Home EN General Discussions & Questions

Join the official Goodgame Big Farm Discord today!Join our Big Farm Discord Server


Are you looking for a community of like-minded farmers to discuss your farming experience with? Look no further than the GoodGame Big Farm Discord Server!


Our server is the perfect place to connect with other farmers from around the world. Whether you're looking to chat about strategy, share tips and tricks, or just make new friends, our community has got you covered.


And that's not all - as a member of our Discord server, you'll also have access to exclusive giveaways and other special events. It's the perfect way to stay up to date on all the latest news and updates from GoodGame Studios.


So what are you waiting for? Join the GoodGame Big Farm Discord Server today and start connecting with fellow farmers from all over the world. Just click here to join the fun!

Help offered for Dutch players (hulp aangeboden voor NL spelers)

1187244

Comments

  • wheeler (NL1)wheeler (NL1) NL1 Posts: 107
    wen (NL1) said:
    Hoezo alleen bij het vissen als je op die groene pijl klikt waar je zogezegd kan zien waar je de goederen kan krijgen verwijst die naar de velden, dus de velden moeten parels geven.
    doen ze niet althans niet bij mij
  • grrr (NL1)grrr (NL1) NL1 Posts: 664
    Bij de hotfix is het parels vinden veranderd, nu alleen te vinden door Oleg te laten vissen.
    Geen parels bij zelf vissen of bij het diepzee vissen.
    https://community.goodgamestudios.com/bigfarm/en/discussion/comment/3799643/#Comment_3799643



  • Mummie (NL1)Mummie (NL1) NL1 Posts: 149
    parels alleen bij vissen maar niet minder om te halen. 
    ook loopt er geen personeel meer op de farm met de bekende zakjes met ? (bubba's)
    ook weer geen kattebelletjes  dus
  • Ook hier lopen er geen werkkrachten rond...

  • Marja (NL1)Marja (NL1) NL1 Posts: 26

    Wedding Planner lvl 3 is onhaalbaar geworden omdat de parels alleen bij Oleg met vissen kunnen worden verdiend. Ik heb gisteravond even uitgerekend dat ik 30 uur achterelkaar moet spelen om aan de parels te komen. Kortom 's nachts ieder uur Oleg ook laten vissen en overdag hetzelfde laken en pak. Als je een dergelijke wijziging uitvoert, kun je dat ook van te voren uitrekenen. Ergo: vorige x gestopt bij de 1 na laatste opdracht omdat het onhaalbaar was (en ook melding van gemaakt) en nu nog eerder.

    Jammer dat het dwingen van spelers om goud te gaan gebruiken tot doel geworden is bij het ontwikkelen van een event.

  • er is al veel over geschreven maar Marja slaat de spijker precies op de kop

  • Exaliber (NL1)Exaliber (NL1) NL1 Posts: 52
    ligt de server plat? kan niet meer in t spel komen
  • Het lijkt er wel op. Ik heb het zelfde probleem.
    Op het Forum is er verder niemand die er melding van maakt, dus misschien is het alleen de NL server (?)

  • ligt de server plat? kan niet meer in t spel komen
    Ik denk idd dat dat het geval is, mij lukt het ook niet
  • grrr (NL1)grrr (NL1) NL1 Posts: 664
    De server ligt niet plat, zit gewoon in het spel, kreeg wel melding van een coop-lid dat zij ook grote problemen had met laden / vastlopen van het spel.
  • De storing is, volgens mij, alleen bij spelletjes.nl en spel.nl. Goodgames sutdios werkt wel goed.
  • Hij doet het hier weer
  • veh (NL1)veh (NL1) NL1 Posts: 134
    Om ff terug te komen op de parels, ik kon ze overal krijgen behalve in de kas maar verder wel in de gaarden, velden, hondenhok.... en ook bij Oleg. had ze al bij elkaar om minder dan 2 dagen. Blijkbaar bug waar de ene normaal kan spelen en de andere bevoordeeld/benadeeld wordt. Sluit me echter wel aan bij Marja als het lijkt alsof ze goudgebruik willen bevorderen
  • JoJo1951 (NL1)JoJo1951 (NL1) NL1 Posts: 310
    hi Veh, je hebt ontzettend veel mazzel gehad met die parels of was dat de vorige keer omdat ze toen wel op de hele bloemenfarm te vinden waren.
  • magy (NL1)magy (NL1) NL1 Posts: 53
    voor het onderhoud waren de parels nog over te krijgen 
    na onderhoud alleen nog bij de visser en hond
  • elieke (NL1)elieke (NL1) NL1 Posts: 24

    Wedding Planner lvl 3 is onhaalbaar geworden omdat de parels alleen bij Oleg met vissen kunnen worden verdiend. Ik heb gisteravond even uitgerekend dat ik 30 uur achterelkaar moet spelen om aan de parels te komen. Kortom 's nachts ieder uur Oleg ook laten vissen en overdag hetzelfde laken en pak. Als je een dergelijke wijziging uitvoert, kun je dat ook van te voren uitrekenen. Ergo: vorige x gestopt bij de 1 na laatste opdracht omdat het onhaalbaar was (en ook melding van gemaakt) en nu nog eerder.

    Jammer dat het dwingen van spelers om goud te gaan gebruiken tot doel geworden is bij het ontwikkelen van een event.

    het dwingen tot goud gebruik is hun complete doel het enige wat ze willen is geld verdienen daarom nu ook alweer ck stelletje mafkezen zijn het
  • Engel 67 (NL1)Engel 67 (NL1) NL1 Posts: 1
    Hallo ik krijg geen kattenbelletjes op mijin lekkerbek boerderij wat kan  ik doen om dit goed te krijgen ??
  • Even een vraag de WK kalender is helemaal leeg ineens
    Is daar een reden voor?? Zou nog 2 dagen gaan. 


  • Even een vraag de WK kalender is helemaal leeg ineens
    Is daar een reden voor?? Zou nog 2 dagen gaan. 


    Hier staat ook niets meer in de kalender.
    Dacht ook dat ie nog een paar dagen moest...

    Groetjes
  • ljr (NL1)ljr (NL1) NL1 Posts: 47
    edited 01.02.2018
     

    Hieronder staat het voorgestelde schema voor februari, zoals het er nu uitziet. Het is onvolledig en onderhevig aan verandering, maar we (= forum moderators) zullen eventuele wijzigingen publiceren zodra we ze hebben - Alle getoonde tijden zijn CET.

    - Di, 30 januari, 14:00 - ma, 5 februari, 13:59 Food Truck
    - 1 februari - 4e: CHWE (Geen tijdstip bekend)
    - 2 februari 09:00 - 8 21:59 uur: Asia Themed Event
    - 4 - 8 februari: CoKa (Geen tijdstip bekend)
    - 5 februari 14:00 - 8 13:59 uur: Shinkei
    - 5 februari 14:00 - 2 maart 13:59 uur: Viking Farm
    - 8 februari 23:59 - 18-18 23:29: Goldfish Rescue
    - 9 februari 09:00 - 15 21:59 uur: Hawaii Themed Event
    - 9 - 12 februari: FHWE (Geen tijdstip bekend)
    - 13 - 17 februari: CoKa (Geen tijdstip bekend)
    - 14 februari 14:00 - 20:30 13:59: Wedding Planner
    - 14 februari 14:00 - 17: 12:59 uur: Shinkei
    - 16 februari 09:00 - 22nd 21:59: UFO-thema-evenement
    - 18 februari - 22 juli: HWE (Geen tijdstip bekend)
    - 23 - 26 februari: CHWE (Geen tijdstip bekend)
    - 23 februari 09:00 - 1 maart 21:59: Campingthema-evenement
    - 27 februari - 3 maart: CoKa (Geen tijdstip bekend)

    Evenementen voor CNY en Valentijnsdag zijn nog niet beschikbaar.


    Maar nu wel:

    Valentine's -                        Feb 5th at 23:59 until Feb 15th at 23:29
    Chinees Nieuwjaar -CNY - Feb 15th at 23:59 and ends March 2nd at 23:59



    Post edited by ljr (NL1) on
  • Toyfarmer (NL1)Toyfarmer (NL1) NL1 Posts: 15
    Vanuit het wk was een deel van de eindbeloning een tijd sneller bouwen en upgraden. Helaas bleek halverwege deze tijd ineens het bouwblok niet meer beschikbaar. Dit duurde precies tot het einde van de snellere bouwtijd en plotseling was het bouwblok weer terug. Helaas wel weer met de normale tijden. Hebben meer mensen hier last van gehad??
  • JoJo1951 (NL1)JoJo1951 (NL1) NL1 Posts: 310

    hallo, Oleg is nu level 92 en ik wil graag weten tot hoever hij door kan groeien.

    Iemand die dit weet?

    groetjes  JJ

  • hallo, Oleg is nu level 92 en ik wil graag weten tot hoever hij door kan groeien.

    Iemand die dit weet?

    groetjes  JJ


    Volgens mij is dat onbeperkt, net als de gewone levels.
  • ljr (NL1)ljr (NL1) NL1 Posts: 47
    edited 05.02.2018
    Ter info: google vertaling van een bericht van PicklePaws:

    Hallo iedereen,

    Er lijkt enige verwarring te bestaan ​​over wat er is gebeurd met de recente petitie / enquête / poll met betrekking tot de frequentie van de CC, dus alleen om te verduidelijken:

    Er is een petitie gestart, maar we staan ​​geen petities toe, omdat ze je alleen vragen om te posten als je akkoord gaat, ze volledig eenzijdig maken en ze vragen je ook gewoon om het te ondertekenen en moedigen geen enkele vorm van discussie aan. In plaats van deze te sluiten, hebben we de poster gevraagd om deze te wijzigen in een enquête, maar dat is misschien te laat geweest, omdat de meeste berichten gewoon 'ondertekend' bleven zeggen. Ondertussen werden links naar het gepost op het DE-forum en verwijderd, omdat ze ook geen petities toestaan, maar het was daar al gezien en de DE-gemeenschap begon er ook naar te vragen. Dus hun mods startten in plaats daarvan een niet-officiële poll & we voegden dezelfde poll toe aan de thread op EN, om die weer op het goede spoor te krijgen. Helaas werden deze 2 peilingen door andere gemeenschappen gezien, die hun mods vroegen waarom ze niet in de peiling werden opgenomen (zich niet realiserend dat het geen officiële peiling was) en het hele ding liep uit de hand, dus de CM vroeg ons om sluit de peilingen en hij heeft de resultaten van beide aan het team voorgelegd.

    We zijn momenteel aan het wachten om daar feedback op te horen en als je hierover verder discussieert, moet dit worden geplaatst op de reeds bestaande thread, die we momenteel gebruiken voor feedback over dit onderwerp.

    Lengte en frequentie van het coöperatief kampioenschap

    Dank je :)


  • Ik vraag me even af, is het ballonnen zoeken gister begonnen of vandaag. 
    Ik dacht dat ik gister geen wagen zag staan van dit evenement dus dat het vandaag begonnen is.
    Klopt dat of heb ik nu toch een dag gemist?
  • wheeler (NL1)wheeler (NL1) NL1 Posts: 107
    Ik vraag me even af, is het ballonnen zoeken gister begonnen of vandaag. 
    Ik dacht dat ik gister geen wagen zag staan van dit evenement dus dat het vandaag begonnen is.
    Klopt dat of heb ik nu toch een dag gemist?
    is afgelopen dag om 0.00 uur begonnen
  • Ik vraag me even af, is het ballonnen zoeken gister begonnen of vandaag. 
    Ik dacht dat ik gister geen wagen zag staan van dit evenement dus dat het vandaag begonnen is.
    Klopt dat of heb ik nu toch een dag gemist?
    is afgelopen dag om 0.00 uur begonnen
    Ok dankje wel :smile:
  • nou mensen, ik klaag niet gauw hier op het forum maar nu moet ik toch iets kwijt.
    ik heb altijd plezier gehad in het snoepjes, paddenstoelen en ballonnen zoeken, maar nu is het echt wel belachelijk moeilijk. zelfs met vergrootglas vind je ze bijna niet. ik ben nu al 3 uur het zoeken maar niet te vinden. ik vind het een leuk idee om eens te zoeken maar het zoeken moet niet de overhand krijgen dat je langer bezig bent met zoeken dan dat je bezig bent op de farm. echt heel erg jammer. ik hoop dat de makers er wat aan kunnen doen. ik weet dat ik de hele dag ervoor heb maar het kan toch niet de bedoeling zijn dat je de hele dag het zoeken bent. dat je bijv 10 uur begint met zoeken en denkt ze voor de middag te hebben en nog tot s avond laat bent het zoeken. en ik ga geen goud gebruiken voor hulp. ik heb soms het idee dat ze het steeds moeilijker maken dat mensen goud gebruiken en ook dat als je begint met zoeken niet meteen alles vindbaar is. soms heb ik het idee als je spel opnieuw start er ineens ballonnen liggen op plekken waar je al heel vaak gekeken hebt en dat ze er dan ineens wel liggen. ik weet het niet. maar op deze manier is het zoeken niet leuk meer. ik weet niet of er mensen zijn wat mijn mening delen.
  • wheeler (NL1)wheeler (NL1) NL1 Posts: 107
    nou mensen, ik klaag niet gauw hier op het forum maar nu moet ik toch iets kwijt.
    ik heb altijd plezier gehad in het snoepjes, paddenstoelen en ballonnen zoeken, maar nu is het echt wel belachelijk moeilijk. zelfs met vergrootglas vind je ze bijna niet. ik ben nu al 3 uur het zoeken maar niet te vinden. ik vind het een leuk idee om eens te zoeken maar het zoeken moet niet de overhand krijgen dat je langer bezig bent met zoeken dan dat je bezig bent op de farm. echt heel erg jammer. ik hoop dat de makers er wat aan kunnen doen. ik weet dat ik de hele dag ervoor heb maar het kan toch niet de bedoeling zijn dat je de hele dag het zoeken bent. dat je bijv 10 uur begint met zoeken en denkt ze voor de middag te hebben en nog tot s avond laat bent het zoeken. en ik ga geen goud gebruiken voor hulp. ik heb soms het idee dat ze het steeds moeilijker maken dat mensen goud gebruiken en ook dat als je begint met zoeken niet meteen alles vindbaar is. soms heb ik het idee als je spel opnieuw start er ineens ballonnen liggen op plekken waar je al heel vaak gekeken hebt en dat ze er dan ineens wel liggen. ik weet het niet. maar op deze manier is het zoeken niet leuk meer. ik weet niet of er mensen zijn wat mijn mening delen.
    het lijkt er inderdaad op dat het dit keer moeilijker is maar dat is toch een uitdaging. 
  • heb niet het idee dat het moeilijker is dan anders. ben vandaag net als gister binnen half uurtje klaar.
This discussion has been closed.