Home EN General Discussions & Questions

Join the official Goodgame Big Farm Discord today!Join our Big Farm Discord Server


Are you looking for a community of like-minded farmers to discuss your farming experience with? Look no further than the GoodGame Big Farm Discord Server!


Our server is the perfect place to connect with other farmers from around the world. Whether you're looking to chat about strategy, share tips and tricks, or just make new friends, our community has got you covered.


And that's not all - as a member of our Discord server, you'll also have access to exclusive giveaways and other special events. It's the perfect way to stay up to date on all the latest news and updates from GoodGame Studios.


So what are you waiting for? Join the GoodGame Big Farm Discord Server today and start connecting with fellow farmers from all over the world. Just click here to join the fun!

Help offered for Dutch players (hulp aangeboden voor NL spelers)

1200244

Comments

  • Hallo, ik wil heel graag weten waar de CK deco (koe) tegenwoordig staat.
    Stond altijd in het dorp, weet iemand dit?

    groetjes
  • elia2012 (NL1)elia2012 (NL1) NL1 Posts: 12
    Hallo

    Hoe werkt die shinkei school? Hoe kan ik lessen volgen?
  • eug1 (NL1)eug1 (NL1) NL1 Posts: 11,434
    Hallo

    Hoe werkt die shinkei school? Hoe kan ik lessen volgen?
    Je hebt hier speciale munten voor nodig. Kijk in je inventaris of je er voldoende hebt. Deelname kost 10 munten, maar zorg dat je er meer in voorraad hebt.
    Het is vervolgens een memory spelletje. Zoek twee gelijke kaarten. Heb je er genoeg, dan scoor je punten voor een ranglijst en krijg je een beloning. Als niet genoeg paren hebt om je lijst vol te maken, dan kun je met extra munten meer kaarten kopen.
    Per deelname krijg je twee lessen (= twee keer spelen).
    Ik hoop dat dit genoeg uitleg is.
  • JoJo1951 (NL1)JoJo1951 (NL1) NL1 Posts: 310
    Hallo, hier wil ik heel graag op reageren. Dat memory spel is toch te gek voor woorden, wanneer je de lijst van de afgelopen keer hebt gezien dan besef je dat je heel veel geld/goud moet investeren om nog mee te kunnen doen.
    Wat een mens al niet over heeft om in de top tien te komen en dat alleen om halve tijd te verdienen? en natuurlijk een miljoen punten om op die manier in goud te blijven spelen met het CK.
    Ik vind het eigenlijk van de gekke dat BF zo inspeelt op de hebzucht van de spelers, maar ja dat is natuurlijk "eigen " keuze.
    En dan nu weer dat je een abonnement kan kopen ten gunste van jezelf en je coop.

    Het wordt nu tijd dat er een duidelijke scheiding gaat komen tussen de "harde"en de "sportieve"spelers om ook de kleinere farms en coops een kans te geven.

    Het was  de 1e keer tijdens de dorpsuitdaging heel mooi verdeeld, ieder een kans. Helaas hebben ze dat de laatste x weer teruggedraaid en zitten we weer samen in 1 schuitje met de hele grote coops.

    Wij zijn nu , als coop, tot het besef gekomen dat spelen in zilver ook leuk is en zonder stress en gejaag om in goud te spelen. Uiteindelijk wat maakt het nog uit een coopdeco die je niet eens kan zien, sorry BF op deze manier verpesten jullie het plezier van heel veel spelers.

    groetjes en heel graag zou ik hier wat reacties op krijgen zowel positieve als negatieve
  • eug1 (NL1)eug1 (NL1) NL1 Posts: 11,434
    Hallo, hier wil ik heel graag op reageren. Dat memory spel is toch te gek voor woorden, wanneer je de lijst van de afgelopen keer hebt gezien dan besef je dat je heel veel geld/goud moet investeren om nog mee te kunnen doen.
    Wat een mens al niet over heeft om in de top tien te komen en dat alleen om halve tijd te verdienen? en natuurlijk een miljoen punten om op die manier in goud te blijven spelen met het CK.
    Ik vind het eigenlijk van de gekke dat BF zo inspeelt op de hebzucht van de spelers, maar ja dat is natuurlijk "eigen " keuze.
    En dan nu weer dat je een abonnement kan kopen ten gunste van jezelf en je coop.

    Het wordt nu tijd dat er een duidelijke scheiding gaat komen tussen de "harde"en de "sportieve"spelers om ook de kleinere farms en coops een kans te geven.

    Het was  de 1e keer tijdens de dorpsuitdaging heel mooi verdeeld, ieder een kans. Helaas hebben ze dat de laatste x weer teruggedraaid en zitten we weer samen in 1 schuitje met de hele grote coops.

    Wij zijn nu , als coop, tot het besef gekomen dat spelen in zilver ook leuk is en zonder stress en gejaag om in goud te spelen. Uiteindelijk wat maakt het nog uit een coopdeco die je niet eens kan zien, sorry BF op deze manier verpesten jullie het plezier van heel veel spelers.

    groetjes en heel graag zou ik hier wat reacties op krijgen zowel positieve als negatieve
    Je hebt volledig gelijk. Ik zit ook niet op al die nieuwe zaken te wachten. Ik heb dan ook de keuze gemaakt mijn eigen spel te spelen. Als ik ergens goud in wil stoppen dan doe ik dat. En als ik dat niet wil, laat ik het. Het coop toernooi interesseert me maar matig. Dus ik ga er geen halve cent in betalen. Ik speel een paar missies, gewoon voor de lol en daarna laat ik dat weer uren liggen. Deco's koop ik al een hele tijd niet meer. Ik krijg er regelmatig, bouw die dan voor de XP en haal het daarna meteen weer weg. Ik bouw op die plek liever een stal of een veld. Want daar draait het in het spel om. En als je zo veel produceert, maakt de hogere prijs door lagere tevredenheid niet meer uit.

  • Jan50 (NL1)Jan50 (NL1) NL1 Posts: 13
    Wie kan helpen.
    Ik speel in lvl 48 en mijn vislvl is 23 en toch kan ik geen boten kopen en beginnen met vissen! Er staat bij dat je al vanaf lvl 20 kunt gaan vissen, maar dan heb ik wel boten nodig.
    Alvast bedankt voor een antwoord.

    Niels
  • elia2012 (NL1)elia2012 (NL1) NL1 Posts: 12
    Hoe geraak ik aan een paard met fokkwaliteit level 2?
  • Wie kan helpen.
    Ik speel in lvl 48 en mijn vislvl is 23 en toch kan ik geen boten kopen en beginnen met vissen! Er staat bij dat je al vanaf lvl 20 kunt gaan vissen, maar dan heb ik wel boten nodig.
    Alvast bedankt voor een antwoord.

    Niels
    heb je die quest/opdrachten ervan gespeeld? die moet je spelen om de boten vrij te spelen
  • natasja1976 (NL1)natasja1976 (NL1) Posts: 29
    edited 06.11.2018
    Ik zou hier graag melding van willen maken aan BF , over "*******  "weet alleen niet hoe.
    Is al gebeurd Maggus. :-)




    Edit:  Removed player/cooperative name   ||  Rowdy
    Post edited by RowdyRac (FormerMod) on
  • Mummie (NL1)Mummie (NL1) NL1 Posts: 149
    Wie kan helpen.
    Ik speel in lvl 48 en mijn vislvl is 23 en toch kan ik geen boten kopen en beginnen met vissen! Er staat bij dat je al vanaf lvl 20 kunt gaan vissen, maar dan heb ik wel boten nodig.
    Alvast bedankt voor een antwoord.

    Niels
    heb je die quest/opdrachten ervan gespeeld? die moet je spelen om de boten vrij te spelen
    op pagina 149 hier op het forum staat eenpost van pinjo met een link naar alle opdrachten ivm vissen
  • Weet iemand trouwens wanneer die marktkoopman voor de geluksmuntjes weer eens komt???

    Normaal was die er bijna bij iedere ck, nu zie je hem praktisch nooit.

  • farmerjohn 22 (US1)farmerjohn 22 (US1) US1 Posts: 37,770
    edited 09.11.2018

    Weet iemand trouwens wanneer die marktkoopman voor de geluksmuntjes weer eens komt???

    Normaal was die er bijna bij iedere ck, nu zie je hem praktisch nooit.

    @natasja1976 (NL1)    De Lucky Coin Trader is misschien niet meer terug.  Er komt een gecombineerde handelaar die in december wordt geïntroduceerd.  :)
    Post edited by farmerjohn 22 (US1) on
  • JoJo1951 (NL1)JoJo1951 (NL1) NL1 Posts: 310
    Allemaal veranderingen maar niet altijd ten goede.

    BF is een beetje in de war denk ik, memory afgelopen na  het CK ( wel gunstig voor de spelers die er niet aan meedoen).
    Nu wordt er aangegeven bij de paddestoelen dat het 1 dag korter gaat duren.

    Wij  als coop hadden altijd veel plezier  met het kerstevent. Dit was een uitdaging om elkaar echt te kunnen helpen en het gaf ons een gevoel van saamhorigheid.
    Het bracht uiteindelijk weinig op maar daar ging het niet om. Het is goed om  eens zonder gewin elkaar te kunnen helpen om samen tot een resultaat te komen.

    Kan er niet een Kerstfest a la Oktoberfest voor in de plaats komen?


  • tientje64 (NL1)tientje64 (NL1) NL1 Posts: 104
    edited 12.11.2018
    hoi, hebben jullie ook problemen bij het cullinaire campagne-event op de lekkerbekfarm? Ik heb vandaag taak 2 afgewerkt en begonnen aan taak 3 = doneren van appelflappen en kersen. Ik heb kunnen doneren tot  1430/1800 appelflappen en 1770/2000 kersen en nu krijg ik steeds een errorcode. Andere coopleden hebben ook die errorcode. Ik ben eens overgeschakeld van flash naar HTLM en dan gaat het wel. Maar dat beeld is zo wazig.

  • eug1 (NL1)eug1 (NL1) NL1 Posts: 11,434
    Allemaal veranderingen maar niet altijd ten goede.

    BF is een beetje in de war denk ik, memory afgelopen na  het CK ( wel gunstig voor de spelers die er niet aan meedoen).
    Nu wordt er aangegeven bij de paddestoelen dat het 1 dag korter gaat duren.

    Wij  als coop hadden altijd veel plezier  met het kerstevent. Dit was een uitdaging om elkaar echt te kunnen helpen en het gaf ons een gevoel van saamhorigheid.
    Het bracht uiteindelijk weinig op maar daar ging het niet om. Het is goed om  eens zonder gewin elkaar te kunnen helpen om samen tot een resultaat te komen.

    Kan er niet een Kerstfest a la Oktoberfest voor in de plaats komen?


    Paddestoelen hebben er een dag bij. Draait dus ook vandaag nog tot 10 uur morgenochtend (dinsdag 13 nov.)
  • Weet iemand trouwens wanneer die marktkoopman voor de geluksmuntjes weer eens komt???

    Normaal was die er bijna bij iedere ck, nu zie je hem praktisch nooit.

    @natasja1976 (NL1)    De Lucky Coin Trader is misschien niet meer terug.  Er komt een gecombineerde handelaar die in december wordt geïntroduceerd.  :)

    Oke thank you :-)
  • JoJo1951 (NL1)JoJo1951 (NL1) NL1 Posts: 310
    tientje, probeer eens via google chrome te spelen,

    Hier waren ook een paar spelers met hetzelfde probleem, sinds ze via chrome en htlm spelen is het probleem opgelost

  • Nou het gaat weer lekker kan steeds niet normaal inloggen. Blijf een scherm krijgen waar je alle spelers online ziet en geen chat ziet, de helft doet het niet. Ondanks pc schoonmaken enz kom ik er steeds niet normaal op. Heel vervelend steeds!

  • Mummie (NL1)Mummie (NL1) NL1 Posts: 149
    edited 16.11.2018
    half november een oktoberfeest ????? zijn ze snotje of zo?
    kom liever met een vis harde werker

  • Hey allemaal,

    wat is er mis met het zelf vangen van vissen (is al een tijdje geleden dat ik dat gedaan heb)?

    Ik gooi de hengel, heb beet, hou dan de knop ingedrukt om de vis binnen te halen (er op lettend dat ik niet in het rood ga), maar de lijn knapt direct....
    Je schiet binnen de seconde in het rood.
    Zowel op Chrome als op Edge heb ik dat probleem.

    Moet eerlijk zijn:
    er sluipen wel heel veel fouten in het spel tegenwoordig en dat neemt het plezier echt weg. Ik speel al vanaf het begin = +/-5 jaar.
    De vele veranderingen zijn niet altijd mijn ding geweest en dat geldt voor velen hier, denk ik, maar we passen ons aan.
    Het is tenslotte een spel in beweging.
    Toch vind ik dat ze hoger op wel eens mogen gaan luisteren naar de spelers die al zo lang mee gaan en spelen voor het plezier (geen echt geld in het spel investeren, goud verdienen door opdrachten tot een goed einde te brengen en zo).

    Hoog tijd dus dat men van hoger op eens duidelijkheid gaat geven over hoe zij dit allemaal zien en willen laten evolueren.
    Is er nog ruimte voor spelers die geen echt geld investeren of is het de bedoeling die er stilaan uit te krijgen?
    Is het een spel ter ontspanning of enkel als competitie en uit winstbejag?

    Ja, ik kan er best mee stoppen, want het is uit eigen vrije wil dat je dit speelt, maar toch...
    Eerlijkheid boven alles, vind ik

    MVG
  • @vlindertje30 (NL1)
    Het gebeurt wanneer je aas gebruikt (zoals bij de goudvis). We wachten tot het wordt opgelost, maar in de tussentijd melden spelers dat het gebruik van een fluorocarbon-lijn helpt.
  • kachie (NL1)kachie (NL1) NL1 Posts: 15
    Hey allemaal,

    wat is er mis met het zelf vangen van vissen (is al een tijdje geleden dat ik dat gedaan heb)?

    Ik gooi de hengel, heb beet, hou dan de knop ingedrukt om de vis binnen te halen (er op lettend dat ik niet in het rood ga), maar de lijn knapt direct....
    Je schiet binnen de seconde in het rood.
    Zowel op Chrome als op Edge heb ik dat probleem.

    Moet eerlijk zijn:
    er sluipen wel heel veel fouten in het spel tegenwoordig en dat neemt het plezier echt weg. Ik speel al vanaf het begin = +/-5 jaar.
    De vele veranderingen zijn niet altijd mijn ding geweest en dat geldt voor velen hier, denk ik, maar we passen ons aan.
    Het is tenslotte een spel in beweging.
    Toch vind ik dat ze hoger op wel eens mogen gaan luisteren naar de spelers die al zo lang mee gaan en spelen voor het plezier (geen echt geld in het spel investeren, goud verdienen door opdrachten tot een goed einde te brengen en zo).

    Hoog tijd dus dat men van hoger op eens duidelijkheid gaat geven over hoe zij dit allemaal zien en willen laten evolueren.
    Is er nog ruimte voor spelers die geen echt geld investeren of is het de bedoeling die er stilaan uit te krijgen?
    Is het een spel ter ontspanning of enkel als competitie en uit winstbejag?

    Ja, ik kan er best mee stoppen, want het is uit eigen vrije wil dat je dit speelt, maar toch...
    Eerlijkheid boven alles, vind ik

    MVG
    Die fluorocarbo lijn helpt idd. maar het is net als met het echte vissen, werpen , vieren, wanneer de lijn rood is, wachten tot het weer groen is en heel langzaam binnenhalen. Zo is het mij steeds gelukt met heel veel geduld.
    groet
  • Maggiltilda (NL1)Maggiltilda (NL1) NL1 Posts: 546
    Allemaal veranderingen maar niet altijd ten goede.

    BF is een beetje in de war denk ik, memory afgelopen na  het CK ( wel gunstig voor de spelers die er niet aan meedoen).
    Nu wordt er aangegeven bij de paddestoelen dat het 1 dag korter gaat duren.

    Wij  als coop hadden altijd veel plezier  met het kerstevent. Dit was een uitdaging om elkaar echt te kunnen helpen en het gaf ons een gevoel van saamhorigheid.
    Het bracht uiteindelijk weinig op maar daar ging het niet om. Het is goed om  eens zonder gewin elkaar te kunnen helpen om samen tot een resultaat te komen.

    Kan er niet een Kerstfest a la Oktoberfest voor in de plaats komen?


    Wij als coop vonden het Kerstevent ook erg leuk en inderdaad de samenwerking met z'n allen. Mensen die nooit wat zeiden, spraken ook. En nauturlijk vonden we het ook niet leuk dat mensen die zo nu en dan eens kwamen, je die ook vol moest maken, maar we deden het wel.Volgens CM Hunter waren er teveel klachten over, maar de paar mensen die op forum komen,wegen niet op tegen de mensen die niet op forum komen. Daar hadden ze gebruik van kunnen maken om iedereen een enquette te sturen en te vragen wat zij ervan vonden..
    Big Farm is een onderdeel van een bedrijf en moeten winst maken. Ik koop geen goud en speel mijn eigen spel.
    Kijk niet naar anderen, het is nu eenmaal zo dat de een geld kan of wil uitgeven aan een spel. Speel je eigen spel en als je de verplichtingen zat bent, ga je naar een andere coop. Wij hebben ook afgesproken, dat je moet doen wat je leuk vindt, dan speel je met meer plezier vind ik en kom je ook hoger.
  • @Maggiltilda (NL1) 
    Ik heb je opmerkingen over het kerstevenement aan het team gegeven en bedankt voor de feedback
  • JoJo1951 (NL1)JoJo1951 (NL1) NL1 Posts: 310
    mooi gesproken Maggiltilda
  • Maggiltilda (NL1)Maggiltilda (NL1) NL1 Posts: 546
    Bedankt cookie2 en Wascally,
  • FastSylvia (NL1)FastSylvia (NL1) NL1 Posts: 102
    Hey allemaal,

    wat is er mis met het zelf vangen van vissen (is al een tijdje geleden dat ik dat gedaan heb)?

    Ik gooi de hengel, heb beet, hou dan de knop ingedrukt om de vis binnen te halen (er op lettend dat ik niet in het rood ga), maar de lijn knapt direct....
    Je schiet binnen de seconde in het rood.
    Zowel op Chrome als op Edge heb ik dat probleem.

    Moet eerlijk zijn:
    er sluipen wel heel veel fouten in het spel tegenwoordig en dat neemt het plezier echt weg. Ik speel al vanaf het begin = +/-5 jaar.
    De vele veranderingen zijn niet altijd mijn ding geweest en dat geldt voor velen hier, denk ik, maar we passen ons aan.
    Het is tenslotte een spel in beweging.
    Toch vind ik dat ze hoger op wel eens mogen gaan luisteren naar de spelers die al zo lang mee gaan en spelen voor het plezier (geen echt geld in het spel investeren, goud verdienen door opdrachten tot een goed einde te brengen en zo).

    Hoog tijd dus dat men van hoger op eens duidelijkheid gaat geven over hoe zij dit allemaal zien en willen laten evolueren.
    Is er nog ruimte voor spelers die geen echt geld investeren of is het de bedoeling die er stilaan uit te krijgen?
    Is het een spel ter ontspanning of enkel als competitie en uit winstbejag?

    Ja, ik kan er best mee stoppen, want het is uit eigen vrije wil dat je dit speelt, maar toch...
    Eerlijkheid boven alles, vind ik

    MVG
    Klopt en ook in dit geval: indien je de fluorcarbonlijn van 62 goud koopt EN de electrische molen haal je alle vissen binnen no time binnen. De investering van die 62 goud betaald zichzelf gelijk terug, je doet weken met die lijn zonder dat hij knapt. 

    Succes! 

  • JoJo1951 (NL1)JoJo1951 (NL1) NL1 Posts: 310
    Fijn mensen een abonnement om nog meer te kunnen winnen en BF de zakken te laten spekken.

    Het zou voor de kleinere coops een oplossing kunnen zijn om wat hoger in de lijst te komen, maar 10 euro is wel 120 euro per jaar!!!

    Belachelijk, wie stinken erin???
  • wheeler (NL1)wheeler (NL1) NL1 Posts: 107
    Fijn mensen een abonnement om nog meer te kunnen winnen en BF de zakken te laten spekken.

    Het zou voor de kleinere coops een oplossing kunnen zijn om wat hoger in de lijst te komen, maar 10 euro is wel 120 euro per jaar!!!

    Belachelijk, wie stinken erin???
    gewoon negeren
  • Wat loopt het spel weer lekker vlot vandaag...

    De fun is er echt uit aan het gaan.

    Ik hoop dat ze zich bovenaan snel herpakken, want ze halen de kleine coöps en de spelers die het voor ontspanning en gezelligheid doen er echt onderuit op deze manier.

    Voor de rest wens ik iedereen een heel fijn weekend.
This discussion has been closed.