Home EN General Discussions & Questions

Join the official Goodgame Big Farm Discord today!Join our Big Farm Discord Server


Are you looking for a community of like-minded farmers to discuss your farming experience with? Look no further than the GoodGame Big Farm Discord Server!


Our server is the perfect place to connect with other farmers from around the world. Whether you're looking to chat about strategy, share tips and tricks, or just make new friends, our community has got you covered.


And that's not all - as a member of our Discord server, you'll also have access to exclusive giveaways and other special events. It's the perfect way to stay up to date on all the latest news and updates from GoodGame Studios.


So what are you waiting for? Join the GoodGame Big Farm Discord Server today and start connecting with fellow farmers from all over the world. Just click here to join the fun!

Help offered for Dutch players (hulp aangeboden voor NL spelers)

1178244

Comments

  • geen flauw idee wat ik er mee moet doen


              groetjes hennie61

  • Mummie (NL1)Mummie (NL1) NL1 Posts: 149
    ik vind idd het vrije  jasje van de vrije uitloop koe erg mooi. een koe hoor nu eenmaal op het gras he ^_-
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557

    geen flauw idee wat ik er mee moet doen


              groetjes hennie61


    Met de 'uiterlijken' hennie?

    Dit is een extraatje en doet niks anders dan het uiterlijk van je gebouw veranderen. Je kunt de verschillende uiterlijken verkrijgen via bepaalde events en/of kopen in de sale aanbiedingen.
    We hebben er al diverse leren kennen:
    - rustiek
    - vrije uitloop
    - besneeuwd
    - egyptisch
    - .... en ik zal wel iets vergeten

    Hoe verander je het uiterlijk van je gebouw?
    1. klik op het gebouw
    2. hover in de info-ring over 'upgraden'
    3. 3 nieuwe icoontjes worden zichtbaar: buldozeren/verplaatsen/draaien/verfpot
    4. klik op die verfpot
    5. Nu zie je welke 'uiterlijken' er al beschikbaar zijn voor dat gebouw (vaak voor veel goud te koop; soms ook voor dollars; en soms voor maar 1 dollar beschikbaar)
    6. je kunt later altijd eea weer terugdraaien door dezelfde handelingen te volgen en weer voor het 'oude' uiterlijk te kiezen (deze blijft dan gratis beschikbaar, net zoals reeds aangeschafte uiterlijken)
    Als je een beetje rond kijkt op de farms van andere spelers dan zie je op sommigen daarvan dat ze de uiterlijken van hun gebouwen aangepast hebben.
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557


    (Wascallywabbit; 15-12-2017; 11:20 u)


    V E R T A L I N G


    Hallo Big Farmers,

    Betty Bloem (Frida) heeft helaas de verkeerde horizonten bij zich (kennelijk de zomer in haar bol!  ;) ), dus is vertrokken en komt later terug met de juiste horizonten vol wintertaferelen. Betty zegt sorry!




    banner designed by Anjea (FR1)


  • Hij telt de tevredenheid van de kerstdecoraties die we hebben gekregen er ook niet bij
  • Dat kan! Niet van iedereen werkte de decoraties goed. Dus je krijgt ze nu na de hotfix opnieuw :)
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 14.01.2018

    (WascallyWabbit; 15-12-2017; 15:34 u)


    V E R T A L I N G


    ***************************

    - LAATSTE NIEUWS - 

    ***************************


    Hoi allemaal

    We weten dat jullie overlopen van vragen over het CK en de compensaties - waar sommigen decos ontvangen hebben, anderen weer niets, bij sommigen is eea weer verdwenen, sommige coops werden in de verkeerde competities geplaats, etc. etc. etc....
    - DUS dit gaat er nu gebeuren:

    er zal een hotfix gedraaid worden, ergens in de komende uren, hetgeen de CK competitieproblemen moet oplossen en het CK zal dan ná deze hotfix starten.

    Deze hotfix zal ook weer ALLE compensaties uitdelen aan IEDEREEN (zie hieronder), dus al datgene wat je nog mistte, zul je nu wel krijgen & alles wat je reeds ontvangen had, krijg je dan dus nog een keertje. Het compensatiepakket gaaaqt naar alle spelers boven level 8, die minstens deze maand ingelogd waren.

    Je zult nieuw bewerkte copieën van de 2 decos ontvangen - indien je reeds een of beide ontvangen had, dan zullen de oude versies waarschijnlijk niet langer correct werken & dus wijzigen in 0 tevredenheid. Dit zal dus NIET hersteld worden, maar je kunt ze altijd aan Greta geven om af te breken tot onderdelen.






    (WascallyWabbit; 15-12-2017; 16:13 u)



    V E R T A L I N G


    Hallo allemaal,

    de hotfix wordt nu eerst pre-client getest wat in de komende 20 minuten zalstarten .... Nadat dit voltooid is en we alles hebben kunnen controleren, zullen we eea naar de reguliere servers verplaatsen - mits iedereen de pre-client testen accordeert. Deze update zal waarschijnlijk wat langer kunnen duren aangezien we een hele hoop gegevens moeten importeren om er zeker van te zijn dat alle spelers nu in de juiste CK competitie geraken, daarnaast zullen we servers vertragen indien blijkt dat er zich toch nog onverwachte problemen aandienen.

    Post edited by Jiesta (NL1) on
  • Hallo.   

    Misschien is het hier al aan bod gekomen ,maar hoe kan ik in godsnaam de scheepswerf openen . Blijft alleen op level 1 staan en verder kan ik niets behalve de info lezen . Wat moet ik doen ?

  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    Hallo.   

    Misschien is het hier al aan bod gekomen ,maar hoe kan ik in godsnaam de scheepswerf openen . Blijft alleen op level 1 staan en verder kan ik niets behalve de info lezen . Wat moet ik doen ?

    1. heb je level 20 al bereikt? Scheepswerf komt pas op level 20 beschikbaar
    2. zit je op de goede farm? Het heet "Visgebied" (niet te verwarren met de haven op de Bloemenfarm, alwaar Oleg voor je vist (Hele andere vissen! Hetzij van een pier, hetzij met boten).
    3. Klik dus in dat "Visgebied" voor het DiepZeeVissen, op het rode huisje (scheepswerf) en daarna in dat ringmenu op het bootje - hier kun je schepen bouwen (meer soorten en groter naar gelang je je scheepswerf upgradet)
    Verwarrend: je ziet dezelfde scheepswerf ook staan in de haven op je Bloemenfarm. Via dewelke je dus alleen naar het eigenlijke Visgebied kunt komen door in het ringmenu op het visje te klikken (dus dit verplaatst je er alleen naar toe).
  • Ik heb die scheepswerf gevonden maar als ik op het rode huisje klik gebeurd er niets . Ik heb me laten wijsmaken dat ik eerst een opdracht moet afwerken vooraleer ik de scheepswerf kan openen . Moet ik lv 20 zijn bij het vissen of gewoon level 20 ?
  • sarinc (NL1)sarinc (NL1) NL1 Posts: 87
    goedenavond,

    1 van onze coop daar tellen de eieren niet meer mee. Voor santa list moet zij eieren hebben om goederen te maken. Ze heeft alles al gedaan cache legen, opnieuw opstarten, niets werkt.
    Iemand nog een ander idee of heeft iemand hier ook problemen mee.
    We horen het graag.

    Groeten,
    suus2005
  • grrr (NL1)grrr (NL1) NL1 Posts: 664
    Ik heb die scheepswerf gevonden maar als ik op het rode huisje klik gebeurd er niets . Ik heb me laten wijsmaken dat ik eerst een opdracht moet afwerken vooraleer ik de scheepswerf kan openen . Moet ik lv 20 zijn bij het vissen of gewoon level 20 ?
    @tettinck (NL1)
    Om het visgebied te gaan gebruiken moet je eerst een lijst met opdrachten uitvoeren, daarna kun je op de werf boten bouwen om de zee op te sturen.
    Hier is een link naar de site van @CrazyBigfarm55 (US1) met de lijst met opdrachten: http://crazybigfarm.tk/farm/dockyard/task_list.htm
    Het is in het engels, maar de plaatjes zijn heel duidelijk.

    Op deze site staat ook hoe je begint met de werf: http://crazybigfarm.tk/farm/dockyard/dockyard.htm
    Als je Engels het toelaat zowieso een hele fijne site om info te krijgen over alles wat BigFarm is


  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 15.12.2017
    Ik heb die scheepswerf gevonden maar als ik op het rode huisje klik gebeurd er niets . Ik heb me laten wijsmaken dat ik eerst een opdracht moet afwerken vooraleer ik de scheepswerf kan openen . Moet ik lv 20 zijn bij het vissen of gewoon level 20 ?
    Ja dat klopt, ik had gezien dat je level 44 had dus dacht dat je die al af had. Dat zijn 26 taken (niet allemaal hebben echt met vissen te maken dus let daarop) en hier is de lijst (in het engels, maar d eplaatjes spreken boekdelen. Deze taken vind je terug op al je reguliere farms (gewoon links in beeld, de takenflap).

    http://crazybigfarm.tk/farm/dockyard/task_list.htm

    Op die site vind je eigenlijk alles wat je nodig hebt om BF te spelen, o.a. ook uitleg over hoe de scheepswerf werkt:  http://crazybigfarm.tk/farm/dockyard/dockyard.htm


    EDIT:
    Oeps! grrr was me voor!  ;)
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557

    (WascallyWabbit; 15;12-2017; 18:07 u)


    V E R T A L I N G


    ************************
    BREAKING NEWS
    ************************

    Hallo maar weer!

    Vandaag is het kennelijk *hot news* dag!

    Zoals jullie waarschijnlijk opgevallen is, is het CK ditmaal korter dan anders, daarom zal er morgen een RP booster gedraaid worden tussen 10:00 en 22:00 uur 

    Verder is als het goed is Betty Bloem weer gearriveerd op je parkeerplaats met ditmaal de goede winter-horizonten & en ze blijft het hele weekend!


  • tientje64 (NL1)tientje64 (NL1) NL1 Posts: 104
    Alle compensaties goed ontvangen, ook de gratis ingesneeuwde uiterlijkheden die op pagina 2  kan staan onder de paarse vervfpot en de coopboomgaard kan je vinden onder themagebouwen.  Ik heb zelfs de compensaties 2x ontvangen. :)


  • marcia1507 (NL1)marcia1507 (NL1) Posts: 30
    edited 18.12.2017
    Goedenavond
    Iemands account van mijn co-op is gehackt. Nu is mijn vraag heeft iemand dit al eens mee gemaakt en wat kan ik nu het beste doen voor deze persoon. We hebben gezien dat haar account wel actief is geweest maar niet door haarzelf. 
    Alle suggesties en tips zijn welkom :-)
    alvast bedankt
    Hannah

    Dit is gelukkig weer allemaal goed gekomen, de farm is weer terug bij degene waar hij hoort :-)
    Post edited by marcia1507 (NL1) on
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 20.12.2017
    Goedenavond
    Iemands account van mijn co-op is gehackt. Nu is mijn vraag heeft iemand dit al eens mee gemaakt en wat kan ik nu het beste doen voor deze persoon. We hebben gezien dat haar account wel actief is geweest maar niet door haarzelf. 
    Alle suggesties en tips zijn welkom :-)
    alvast bedankt
    Hannah
    Kun je Engels? Schrijf een moderator dat die persoon haar account is gehacked en niet weten hoe of wat nu te handelen/doen. Vraag zijn steun bij het oplossen hiervan.

    Hulp nodig met het schrijven aan Moderator? - schrijf mij dan persoonlijk even een BF mail of forum PM.

    Laat tot dan dat cooplid absoluut geen goud kopen of anderszins dingen doen welke privé gegevens zouden kunnen vrijgeven. Zo min mogelijk met elkaar mailen dus, geen privé gegevens/praatjes uitwisselen in chat of mails!!!
    Post edited by Jiesta (NL1) on
  • Goedemiddag, bij ons was heel de coop overgenomen, nu met dit nieuwe bedrijf ben ik er achter gekomen dat onze coopnaam nog bestaat en de boerderijen verdeeld zijn over andere coops. Al diverse malen gemaild naar supprt met onze gegevens, echter zonder resultaat. Naar welke moderator kan ik schrijven?

    Alvast bedankt voor je informatie. Nieuwe Kans.

    (ook bedankt voor de je inzet bij onderdeel voor help bij Nederlandstalige spelers)


  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557

    Goedemiddag, bij ons was heel de coop overgenomen, nu met dit nieuwe bedrijf ben ik er achter gekomen dat onze coopnaam nog bestaat en de boerderijen verdeeld zijn over andere coops. Al diverse malen gemaild naar supprt met onze gegevens, echter zonder resultaat. Naar welke moderator kan ik schrijven?

    Alvast bedankt voor je informatie. Nieuwe Kans.

    (ook bedankt voor de je inzet bij onderdeel voor help bij Nederlandstalige spelers)



    Verzoek verder behandeld in privé conversatiedraadje... [Jiesta]
  • sarinc (NL1)sarinc (NL1) NL1 Posts: 87
    goedemorgen,

    wat gebeurt er allemaal.
    We hadden nog 1 volle dag voor het kerstlijstje van hoofdstuk 3.
    We zouden maar 4 dagen hebben.
    Vannacht is de nieuwe voor hoofdstuk 4 begonnen.
    dit is niet tof.
    Gaat hoofdstuk 3 nog herstart worden?
    zodat we dit alsnog kunnen afmaken.

    groeten,
    sarinc

  • goedemorgen,

    wat gebeurt er allemaal.
    We hadden nog 1 volle dag voor het kerstlijstje van hoofdstuk 3.
    We zouden maar 4 dagen hebben.
    Vannacht is de nieuwe voor hoofdstuk 4 begonnen.
    dit is niet tof.
    Gaat hoofdstuk 3 nog herstart worden?
    zodat we dit alsnog kunnen afmaken.

    groeten,
    sarinc


    Zag net al iets staan bij het nieuwsbulletin, is ook op een aantal andere servers gebeurt en ze verwachten dat het straks ook bij US1 gebeurt. Verder geen info.
  • sarinc (NL1)sarinc (NL1) NL1 Posts: 87
    goedemorgen,

    wat gebeurt er allemaal.
    We hadden nog 1 volle dag voor het kerstlijstje van hoofdstuk 3.
    We zouden maar 4 dagen hebben.
    Vannacht is de nieuwe voor hoofdstuk 4 begonnen.
    dit is niet tof.
    Gaat hoofdstuk 3 nog herstart worden?
    zodat we dit alsnog kunnen afmaken.

    groeten,
    sarinc


    Zag net al iets staan bij het nieuwsbulletin, is ook op een aantal andere servers gebeurt en ze verwachten dat het straks ook bij US1 gebeurt. Verder geen info.
    de lol gaat er op deze manier wel af.
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 18.12.2017
    Related image

    Ik heb gistermorgen al gevraagd of onze timer wel de goede tijdsaftelling aangaf, maar omdat het zondag was, hebben de Moderators niemand op tijd te pakken gekregen. Pas om 00:03 u kreeg ik te horen dat ze de Duitse CM eindelijk hadden gesproken en deze aangaf dat om middernacht hoofdstuk 4 begon ... tja, pietsie te laat dus  :/:(

    Daarnaast blijkt dat de deco voor hfdst 3 helemaal geen DTP heeft!

    Heb ernstig geprotesteerd in PM met 'the powers to be' en ook in het forum het nodige gezegd. Het is vreselijk jammer voor alle partijen dat nu het Kerst event voor de 2e keer gebugged blijkt. Onze coop had de mazzel dat onze laatste lijst paar minuten voor middernacht voltooid werd in fase 2, dus we konden door - maar ook wij hadden nog een volle dag op de timer staan en waren net gezamenlijk begonnen aan de coop challenge in fase 3.
    Wij zijn nu *zuchtend* hfdstuk 4 begonnen (zuchtend want deze hoeveelheden zijn weer moordend!) maar proberen het toch.

    Vrees dat vele andere coops niet de mazzel hadden net voor 00:00 u klaar te zijn met fase 3/hfdst 3...

    En fin .... de kantoren zijn vanmorgen weer open gegaan en men zal wel weer druk in conclaaf zitten - laten we hopen dat we niet al te lang hoeven te wachten op een reactie.
    Related image
    Post edited by Jiesta (NL1) on
  • veh (NL1)veh (NL1) NL1 Posts: 134
    heb zojuist gelezen over gehackte farm. Als de farm gehacked is en je er niet meer op kan is het dan niet simpelweg mogelijk dat je jezelf aanmeld met spelersnaam en gewoon aanklikt "wachtwoord" vergeten. Zo zou er toch een mail naar je prive mailbox gestuurd worden waarin de oplossing zit.
  • veh (NL1) said:
    heb zojuist gelezen over gehackte farm. Als de farm gehacked is en je er niet meer op kan is het dan niet simpelweg mogelijk dat je jezelf aanmeld met spelersnaam en gewoon aanklikt "wachtwoord" vergeten. Zo zou er toch een mail naar je prive mailbox gestuurd worden waarin de oplossing zit.


    Hoi veh, ja dat klopt maar de farm is gelukkig weer terug :-) dus het is opgelost. 
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557

    (CM Hunter; 19-12-2017; 10:02 u)


    V E R T A L I N G

    Hallo allemaal,

    Vanwege recente beveiligingsupdates in onze forum software, laten we jullie het volgende weten:

    Vanaf nu heb je een geverifieerde in-game e-mail nodig om deel te nemen aan onze forums. Je kunt nog steeds de forums lezen zonder een spelaccount, maar als je er actief in wilt zijn en berichten wilt plaatsen, is een bevestigde e-mail aan jou spelaccount vereist!

    In het kort: indien je emails (inz. spel en/of forum) van ons in het verleden hebt ontvangen, dan is je geregistreerde e-mail correct geverifieerd en is het forum volledig beschikbaar voor jou.

    All the Best,

    Your Community Team




  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 20.12.2017


    (WascallyWabbit; 19-12-2017; 12:18 u)


    V E R T A L I N G


    **************************************
    WAT ER VANDAAG GEBEURT 

    **************************************

    Hallo allemaal,

    We weten dat er verschillende problemen spelen en jullie op nieuws hierover zitten te wachten - en jullie moderators zijn jullie dankbaar voor al je geduld, ondanks je teleurstelling & ergernis over alle zaken die de laatste tijd maar blijven fout gaan. :/

    Er staat vandaag een hotfix gepland welke verschillende recente problemen zal aanpakken, we weten nog steeds niet precies wat ze in deze hotfix hebben weten te krijgen, omdat er nog steeds aan gewerkt wordt, dus kunnen we nog geen tijdstippen doorgeven ... Wat we tot nu toe wel weten is:

    Ten eerste zullen we proberen het Kerst Event te herstellen door het 3e hoofdtuk te ontsluiten voor alle spelers.
    Ten tweede, zullen we de aangeschafte Fuku munten teruggeven aan de spelers die hun Shinkei Event gereset zagen. We zijn niet van plan het Shinkei Event nogmaals te draaien deze maand, dus we kunnen goed bekijken wat dit resetten veroorzaakt.
    Er kunnen later nog meer dingen toegevoegd worden, we berichten hierover zodra we meer weten!


    We zullen ook proberen om het probleem met het 'besneeuwde boomgaard uiterlijk' op te lossen. Sommige spelers kregen een 'error' bericht te zien toen ze de boomgaard wilden plaatsen en voor anderen verdween de hele boomgaard. We zullen dus proberen dat te herstellen en morgen ook de ontbrekende uiterlijken aanvullen. Dat is wat in de planning ligt, en we doen ons best dat voor elkaar te krijgen.

    Tevens staat het CHWE gepland om vandaag te starten, maar er kan nog geen tijstip afgegeven worden zolang als de hotfix tijden nog niet duidelijk zijn.

    We zullen je op de hoogte houden van alle informatie die we krijgen voordat de hotfix wordt uitgevoerd.




    banner designed by farmerjoun 22 (US1)


    Post edited by Jiesta (NL1) on


  • (WascallyWabbit; 19-12-2017; 12:18 u)


    V E R T A L I N G


    **************************************
    WAT ER VANDAAG GEBEURT 

    **************************************

    Hallo allemaal,

    We weten dat er verschillende problemen spelen en jullie op nieuws hierover zitten te wachten - en jullie moderators zijn jullie dankbaar voor al je geduld, ondanks je teleurstelling & ergernis over alle zaken die de laatste tijd maar blijven fout gaan. :/

    Er staat vandaag een hotfix gepland welke verschillende recente problemen zal aanpakken, we weten nog steeds niet precies wat ze in deze hotfix hebben weten te krijgen, omdat er nog steeds aan gewerkt wordt, dus kunnen we nog geen tijdstippen doorgeven ... Wat we tot nu toe wel weten is:

    Ten eerste zullen we proberen het Kerst Event te herstellen door het 3e hoofdtuk te ontsluiten voor alle spelers.
    Ten tweede, zullen we de aangeschafte Fuku munten teruggeven aan de spelers die hun Shinkei Event gereset zagen. We zijn niet van plan het Shinkei Event nogmaals te draaien deze maand, dus we kunnen goed bekijken wat dit resetten veroorzaakt.
    Er kunnen later nog meer dingen toegevoegd worden, we berichten hierover zodra we meer weten!


    We zullen ook proberen om het probleem met het 'besneeuwde boomgaard uiterlijk' op te lossen. Sommige spelers kregen een 'error' bericht te zien toen ze de boomgaard wilden plaatsen en voor anderen verdween de hele boomgaard. We zullen dus proberen dat te herstellen en morgen ook de ontbrekende uiterlijken aanvullen. Dat is wat in de planning ligt, en we doen ons best dat voor elkaar te krijgen.

    Tevens staat het CHWE gepland om vandaag te starten, maar er kan nog geen tijstip afgegeven worden zolang als de hotfix tijden nog niet duidelijk zijn.

    We zullen je op de hoogte houden van alle informatie die we krijgen voordat de hotfix wordt uitgevoerd


    Wat wil dat zeggen 3de hoofdstuk ontsluiten?
    We zitten toch al in hoofdstuk 4.
    Zijn we daar straks weer alles van kwijt dat we weer voor niks geoogst hebben?
    Dat zou ik niet tof vinden.
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 19.12.2017


    (WascallyWabbit; 19-12-2017; 12:18 u)


    V E R T A L I N G


    **************************************
    WAT ER VANDAAG GEBEURT 

    **************************************

    Hallo allemaal,



    Ten eerste zullen we proberen het Kerst Event te herstellen door het 3e hoofdtuk te ontsluiten voor alle spelers.


    We zullen je op de hoogte houden van alle informatie die we krijgen voordat de hotfix wordt uitgevoerd


    Wat wil dat zeggen 3de hoofdstuk ontsluiten?
    We zitten toch al in hoofdstuk 4.
    Zijn we daar straks weer alles van kwijt dat we weer voor niks geoogst hebben?
    Dat zou ik niet tof vinden.


    Geloof me, ook ik wil dit heel graag weten schrikken smileys Smileys en emoticons want ook wij zitten al halverwege hfdst 4 en hebben hier al veel tijd, zweet, voorraden, dollars/goud én tweeling-cadeautjes aan besteed (en velen met ons denk ik) .... en ik zit er dus achterheen om zsm een antwoord hierop te krijgen!
    Post edited by Jiesta (NL1) on
  • tientje64 (NL1)tientje64 (NL1) NL1 Posts: 104
    denk dat je je tekorten  in hfdst 3 zal kunnen aanvullen ook door de anderen(fase 100%), en verder werken in hfdst4 .

This discussion has been closed.