Home EN General Discussions & Questions

Join the official Goodgame Big Farm Discord today!Join our Big Farm Discord Server


Are you looking for a community of like-minded farmers to discuss your farming experience with? Look no further than the GoodGame Big Farm Discord Server!


Our server is the perfect place to connect with other farmers from around the world. Whether you're looking to chat about strategy, share tips and tricks, or just make new friends, our community has got you covered.


And that's not all - as a member of our Discord server, you'll also have access to exclusive giveaways and other special events. It's the perfect way to stay up to date on all the latest news and updates from GoodGame Studios.


So what are you waiting for? Join the GoodGame Big Farm Discord Server today and start connecting with fellow farmers from all over the world. Just click here to join the fun!

Help offered for Dutch players (hulp aangeboden voor NL spelers)

1172244

Comments

  • oma sonia (NL1)oma sonia (NL1) NL1 Posts: 31
    Waarom is het harde werkers event herstart, met andere zaken die gevraagd worden? Ik had verschillende zaken klaar staan die opeen volgden, en nu is dat allemaal tevergeefs. 
    was bij ook het geval , is niet leuk zo
  • oma sonia (NL1)oma sonia (NL1) NL1 Posts: 31
    Is de testfarm nu gestart of niet?
    Ook bij mij geeft hij aan dat de ingevoerde naam ongeldig is kom er dus niet in.
    je kan terug op de testfarm maar! terug van 0 beginnen , ze hebben alles opgeschoond . Als je wil kan je bij mij in de coop ' de vlaamse coop' dan zijn we al met 2 en kunnen we toch iets meer doen ;)
  • Nelie (NL1)Nelie (NL1) NL1 Posts: 21
    Kan sinds gisteren de hotfix niet meer op de testserver. Ga het ook niet meer doen, heb voor de 3e keer alles opnieuw gestart. BF mag het zelf uitzoeken. De meeste leden van mijn coöp doen ook al niet meer mee.
    Is echt heel jammer, was best leuk en informatief, Zeker als er nieuwe uitdagingen inzaten.
    Maar nu net 1 x teveel.
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 16.11.2017
    Kan sinds gisteren de hotfix niet meer op de testserver. Ga het ook niet meer doen, heb voor de 3e keer alles opnieuw gestart. BF mag het zelf uitzoeken. De meeste leden van mijn coöp doen ook al niet meer mee.
    Is echt heel jammer, was best leuk en informatief, Zeker als er nieuwe uitdagingen inzaten.
    Maar nu net 1 x teveel.

    TESTSERVER is in de afgelopen weken telkens heel kort gestart om spelers snél iets te laten testen. Na de TESTtijd is de Testserver gelijk weer gesloten. Je kunt er dus niet altijd op ... 

    Je kunt de aankondigingen van deze TEST 1,2,3 mét vermelding van wat men wil dat we testen, altijd vinden in het Mod's News Bulletin draadje: 

    https://community.goodgamestudios.com/bigfarm/en/discussion/139945/mod-news-bulletin#latest

    We begrijpen dat heel veel spelers aan de testserver meedoen om leuk een 2e farm erbij  te hebben ... maar het is echt bedoeld om bepaalde spelelementen te testen en direct je commentaar/opmerkingen/verbetervoorstellen op het TESTSERVERforum te zetten. Farms opbouwen/uitbreiden is dus amper mogelijk, omdat GGS zich altijd het recht voorbehoud de Testserver te resetten of aan te passen naar hun goeddunken en/of ten gunste van het testen. Dit is allemaal meegedeeld & uitgelegd tijdens het opzetten van de Testserver.

    Soms gooit GGS de TS voor langere tijd open opdat men weer iets opbouwen kan, voor er weer specifiek om Tests gevraagd wordt ... maar eea kan dan dus gereset zijn.
  • Nelie (NL1)Nelie (NL1) NL1 Posts: 21
    Snap ik dat het vooral om het testen gaat, maar als je steeds opnieuw moet beginnen, kan je niks testen. Je komt gewoon niet ver genoeg. Ik heb hem zeker niet als 2e farm.

  • Corrinda (NL1)Corrinda (NL1) NL1 Posts: 5
    Hallo tot mijn grote verbazing is er geld afgeschreven terwijl ik geen goud gekocht had
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557

    Afbeeldingsresultaat voor broadcast icon
    Big Farm TV - Eerste Live TV-uitzending!



    voor diegenen die deze TV-uitzending gemist hebben, en er toch nieuwsgierig naar zijn - e.e.a. is op YouTube gezet:

    https://community.goodgamestudios.com/bigfarm/en/discussion/comment/3715962/#Comment_3715962 
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557


    Een onzer heeft de moeite genomen een samenvatting te maken van hetgeen in de TV-uitzending aan bod is gekomen. En ik heb daar een vertaling van gemaakt:

    Afbeeldingsresultaat voor broadcast icon
    Big Farm TV - Eerste Live TV-uitzending!



    V E R T A L I N G


    Hierna volgt een samenvatting van sommige onderwerpen waarover werd gesproken tijdens de TV uitzending met Dennis (Executive Producer) en Daniel (Community Manager) van GGS, dd woensdag, 15 november 2017.

    Link naar de volledige video:   www.twitch.tv/videos/201461273

    1. In de toekomst zullen events zwaarder worden beïnvloed door coöperatieve events; meer coop-HWE's, Coop-Uitdagingen en andere events waarbij de hele Coop moet samenwerken om de beloningen te kunnen binnen halen. Blijkbaar haalt men uit alle feedback dat een grote meerderheid onder de spelers liever de coöperatieve events hebben dan de individuele events. De wekelijkse Thema events zullen echter niet beïnvloed worden.
    2. Thanksgiving week, Black Friday en Cyber Monday zullen veel "speciale" goud aanbiedingen met zich meebrengen, waaronder ook een 500% bonus op gekocht goud. Bovendien zullen alle boosters op een bepaald moment tegelijkertijd draaien - Paardentrainer, Burenbonus (100%), Buurwerkboosters, etc.
    3. De besneeuwde achtergrond zal maandag 20 november a.s. geactiveerd worden.
    4. Santa's Wheel en Santa's Wishlist zullen rond midden december terugkomen in het spel. Er zullen wat nieuwe items inzitten t.o.v. vorig jaar.
    5. In december zal er een nieuwe versie (tijdelijke) van het Rad van Fortuin komen met een heleboel Kerstdecoraties!
    6. Per maandag 20 november zal - gedurende 10 dagen - alles wat je doet op je farm kattenbedeltjes droppen. DUURT DUS SLECHTS 10 DAGEN! Verder zal iedereen die op die datum een Kattenkrab- & Klimkasteel op zijn/haar Lekkerbekboerderij heeft, een éénmalige gift ontvangen van "tot honderdduizenden" kattenbedeltjes teneinde de opbouw van het Kattenkasteel te versnellen ... DUS ALLEEN OP DE LEKKERBEKBOERDERIJ!!

    Volgend jaar:

    1. Er komen 2 nieuwe Thema Events aan - De 'Food Truck' zal op de Lekkerbekfarm verschijnen, en een 'Bruiloftsplanner' zal verschijnen op de Bloemenfarm. Er is nog niks bekend over hoe vaak deze events zullen komen op deze farms, en of ze tegelijkertijd met (concurrerende) andere events op de Hoofdfarm zullen draaien. Meer informatie volgt later.
    2. De bestaande Thema Events zullen een extra pagina toegevoegd krijgen t.b.v. de spelers die het event "eerder" of "sneller" voltooien (m.a.w. zij zullen extra levels in het event kunnen spelen, level 7, level 8, etc.). Maar dit zal het bemachtigen van de deco niet beïnvloeden, eea is alleen maar opdat de 'snelle' spelers zich niet zullen gaan vervelen.
    3. De nieuwe CHAT zal niet ingame geïmplementeerd worden vóór volgend jaar. Er zijn nog steeds problemen mee.
    4. Er is gesproken over het nieuwe "Vulkaaneiland" (de 4e farm). Hieronder een plaatje zoals men deze op TV liet zien. Er zal een lange takenlijst voor ons komen die we moeten voltooien om deze farm te kunnen openen (zoals wij die kennen om de scheepswerf te kunnen openen), en om op deze farm te kunnen bouwen dienen we op de een of andere manier gebruik te maken van Yarnacle's boot (zie dorp), of een mechanisme zoals dat van de bakkerij. Het hoofddoel van dit eiland zal zijn het redden van dieren ... dieren verzorgen totdat ze weer genezen zijn en ze dan weer vrijlaten in het wild. Er zullen o.a. onderkomens zijn voor tijgers, hagedissen, gieren, etc.
    5. Op je "Vulkaan Farm" zul je weer een mijn aantreffen alwaar je juwelen of iets dergelijks zult kunnen delven, welke je weer kun gebruiken op je eerste 3 farms om daar de productie te kunnen boosten (duur onbekend).

    Volgende week start er een nieuw event:
    genoemd "Goldfish Rescue". Hier zullen individuele alsook cooperatieve spel-aspecten in zitten. In dit event zul je kleine wormen moeten verzamelen op je farm, en deze dan gebruiken als aas in het mini-visspel om goudvis mee te vangen. Voorts moet je voedsel malen in de molen voor die goudvissen en zodra je ze voert, vang je punten zoals in het HWE. Des te hoger en langer je punten lopen, des te mooier/beter is de decoratie die je bouwt.
    Uiteindelijk doet iedereen zijn/haar goudivssen in een vijver in het Dorp, waardoor ze DTP ontvangen voor de gehele coop. We moeten de goudvissen blijven voeren (frequentie onbekend), anders gaan ze dood en verliezen wij de DTP.
    Dit event draait eens per maand, en zal niet tegelijkertijd met de Coop Uitdaging vallen.

    Vulkaan Eiland
    Volcano Islandjpg



     Met dank aan / by courtesy of Southern (US1)

  • vlindertje30 (NL1)vlindertje30 (NL1) NL1 Posts: 195
    edited 17.11.2017
    Hoi allemaal,

    Ik had eerst iets anders gepost.
    Ik had een vraag,
    maar is niet meer van toepassing.
    Antwoord gevonden.
    Dus "post" nu aangepast.

    Een heel fijn en deugddoend weekend toegewenst!!!

    Groetjes.
    ;o)
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557



    Inmiddels staat de Officiële Aankondiging van de volgende UPDATE op het Engelse Forum; het "Goudvissen Event" zal morgen, 20/11 om 18.00 uur starten. Verder is er ook nieuws over de Kerstactiviteiten in de maand december.


    Ik probeer morgenochten de vertaling te maken en op dit NL draadje te zetten!
  • Hoi,

    vanaf vandaag zou je op de lekkerbek-farm bij alles kattenbedeltjes moeten ontvangen,
    maar hier nog niets hoor.
    Enkel bij de werknemers en de molen.

    Wanneer start dit precies?
    Ook pas vanavond als het Goudvissen-event start?

    Groetjes
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    Hoi,

    vanaf vandaag zou je op de lekkerbek-farm bij alles kattenbedeltjes moeten ontvangen,
    maar hier nog niets hoor.
    Enkel bij de werknemers en de molen.

    Wanneer start dit precies?
    Ook pas vanavond als het Goudvissen-event start?

    Groetjes

    Ja - dergelijke "herstellingen" kunnen altijd pas geïmplementeerd worden tijdens een update, dus ook dit is o.a. onderdeel van de update welke vanavond om 18.00 u plaatsvindt.
  • Dank je Jiesta!!!

    ;o)
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557


    (WacallyWabbit; 19 november 2017; 14:18 u)


    V E R T A L I N G


    Hallo iedereen!

    Een nieuwe update staat vandaag op stapel, met een compleet nieuw event en ook de voorbereidingen op Kerstmis!

     

    GOUDVIS REDDING

    Enkele zielige goudvissen uit de dierenwinkel zijn helaas weggespoeld en terecht gekomen in de vijvers en rivieren bij jouw farm. Jij moet er dus nu voor zorgen dat deze goudvissen allemaal weer veilig “thuis” komen in een vijver waar ze goed kunnen overleven.

    ·         Zodra het event start, kun je door Oleg te bezoeken een taak krijgen welke je opdraagt een goudvis te vangen in het mini-visspelletje.

    ·         Om dit te kunnen doen, dien je eerst (water)vlooien te verzamelen.

    ·         Deze vlooien zullen droppen van je stallen op je Hoofd- en Lekkerbekboerderij

    ·         Je kunt deze vlooien gebruiken om goudvisaas in de molen te maken, waarmee je de goudvissen kunt vangen

    ·         Als je eenmaal een goudvis hebt gevangen, gaat deze in een goudviskom waar Lana ze voor je verzorgt.

    ·         Zodra er tenminste één vis in de kom zit, ga je ‘reddingspunten’ verzamelen

    ·         Je kunt dus voedsel voor de vissen in de molen maken. Zodra je de molen ‘oogst’ krijgen je vissen te eten.

    ·         Je moet er dus constant voor zorgen dat je vissen gevoed blijven, anders krijg je geen ‘reddingspunten’ meer.

    ·         Voor het produceren van dit voedsel zijn eieren, maïs en appels nodig. Een info-balkje naast de vissenkom vertelt je hoe lang het duurt voordat je vissenvriendjes weer honger krijgen.

    ·         Hoe meer punten je verzamelt, hoe hoger de tevredenheid van de decoratie (eindbeloning) voor dit event zal zijn!

    ·         Er zit ook een coöperatief element in dit event: jouw opgetelde punten zullen van invloed zijn op de uiteindelijke dorpstevredenheid van de betreffende decoratie.

    ·         Daarnaast ontvang je ook activiteitsbeloningen tijdens de voortgang van het event, en zullen er ranglijstbeloningen zijn op basis van je behaalde positie.

    ·         Als laatste zal je coop ook nog een boost aan DTP krijgen aan het einde van dit event, gebaseerd op hoeveel ‘reddingspunten’ de coop heeft verzameld.

    Dit event zal starten op maandag, 20 november om 18:00 uur.

     


     

    COOP DORP's GOUDVISSENVIJVER

    ·         Je zult ook een nieuwe vijver in je Dorp ontdekken. Deze zal direct beschikbaar zijn dus spelers hoeven het eerste level niet eerst op te bouwen.

    ·         Upgrades van deze Dorpsvijver zullen meer ruimte voor visvoeder-opslag bieden, een hoger DTP (= DorpsTevredenheidsPunten) van de vijver en de hoeveelheid visconsumptie verlagen.

    ·         Deze dorpsvijver zal in het Dorp blijven bestaan, ook nadat het event is geëindigd, en kan ook dan upgradet worden.

    ·         Er zal ook (ander?) visvoedsel beschikbaar zijn om je vissen ook te kunnen voeden wanneer er geen Goudvissenevent loopt.

    ·         Hoe meer goudvissen je redt, hoe meer er zullen verschijnen in de dorpsvijver, en hoe meer DTP bonus je dus zult ontvangen. Maar BEDENK wel dat je je goudvissen dient te blijven voeren, want deze bonus duurt slechts zolang als een vissenmaag vol is!

    ·         Aan het einde van dit event zullen ongebruikte items – zoals het aas of het vissenkomvoer – automatisch omgezet worden in Vis XP, terwijl het dorpsvijvervoer gewoon blijft bestaan.

     

      

     

     

    WE MAKEN ONS AL OP VOOR DE KERSTSFEER IN BF!

    De decembermaand komt steeds dichterbij en jullie weten allemaal wat dit betekent voor BF ….

    Een heleboel Kerstevenementen!!

    Het is nu al bijna traditie om de volgende dingen te kunnen verwachten in december: “Kerstvoorbereidingen”, “Santa’s Werkplaats” en de “Adventskalender”, en we hebben sommige van deze events geupdated.

     

    ADVENTSKALENDER

    ·         Het "Aardeekhoorntjes minispel" zal dit keer nieuwe beloningen kennen

    ·         Het "Sneeuwman event" zal een nieuwe decoratie kennen welke weer kan groeien naarmate je punten verzameld

    ·         Een geheel nieuw verhaal zal je door de Adventskalender heen leiden

      


     

    SANTA’S WISHLIST

    ·         5 nieuwe decoraties zijn toegevoegd – verzamel ze om je eigen Kerst-speelgoedfabriek te verwerven!

    ·         Een nieuwe Kerst Postkantoor decoratie is beschikbaar via speciale aanbiedingen

    ·         Een Kersttroon decoratie zal beschikbaar zijn in de winkel

     

     

    Santa's toy factory, the Christmas post office & postbox and Christmas throne

     

     

    KERST RAD VAN FORTUIN

    ·         Een nieuw Rad van Fortuin met Kerstthema zal beschikbaar zijn in de komende weken

    ·         Dit speciale Kerstrad zal hogere beloningen hebben dan het reguliere RvF, met bijna 50 Kerst- en winterdecoraties in zowel de gewone- als Jackpot draaironde

    ·         Vanwege dit alles zal het aantal benodigde draaien 20 zijn i.p.v. 8

     


     
     

    PAARDENSEIZOEN VII – NIEUWJAARSCUP

    Een geheel nieuw Paardenseizoen zal starten dd 24/11 om 14:00 uur CET, en duren tot 5 januari 2018. Het thema van die nieuwe seizoen zal zijn “Gelukkig Nieuwjaar!”. En een betere manier om het nieuwe jaar in te luiden dan met nieuwe avatars, trofeeën, decoratie en nieuw ‘uiterlijk’ voor je hoofdhuis bestaat er toch niet??






     

    ANDERE WIJZIGINGEN

    ·         Vergelijkbaar met het ‘vruchtbare veld’ en de ‘vruchtbare weide’ op je Hoofd- en Bloemenboerderij, zal er nu ook een ‘vruchtbare tuin’ komen voor je Lekkerbekboerderij!

    ·         We zullen ook proberen het Katten Krab- & Klimkasteel op de Lekkerbekfarm te herstellen om zoals toegezegd, aldaar met kattenbedeltjes te kunnen strooien!

     

    Veel plezier!

    Jullie BF Team


    De eigenlijke Officiële Aankondiging vind je hier: https://community.goodgamestudios.com/bigfarm/en/discussion/166449/update-nov-20th-goldfish-rescue-and-christmas-vibes/p1?new=1

  • Astor (NL1)Astor (NL1) NL1 Posts: 150
    Hopelijk werkt alles naar behoren !
  • sarinc (NL1)sarinc (NL1) NL1 Posts: 87
    Goedenavond,

    Bij mij worden de kattenbedeltjes niet gestrooid en ook staat deze nog steeds op 0.
    Bij andere leden van de coop werkt het wel, er wordt gestrooid en deze tellen ook mee.
    Zijn hier meer mensen die hier ook nog last van hebben?

    Groeten,
    sarinc
    de bonte koe
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 20.11.2017
    Goedenavond,

    Bij mij worden de kattenbedeltjes niet gestrooid en ook staat deze nog steeds op 0.
    Bij andere leden van de coop werkt het wel, er wordt gestrooid en deze tellen ook mee.
    Zijn hier meer mensen die hier ook nog last van hebben?

    Groeten,
    sarinc
    de bonte koe

    Stomme vragen mogen ook, toch?

    - Had je een katten krabpaal (ik vertik het om telkens die idioot lange naam voor dat ding te gebruiken:p) op je Lekkerbekfarm staan, sarinc, toen de servers down gingen? Want deze herstelmodule behelst alleen de Lekkerbekfarm, en dan alleen als je al een krabpaal had staan vóórdat de update inging!
    - En heb je daarnaast al geprobeerd opnieuw uit- en weer in te loggen?

    Ik zal ook even het Engelse forum doorspitten in dezen ...

    Bedoeling is dat we allemaal tussen de 4.000 - 650.000 bedeltjes krijgen voor de Lekkerbekfarm (mits er een krabpaal op stond voor de update) naar gelang de grootte van je farm. En dan zou er ook een booster starten waarbij er van veel meer productie items op je farm bedeltjes droppen dan normaal - deze booster duurt 10 dagen.
  • sarinc (NL1)sarinc (NL1) NL1 Posts: 87
    edited 20.11.2017
    @Jiesta (NL1), ik had de kattenpaal al lang staan dus al reeds voor deze update, meteen toen dit aangekondigd werd heb ik deze geplaatst. Ik heb alles gedaan cache geleegd etc. en opnieuw opgestart maar hij telt nog steeds niets mee.

    Post edited by sarinc (NL1) on
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    @Jiesta (NL1), ik had de kattenpaal al lang staan dus al reeds voor deze update, meteen toen dit aangekondigd werd heb ik deze geplaatst. Ik heb alles gedaan cache geleegd etc. en opnieuw opgestart maar hij telt nog steeds niets mee.

    Flauw! Het lijkt erop dat je dan idd toch Support moet schrijven!
  • sarinc (NL1)sarinc (NL1) NL1 Posts: 87
    @Jiesta (NL1), ik had de kattenpaal al lang staan dus al reeds voor deze update, meteen toen dit aangekondigd werd heb ik deze geplaatst. Ik heb alles gedaan cache geleegd etc. en opnieuw opgestart maar hij telt nog steeds niets mee.

    Flauw! Het lijkt erop dat je dan idd toch Support moet schrijven!
    oke dank je Jiesta, ga support benaderen.
  • Mijn windmolen heeft geen optie om goudvis voer aan te maken, alleen vlokken en korrels, watervlooien moet ik inmiddels al meer dan genoeg hebben.
  • hallo , de molen draait op volle toeren  om  viskorrels te vermalen, worden helaas niet bijgeteld???

    Dus mijn vissen gaan dood. Ben niet de enige in de coop, meer mensen last van?

    groetjes

  • janna95 (NL1)janna95 (NL1) NL1 Posts: 7
    Hannibal123, zie hieronder een plaatje van de molen

    Heel zichtbaar? Ik denk het niet.


    Hopelijk kun je hier wat mee. Succes
  • vlindertje30 (NL1)vlindertje30 (NL1) NL1 Posts: 195
    edited 21.11.2017
    Windmolen????
    Waar vind ik die?
    Moet ik hem bouwen?

    Het upgraden van de visvijver in het coöp-dorp...
    Doet dat je DTP's stijgen of dalen?

    Wat betreft de vlooien...
    Waar kan ik zien hoeveel ik er al heb verzameld?

    Ik vind dat er toch heel wat onduidelijk is ivm dat "goudvis-gedoe".

    Groetjes.
  • Windmolen????
    Waar vind ik die?
    Moet ik hem bouwen?

    Het upgraden van de visvijver in het coöp-dorp...
    Doet dat je DTP's stijgen of dalen?

    Wat betreft de vlooien...
    Waar kan ik zien hoeveel ik er al heb verzameld?

    Ik vind dat er toch heel wat onduidelijk is ivm dat "goudvis-gedoe".

    Groetjes.

    Vind het ook niet heel duidelijk hoor. Maar ik mag toch wel hopen dat je een molen hebt op je hoofdfarm, want anders is het een beetje lastig voer maken. Die molen heeft een 2e tabblad gekregen (zie het plaatje van janna schuring boven jou post)
  • Hallo,

    Ik kan op mijn farm geen goudvisaas maken, wel vlokken en korrels. Hoe kan ik nu goudvissen vangen. Ik wil Oleg niet voor veel goud wegsturen.
    Jan
  • grrr (NL1)grrr (NL1) NL1 Posts: 664
    Er zijn op het forum veel meldingen van mensen van verschillende servers die geen goudvis aas kunnen maken in hun molen en Oleg alleen voor goud kunnen laten vissen op goudvissen. Een bug die blijkbaar willekeurig optreedt.
    Voor mensen waarbij alles wel goed werkt, (ik ben één van de gelukkigen) je maakt vlokken om de vissen die je gevangen hebt te voeren in de goudviskom, de vlokken komen niet in je voorraad maar gaan rechtstreeks naar de kom. Je kunt in het menu zien voor hoelang je nog voer hebt.
    De korrels zijn voor de vijver in het dorp (na het event komen de vissen hier terecht), die komen wel in je voorraad en kun je doneren in het dorp.
    Je kunt zien hoeveel vlooien je hebt bij inventaris - uitrusting
  • ik heb natuurlijk een molen, was onduidelijk over de benaming,

    De molen op de hoofd en lekkerbek maken viskorrels alleen vind ik ze niet terug in mijn inventaris en kan ze ook niet aan de vissen geven.

    Aas maken is ook geen punt met de luizen maar kan er niet mee vissen

    groet

  • Windmolen????
    Waar vind ik die?
    Moet ik hem bouwen?

    Het upgraden van de visvijver in het coöp-dorp...
    Doet dat je DTP's stijgen of dalen?

    Wat betreft de vlooien...
    Waar kan ik zien hoeveel ik er al heb verzameld?

    Ik vind dat er toch heel wat onduidelijk is ivm dat "goudvis-gedoe".

    Groetjes.

    Vind het ook niet heel duidelijk hoor. Maar ik mag toch wel hopen dat je een molen hebt op je hoofdfarm, want anders is het een beetje lastig voer maken. Die molen heeft een 2e tabblad gekregen (zie het plaatje van janna schuring boven jou post)
    Van harte bedankt voor je hulp.
    Ik kan in de molen op e lekkerbekfarm visvoer maken.
    Op hoofdfarm weet ik nog niet. Die draait nu nog gewoon voer.

    Groetjes en veel succes.
  • suus2005 (NL1)suus2005 (NL1) NL1 Posts: 80

    ik heb natuurlijk een molen, was onduidelijk over de benaming,

    De molen op de hoofd en lekkerbek maken viskorrels alleen vind ik ze niet terug in mijn inventaris en kan ze ook niet aan de vissen geven.

    Aas maken is ook geen punt met de luizen maar kan er niet mee vissen

    groet

    De visvoerkorrels moet je zelf toevoegen als de dorpsvijver. Als je het icoontje ziet klik je daarop en kun je zelf kiezen hoeveel korrels je toevoegd, je ziet ook hoeveel korrels je hebt op dat moment. Hoe je met aas moet vissen die je maakt via de luizen heb ik ook nog niet uitgevonden.

    Misschien is er iemand die dit wel weet en dat met ons wilt delen.

    groeten en succes,

    suus2005

This discussion has been closed.