Home EN General Discussions & Questions

Join the official Goodgame Big Farm Discord today!Join our Big Farm Discord Server


Are you looking for a community of like-minded farmers to discuss your farming experience with? Look no further than the GoodGame Big Farm Discord Server!


Our server is the perfect place to connect with other farmers from around the world. Whether you're looking to chat about strategy, share tips and tricks, or just make new friends, our community has got you covered.


And that's not all - as a member of our Discord server, you'll also have access to exclusive giveaways and other special events. It's the perfect way to stay up to date on all the latest news and updates from GoodGame Studios.


So what are you waiting for? Join the GoodGame Big Farm Discord Server today and start connecting with fellow farmers from all over the world. Just click here to join the fun!

Help offered for Dutch players (hulp aangeboden voor NL spelers)

1161244

Comments

  • @gerdakla (NL1)
    Zoals Jiesta al aangeeft.
    Het gaat er dus om wie als 1ste de 100% haalt.

    MAAR het kan ook zo:
    Als de coöp die u uitdaagt, wordt uitgedaagd door de coöp onder hen en zij winnen die, dan verliezen jullie ook.

    VB:  nr 1 wordt uitgedaagd door nr 2 en nr 3 daagt nr 2 uit.
    Dus als nr 2 wint van nr 3, dan verliest nr 3, maar ook nr 1 ook.

    Je kan zien aan de vlag naast de wagens in het dorp of je wordt uitgedaagd of iemand uitdaagt (geen idee welke kleur bij uitdaging/uitgedaagde hoort).
    Staat er enkel een blauwe of een rode naast uw of andere wagens of staan er 2 vlaggen?

    Als er nog vragen zijn, dan stel je ze maar.
    We zijn er om elkaar te helpen.

    Veel succes.
    ;o)

  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 29.08.2017

    (CuddlyFoxes; 29-08-2017; 18:01 u)


    V E R T A L I N G



    Intussen hebben jullie het allemaal gezien op je farms:

    Het "Japanse Gouden Week" event is om 18.00 u CEST gestart en het "Ongeluk dierenarts Vicky" event ongeveer 10 minuten later.

    De wijzigingen welke afgelopen vrijdag ná de hotfix zijn toegepast op het DiepZeeVissen (t.b.v. het VHW), blijven vooralsnog tot nader order gehandhaafd  ... kennelijk totdat het Team een betere oplossing klaar heeft.

    Veel plezier!  :) 




    banner designed by farmerjohn 22 (US1)
    Post edited by Jiesta (NL1) on
  • gerdakla (NL1)gerdakla (NL1) NL1 Posts: 50
    Ik heb een vraag en hopelijk heeft iemand hier er een antwoord op.
    Wij zijn als coop 2x uitgedaagd in de dorpscompetitie door dezelfde coop.
    De eerste keer hebben we al de producten als eerste af gekregen en dus gewonnen.
    De tweede keer hebben we 4 van de 5 producten als eerste af gekregen, de tegenpartij heeft 1 product klaar gekregen, en dat pas op het allerlaatste. Toch hebben zij de uitdaging gewonnen en zijn zij ons dus voorbij in de ranglijst. Hoe kan dat?
    Met vriendelijke groet,
    Gerda

    Het gaat erom als eerste álle 5 de 'mandjes' gevuld te hebben. Dus:

    Om een 'uitdaging' te winnen, moet je het verzamelen van alle items in alle 5 manden voltooien vóórdat je tegenstander dat doet. Beide coöperaties dienen 5 manden te vullen/voltooien. De manden kunnen in willekeurige volgorde gevuld worden. Het maakt niet uit wie van de 2 de eerste 4 manden als eerste vult/voltooid; nádat deze eerste 4 manden zijn voltooid, zal degene die als eerste de overgebleven 5e mand vult/voltooid de winnaar zijn.

    Bedankt voor je antwoord Jiesta.

  • gerdakla (NL1)gerdakla (NL1) NL1 Posts: 50
    @gerdakla (NL1)
    Zoals Jiesta al aangeeft.
    Het gaat er dus om wie als 1ste de 100% haalt.

    MAAR het kan ook zo:
    Als de coöp die u uitdaagt, wordt uitgedaagd door de coöp onder hen en zij winnen die, dan verliezen jullie ook.

    VB:  nr 1 wordt uitgedaagd door nr 2 en nr 3 daagt nr 2 uit.
    Dus als nr 2 wint van nr 3, dan verliest nr 3, maar ook nr 1 ook.

    Je kan zien aan de vlag naast de wagens in het dorp of je wordt uitgedaagd of iemand uitdaagt (geen idee welke kleur bij uitdaging/uitgedaagde hoort).
    Staat er enkel een blauwe of een rode naast uw of andere wagens of staan er 2 vlaggen?

    Als er nog vragen zijn, dan stel je ze maar.
    We zijn er om elkaar te helpen.

    Veel succes.
    ;o)


    @gerdakla (NL1)
    Zoals Jiesta al aangeeft.
    Het gaat er dus om wie als 1ste de 100% haalt.

    MAAR het kan ook zo:
    Als de coöp die u uitdaagt, wordt uitgedaagd door de coöp onder hen en zij winnen die, dan verliezen jullie ook.

    VB:  nr 1 wordt uitgedaagd door nr 2 en nr 3 daagt nr 2 uit.
    Dus als nr 2 wint van nr 3, dan verliest nr 3, maar ook nr 1 ook.

    Je kan zien aan de vlag naast de wagens in het dorp of je wordt uitgedaagd of iemand uitdaagt (geen idee welke kleur bij uitdaging/uitgedaagde hoort).
    Staat er enkel een blauwe of een rode naast uw of andere wagens of staan er 2 vlaggen?

    Als er nog vragen zijn, dan stel je ze maar.
    We zijn er om elkaar te helpen.

    Veel succes.
    ;o)


    Ook jij bedankt voor je antwoord vlindertje, ik geloof dat ik het nu door heb :) 
    We hebben net iets te lang gewacht om de laatste mand te vullen. De uitdager had zijn 4 manden dus ook vol en heeft dus als eerste ze alle 5 gevuld, dat hadden we dus niet in de gaten. 

    @gerdakla (NL1)
    Zoals Jiesta al aangeeft.
    Het gaat er dus om wie als 1ste de 100% haalt.

    MAAR het kan ook zo:
    Als de coöp die u uitdaagt, wordt uitgedaagd door de coöp onder hen en zij winnen die, dan verliezen jullie ook.

    VB:  nr 1 wordt uitgedaagd door nr 2 en nr 3 daagt nr 2 uit.
    Dus als nr 2 wint van nr 3, dan verliest nr 3, maar ook nr 1 ook.

    Je kan zien aan de vlag naast de wagens in het dorp of je wordt uitgedaagd of iemand uitdaagt (geen idee welke kleur bij uitdaging/uitgedaagde hoort).
    Staat er enkel een blauwe of een rode naast uw of andere wagens of staan er 2 vlaggen?

    Als er nog vragen zijn, dan stel je ze maar.
    We zijn er om elkaar te helpen.

    Veel succes.
    ;o)


  • Kunnen we er nu eens over ophouden, welles/nietes.

    Ik heb het HWvis als zeer prettig ervaren, waren genoeg poelen en heb zelfs de 2 tickets binnen weten te slepen.

    Nu weer het event met de muntjes en bloesem, we blijven bezig.

    Dus mensen vooruit kijken als het je niet bevalt, wat let je om iets anders te gaan doen?

    ik groet u

  • Tijdens het wereldkampioenschap hadden we in het scherm een handige kalender. Zou fijn zijn als dat blijvend zou zijn, weet je wanneer wat begint.
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 30.08.2017
    Tijdens het wereldkampioenschap hadden we in het scherm een handige kalender. Zou fijn zijn als dat blijvend zou zijn, weet je wanneer wat begint.

    Ik geloof dat die wereldbol-kalender weer in je scherm verschijnt met het volgende Wereldwijde Kampioenschap...
    Wij van de oude garde hielden tot nu toe zelf eea zo per maand/jaar beetje bij, maar een van de spelers heeft intussen een kalender samengesteld, waar ik zelf tegenwoordig graag mee werk:

    https://teamup.com/ks54bc4943072584c0 

    dit is een kalender die echter meer gebaseerd is op hoe het de laatste keer gelopen is, om de volgende keer min of meer een beetje in te kunnen schatten - dus geen vastgelegde data!

    Overigens is het nooit de bedoeling geweest van het BF spel om dingen zoals starttijden van tevoren te weten; het is juist een van de uitdagingen om verrast te worden door een volgend event (als we alle starttijden zouden weten zou dat wel heel gemakkelijk worden)... GGS heeft alleen tijdens het WWK die kalender gehanteerd omdat vele events tegelijkertijd gescheduled waren met dat WWK, om er juist zoveel mogelijk van te kunnen profiteren.
    Post edited by Jiesta (NL1) on
  • Ik heb een vraag
    Ik kan het spel niet spelen in explorer en edge dan zegt hij: activeer adobe flash om te spelen.
    Weet iemand wat het probleem kan zijn want flash staat aan op beide browsers?
    Ook al klik op toestaan gebeurd er niks.
    Het rare is dat het in firefox en chrome wel werkt.
    Maar door problemen in chrome kreeg ik de tip gebruik edge.
    Wat zou het probleem kunnen zijn?
  •  Hallo allemaal,

    Ik speel dit spel al jaren. Ik had een mooie farm gebouwd, en was leider van de Boerenzwaluw. Wegens persoonlijke omstandigheden ben ik gestopt. Toen ik na een tijd weer terug kwam, moest ik opnieuw beginnen, mijn mooi uitgebouwde farms waren weg. Inmiddels ben ik terug bij mijn oude coop, heb mijn nieuwe farm al weer aardig uitgebouwd, en merk dat het spel erg is veranderd. Het is nu gemakkelijker om geld te verdienen, en ook om goud te verzamelen, zonder er echt geld aan te besteden. De Organic Market, maar vooral het vissen met Oleg zorgen voor flinke inkomsten. Het uitbouwen van de Hoofdfarm en tweede farm ging vrij snel. De derde ging wat trager, de upgrades daar zijn behoorlijk prijzig.


    Toen het Diepzeevissen werd geintroduceerd, en veel dollars beschikbaar kwamen, leken ook die upgrades bereikbaar. Dat gaf perspectief! Maar na dat een tijdje gedaan te hebben, merkte ik in de week vlak voor het aanpassen van het Diepzeevissen bij mezelf dat ik de interesse begon te verliezen in het spel.. Alles ging ineens te gemakkelijk, de uitdaging was weg! Na de aanpassing van het Diepzeevissen was ik, net als jullie, uiteraard heel teleurgesteld. Dit kon nooit meer winstgevend te maken zijn, dacht ik.


    Toch ben ik er aan gaan rekenen. Hoe kon ik de kostprijs per gevangen vis zo laag mogelijk maken. En zouden de contracten dan nog steeds verliesgevend zijn, zoals iedereen zei? Als ik mijn boten uitrust met alleen bemanning voor vistijd en vissnelheid (hoeveel van elk is voor elk type boot anders), dan kan de kostprijs per gevangen vis rond de 600 liggen. Als ik dan kijk naar onderstaand contract, dan maak ik grofweg 50% winst, én ik krijg er nog 5 karmapunten bij!


    Het gaat alleen een stuk langzamer, door de langere reistijden. En bovendien moet je zorgen dat je de inmiddels zeldzame visplekken zo optimaal mogelijk leeg vist. Het blijkt dat de kostprijs per vis daalt bij een maximaal geüpgrade boot, dus al mijn skipjacks maak ik lvl6 dankzij de eerder met vissen verdiende dollars.


    Het gaat ook weer om keuzes maken (zoals altijd in dit spel): kies ik voor extreme kostenbesparing (minder bemanning-langere reistijden), en dus meer winst per contract, óf kies ik voor minder winst per contract en vaker contracten volmaken (en dus je boten met meer bemanning uitrusten). Kortom, de uitdaging is weer terug. En daar ben ik blij om!


  • hallo, ben hele dag online geweest, heb ook de 400% gekregen maar, heb een paginaherstel moeten doen en ben teruggezet naar 200%.

    Vorige week idem dito.

    Dit is ook met een medespeler gebeurd, en jammer genoeg mis je dan op het eind die extra procenten voor het weekend, meer mensen die hier last van hebben?

  • had net gewonnen op het eiland met de boot een stal, ben als 4e geeindigd, zit niet in mijn inventaris??
  • goedemorgen, bij mij is gisteren, ondanks dat ik de hele dag stond ingelogd, de 400% verwijderd. Ook een medespeler heeft deze ervaring. Het is gebeurd nadat de pagina vernieuwd was.

    Vorige week hetzelfde gehad. Zijn er meer mensen met deze ervaring?

    Iedereen nog een hele fijne dag, groetjes

  • tientje64 (NL1)tientje64 (NL1) NL1 Posts: 104
    edited 05.09.2017
    had net gewonnen op het eiland met de boot een stal, ben als 4e geeindigd, zit niet in mijn inventaris??
    is dit niet onder de verfpot te vinden van een stal?

  • tientje64 (NL1)tientje64 (NL1) NL1 Posts: 104
    edited 05.09.2017

    goedemorgen, bij mij is gisteren, ondanks dat ik de hele dag stond ingelogd, de 400% verwijderd. Ook een medespeler heeft deze ervaring. Het is gebeurd nadat de pagina vernieuwd was.

    Vorige week hetzelfde gehad. Zijn er meer mensen met deze ervaring?

    Iedereen nog een hele fijne dag, groetjes

    ingelogd zijn is niet voldoende, je hoeft ook actief te zijn op je farm. :)

  • grrr (NL1)grrr (NL1) NL1 Posts: 664

    goedemorgen, bij mij is gisteren, ondanks dat ik de hele dag stond ingelogd, de 400% verwijderd. Ook een medespeler heeft deze ervaring. Het is gebeurd nadat de pagina vernieuwd was.

    Vorige week hetzelfde gehad. Zijn er meer mensen met deze ervaring?

    Iedereen nog een hele fijne dag, groetjes

    Het gebeurt ook af en toe dat de timer (in de rechtertab) blijft hangen op 1 seconde. Als je dat niet ziet gaat de HH bonus dus niet van start. Die timers hebben wel meer problemen, dan is een keer opnieuw inloggen de oplossing.
  • sarinc (NL1)sarinc (NL1) NL1 Posts: 87
    edited 05.09.2017
    het happy our van vanmiddag is niet gestart bij mij en andere leden van de coop.
    Meer mensen dit gehad?
    Vanochtend blijf de timer maar liep het happy hour wel gewoon.

    groeten,
    sarinc
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    het happy our van vanmiddag is niet gestart bij mij en andere leden van de coop.
    Meer mensen dit gehad?
    Vanochtend blijf de timer maar liep het happy hour wel gewoon.

    groeten,
    sarinc

    goedemorgen, bij mij is gisteren, ondanks dat ik de hele dag stond ingelogd, de 400% verwijderd. Ook een medespeler heeft deze ervaring. Het is gebeurd nadat de pagina vernieuwd was.

    Vorige week hetzelfde gehad. Zijn er meer mensen met deze ervaring?

    Iedereen nog een hele fijne dag, groetjes

    Het gebeurt ook af en toe dat de timer (in de rechtertab) blijft hangen op 1 seconde. Als je dat niet ziet gaat de HH bonus dus niet van start. Die timers hebben wel meer problemen, dan is een keer opnieuw inloggen de oplossing.

    Er schijnen wat problemen te zijn met de timer(s) van het Happy Hour  .... maar eea schijnt wel te lopen, voor zover ik begrepen heb. Opnieuw 'verversen' of switchen kan helpen wat de juiste weergave betreft in de rechter 'oogst klaar' flap. Maar je kunt beter het menu zelf in de gaten houden, aangezien die timer dus nog wel eens hapert. Bij de start van elke tijdsperiode misschien even die timer in de rechterflap checken en voor de zekerheid dus even verversen kan helpen. En uiteraard even in de gaten houden dat je als je in het weekend een keuze tussen de 3 boosters maakt, dat je 'm dan wel goed aanklikt.
    Daarnaast is het zo ~ zoals tientje64 hierboven al aangeeft ~ dat je tijdens de 3 tijdsperiodes van het HH ook daadwerkelijk behoorlijk actief moet farmen (alleen ingelogd zijn is niet voldoende). Omdat het systeem pas nádat de 3e tijdsperiode is afgelopen e.e.a. goed kan registreren zie je vaak dan pas je eindresultaat nadat je de pagina ververst hebt.

    tientje64 (NL1) said:
    had net gewonnen op het eiland met de boot een stal, ben als 4e geeindigd, zit niet in mijn inventaris??
    is dit niet onder de verfpot te vinden van een stal?

    Zoals tientje64 al aangaf, is het waarschijnlijk een "uiterlijk" wat je gewonnen hebt, dit kun je checken door op de bewuste stal te klikken en dan in de info-ring op 9 uur, over de 'upgrade' button hoveren, nu zie je 3 buttons, 1 hiervan is de pot-met-roze-verf = "uiterlijk". Je kunt in het volgende menu er dus voor kiezen of je dat uiterlijk dan wel/niet wilt gebruiken (en die keuze in hetzelfde menu later evt. ook weer terugdraaien).
  • ik was niet alleen ingelogd heb ook gewoon gespeeld en gebruik gemaakt van die 400%. Na 10 uur sávonds was het verdwenen na het verfrissen van de pagina.

    Het is geen ramp mis alleen de procenten aan het einde van de week

  • Hoi allemaal,

    Vandaag ook hier problemen met Happy Hour.
    Was ingelogd en gespeeld, maar die van vanmiddag en deze avond staan niet aangevinkt.

    Had ook heel veel problemen om op forum te geraken.
    Kreeg telkens error, want zou geen veilige pagina zijn.
    Geen HTTPS...
    Is nu opgelost, maar kon niet inloggen.
    Dat is nu gelukkig ook verholpen.

    Groetjes en een hele fijne avond
  • Mummie (NL1)Mummie (NL1) NL1 Posts: 149
    ik vind het zo irri dat het dorp aangeeft dat er iets klaar is terwijl het gaat om een fabriek in de up. deze staat nog een volle dag in de up maar de teller staat op 00:00:00
    gezien de vele spijkers die overal nodig zijn blijf je toch al heen en weer rennen maar nu dus niet met zekerheid of het klaar is. dit is toch al lange tijd een probleem wat toch op te lossen moet zijn?
  • sarinc (NL1)sarinc (NL1) NL1 Posts: 87
    Vandaag was het happy hour met extra stenen van het tijdelijke farm.
    Nu is het zo dat het event vanmiddag om 1400 uur eindigde.
    Nu mist dus iedereen het happy hour.
    De laatste van vandaag.
    Wordt dit nog gecompenseerd?

    groeten,
    sarinc
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    Vandaag was het happy hour met extra stenen van het tijdelijke farm.
    Nu is het zo dat het event vanmiddag om 1400 uur eindigde.
    Nu mist dus iedereen het happy hour.
    De laatste van vandaag.
    Wordt dit nog gecompenseerd?

    groeten,
    sarinc
    Nee, er is reeds aangegeven dat er niet wordt gecompenseerd. Ik heb zelf rond 09.30 u alle producten uit mijn Farm Mgt verkocht tegen de 20% booster en ben daar tevreden mee ... Ik moest vandaag rond 11.30 u weg dus had de 2e booster toch nooit kunnen halen.... c'est la vie en ik beschouw dit weer als 1 van de ingebouwde uitdagingen om kans te zien zo'n booster op de laatste dag toch nog te halen. Thuis blijven of mijn agenda aanpassen voor een spelletje zal ik toch nooit doen.

    Er schijnt echter weer iets mis gegaan te zijn met het goed synchroon laten verlopen van de verschillende tijdzones, dus er zijn landen waar het Eiland Event per ongeluk reeds gestopt was vóórdat daar deze woensdag runenstenen booster aanbrak. Wij boffen dus nog, dat we de eerste 2 tijdsperiodes met 20% en 40% booster nog mee hebben kunnen pakken voor zover we daartoe in de gelegenheid waren ... 

  • SunflowersSunflowers NL1 Posts: 3
    Goedenavond,

    Sinds een aantal maanden speel ik met heel veel plezier het spel Big Farm. Door een chronische ziekte ben ik aan huis gebonden. Het spel geeft me veel fijne afleiding. Momenteel ben ik vrijwel de hele dag en avond actief bezig in het spel.

    Ook gisteren, woensdag 6 september, was ik 's ochtends, 's middags en 's avonds bezig geweest op mijn farms.
    Vanochtend zag ik in het "Happy Hour-overzicht" een rood half kruis na het Happy Hour van 18:00 uur - 21:00 uur. (de eerste 2 Happy Hours waren wel "groen").
    Dat is vreemd want ik was gisteravond actief aan het zaaien en oogsten en ik weet zeker dat de timer aan de rechterkant goed liep.
    Het is natuurlijk geen enorme ramp, maar door het rode halve kruis krijg ik aankomend weekend niet de volledige Weekend booster en dat is erg jammer...
    Nu heb ik een vraag: Zou dit nog aangepast kunnen worden?

    Alvast bedankt voor het antwoord!

    Vriendelijke groet, Anita
    (Spelersnaam Anita1965)

  • suus2005 (NL1)suus2005 (NL1) NL1 Posts: 80

    Hallo,

    Ik post dit namens een lid van onze coop.

    Zij komt niet meer in het spel. Het spel geeft aan dat zij bestaat.

    Nu heb ik al een aantal dingen aangedragen waar ze even op moet letten bij het inloggen.

    Niets schijnt te werken.

    Zij heeft nu een nieuw account aangemaakt om met ons in contact te kunnen komen maar dit is natuurlijk niet de bedoeling.

    Ik heb al aangegeven dat zij bij het inloggen op aanmelden links moet drukken en kijken of het wel op de nl server staat.

    Is er iemand die nog andere ideeën heeft die zij zou kunnen uitproberen.

    Mocht dit niet lukken dan stopt zij met spelen en dat zou voor ons erg jammer zijn.

    Ik hoop dat er iemand is die haar kan helpen.


    Groeten,

    Suus2005

  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 08.09.2017
    Goedenavond,

    Sinds een aantal maanden speel ik met heel veel plezier het spel Big Farm. Door een chronische ziekte ben ik aan huis gebonden. Het spel geeft me veel fijne afleiding. Momenteel ben ik vrijwel de hele dag en avond actief bezig in het spel.

    Ook gisteren, woensdag 6 september, was ik 's ochtends, 's middags en 's avonds bezig geweest op mijn farms.
    Vanochtend zag ik in het "Happy Hour-overzicht" een rood half kruis na het Happy Hour van 18:00 uur - 21:00 uur. (de eerste 2 Happy Hours waren wel "groen").
    Dat is vreemd want ik was gisteravond actief aan het zaaien en oogsten en ik weet zeker dat de timer aan de rechterkant goed liep.
    Het is natuurlijk geen enorme ramp, maar door het rode halve kruis krijg ik aankomend weekend niet de volledige Weekend booster en dat is erg jammer...
    Nu heb ik een vraag: Zou dit nog aangepast kunnen worden?

    Alvast bedankt voor het antwoord!

    Vriendelijke groet, Anita
    (Spelersnaam Anita1965)


    Anita, de dag-boosters lopen op, dus: ben je veel actief tijdens 1 tijdsperiode dan krijg je kleinste hoeveelheid procenten, tijdens 2 tijdsperiodes (of hier nu wel/niet de 12:00-15:00 u tijdsperiode in zit maakt niet uit) krijg je de middelste hoeveelheid procenten en als je tijdens alle 3 tijdsperiodes afdoende actief bent, dan krijg je de hoogste hoeveelheid procenten.

    Omdat het systeem uiteraard pas ná beëindiging van de laatste tijdsperiode kan bepalen of je wel/niet alle 3 de tijdsperiodes was ingelogd + voldoende actief bent geweest, kan de uitkomst na afloop zelfs nog gewijzigd worden per account.

    Waarschijnlijk heeft het spel ergens tijdens 1 van de tijdsperiodes toch geregistreerd dat je toen niet actief genoeg gefarmd hebt. Ik zeg 'waarschijnlijk' want hier en daar verneem ik ook dat het dag-systeem eea niet goed registreert - bij mij wordt het haarfijn geregistreerd (afgelopen 3 dagen gedurende 1 tijdsperiode niet genoeg kunnen farmen of afwezig geweest, en dan haal ik dus maar de 2e hoeveelheid procenten) dus ik heb dit nog niet meegemaakt - maar áls jij ervan overtuigd bent dat je tijdens álle 3 de tijdsperiodes meer dan voldoende hebt gefarmd - dan zijn de enigen die jou kunnen helpen SUPPORT. Dat zijn n degenen die alle stappen terug kunnen kijken in het systeem en kunnen bepalen wat men wel/niet gedaan/verdiend heeft.

    Dan zou je dus een formulier aan Support moeten invullen (dit moet in het Engels).

    Hallo,

    Ik post dit namens een lid van onze coop.

    Zij komt niet meer in het spel. Het spel geeft aan dat zij bestaat.

    Nu heb ik al een aantal dingen aangedragen waar ze even op moet letten bij het inloggen.

    Niets schijnt te werken.

    Zij heeft nu een nieuw account aangemaakt om met ons in contact te kunnen komen maar dit is natuurlijk niet de bedoeling.

    Ik heb al aangegeven dat zij bij het inloggen op aanmelden links moet drukken en kijken of het wel op de nl server staat.

    Is er iemand die nog andere ideeën heeft die zij zou kunnen uitproberen.

    Mocht dit niet lukken dan stopt zij met spelen en dat zou voor ons erg jammer zijn.

    Ik hoop dat er iemand is die haar kan helpen.


    Groeten,

    Suus2005


    Als je haar al het notoire hebt gevraagd/geadviseerd te doen:
    - clear caches
    - clear flash player
    - van browser verwisselen
    - goed inchecken in het inlogvenster (dus idd vermijden dat je weer een nieuw account aanmaakt, en opletten dat je po de NL server zit!!)
    - vooral niet je wachtwoord en accountnaam veranderen

    dan heb ik niets meer toe te voegen.

    Heb je haar overigens screenshots laten zien van het juiste inlogvenster gebruiken? Laat haar deze eens zien (en dan svp de Nederlandse vlag idpv de Amerikaanse vlag bedenken uiteraard):

          

    Als dat allemaal niet helpt ... wat ze dan hooguit nog kan doen is SUPPORT schrijven wat er gebeurd is (duidelijk stap voor stap verslag doen met screenshots erbij) ... Screenshots van elke stap die ze onderneemt om in te kunnen loggen op oude account kunnen heel veel helpen... want vaak ligt het euvel daar ergens. Laat ze ook aangeven dat ze inmiddels een nieuw account heeft aangemaakt (jammer!) want dit zal nu nog meer belemmeren dat ze via haar oude account weer kan inloggen (Support moet dan nieuwe account eerst vernietigen)...
    Post edited by Jiesta (NL1) on
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557


    (WascallyWabbit; 08-09-2017; 11:19 u)

    V E R T A L I  N G


    8 SEPTEMBER – HOTFIX
     

     

    Vandaag staat er een hotfix gepland tussen 14.00 en 16.00 uur & het Coöperatie Kampioenshap zal nu starten om 16.00 uur.

    Deze hotfix houdt in:

    ·         Compensatie n.a.v. de reset van de Shinkei Suijaku ranglijsten dd 6 september op de Duitse, Italiaanse, Japanse en Internationale Servers – de hierdoor benadeelde spelers ontvangen alle aan specifiek deze ronde van het event bestede Fuku Tshuho munten terug.

    ·         “Vrije uitloop” uiterlijkheden: deze hotfix brengen je tevens enkele “vrije uitloop” uiterlijkheden voor op je boerderij! Deze uiterlijkheden zijn allen te gebruiken op je Hoofdfarm, en zullen die farm een mooie en natuurlijk uiterlijk geven. Dit uiterlijk doet alle gebouwen en hekken verdwijnen waardoor je dieren dus vrije uitloop kennen, en rond kunnen dartelen in het vrije veld.

    Bekijk hieronder hoe dat eruit zal zien op jouw boerderij:

     


     

    ·         Het “Vrije uitloop” varkenshok zal toegevoegd worden aan het CK als een extra TOP 1 beloning in de Zilveren Competitie. Het zal ook toegevoegd worden als een extra Activiteitsbeloning voor 90 miljoen punten.

    ·         In de Gouden Competitie zal het “Vrije uitloop” uiterlijk toegevoegd worden als een extra te kiezen beloning voor de Top 5 coops.

    ·         LET OP SVP!! Bij het “Vrije Uitloop” huis, “Vrije uitloop” chique huis, “Vrije uitloop” opslag en “Vrije uitloop” ruime opslag staat op dit moment beschreven dat deze alleen of op de $ variatie of op de Gouden variatie van deze gebouwen bruikbaar zijn – maar ze zijn in feit bruikbaar op beide variaties!! Deze ‘manke’ beschrijvingen zullen in een latere update gecorrigeerd worden.

    ·         Je zult nu kunnen kiezen tussen ‘wel/niet weergeven’ van de visrapportage als je je boten hebt gelost. Dit kun je doen via “Opties” rechtsboven in scherm.

    ·         Je kunt nu ook via je muiswiel langs de etages in je Deco-toren gaan.

     

     

    We zijn zeker niet de optimalisatie – zoals toegezegd - v.w.b. het DiepZeeVissen vergeten, dus deze liggen nog steeds in de planning. Vanwege het komende “Oktoberfest” event hebben we middelen moeten aanwenden om dit evenement te kunnen creëren binnen het spel en dus is het nog niet mogelijk om nog meer veranderingen in de Diepzeevisserij door te voeren, maar ze zitten in de pijpleiding en staan momenteel gepland voor een update na het “Oktoberfest” event.

    De reden dat dit tijdstip is gekozen voor deze hotfix van vandaag en de start van het CK is verplaatst naar 16.00 u CEST is vanwege de recentelijke problemen rond de ranglijsten van Shinkei Suijaku. Om verdere problemen over alle servers te kunnen vermijden v.w.b. dat event en n.a.v. deze update is er besloten om te wachten totdat dat event geëindigd is, om ervoor te zorgen dat alle ranglijsten en beloningen behouden blijven. Onze excuses voor deze verandering in het schema, maar dit is noodzakelijk om verdere problemen zoveel mogelijk te beperken.

     

    Dank & veel plezier!

    Jullie BF Team

  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557


    (WascallyWabbit; 08-09-2017; 12:24 u)


    V E R T A L I N G


    Andere fixes tijdens deze HOTFIX zullen zijn:

    ·         De Happy Hour boosters zullen nu correct geactiveerd worden.

    ·         De juiste reistijd van de boten zal nu weergegeven worden wanneer de reistijdvermindering-bemanning ingezet wordt.

    ·         De knop “lever producten aan” in de Biologische markt alsook de DiepZeeVis-markt zal niet langer grijs worden wanneer je contracten weigert.

    ·         Sommige coops merkten af en toe resets van hun Onderzoeken op, dit moet nu hersteld zijn.

    ·         ‘speciaalzaad’ pictogrammen zullen nu correct geladen worden en dus correct weergegeven.

    ·         De animatie voor het verzamelen van snoep in het Coöperatie Dorp is nu hersteld.



    banner designed by Jonquille6 (FR1)

  • Mummie (NL1)Mummie (NL1) NL1 Posts: 149
    edited 08.09.2017
    paard klaar met trainen maar kan hem niet laten racen omdat hij niet uit de rijbak kan. uit en inloggen en cookies en dergelijke verwijderen helpt niet
    . de tekst is ook in het Engels terwijl er wel gewoon staat paard traint hier
  • EricaBen (NL1)EricaBen (NL1) NL1 Posts: 5
    Ik heb (en sommigen in mijn coöp ook) problemen met de paarden. Na een training zijn ze niet meer "los" te krijgen uit de trainingsbaan. Er staat: training succesfull, maar je kunt niet klikken op de onderste button. Tevens heb ik een vraag of er nog meer spelers problemen ondervinden met de testserver. Deze geeft bij het inloggen steeds een foutmelding en de mogelijkheid om te doneren aan de vrachtwagen is weg. Ook het scherm van de haven met de vissersboten is onbereikbaar.


  • Mummie (NL1)Mummie (NL1) NL1 Posts: 149
    na de nodige keren uit en inloggen en van de enen naar de andere farm te vliegen kan ik nu weer gewoon gebruiken . pffffff
This discussion has been closed.