Home EN General Discussions & Questions

Join the official Goodgame Big Farm Discord today!Join our Big Farm Discord Server


Are you looking for a community of like-minded farmers to discuss your farming experience with? Look no further than the GoodGame Big Farm Discord Server!


Our server is the perfect place to connect with other farmers from around the world. Whether you're looking to chat about strategy, share tips and tricks, or just make new friends, our community has got you covered.


And that's not all - as a member of our Discord server, you'll also have access to exclusive giveaways and other special events. It's the perfect way to stay up to date on all the latest news and updates from GoodGame Studios.


So what are you waiting for? Join the GoodGame Big Farm Discord Server today and start connecting with fellow farmers from all over the world. Just click here to join the fun!

Help offered for Dutch players (hulp aangeboden voor NL spelers)

1171244

Comments

  • Hoi,

    bij mij werkt de weekendbooster ook niet.
    Normaal gezien loopt de tijd, maar dat doet hij nu niet.
    Ik heb gekozen voor meer oogst op velden.
    Oogst is hetzelfde als zonder booster.
    Er wordt niets bijgeteld.
    Misschien toch ergens een foutje in?

    Groetjes en een heel fijn weekend
  • grrr (NL1)grrr (NL1) NL1 Posts: 664
    edited 11.11.2017
    Heb ook gekozen voor de veldproductie booster en die werkt prima.
    Weet niet wat er aan de hand kan zijn.

    PS De tijd loopt niet tijdens het weekend, als je een booster hebt gekozen voor het weekend zie je de gebruikelijke booster mededeling midden boven in het scherm.
  • ik zal geen idee hebben hoe dat kan gebeuren...
    ik weet niet of ik het ook heb ga all kijken
  • o nee ik had de vorige keer veel meer geld dan nu opeens heb ik er nog maar $ 390
  • myrthe7 (NL1)myrthe7 (NL1) Posts: 10
    edited 13.11.2017
    heb jij eens op je big farm een bericht met scheldwoorden gehad?
    ik om 1/11-2017 en dat is heel vervelend.
    en het bericht was van: <Name removed>
    onaardig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Post edited by WascallyWabbit (FormerMod) on
  • ik heb hem weg gegooid!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!




  • Astor (NL1)Astor (NL1) NL1 Posts: 150
    Ach, ik heb geen enkele booster van het laatste uur, dus heb ik ook niets om in het weekend te activeren. So What ?? Stom spel is dit !
  • Ik heb ook zelden de laatste happy-hour-booster gehaald, maar dat maakt toch niets uit.

    Ja, de weekend-booster werkt hier niet naar behoren en dat meld ik hier even,
    maar het is zoals het is.
    Krijg ik compensatie... Mooi.
    Krijg ik die niet.... Even goede vrienden.
    Het is een spel, maar ik vind wel dat fouten gemeld moeten worden.
    Alleen zo kan er verbetering optreden.

    Groetjes.

  • tientje64 (NL1)tientje64 (NL1) NL1 Posts: 104
    ik heb hem weg gegooid!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!




    spijtig myrthe dat je mail niet gehouden hebt, je kan altijd beledigende en scheldende mails doorgeven aan Big Farm zelf. Er is idd niet veel enjoy aan. 
  • @ursben (NL1)
    @myrthe7 (NL1)

    Scheldwoorden mogen trouwens nooit.
    Niet via mail, berichten, chat of op het forum....

    - Ursben: Je hebt Myrthe dus willen helpen.
    Heel nobel van je, maar er is duidelijk wat mis gegaan.
    Vind ik heel erg jammer, maar het is niet de bedoeling om dat op het forum verder uit te "vechten".

    - Myrthe: Ik begrijp dat er iets is misgelopen tussen u en Ursben.
    Goede raad voor in de toekomst: Neem gelijk contact op met support als er zo'n situaties zijn.
    Situaties als dit horen niet thuis in het spel en op het forum.

    Het forum dient om informatie met elkaar te delen.
    Ook je ervaringen zijn hier welkom.
    Ondervind je moeilijkheden met iets in het spel (iets dat niet naar behoren werkt of ...), dan mag ook dat hier besproken worden. Samen zoeken we dan naar een oplossing.

    DIT WIL IK GRAAG AAN IEDEREEN MEEGEVEN: 
    Heb je toch erge last van een andere speler en weet je niet goed hoe dit op te lossen of weet je niet hoe je Support kan contacteren??
    Vraag dan hulp op het forum, MAAR noem NOOIT NAMEN.

    Bij deze wens ik iedereen nog een hele fijne zondag avond toe en alvast een hele fijne week.

    Met vriendelijke groeten.

  • oma sonia (NL1)oma sonia (NL1) NL1 Posts: 31
    Hallo allemaal,
    Als er iemand lelijke woorden uit en je uitmaakt dan kan je hem toch gewoon blokken!  Dan krijg je van hem /haar geen berichtjes meer ;)
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557


    (CuddlyFoxes; 13-11-2017; 17:58 u)


    V E R T A L I N G


    hallo allemaal!

    Sommige van de beloningen vwb de bovenste schijf in het Coöperatieve 'Harde Werker' event zijn niet zoals ze zouden moeten zijn, maar zullen bij de volgende update worden gewijzigd.
    De individuele ranglijstbeloningen worden gegeven zoals weergegeven in het gamemenu, afhankelijk van je rang aan het einde van het evenement.




    banner designed by farmerjohn 22 (US1)
  • Hallo allemaal,
    Als er iemand lelijke woorden uit en je uitmaakt dan kan je hem toch gewoon blokken!  Dan krijg je van hem /haar geen berichtjes meer ;)
    Dat is waar.
    Ook dit is een goede oplossing.
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 14.11.2017
    @ursben (NL1)
    @myrthe7 (NL1)

    Scheldwoorden mogen trouwens nooit.
    Niet via mail, berichten, chat of op het forum....

    - Ursben: Je hebt Myrthe dus willen helpen.
    Heel nobel van je, maar er is duidelijk wat mis gegaan.
    Vind ik heel erg jammer, maar het is niet de bedoeling om dat op het forum verder uit te "vechten".

    - Myrthe: Ik begrijp dat er iets is misgelopen tussen u en Ursben.
    Goede raad voor in de toekomst: Neem gelijk contact op met support als er zo'n situaties zijn.
    Situaties als dit horen niet thuis in het spel en op het forum.

    Het forum dient om informatie met elkaar te delen.
    Ook je ervaringen zijn hier welkom.
    Ondervind je moeilijkheden met iets in het spel (iets dat niet naar behoren werkt of ...), dan mag ook dat hier besproken worden. Samen zoeken we dan naar een oplossing.

    DIT WIL IK GRAAG AAN IEDEREEN MEEGEVEN: 
    Heb je toch erge last van een andere speler en weet je niet goed hoe dit op te lossen of weet je niet hoe je Support kan contacteren??
    Vraag dan hulp op het forum, MAAR noem NOOIT NAMEN.

    Bij deze wens ik iedereen nog een hele fijne zondag avond toe en alvast een hele fijne week.

    Met vriendelijke groeten.



    Mag ik hier nog iets aan toevoegen?

    1. Heb je een akkevietje/probleem met iemand, dan kun je elkaar altijd schrijven in een PM (Personal Message): je klikt op de poster's naam in de groene balk boven een van diens posts, en in het volgende scherm (diens profielpagina) klik je op het groene woordje 'message', links naast het Avatar-plaatje. Op deze manier creëer je een privé conversatie tussen jou en die ander zonder dat de rest van het forum dat kan lezen (eea gaat tenslotte niemand wat aan); en je kunt hier evt. nog anderen bij uitnodigen.
    2. Heb je behoefte om je problemen toch op het forum te bespreken, dan kan dat - maar namen of accounts noemen mag nooit (zoals vlindertje hierboven reeds beschreef).
    3. BEDENK echter dat als er echt onbeschoftheden of andere 'niet door de beugel kunnende' opmerkingen worden gemaakt waar jij/jullie duidelijk last van ondervinden) - dat je dan het beste altijd een screenshot kunt maken en in ieder geval SUPPORT moet schrijven! Dit werkt altijd sneller & effectiever dan eea hier bespreken. SUPPORT kun je bereiken door hier in het forum op de HOME pagina (klik op zwarte huisje links in bovenste oranje balk - op volgende pagina zie je iets lager heel groot de groene knop SUPPORT naast "Need Help?" staan) óf via de website van GGS: 
      https://support.goodgamestudios.com/index/index/g/15/lang/undefined  (scroll door naar beneden tot in blauwe gebied, vul daar de velden in) óf klik in het spel rechtsboven op het vierkantje met de '2 zwarte tekstwolkjes' erin.
    4. Daarnaast kun je iemand altijd op "ignore" (= negeren) zetten (zoals soniaatje hierboven reeds beschreef), dit doe je als volgt: klik op iemands naam in de groene balk linksboven diens post, en je komt zo op diens profielpagina. Je ziet tussen het groene woordje "message" en het Avatar-plaatje een 'poppetje + pijltje'; klik hierop en het woord "IGNORE" verschijnt - hier weer op klikken en die persoon staat op je "ignore-lijst". Je kunt deze lijst altijd controleren door: klik op je eigen profielpagina op dat 'poppetje + pijltje' naast je Avatar-plaatje, nu komt het woord "Preferences" tevoorschijn, klik hierop en dan zie je op de lijst rechts (nr 4) "Ignore List" staan. Hierdoor worden posts van die persoon gesloten weergegeven voor jou en diens BF mails geblokt. 
    Post edited by Jiesta (NL1) on
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 14.11.2017
    Afbeeldingsresultaat voor uitroepteken
    *****************************

    INLOG Nieuws

    *****************************

    V E R T A L I N G


    Er zijn momenteel enkele problemen met inloggen & afsluiten (vwb alle spellen) op alle servers waaraan wordt gewerkt. Als je nog steeds verbonden bent met je spel, blijf dat dan en ververs niet - omdat je dan wellicht niet meer op het spel kunt komen.

    (vandaag, 17:30 u, WascallyWabbit)


    Post edited by Jiesta (NL1) on
  • Astor (NL1)Astor (NL1) NL1 Posts: 150
    Wat is dat nu weer met HWE ??? Opnieuw gestart en m'n extra punten kwijt ???
    Algemene fout. Neem contact op met de klantenservice van Goodgame Studios.

    Support-Info: 
    Command: PBEpisodeHighscoreepisodeListHighscoreResponse
    ErrorCode: 2
    Timestamp: 1510682571
    Zone: 22
    PID:565354
  • suus2005 (NL1)suus2005 (NL1) NL1 Posts: 80
    Wat is dat nu weer met HWE ??? Opnieuw gestart en m'n extra punten kwijt ???
    Algemene fout. Neem contact op met de klantenservice van Goodgame Studios.

    Support-Info: 
    Command: PBEpisodeHighscoreepisodeListHighscoreResponse
    ErrorCode: 2
    Timestamp: 1510682571
    Zone: 22
    PID:565354
    Heb ik ook, kan helemaal opnieuw beginnen, ander lid van de coop daar loopt dezelfde opdracht gewoon door.
    Dit is al eerder gebeurd, compenseer nadien en niet tijdens, dat is niet tof voor de mensen die hard bezig zijn.....
  • jirina (NL1)jirina (NL1) NL1 Posts: 2
    Waarom is het harde werkers event herstart, met andere zaken die gevraagd worden? Ik had verschillende zaken klaar staan die opeen volgden, en nu is dat allemaal tevergeefs. 
  • Astor (NL1)Astor (NL1) NL1 Posts: 150
    Waarom is het harde werkers event herstart, met andere zaken die gevraagd worden? Ik had verschillende zaken klaar staan die opeen volgden, en nu is dat allemaal tevergeefs. 
    Ja ik ook, was m'n 4 extra punten kwijt, dus meteen terug met m'n mais een extra punt behaald en toen had ik er plots 5, dus dat staat al terug recht.
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 14.11.2017


    (WascallyWabbit; 14-11-2017; 19:36)


    V E R T A L I N G


    Hallo allemaal!

    Zoals we al eerder aangegeven hebben, dit lag níet aan BF, eea heeft alle servers aangetast die plots allemaal down gingen wat weer álle spellen dusdanig beïnvloedde dat deze allemaal afgesloten moesten worden en weer opnieuw gestart. Lees svp de Officiële Aankondiging voor het laatst nieuwsbericht van het GGS Team! (zie hieronder)

    Waarschijnlijk kunnen we geen verdere updates verwachten tot morgenochtend! Sorry!




    Van het GGS Team  (WascallWabbit; 14-11-2017; 19:22)


    V E R T A L I N G


    Onze excuses voor de het down gaan van alle servers vanavond (14 november). Deze downtime heeft alle web-gerelateerde spellen geraakt, maar gelukkig was ons team in staat om nog op tijd te reageren en alle servers weer up & running te krijgen. We zijn ons ervan bewust dat eea het actuele Coop HWE event heeft beïnvloed. Helaas is het niet mogelijk deze problemen direct op te lossen, een onverwacht down gaan van alle servers kan problemen veroorzaken die liggen aan het verloren contact met de server. Maar wij zullen ons verdiepen in de verschillende problemen alsook oplossingen hiervoor, en zullen jullie informeren zodra er meer informatie beschikbaar komt. Dank voor jullie geduld.

    Jullie CM Team




    banner designed by farmerjohn 22 (US1)


    Post edited by Jiesta (NL1) on
  • goedemorgen, ik wil graag weten hoe het kan dat ik mij vaak opnieuw aan moet melden om mijn verhaaltje te kunnen doen, groet
  • Astor (NL1)Astor (NL1) NL1 Posts: 150
    Happy hour loopt momenteel met 50% extra met vissen (Oleg of jezelf), maar mijn actieve booster zegt me 0%, is daar ook een uitleg voor ?

    groetjes,
    CrazyIngrid5
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    goedemorgen, ik wil graag weten hoe het kan dat ik mij vaak opnieuw aan moet melden om mijn verhaaltje te kunnen doen, groet
    Bedoel je met op het forum komen, playerjoppie? Ik heb er geen enkele moeite mee, maar schoon regelmatig mijn caches en wissel nogal eens van browser. Soms sluit ik zelfs álles af en reset mn modem. Je flashplayer regelmatig opschonen maar vooral op tijd updaten werkt ook ... Dat helpt allemaal iets verbeeld (?) ik mij.
    Verder wordt er ook weer op dit moment erg veel geklaagd over traagheid in het spel en het aldus vaak moeten verversen (m.i. ligt dit o.a. ook aan de grote hoeveelheid activiteit + hoge frequentie van alle events in het spel (hoe meer je erin stopt, hoe meer eea gaat haperen). Laat het onze troost zijn dat eea is gemeld in 't eigenlijke forum, dus het Team is op de hoogte.

  • suus2005 (NL1)suus2005 (NL1) NL1 Posts: 80
    Happy hour loopt momenteel met 50% extra met vissen (Oleg of jezelf), maar mijn actieve booster zegt me 0%, is daar ook een uitleg voor ?

    groetjes,
    CrazyIngrid5
    had ik ook, na opnieuw opstarten was het wel correct weergegeven
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557


    (van het GGS Team; WascallyWabbit; 14-11-2017; 17:15 u)

    Afbeeldingsresultaat voor broadcast icon

    Big Farm TV - Eerste Live TV-uitzending!


    V E R T A L I N G


    Hallo allemaal,

    Wij melden jullie graag iets compleet nieuws! Vandaag, woensdag 15/11 zal er rond 17:00 u CET een live TV-uitzending zijn! (op Twitch)

    Het doel hiervan is om een meer directe communicatie met jullie mogelijk te maken, dus we hopen jullie allemaal vanmiddag te zien!

    Een lid van ons Communicatie Management Team zal, samen met de Producer Dennis van Big Farm, optreden in een live-uitzending welke zal gaan over alle gebeurtenissen gedurende de afgelopen maanden, de huidige situatie en sommige inzichten in de toekomstige ontwikkeling belichten in het spel.

     

    Naderhand zal er wat tijd over zijn om jullie vragen te beantwoorden in de Chat.

     

    Graag een aantal belangrijke details:

    ·         Deze uitzending zal in het Engels zijn aangezien het een live-uitzending is en het dus niet mogelijk is dit tegelijkertijd in meerdere talen weer te geven.

    ·         Deze Chat is beschikbaar voor iedereen met een Twitch-account (niet moeilijk aan te maken!)

    ·         De chat zal gemodereerd worden dus oneigenlijke taal en/of ongepaste opmerkingen worden verwijderd (laten we eea svp opbouwend houden!)

    ·         Deze uitzending zal ongeveer 1 uur duren

    ·         We zijn van plan dit regelmatig te doen – hoe vaak zal afhangen van onze ervaringen tijdens deze eerste sessie

     

    VERGEET DUS NIET om vanmiddag om 17:00 u CET te kijken op: https://go.twitch.tv/bigfarmtv

    We zien je graag dus tot dan!

     

    Best Regards,

    Your Community Team



    banner designed by Anjea (FR1)

  • goedemorgen, ik wil graag weten hoe het kan dat ik mij vaak opnieuw aan moet melden om mijn verhaaltje te kunnen doen, groet
    Bedoel je met op het forum komen, playerjoppie? Ik heb er geen enkele moeite mee, maar schoon regelmatig mijn caches en wissel nogal eens van browser. Soms sluit ik zelfs álles af en reset mn modem. Je flashplayer regelmatig opschonen maar vooral op tijd updaten werkt ook ... Dat helpt allemaal iets verbeeld (?) ik mij.
    Verder wordt er ook weer op dit moment erg veel geklaagd over traagheid in het spel en het aldus vaak moeten verversen (m.i. ligt dit o.a. ook aan de grote hoeveelheid activiteit + hoge frequentie van alle events in het spel (hoe meer je erin stopt, hoe meer eea gaat haperen). Laat het onze troost zijn dat eea is gemeld in 't eigenlijke forum, dus het Team is op de hoogte.


    hallo Jiesta, het is verder geen punt hoor, ik meld me gewoon opnieuw aan, maar vraag me af of dit een normale zaak is.

    Ik verwijder regelmatig mijn geschiedenis kan het daaraan liggen. Verder geen vuiltje aan de lucht, vind het al heel knap dat er ondanks het grote wereldgebeuren niet erg veel storing is.

    Petje af  voor het team die dit alles mogelijk maakt en natuurlijk is er wel eens iets mis, wordt toch steeds weer opgelost. Gewoon relaxed blijven spelen, groetjes

  • Astor (NL1)Astor (NL1) NL1 Posts: 150
    Wil niets zeggen hoor, maar heb weer een reset van HWE....ben het wel een beetje beu nu, kan er nu eens niets goedlopen ? Heel deprimerend hoor, ben ik al uit m'n coop gestapt omdat het echt geen leuk spel meer is, krijg je weer dit... een HWE die over 3 dagen loopt en 2x herstart ? Echt dit loopt de spuigaten uit !
  • Astor (NL1)Astor (NL1) NL1 Posts: 150
    Wil niets zeggen hoor, maar heb weer een reset van HWE....ben het wel een beetje beu nu, kan er nu eens niets goedlopen ? Heel deprimerend hoor, ben ik al uit m'n coop gestapt omdat het echt geen leuk spel meer is, krijg je weer dit... een HWE die over 3 dagen loopt en 2x herstart ? Echt dit loopt de spuigaten uit !
    enneh...nog vergeten zeggen, dit was de melding weer :smile:
    Algemene fout. Neem contact op met de klantenservice van Goodgame Studios.

    Support-Info: 
    Command: PBEpisodeHighscoreepisodeListHighscoreResponse
    ErrorCode: 2
    Timestamp: 1510769499
    Zone: 22
    PID:565354
  • suus2005 (NL1)suus2005 (NL1) NL1 Posts: 80
    Hier net zo, heb je alles weer op volgorde, kun je weer opnieuw beginnen. Ik vind het niet normaal 2x een update in 24 uur, dit is niet tof.
  • Astor (NL1)Astor (NL1) NL1 Posts: 150
    Hier net zo, heb je alles weer op volgorde, kun je weer opnieuw beginnen. Ik vind het niet normaal 2x een update in 24 uur, dit is niet tof.
    en nu is het HWE gedaan, geen melding van uitslag gekregen en geen prijs...enkel een paar luttige puntjes (467) van het WK....echt niet leuk meer zo
This discussion has been closed.