Home EN General Discussions & Questions

Join the official Goodgame Big Farm Discord today!Join our Big Farm Discord Server


Are you looking for a community of like-minded farmers to discuss your farming experience with? Look no further than the GoodGame Big Farm Discord Server!


Our server is the perfect place to connect with other farmers from around the world. Whether you're looking to chat about strategy, share tips and tricks, or just make new friends, our community has got you covered.


And that's not all - as a member of our Discord server, you'll also have access to exclusive giveaways and other special events. It's the perfect way to stay up to date on all the latest news and updates from GoodGame Studios.


So what are you waiting for? Join the GoodGame Big Farm Discord Server today and start connecting with fellow farmers from all over the world. Just click here to join the fun!

Help offered for Dutch players (hulp aangeboden voor NL spelers)

1191244

Comments

  • even dit, in de 1e plaats, kan die kabouter een rood jasje en een zwaailicht krijgen? ( grapje)

    ik wil graag even klagen over die extra opdrachten wanneer de weekopdracht klaar is.

    Er is duidelijk gezegd dat, wanneer je geen goud wilt gebruiken hier niet aan mee moet doen.

    Dat het zo erg is dat je bijna een maandsalaris kwijt bent om die  (leuke ) deco te kunnen bemachtigen vind ik wel heel ver gaan.

    Ik ben gaan spelen level 5, die moet je dan of in 1 dag spelen of ook al beginnen af te kopen en dan de extra opdrachten.

    melk/ mest en bloesem is goed te doen. ben nu bij de 3e opdracht; lever 8500 was, geen doen dus of afkopen met heel veel goud.

    Ik ga gewoon door omdat de prijsjes leuk zijn maar ik ben benieuwd of er spelers zijn die die deco zo graag willen hebben dat ze er zoveel goud voor over hebben.

    Een medespeler heeft level 403, speelt op lev. 6 en daar lukt het ook niet.

    De vraag is ; wat wil BF eigenlijk van ons?

    Dat we 1 voor 1 gaan zeggen , dit is niet leuk meer, ik kap ermee?

    groetjes

  • wheeler (NL1)wheeler (NL1) NL1 Posts: 107

    even dit, in de 1e plaats, kan die kabouter een rood jasje en een zwaailicht krijgen? ( grapje)

    ik wil graag even klagen over die extra opdrachten wanneer de weekopdracht klaar is.

    Er is duidelijk gezegd dat, wanneer je geen goud wilt gebruiken hier niet aan mee moet doen.

    Dat het zo erg is dat je bijna een maandsalaris kwijt bent om die  (leuke ) deco te kunnen bemachtigen vind ik wel heel ver gaan.

    Ik ben gaan spelen level 5, die moet je dan of in 1 dag spelen of ook al beginnen af te kopen en dan de extra opdrachten.

    melk/ mest en bloesem is goed te doen. ben nu bij de 3e opdracht; lever 8500 was, geen doen dus of afkopen met heel veel goud.

    Ik ga gewoon door omdat de prijsjes leuk zijn maar ik ben benieuwd of er spelers zijn die die deco zo graag willen hebben dat ze er zoveel goud voor over hebben.

    Een medespeler heeft level 403, speelt op lev. 6 en daar lukt het ook niet.

    De vraag is ; wat wil BF eigenlijk van ons?

    Dat we 1 voor 1 gaan zeggen , dit is niet leuk meer, ik kap ermee?

    groetjes

    zolang er spelers zijn die dit onderdeel spelen en dus bereid zijn hier veel geld in te steken zullen ze deze onderdelen steeds weer lanceren als je dat niet wilt kies dan een level dat je makkelijker zonder goud kunt halen
    zo als met zoveel dingen in het leven is het  keuzes maken.
  • Rheanan (NL1)Rheanan (NL1) NL1 Posts: 18
    hebben meer spelers last van dat ze haast geen origamivogels krijgen bij het oogsten? Ik heb net mijn varkens binnengehaald maar geen enkele vogel.... schiet niet op zo :-(
  • wheeler (NL1)wheeler (NL1) NL1 Posts: 107
    hebben meer spelers last van dat ze haast geen origamivogels krijgen bij het oogsten? Ik heb net mijn varkens binnengehaald maar geen enkele vogel.... schiet niet op zo :-(
    molen compost en silo leveren de meeste vogels op de rest sporadisch
  • beste wheeler, het is altijd een kwestie van keuzes maken en ik heb ook duidelijk vermeld dat ik goed gelezen heb dat je  goud moet gebruiken om de extra opdrachten te halen.

    Ik vermeldde alleen dat het wel heel veel is wat er gevraagd wordt.

    Ik speel lev 5 en altijd zonder goud, begin daarom ook niet met lev 7+.

    ik blijf de extra opdrachten doen ook bij de volgende weekopdracht maar realiseer mij heel goed dat ik nooit en te nimmer het einde  zal halen en dat hoeft ook niet.

    groetjes

  • hebben meer spelers last van dat ze haast geen origamivogels krijgen bij het oogsten? Ik heb net mijn varkens binnengehaald maar geen enkele vogel.... schiet niet op zo :-(

    hebben meer spelers last van dat ze haast geen origamivogels krijgen bij het oogsten? Ik heb net mijn varkens binnengehaald maar geen enkele vogel.... schiet niet op zo :-(
    molen compost en silo leveren de meeste vogels op de rest sporadisch

    hebben meer spelers last van dat ze haast geen origamivogels krijgen bij het oogsten? Ik heb net mijn varkens binnengehaald maar geen enkele vogel.... schiet niet op zo :-(
    molen compost en silo leveren de meeste vogels op de rest sporadisch
    wanneer je rijst hebt? per veldje 30 vogels,  ook andere speciale zaden leveren extra, zonnebloemen 45 per veldje, succes

  • rozeke (NL1)rozeke (NL1) NL1 Posts: 29
    hallo,
    ik heb een klein vraagje 
    waar kan ik alles terug vinden van de verschillende weekopdrachten
    dat zou een mooie hulp zijn voor mij 
    dank je wel 
    rozeke
  • wheeler (NL1)wheeler (NL1) NL1 Posts: 107
    hallo,
    ik heb een klein vraagje 
    waar kan ik alles terug vinden van de verschillende weekopdrachten
    dat zou een mooie hulp zijn voor mij 
    dank je wel 
    rozeke
    er zijn er meerdere maar ik maak veel gebruik van larinos corner hier staan alle weekopdrachten 
  • hallo,
    ik heb een klein vraagje 
    waar kan ik alles terug vinden van de verschillende weekopdrachten
    dat zou een mooie hulp zijn voor mij 
    dank je wel 
    rozeke
    er zijn er meerdere maar ik maak veel gebruik van larinos corner hier staan alle weekopdrachten 

    Larino's corner wordt helaas niet meer bijgewerkt omdat Larino gestopt is met het spel. Ik kijk nu meestal naar crazy big farm.
  • grrr (NL1)grrr (NL1) NL1 Posts: 664
    Alles wat je wilt weten over Big Farm:
    http://crazybigfarm.tk/index.html
     (inclusief wekelijkse events :) )

  • heeft iemand er ook last van dat erop de eilandboerderij niet betaald wordt? ik heb nu al 2x geprobeerd om de opdracht van sinaasappelprik te verkopen(dagopdracht) maar krijg de 96000 er niet bij.
  • wheeler (NL1)wheeler (NL1) NL1 Posts: 107
    R.L (NL1) said:
    heeft iemand er ook last van dat erop de eilandboerderij niet betaald wordt? ik heb nu al 2x geprobeerd om de opdracht van sinaasappelprik te verkopen(dagopdracht) maar krijg de 96000 er niet bij.
    hiervoor krijg je geen geld maar schelpen als je genoeg schelpen hebt krijg je een beloning (een deco) maar je kunt de schelpen ook gebruiken om zaden te kopen om te gebruiken in de kas om zo je boot weer vol te laten vertrekken
  • ik bedoel de dagelijkse taak, als je 270st verkoopt krijg je 96000 aan geld, 1800 schelpen en 40 hoefijzers.

  • Rheanan (NL1)Rheanan (NL1) NL1 Posts: 18
    hebben meer spelers last van dat ze haast geen origamivogels krijgen bij het oogsten? Ik heb net mijn varkens binnengehaald maar geen enkele vogel.... schiet niet op zo :-(

    hebben meer spelers last van dat ze haast geen origamivogels krijgen bij het oogsten? Ik heb net mijn varkens binnengehaald maar geen enkele vogel.... schiet niet op zo :-(
    molen compost en silo leveren de meeste vogels op de rest sporadisch

    hebben meer spelers last van dat ze haast geen origamivogels krijgen bij het oogsten? Ik heb net mijn varkens binnengehaald maar geen enkele vogel.... schiet niet op zo :-(
    molen compost en silo leveren de meeste vogels op de rest sporadisch
    wanneer je rijst hebt? per veldje 30 vogels,  ook andere speciale zaden leveren extra, zonnebloemen 45 per veldje, succes

    Thnx, echter ik kreeg bij de stallen zelfs geen vogels, wat eerder wel het geval was.. Idd wel molen compost, silo en speciale zaden.... Wel vreemd dat de stallen niet meer leverden.Daarom mijn vraag.
  • even dit, in de 1e plaats, kan die kabouter een rood jasje en een zwaailicht krijgen? ( grapje)

    ik wil graag even klagen over die extra opdrachten wanneer de weekopdracht klaar is.

    Er is duidelijk gezegd dat, wanneer je geen goud wilt gebruiken hier niet aan mee moet doen.

    Dat het zo erg is dat je bijna een maandsalaris kwijt bent om die  (leuke ) deco te kunnen bemachtigen vind ik wel heel ver gaan.

    Ik ben gaan spelen level 5, die moet je dan of in 1 dag spelen of ook al beginnen af te kopen en dan de extra opdrachten.

    melk/ mest en bloesem is goed te doen. ben nu bij de 3e opdracht; lever 8500 was, geen doen dus of afkopen met heel veel goud.

    Ik ga gewoon door omdat de prijsjes leuk zijn maar ik ben benieuwd of er spelers zijn die die deco zo graag willen hebben dat ze er zoveel goud voor over hebben.

    Een medespeler heeft level 403, speelt op lev. 6 en daar lukt het ook niet.

    De vraag is ; wat wil BF eigenlijk van ons?

    Dat we 1 voor 1 gaan zeggen , dit is niet leuk meer, ik kap ermee?

    groetjes

    Ik kan ook niet de weekopdrachten vervullen. Ik vertik het om goud te gebruiken dus wat ik kan voltooien doe ik en anders doe ik niet mee , jammer voor de decoratie maar het is zo, het is een spel en dat beschouw ik zo en geef niks uit . Ieder kiest hoe hij het doet ;)
    groetjes  van soniaatje
  • koosie84 (NL1)koosie84 (NL1) NL1 Posts: 20
    Weet  een van jullie hier over meer:

    Tijdens het Wereldwijd Kampoeienschap (wwk) kun je ook wwk punten verdienen op je Tropische Eilandboederij. Bij het laatste vakje van het Kampioeenschap EVENT staat dat je wwk- event punten kan verdienen door 'voltooi missies tijdens thema-events'. 
    Nu krijg je deze punten (die blauwe waaiers) door het oogsten op je Tropische Eilandboederij.  Nu mijn vraag:

    Krijg je ook wwk-event punten door hoofdstukken/taken te voltooien op je Tropische Eilandboederij?

    Ik heb erop gelet maar ik merk niet dat ik wwk event punten krijg. Ik zit in hoofdstuk 2 taak 3. Als ik naar volgende taak of hoofdstuk ga verdien ik wel veel schelpen maar ik zie geen waaiers ;p 
    Klopt het dat je alleen wwk-event punten (waaiers) krijgt door te oogsten?




  • grrr (NL1)grrr (NL1) NL1 Posts: 664
    Yep, geen WWK punten voor de hoofdstukken, alleen voor het oogsten, was de afgelopen keren ook het geval helaas.
  • koosie84 (NL1)koosie84 (NL1) NL1 Posts: 20
    Yep, geen WWK punten voor de hoofdstukken, alleen voor het oogsten, was de afgelopen keren ook het geval helaas.
    oke, hou ik daar rekening mee ;)
  • Hoi allemaal,

    Vandaag hebben we stom toevallig weer 2 gestolen farms terug gevonden. Deze farms zijn nu gestald in de coop "Parkeerplaats". Als je n farm herkent, stuur dan even n berichtje. Heb je ook nog n farm gevonden waar de eigenaar van ontbreekt? Solliciteer dan bij Parkeerplaats, en dan zetten m daarbij.

    Hopelijk vinden we zo de rechtmatige eigenaar!

    Farmer Marx 
  • Mummie (NL1)Mummie (NL1) NL1 Posts: 149
    edited 21.03.2018
    ljr (NL1) said:
    sinds de laatste update word mijn naam en wachtwoord niet meer onthouden. maakt niet uit op welke browser ik wil inloggen. moet nu elke x opnieuw invoeren. hebben meer mensen dit probleem?
    In één van de moderator bulletins stond hierover het volgende (google vertaald):

    Cookies en inloggen

    Een paar weken geleden hebben we een verandering in de cookies van het spel aangekondigd. - Klik HIER om die aankondiging te lezen. De functie is verplaatst naar deze update, maar de informatie daar is relevant voor deze update. Hier is een klein overzicht van enkele van de veranderingen die u moet weten met betrekking tot het inloggen in en uit uw spel:

    • De gegevens van slechts één account worden door uw browser opgeslagen. Als u extra accounts op andere servers hebt, worden deze niet opgeslagen. Alleen de laatst ingevoerde gebruikersnaam en het wachtwoord worden opgeslagen.

    • Als je het vakje 'Onthoud mij' op de aanmeldingspagina aanvinkt, blijf je 30 dagen ingelogd in het spel, zolang je niet op de uitlogknop drukt vanuit het spel. Als u op de knop Uitloggen klikt, worden nu ook uw opgeslagen accountgegevens verwijderd. U moet deze opnieuw invoeren om in te loggen.

    Deze verbeteringen aan het inlogsysteem en cookies zouden u een verbeterd beveiligingsniveau voor uw account moeten bieden, evenals de uiteindelijke overgang naar HTML5 soepeler maken.


    ik zie het niet echt als een verbetering. vind het zelfs hoogst irritant. gevoelsmatig heb ik juist het idee dat door niet uitloggen er juist een achterdeurtje open blijft staan. ja ik ben een leek hierin maar heb wel ook een mening.is toch eigen keus ook om aan te vinken van onthouden? deze manier van het mogen onthouden door alleen op een kruisje te drukken vind ik raar.
  • Anja1960 (NL1)Anja1960 (NL1) NL1 Posts: 35
    Hoi

    Ik heb even een vraag. Bestaat de mogelijkheid om coops te laten fuseren?
  • Mummie (NL1)Mummie (NL1) NL1 Posts: 149
    Ja dat kan. Van 1 coop dan allemaal overstappen.alles wat is opgebouwd raak de coop dan kwijt . Men kan dus geen goud of dollars overzetten tenzij er iemand achter blijft. Verlaat iedereen de coop dan verdwijnt deze. Geheel leeg is weg.maar dan ook alles is dus weg
  • Anja1960 (NL1)Anja1960 (NL1) NL1 Posts: 35
    Ja dat kan. Van 1 coop dan allemaal overstappen.alles wat is opgebouwd raak de coop dan kwijt . Men kan dus geen goud of dollars overzetten tenzij er iemand achter blijft. Verlaat iedereen de coop dan verdwijnt deze. Geheel leeg is weg.maar dan ook alles is dus weg
    Ja en dat is dan net niet de bedoeling. Dat noem ik geen fusie, Dat is gewoon alles weggooien en opnieuw beginnen.
  • Mummie (NL1)Mummie (NL1) NL1 Posts: 149
    Bij onze coop is ook een andere coop bij gekomen. Samen sta je toch sterker. Was even wennen maar wel degelijk waardvol
  • Anja1960 (NL1)Anja1960 (NL1) NL1 Posts: 35
    Bij onze coop is ook een andere coop bij gekomen. Samen sta je toch sterker. Was even wennen maar wel degelijk waardvol
    Dat snap ik. Maar ik vind het zonde om alles wat je al in je coop hebt geinvesteerd dat dat verloren gaat. Dus dan is het leuk als de mogelijkheid in het spel ingebouwd wordt om te fuseren met een andere coop, zodat alles behouden blijft.
  • ina-hin (NL1)ina-hin (NL1) NL1 Posts: 34

    hallo allemaal

    ik had st patrick klaar en zat op de deco te wachten.

    krijg ik hem en dan zijn de dorpspunten maar 11 en ik had zo mijn best gedaan om bij 20 te komen

    meerdere buurtjes hebben dat ook

    is dit normaal, wie weet er iets van

    groetjes ina


  • hallo,
    ik heb een klein vraagje 
    waar kan ik alles terug vinden van de verschillende weekopdrachten
    dat zou een mooie hulp zijn voor mij 
    dank je wel 
    rozeke
    https://bigfarmtruukjes.wordpress.com/
  • ABCtje

    Account “familiebroos” nog niet terug naar eigenaar.

    Broosjes, gehele cooperatie in november kwijtgeraakt, alle leden gekraakt.

    Contact met support onmogelijk, geen bericht of sorry druk….

    Draadje, ander communicatiemiddel  in BF,  melding: geen enkele aanvraag bij support aanwezig.

    Empire ook spel van BF , dat gespeeld wordt door een groepje hechte vrienden.

    Fusie met de broosjes in overleg, in ieder geval niet in overleg met de broosjes maar met x

    Geen vergoedingen bij verlies van account, wachtwoord was te eenvoudig.

    Het spelen met een gestolen boerderij van iemand anders mag blijkbaar gewoon.

    Informatie geven over wat je overkomen is word niet begrepen.

    Joker, een van hen zegt eerst dat hij met jippie speelde, daarna niet met jippie maar met janneke

    Kanjer: iets groots in zijn soort, kanjers willen eerste staan

    Lang duurt het, het onderzoek van support naar de daders

    Medewerker van support kent eventuele dader(s) maar wil geen verrader zijn

    Nu andersom vertalen Jiesta  ( nederlands naar engels )

    Oproep voor gevonden boerderijen:

    Parkeerplaats, hier staan teruggekregen boerderijen, maar orginele speler is onbekend

    Quintet is groep van 5 hoofdrolspelers  (G,G,J,H en C)

    Resultaat, voorlopig nog helemaal niets

    Support wil gestolen boerderijen onderzoeken heeft informatie nodig, dacht dat ze alles konden zien

    Terug zijn vele boerderijen, BF wil naam van redder, kan dat toch niet doen!

    Uit gesprekken met spelers blijkt het echt om tientallen gestolen boerderijen te gaan

    Vraag om rustig te blijven, boze mensen krijgen straf,  slechte mensen ?

    Wens jullie allemaal veel spelplezier.

    X  is onbekend of niet met naam aangeduid persoon.

    Youtube had hackfilmpje,  goud en dollars tot 500K voor spelers van BF, ook van x ?

    Zo, kijken of er nu wel een reactie komt.

  • Mummie (NL1)Mummie (NL1) NL1 Posts: 149
    Goed verwoord
  • tientje64 (NL1)tientje64 (NL1) NL1 Posts: 104

    hallo allemaal

    ik had st patrick klaar en zat op de deco te wachten.

    krijg ik hem en dan zijn de dorpspunten maar 11 en ik had zo mijn best gedaan om bij 20 te komen

    meerdere buurtjes hebben dat ook

    is dit normaal, wie weet er iets van

    groetjes ina

    heb het leprechaunkasteel  52 :smile: en 21 dorptevredenheidspunten correct gekregen, volgens wat ik verzameld had. Hier geen probleem mee.
This discussion has been closed.