Home EN General Discussions & Questions

Join the official Goodgame Big Farm Discord today!Join our Big Farm Discord Server


Are you looking for a community of like-minded farmers to discuss your farming experience with? Look no further than the GoodGame Big Farm Discord Server!


Our server is the perfect place to connect with other farmers from around the world. Whether you're looking to chat about strategy, share tips and tricks, or just make new friends, our community has got you covered.


And that's not all - as a member of our Discord server, you'll also have access to exclusive giveaways and other special events. It's the perfect way to stay up to date on all the latest news and updates from GoodGame Studios.


So what are you waiting for? Join the GoodGame Big Farm Discord Server today and start connecting with fellow farmers from all over the world. Just click here to join the fun!

Help offered for Dutch players (hulp aangeboden voor NL spelers)

1180244

Comments

  • ikkie7 (NL1)ikkie7 (NL1) NL1 Posts: 11
    veh (NL1) said:
    idd Ikkie, zit op het strafbankje door fout van BF/GGS, sorry dat ik forum ff gebruik zoals chat maar is enige manier om leden te verwittigen. Kan je ff mail rondsturen Ikkie zodat de andere leden ook op de hoogte zijn, dank u
    Ik kan geen mail naar de andere leden sturen. Ik kan mijn boerderij ook niet op. Ik zit ook op het strafbankje. 
  • veh (NL1)veh (NL1) NL1 Posts: 134
    hoi Jiesta, daarom heb ik ook duidelijk gesteld in mijn mail dat ik het zo begreep en meerdere keren sorry heb gezegd als ik het verkeerd zag. Dat BF/GGS zulke maatregelen neemt kan ik enerzijds begrijpen maar waren die niet een beetje te voorspoedig. Ware het niet beter geweest het onverantwoord aankoopgedrag beter te onderzoeken en dan de gepaste maatregelen te nemen. Als ik eerlijk ben moet ik zelfs toegeven, dat ik vermoed dat er zaken gebeuren, buiten de wil van BF/GGS om, die lijken op "sabotage" van buiten uit en dan zou het niet meer dan normaal zijn dat er drastische maatregelen getroffen worden. Ik wil wel stellen dat het enkel mijn denken is over de situatie en volledig los staat van het spel of de verantwoordelijken  
  • Ook ik kan mijn farm niet meer op en had 100 milj. dollars staan, ik was aan het sparen voor uitbreiding van mijn hoofdfarm. Het geld heb ik verdiend met kerstlijstjes aanvullen en stond al langer op mijn account. Niet echt van de laatste dagen. Ik ben het met Veh eens dat ze het aankoopgedrag van de spelers eerst eens onderzocht hadden ipv ons eruit te kiepen. 
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 22.12.2017
    Ik wil hier graag nog 2 dingen op zeggen:

    1. Iets wat ik al heel lang kwijt wil: Ik heb vrienden in de game industrie zitten en die hebben mij haarfijn uitgelegd wat zij allemaal tegen kunnen komen. Vaak komen zij struikelblokken tegen waar zij zelf in eerste instantie niks aan kunnen doen, die ook niet aan hun medewerkers/bedrijf liggen. Zo'n gamebedrijf is afhankelijk van wat voor kwaliteit servers er over de hele wereld staan, van diverse providers en vele andere factoren buiten hun eigen bedrijf (zoals bv contniu aanvallen van hackers). Dan kunnen de developers nog zo hun best doen - maar als er bv in een arm land ergens op de wereld een krakkemikkerige server vanwege slecht onderhoud of goedkoop materiaal plots voor amok zorgt en dit andere servers aansteekt, dan zit het gamebedrijf zelf ook met de handen in het haar. Het enige wat zij dan kunnen doen is 'reageren' en dat is dus vaak bug-oplossend/herstellend want dat is het enige wat overblijft. Dit gebeurt nu eenmaal met dit soort games die over de hele wereld populair zijn en door velen dus graag gespeeld worden. Ik heb zelf nooit of te nimmer enig nut gezien in schelden, tieren, beschuldigen, onbeschoftheden of smakeloze galgenhumor los te laten op GGS, of anderszins kwaad worden om bugs - waarom? Rapporteer gewoon je bevindingen, goed of slecht, meld eea zonder al die aantijgingen (want wij hebben geen inzicht, wij weten niet wat er achter de schermen gebeurt, wij weten niet wie wel/geen schuld heeft - en eerlijk gezegd: dat laatste interesseert me nooit zo: ik speel slechts een spelletje) ... Ook in dit geval zou eea wel eens helemaal niet aan GGS hebben hoeven liggen, de bug ontstond, er was ditmaal geld mee gemoeid en daar hebben valsspelers flink misbruik van weten te maken; dus moest GGS wel direct alles stil leggen en direct maatregelen nemen. Heel erg jammer - maar waarom gelijk alle schuld bij GGS leggen? Waarschijnlijk hebben ze nu in alle rust alles terug kunnen kijken, en kunnen ze nu hun maaatregelen (gedeeltelijk) herzien of wijzigen. Who knows? Wacht het rustig even af....
    2. Nr. 2 is een TIP: we hebben allemaal de chat en de ingame BF mail om elkaar binnen de coop en op de NL1 server te bereiken. Maar er bestaat ook nog de forummail!!! Maak een groepsconversatiedraadje aan (max 50 mensen) voor jouw coopleden, waar je elkaar altijd kunt bereiken. Het forum gaat via een ander provider en staat geheel los van het spelsysteem. Dus kan je niet meer op het spel, dan kun je wsch wel nog op het forum. Ook handig is dat je binnen de forummail heel veel meer kwijt kunt dan in de kleine ingame BF mailtjes!
    Post edited by Jiesta (NL1) on
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 21.12.2017

    veh (NL1) said:
    hoi Jiesta, daarom heb ik ook duidelijk gesteld in mijn mail dat ik het zo begreep en meerdere keren sorry heb gezegd als ik het verkeerd zag. Dat BF/GGS zulke maatregelen neemt kan ik enerzijds begrijpen maar waren die niet een beetje te voorspoedig. Ware het niet beter geweest het onverantwoord aankoopgedrag beter te onderzoeken en dan de gepaste maatregelen te nemen. Als ik eerlijk ben moet ik zelfs toegeven, dat ik vermoed dat er zaken gebeuren, buiten de wil van BF/GGS om, die lijken op "sabotage" van buiten uit en dan zou het niet meer dan normaal zijn dat er drastische maatregelen getroffen worden. Ik wil wel stellen dat het enkel mijn denken is over de situatie en volledig los staat van het spel of de verantwoordelijken  
    Het is al goed veh - we reageren allemaal wel eens minder - die 'like' is van mij  ;)

    .... en ik denk dat dat "beter onderzoeken" dus nu - terwijl alles stilgelegd is - ook aan de gang is. Maar dat direct alles stilleggen moest wel eerst gebeuren helaas.
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 22.12.2017

    (WascallyWabbit; 21-12-2017; 11:04 u)


    V E R T A L I N G


    ***********************************************
    BREAKING NEWS - BREAKING NEWS
    ***********************************************

    Hallo allemaal,

    Even een kort bericht om hopelijk wat kalmte te kunnen brengen - we wachten op dit moment op een Officiële Mededeling, dat waarschijnlijk alle banningen die uitgedeeld waren naar aanleiding van het incident dd 20/12, opgeheven zullen worden.

    We houden je op de hoogte!

    Post edited by Jiesta (NL1) on
  • veh (NL1)veh (NL1) NL1 Posts: 134
    er is rechtzetting geweest, ik en Ikkie kunnen terug op onze farm. Proberen allemaal of het bij jullie ook lukt
  • ljr (NL1)ljr (NL1) NL1 Posts: 47

    Het is in en intriest dat er spelers zijn die vies misbruik gemaakt hebben van een bug, waarbij ze plots heel veel dollars konden verkrijgen en deze dollars ook gelijk uitgegeven hebben aan giga hoge boosters en vele stukken grond/uitbreidingen van hun farms. Niet netjes en bijster oneerlijk naar de andere spelers die hier geen "gebruik" van hebben gemaakt. het komt gewoon neer op vals spelen.
    GGS heeft dus wel over moeten gaan tot rigoreuze maatregelen om het spel eerlijk te houden en de spelopzet niet teveel beschadigd te laten worden.


    Om dan e.e.a. even wat scherper te formuleren: Spelers die veel geld hadden gespendeerd, in het kader van het kerstevent, maar die NIET 'getroffen' waren door bovengenoemde bug, ook die werden gestraft, en dat had nooit mogen gebeuren, GGS keek uitsluitend naar een uitgave patroon van die dag en niet naar onverklaarbare saldoverhogingen. Dat is een nog grotere fout dan de bug zelf.
    Gelukkig is de ban nu opgeheven.
  • Sorry, Jiesta, ik heb best begrip voor de problemen. Maar we hebben de laatste weken veel voor ons kiezen gehad. Het kerstevent heeft ons ook geld gekost. Ik heb zelf geen misbruik ervan gemaakt. maar snap het best dat anderen dat wel doen. Ik heb braaf gespaard, maar durf geen land te kopen. Wie weet ben ik de volgende onschuldige die gestraft wordt. Het moet nu maar eens uit met de bugs ed. Het is nu wel eens genoeg geweest.
  • Hallo ik heb twee kisten niet kunnen openen en waren daarna verdwenen heb ook veel zeewier geïnvesteerd in het kerstevent ook het hardwerkersevent  heeft veel extra dingen gekost ben heel benieuwd hoe BF dit gaat afhandelen.
    Groet Frederika66/67 
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557

    (PicklePaws; 22-12-2017; 22:13 u)


    V E R T A L I N G



    ***********************************************
    BREAKING NEWS - BREAKING NEWS
    ***********************************************


    Hallo allemaal,

    we beseffen dat er problemen zijn rond het niet ontvangen van de beloningen voor het CHWE. Dit behoeft dus onderzoek, maar het Team heeft nu Kerstvakantie en helaas was er geen tijd voordien om eea te bekijken.

    dit zal dus onderzocht worden in het nieuwe jaar zodra iedereen terug is. Dennis zegt: "Het spijt ons, maar dit betekent dat de speler eventjes moet wachten op de beloningen die hij/zij verdient." 

    Dank allen voor jullie geduld!


  • Marja (NL1)Marja (NL1) NL1 Posts: 26

    Lees net de problemen mbt het niet ontvangen van beloningen mbt CHWE.

    Ik zal er nog maar een toevoegen, maar nu mbt het NIET ontvangen van de sneeuwballen deco uit het boek van onze grote vriend Rudolf.

    Heel triest allemaal deze aaneenrijging van zaken die fout lopen.

    Desalniettemin fijne Kerstdagen toegewenst en vooral mooie Kerstdromen over een vlekkeloos lopend spel genaamd Big Farm waar we allemaal kunnen bio-boeren zonder daar met goud voor te hoeven betalen.

  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557

    Lees net de problemen mbt het niet ontvangen van beloningen mbt CHWE.

    Ik zal er nog maar een toevoegen, maar nu mbt het NIET ontvangen van de sneeuwballen deco uit het boek van onze grote vriend Rudolf.

    Heel triest allemaal deze aaneenrijging van zaken die fout lopen.

    Desalniettemin fijne Kerstdagen toegewenst en vooral mooie Kerstdromen over een vlekkeloos lopend spel genaamd Big Farm waar we allemaal kunnen bio-boeren zonder daar met goud voor te hoeven betalen.


    Ik heb zowel de sneeuwman van mijn keuze als de Kerst Postbus ontvangen, 2 deco's dus. Heb jij de Kerst postbus wel ontvangen, Marja? Droppen er nog sneeuwballen op je farm? Heb je al geprobeerd eerst uit- en weer in te loggen.

    Sommigen schrijven in het forum dat de sneeuwman deco konden kopen voor (1 st) goud. Het is dus heel verschillend.

    ~~ # ~~

    Verder heb ik het nooit erg gevonden om voor datgene wat ik afneem van een leverancier, ook te moeten betalen. Wat dat betreft is het met een spel spelen van GGS ook zo, hoe moeten zij anders aan hun geld komen? Het is dankzij de goudkopers dat wij dit spel kunnen spelen.
  • knuffeltjuhh (NL1)knuffeltjuhh (NL1) NL1 Posts: 91
    edited 24.12.2017
    Ook ik heb hem niet gekregen.
    Heb sneeuwballen verzameld maar helaas.
    Tijd is om maar er droppen nog sneeuwballen?

    En als ik wil kopen krijg ik dit scherm

    En helaas is dit niet het eerste wat ik niet krijg van Rudolf.
    Met dit erbij heb ik 4 deurtjes niet gekregen.
    Echt jammer want heb het wel geopend.


  • Marja (NL1)Marja (NL1) NL1 Posts: 26
    edited 24.12.2017

    Dank voor je antwoord. Bij ons in de coop (Be Happy) blijkt vooralsnog, op een enkeling na, de overgrote meerderheid de sneeuwballen Kerstdeco niet te hebben ontvangen, maar iedereen wel de postbus behorende bij deze laatste dag. Sommigen konden wel/anderen niet voor 1 goudstuk deco kopen zonder mdw tevredenheidswaarde. En iedereen heeft al diverse keren uit- en ingelogd. Dat laatste is trouwens standaard procedure bij ons in de coop als je denkt iets niet te hebben ontvangen. Er vallen nog steeds bij iedereen sneeuwballen (gezellig toch nog witte Kerst)

    Over het kopen van goud om te spelen, kun je een hele 'boom' opzetten. Voer voor psychologen. Leuk voor een neut in de kroeg met een rode neus op en oorwarmers met een gewei. Ik hou het deze periode luchtig vandaar mijn opmerking dat bio-boeren nu een dure hobby is, terwijl het de essentie is.

    Fijne Kerstdagen

    Post edited by Marja (NL1) on
  • Hoi allemaal,

    eerst en vooral wens ik iedereen hele fijne feestdagen.

    Wat betreft het sneeuwballen verzamelen.
    Ik krijg nog steeds sneeuwballen bij het oogsten.

    Voor de rest heb ik (momenteel) geen problemen met het spel.

    Groetjes.
  • Het snoepjes zoeken is begonnen, maar als je op de woonwagen klikt, dan blijkt het niet goed te werken. Als je er eenmaal op klikt een vreemd scherm en bij de 2de keer klikken gebeurt er niks. 

  • tientje64 (NL1)tientje64 (NL1) NL1 Posts: 104
    edited 26.12.2017
    de sneeuwballendeco kon je alleen verkrijgen als je bij Rudolf het rendier(adventskalender) op 21dec geopend had op die dag om het event te starten
    . Als je het die dag vergeten was, kon je idd de volgende dag 22/12 enkel het afkopen om het spel te openen. Misschien is dit de reden dat sommigen geen deco gekregen hebben?Als je geen sneeuwballen gezien hebt op je hoofdfarm denk ik dat de leden hun event niet geopend hebben.
     Hier alles gekregen.
  • tientje64 (NL1)tientje64 (NL1) NL1 Posts: 104
    Het snoepjes zoeken is begonnen, maar als je op de woonwagen klikt, dan blijkt het niet goed te werken. Als je er eenmaal op klikt een vreemd scherm en bij de 2de keer klikken gebeurt er niks. 

    hier ook dat probleem, bij openen staat alles te flikkeren en bij sluiten word gans mijn scherm schemerdonker en kan ik niets meer aanklikken. 
  • de sneeuwballendeco kon je alleen verkrijgen als je bij Rudolf het rendier(adventskalender) op 21dec geopend had op die dag om het event te starten
    . Als je het die dag vergeten was, kon je idd de volgende dag 22/12 enkel het afkopen om het spel te openen. Misschien is dit de reden dat sommigen geen deco gekregen hebben?Als je geen sneeuwballen gezien hebt op je hoofdfarm denk ik dat de leden hun event niet geopend hebben.
     Hier alles gekregen.
    ik heb het op de dag dat moest geopend 3 dagen sneeuwballen gehad en ineens moest ik het voor 1 goud kopen wat niet lukt
  • Het snoepjes zoeken is begonnen, maar als je op de woonwagen klikt, dan blijkt het niet goed te werken. Als je er eenmaal op klikt een vreemd scherm en bij de 2de keer klikken gebeurt er niks. 

    hier ook dat probleem, bij openen staat alles te flikkeren en bij sluiten word gans mijn scherm schemerdonker en kan ik niets meer aanklikken. 
    hier hetzelfde probleem. De zoveelste bug in een event.
  • hier ook hetzelfde probleem met de snoepjes zoeken, kan de kar openen maar heb een flikkerend scherm en kan verder niks doen , zie ook geen snoepjes
  • Henk29 (NL1)Henk29 (NL1) NL1 Posts: 34
    en sommige coopleden krijgen nog steeds sneeuwballen

    beter een stabiel spel wat minder events en veranderingen achter elkaar misschien werkt dat, zo jaag je mensen weg 
  • wheeler (NL1)wheeler (NL1) NL1 Posts: 107
    hier ook hetzelfde probleem met de snoepjes zoeken, kan de kar openen maar heb een flikkerend scherm en kan verder niks doen , zie ook geen snoepjes
    snoepjes zijn wel te vinden maar er is nergens te zien hoeveel je er al hebt en/of je er moet hebben
  • snoepjes zoeken en openen van de kar is in orde nu maar er vliegen bij mij nog steeds sneeuwballen in het rond en heb nog géén sneeuwdecoratie gekregen ;(
  • Ook hier droppen er nog steeds sneeuwballen.
    Ook bij minstens 1 coöp-lid.
    Hebben beide het event geopend bij Rudolf op de dag dat het kon.

    Momenteel verloopt de rest zoals het moet.
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    snoepjes zoeken en openen van de kar is in orde nu maar er vliegen bij mij nog steeds sneeuwballen in het rond en heb nog géén sneeuwdecoratie gekregen ;(
    Ook hier droppen er nog steeds sneeuwballen.
    Ook bij minstens 1 coöp-lid.
    Hebben beide het event geopend bij Rudolf op de dag dat het kon.

    Momenteel verloopt de rest zoals het moet.

    Eea is gemeld in het Engelse forum - we moeten verder wachten totdat de kantoren van GGS weer open gaan na hun Kerstvakantie ... we gaan er van uit dat we daarna vernemen wat wij hier nog aan kunnen doen (melden Support?) en/of wat zij hieraan gaan doen.
  • rozeke (NL1)rozeke (NL1) NL1 Posts: 29
    big farm haalt graag grapjes uit zie ik
    vandaag is het inkomsten booster voor runestenen maar deze farm is reeds weg dus kun je ook geen inkomsten hebben mooi geregeld
    vind dat ze deze dan toch tot deze avond hadden kunnen laten staan
    rozeke
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    big farm haalt graag grapjes uit zie ik
    vandaag is het inkomsten booster voor runestenen maar deze farm is reeds weg dus kun je ook geen inkomsten hebben mooi geregeld
    vind dat ze deze dan toch tot deze avond hadden kunnen laten staan
    rozeke

    Yep, dit is de 4e keer dat dit gebeurd ... dat er ergens in een tijdzone deze booster dan gemist wordt omdat de tijden net langs elkaar heen lopen. De vorige keren werd er steeds zwaar geprotesteerd vanuit o.a. USA, omdat zij de "eilandbooster" nét misten - terwijl deze bij ons goed (binnen de tijdzone) liep...
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 31.12.2017


    (WascallyWabbit; 30-12-2017; 17:36 u)

    V E R T A L I N G



    ******************************************
    EVENT NIEUWS - EVENT NIEUWS
    ******************************************



    George is kennelijk niet van plan om Oud&Nieuw te vieren :p want we hebben vernomen dan het VIS HWE zal starten op 31 december om 23:59 u CET!!


    Hieronder nog meer event data, maar deze staan zo vervooruit gepland, dat eea nog wel gewijzigd zou kunnen worden.

    COOP HWE -   04/01,   23:59 - 08/01 23:29
    Goudvis Redding-   09/01,   23:59 - 19/01 23:29
    VIS HWE -   10/01,   23:59 - 13/01 23:59
    Paardentoernooi januari 2018 -   11/01,   14:00 - 22/02 13:59
    COOP Kampioenschap -   19/01,   23:59 - 23/01 23:29
    COOP HWE -   23/01,   23:59 - 27/01 23:29

    Thema Events
    Food Truck -   02/01,   14:00 - 08/01 13:59
    Hawaii -   05/01,   09:00 - 11/01 21:59
    Wedding Planner -   10/01,   14:00 - 16/01 13:59
    Food Truck -   16/01,   23:59 - 22/01 23:59
    Wedding Planner -   23/01,   14:00 - 29/01 13:59
    Food Truck -   30/01,  14:00 - 05/02 13:59


    Hoewel deze niet op de lijst staat, gaan wij er van uit dat de Snoep Eiland Fam zal starten nadat de snoepjesjacht (Jaarmarkt event) afgelopen is (zoals we gewend zijn) - maar dit wordt nog bevestigd.




    EDIT Jiesta: 31/12/17 - 11:10 u; naderhand toegevoegde data




    banner designed by Anjea (FR1)



    Post edited by Jiesta (NL1) on
This discussion has been closed.