Home EN General Discussions & Questions

Join the official Goodgame Big Farm Discord today!Join our Big Farm Discord Server


Are you looking for a community of like-minded farmers to discuss your farming experience with? Look no further than the GoodGame Big Farm Discord Server!


Our server is the perfect place to connect with other farmers from around the world. Whether you're looking to chat about strategy, share tips and tricks, or just make new friends, our community has got you covered.


And that's not all - as a member of our Discord server, you'll also have access to exclusive giveaways and other special events. It's the perfect way to stay up to date on all the latest news and updates from GoodGame Studios.


So what are you waiting for? Join the GoodGame Big Farm Discord Server today and start connecting with fellow farmers from all over the world. Just click here to join the fun!

Help offered for Dutch players (hulp aangeboden voor NL spelers)

1163244

Comments

  • Hoi hoi,

    Ik weet niet of het hier mag maar ik probeer het ;-)
    Wie wil mij buren van mij worden ? Voeg me gerust  toe of als je iemand weet die buren nodig heeft.

    gr koei (zo heet ik in het spel)
  • hallo ik ben totaal niet goed in engels dus ben al blij dat u dat in nederlands kan vertalen 

    ik had echter een vraag over de tevredenheids meter, ik blijf steeds in de rood hangen en heb al best wel veel decoraties maar krijg de tevredensheid meter maar niet in het groen welke decoraties heb ik nodig om de tevredensheids omhoog kan krijgen kunt u mij hiermee helpen.
  • wheeler (NL1)wheeler (NL1) NL1 Posts: 107
    hallo ik ben totaal niet goed in engels dus ben al blij dat u dat in nederlands kan vertalen 

    ik had echter een vraag over de tevredenheids meter, ik blijf steeds in de rood hangen en heb al best wel veel decoraties maar krijg de tevredensheid meter maar niet in het groen welke decoraties heb ik nodig om de tevredensheids omhoog kan krijgen kunt u mij hiermee helpen.
    ik heb even op je farm gekeken je hebt relatief veel huizen level 3 als je er twee upgrade naar level 4 dan kun er misschien  een paar slopen maar je kunt ook de decoraties die nu hebt vervangen voor decoraties met een hogere tevredenheids waarde succes
  • magy (NL1)magy (NL1) NL1 Posts: 53
    Hoi hoi,

    Ik weet niet of het hier mag maar ik probeer het ;-)
    Wie wil mij buren van mij worden ? Voeg me gerust  toe of als je iemand weet die buren nodig heeft.

    gr koei (zo heet ik in het spel)
    hallo koei

    als je buren aan je farm wil toevoegen moeten het mensen zijn die nog geen farm hebben deze mensen moet je via mail-adres je link van je buren doorsturen , dan moeten zij via deze link een farm gaan opstarten
    groetjes magy
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557



    Het was hierboven ergens al even genoemd, maar dan nu officieel: 

    Het Oktoberfest event zal starten dd 16 september (zaterdag) om 14:00 CEST, en draaien t/m 2 oktober, 13:59 CEST.

    De UPDATE vindt dus morgen, vrijdag 15/09 plaats - maar het event start pas op zaterdag 16/09!


    Eea ook aangepast in de officiële aankondiging (vertaling).


    Bier smileys Smileys en emoticons

  • Hoi hoi,

    Ik weet niet of het hier mag maar ik probeer het ;-)
    Wie wil mij buren van mij worden ? Voeg me gerust  toe of als je iemand weet die buren nodig heeft.

    gr koei (zo heet ik in het spel)
    hallo koei

    als je buren aan je farm wil toevoegen moeten het mensen zijn die nog geen farm hebben deze mensen moet je via mail-adres je link van je buren doorsturen , dan moeten zij via deze link een farm gaan opstarten
    groetjes magy

    dank je wel magy   het was me al onduidelijk 
  • magy (NL1)magy (NL1) NL1 Posts: 53
    hallo allemaal

    sommige farm hebben een probleem bij ons
    we konden 138 spijker maken per keer en nu plots maar 108
    niet alle farms hebben er last van
    hoop dat ze het vlug zullen oplossen we hebben zoveel van die spijkers nodig
    zijn er nog farms die er last van hebben

    magy
  • Hoi hoi,

    Ik weet niet of het hier mag maar ik probeer het ;-)
    Wie wil mij buren van mij worden ? Voeg me gerust  toe of als je iemand weet die buren nodig heeft.

    gr koei (zo heet ik in het spel)
    hallo koei

    als je buren aan je farm wil toevoegen moeten het mensen zijn die nog geen farm hebben deze mensen moet je via mail-adres je link van je buren doorsturen , dan moeten zij via deze link een farm gaan opstarten
    groetjes magy

    dank je wel magy   het was me al onduidelijk 

    maar krijgen de mensen die uitnodigt via fb een prive bericht of komt het op hun tijdlijn te staan  ?
  • grrr (NL1)grrr (NL1) NL1 Posts: 664
    hallo allemaal

    sommige farm hebben een probleem bij ons
    we konden 138 spijker maken per keer en nu plots maar 108
    niet alle farms hebben er last van
    hoop dat ze het vlug zullen oplossen we hebben zoveel van die spijkers nodig
    zijn er nog farms die er last van hebben

    magy
    Dit is een display fout, i.p.v. de tijdswinst van het Happy Hour wordt het aantal verminderd, maar dus alleen in de display!
    Als je goed oplet bij het verzamelen van de spijkers zul je zien dat er gewoon het normale aantal geproduceerd is, in jullie geval dus 138.
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557

    WascallyWabbit; 15-09-2017; 17:04 u)


    V E R T A L I N G


    MORGEN GÉÉN START VAN OKTOBERFEST EVENT !!!


    Hallo iedereen,

    We weten dat het al laat is & dat jullie je inmiddels allemaal afvragen waar de update bleef?
    • we hebben een laatste double check gedaan met een interne team test en moeten besluiten dat deze event gameplay toch niet zo leuk is als wij ons hadden voorgesteld
    • we hebben besloten een aantal werkdagen toe te voegen om eea te kunnen optimaliseren
    • de TEST SERVER zal updated worden & daar wordt dan het OKTOBERFEST geactiveerd
    • de eigenlijke Update & Event zal dan komende week life gaan op onze servers (dinsdag of woensdag)
    • Jullie krijgen t/m maandag om het OKTOBERFEST event uit te proberen op de Test Server en je feedback te geven op het TEST SERVER FORUM!
    Sorry voor alle verwarring, maar liever een 100% mooi event dan ...... 

    Veel plezier!  :)




    Hoe kom je op het Test Server Forum?
    Ga helemaal bovenaan de pagina in het forum staan; klik op die lichtblauwe banner met Lester en de woorden 'Test Server Forum' erin.

  • ik hoop dat voor het oktoberfest start mijn coop op test weer terug is. ik baal heel erg dat hij weg is en vraag me ook af hoe het kan want ik ben de oprichter van de coop en heb niks verwijderd en ben er niet uitgestapt. ik weet dat alles tijdelijk is maar coop weg en de rest is er allemaal nog vind ik heel vreemd. en het hele gebeuren gaat in dorp plaatsvinden dus zonder coop geen dorp. we waren ook al heel ver dus ja baal echt. jiesta je zei je gaat er achteraan dus ik wacht geduldig je antwoord af.
  • magy (NL1)magy (NL1) NL1 Posts: 53
    dank je

    de spijkers worden er inderdaad goed bijgeteld
    magy
  • ik hoop dat voor het oktoberfest start mijn coop op test weer terug is. ik baal heel erg dat hij weg is en vraag me ook af hoe het kan want ik ben de oprichter van de coop en heb niks verwijderd en ben er niet uitgestapt. ik weet dat alles tijdelijk is maar coop weg en de rest is er allemaal nog vind ik heel vreemd. en het hele gebeuren gaat in dorp plaatsvinden dus zonder coop geen dorp. we waren ook al heel ver dus ja baal echt. jiesta je zei je gaat er achteraan dus ik wacht geduldig je antwoord af.
    ik wil laten weten dat het probleem is opgelost. coop is weer terug op test  :)
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    ik hoop dat voor het oktoberfest start mijn coop op test weer terug is. ik baal heel erg dat hij weg is en vraag me ook af hoe het kan want ik ben de oprichter van de coop en heb niks verwijderd en ben er niet uitgestapt. ik weet dat alles tijdelijk is maar coop weg en de rest is er allemaal nog vind ik heel vreemd. en het hele gebeuren gaat in dorp plaatsvinden dus zonder coop geen dorp. we waren ook al heel ver dus ja baal echt. jiesta je zei je gaat er achteraan dus ik wacht geduldig je antwoord af.
    ik wil laten weten dat het probleem is opgelost. coop is weer terug op test  :)

    Fijn dat het opgelost is .... Ik begrijp dat de Test Server een paar weken geleden plots open ging terwijl dat niet de bedoeling was en toen zijn er ook wat dingen gebeurd waardoor ze nu - voor het testen van dit event - een roll-back moesten uitvoeren. Vandaar dat sommige coops even "wat" kwijt waren ~ maar als het goed is, is datgene wat doorgegeven is (en ik had dit idd doorgegeven) in ieder geval weer in orde.
  • Fijn dat het opgelost is .... Ik begrijp dat de Test Server een paar weken geleden plots open ging terwijl dat niet de bedoeling was en toen zijn er ook wat dingen gebeurd waardoor ze nu - voor het testen van dit event - een roll-back moesten uitvoeren. Vandaar dat sommige coops even "wat" kwijt waren ~ maar als het goed is, is datgene wat doorgegeven is (en ik had dit idd doorgegeven) in ieder geval weer in orde.
    Heel erg bedankt Jiesta.  
  • magy (NL1)magy (NL1) NL1 Posts: 53
    hallo jiesta

    ben bezig op de testfarm met de feestent op het dorp

    ik heb juist een opdracht gedaan van verse salade en mais op een stokje
    je krijgt daar dan 2051 dollars , maar je hebt wel voor deze gerechten te maken 300 kool en 400 mais en 130 veldsla nodig
    als je deze dan  gewoon verkoop krijg je 5940 dollars
    dus voor al het extra werk krijg je minder dollars ( wel de pnt voor de tent ), denk niet dat de kleine farms met zoveel verlies zullen kunnen helpen aan deze feesttent opdracht
    wil je dit eens melden
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    hallo jiesta

    ben bezig op de testfarm met de feestent op het dorp

    ik heb juist een opdracht gedaan van verse salade en mais op een stokje
    je krijgt daar dan 2051 dollars , maar je hebt wel voor deze gerechten te maken 300 kool en 400 mais en 130 veldsla nodig
    als je deze dan  gewoon verkoop krijg je 5940 dollars
    dus voor al het extra werk krijg je minder dollars ( wel de pnt voor de tent ), denk niet dat de kleine farms met zoveel verlies zullen kunnen helpen aan deze feesttent opdracht
    wil je dit eens melden

    Vertaald en op het Test Server Oktoberfest Discussiedraadje in Engelse Forum gezet, zie:

    https://community.goodgamestudios.com/bigfarm/testboard/discussion/comment/3648656/#Comment_3648656
  • magy (NL1)magy (NL1) NL1 Posts: 53
    dank je jeista
    hoop dat ze het zullen aanpassen is wel een leuk event

    magy
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    dank je jeista
    hoop dat ze het zullen aanpassen is wel een leuk event

    magy

    Bedenk wel dat de hoeveelheid ingrediënten per recept level-afhankelijk zijn gemaakt. Hetgeen denkelijk betekent dat lagere level boeren het gemakkelijker zullen hebben dan hogere level boeren... is onze verwachting. En bij dit soort ingame spelletjes staat 'winst maken' nooit zo hoog in het vaandel, het gaat meer om het plezier in weer iets nieuws kunnen spelen.

    Maar ik ben het ermee eens dat hoeveelheden wat omlaag kunnen, en twijfel eraan of het gebruik van Snoep Eiland Farm producten nou wel zo wenselijk is (en heb ook dit reeds gemeld in de TS discussie) .... We zullen moeten afwachten wat het CM Team maandag met onze feedback doet.
  • truus37 (NL1)truus37 (NL1) NL1 Posts: 10
    Hoi Gwendolyn,
    het nieuwe  event   het  oktoberfeest   heeft geen voordelen voor  ons wel een hoop werk.
    Bf/GGS heeft als antwoord dat we iets nieuws kunnen spelen, wat ik heel aanmatigend vind.
    Hoe kunnen we dit met z'n allen aan hun laten weten?Geen opbrengst niet spelen.
    Groetjes Truus                                                                                                                                                                                                                              
  • Is happy hour afgelopen?
    Ik zie hem niet staan rechts in de balk en hij start niet bij opstarten spel?

  • Mummie (NL1)Mummie (NL1) NL1 Posts: 149
    kan er niets aan het tabje van het dorp gedaan worden? deze blijft altijd groen alsof er iets klaar is .
    dit probleem is er al veel langer en hangt samen met het uppen nvan fabrieken. ik vind het bloed irritant dat ik zo vaak naar het dorp moet om te kijken of er idd echt iets klaar is en dan  blijkt dit dus nog niet zo te zijn.het staat los van tijdelijke internetbestanden en cookies. die verwijder ik elke dag. ik heb dit probleem al eerder hier gemeld maar 0,0 reactie hier op. ik ben echt niet de enige met dit probleem!!!!!
  • magy (NL1)magy (NL1) NL1 Posts: 53
    wij hebben ook dit probleem met het dorp is omdat wat je in de fabriek heb staan klaar is en doordat deze nu in de up is kan je niet oogsten
    blijft dus de hele tijd groen tot de fabriek geupt is en je deze kan gaan oogsten

    magy
  • Vraagje omtrent het event harder werker 

    Als men hier vissen moet verzamelen waarom werkt het niet. Krijg uiteindelijk de melding dat ik nog niet alle vissen op de kaart gevangen heb. Nou dat is leuk zou niet weten welke ik nog moet vangen 


  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 28.09.2017

    (WascallyWabbit; 18-09-2017; 14:18 u)


    V E R T A L I N G



    ************************
    LAATSTE NIEUWS
    ************************



    Hier jullie Wascally Weporter weer met een bericht van het TEAM:

    ***************************************************
    Hallo iedereen,

    Zoals jullie allemaal inmiddels hebben ontdekt, is deze week het Happy Hour niet gestart. Dit is ook de bedoeling dus behelst geen technisch foutje.

    Het Happy Hour systeem was als tijdelijk incentive bedoeld voor jullie om te kunnen profiteren van alle beschikbare boosters, voor enkele weken gedurende de zomer. Maar wellicht komt dit zomer-event wel weer terug, misschien wel het volgende zomerseizoen!
    :) 

    En nu op naar de herfst met als eerste het Oktoberfest in aantocht en binnen enkele weken daarna het Halloween event !

    Met vriendelijke groeten,
    Julie CM Team



    ****************************************************

    En, voordat jullie 't vragen ... ja, we hebben hen reeds gevraagd waarom de klok er dan nog steeds hangt & of deze überhaupt nog weggehaald wordt - hier hebben we nog geen nieuws over.

    Omar gedroeg zich ook niet zoals dat hoorde vandaag; hij vertrok niet op het moment dat hij dat moest, dus was hij snel uitverkocht en had geen aanbiedingen meer. Hij stond daar maar een beetje ... zonder enige handel - hopelijk heeft hij je boerderij nu eindelijk verlaten.

    Dank aan allen die het Oktoberfest Event getest hebben gedurende het weekend & jullie feedback gepost hebben ... het is allemaal verzameld en besproken door het Team & we zullen jullie laten weten welke aanpassingen er gedaan zullen worden alsook een nieuwe datum voor de update, zodra we e.e.a. horen.

    Dit is jullie Wascally Weporter ... over en uit!


    banner designed by Jonquile6 (FR1)
    Post edited by Jiesta (NL1) on
  • kan er niets aan het tabje van het dorp gedaan worden? deze blijft altijd groen alsof er iets klaar is .
    dit probleem is er al veel langer en hangt samen met het uppen nvan fabrieken. ik vind het bloed irritant dat ik zo vaak naar het dorp moet om te kijken of er idd echt iets klaar is en dan  blijkt dit dus nog niet zo te zijn.het staat los van tijdelijke internetbestanden en cookies. die verwijder ik elke dag. ik heb dit probleem al eerder hier gemeld maar 0,0 reactie hier op. ik ben echt niet de enige met dit probleem!!!!!

    Hoi mummie,

    ik heb dit met de Ranch.
    Hij geeft altijd aan dat er geen proces loopt: upgraden, de mijn,.... Terwijl deze wel degelijk aan het uppen of produceren zijn.
    Ik ga dus ook redelijk wat kijken op de Ranch en dus ook als het niet nodig is.

    Ik stoor mij er niet al te veel aan, maar ik kan mij inbeelden dat het ivm het coöp-dorp inderdaad een stuk lastiger is.

    Ik hoop voor u dat er snel een oplossing komt.

    Groetjes.
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 28.09.2017


    (WascallyWabbit; 19-09-2017; 16:59 u)


    V E R T A L I N G


    Hallo iedereen,

    De UPDATE start dus ongeveer nu – het Oktoberfest Event zal starten zodra de update is geëindigd en zal eindigen op dezelfde dag als het Snoepfarm Eiland Event.

    Sorry voor de vertraging mensen! We hebben al jullie feedback verzameld en e.e.a. aangepast aan het Event. Hoewel er niet genoeg tijd wat om al jullie suggesties & feedback te implementeren, laten we jullie hierbij zien welke verbeteringen we hebben toegepast:

    ·         Het is nu gemakkelijker om de productietijden te zien op alle Oktoberfest kramen. Met je muis  over een Oktoberfest gebouw hoveren, zal de resterende productietijd laten zien op al je kramen.

    ·         De ‘help’tekst is gewijzigd om nog accurater het event weer te geven en wat verwarringen weg te nemen.

    ·         Het ‘Peperkoek Hart’ item, exclusief voor het Oktoberfest en dus verschillend van het Snoepfarm Eiland Peperkoek Hart, is visueel gewijzigd om duidelijker het verschil aan te geven.

    ·         De Oktoberfest contracten zijn geherbalanceerd teneinde betere beloningen te bieden en minder producten te vragen.

    ·         Ook de activiteitsbeloningen zijn iets aangepast

    ·         De ‘slapende medewerker/kok’ verschijnt nog steeds op een van je 3 reguliere farms, maar nu zal Tessa je direct naar de goede farm heen leiden, hetgeen betekent dat je dan alleen op die farm hoeft te gaan zoeken.

    ·         Er komt een booster beschikbaar voor alle spelers gedurende het gehele event, die je een productiebooster zal geven vwb vlierbessen, vijgen, passievruchten en abrikozen van de Kas om je Snoepfarm fruit een booster te geven tijdens het event (het idee om een “Snoepfarm-items opslag’ te implementeren was helaas niet mogelijk, omdat Snoepfarm items alleen maar opgeslagen kunnen worden door spelers die het Eiland Event ook hebben geopend, en er was helaas ook niet genoeg tijd om deze producten uit het Event te verwijderen).

    ·         Houd een oogje op de ‘Best Seller Aanbiedingen’ die we hebben toegevoegd, welke je zullen voorzien van de vis die je nodig hebt voor Oktoberfest producten als je geen zin hebt de vis zelf te vangen.


    Bier smileys Smileys en emoticons


    In deze UPDATE zijn ook nieuwe bouwlevels verwerkt voor:

    ·         Molen op Hoofdfarm

    ·         Silo op Hoofdfarm

    ·         Compostvat op Hoofdfarm

    ·         Hoofdgebouw/2e Huizen op alle 3 je farms

    ·         Eenvoudig Huis (en alle thema varianten daarop)

     

    Bier smileys Smileys en emoticons 


    Het was niet mogelijk om alle veranderingen zoals door jullie voorgesteld te implementeren, maar veel dank voor alle feedback en veel succes met het event!

     

    Veel plezier!

    Jullie BF Team




    banner designed by farmerjohn 22 (US1)



    Post edited by Jiesta (NL1) on
  • tientje64 (NL1)tientje64 (NL1) NL1 Posts: 104
    hoi,
    oktoberfeest: gemerkt dat de produktie-informatie (klik op kraampje- klik op informatie- klik op produktie-informatie)  niet overeenkomt met de werkelijk gevraagde produkten om het produkt te maken. Vb. voor 1 visstoofpot te maken heb ik 11 baars 15 bonito 1 water nodig, de produktie -informatie geeft 1 baars aan. Zo is het bij alle kraampjes. Kan het jammer genoeg niet zelf melden op de engelse forum, wegens te weinig kennis van de taal. Maar het belemmert het spel niet en met het oktoberfeest is het goed aangepast, maak er winst mee en scoor punten, sta momenteel binnen de top 100. groetjes :)
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    hoi,
    oktoberfeest: gemerkt dat de produktie-informatie (klik op kraampje- klik op informatie- klik op produktie-informatie)  niet overeenkomt met de werkelijk gevraagde produkten om het produkt te maken. Vb. voor 1 visstoofpot te maken heb ik 11 baars 15 bonito 1 water nodig, de produktie -informatie geeft 1 baars aan. Zo is het bij alle kraampjes. Kan het jammer genoeg niet zelf melden op de engelse forum, wegens te weinig kennis van de taal. Maar het belemmert het spel niet en met het oktoberfeest is het goed aangepast, maak er winst mee en scoor punten, sta momenteel binnen de top 100. groetjes :)

    Die informatie verschilt inderdaad. De info zoals weergegeven onder het tabje product-informatie in het ringmenu van zo'n kraam, somt de ingrediënten op die de laagste level spelers (categorie 3-29) nodig hebben voor dat recept. Helaas laat dit tabje dezelfde info zien voor alle 5 categoriën (rangschikking volgens level), hetgeen inderdaad wat verwarrend is.

    Voor degenen die dit willen weten, de spelers zijn ingedeeld volgens de volgende level-rangschikking:
    Levels 3 - 29
    Levels 30 - 64
    Levels 65 - 99
    Levels 100 - 149
    Levels 150 en hoger
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 21.09.2017


    (WascallyWabbit; 20-09-2017; 09:19 u)

    V E R T A L I N G

    (deze hotfix heeft dus reeds gisteren plaats gevonden!!)


    Hallo Big Farmers,

    Er komt een kort servers-down moment n.a.v. een hotfix welke het volgende inhoudt:
    • Sommige spelers verloren boerderij dollars door falende Oktoberfest contracten, dit probleem wordt hiermee hersteld.
    • De te ontsluiten levels vwb de allernieuwste bouwlevels zullen nu correct weergegeven worden.
    • Door de Oktoberfest ranglijst kun je nu heen scrollen.
    • De nieuwe levels op gebouwen zullen een prijsverlaging krijgen (bv: level 9 van de Molen kost nu $90 mio).
    • Flash problemen met de Paardenwei en 't "laatste kans" venster voor Wekelijkse Thema Events zijn ook hersteld.
    • UFO items moeten nu juist droppen van de nieuwe gebouwen.


    banner designed by Jonquille6 (FR1)


This discussion has been closed.