Home EN General Discussions & Questions

Join the official Goodgame Big Farm Discord today!Join our Big Farm Discord Server


Are you looking for a community of like-minded farmers to discuss your farming experience with? Look no further than the GoodGame Big Farm Discord Server!


Our server is the perfect place to connect with other farmers from around the world. Whether you're looking to chat about strategy, share tips and tricks, or just make new friends, our community has got you covered.


And that's not all - as a member of our Discord server, you'll also have access to exclusive giveaways and other special events. It's the perfect way to stay up to date on all the latest news and updates from GoodGame Studios.


So what are you waiting for? Join the GoodGame Big Farm Discord Server today and start connecting with fellow farmers from all over the world. Just click here to join the fun!

Help offered for Dutch players (hulp aangeboden voor NL spelers)

1177244

Comments

  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 15.12.2017


    (CuddlyFoxes; 12-07-2017; 16:48 u)


    V E R T A L I N G

    Hallo allemaal,

    Zoals jullie hebben kunnen merken, is de ranglijstschikking van de CHWE op sommige servers niet compleet, want laat slechts een paar coops zien. Dit ligt aan een bug aan de server's zijde van het spel, welke ervoor zorgt dat de registratie van sommige coops ontbreekt. Wij verontschuldigen ons voor dit ongemak.

    Dit betekent dat de hierdoor getroffen coops binnen deze problematische servers de ranglijst-beloningen niet zullen ontvangen, aangezien zij immers niet in de ranglijst voorkomen.

    Dit geldt niet voor de individuele speler's ranglijsten omdat deze niet door dit probleem getroffen zijn - hetgeen inhoudt dat jouw individuele activiteit regelmatig wordt beloond met activiteits- en ranglijstbeloningen.

    Dit probleem ontstond geheel onverwachts en we werken er hard aan om eea in de toekomst te voorkomen, zoals ook aan andere problemen die recentelijk ontstonden.

    Best Regards,
    Jullie Community Team 




    banner designed by farmerjohn 22 (US1)
    Post edited by Jiesta (NL1) on
  • "Dit geldt niet voor de individuele speler's ranglijsten omdat deze niet door dit probleem getroffen zijn - hetgeen inhoudt dat jouw individuele activiteit regelmatig wordt beloond met activiteits- en ranglijstbeloningen."

    Tja, je eindigt twee keer top 2 waarvan één keer de eerste plaats. Beide keren ontvang je geen prijs. Dan kun je nog zo hard roepen dat je wel de ranglijstbeloning uitkeert als zijnde BigFarm, maar op deze manier is voor mij als betalende speler de lol er snel vanaf. Ik heb meer dan 2.8 miljoen punten gehaald de afgelopen dagen, heel veel goud geïnvesteerd (in de hoop wat terug te winnen met de prijzen en certificaten). Als je dan letterlijk "NIKS" krijgt, dan heb ik echt het gevoel dat ik het nergens voor gedaan heb. 

    Ik denk dat ik mij in deze mail nog netjes verwoordt, maar van binnen kookt het al die uren aan tijd en geld die je erin steekt voor niks (één keer voila, kan gebeuren maar nu twee keer op rij, dat is echt bizar, start het dan niet)! 
  • Individuele spelers worden wel getroffen. De eindbeloning op basis van de plaats op de ranglijst niet ontvangen. dit na al het oogsten en zeker de tijd die ik er aan besteed heb. (was top 2 dus decoratie en goudmijnvergunning)
  • edited 13.12.2017
    Is er al iets gezegd over het tijdstip van de update? Ik kan het nergens vinden. Ik zit te wachten op de kerstboom, haha.
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    Is er al iets gezegd over het tijdstip van de update? Ik kan het nergens vinden. Ik zit te wachten op de kerstboom, haha.
    Neen, wij zitten ook te wachten en ik houd het forum scherp in de gaten.

    We zijn als coop om toch iets gezamenlijks te doen deze maand, maar verder gegaan aan het dorp. Het CK en de CHWE hebben we om moverende redenen links laten liggen - als het gehele spel al zo 'buggy' is, dan leek het ons verstandig maar niet aan die 2 events te beginnen (daarbij was er toen nog geen duidelijkheid over wat er met het Kerst Event zou gebeuren); vanaf de start waren er idd vrijwel direct rapportages van zaken die niet goed werkten bij het CK + CHWE, dus dan kun je tegen wil en dank eea wel starten of wel door blijven spelen, maar dan mag je mijns inziens ook verder niks verwachten.

    Hopelijk draait dat Kerst Event nu wel goed (fingers crossed) en alle andere events die aangekondigd zijn ...hmmm
  • waarom mag je niets verwachten, terwijl er iedere keer weer beloofd wordt dat ze eea zullen repareren of compenseren? Conclusie: waarom speel je dit spel. Ik dacht idd voor het plezier, maar ook de wedstrijden en de evenementen en dus ook voor de "beloningen".
  • wizhotel (NL1)wizhotel (NL1) NL1 Posts: 18
    Ik ben het wel eens met Keesbee,, jullie hebben toch een testserver? Ga dan eerst testen daar, voordat iedereen weer goud koopt etc. Je kan dit niet elke keer maken. Mensen haken af zo.
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    waarom mag je niets verwachten, terwijl er iedere keer weer beloofd wordt dat ze eea zullen repareren of compenseren? Conclusie: waarom speel je dit spel. Ik dacht idd voor het plezier, maar ook de wedstrijden en de evenementen en dus ook voor de "beloningen".
    Ik ben het wel eens met Keesbee,, jullie hebben toch een testserver? Ga dan eerst testen daar, voordat iedereen weer goud koopt etc. Je kan dit niet elke keer maken. Mensen haken af zo.
    Iedereen heeft last van de bugs en iedereen, ook de developers en ook onze moderators vinden bugs heel vervelend als deze ontstaan. En iedereen vindt het ergerlijk als er meerdere bugs achter elkaar gebeuren.

    Er is nog nooit ergens in een officiële mededeling van GGS "iets beloofd" - ik maak de vertalingen al 5 jaar dus weet wat ik heb vertaald. Er wordt hooguit gezegd dat men zal "proberen" zo snel mogelijk een oplossing te zoeken, of dat men "hun best doet" eea zsm op te lossen.

    Iedereen is gerechtigd zijn/haar eigen mening te hebben in dezen - ook ik erger me aan de vele bugs - maar ik persoonlijk zal nooit begrijpen waarom je als speler giga veel tijd, energie en bovenal goud (!) tegen een event aan gaat gooien, als je vanaf de start al weet (kunt weten) dat er 'bugs' in zitten. Mijns inziens ligt er ook nog een stukje verantwoordelijkheid bij jezelf als speler.


  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    Image result for belangrijke mededeling

    Er is inmiddels een communique uitgegeven door de Community Manager Hunter, waarvan ik jullie hieronder de link geef:

    https://community.goodgamestudios.com/bigfarm/en/discussion/168842/announcement-a-sincere-apology

    Ik heb even tijd nodig voor de vertaling, maar deze volgt dus zo spoedig mogelijk.
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 15.12.2017

    (CuddlyFoxes; 13-12-2017; 17:19  u )


    V E R T A L I N G


    hallo allemaal,

    De UPDATE van vandaag zal slechts een voorbereidende update zijn. Vanwege alle complexiteit in het herstelproces alsook de toe te voegen compensaties aan alle spelers, zullen we nu een update implementeren om de eigenlijke beloofde update goed te kunnen voorbereiden - welke nu is verplaatst naar morgen.

    Het Kerstvoorbereidingen Event zal morgen starten na de update.

    De voorbereidende update van vandaag zal plaatsvinden ongeveer tussen 18:00 - 18:30 uur CET




    banner designed by farmerjohn 22 (US1)


    Post edited by Jiesta (NL1) on
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 13.12.2017
    COMMUNITY TEAM GGS

    (CM Hunter; 13-12-2017; 16:15 u)


    V E R T A L I N G


    Beste spelers,

    De afgelopen tijd hebben jullie een aantal problemen opgemerkt in meerdere events van het spel. Allereerst willen we onze welgemeende verontschuldigingen aanbieden voor alle problemen die jullie tegenkwamen. Tevens willen wij jullie verzekeren dat de problemen waarmee spelers worden geconfronteerd wel degelijk ook problemen vormen voor het hele GGS team, en hoewel ze op een andere manier worden gevoeld, zijn ze nog steeds erg voelbaar! Het is natuurlijk nooit onze bedoeling geweest om jullie dit op deze manier te laten ervaren en we zijn zeker ook niet van plan om de productie van het spel binnenkort te stoppen. Sommigen van jullie zijn zich er misschien van bewust dat we binnenkort een nieuw productieschema implementeren, waarvan we denken dat het ons veel meer tijd zal geven om voor jullie een betere spelervaring te kunnen verzekeren, door ervoor te zorgen dat er meer tijd wordt ingebouwd aan het herhalen van ontwerp- en testfasen. We hopen dat dit e.e.a. zal verbeteren en hoewel het enige tijd kan duren om alles volledig te implementeren, hebben we het gevoel dat dit ons in staat zal stellen om je een betere spelervaring te bieden.

    We hebben al een aantal van de items genoemd die we zullen aanbieden als compensatie in de aankondiging voor de update van deze week, maar hieronder melden we wat specifiekere informatie in dezen (o.a. aantallen), alsook zijn er enkele items toegevoegd aan ons compensatiepakket voor alle spelers. 

    We zullen trachten zoveel mogelijk deze compensaties & reparaties tegelijkertijd met deze update te implementeren, maar houd er svp rekening mee dat een deel wellicht iets later kan komen als dit ervoor kan zorgen dat alles correct wordt uitgevoerd om verdere problemen uit te sluiten - sommige dingen kunnen dus een latere update/hotfix vereisen.

    Hier is de lijst met de beoogde compensatie:

    ·         Elke speler zal de hfdst 1 en 2 decoraties van het Kerstvoorbereidingen Event ontvangen met een DTP van 15 en NTP van 45 (deze zullen in je inventaris verschijnen zonder verdere popup of waarschuwing)

    ·         Het event zal herstarten na de update – hfdst 1 en 2 zullen voltooid weergegeven worden en jullie zullen kunnen verdergaan met het event vanaf hfdst 3.

    ·         De 3e fase in een hfdst zal een reductie van 25% in hoeveelheden van vereiste producten kennen om jullie in staat te stellen nog meer tevredenheidspunten te behalen voor de overgebleven hoofdstukken.

    ·         Het Happy Hour event zal uitgebreid worden met een extra week en de bonussen zijn verhoogd t.o.v. de eerder geplande aantallen.


    Elke speler zal ook het volgende pakket ontvangen:

    ·         “Ingesneeuwde” kippenhok uiterlijk

    ·         “Ingesneeuwde” eenvoudig huis uiterlijk

    ·         500 st decoratie onderdelen

    ·         30 st Zeewier humus

    ·         100 st Zeewier mest

    ·         100 st Zeewier voeder


    En voor wat betreft de ranglijst-problemen rond het CHWE zal elke speler ontvangen:

    ·         2 st Gouden geheimzinnige kisten

    ·         1 “Vrije Uitloop” koestal uiterlijk

    ·         1 “Vrije Uitloop” varkensstal uiterlijk

    ·         1 Coöperatieve appelboomgaard


    In antwoord op jullie vragen rondom de individuele ranglijstbeloningen voor het CHWE, we zijn hier nog druk  mee bezig om de oorzaken hiervan te vinden. We zullen meer details melden zodra deze ook voor ons beschikbaar komen, aangezien we dus eerst zelf erachter moeten komen wat dit allemaal veroorzaakt en welke technische oplossingen er dan nodig zijn. Zoals reeds van de week gemeld, is dit een van de zaken waar we mee dealen buiten de update om.

    Het spijt ons ten zeerste dat al deze problemen ontstaan zijn, vele hiervan hebben ons ook overvallen als een complete verrassing in events die eerder prima werkten en nu plotseling niet meer functioneerden zoals recentelijk met het Coop Kampioenschap.

    We werken hard aan al deze problemen en het CT verzamelt alle rapporteringen zodra gemeld. Alles wordt direct doorgegeven aan het Team, en we zijn druk bezig met alles te onderzoeken in onze pogingen eea zo spoedig mogelijk te kunnen herstellen. Het is uiteraard nooit onze bedoeling om events te draaien die vervolgens geen beloningen uitgeven, of waarbij de scores niet correct opgeteld worden, of überhaupt niet goed starten. Het team is trots op al hun werk en zijn dan ook erg verdrietig als dit soort problemen ontstaan en alle negatieve feedback lezen in de forums.

    We doen echt ons best om alle problemen zo snel mogelijk op te lossen, maar zoals jullie inmiddels weten (hebben kunnen lezen + volgen in het nieuws) is ons team toch wat kleiner dan jullie misschien gedacht zullen hebben, en kan het dan ook wat tijd vergen om evt. problemen te lokaliseren en te herstellen. Het is ook vaak het geval dat veel problemen niet voorkwamen tijdens het testen, en dus niet van tevoren voorspeld of voorkomen konden worden voordat eea op de live servers geactiveerd werd. Als onderdeel van ons poductieschema hopen we in de toekomst meer te kunnen testen op de testserver zodat we jullie hulp in kunnen calculeren in het verbeteren van het verloop van het spel. Het ligt in de planning om dit in de loop van het komende jaar te implementeren met het nieuwe productieschema.

    We begrijpen dat velen van jullie erg ontdaan zijn over de huidige staat van het spel en de problemen die zijn ontstaan, en het is onze intentie om zo goed als ons mogelijk is een aantal verbeteringen door te voeren. Dit soort verbeteringen kunnen uiteraard niet in een vloek en een zucht plaatsvinden, maar we zijn optimistisch dat hetgeen we nu gaan invoeren kan leiden tot een veel betere spelervaring voor iedereen in de toekomst.

    We willen jullie graag bedanken voor alle geduld die velen van jullie hebben getoond, voor je passie voor dit spel en voor jullie voortdurende steun. Onze bijzondere dank gaat uit naar het Moderator Team, die vaak vele negatieve opmerkingen moeten verduren, ondanks het feit dat ze helemaal geen actieve rol spelen in de ontwikkeling van het spel. Het heeft ons goed gedaan om toch hier en daar enkele positieve berichten van steun aan hen te lezen van sommigen van jullie, die gelukkig wel de moeilijke positie begrijpen waarin deze moderators vaak worden geplaatst. Hoewel ze part noch deel hebben aan de ontwikkeling van het spel, zijn de moderators onontbeerlijk voor ons om jullie feedback aan ons door te geven, en het forum in goede banen te leiden. Zij worden vaak net zo geraakt door de bugs en problemen als jullie zelf, maar zij blijven netjes en zich beschikbaar stellen om vragen te beantwoorden en alle informatie door te spelen zodra zij daarover beschikken.

    We hopen oprecht dat we jullie vertrouwen weer kunnen terugwinnen en dat de veranderingen in ons productieschema het effect zullen geven wat wij voor ogen hebben en zelf in geloven.

    Nogmaals onze diepste verontschuldigingen en – zoals altijd – bedankt!

    Your Community Team

  •  <3<3<3<3  merry chrismas 
  • Jubbie (NL1)Jubbie (NL1) NL1 Posts: 8
    Soms ben ik bang dat het van kwaad tot erger gaat. Na de update van vanmiddag ben ik nu het eiland kwijt.......

    Maar even rustig afwachten.

    Jubbie
  • francky1 (NL1)francky1 (NL1) NL1 Posts: 5
    alle tenten van eventen zijn weg , eiland is verdwenen en we kunnen niks oogsten 
    alleen de chat werkt nog 
    magy
  • Marja (NL1)Marja (NL1) NL1 Posts: 26
    ha ha ha ha ha had ik gedacht dat je de ingesneeuwde uiterlijkheden als compensatie kreeg, moet je flink wat goud voor betalen...........de coop boomgaard is zeker nog onderweg want die zat er niet bij.
  • grrr (NL1)grrr (NL1) NL1 Posts: 664
    De compensatie komt pas met de update van morgen, die van vandaag was een "voorbereidende" update.

    https://community.goodgamestudios.com/bigfarm/en/discussion/comment/3751292/#Comment_3751292


  • Nou idd Marja dat noemen ze een compensatie, kost ons een vermogen aan goud als we dat willen.

    Begin ik dus nooit van zijn leven aan.

  • Misschien dat het na de update veranderd is?
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 14.12.2017
    ha ha ha ha ha had ik gedacht dat je de ingesneeuwde uiterlijkheden als compensatie kreeg, moet je flink wat goud voor betalen...........de coop boomgaard is zeker nog onderweg want die zat er niet bij.
    Waar jij op doelt is de sale aanbieding, die krijgen we al zolang als het spel bestaat regelmatig voorgeschoteld. Waarbij je voor (veel) goud een gewild item kunt kopen, terwijl datzelfde item voor heel weinig tot gratis te verkrijgen is in het spel zelf. Gewoon een van de 'addertjes onder het gras' en een kwestie van je hersens gebruiken  ;), zoals dit spel vól zit met uitdaginkjes = dus niet al te gauw vallen voor een snelle pop-up, eerst nadenken of je dat item niet in een andere modus hebt gezien.

    Het "ingesneeuwde kippenhok" uiterlijk krijgen we inderdaad als onderdeel van de compensaties, maar pas als de eigenlijke update plaats vindt, verschijnen die compensaties in onze inventaris/boerderijmanagement. Zoals aangegeven in de nieuwsbulletins/aankondigingen hoger op deze pagina.

    Nou idd Marja dat noemen ze een compensatie, kost ons een vermogen aan goud als we dat willen.

    Begin ik dus nooit van zijn leven aan.

    Zie mijn antwoord hierboven aan Marja.... even de laatste nieuwsbulletins/aankondigingen lezen mensen, voordat je gaat lopen mopperen om niks!
    Post edited by Jiesta (NL1) on
  • grrr (NL1)grrr (NL1) NL1 Posts: 664
    Lees nou gewoon de aankondiging, is nota bene hapklaar voor je vertaald.
    Bij de update van vandaag krijgt iedereen 1x sneeuwhuisje en 1x sneeuwkippenhok uiterlijk.
    Voor de rest moet je ze gewoon kopen, tegen de gewoonlijke, inderdaad fantasierijke goud bedragen.
  • suus2005 (NL1)suus2005 (NL1) NL1 Posts: 80

    Goedemiddag,

    Is er misschien al iets bekend wanneer de update plaatsvindt?

    Groeten,

    suus2005


  • flynn (NL1)flynn (NL1) NL1 Posts: 49

    kan niet meer inloggen sinds de up date

  • Ik heb het zelfde probleem
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 15.12.2017

    (CuddlyFoxes; 14-12-2017; 17:05 u)


    V E R T A L I N G


    Hallo allemaal!

    De UPDATE van vandaag is gepland tussen 17.30 - 18.30 u CET

    • Coops zullen weer in de juiste ranglijsten geplaatst worden
    • Het Kerst Event zal kort na de Update starten
    • ranglijstbeloningen voor het Goudvisredding Event zouden nu goed moeten werken



    (CuddlyFoxes; 14;12;2017; 18:04 u)


    V E R T A L I N G



    Hallo allemaal,

    Om de coops weer hersteld te krijgen in de competities moet het team een heel aantal gegevens terughalen, wat een aantal uren zal duren. Om deze reden zal de CK timer verwijderd worden en morgen weer geactiveerd worden nadat het benodigde proces is geklaard (waarschijnlijk rond het middaguur). 

    Het kan echter zijn dat de teaser dan slechts 1-2 uur beschikbaar is voor het stemmen, maar we kunnen er dan tenminste van verzekerd zijn dat de coops in de juiste competities opgenomen zijn.




    banner designed by Anjea (FR1)

    Post edited by Jiesta (NL1) on
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    Related image
    GGS had besloten de servers net zolang down te laten totdat de problemen opgelost waren ....

    Als het goed is moeten de servers nu een voor een weer tot leven komen,
    vanaf ongeveer 19.27 uur !!
  • veh (NL1)veh (NL1) NL1 Posts: 134
    ik heb me al dikwijls druk gemaakt in het spel maar als het goed is mag het ook gezegd worden. De compensaties die ze telkens geven voor het ongemak mogen er best zijn en deze maal hebben ze , m.i., toch
    heel hard hun best gedaan. Bedankt BF 
  • moet je bij een cooperatie aansluiten om dorpsdollars te gebruiken?


                   groetjes hennie61

  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    Related image
    Bevestigd door 1 van onze moderators in het forum:

    Het uitdelen van de compensaties is (gedeeltelijk) mislukt. Sommigen kregen iets, anderen helemaal niks. Daarom wordt deze compansatieronde morgen over gedaan . Alle items zullen weer in deze volgende ronde zitten - dus diegenen die wel 1 of 2 compensaties hebben ontvangen, mogen deze behouden en krijgen morgen het hele pakket gewoon weer.
    Niemand wordt buitengesloten ... ook spelers die geen lid zijn van een coop zullen deze compensaties ontvangen.




  • Ik sluit me helemaal aan bij de woorden van veh.

    Wij zijn erg blij met de compensatie die we hebben ontvangen. Vooral die vrije uitloop stallen zijn erg leuk:-)

    Bedankt Big Farm :-)

This discussion has been closed.