Home EN General Discussions & Questions

Join the official Goodgame Big Farm Discord today!Join our Big Farm Discord Server


Are you looking for a community of like-minded farmers to discuss your farming experience with? Look no further than the GoodGame Big Farm Discord Server!


Our server is the perfect place to connect with other farmers from around the world. Whether you're looking to chat about strategy, share tips and tricks, or just make new friends, our community has got you covered.


And that's not all - as a member of our Discord server, you'll also have access to exclusive giveaways and other special events. It's the perfect way to stay up to date on all the latest news and updates from GoodGame Studios.


So what are you waiting for? Join the GoodGame Big Farm Discord Server today and start connecting with fellow farmers from all over the world. Just click here to join the fun!

Help offered for Dutch players (hulp aangeboden voor NL spelers)

1173244

Comments

  • sarinc (NL1)sarinc (NL1) NL1 Posts: 87
    je kunt de goudviskorrels ook op je hoofdfarm maken hiervoor heb je wilde bloemen en kool nodig. Op de lekkerbek heb je meer ingredienten nodig zoals melk en amandelen.
  • ik ben er inmiddels ook uit;

    vlokken maak je op de hoofdfarm en deze worden automatisch in de kom gedaan

    korrels maak je in de watermolen op de lekkerbek die moet je zelf in de dorpsvijver deponeren

    visaas kan je gewoon bij oleg gebruiken door op het goudvisje te klikken, dan zie je dat de goudvis in het water(vijver) gegooid wordt

    groet

  • suus2005 (NL1)suus2005 (NL1) NL1 Posts: 80
    goedemiddag,

    Zodra het event start, kun je door Oleg te bezoeken een taak krijgen welke je opdraagt een goudvis te vangen in het mini-visspelletje.

    Heeft iemand een idee hoe dit moet?
    Ik ben wel via Oleg bezig om die goudvissen te laten vangen maar dat wordt een kostbare bezigheid.

    groeten,
    suus2005
  • oma sonia (NL1)oma sonia (NL1) NL1 Posts: 31

    ik ben er inmiddels ook uit;

    vlokken maak je op de hoofdfarm en deze worden automatisch in de kom gedaan

    korrels maak je in de watermolen op de lekkerbek die moet je zelf in de dorpsvijver deponeren

    visaas kan je gewoon bij oleg gebruiken door op het goudvisje te klikken, dan zie je dat de goudvis in het water(vijver) gegooid wordt

    groet

    hallo, Maar hoe zie je dan dat er genoeg vissenaas is om op goudvissen te vissen? Waar kan je zien hoeveel aas je nog hebt ?  groetjes   Sonia
  • grrr (NL1)grrr (NL1) NL1 Posts: 664
    Als je op Oleg klikt en viskoffer kiest in het ringmenu, zie je bij de tab aas het goudvis-aas staan, dit sleep je naar je viskoffer.
    Als je gaat vissen zie je in het menu links een goudvis staan, hier op klikken en het aas toevoegen, dan komt er per 1 stuks aas een goudvis in het water.
  • Mummie (NL1)Mummie (NL1) NL1 Posts: 149
    @Jiesta (NL1), ik had de kattenpaal al lang staan dus al reeds voor deze update, meteen toen dit aangekondigd werd heb ik deze geplaatst. Ik heb alles gedaan cache geleegd etc. en opnieuw opgestart maar hij telt nog steeds niets mee.

    Flauw! Het lijkt erop dat je dan idd toch Support moet schrijven!
    hier ook nog steeds geen kattebelletjes op de lekkerbek. ook ik had de krabpaal meteen gezet toen dit kon. ook geen compensatie voor de verdwenen kattebelletjes. zelf de krabpaal WEER moeten kopen.
    ding is ook niet te slopen. staat dus nu gewoon in de weg te niksen
  • suus2005 (NL1)suus2005 (NL1) NL1 Posts: 80
    Als je op Oleg klikt en viskoffer kiest in het ringmenu, zie je bij de tab aas het goudvis-aas staan, dit sleep je naar je viskoffer.
    Als je gaat vissen zie je in het menu links een goudvis staan, hier op klikken en het aas toevoegen, dan komt er per 1 stuks aas een goudvis in het water.
    Dank je wel grrr dat is precies wat ik zocht. 
  • oma sonia (NL1)oma sonia (NL1) NL1 Posts: 31
    Als je op Oleg klikt en viskoffer kiest in het ringmenu, zie je bij de tab aas het goudvis-aas staan, dit sleep je naar je viskoffer.
    Als je gaat vissen zie je in het menu links een goudvis staan, hier op klikken en het aas toevoegen, dan komt er per 1 stuks aas een goudvis in het water.
    heb het geprobeerd en was leuk  , maar de goudvis verstopt zich soms achter een andere vis zodat je die aan de lijn krijgt  LOL
  • Ik weet niet of jullie dat al gezien hebben maar je kan ook Oleg 45 min op 5 goudvis laten vissen en 22 uur op 30 goudvis. en dan heb je geen aas nodig.
  • oma sonia (NL1)oma sonia (NL1) NL1 Posts: 31
    goudvisaas maak je in de molen met de vlooien die je krijgt als je stallen oogst. dat aas gebruik je als je zelf gaat vissen met het minispel, ipv Oleg. Maar dan moet in je viskoffer wel goudvisaas zitten. Als je in het spelletje zit om zelf te vissen druk je op het labeltje met goudvisaas en dan verschijnt er 1 goudvis bij de andere vissen. Druk je nog eens op dat labeltje dan valt er nog een goudvis tussen de andere vissen. Dan kan je je hengel uitwerpen en de goudvis zelf vissen . Véél plezier :0

  • Wanneer jezelf gaat vissen en de goudvis verstopt zich, eruit en er weer in net zolang tot hij boven zwemt. Logisch die vis wil niet in een kom, dus laat zich niet zomaar vangen, haha.

    Heb zelf ook zo mijn probleempjes gehad maar luitjes, het is allemaal nieuw en groots en alles wat zo aangepakt wordt heeft kinderziektes.

    Dus niet  narrig worden , je probleem hier rustig neerleggen. Er is altijd wel iemand die een oplossing heeft.

    Ik zag dat george alweer met zijn trekker langs komt, dus wie weet

    groetjes en een fijne goudvissen vangst en vannacht diepzee vissen, doeii

  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 22.11.2017


    (WascallyWabbit; 21 november 2017; 17:45 u)


    V E R T A L I N G



    Hallo Big Farmers,

    Er is rond 16:00 uur CET een hotfix:

    - Ringmenu: Laatste-zaad-zaaien knop werkt niet / wordt niet weergegeven nadat je Eventzaden hebt gezaaid
    - Kattenbedeltjes droppen niet als je Goudvis korrels oogst van de molen
    - de aasproductie en het Oleg uit vissen zenden blijkt bij sommige spelers niet beschikbaar te zijn
    - problemen rond de kattenbedeltjes - we proberen eea rond de krabpaal nog steeds / alweer te herstellen
    - we doen een poging om het probleem waarom servers plots down gaan, aan te pakken




    banner designed by Jonquille6 (FR1)

    Post edited by Jiesta (NL1) on
  • suus2005 (NL1)suus2005 (NL1) NL1 Posts: 80
    goedemiddag,

    daar zijn we weer. Er vallen blauwe beestjes op de hoofdboerderij (stallen). Iemand een idee waarvoor dit is?

    Groeten,
    suus2005
  • grrr (NL1)grrr (NL1) NL1 Posts: 664
    De blauwe beestjes zijn de wat minder enge versie van de vlooien :D
  • suus2005 (NL1)suus2005 (NL1) NL1 Posts: 80
    De blauwe beestjes zijn de wat minder enge versie van de vlooien :D
    haha ja zag ze ineens erin staan.
  • tientje64 (NL1)tientje64 (NL1) NL1 Posts: 104
    edited 21.11.2017
    een probleem: de kattenkrabpaal- paleis is van mijn lekkerbekfarm verdwenen, hij stond naast het hondenhok en nu is die weg,  krijg dus ook geen kattenbedeltjes meer, ik had al heel veel bedeltjes verzamelt wat ik had vanaf de 1ste dag  op elke farm een kattenkrappaal- paleis gebouwd.  Niet fijn dat er zomaar dingen verdwijnen op de farm. 


  • Hannibal123, zie hieronder een plaatje van de molen

    Heel zichtbaar? Ik denk het niet.


    Hopelijk kun je hier wat mee. Succes

    Zo ver was ik al, maar daar had ik de optie niet om voer te maken, nu zojuist aangemeld en nu is de optie er wel, bedankt voor je reactie.
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 22.11.2017


    (WascallyWabbit; 21 november 2017; 17:51 u)



    V E R T A L I N G



    Hallo boeren!


    Naar aanleiding van alle problemen ontstaan rond het Wereldwijd Kampioenschap (WWK) hebben we compensaties gepland tussen 22 en 28 november in de volgende vorm: er zullen sommige events & boosters gedraaid worden voor jullie, teneinde geweldige beloningen te kunnen vangen en jullie kansen in de WWK te vergroten.

    - vuurwerkbooster (dit zal het aantal watervlooien drops vwb het actuele Goudvisredding Event ook verhogen)
    - Meer Zomertoeristen zullen je Biologische Markt bezoeken (hoger level beloningen!)
    - booster tbv kortere trainingsrondes van je paarden
    - Het "zieke Piggles" en het "Bijen zijn zoek" event zullen ook gedraaid worden
    - Verder zal de gebruikelijke 20% korting op aanbiedingen voor Bibliotheekboeken, gebouwen etc, verhoogd worden naar 30% tijdens genoemde periode.

    Deze compensatie-beloningen zullen op verschillende tijden gedraaid worden tijdens de genoemde periode - de vuurwerk- en de paardentrainingsboosters zullen wel continue lopen vanaf vanavond *) CET.

    Het Vis HWE zal vannacht om 23:59 uur starten.*)


    Dank en veel plezier!


    *) houd er rekening mee dat deze aankondiging gistermiddag is geplaatst (dus het Vis HWE loopt reeds en de vuurwerk- en paardentrainingsboosters starten vanavond)!




    banner designed by Anjea (FR1)
    Post edited by Jiesta (NL1) on
  • Kan Iemand mij uit leggen hoe ik een boot kan kopen ? ik heb level 21 bij het vissen .
     snap niks van dit spel .
    zou fijn zijn als er een Nederlandse Big Farm groep zou zijn .
  • sarinc (NL1)sarinc (NL1) NL1 Posts: 87
    pleumeekers heb je alle opdrachten van Oleg voltooid?
    Dan pas kun je een boot kopen.

    groeten,
    sarinc
  • oma sonia (NL1)oma sonia (NL1) NL1 Posts: 31
    een vraagje: ik heb vél goudvisjes , ga ik die kwijtspelen als ik van coop ga veranderen ?
  • Ik denk dat je de goudvisjes niet kwijt raakt. Maar de coop waar je nu in zit wel in dorps geluk zal kwijt raken door je vertrek.
  • Jubbie (NL1)Jubbie (NL1) NL1 Posts: 8
    Goedenmiddag iedereen,

    Heeft iemand een idee hoeveel goedvissen je moet vangen voordat er een goudvis in de dorpsvijver verschijnt?

    Groetjes

    Jubbie
  • suus2005 (NL1)suus2005 (NL1) NL1 Posts: 80
    Jubbie volgens mij zoals ik het begrijp zullen deze na het event in de vijver zichtbaar zijn. Daar zullen ze gevoerd moeten worden als het event afgelopen is.
  • Jubbie (NL1)Jubbie (NL1) NL1 Posts: 8
    Dank Suus,

    Ik wacht het maar even rustig af.
  • oma sonia (NL1)oma sonia (NL1) NL1 Posts: 31
    Ik denk dat je de goudvisjes niet kwijt raakt. Maar de coop waar je nu in zit wel in dorps geluk zal kwijt raken door je vertrek.
    Ik ga het binnen een paar dagen eens proberen  ;)
  • goedemiddag,

    daar zijn we weer. Er vallen blauwe beestjes op de hoofdboerderij (stallen). Iemand een idee waarvoor dit is?

    Groeten,
    suus2005

    suus, deze vlooien doe je in de molen op de hoofdfarm. dit aas kan je gebruiken om zelf goudvissen mee te vangen (mini spel).  aas bevindt zich in de viskoffer van Oleg. goede visvangst
  • oma sonia (NL1)oma sonia (NL1) NL1 Posts: 31
    Kan Iemand mij uit leggen hoe ik een boot kan kopen ? ik heb level 21 bij het vissen .
     snap niks van dit spel .
    zou fijn zijn als er een Nederlandse Big Farm groep zou zijn .
    hallo pleumeekers, op dit forum kun je terecht met al je problemen en kan je ook anderen helpen :wink:  
  • Kan iemand me vertellen hoe de goudvisvijver werkt? Ik heb aas,  voer, ik vang goudvissen via Oleg, maar kan niets doneren bij de vijver.
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 25.11.2017
    Kan iemand me vertellen hoe de goudvisvijver werkt? Ik heb aas,  voer, ik vang goudvissen via Oleg, maar kan niets doneren bij de vijver.

    EVEN VOOR JOU en al die anderen die mij hierover een mail hebben gezonden met vragen:


    - GOUDVISAAS: Kun je in je molen op Hfd-farm maken van de watervlooien die je verzamelt bij het farmen en gebruik je in de minigame 'vissen' om zelf naar goudvissen te vissen (eerst de viskoffer ermee vullen, dan naar minigame om het aas daar 'los' te laten in het water, dan op de goudvissen die ontstaan vissen). Als je Oleg erop uit stuurt, dan heb je geen aas nodig. Aas kent een opslaglimiet! Maak er dus niet teveel van, want dan bevries je je molen, en de enige manier om er vanaf te komen is tóch zelf gaan vissen.

    - GOUDVISKORRELS: Maak je in je molen op Hfd-farm én in de watermolen op Lekkerbekfarm (gebruikt andere ingrediënten). Gebruik je om NA beëindiging event de goudvissen in de dorpsvijver (alwaar de goudvissen vanuit de vissenkom automatisch heen gaan NA beëindiging event) te voeren / in leven te houden. Kent een opslaglimiet; surplus kun je gewoon verkopen indien je er teveel hebt. Dus: nu zie je nog geen vissen in de dorpsvijver, deze verschijnen daar pas ná het event geëindigd is!

    Dit is het product wat je nu reeds kunt doneren aan de dorpsvijver: je moet eerst de korrels maken in je molen en daarna naar de vijver gaan om ze aldaar te kunnen doneren. Na beëindiging event dien je de vissen aldaar in die dorpsvijver in leven te houden met die korrels, dus goed om daar nu reeds een voorraadje van aan te leggen.

    - GOUDVISVLOKKEN: Maak je in je molen op Hfd-farm, en voer je aan de goudvissen in de vissenkom (zie eventauto op je parking, hier wordt aangegeven voor hoeveel dagen je nog voldoende vlokken hebt).  Kent klaarblijkelijk geen opslaglimiet; zodra je je molen oogst worden goudvissen meteen gevoerd. Let op het aantal dagen dat het event nog loopt, en maak dan dus niet teveel vlokken!




    Al deze 3 producten kun je vinden in het maalmenu van je molen: zie het 2e tabje (moeilijk te zien) met de goudvis erop: dit tabje kent 2 pagina's!! Goudviskorrels staan op de 2e pagina.

    Zie verder de uitleg in de officiële aankondiging van dit event op de voorgaande pagina van dit draadje:

    https://community.goodgamestudios.com/bigfarm/en/discussion/comment/3718869/#Comment_3718869

    en CrazyBigFarm heeft de pagina voor dit event in haar website ook alweer bijna klaar:

    http://crazybigfarm.tk/events/irregular/goldfish_rescue.htm (is in het Engels, maar duidelijk te volgen, de plaatjes helpen veel en cijfers zijn universeel)



    Post edited by Jiesta (NL1) on
This discussion has been closed.