers hebben want de laatste tijd moet
    je harder werken als bij je baas
This discussion has been closed.