Home EN General Discussions & Questions

Join the official Goodgame Big Farm Discord today!Join our Big Farm Discord Server


Are you looking for a community of like-minded farmers to discuss your farming experience with? Look no further than the GoodGame Big Farm Discord Server!


Our server is the perfect place to connect with other farmers from around the world. Whether you're looking to chat about strategy, share tips and tricks, or just make new friends, our community has got you covered.


And that's not all - as a member of our Discord server, you'll also have access to exclusive giveaways and other special events. It's the perfect way to stay up to date on all the latest news and updates from GoodGame Studios.


So what are you waiting for? Join the GoodGame Big Farm Discord Server today and start connecting with fellow farmers from all over the world. Just click here to join the fun!

Help offered for Dutch players (hulp aangeboden voor NL spelers)

1164244

Comments

  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 23.09.2017


    WascallyWabbit; 22-09-2017; 15:02 u)


    V E R T A L I N G



    *************************
    BREAKING NEWS
    *************************

    Hallo Big Farmers,

    Hier jullie Wascally Weporter weer, met het nieuws waar jullie allemaal zo op hebben zitten wachten!

    Een boodschap van onze leider:

    Ik kom met een update inzake het Diepzeevissen. Komende woensdag zal het weer mogelijk zijn om Diepzeevis direct te verkopen. De directe verkoop van vis zal vanaf het begin met de kleinste boten winstgevend zijn.
    Met de hogere bootlevels zal het niet winstgevend zijn op de slechtste vislocaties, maar behoorlijk goede winsten bieden op de goede vislocaties.
    Met een complete trawlervloot zou je meer dan 6 miljoen farmdollars per dag kunnen maken via directe verkoop (zonder 'overslaan' of goud te besteden).
    Maar met de contracten verdien je altijd meer geld. Met de contracten kun je maximaal 34 miljoen farmdollars per dag maken (zonder 'overslaan' of goud te besteden).

    PS: daarnaast kun je zo'n 2 miljoen extra per dag in het visrestaurant maken


    ***********

    Verder kunnen we ook berichten dat de marktcontracten aangepast zullen worden & zoals hierboven aangegeven, staat de update voorlopig gepland op a.s. woensdag, met daaraan voorafgaand een Officiële Aankondiging met alle details - maar we dachten dat jullie dit goede nieuws nu al wel zouden willen horen voor het weekend!!



    banner designed by farmerjohn22 (US1)

    Post edited by Jiesta (NL1) on
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 23.09.2017


    (WascallyWabbit; 23-09-2017; 08:33 u)


    V E R T A L I N G



    Hallo iedereen!

    We hopen dat Julie veel plezier beleven aan het Oktoberfest! Hieronder wat nieuws in dezen:

    Naar aanleiding van vragen van spelers op sommige servers (niet op de EN server!) over mega hoge scores die men hier en daar zag verschijnen, heeft het Team bekeken wat die spelers/coops hebben gedaan & en we kunnen berichten dat er in alle gevallen een zeer slimme strategie is gevonden en gebruik van gemaakt - en dat er dus geen sprake is van vals spelen. Zij zelf zouden tegen iedereen die hierover valt willen zeggen “we zijn nog steeds in te halen, dus raak niet ontmoedigd!”

    Als voorbeeld kun je hieronder zien dat de erg hoge topscore behaald is door slechts 3 spelers binnen een coop (gebruik makende van deze methode) binnen minder dan 3 dagen & het event loopt nog 13 dagen dus het kan nog alle kanten op!

     


     

    Verder bleek Tessa nogal in de war te zijn over het wel/niet/wanneer laten zien van haar “paarse-uitroepteken-bubbel” ter waarschuwing dat er ergens op je farms een kok aan het slapen is. Deze bubbel zou elke 4 uur moeten verschijnen, maar het lijkt erop dat deze verdwijnt als je van een andere boerderij komt & als je je muis over Tessa’s bierkar hovert die bubbel weer verschijnt (totdat jij weer van boerderij wisselt, of die slapende kok vindt).

     


     

    DUS: als je het gevoel hebt dat er meer dan 4 uur voorbij zijn, hover dan gewoon je muis over haar bierkar heen als je toch in het dorp bent, voor het geval Tessa haar “bubbel” verbergt.



    banner designed by farmerjohn22 (US1)

    Post edited by Jiesta (NL1) on
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 23.09.2017


    (CuddlyFoxes, 22-09-2017, 16:01 u)


    V E R T A L I N G


    Dit behelst een HOTIX die gisteren reeds heeft plaats gevonden!


    Er is een hotfix geweest dd 22/09 tussen 16.30 - 17.30 u CEST inhoudende:
    • De Oktoberfest punten zijn hersteld, dus spelers zullen niet langer meer punten kunnen verkrijgen anders dan zoals aangegeven is in het contract.
    • Wat server-gerelateerde reparaties opdat de Oktoberfest ranglijsten volledig blijven functioneren
    • De tooltips van het Oktoberfest (zie opmerking @tientje64 (NL1) hoger op deze pagina) geven nu het juiste aantal ingrediënten weer, i.p.v. altijd de laagste benodigdheden voor het laagste speellevel.


    banner designed by Jonquille6 (FR1)




    Post edited by Jiesta (NL1) on
  • Hoi allemaal,

    bij deze een vraag.
    Sinds gisteren loopt het Oktoberfest neit zoals het moet.
    Ik krijg steeds "error-codes" en de slapende arbeider is ook niet altijd aanwezig op de farm die Tessa aanwijst.

    Ik houd momenteel ook de farm van een vriendin mee draaiende en ook daar is heb ik dezelfde problemen.
    Ligt niet aan de zelfde server.
    Ik speel via Chrome en haar farm via Explorer...

    Heb ook de indruk dat de beloningen van de oktoberfest-markt niet toegekend worden bij een error.

    Nog iemand die hier last mee heeft?

    Groetjes.

  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    Hoi allemaal,

    bij deze een vraag.
    Sinds gisteren loopt het Oktoberfest neit zoals het moet.
    Ik krijg steeds "error-codes" en de slapende arbeider is ook niet altijd aanwezig op de farm die Tessa aanwijst.

    Ik houd momenteel ook de farm van een vriendin mee draaiende en ook daar is heb ik dezelfde problemen.
    Ligt niet aan de zelfde server.
    Ik speel via Chrome en haar farm via Explorer...

    Heb ook de indruk dat de beloningen van de oktoberfest-markt niet toegekend worden bij een error.

    Nog iemand die hier last mee heeft?

    Groetjes.

    Ikzelf heb nergens last van (behalve dan dat die slapende kok soms moeilijk te vinden is, omdat hij zo in het landschap opgaat, maar hij IS er altijd wél)  :)
    Maar heb wel over die Error code gelezen, men schrijft hierover dat als je het spel refresht, eea weer goed loopt. Anderen schrijven dat je beter eerst langs de Snoepfarm kunt gaan, voordat je naar het Oktoberfest gaat, en als je daar bent, dan beter eerst wat contracten kunt vullen en/of recepten in gang zetten, voordat je op Tessa klikt om je naar die slapende kok te laten begeleiden....

    Ik kan hier dus niet over meepraten, want ken het probleem niet.
  • grrr (NL1)grrr (NL1) NL1 Posts: 664
    Hoi allemaal,

    bij deze een vraag.
    Sinds gisteren loopt het Oktoberfest neit zoals het moet.
    Ik krijg steeds "error-codes" en de slapende arbeider is ook niet altijd aanwezig op de farm die Tessa aanwijst.

    Ik houd momenteel ook de farm van een vriendin mee draaiende en ook daar is heb ik dezelfde problemen.
    Ligt niet aan de zelfde server.
    Ik speel via Chrome en haar farm via Explorer...

    Heb ook de indruk dat de beloningen van de oktoberfest-markt niet toegekend worden bij een error.

    Nog iemand die hier last mee heeft?

    Groetjes.

    Het zou natuurlijk kunnen dat er iets anders aan de hand is, maar de error-code krijg je in ieder geval als je een order wilt vervullen waarvan de looptijd afgelopen is. Bij tijd staat dan een streepje. Natuurlijk worden dan geen prijzen toegekend want je hebt ook geen order vervuld.
  • @Jiesta (NL1)

    dank voor je antwoord.
    Vandaag had andere speler van de coöp niets anders dan errors,
    maar bij is het vandaag wel in orde.

    Dank je voor de tips.
    Ik geef ze door in onze coöp.

    Ja, de slapende arbeider zit heel goed verstopt.
    Moet soms met vergrootglas turen.  ;)

    Leuk dat jij nog geen errors hebt gehad en hopelijk blijft dat zo.

    Ik hoop dat je hebt kunnen genieten van het mooie weer.

    Hele fijne avond.
  • Rheanan (NL1)Rheanan (NL1) NL1 Posts: 18
    edited 26.09.2017
    ...
    Post edited by Rheanan (NL1) on
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 27.09.2017


    (WascallyWabbit; 26-09-2017; 17:42 u)


    V E R T A L I N G



    Hallo allemaal,

    We hebben weer een nieuwe update voor je en hieronder kun je er alles over lezen!

    We hopen dat jullie gasten de Pretzels en Popcorn lekker vinden, maar terwijl zij aan het relaxen zijn binnen de sfeer van het Festival, zit er ergens in een boom een knuffelig, 4-potig silhouet verstopt, starende naar de Zeemeerminnenbaai alsof het een koekjestrommel is…. Wie zou deze kleine boerderijvriend kunnen zijn?

     

    KATTENBOOM

    Met groot plezier kondigen wij de komst van onze kattenvriend aan! Het beestje verdween in een boom en we hebben er even over gedaan om hem te overreden weer naar beneden te komen, hetgeen wat vertraging veroorzaakte (ach, jullie weten hoe katten zijn!). Maar uiteindelijk werd onze katachtige vriend toch rusteloos en hij is er met deze update helemaal klaar voor om je hart te veroveren en naar jouw boerderijen te vertrekken ^ↀᴥↀ^

     


     

    Na deze update zul je een nieuw gebouw voor je kat kunnen bouwen – een Kattenboom (6x4). Deze Kattenboom kost $25.000, $95.000 en $250.000 voor je Hoofdfarm, Lekkerbekfarm en Bloemenfarm. Nadat dit gebouwd is op je farm (er is er dus eentje beschikbaar voor alle 3 je boerderijen) zul je een aantal taken moeten voltooien - om de kat z’n vertrouwen te winnen en hem te overtuigen op je farm te blijven – door ‘amuletjes’ te verzamelen. Heb je genoeg ‘amuletjes’ verzameld dan verblijft de kat dus tevreden op jouw boerderij. Je kunt deze ‘amuletjes’ verzamelen van de arbeiders, door verschillende producten te maken (bv. op je Hoofdfarm: van de productie van je molen, composthoop en silo zullen ‘amuletjes’ droppen), of je kunt ze direct verkrijgen (als je gewoon niet kunt wachten).

     

    Zodra jouw kattekind zich thuis voelt op jouw farm zal hij een dagelijkse activiteit kunnen uitvoeren (net zoals de hond) tegen beloningen. Voorlopig zal de Kattenboom slechts één level kennen, maar er liggen plannen klaar om hier meerdere levels en activiteiten aan toe te voegen.

     


     

    Eerder was er gemeld dat er een tweede gedeelte zou zijn bij de ontwerpwedstrijd voor deze boerderijkat, maar door verschillende omstandigheden was het ons niet mogelijk om alle ingezonden animaties te verzamelen/verwerken. Ons ontwerpteam heeft echter een geweldige job geleverd om onze kattenvriend toch voor jullie life op de servers te kunnen brengen ondanks deze omstandigheden en we hopen dat jullie het net zo leuk zullen vinden als wij! Dientengevolge zullen de prijzen voor dat tweede gedeelte van de wedstrijd gebruikt worden voor een ander, nog niet nader bekend event in de toekomst. 


    PS: maak je geen zorgen, je kat is niet roze … dat ligt aan jouw ogen!! :)
     

     


     


    PAARDENSEIZOEN VI – SAFARI

    Het is alweer bijna tijd voor het volgende paardenseizoen. We hopen dat jullie genoten hebben van het huidige toernooi met z’n coole Westernse avatars en decoraties, maar nu nemen we je mee ver weg van de Cowboys, saloons en je in plaats daarvan af laten reizen naar diep donker Afrika voor een wilde safari! En zoals altijd zijn ook hierbij weer mooie avatars en decoraties te verkrijgen, dus ga mee!

     

    Safari Geitenstal Uiterlijk

     

     

    Trofee

     

    3x3 decoratie

     

     

    Avatars



     

     

    DIEPZEEVISSEN

    We hebben een heleboel feedback ontvangen over het DiepZeeVissen en met deze update zullen er in dezen ook een aantal aanpassingen gedaan worden. Er zal later nog meer toegevoegd/gewijzigd worden maar voorlopig hebben we nu gehoor proberen te geven aan de belangrijkste punten uit jullie feedback. De directe verkoop van vis zal terug komen. De meeste winst valt nog steeds te behalen met het voltooien van contracten op de vismarkt, maar spelers zullen dus nu ook de mogelijkheid krijgen om vis direct te verkopen, ook al zal dit zijn voor een behoorlijk veel lagere prijs dan eerder.

    De contract-beloningen zijn ook aangepast, vooral de lagere level contracten (dus contracten die nog niet zover in bonus gestegen zijn). Zoals eerder gemeld zijn er nog meer aanpassingen te verwachten in de toekomst, maar we hopen dat deze eerste aanpassingen jullie in ieder geval aan de gang houden!


    Veel plezier en houd het netjes Big Farmers!

    Jullie BF Team



    Link naar Officiële Aankondiging: https://community.goodgamestudios.com/bigfarm/en/discussion/162367/update-sept-27th-here-kitty-kitty-africa-to-the-deep-blue-sea


    ************************
    LAATSTE NIEUWS
    ************************

    (WascallyWabbit; 27-09-2017; 11:12 u)


    Voor als jouw kattenvriend eraan komt:

    • bouw de kattenboom
    • verzamel amuletjes om het vertrouwen van de kat te winnen
    • Als de taken eenmaal voltooid zijn (die taken duren redelijk lang) zal de kat willen blijven en dan voortaan hetzelfde werken als de hond - je zult dus niet langer amuletjes hoeven te verzamelen
      • de kat voeren zal diens tevredenheid "activeren"  (alsook de DTP!!) 
      • de kat het op dit moment enige truucje uit laten voeren levert je XP
      • je kunt de kat's vertrouwen niet meer verliezen
    • Je verzamelt de amuletjes op de 3 verschillendefarms apart van elkaar 
    • amuletjes droppen van:
      • Hoofd Farm  [Compostvat, Silo, Molen]
      • LekkerbekdFarm [Watermolen, Silo, Compostvat, Bakkerij]
      • Bloemen Farm [Silo, Distilleerderij, Winkel]
    • Op dit moment heeft de kattenboom nog slechts 1 level, maar naarmate de tijd verstrijkt zal er meer komen van alles, net zoals bij de hond 

    Ander nieuws:

    Bedenk svp dat zoals in de Officiële Aankondiging gemeld, nog niet alle aanpassingen voor het DZV gereed waren voor deze update - aan de contracten wordt nog gewerkt, dus wees niet verrast als sommige issues er nog steeds blijken te zijn - maar de balans in beloningen moet verbeterd zijn & er zijn dus meer verbeteringen onderweg. 



    Post edited by Jiesta (NL1) on
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 27.09.2017


    (Rowdy Rac, 27-09-2017; 19:00 u)


    V E R T A L I N G



     LET OP: Onze oude vriend George komt eraan, zijn silo achter zich aan slepend!!!  :D:D


     
    VIS HARDE WERKER Event  start vannacht om  00:00 u (middernacht van 27 op 28 September) !!




    Post edited by Jiesta (NL1) on
  • Hoe leuk dat we een kat krijgen op onze farms!!!
    Ik kijk er echt naar uit.

    Ook fijn dat het diepzeevissen ook terug verandert.
    Vooral dat je de vis weer kan verkopen.
    Dat het niet meer aan dezelfde prijzen als voorheen is, vind ik niet erg.

    Fijne avond iedereen.
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557


    Katten Smileys Smileys en emoticons  Katten Smileys Smileys en emoticons Kat Tekst Smiley  Katten Smileys Smileys en emoticons


    Hallo allemaal,

    Jullie hebben 't waarschijnlijk al geraden aangezien het al zo laat is: het Team is blijven proberen om de Update er vandaag door te krijgen, maar er zijn een paar hardnekkige bugs die we niet gefixed kregen. Men heeft dus moeten besluiten om deze update 1 dag uit te stellen naar morgen ... :/

    Onze excuses voor het ongemak & de late mededeling!!


  • hallo, ik ben erg blij met alle decoos + dorpswaarde en nu dan weer een kattenboom, vraag: waar laat ik ze allemaal?  Alles staat propjevol.

    Voorstel, een aparte kavel waar alleen de decoos op mogen, of ruimte op de paardenranch? fundering ligt er al.

    Nu zal je zeggen; keuzes maken wat wel en wat niet, maar op een gegeven moment valt er niets meer te kiezen.

    Wie komt met een goede oplossing?, groetjes

  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557


    (Rowdy Rac; 28-09-2017; 17:42 u)


    V E R T A L I N G



    Er blijkt een bug te bestaan op de Bloemenfarm v.w.b. de Kattenboom bij sommige spelers; de kat schijnt daar direct aangekomen te zijn en kan gevoed worden zonder dat je daar eerst amuletjes voor hoeft te verzamelen. Niet de bedoeling dus!

    De huidige hotfix zorgt ervoor dat dit opgelost wordt:
    - alle katten die niet ontsloten zijn met goud op de Bloemenfarms worden verwijderd
    - alle reeds verzamelde amuletjes zullen gehandhaafd blijven en je dient dus de rest te verzamelen om de kat te verkrijgen
    - de Kattenboom zelf blijft gewoon staan.




    banner designed by Anjea (FR1)

  • wiggeltje (NL1)wiggeltje (NL1) NL1 Posts: 88
    Kat doet het nog steeds niet :-( 
  • Hier doet de kat het wel, maar ik kan haar gebouw niet van plaats veranderen of draaien.

    Ook moet ik nogal heel veel hartjes verzamelen.
    Wat gebeurt er als je die allemaal hebt?

    Er dropt ook een muntzakje af, maar als ik re op klik, dan krijg ik error of krab- en klimkasteel met hoeveel hartjes ik nog moet verzamelen.

    Groetjes en een heel fijn weekend.
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    Kat doet het nog steeds niet :-( 
    Hier doet de kat het wel, maar ik kan haar gebouw niet van plaats veranderen of draaien.

    Ook moet ik nogal heel veel hartjes verzamelen.
    Wat gebeurt er als je die allemaal hebt?

    Er dropt ook een muntzakje af, maar als ik re op klik, dan krijg ik error of krab- en klimkasteel met hoeveel hartjes ik nog moet verzamelen.

    Groetjes en een heel fijn weekend.
    - Je moet amuletjes (hartjes) verzamelen om de kat op je farm te krijgen. Voorlopig heb je dus nog geen kat, je hebt alleen dat kattenkrab- & klimkasteel gebouwd. Voor elk van je 3 reguliere farms kan je zo'n ding bouwen en moet je dan verschillende aantallen hartjes te verzamelen (de meeste voor de hoofdfarm).
    Het zijn er erg veel dus het duurt allicht even voordat we een kat op onze farms te zien krijgen. Hier is al veel commentaar op het Engelse forum over geschreven.

    - als je onderin beeld op het laatste tabje klikt, dan kun je daarmee het kattenkasteel wél draaien of verplaatsen. In het Engels forum hebben spelers het advies gepost om dan in ieder geval een ruimte van 2x2 vrij te houden naast de doos (kat's eerste truucje: in en uit doos springen) omdat anders dat truucje niet genoeg plek schijnt te hebben, en de boel dan stagneert (kat bevriest, hond verdwijnt). Zie hieronder 2 voorbeelden:

     plekje 2x2 vrijhouden links v doos

     eerdere poging, maar zoveel extra ruimte bleek niet nodig

    Uiteraard is dit allemaal uitgeprobeerd/-werkt door spelers die er ladingen goud tegenaan hebben gegooid om Kitty zo snel mogelijk op hun farms te krijgen (ik houd het bij amuletjes verzamelen  ;) )


  • Mummie (NL1)Mummie (NL1) NL1 Posts: 149
    weer een CK!!!!!!! is nog geen volle week terug. gatver de gatver
  • wheeler (NL1)wheeler (NL1) NL1 Posts: 107
    weer een CK!!!!!!! is nog geen volle week terug. gatver de gatver
    je hoeft niet mee te doen (keuze vrijheid)
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 01.10.2017
    weer een CK!!!!!!! is nog geen volle week terug. gatver de gatver
    weer een CK!!!!!!! is nog geen volle week terug. gatver de gatver
    je hoeft niet mee te doen (keuze vrijheid)
    Ben het geheel met je eens Mummie - het was al te vaak naar mijn zin, maar 1x per week is wel erg veel van "het goede" !!
    Maar misschien is het een vergissing/bug (???)

    Zoals Wheeler zegt: we kunnen uiteraard voor onszelf beslissen het dan maar een keertje over te slaan; maar aan de andere kant legt zo'n CK ook weer behoorlijke druk op de coop, aangezien sommigen toch weer de competitie aangaan voor dat Zeewier product - en/of omdat het weer zonde lijkt/is om níet al die activiteitsbeloningenbinnen te halen voor alle leden (vooral de kleinere boeren binnen een coop hebben veel aan die activiteitsbeloningen) ....

    Ikzelf besluit vaak "dan maar over te slaan" omdat ik middenin een verhuizing zit (en inmiddels verhuis-zombie ben :p:o ), maar doe dan wel 1-2x per dag 1 of 2 missies om dan in ieder geval meegeholpen te hebben aan het binnen halen van die activiteitsbeloningen (mijn farms zijn daar ook op ingesteld, dus ik haal vaak met 1-2 missies doen al zo'n klap punten binnen, dat die activiteitsbeloningen idd ook sneller komen). Zo compenseer ik eea dan maar een beetje.

    Post edited by Jiesta (NL1) on
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557



    A T T E N T I E !!!


    Mocht je er overheen kijken:

    Zonder enige aankondiging (leuk die verrassingen!) staat Mathilde met haar soeppot plots weer op onze parking.


    Denk dus aan je *paddestoelen zoeken*  op je farms/ranch/dorp
    (voor zover je aan dit zoekspel mee wilt doen)!!




  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557

    W A A R S C H U W I N G





    Deze paddestoel had hier natuurlijk nooit mogen belanden; waarschijnlijk was dat reeds een verstopplaats vóórdat het Oktober Festival er neergezet werd! Er schijnt ook zo'n plek op de Diepzeevismarkt te vinden te zijn -dan zijn jullie alvast gewaarschuwd!
    E.e.a. is doorgegeven aan de developers.

  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557


    (WascallyWabbit; 02-10-2017; 11:23 u)


    V E R T A L I N G


    Hallo iedereen!

     

    Nadat we een Septembermaand vol ‘feesten, plezier, hapjes & drankjes’ achter de rug hebben volledig in de sfeer & stijl van het Oktoberfest, bevinden we ons nu in de Oktobermaand waarin we een heleboel coöperatieve activiteiten kunnen verwachten met kansen voor coöperaties op grotere resultaten.

    Gedurende deze maand zullen er meer events voor coöperaties zijn dan anders, met meer herhalingen van de CK en een nieuwe versie van het HWE waaraan je samen met je coopleden kunt deelnemen en veel beloningen kunt verdienen!

    Bespreek en bereid je strategieën voor om er zo veel mogelijk uit te kunnen halen!

    Jullie Community Team

     

     

    PS: onze excuses voor de verwarring gedurende afgelopen weekend, deze aankondiging stond voor maandag gepland om jullie te informeren voordat de volgende CK start, maar we waren de count down timer vergeten!





    banner designed by Anjea (FR1)

  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 03.10.2017


    (WascallyWabbit; 03-10-2017; 08:14 u)


    V E R T A L I N G


    *******************************************
    BLOEMENFARM KATTEN NIEUWS
    *******************************************



    Hi Cat lovers,

    Hallo iedereen!

    Zoals jullie weten, waren er aanvankelijk enkele Bloemenboerderij katten die als ontgrendeld werden weergegeven, zonder dat jullie de amuletjes ervoor kregen en werd er toen een hotfix uitgevoerd om dat te corrigeren. 

    Het lijkt er echter op dat de hotfix het probleem niet helemaal heeft verholpen. Sommigen van jullie zien de amuletjes op jullie farm droppen, maar als je de teller probeert te bekijken, lijkt je kat nog steeds ontgrendeld te zijn. Je maakt je uiteraard zorgen dat de verzamelde amuletjes niet worden meegeteld en dan dus het juiste aantal niet wordt weergegeven als e.e.a. uiteindelijk correct is hersteld, dus we hebben jullie zorgen/vragen aan het team doorgegeven en dit is de huidige situatie:

     

    De amuletjes worden wel geteld, dus elke keer dat je uit-/inlogt zul je het Kattenkasteel vergrendeld vinden en de juiste hoeveelheid amuletjes weergegeven in het dialoogvenste. Het probleem is dat na het wisselen tussen boerderijen plots een ontgrendeld dialoogvenster wordt weergegeven, terwijl de amuletjes nog steeds droppen en meegeteld worden.

    Zodra dit probleem definitief opgelost is, moeten jullie het gesloten dialoogvenster (en correcte optelling van amuletjes) zien elke keer dat je over het gebouw hovert met je muis of erop klikt, tenzij je er intussen in geslaagd bent om alle benodigde amuletjes te verzamelen of goud hebt betaald om de kat zelf te ontgrendelen.

    .

  • Hoi,

    ik heb een vraagje ivm de slapende arbeider.
    Er staat dat die om de 4u zou (moet) verschijnen, maar dat is hier niet meer sinds gisteren.

    Ik heb geprobeerd wat er in de update staat van 23/9.
    Ook refreshen of helemaal afsluiten en terug opstarten helpt niet.

    Ik ben niet de enige in de coöp die dit heeft opgemerkt en waar de slapende arbeider niet elke 4u verschijnt.
    Zijn er nog mensen die dit voor hebben?

    MVG
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    Hoi,

    ik heb een vraagje ivm de slapende arbeider.
    Er staat dat die om de 4u zou (moet) verschijnen, maar dat is hier niet meer sinds gisteren.

    Ik heb geprobeerd wat er in de update staat van 23/9.
    Ook refreshen of helemaal afsluiten en terug opstarten helpt niet.

    Ik ben niet de enige in de coöp die dit heeft opgemerkt en waar de slapende arbeider niet elke 4u verschijnt.
    Zijn er nog mensen die dit voor hebben?

    MVG

    Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet zo precies let op die 4 uur; let alleen op die bierkar van Tessa; als ik daarop klik en hij geeft aan dat ik weer moet zoeken, ga ik zoeken en ik vind dat slapende mormel altijd. Tenslotte moeten ze allemaal wel aan het werk blijven toch!?  >:)

    Heb er ook niet eerder over gehoord of over gelezen.... Hij moet er zijn, is alleen soms zo goed verstopt dat hij opgaat in z'n omgeving ... dus dan moet je echt goed zoeken (vooral als hij op de keien aan de oever langs de haven zit of net tegen de stam van een boom, dan is hij bijna onzichtbaar)... Als je zeker weet dat hij er niet is, dan moet je Support schrijven.
  • Dank voor je antwoord, Jiesta.

    Ik let ook niet op die 4 uur, maar het valt wel op als je geen slapende arbeider vindt na 5u (als lavendel klaar is).

    Zoals eerder vermeldt was er geen arbeider bij refresh of afsluiten en opnieuw starten.
    Dat is opgelost.
    Nu krijg ik de slapende arbeider na refresh.

    Op zich is het niet zo'n ramp,
    het is en blijft een spel,
    maar het is wel normaal als we de dingen die niet goed verlopen melden en bespreken op het forum.
    Alleen zo kunnen we elkaar helpen en er voor zorgen dat het de volgende keer beter (met minder fouten) verloopt.

    Bij deze wens ik iedereen alvast een heel fijn en deugddoend weekend toe.
    ;o)

  • Wat is er toch aan de hand?
    Er word me verteld dat happy hour is afgelopen en misschien van de zomer weer terug komt.
    Week erna is hij er ineens weer.
    Deze week ook en vandaag is hij ineens weer weg?
    Ik begrijp het niet meer.

  • hallo, ben er snel bij maar heb eendenvijver gekozen als beloning voor de feesttent maar niet gekregen, staat niet bij de themagebouwen, groetjes
  • grrr (NL1)grrr (NL1) NL1 Posts: 664
    hallo, ben er snel bij maar heb eendenvijver gekozen als beloning voor de feesttent maar niet gekregen, staat niet bij de themagebouwen, groetjes
    Eendenvijver? Volgens mij was er helemaal niks te kiezen bij oktoberfest, de hoogste prijs was een eendjes-hengel kraam, daarvoor moest je meer als 15 miljoen punten halen.
    Heb al m'n prijzen keurig ontvangen.

This discussion has been closed.