Home EN General Discussions & Questions

Join the official Goodgame Big Farm Discord today!Join our Big Farm Discord Server


Are you looking for a community of like-minded farmers to discuss your farming experience with? Look no further than the GoodGame Big Farm Discord Server!


Our server is the perfect place to connect with other farmers from around the world. Whether you're looking to chat about strategy, share tips and tricks, or just make new friends, our community has got you covered.


And that's not all - as a member of our Discord server, you'll also have access to exclusive giveaways and other special events. It's the perfect way to stay up to date on all the latest news and updates from GoodGame Studios.


So what are you waiting for? Join the GoodGame Big Farm Discord Server today and start connecting with fellow farmers from all over the world. Just click here to join the fun!

Help offered for Dutch players (hulp aangeboden voor NL spelers)

1168244

Comments

  • hallo, hallo, lichte paniek in de club. Hoe kan het dat we zomaar gezakt zijn van de 4e naar de 84e plaats en waar zijn de punten gebleven??

    Ga ervan uit dat het wel goed komt maar wilde het toch even melden.  groetjes

  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 22.10.2017

    hallo, hallo, lichte paniek in de club. Hoe kan het dat we zomaar gezakt zijn van de 4e naar de 84e plaats en waar zijn de punten gebleven??

    Ga ervan uit dat het wel goed komt maar wilde het toch even melden.  groetjes

    Ik heb zeer weinig tijd om me hier in te verdiepen vanwege een verhuizing .... maar in het Engelse forum heb ik kunnen lezen dat er duidelijk iets nog niet goed werkt (o.a. het plots zakken in punten alsook de (ridiculous!!) grote hoeveelheden productie/punten die je moet halen per beloning zijn veel gelezen klachten). Ik zou er dan ook maar zo min mogelijk producten/goud tegenaan gooien, want dit lijkt verspilling.
    Helaas zullen we tot maandag moeten wachten voor evt nieuws van GGS.
    Post edited by Jiesta (NL1) on
  • dank je jiesta dat je in de drukte toch even de moeite hebt genomen.

    We gaan lekker door en goud blijft in de zak zitten, succes met je verhuizing, groet

  • tientje64 (NL1)tientje64 (NL1) NL1 Posts: 104
    edited 22.10.2017
    hoi iedereen, een bedenking rond coopHWevent: de 50 beloningen, ik dacht als ik de aantallen zag, dat de punten van de coopleden samengeteld zouden worden. Wie kan er nu 100.000.000 punten halen op zijn eentje?? Als je een rekensom maakt van de 3 dagen= 72u x 60 min= 4320 min x 60 sec= 259.200 sec x 10 punten = 2.592.000 punten is het maximale haalbaar zonder boosters, als je max boosters zou kopen 70% persoonlijke booster + 70% coopbooster = 140% maximale = 2.592.000 x140%= 3.628.800 punten + 2.592.000 punten= 6.220.800 punten het maximale dat je als individu kan behalen . Zou het kunnen dat er daar iets mis gegaan is? 

  • truus37 (NL1)truus37 (NL1) NL1 Posts: 10
    Hoi jiesta
    het wordt steeds meer een rommeltje met de telling van de Hw.
    Je lunt mij niet wijsmaken dat er op zondag niemand werkt bij GGS
    Graag een oplossing zo is het geen spelen

  • tientje64 (NL1)tientje64 (NL1) NL1 Posts: 104
    edited 22.10.2017
    Hoi jiesta
    het wordt steeds meer een rommeltje met de telling van de Hw.
    Je lunt mij niet wijsmaken dat er op zondag niemand werkt bij GGS
    Graag een oplossing zo is het geen spelen

    truus, jiesta kan niet voor een oplossing zorgen, Jiesta vertaald vrijwillig de berichten die op het officiële forum komen en probeert mensen te helpen met haar  eigen speelervaring. Dit is hier een draadje om elkaar te helpen of bevindingen door te geven aan elkaar. Klachten dienen rechtstreeks aan big farm zelf doorgegeven worden via het forum, dit bevindt zich in de rechterbovenhoek van het scherm en wordt afgebeeld met 2 tekstballonnen, dient wel in het engels door gegeven te worden. Succes.

  • truus37 (NL1)truus37 (NL1) NL1 Posts: 10
    Hoi jiesta
    het wordt steeds meer een rommeltje met de telling van de Hw.
    Je lunt mij niet wijsmaken dat er op zondag niemand werkt bij GGS
    Graag een oplossing zo is het geen spelen

    truus, jiesta kan niet voor een oplossing zorgen, Jiesta vertaald vrijwillig de berichten die op het officiële forum komen en probeert mensen te helpen met haar  eigen speelervaring. Dit is hier een draadje om elkaar te helpen of bevindingen door te geven aan elkaar. Klachten dienen rechtstreeks aan big farm zelf doorgegeven worden via het forum, dit bevindt zich in de rechterbovenhoek van het scherm en wordt afgebeeld met 2 tekstballonnen, dient wel in het engels door gegeven te worden. Succes.

    Dankje tientjes

  • JenK (NL1)JenK (NL1) NL1 Posts: 25
    Is er al iemand achter hoe je de spookachtige hengel kunt inzetten? Als ik hem wil plaatsen bij een andere boerderij kan ik niet bij de boten komen. Bij oleg doet hij niets.


  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    Is er al iemand achter hoe je de spookachtige hengel kunt inzetten? Als ik hem wil plaatsen bij een andere boerderij kan ik niet bij de boten komen. Bij oleg doet hij niets.



    Je kunt altijd naar anderman's farm/ranch/visserijgebied komen via het drop-down menu linksboven in de hoek, onder de speler's naam!! Ik gebruik nóóít de bewegwijzeringsborden rondom mijn farms, maar idd altijd dat drop-down menu waarmee je naar alle farms van andere spelers (zelfs hun tijdelijke eilandfarms!) kunt komen ...

    Hoe die hengel verder te moeten inzetten weet ik niet, nog niet tegen gekomen in forum - maar probeer 't eens uit zou ik zeggen en laat ons je bevindingen weten!  :) Behalve de hengel zitten er allerlei nieuwe, geinige & plagerige Halloween producten in het menu van de Tweeling "cadeaus & streken"; als Halloween variatie op het eigenlijke reguliere Tweeling-menu.

    Ik duik weer in de verhuisdozen! Salut! :)
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557


    (WascallyWabbit; 22-10-2017; 15:23 u)


    V E R T A L I N G


    **********************************

    SPOOKACHTIG NIEUWS!

    **********************************

    Hallo allemaal!

    Nou, we hebben onze spookjes op de boerderij en ook onze spookachtige cadeaus & streken gekregen ... maar waar is nou toch dat HALLOWEEN EVENT?? :o

    Ondanks het weekend is het ons toch gelukt enkele leden van het GGS Team te bereiken, die voor ons eea zijn gaan uitzoeken & het blijkt dat hoewel het event aangeeft aan hun kant gewoon gestart te zijn, het op miraculeuze wijze niet in het spel is verschenen!

    Helaas kan men dit nu - op afstand (niet op kantoor zijnde) - niet herstellen, dus eea is herzien naar een andere datum, en wel komende dinsdag 24/10 en zal dan 10 dagen duren.
    We zullen echter moeten wachten tot maandag om echt alle details van wat er nu eigenlijk is gebeurd te vernemen, dus vwb dit weekend kunnen jullie relaxen en wij zullen jullie mogen de juiste starttijd laten weten!

    We vernamen dat zij zich inmiddels ook bewust zijn van de vreemde dingen die gebeuren binnen het CHWE met de coop-ranglijsten ... en ook dit zal morgen onderzocht worden.


    Tot zover al het spookachtig nieuws waar Wascally Weporter over beschikt! 
  • Dit is een screen shot van de HWE  datum 22-10-2017 om 15:45 uur. Ik spreek voor onze gehele coöp  als ik zeg dat we het nu wel zat zijn dat we nog steeds niet kunnen zien waar we staan in de ranglijst. Nu op plek 639 met min 441.200.746 punten sterker nog we zakken in punten. We begonnen van ochtend met plek 630 en 446.697.980 punten. Ik vind het schandalig dat wij met onze coop hard werken en geen strategie ten opzichte van andere coöps kunnen spelen. Het zou fijn zijn als er een vergoeding tegen over staat voor ons.

    Want elke coöp in de top10 kan hun punten zien behalve WIJ. Mvg Debora

     

  • tientje64 (NL1)tientje64 (NL1) NL1 Posts: 104
    edited 22.10.2017
    hoi, ivm "de spookachtige hengel", je gebruikt die bij de boten, zoals je een geluksklavertje gebruikt op iemand anders zijn boerderij. Het werkt, al een paar uitgedeeld en ook gekregen. :) "via het drop-down menu linksboven in de hoek, onder de speler's naam!! I" bron: jiesta.



  • 22-10-2017 17:16 uur geen verbetering maar een verslechtering ik dacht ik meld het ff aangezien we wel door werken maar hier jullie NIET DUS. We kunnen NOG steeds niet zien waar we staan in de rang lijst. of moet ik zeggen joepie we staan met -439.597.949 punten onder aan de lijst op plek 647, o ja gezakt dus ten op zichte van vanmiddag toen stonden we op plek 639 met 639.441.200 punten en vanochtend op plek 630. Waar schijnlijk hebben jullie het plusje verwisseld met het minnetje als dat het geval is, dan bedanken we jullie bij deze voor het behalen vaan de HOOFDPRIJS. MVG Debora

  • grrr (NL1)grrr (NL1) NL1 Posts: 664
    @Debora (NL1)
    Ik weet niet wie je denkt hier aan te spreken met "jullie", maar dit is een nederlandstalige draad op het engelse forum waar spelers elkaar proberen te helpen.
    De problemen van dit event zijn enorm en worden op alle fora uitvoerig beschreven, het enige wat de moderatoren van deze fora kunnen doen is doorgeven aan de medewerkers van GGS.
    De negatieve scores lijken een geval van "integer overflow" waarbij de puntenscore groter is dan de range die de code toestaat, bv door combineren van boosters, en daardoor omslaat naar een negatief getal. Hopelijk voor jullie kunnen ze dat achteraf nog corrigeren.
    Er zijn nog veel meer bugs, bij sommigen stokt het event helemaal, de producten volgorde verandert enz. enz.

    Helaas kan niemand hier op het forum er wat aan verhelpen!
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    @Debora (NL1)
    Ik weet niet wie je denkt hier aan te spreken met "jullie", maar dit is een nederlandstalige draad op het engelse forum waar spelers elkaar proberen te helpen.
    De problemen van dit event zijn enorm en worden op alle fora uitvoerig beschreven, het enige wat de moderatoren van deze fora kunnen doen is doorgeven aan de medewerkers van GGS.
    De negatieve scores lijken een geval van "integer overflow" waarbij de puntenscore groter is dan de range die de code toestaat, bv door combineren van boosters, en daardoor omslaat naar een negatief getal. Hopelijk voor jullie kunnen ze dat achteraf nog corrigeren.
    Er zijn nog veel meer bugs, bij sommigen stokt het event helemaal, de producten volgorde verandert enz. enz.

    Helaas kan niemand hier op het forum er wat aan verhelpen!


    22-10-2017 17:16 uur geen verbetering maar een verslechtering ik dacht ik meld het ff aangezien we wel door werken maar hier jullie NIET DUS. We kunnen NOG steeds niet zien waar we staan in de rang lijst. of moet ik zeggen joepie we staan met -439.597.949 punten onder aan de lijst op plek 647, o ja gezakt dus ten op zichte van vanmiddag toen stonden we op plek 639 met 639.441.200 punten en vanochtend op plek 630. Waar schijnlijk hebben jullie het plusje verwisseld met het minnetje als dat het geval is, dan bedanken we jullie bij deze voor het behalen vaan de HOOFDPRIJS. MVG Debora


    Grrr is me net voor, Debora .... en ik onderschrijf diens woorden geheel!

    Dit draadje wordt niet door GGS noch onze moderators gelezen aangezien zij geen NL kunnen lezen. Dit draadje is er dus alleen maar om elkaar onderling te kunnen helpen en belangrijke Engelse info te kunnen vertalen - allemaal vrijwillig door spelers zoals jijzelf gedaan.

    Op de vorige pagina kun je mijn vertaling van het laatste bericht van vanmiddag van onze moderators lezen inzake de problemen rondom het CHWE - zoals grrr stelt: op alle servers wordt hierover al gerapporteerd.
    Men is zich ervan bewust, al ons commentaar (voorzover nuttig) wordt doorgegeven - maar we kunnen pas morgen enige reactie/actie verwachten aangezien dan de GGS kantoren weer open gaan.

    Door steeds de term "jullie" te gebruiken, zouden hulpvaardige spelers hier op dit draadje zich aangesproken kunnen voelen.
  • He was niet de bedoeling om mensen voor het hoofd te stoten met het woordje "jullie"

    Maar als je de tekst goed leest, en de strekking daarvan begrijpt, dan begrijp je ook  dat "jullie" niet persoonlijk bedoel is.


  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557

    He was niet de bedoeling om mensen voor het hoofd te stoten met het woordje "jullie"

    Maar als je de tekst goed leest, en de strekking daarvan begrijpt, dan begrijp je ook  dat "jullie" niet persoonlijk bedoel is.



    Als je überhaupt 'goed leest' ...  dan had je in de vorige pagina al kunnen lezen dat eea reeds gerapporteerd was (rapporteren is het enige wat we kunnen/horen te doen - boze beschuldigingen/eisen helpen zeker niet) en dat er via de moderators ook al - ondanks het feit dat het zondag is - gereageerd is.
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557


    Leuk! Halloween Event was gestart maar er bleken geen pompoenen verstopt!
    Related image
    Je kunt ons lekker niet vinden! Ha ha ha!


    **********************************

    SPOOKY UPDATE!

    *********************************

    (WascallyWabbit; 23-10-2017; 11:08)


    Nou - dat moge duidelijk zijn - inmiddels is het gehele event reeds verdwenen van onze parkeerplaats: men probeert eea te herstellen en dan een correcte versie te herstarten ....


  • Hoi,

    ik kreeg melding dat ik niet genoeg kaarsen heb gezocht en andere leden in onze coöp ook.

    Er is helemaal geen event verschenen waarin we kaarsen moesten zoeken/verzamelen.
    Misschien een foutje ivm het niet starten van het Halloween-event?

    Ook de cadeaus waarover ik hierboven lees vind ik bij mijn farm niet terug.

    Groetjes.
  • Met cadeau bedoel ik die spookachtige hengel.

  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 23.10.2017
    Hoi,

    ik kreeg melding dat ik niet genoeg kaarsen heb gezocht en andere leden in onze coöp ook.

    Er is helemaal geen event verschenen waarin we kaarsen moesten zoeken/verzamelen.
    Misschien een foutje ivm het niet starten van het Halloween-event?

    Ook de cadeaus waarover ik hierboven lees vind ik bij mijn farm niet terug.

    Groetjes.
    Met cadeau bedoel ik die spookachtige hengel.


    Zie de post boven de jouwe: het Halloween event (pompoenen zoeken en kaarsen verzamelen) had een valse start. Maar is inmiddels hersteld én herstart: nu zijn er wél pompoenen te vinden op onze farms.

    Je moet alleen even je spel refreshen (Ctrl + F5).

    De 'Spookachtige Hengel' is in het menu van de Tweeling ("Cadeaus & Streken"; nu voor de gelegenheid van Halloween "'Snoep of je Leven!" genoemd) te vinden op pagina 2! Het toepassen van deze 'hengel' op een van de DZV boten van een medespeler zou 25% meer opbrengst moeten leveren (maar stormen/haaien/octopussen etc., kunnen daar alsnog wat van afsnoepen) ...
    Post edited by Jiesta (NL1) on
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 23.10.2017


    (WascallyWabbit; 22-10-2017; 71:43 u)


    V E R T A L I N G


    B U G F I X



    Er komt dus een BUGFIX aan waarbij de servers ongeveer 30 min. down zulle n gaan - e.e.a. om de coöperatieve rangschikking/puntentelling op ranglijsten te fixen v.w.b. de CHWE!




    banner designed by Anjea (FR1)
     
  • He was niet de bedoeling om mensen voor het hoofd te stoten met het woordje "jullie"

    Maar als je de tekst goed leest, en de strekking daarvan begrijpt, dan begrijp je ook  dat "jullie" niet persoonlijk bedoel is.



    Als je überhaupt 'goed leest' ...  dan had je in de vorige pagina al kunnen lezen dat eea reeds gerapporteerd was (rapporteren is het enige wat we kunnen/horen te doen - boze beschuldigingen/eisen helpen zeker niet) en dat er via de moderators ook al - ondanks het feit dat het zondag is - gereageerd is.

    Nou, dit wordt wel een hele lange eindeloze discussie.

    Laat mij dan maar de wijste zijn, ik houdt er over op, gegroet

  • Astor (NL1)Astor (NL1) NL1 Posts: 150
    Heeft er nog iemand problemen om de beloning van het HWE te ontvangen ? Had het gestart maar nog steeds de 10 zeewier niet ontvangen die je normaal krijgt als je het event start. Zal ook wel een bug zijn veronderstel ik.
  • tientje64 (NL1)tientje64 (NL1) NL1 Posts: 104
    edited 24.10.2017
    Heeft er nog iemand problemen om de beloning van het HWE te ontvangen ? Had het gestart maar nog steeds de 10 zeewier niet ontvangen die je normaal krijgt als je het event start. Zal ook wel een bug zijn veronderstel ik.
    hoi ingrid, die start van het HWE is na de hotfix van gisteren verschenen. De 10 zeewier heb ik gekregen bij het starten van de machine de 1ste keer. Na de hotfix waren ook  de produkten van de machine volledig veranderd, samen met de start.



  • Hallo, tjonge jonge wat weer een afgang, we stonden op de 3e plaats bij het HEcoop en worden beloond met de 9e plaats. 

    Ik denk echt dat ze bij BF nu echt teveel wilden, vanaf het begin ging het al mis.

    Wij gaan gewoon door maar heb wel gehoord dat er een aantal mensen is opgestapt vooral uit die coops waar meedoen met goud, zeewier en boosters een verplichting was/is om zo hoog mogelijk te eindigen.

    Heel erg jammer want op deze manier gaat de lol eraf.  Laten ze nu eerst maar eens beginnen om, in ieder geval, het CK weer 1 x in de 3 weken te doen. Je kan zeggen; eigen keus, maar ieder die een beetje op nivo speelt wil graag weer beginnen op die plaats waar je geeindigd bent.

    Wij hebben besloten om deze CK in ieder geval zonder enig hulpmiddel te gaan spelen, dan maar zakken op de ranglijst.

    Dit is niet gericht aan de helpers voor deze site, meer in het algemeen om te horen hoe andere spelers hierover denken.

    Groetjes

  • Henk29 (NL1)Henk29 (NL1) NL1 Posts: 34
    In onze coop kijken we hoever we komen, als we de beloningen pakken prima. Smijten met goud, zeewier en boosters laten we aan andere over. Het is en blijft een spel. Jammer om te zien dat sommige hier in doorslaan. Uitermate irritant is het rad. Je maakt er zo een gokspel van. In onze coop gezellig spelen en farmen, geen verplichtingen.
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 13.11.2017

    Wellicht triviaal, maar met dezen laat ik weten dat ik vannacht mijn pc afsluit en pas na mijn verhuizing weer aangesloten zal worden vwb tv/internet/telefoon (heerlijk rustig dus! ;)). Begin november hoop ik weer helemaal mee te kunnen draaien vwb BF spel en forum.

    tot dan & happy farming!
    Post edited by Jiesta (NL1) on
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557

    (WascallyWabbit; 25-10-2017; 14:33 u)


    V E R T A L I N G



    Het actuele Eiland Event zal langer duren, en wel tot 1 november, 10:29 u CEST - vanwege een Public Holiday tussendoor - het Team geeft er de voorkeur aan op kantoor te zijn wanneer zo'n event eindigt.
    Geniet van je langere tijd aan de vakantiebar!!   :)
  • hoi ik heb een vraagje hopelijk is het hier nog niet gesteld dat ik hem dubbel vraag maar er zijn zoveel pagina;s in deze topic om alles na telezen.
    ik heb een eigen coop aangemaakt er kunnen nog maar 5 leden in en dan is het vol hoe krijg ik er meerdere leden in?

    hopelijk kunnen jullie mij helpen 

    groetjes Marian
    (MMB) in bigfarm)
This discussion has been closed.