Home EN General Discussions & Questions

Join the official Goodgame Big Farm Discord today!Join our Big Farm Discord Server


Are you looking for a community of like-minded farmers to discuss your farming experience with? Look no further than the GoodGame Big Farm Discord Server!


Our server is the perfect place to connect with other farmers from around the world. Whether you're looking to chat about strategy, share tips and tricks, or just make new friends, our community has got you covered.


And that's not all - as a member of our Discord server, you'll also have access to exclusive giveaways and other special events. It's the perfect way to stay up to date on all the latest news and updates from GoodGame Studios.


So what are you waiting for? Join the GoodGame Big Farm Discord Server today and start connecting with fellow farmers from all over the world. Just click here to join the fun!

Help offered for Dutch players (hulp aangeboden voor NL spelers)

1175244

Comments

  • Stefan7 (INT1)Stefan7 (INT1) Posts: 1
    edited 05.12.2017

    Kun je ook het grote huis upgraden? Die geeft nl ook 50 extra opslag. Ik zag dat het inmiddels is opgelost, maar voor als je er weer tegenaan loopt.
    Hoi Wilma, 
    Jammer genoeg kon dat ook niet.
    De reden dat het ineens wel lukte was dat de booster voor de boomgaard afgelopen was 
    Daardoor was het totaal aantal appels lager dan de inhoud van mijn  opslag.
    Toen lukte het oogsten wel...
    Bedankt in ieder geval voor je reactie!
    (familie van JannyD)
  • tientje64 (NL1)tientje64 (NL1) NL1 Posts: 104
    Bij ons werkt de CHAT niet behoorlijk .... berichten worden niet ontvangen of pas heel veel later, of komen bij de verkeerde terecht.
    Lastig nu bij hét jaarlijkse event waarbij juist zeer veel communicatie nodig is!

    Ik lees hier niets over in het forum (of heb verkeerd gekeken) ... Hebben meer coops op de NL server NL1 hier last van?

    THX!
    Hier ook geen last van. 
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 08.12.2017


    (samenvatting van meerdere Bulletins & posts van moderators)




    Er is nu een hotfix aan de gang om verdere onverwachte downtimes van servers of partner portalen te proberen voorkomen (wij op NL1 server hebben hier verder geen last van gehad maar sommige andere servers wel).

    Ook zijn sommige servers om middernacht (lokale tijd) overgegaan naar hoofdstuk 2 van het Kerst Event, dus voor hen vroeger dan eea moest. Kennelijk zien zij nu meer uren staan bij hoofdstuk 2. (Ook hier heeft onze server NL1 geen last van aangezien wij binnen de leidende tijdzone CET zitten). GGS zoekt nog naar een oplossing voor de andere servers.


    Image associe

    Voor alle spelers die niet de Goudvisredding beloningen hebben ontvangen:
    Hier wordt nog steeds aan gewerkt, want kunnen eea nog niet achterhalen, hetgeen het onmogelijk maakt om te kunnen nagaan wie hierdoor wel benadeeld is en wie niet.
    Voorlopig kun je het beste Support eea laten weten, alhoewel ook zij geen antwoord kunnen geven voordat eea achterhaald is. Als je reeds een ticket aan Support gezonden hebt, doe dit dan svp niet nog eens, het heeft nl geen enkele zin en hierdoor wordt de stapel en dus de achterstand alleen maar groter.





    banner made by Jonquille6 (FR1)




    Post edited by Jiesta (NL1) on
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 08.12.2017


    (CuddlyFoxes; 6-12-2017; 19:13 u)


    V E R T A L I N G



    Er komt een roll-back op alle servers vanwege het feit dat sommige spelers niet kunnen doneren in fase 3 van het Kerst Event. Het spel wordt dus 30 minuten teruggezet om diegenen die hun donaties niet hebben kunnen doen de kans te geven goed te eindigen.




    banner made by Jonquille6 (FR1)

    Post edited by Jiesta (NL1) on
  • Hoi allemaal,

    bij minstens 4 spelers is de kerstboom (event) verdwenen bij inloggen of refreshen.

    Hoe komt dit?
    Wordt dit weer rechtgezet en zo ja, wanneer?

    Meerdere spelers last van?

    Groetjes.
  • kwebje (NL1)kwebje (NL1) NL1 Posts: 6
    bij onze coop is dat ook het geval al bij meerdere spelers....
  • Mummie (NL1)Mummie (NL1) NL1 Posts: 149
    jullie staan wel gewoon in de lijst en de teller gaat door als je oogst. althans bij onze coop
    zou het allemaal even controleren en gewoon doorgaan

  • flynn (NL1)flynn (NL1) NL1 Posts: 49
    Hoi allemaal,

    bij minstens 4 spelers is de kerstboom (event) verdwenen bij inloggen of refreshen.

    Hoe komt dit?
    Wordt dit weer rechtgezet en zo ja, wanneer?

    Meerdere spelers last van?

    Groetjes.

    ja hier ook het geval


  • jullie staan wel gewoon in de lijst en de teller gaat door als je oogst. althans bij onze coop
    zou het allemaal even controleren en gewoon doorgaan

    Wat bedoel je hier juist mee?
    Welke lijst?

    Alvast bedankt
  • grrr (NL1)grrr (NL1) NL1 Posts: 664
    Nieuws op het forum:
    Kerstevent gestopt wegens fouten, servers vielen er door uit.
    Wordt later weer opgestart, niet bekend wanneer, compensatie wordt besproken.

    https://community.goodgamestudios.com/bigfarm/en/discussion/168114/announcement-important-info-about-christmas-preparations-event

  • Hoi ik heb nu toch een vraagje, bij ons zijn de kerstbomen dus ook verdwenen Is het nu verstandig om toch producten te oogsten (ook al weet je niet precies wat je nodig hebt) in de hoop dat het mee telt? 
  • Dat vraag ik mij ook af.
    Moeten we gewoon doorgaan met het produceren en oogsten van de gevraagde goederen of niet?

    Groetjes.
  • suus2005 (NL1)suus2005 (NL1) NL1 Posts: 80

    dat vragen wij ons dus ook af, lees wel dat er een aangepaste versie van hoofdstuk 2 komt. Er wordt herstart op een later tijdstip.

    Wij oogsten niet omdat het event is gestopt en denken dus dat het niet mee telt.

    Groeten,

    suus2005

    de bonte koe

  • plusser (NL1)plusser (NL1) NL1 Posts: 11
    hallo ik zie kerstboom nergens meer, is vanmiddag  ineens weg.
    Wim
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 15.01.2018
    hallo ik zie kerstboom nergens meer, is vanmiddag  ineens weg.
    Wim

    Klopt .... het hele Kerst Event is weggehaald ivm heftige problemen op verschillende servers (deze problemen hadden we niet op onze NL1 server, maar dit neemt niet weg dat eea uiteraard voor alle servers speelbaar moet zijn). 
    GGS developers zijn er mee bezig .... het Kerst Event zal later terug komen en dan hoofdstuk 2 in een aangepaste vorm.... Hoe / wat en wanneer is nog onduidelijk, zodra er meer nieuws te melden valt, horen we dat.

    dit soort zaken worden altijd gemeld in het Nieuws Bulletin vd Moderators of onder "Announcements", draadjes die je standaard vooraan op de inhoudspagina vindt:

    https://community.goodgamestudios.com/bigfarm/en/discussion/168114/announcement-important-info-about-christmas-preparations-event#latest

    Verder @plusser (NL1) is het misschien goed voor jou om te weten dat er ook een NL draadje is waar wij Nederlanders gewoon Nederlands kunnen schrijven. Hier helpen en beantwoorden NL spelers elkaar en worden ook de officiële aankondigingen vertaald:

    https://community.goodgamestudios.com/bigfarm/en/discussion/31508/help-offered-for-dutch-players-hulp-aangeboden-voor-nl-spelers

    Post edited by Jiesta (NL1) on
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 08.12.2017

    (WascallyWabbit; 07-12-2017; 12:53 u)


    V E R T A L I N G


    Hallo Big Farmers!

    Wij moeten helaas het hele Kerstmisvoorbereidingen Event stop zetten, omdat het té veel grote problemen op verschillende servers oplevert. Het event zal later herstart worden met hoofdstuk 2 in aangepaste vorm. Hoe, wat en wanneer is nog onduidelijk ... zodra er meer nieuws komt melden we ons weer! Een compensatie wordt intussen besproken.

    Onze excuses voor alle ongemak!


    Jullie BF Team




    banner made by Anjea (FR1)
    Post edited by Jiesta (NL1) on
  • ljr (NL1)ljr (NL1) NL1 Posts: 47
    Het lijkt erop dat de oogsten gewoon doortellen, ook voor spelers , die de werkplaats niet meer zichtbaar hebben : de percentages lopen ondanks dat toch op. Tenzij er een roll-back komt....
  • suus2005 (NL1)suus2005 (NL1) NL1 Posts: 80
    ljr (NL1) said:
    Het lijkt erop dat de oogsten gewoon doortellen, ook voor spelers , die de werkplaats niet meer zichtbaar hebben : de percentages lopen ondanks dat toch op. Tenzij er een roll-back komt....

    ljr, hoe kun je dat zien dat de percentage's toch oplopen?

    Groeten,

    suus2005

  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 07.12.2017
    ljr (NL1) said:
    Het lijkt erop dat de oogsten gewoon doortellen, ook voor spelers , die de werkplaats niet meer zichtbaar hebben : de percentages lopen ondanks dat toch op. Tenzij er een roll-back komt....

    ljr, hoe kun je dat zien dat de percentage's toch oplopen?

    Groeten,

    suus2005


    Suus2005 is me voor want dat vroegen wij ons ook af: waar kun je dat zien?

    Voorlopig farm ik niet voor de Kerstlijst van het event, de gebouwen die vrij zijn gebruik ik om andere producten bij te farmen, en de andere gebouwen oogst ik voorlopig niet (moet nog stofzuigen dus komt goed uit  ;) ). Daarnaast heb ik het vermoeden dat er al een roll-back is geweest, want ik zie zaken op mijn farms die die ik allang geoogst of anderszins afgehandeld had.


    EDIT: 14:52 u:
    een van de moderators heeft inmiddels aangeraden de oogsten voor de Kerstlijst maar vast te houden tot nader order!!!
  •  :D:D
     
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 08.12.2017

    (WascallyWabbit; 07-12-2017; 14:37 u)


    V E R T A L I N G




    *******************************************
    KERST EVENT STATUS RAPPORT
    *******************************************


    Hallo allemaal,

    Zoals jullie allemaal gemerkt hebben heeft de Kerstman wat technische problemen.

    Tot nu toe is dit wat we weten:

    • Niemand heeft nog de deco voor hoofdstuk 1 ontvangen
    • EN, US, AU, IN & LT zijn allemaal verder gegaan met hoofdstuk 2 vóórdat de timer voor Hoofdstuk 1 verlopen was en hoofdstuk 2 werkt wel, maar hier en daar is de voortgang teruggezet met de hotfix en jullie hebben allemaal verschillende verliezen geleden.
    • SKN, NL en INT zijn allemaal wel goed in hoofdstuk 1 blijven doorgaan volgens de timer, maar hebben nu geen toegang tot het event vanwege opduikende 'error pop-ups'.
    Al deze problemen zijn gerapporteerd aan het Team en eea zal opgepakt worden door het hele Team zodra ze morgenochtend op kantoor komen. Als je iets bemerkt binnen het Event wat hierboven nog niet genoemd is, vermeld dat dan svp in het actuele discussiedraadje en begin svp géén nieuwe draadjes, omdat dit ons alleen maar meer werk geeft in het moeten samenvoegen van al die draadjes. We houden nu liever alle feedback op één plek, opdat we geen enkele rapportage missen!

    Dank voor jullie medewerking en geduld in dezen, zodra er meer nieuws is vermelden we dat!!



    PS: ondertussen is bekend dat er ook wat inlog problemen zijn op de servers INT1, DE1 en IT1, dus als je daar op dit moment ingelogd bent, adviseren we  je niet te herloggen omdat je dan de connectie waarschijnelijk kwijt bent.




    banner made by Anjea (FR1)



    Post edited by Jiesta (NL1) on
  • @Jiesta (NL1)

    Wil die edit zeggen dat we het gevraagde op de lijst moeten verzamelen?

    Nogal lastig als je niet weet wat je moet verzamelen,
    want sommigen hebben dat niet genoteerd op een briefje.

    Groetjes.
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 08.12.2017
    @Jiesta (NL1)

    Wil die edit zeggen dat we het gevraagde op de lijst moeten verzamelen?

    Nogal lastig als je niet weet wat je moet verzamelen,
    want sommigen hebben dat niet genoteerd op een briefje.

    Groetjes.

    Dat betekent dat er geadviseerd wordt om NIET de gevraagde producten te oogsten die op je lijst staan  - het is nl zonde als een product nu oogstklaar is en wordt geoogst, maar die aantallen dan dus straks niet meegeteld blijken te worden in het event - terwijl sommige producties er 12 uur of langer over doen.

    Ik moet eerlijk toegeven dat ik precies in mijn hoofd heb welke producten ik moest verzamelen (ook al omdat ik daar een lijstje v bijhoud naast mijn pc) en daarenteboven zetten wij onze lijsten in de Chat, dus kunnen we dat teruglezen. 

    Als je eea niet genoteerd hebt of in je hoofd hebt, dan zou ik gewoon doorfarmen, of alleen die oogsten ongemoeid laten van de producten die je welllicht wel onthouden hebt. Ikzelf heb me maar geschikt in een BF vrije middag, kan ik lekker andere dingen doen (van een nood een deugd maken zeg maar).
    Post edited by Jiesta (NL1) on
  • Brienna (NL1)Brienna (NL1) Posts: 23
    edited 07.12.2017
    Jammer alleen dat het zo lang duurt.
    Mijn halve boerderij heeft de productie stilstaan sinds vroeg vanmiddag. Heb uiteindelijk mijn velden maar gewoon geoogst (zonde van de speciale zaden die ik gebruikt had, maar wilde ook niet langer wachten, had de velden nodig voor mais e.d. om voer te kunnen maken :neutral: )

  • (WascallyWabbit; 07-12-2017; 14:37 u)


    V E R T A L I N G




    ****************************************
    KERST EVENT STATUS REPORT
    ****************************************


    Hallo allemaal,

    Zoals jullie allemaal gemerkt hebben heeft de Kerstman wat technische problemen.

    Tot nu toe is dit wat we weten:

    • Niemand heeft nog de deco voor hoofdstuk 1 ontvangen
    • EN, US, AU, IN & LT zijn allemaal verder gegaan met hoofdstuk 2 vóórdat de timer voor Hoofdstuk 1 verlopen was en hoofdstuk 2 werkt wel, maar hier en daar is de voortgang teruggezet met de hotfix en jullie hebben verschillende verliezen geleden.
    • SKN, NL en INT zijn allemaal wel goed in hoofdstuk 1 blijven doorgaan volgens de timer, maar hebben nu geen toegang tot het event vanwege opduikende 'error pop-ups'.
    Al deze problemen zijn gerapporteerd aan het Team en eea zal opgepakt worden door het hele Team zodra ze morgenochtend op kantoor komen. Als je iets bemerkt binnen het Event wat hierboven nog niet genoemd is, vermeld dat dan svp in het actuele discussiedraadje en begin svp géén nieuwe draadjes, omdat dit ons alleen maar meer werk geeft in het moeten samenvoegen van al die draadjes. We houden nu liever alle feedback op één plek, opdat we geen enkele rapportage missen!

    Dank voor jullie medewerking en geduld in dezen, zodra er meer nieuws is vermelden we dat!!



    PS: ondertussen is bekend dat er ook wat inlog problemen zijn op de servers INT1, DE1 en IT1, dus als je daar op ditmoment ingelogd bent, adviseren je niet te herloggen omdat je dan de connectie waarschijnelijk kwijt bent.



    Ik ben ook bij Rudolf bij de kalender wat ik gister geopend had kwijt.
    De rest heb ik wel. 
    Heeft dat ook hier wat mee te maken?
    Het kost 2880 goud om opnieuw te openen ga ik niet doen.
    Ik hoop dat dat ook gecompenseert gaat worden.
    Want ik heb hem wel geopend gister.
  • Marja (NL1)Marja (NL1) NL1 Posts: 26

    Deco ter compensatie voor de problemen met het Kerstevent is werkelijk hilarisch: deco heeft nl. GEEN  medewerkerstevredenheidspunten.

  • Marja (NL1)Marja (NL1) NL1 Posts: 26
    En als dit onze deco had moeten zijn voor hoofdstuk 1 klopt ook daar weer niets van.
  • Ajeba (NL1)Ajeba (NL1) NL1 Posts: 13

    :) Dit is de deco van hfdst 2 ...

  • oma sonia (NL1)oma sonia (NL1) NL1 Posts: 31
    ik kan nu helemaal niet inloggen. Hoe gaat dit dan verder met de harde werker , ik kan dus mijn vissen niet binnenhalen ;(
This discussion has been closed.