Home EN General Discussions & Questions

Join the official Goodgame Big Farm Discord today!Join our Big Farm Discord Server


Are you looking for a community of like-minded farmers to discuss your farming experience with? Look no further than the GoodGame Big Farm Discord Server!


Our server is the perfect place to connect with other farmers from around the world. Whether you're looking to chat about strategy, share tips and tricks, or just make new friends, our community has got you covered.


And that's not all - as a member of our Discord server, you'll also have access to exclusive giveaways and other special events. It's the perfect way to stay up to date on all the latest news and updates from GoodGame Studios.


So what are you waiting for? Join the GoodGame Big Farm Discord Server today and start connecting with fellow farmers from all over the world. Just click here to join the fun!

Help offered for Dutch players (hulp aangeboden voor NL spelers)

1185244

Comments

  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 11.01.2018
    Hoi allemaal,

    op de bloemenfarm is en event gestart.
    1 opdracht houdt in dat je parels moet zoeken en dat die te vinden zijn bij het vissen.
    Wij vinden overal parels, behalve bij het vissen.
    Foutje in het spel of een grapje om ons bezig te houden?

    Groetjes en veel succes iedereen met het nieuwe event.
    Foutje in het spel. In de tooltip bij de parels staat dat ze bij het "vissen" zullen droppen, maar zoals zovelen reeds ontdekt hebben - dat doen ze niet. Is al gemeld en wordt meegenomen in de verbetering van dit event (tenslotte draait 't pas voor de eerste keer).
    Ze droppen elders op je Bloemenfarm en niet in grote getale helaas...

    TIP moge zijn: maak vooral gebruik van je speciale zaad (die met de ingekortte producties) in de Kweekkas op je Bloemenfarm, want dan droppen je weides sneller, dus meer parels.

    TIP2: parels droppen ook van de KAS die naast je bloemenfarm staat en van de 'Zeemeerminnenbaai' !! 
    Post edited by Jiesta (NL1) on
  • @Jiesta (NL1)

    Dank je!!
  • wie kan mij helpen. op mijn bloemen boerderij staat het hoofdgebouw en 2 andere dingen buiten het hek geplaats. je kan het niet verplaatsen.uit en weer inloggen helpt niet.
  • wie kan mij helpen. op mijn bloemen boerderij staat het hoofdgebouw en 2 andere dingen buiten het hek geplaats. je kan het niet verplaatsen.uit en weer inloggen helpt niet.

    Heb eigenlijk geen idee, maar misschien kan onderstaande je helpen:
    - Wat gebeurt er als je op de gebouwen klikt? (Bij mij gebeurt het vaak dat het kadertje rechtsonder in het midden van het scherm staat, maar als ik er op klik gaat het weer naar zijn normale plaats. Ook de vis-icoontjes boven de Diepzeeboten staan elke keer teveel naar links, maar als ik er met de muis overga of op de boot sta, dan staan ze weer op hun plaats). 
    - Je PC opschonen?
    - Fouten herstellen? 
    - Virusscan?
    - Speel je altijd via dezelfde browser (bijvoorbeeld Chrome) of speel je ook wel eens via Internet Explorer, Microsoft Edge, Firefox,....
    Doet het probleem zich ook voor op andere browsers of enkel waar je nu op speelt?

    Veel succes en ik hoop mee op een snelle oplossing.
    Groetjes.

  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    wie kan mij helpen. op mijn bloemen boerderij staat het hoofdgebouw en 2 andere dingen buiten het hek geplaats. je kan het niet verplaatsen.uit en weer inloggen helpt niet.

    Heb eigenlijk geen idee, maar misschien kan onderstaande je helpen:
    - Wat gebeurt er als je op de gebouwen klikt? (Bij mij gebeurt het vaak dat het kadertje rechtsonder in het midden van het scherm staat, maar als ik er op klik gaat het weer naar zijn normale plaats. Ook de vis-icoontjes boven de Diepzeeboten staan elke keer teveel naar links, maar als ik er met de muis overga of op de boot sta, dan staan ze weer op hun plaats). 
    - Je PC opschonen?
    - Fouten herstellen? 
    - Virusscan?
    - Speel je altijd via dezelfde browser (bijvoorbeeld Chrome) of speel je ook wel eens via Internet Explorer, Microsoft Edge, Firefox,....
    Doet het probleem zich ook voor op andere browsers of enkel waar je nu op speelt?

    Veel succes en ik hoop mee op een snelle oplossing.
    Groetjes.


    wat vlindertje zegt:

    Probeer je pc eerst helemaal (dus echt alles vanaf modem opnieuw instellen/opladen) op te schonen!
    1. PC uitzetten
    2. modem resetten
    3. even rust geven 
    4. daarna pc weer aanzetten .... (onthoud dat je je caches niet kunt schonen zolang als het spel draait; dat werkt niet want het spel (game file) is in gebruikt. Je moet volledig uit het spel uitloggen, het spel sluiten, daarna de browser opnieuw laden en die caches opschonen voordat je weer inlogt op het spel. Op Firefox, Chrome & Opera (en wsch andere browsers) hoef je alleen CTRL+SHIFT+DELETE in te drukken om het cache menu naar boven te krijgen; kies dan voor "Everything" of "All Time" om de tijdsperiode aan te duiden en verzeker je ervan dat je "Cache" of "Cached images and files" hebt aangevinkt. Zie *)
    5. Wanneer het schonen klaar is, kun je weer op het spel inloggen.
    FIREFOX:


    CHROME:



    Succes & happy farming!  :)




    courtesy by Southern (US1)
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 13.01.2018


    (WwascallyWabbit; 11-01-2018; 10:35 u)


    V E R T A L I N G


    ********************
    CK NIEUWS
    ********************


    Hallo allemaal,

    Vanwege een misverstand is het CK gestart zonder de drop van WWCK punten. Het CM zal e.e.a.  z.s.m. bespreken met de developers (die op 't ogenblik niet hier zijn) om te bekijken wat hier aan gedaan kan worden. We zijn ons dus bewust van deze fout en werken aan een oplossing, maar dit probleem raakt alle servers op precies dezelfde wijze en het is dus aannemelijk dat er v.w.b. dit event ditmaal geen punten zullen vallen.




    banner designed by farmerjohn 22 (US1)


    ********************************
    CK NIEUWS FOLLOW UP
    ********************************


    Hallo allemaal,

    Naar aanleiding van het laatste Mod's Nieuws Bulletin (zie hierboven) is er een bsluit genomen: 

    Als gevolg van het feit dat de WWCK punten niet droppen in het CK zal er op maandag een compensatie komen, zonder downtime, dewelke punten zal toevoegen aan de accounts van de spelers. We zullen het aantal punten berekenen die jullie zouden hebben kunnen verdienen tijdens dit CK en deze op je account storten. Maandag horen jullie nader over een tijdstip.


    Post edited by Jiesta (NL1) on
  • Brienna (NL1)Brienna (NL1) Posts: 23
    edited 13.01.2018
    Al opgelost!
  • edited 13.01.2018
    Laat maar
  • magy (NL1)magy (NL1) NL1 Posts: 53
    dat nieuw event op bloemenfarm is voor velen niet haalbaar
    ik heb bijna level 300 en heb er veel moeite mee om deze af te krijgen en ben bijna de hele dag online
    zet de hele tijd korte dingen om zoveel mogelijk te kunnen oogsten maar valt wel tegen met wat je krijg bij het oogsten
    hoop dat ze bij bf de aantallen zullen verlagen 
    en waarom kunnen we niet kiezen om bij level 1 van een nieuw event te starten i p  v direct 3 te moeten doen ( 2 keer)
    voor we kunnen kiezen 
    groetjes magy

  • Hoihoi,

    wat begon als een leuk, nieuw event, de voedseltent en nu de bruiloft, begint op een drama te lijken. Ik vraag mij af welke spelers de ontwerpers hiervoor in gedachten hebben gehad? Naar mijn idee de speler met een level hoger dan 200 ( heb ik zelf ook) maar wel met heel veel goud ( wat ik niet heb en er ook niet voor over heb).

    De donaties op zich zijn goed te doen wanneer je schuren vol zitten maar... de aantallen die verzameld moeten worden parels 1930/ invitaties 1930 en als klap op de vuurpijl de duiven 4830 stuks en dit alles te vinden alleen op de bloemenboerderij.

    Wanneer je hieraan wilt meedoen en de deco wilt halen, moet je 24/7 5 dagen lang spelen.

    Nu kan je weer zeggen "je hebt de keuze om mee te doen of niet " helemaal mee eens maar juist vanwege de variatie willen de meesten toch meedoen.

    Waarom niet de keus te kunnen maken tussen level 1 en 3 zodat ook de mensen met een lager level mee kunnen doen aan dit op zich leuk event.

    Ik heb nu 222 invitaties en nog 2 dagen te gaan dus dat wordt hem waarschijnlijk niet meer.

    Ik ben natuurlijk niet de enige die hierover valt en ben eigenlijk benieuwd hoe dit onder de spelers van BF leeft.

    de groeten, PJ


  • Hoihoi,

    wat begon als een leuk, nieuw event, de voedseltent en nu de bruiloft, begint op een drama te lijken. Ik vraag mij af welke spelers de ontwerpers hiervoor in gedachten hebben gehad? Naar mijn idee de speler met een level hoger dan 200 ( heb ik zelf ook) maar wel met heel veel goud ( wat ik niet heb en er ook niet voor over heb).

    De donaties op zich zijn goed te doen wanneer je schuren vol zitten maar... de aantallen die verzameld moeten worden parels 1930/ invitaties 1930 en als klap op de vuurpijl de duiven 4830 stuks en dit alles te vinden alleen op de bloemenboerderij.

    Wanneer je hieraan wilt meedoen en de deco wilt halen, moet je 24/7 5 dagen lang spelen.

    Nu kan je weer zeggen "je hebt de keuze om mee te doen of niet " helemaal mee eens maar juist vanwege de variatie willen de meesten toch meedoen.

    Waarom niet de keus te kunnen maken tussen level 1 en 3 zodat ook de mensen met een lager level mee kunnen doen aan dit op zich leuk event.

    Ik heb nu 222 invitaties en nog 2 dagen te gaan dus dat wordt hem waarschijnlijk niet meer.

    Ik ben natuurlijk niet de enige die hierover valt en ben eigenlijk benieuwd hoe dit onder de spelers van BF leeft.

    de groeten, PJ


    Helemaal mee eens Playerjoppie!!!
  • tinus79 (NL1)tinus79 (NL1) NL1 Posts: 53
    hier level  418 en zit nu op 8 / 4830 duiven met nog 49 uur te gaan   jasmijn gaf net 6 duiven en bij mij 8 velden x 2 uur  nou reken maar uit 576 per dag als ik 24/7 blijf zitten    dus bruiloft gaat hier niet door  
  • grrr (NL1)grrr (NL1) NL1 Posts: 664
    Ik zit met level 163 op 364 duiven, dus ik voel me 'n beetje trots ;)
    Maar je hebt gelijk, niet te doen die 4830.
    Heb zo'n beetje al m'n speciale aloe vera zaden er doorheen gejaagd en bergen zeep, olijfolie en taco's gemaakt (korte looptijd levert het meeste op) maar het is wel goed zo, heb in ieder geval 5x de WWK punten gescoord, die suikerzoete deco mogen ze houden.
  • moet je nagaan dat zelfs lev. 418 het niet redt.

    de klokken luiden wel maar de bruid en bruidegom komen niet opdagen,

    bij de meesten, ga ik vanuit, gaat de bruiloft over.

    niet goed nagedacht GGS betreft deze 2 events

    toch niet getreurd er is nog genoeg te doen op de boerderijen

    fijne zondag, groetjes

  • Ik kom net op de bloemenboerderij en zie dat daar dus een week event is was me nog niet eerder opgevallen omdat ik dat niet verwacht, ga het dus nu ook niet meer halen met nog 2 dagen te gaan en als ik de berichten van de andere lees hadden we het evengoed dus al niet gehaald al hadden we hem vanaf dag 1 gedaan, Maar had wel even fijn geweest als er een bericht was gekomen dat dat event zal starten of ik moet er over heen hebben gezien. Helaas. Nu moet ik een bruiloft missen :-( Jammer.
  • Inmiddels ben ik lvl 42 maar nog altijd kan ik niets met de scheepswerf. Het rode huisje kan ik aanklikken en dan opent de ring met alleen de blauwe informatiestip. Daar kan ik niets mee. Iemand die weet wat ik moet doen? Hebben meer van jullie dat probleem?
    groetjes
    Yvonne 
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    Ik kom net op de bloemenboerderij en zie dat daar dus een week event is was me nog niet eerder opgevallen omdat ik dat niet verwacht, ga het dus nu ook niet meer halen met nog 2 dagen te gaan en als ik de berichten van de andere lees hadden we het evengoed dus al niet gehaald al hadden we hem vanaf dag 1 gedaan, Maar had wel even fijn geweest als er een bericht was gekomen dat dat event zal starten of ik moet er over heen hebben gezien. Helaas. Nu moet ik een bruiloft missen :-( Jammer.

    Zowel het Foodtruck Event als het WeddingPlanner Event zijn ruim op tijd (dd 11 december 2017!!) aangekondigd met vermelding van startdatum in het forum, en de vertaling ervan stond één dag later in dit NL draadje.

    Zie link:
    https://community.goodgamestudios.com/bigfarm/en/discussion/168691/update-dec-13th-14th-new-themed-events-and-more#latest

    en:
    https://community.goodgamestudios.com/bigfarm/en/discussion/comment/3749293/#Comment_3749293
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 15.01.2018
    Inmiddels ben ik lvl 42 maar nog altijd kan ik niets met de scheepswerf. Het rode huisje kan ik aanklikken en dan opent de ring met alleen de blauwe informatiestip. Daar kan ik niets mee. Iemand die weet wat ik moet doen? Hebben meer van jullie dat probleem?
    groetjes
    Yvonne 


    Go fishingGo fishing


    Allereerst: 2 events moet je UIT ELKAAR houden:
    -  Oleg de Visserman (Bloemenfarm)
    -  DiepZeeVissen (Visgebied)

    Beide events hebben niks met elkaar te maken. Oleg kan zelf vissen op elk van je 3 reguliere farms en kan via boten vissen vanaf je Bloemenfarm (deze boten hebben niets te maken met de grote schepen van het DZV).

    Goed, heb je die? Dan volgt nu de verwarring (GGS is daar zó goed in  ;) ):

    LET WEL: om het DiepZeeVis gebied ontsloten te krijgen, dien je eerst "Oleg's Takenlijst" af te maken. Verwarrend nietwaar?

    Deze 26 taken kunnen op alle 3 farms voorkomen (gewoon via de takenflap links in beeldscherm) en enkele van deze taken hebben zelfs niks met vissen/Oleg te maken (zie taken 18 en 19).

    Hier vind je die lijst (in het Engels, maar de plaatjes helpen veel) en houd vooral nrs 18 en 19 in de gaten; deze komen op de hoofdfarm en hebben dus ogenschijnlijk helemaal niks uit te staan met vissen/Oleg.

    http://crazybigfarm.tk/farm/dockyard/task_list.htm 

    Sommige van die taken zijn best moeilijk, vooral goed leren vissen moet je even door hebben. CrazyBigFarm55 hulpsite geeft bijzonder veel informatie:

    dit is de homepagina waarop je alles terug kunt vinden, ook een alphabetische inhoudslijst:

    http://crazybigfarm.tk/index.html 

    En dit is de Oleg/Visserman pagina, waarop zelfs een heel goede video die je leert vissen (zo werd ik er handig in!):

    http://crazybigfarm.tk/farm/oleg/oleg.htm 

    Bekijk echt alles, lees alles (gebruik Google Translate of Bing voor vertaling), vergeet vooral niet naar beneden te scrollen; en klik op de blauwgetinte hyperlinks. De hyperlink "Go Fishing" biedt je onderaan die pagina een tutorial "How to catch every fish you want (step by step)", en een video "no to fail catfish" die reuze handig is voor de taken 11 en 15!!

    ____________________________


    Ben je klaar met deze 26 takenlijst? Dan is het DiepZeeVis gebied ontsloten en kun je daar aan de gang met opbouwen. Ik zou de 'Scheepswerf' zelf zo snel mogelijk opbouwen als ik jou was. Je kunt deze Scheepswerf ook bereiken via de Bloemenfarm, laat je hier echter niet teveel door afleiden/verwarren.

    Hier vind je de takenlijst voor wat betreft die 'Scheepswerf'

    http://crazybigfarm.tk/farm/dockyard/task_list2.htm 

    Er valt nog véél meer te vertellen over ook het DZV, opbouw van je vloot en zo - maar tegen die tijd stel je maar weer je vragen! 

    Succes!

    Related image
    LET OP: Er mag in dit forum in geen andere taal dan Engels geschreven worden!! Er is echter een hulp-draadje voor Nederlanders, waar we wel NL mogen schrijven:

    https://community.goodgamestudios.com/bigfarm/en/discussion/31508/help-offered-for-dutch-players-hulp-aangeboden-voor-nl-spelers#latest

    REMINDER:  in this forum we are not allowed to write in any other language than English!! But we do have a thread especially for Dutch players, where we are allowed to write in Dutch (link added).

    EDIT: Inmiddels heeft een moderator op verzoek deze conversatie naar NL draadje verplaatst [Jiesta].


    Post edited by Jiesta (NL1) on
  • Dankjewel!!!!! Hier heb ik wat aan. Top
  • Incredible heb je alle opdrachten van oleg af?

    Eerder kan je niet beginnen bij de scheepswerf.

    Succes.

  • Zal voortaan dus maar iedere dag even hier kijken, weet ik zeker dat we niks missen :-)

    Bedankt voor je antwoord.

  • Iemand nog meer problemen met de Harde Werker? 

    Bij minstens 2 mensen uit mijn coop doet hij het niet. 
    Hij kon aangezet worden. De klok verschijnt ook wel bij het oogsten van mais. Maar er komt geen tijd op de klok.
  • grrr (NL1)grrr (NL1) NL1 Posts: 664
    Er zijn al vele posts op het forum, er is blijkbaar een probleem voor de mensen in categorie level 41-65, en wel op alle servers. De andere level categorien werken wel.
  • Johajo (NL1)Johajo (NL1) NL1 Posts: 5
    Bij ons in de coop ook problemen, level 51
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 15.01.2018

    (WascallyWabbit; 15-01-2018; 04:58 u)


    V E R T A L I N G


    ************************
    BUGS ONTDEKT!! 
    ************************

    Hoi Allemaal!

    We krijgen meerdere meldingen dat spelers niet hun HWE silo opgestart krijgen - voor de meeste mensen werkt e.e.a. goed, maar via de moderators van andere fora horen we dat er waarschijnlijk een probleem is voor een aantal spelers tussen de levels 41-64. Indien je dit probleem hebt, kun je dit melden op het discussiedraadje in dezen, opdat we de lijst van klachten bijeen op 1 plek hebben voor wanneer het team morgenochtend weer binnen komt.

    Thankyou!


    PS: klachten van NL spelers zijn inmiddels ook doorgegeven op het hierboven genoemde draadje [Jiesta]




    banner designed by farmerjohn 22
    Post edited by Jiesta (NL1) on
  • Wolfjes (NL1)Wolfjes (NL1) NL1 Posts: 2
    Guys, please understand that if you speak English, you can post your problems and questions in the correct forums where you'll get help. This thread is just for those that don't speak English and don't have a forum in their language to post for help and to help others in return.

    If you speak more than one language, you're more than welcome to help out members in here though. :)

    Kat. Kittie_by_otomosc.gif

  • Wolfjes (NL1)Wolfjes (NL1) NL1 Posts: 2
    De HW werkt niet bij mij,telt niets op.
    Wolfjes
  • Hallo, wat ik heel graag wil weten is of de lavaboerderij die in februari gepland staat, een vaste boerderij is.

    groetjes

  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 15.01.2018


    (CuddlyFoxes; 15-01-2018; 16:19 u)


    V E R T A L I N G



    er komt een hotfix rond 16:30 uur CET 

    Welke in zal houden:
    • Herstel van het HWE, er kunnen weer punten verzameld worden. We kunnen helaas de tijdens de bug verloren punten niet crediteren, maar de vanaf nu verzamelde punten zullen niet beïnvloed worden en spelers kunnen het event tenminste voortzetten.
    • We zullen spelers ook voorzien van een compensatie voor deze HWE problemen, waaronder ook speciale zaden, premium voeder, premium humus én een productie booster voor de stallen.
    • Verder zullen we ook de tijdens het laatste CK gemiste WWCK punten compenseren (behalve voor Rusland waar dit Event niet gedraaid heeft). Er is berekend hoeveel punten elk account ongeveer zou hebben kunnen binnenhalen tot nu to en deze zullen direct aan de account toegevoegd worden. Rusland zal hiervoor in de plaats een directe vermenigvuldigingsfactor ontvangen die is inbegrepen in de berekening van hun server-classificatiescore, gelijk aan wat ze zouden hebben verdiend tijdens inactieve events. Voor RU-spelers worden geen persoonlijke punten of boosters toegevoegd.



    banner designed by Anjea (FR1)



  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557

    Hallo, wat ik heel graag wil weten is of de lavaboerderij die in februari gepland staat, een vaste boerderij is.

    groetjes


    Ja, de 4e farm is een permanente boerderij!
This discussion has been closed.