Home EN General Discussions & Questions

Join the official Goodgame Big Farm Discord today!Join our Big Farm Discord Server


Are you looking for a community of like-minded farmers to discuss your farming experience with? Look no further than the GoodGame Big Farm Discord Server!


Our server is the perfect place to connect with other farmers from around the world. Whether you're looking to chat about strategy, share tips and tricks, or just make new friends, our community has got you covered.


And that's not all - as a member of our Discord server, you'll also have access to exclusive giveaways and other special events. It's the perfect way to stay up to date on all the latest news and updates from GoodGame Studios.


So what are you waiting for? Join the GoodGame Big Farm Discord Server today and start connecting with fellow farmers from all over the world. Just click here to join the fun!

Help offered for Dutch players (hulp aangeboden voor NL spelers)

1167244

Comments

  • ben ook niet zo blij met de nieuwe manier van chatten, je moet toch veel moeite doen en zoals het nu is vind ik het prima, groet
  • Hoi allemaal,

    ik speel het spel ook al vanaf het begin en er is al veel verandert
    en ik vind het heel erg fijn dat iemand hier eens over nadenkt en vragen in de groep gooit.

    Hieronder mijn visie:

    Ik zou vooral graag verandering zien in de wekelijkse events.
    Niet dat de aantallen moeten verhogen (liever iets lager), maar eerder nieuwe events en andere beloningen.
    Vooral hogere DTP's...

    Wat de coöperatieprojecten betreft, denk ik dat er ook meer variatie mag zijn.
    Aantallen zijn ok. Hoewel soms net iets te hoog.

    Wat het nieuwe HW-event betreft.
    Ik vind het prima zoals het is.
    Misschien kan je wel varieëren tussen gewoon HW, vis-HW en coöp-HW?
    Beloningen met DTP's...

    Wat de Range betreft.
    Ik stel mij ook de vraag waarom er bouwterrreinen staan.
    Is al geruime tijd zo.
    Wat komt er hier?
    Een "bos" met alle coöp-bomen lijkt me wel een leuk idee.

    Je moet tenslotte ook rekening houden met nieuwe coöps, nieuwe spelers die nog niet zo'n hoog level hebben, niet genoeg dollars hebben of niet met goud spelen.
    Ook heeft niet iedereen evenveel tijd, veranderen privé-situaties en zo.
    Sommigen krijgen minder tijd om te spelen, anderen dan weer meer tijd.
    Ik vind het dus vooral belangrijk dat de te behalen aantallen redelijk blijven binnen de gegeven tijd en dat is nu soms echt niet het geval, naar mijn gevoel.

    Bij deze wens ik iedereen alvast een heel fijn weekend toe.

    MVG


    ik snap wat je bedoelt en iedereen is klein begonnen, wij zijn nu zover gegroeid dat een level hoger op vooral de eier/ melk/ en appel projekten voor ons een mooiere uitdaging is. wanneer een hoger level , om wat voor reden' niet haalbaar is hoef je het niet te doen, 1 t/m 5 blijft toch wel staan.


  • suus2005 (NL1)suus2005 (NL1) NL1 Posts: 80

    Bij het starten van het HWE is onze toren verdwenen!!

    Hebben meer mensen hier last van?

    Groeten,

    suus2005

  • kwebje (NL1)kwebje (NL1) NL1 Posts: 6

    Bij het starten van het HWE is onze toren verdwenen!!

    Hebben meer mensen hier last van?

    Groeten,

    suus2005


    Ja hier ook!

  • gielke (NL1)gielke (NL1) NL1 Posts: 14
    Hier ook doen een nieuwe opstart ging helemaal mis las ik
    houden ons op de hoogte
  • Ik heb zelfs geen toren voor het HW gehad.
    Andere leden van de coöp wel, maar die verdween ook na het opstarten.
  • @playerjoppie (NL1)

    Ja, dat is waar, maar vaak kan je het level niet kiezen (wekelijks-event) en dan haal je het nooit.
    Ook sommige andere opdrachten zijn ook niet altijd haalbaar.
    Veel hangt af van de tijd die je op dat moment hebt om te spelen.

    Ik heb de voorbije jaren redelijk veel tijd gehad, maar de voorbije 2 maanden veel minder en het gaat nog minderen.
    Ik zou het dus fijn vinden om dan een level te kunnen kiezen dat voor mij wel haalbaar is.
    Ook voor nieuwe spelers, die nog niet zo'n hoog level hebben, is het soms moeilijk om de gevraagde hoeveelheden binnen te halen in de gegeven tijd.

    Het lijkt me dan wel fijn om op een bepaalde manier te kunnen samenwerken.
    BV:
    - jij moet ....% halen en als je dat hebt, dan kunnen je coöp-leden nog bijspringen om je te helpen je doel te bereiken.
    - omgekeerd ook natuurlijk. Jij moet anderen ook kunnen helpen hun doel te bereiken.

    Het lijkt hard op het systeem dat we bij het kerst-event hebben gehad, maar een aangepaste versie voor wekelijkse of periodieke events zou wel fijn zijn, vind ik.
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 20.10.2017


    De volgende berichten/uitleg zijn in de afgelopen uren naar buiten gebracht:


    (WascallyWabbit, 09:54 u):

    • het Coop HWE zal vandaag starten om 10:00 u CEST en zal exact 4 dagen duren.
    • het Coop Kampioenschap zal nu starten op dinsdag 24/10 rond 10:30 u CEST en zal tevens de volle 4 dagen draaien (hetgeen betekent dat eea verplaatst is, niet ingekort!)



    ~~~  # # #  ~~~


    (WascallyWabbit, 10:14 u):

    ... en dat klopte ... het CHWE startte ook om 10.00 u jl., maar er ging iets duidelijk helemaal verkeerd, dus we hebben het vrijwel gelijk weer moeten stoppen! 

    Image result for smiley hiding under chair

    We zullen je zsm laten weten zodra we iets horen over een herstart - Svp niet op de boodschapper schieten!





    banner designed by farmerjohn 22 (US1)





      

    Post edited by Jiesta (NL1) on
  • tientje64 (NL1)tientje64 (NL1) NL1 Posts: 104
    djw voor de informatie 

  • oma sonia (NL1)oma sonia (NL1) NL1 Posts: 31
    wanneer begint dan de harde werker ?
  • oma sonia (NL1)oma sonia (NL1) NL1 Posts: 31
    pang pang ;0
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 20.10.2017
    wanneer begint dan de harde werker ?

    Als we dat wisten .......... (??)

    Van vele ingame events is het bekend wanneer het start of dit wordt van tevoren aangegeven wanneer het start... Maar van andere ingame events weer niet (zoals het HWE). Heel soms als GGS daartoe zin heeft, melden ze ook die start wel van tevoren om ons spelers 't weer wat gemakkelijker te maken.

    Ikzelf houd wel van het verrassingseffect - alles van tevoren weten maakt het weer zo'n heel gemakkelijk spelletje, terwijl ik de uitdaging van een complex/moeilijk spel juist leuker vind. Ieder het zijne.

    Maar verheug je in de huidige vorm .... want de eerste 3 jaar wisten we helemaal nooit wanneer een ingame event begon, toen was van alles vwb de start 'raden maar' geblazen en dus een extra uitdaging!
    Post edited by Jiesta (NL1) on
  • oma sonia (NL1)oma sonia (NL1) NL1 Posts: 31
    ik vind dat véél te véél 2.100.000 bedeltjes om de kat te lokken. Gaat misschien 2j. duren ;0
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 20.10.2017

    Related image

    AANVULLENDE INFORMATIE V.W.B.  COOPERATIEF HWE



    De breekpunten in de rangen zijn voor dit event anders dan het reguliere HWE; nl:

    levels:
    19-30
    31-64
    65-99
    100-149
    150-999

    Dus de aangekondigde 'Tarwe & Veldsla' als nieuwe producten in dit event gelden vanaf level 65 !


    Post edited by Jiesta (NL1) on
  • ik vind dat véél te véél 2.100.000 bedeltjes om de kat te lokken. Gaat misschien 2j. duren ;0
    Dan sta jij er beter voor dan ik.
    Op de hoofdboerderij moet ik er 4 500 000
    Op de andere 2 farms moet ik er 2 600 000.
    Je verdient best wel wat bedeltjes als je je molen laat draaien en je silo ook.
    Komt wel helemaal goed.
    Heeft alleen wat tijd nodig, hé.

    Veel succes en een heel fijn weekend;
  • hallo , wil toch even wat kwijt; er is duidelijk aangekondigd met het schema dat de harde werker coop zou starten 19 october 12 uur s'nachts.  dus met een groepje gingen we er helemaal voor zitten, helaas.

    De volgende ochtend 10 uur, ja daar was ie, helaas.

    Nu is het 15.30 uur en nog niets.

    Dat geeft allemaal niets, tis een groot event maar laten ze dan niet zeggen dat, wanneer ggs er zin in heeft, de start doorgeeft. Het was toch al doorgegeven?

    Ik heb het gevoel nu dat ik met een kluitje in het riet wordt gestuurd, vind het eerlijk gezegd een kul verhaal.

    Maar ik heb alle tijd dus ik wacht wel tot het komt.

    Halloween wordt wel op de 22e gestart?

    Ik denk dat ik namens velen spreek, groetjes, en ik schiet niet op de boodschapper, die kan er ook niets aan doen.

  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557

    hallo , wil toch even wat kwijt; er is duidelijk aangekondigd met het schema dat de harde werker coop zou starten 19 october 12 uur s'nachts.  dus met een groepje gingen we er helemaal voor zitten, helaas.

    De volgende ochtend 10 uur, ja daar was ie, helaas.

    Nu is het 15.30 uur en nog niets.

    Dat geeft allemaal niets, tis een groot event maar laten ze dan niet zeggen dat, wanneer ggs er zin in heeft, de start doorgeeft. Het was toch al doorgegeven?

    Ik heb het gevoel nu dat ik met een kluitje in het riet wordt gestuurd, vind het eerlijk gezegd een kul verhaal.

    Maar ik heb alle tijd dus ik wacht wel tot het komt.

    Halloween wordt wel op de 22e gestart?

    Ik denk dat ik namens velen spreek, groetjes, en ik schiet niet op de boodschapper, die kan er ook niets aan doen.

    Dit Coop HWE had heel veel voeten in de aarde ... gisteren zou het al starten maar dit werd steeds uitgesteld vanwege problemen ... eindelijk werd heel laat aangekondigd dat het nu rond middernacht zou starten ... en vervolgens om 10.00 u vanmorgen.
    Voor zover ik het begrijp hebben de developers zich uitgesloofd tot in den treuren om een goede implementatie voor elkaar te krijgen, maar ging er toch iets falikant mis. Men heeft inmiddels denkelijk het probleem gevonden, en is nu weer hard aan het werk om eea hersteld te krijgen.
    Zolang als de developers niet weten of dat lukt, horen de moderators niks. Zolang als de moderators niks horen, kunnen ze ons ook niks doorgeven. 

    In dit specifieke geval had eea dus niks te maken met "GGS geen zin hebben in het starttijdstip doorgeven"; maar alles te maken met hardnekkige onvindbare problemen die de lancering van een NIEUW event in de weg stonden en klaarblijkelijk nog staan.

    ~~~  #  ~~~

    Dit staat echter geheel los van het starttijdstip vermelden van alle BESTAANDE events. Dit gebeurde eerst nooit, maar de laatste 2 jaar is GGS ons schoorvoetend van soms-tot-steeds-vaker gaan vertellen wanneer iets zou starten.
    Maar van een NIEUW te lanceren event wordt ALTIJD doorgegeven wanneer de update is en wanneer het eigenlijke event precies start. En van competitieve coöp-brede events zou ik me kunnen voorstellen dat ze het starttijdstip altijd vermelden, maar ook dat is slechts een vermoeden.

    Nogmaals: van het reguliere HWE (en omasonia vroeg naar het reguliere HWE, dus daar is mijn reactie op gebaseerd) is bijna nooit bekend wanneer de preciese starttijd is - alleen van het VIS HWE is het 2x doorgegeven en tijdens de Wereldwijde Coop Kampioenschap werd ons zelfs een hele kalender met alle tijden geboden, aangezien het in die week zo druk was met vele verschillende events, dat men de spelers hierin tegemoet wilde komen. Soms kiest men daarvoor omdat er dan gewoon binnen BF téveel aan de hand is, dat men vindt dat 't ons iets gemakkelijker gemaakt moet worden. Of dit in de toekomst zo blijft weet ik ook niet. Misschien vertellen ze ons voortaan (van bestáánde events) álle starttijden wel, misschien ook niet ... misschien blijft het zoals nu: soms wel soms niet

    Kan me herinneren dat ik het altijd een hele uitdaging vond om erop te gokken - soms waren de starttijdstippen bijna voorspelbaar vanwege een patroon, maar dit werd ook wel eens doorbroken door GGS omdat ze het té voorspelbaar vonden worden - of ikzelf gokte mis - en dan bleef ik ook wel eens met al mijn velden vól speciale oogsten zitten, of stallen nog een dag langer vast moest houden / ongeoogst laten. 

    In het 'Cooptober Nieuws & schema' staat idd dat het Halloween event op 22/10 start, en zolang als wij niks anders vernemen, mogen we daarvan uitgaan, dunkt me.



  • Duidelijk, over en uit
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 20.10.2017


    (CuddlyFoxes; 20-10-2017; 19:09 u)


    V E R T A L I N G



    Er is dus een HOTFIX aangekondigd, door op het signaalbord onderin je scherm te klikken kun je een timer zien die daartoe aftelt....

    LET WEL:  het event zal pas ná de hotfix gestart worden en pas als eea loopt kan het Team bekijken of eea goed gefixed is of niet.



    banner designed by Anjea (FR1)
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557


    (CuddlyFoxes; 20-10-2017; 19:48 u)


    V E R T A L I N G


    Alright mensen!

    Alles gaf aan in orde te zijn met de test en het COOPERATIEVE HWE zal nu starten op alle servers. Veel succes iedereen!

    VUURWERK zal op zaterdag a.s. geactiveerd worden voor 24 uur  (00:00 - 24:00 u)


    Veel plezier! :) 



  • tientje64 (NL1)tientje64 (NL1) NL1 Posts: 104
    hoi, het coop-HWE is hier om 20u gestart. Veel succes :)

  • Toyfarmer (NL1)Toyfarmer (NL1) NL1 Posts: 15
    Bij het hwe werken de ranglijsten voor de coops nog niet helemaal naar behoren.
    Het puntenaantal van je coop springt van de hak op de tak. Soms blijk je zelfs negatieve punten te hebben verzameld als coop. Zag een coop op enig moment op nummer 1 staan. Een kwartier later stonden ze weer op nummer 1, maar dan vanaf de onderkant van de lijst. 
  • is idd heel vreemd hoe kan een coop met hw in de min komen er zijn er nu 2 coops op de nl server zeer vreemd
  • vraagje; wanneer een nieuw lid zich aanmeldt, gelden de HWpunten dan ook mee voor de coop?
  • hoi allemaal

    ik heb even een vraagje. als ik een vruchtbaar veld koop voor goud dan kost level 1    350 goud maar de volgende levels hoeveel goud kost dat dan. ik wil graag mijn gewone velden omruilen voor vruchtbare velden ivm de ruimte maar ik wil graag weten hoeveel goud ik dan kwijt ben om alles te upgraden.
    ik hoor het graag.

    groetjes patricia


  • grrr (NL1)grrr (NL1) NL1 Posts: 664
    Hallo @patriciasens (NL1) ,

    Wederom brengt @CrazyBigfarm55 (US1)  uitkomst, hier de link naar haar website met upgrade kosten voor de vruchtbare velden:
    http://crazybigfarm.tk/farm/buildings/MF_fields.htm


  • Hallo @patriciasens (NL1) ,

    Wederom brengt @CrazyBigfarm55 (US1)  uitkomst, hier de link naar haar website met upgrade kosten voor de vruchtbare velden:
    http://crazybigfarm.tk/farm/buildings/MF_fields.htm


     super bedankt voor je antwoord en de link 
  • Hallo @patriciasens (NL1) ,

    Wederom brengt @CrazyBigfarm55 (US1)  uitkomst, hier de link naar haar website met upgrade kosten voor de vruchtbare velden:
    http://crazybigfarm.tk/farm/buildings/MF_fields.htm



    heb je misschien ook nog zo een mooie link voor de huizen die je van goud kan kopen

    groetjes patricia
  • grrr (NL1)grrr (NL1) NL1 Posts: 664
    Ja hoor, @CrazyBigfarm55 (US1) heeft alles! :p:p
    http://crazybigfarm.tk/farm/buildings/MF_housing.htm

    Als je op elke pagina van de website de "back home" knop links bovenin klikt krijg je de homepage, aan de linkerkant staat een hele rits onderwerpen, van hoofdboerderij tot visgebied, van jaarlijkse events tot wekelijkse en alles er tussenin!

  • Ja hoor, @CrazyBigfarm55 (US1) heeft alles! :p:p
    http://crazybigfarm.tk/farm/buildings/MF_housing.htm

    Als je op elke pagina van de website de "back home" knop links bovenin klikt krijg je de homepage, aan de linkerkant staat een hele rits onderwerpen, van hoofdboerderij tot visgebied, van jaarlijkse events tot wekelijkse en alles er tussenin!


    super helemaal geweldig, dank je wel
This discussion has been closed.