Home EN General Discussions & Questions

Join the official Goodgame Big Farm Discord today!Join our Big Farm Discord Server


Are you looking for a community of like-minded farmers to discuss your farming experience with? Look no further than the GoodGame Big Farm Discord Server!


Our server is the perfect place to connect with other farmers from around the world. Whether you're looking to chat about strategy, share tips and tricks, or just make new friends, our community has got you covered.


And that's not all - as a member of our Discord server, you'll also have access to exclusive giveaways and other special events. It's the perfect way to stay up to date on all the latest news and updates from GoodGame Studios.


So what are you waiting for? Join the GoodGame Big Farm Discord Server today and start connecting with fellow farmers from all over the world. Just click here to join the fun!

Help offered for Dutch players (hulp aangeboden voor NL spelers)

1160244

Comments

  • Astor (NL1)Astor (NL1) NL1 Posts: 150
    Hoi iedereen, mag ik er even met iets anders tussenkomen ? Namelijk: weet iemand wanneer het harde werker visevent start ? Weet enkel de 26ste, maar kan evengoed de 25ste om middernacht zijn.

  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    Niemand weet daar meer over dan jij @CrazyIngrid5 (NL1) - Het is al reuze opvallend dat ze een datum genoemd hebben (en hiermee het vroegere verrassingseffect hebben weggenomen jammer genoeg) maar verder dan dat zullen ze niet gaan vrees ik.

    26/8 begint inderdaad om 00:00 u in de nacht van 25 op 26/8 dus dat zou een starttijdstip kunnen zijn. Maar het kan net zo goed ergens midden op de dag starten, zoals het laatste HWE deed.

    ~~~~  # # #  ~~~~

    Overigens voorzover iemand dat in deze tumulten zou vergeten: Morgen start de Paddestoelenzoektocht.
  • Did you move it to the box, to the right?

    Yes, i did, but then i can't do nothing like with the bait
  • grrr (NL1)grrr (NL1) NL1 Posts: 664
    I'll answer in dutch, to make it easier, hope that's allowed.

    Als je de grote witvishaak gekocht hebt, tabje "visvoorraden", ga je naar de tab viskoffer en sleept de haak naar de uitrusting. Koop er een paar, mocht het vissen een keer mislukken. Dan ga je zelf vissen (geloof dat het een baars moet zijn? is voor mij al even geleden) en zou na het vangen van een vis de taak volbracht moeten zijn.
    Succes!
  • I'll answer in dutch, to make it easier, hope that's allowed.

    Als je de grote witvishaak gekocht hebt, tabje "visvoorraden", ga je naar de tab viskoffer en sleept de haak naar de uitrusting. Koop er een paar, mocht het vissen een keer mislukken. Dan ga je zelf vissen (geloof dat het een baars moet zijn? is voor mij al even geleden) en zou na het vangen van een vis de taak volbracht moeten zijn.
    Succes!
    Heel erg bedankt. Het is me eindelijk gelukt.
    Ik was heel de tijd aan het zoeken naar da pijltje
  • RookieLana8 (US1)RookieLana8 (US1) US1 Posts: 191
    After you click on Go Fishing, click tab on the left, then click on fishing poles & click on the one you want to use.
  • Hoi iedereen,

    heb een vraagje ivm die Japanse school.
    In het begin als die verscheen kreeg je munten om daar te spelen.
    Ik krijg die nu niet meer.
    Is dat bij jullie ook zo?
    Zo ja, is dit ergens aangekondigd geweest op het forum?

    Alvast bedankt.
    Groetjes en een hele fijne avond.
  • flynn (NL1)flynn (NL1) NL1 Posts: 49
    Hoi iedereen,

    heb een vraagje ivm die Japanse school.
    In het begin als die verscheen kreeg je munten om daar te spelen.
    Ik krijg die nu niet meer.
    Is dat bij jullie ook zo?
    Zo ja, is dit ergens aangekondigd geweest op het forum?

    Alvast bedankt.
    Groetjes en een hele fijne avond.
    ik krijg ook geen muntjes meer
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 27.08.2017


    (CM_Hunter; 23-08-2017; 15:09 u)

    COMMUNITY MANAGEMENT TEAM


    V E R T A L I N G

    Beste spelers,

    Wij van de CM afdeling (Community Management Department) willen graag met jullie delen wat wij intern hebben besproken aangaande de recentelijke aanpassingen aan het DiepZeeVissen evenement. Het was duidelijk dat het onmogelijk was dat dergelijk hoge dollarbedragen als beloning voor dit onderdeel gehandhaafd konden blijven, maar in het aanpassingsproces van dit onderdeel kunnen we tevens de terugslag zien welke de spelers ervaren, alsook ruimte voor aanpassing en optimalisatie van dit onderdeel. Graag bieden we onze verontschuldigingen aan voor het vermeende gebrek aan door ons te ondernemen actie in deze situatie; de reactie van spelers was zo heftig dat het komen met een verklaring bemoeilijkt werd door het verwerken van de vele posts en meningen die elkaar zo snel opvolgden. We danken onze Moderators voor het doorgeven van jullie gedachten en ideeën en we hebben ook geprobeerd alle communicatie tussen jullie allen zo veel als ons mogelijk was in de gaten gehouden. Als gevolg hiervan hebben de Community Teams en Game Teams eea met elkaar overlegd en hoewel we uiteraard geen specifieke details kunnen verstrekken, kunnen we jullie tenminste informeren over het actuele verloop van ons overleg en meer laten weten over de toekomst van het DiepZeeVissen.

    Ten eerste willen we jullie allen graag bedanken voor al jullie suggesties, ideeën en gepassioneerde verklaringen. Terwijl velen van jullie boos zijn over de aangebrachte wijzigingen, waren er ook veel opmerkingen die suggesties en ideeën bevatten over hoe de situatie te verbeteren, welke van onschatbare waarde bleken in onze bespreking. Jullie passie is lovenswaardig, en zelfs in tijden waarin jullie je zo voelen als afgelopen week, voorzien jullie ons nog steeds van belangrijke feedback en ideeën.

     

    CONTRACTEN

    Velen van jullie hebben ons gemeld dat de contracten niet echt veel waarde bieden en dus niet aantrekkelijk zijn, niet alleen in vergelijking met de extreem hoge verdiensten die voorheen mogelijk waren, maar ook met betrekking tot de kosten van het vangen van de juiste vis die gevraagd wordt in de contracten. Hoewel dit in latere levels verbetert, erkennen wij dat de huidige beloningen en vereisten, met name van contracten op lagere levels, niet aantrekkelijk zijn en dus zal het Game Team deze analyseren in de hoop dat we nog wat wijzigingen kunnen aanbrengen om een gemakkelijkere en snellere voortgang in het verloop van de contracten te kunnen verschaffen.

     

    RECHTSTREEKSE VERKOOP

    Hoewel het niet mogelijk is om dezelfde dollarbeloningen te blijven hanteren zoals voorheen mogelijk was, erkennen we ook jullie wens om zelf te kunnen kiezen hoe te spelen. Daarom is het mogelijk dat de rechtstreekse verkoop van diepzeevis in de toekomst terug zou kunnen komen, maar bedenk svp dat dit nog geenszins bevestigd is en dat áls de rechtstreekse verkoop terugkomt, de verkoopwaarden aanzienlijk veel lager zullen zijn dan voorheen.

     

    POELEN, TIJDSDUUR, UITRUSTING

    Zoals velen van jullie gezien hebben, zijn ook de vispoelen opnieuw ingericht om minder vaak hoogwaardige vis te bieden dan voorheen. Wij verontschuldigen ons voor het niet vermelden van dit feit in de oorspronkelijke aankondiging. Het was zeker niet onze intentie om dit voor jullie te verbergen - dit was een vergissing onzerzijds dat deze informatie niet was toegevoegd en dus zeker niet van de moderators. Hoewel de huidige balans waarschijnlijk niet veranderd zal worden hebben we wel vele alternatieven besproken en deze worden nu beoordeeld om tot de best pasvorm en implementatie te komen. Ook de visserijtijden, de aasproductietijden en uitrustingskosten zullen waarschijnlijk niet veranderen, maar net zoals bij het herinrichten van de vispoelen zijn en worden er wel alternatieven besproken.

     

    We hopen een meer eensgezinde en consistente ervaring te kunnen creëren, niet alleen binnen het DiepZeeVissen maar over het gehele spel. Hoewel specifieke wijzigingen stapsgewijs zullen worden vermeld en dus niet onmiddellijk geïmplementeerd, verzekeren wij jullie dat DiepZeeVissen een belangrijk kernpunt van discussie is.

     

    Dank voor jullie tijd, geduld en vooral jullie passie!

    Jullie Community Management Team



    banner designed by farmerjohn 22 (US1)

    Post edited by Jiesta (NL1) on
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 27.08.2017


    (CuddlyFoxes; 23-08-2017; 17:06 u)

    V E R T A L I N G

    Hallo allemaal,

    Het paddestoelen event is gereset naar 10 dagen (er stond per abuis 8 dagen in het menu). Alle activiteitsbeloningen welke je tot nu toe hebt binnengehaald blijven staan. Gelieve svp opnieuw in te loggen om de juiste weergave van dagen te zien.




    banner designed by Anjea (FR1)
    Post edited by Jiesta (NL1) on
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 27.08.2017


    PADDESTOELEN EVENT



    Indien je moeite hebt met de paddestoelen te vinden op je 5 verschillende farms, dan is hier een eerste reeks screenshots (in het Engels) van moeilijke vindplaatsen:

    http://imgur.com/a/MPBtH 

    Er wordt verder aan gewerkt, ik zal evt meer informatie hier in deze post blijven aanvullen.

    AANVULLING:

    Algemene info:  http://crazybigfarm.tk/events/annual/mushroom_stew.htm

    Verstopplekken per farm:

    Hoofdfarm:  http://i.imgur.com/jZjkDsi.jpg
    Lekkerbekfarm:  http://i.imgur.com/riTcoeG.jpg 
    Bloemenfarm:  http://i.imgur.com/lpqnE1d.jpg
    Paardenranch:  http://i.imgur.com/5rWB9to.jpg
    Het Dorp:   http://i.imgur.com/Xzb2nsO.jpg
    Post edited by Jiesta (NL1) on
  • grashopper1998 (NL1)grashopper1998 (NL1) NL1 Posts: 21
    edited 24.08.2017
    was net bezig een heel artikel te schrijven toen ineens de post van Jiesta voorbij kwam.
    dus hop aardig stukje typewerk de prullenbak in... eerst even gelezen, en nog een keer en...

    een kleine crisis, zo mag je dit toch wel noemen, vraagt om een adequate en duidelijk mededeling / responce
    een crisis geeft een bedrijf of directie, afdelingshoofd, etc. immers ook  "DE" kans om te laten zien dat het "onderwerpnader in te vullen" ontvangen is, duidelijk is, en er iets mee te doen. 
    en je hebt voor je eerste mededeling eigenlijk maar 1 regel,
    heb je nog niets concreets? , houd je dan op de vlakte, meld dat je het ontvangen hebt, het in beraad hebt en geef aan zo snel mogelijk, vermeld bij voorkeur een datum waarop, met je antwoord, dus iets concreets terug te komen met je volgende mededeling.
    het nu wel inhoudelijk benoemen van punten en dan vervolgens, misschien, indien mogelijk of termen als: als we dit doen, gebruiken is alles behalve concreet. 
    Huidige balans waarschijnlijk niet veranderd zal worden... hebben wel vele alternatieven besproken
    deze worden nu beoordeeld
    de visserijtijden, de aasproductietijden en uitrustingskosten zullen waarschijnlijk niet veranderen,
    worden wel alternatieven besproken.


    ------
    dit stukje verwijdert, omdat het als beledigend werd ervaren,
    daar dit niet zo bedoelt is, heb ik dit verwijdert 
    ------

    dit is enorm vaag en naar mij idee niet de juiste zet om de crisis te bezweren.
    ontzettend jammer want daar lag wel de kans voor natuurlijk

    dus tip:
    neem nu de aangegeven punten, die dus wel benoemd worden nu eens echt ten harte, verwerk dat in een gebalanceerd rekenmodel en doe je best om dat zo snel mogelijk aan te kondigen en liefst ook zsm te implementeren. niet misschien, of waarschijnlijk niet, maar gewoon doen !!! 

    voor mij, en spelers die de mening zeker delen, maar niet hier op het forum posten, is nu de situatie in ieder geval duidelijk en veranderd deze post onze keus niet,
    wij hopen van harte na onze pauze een aangepast en beter spel aan te treffen.
    want wij dragen dit spel al enkele jaren een warm hard toe 
    dus tot dan en veel speelplezier gewenst

    het CMT veel wijsheid toegewenst, en succes 

    EDIT:
    de Engelse versie even opgezocht, hoe dichter bij de bron des te zuiverder het bericht.
    Deze heeft een net iets andere, maar bijna te verwaarlozen nuance, wel een edit dat ze zeker iets gaan veranderen, maar ook weer niet wat dan precies. (weer net zo vaag, laat dat dan weg ...)
    dus goed vertaald Jiesta, 
    Post edited by grashopper1998 (NL1) on
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 23.08.2017
    Hoi iedereen,

    heb een vraagje ivm die Japanse school.
    In het begin als die verscheen kreeg je munten om daar te spelen.
    Ik krijg die nu niet meer.
    Is dat bij jullie ook zo?
    Zo ja, is dit ergens aangekondigd geweest op het forum?

    Alvast bedankt.
    Groetjes en een hele fijne avond.
    ik krijg ook geen muntjes meer

    Ik moest het even in de gaten houden om eea te kunnen controleren, maar ik krijg nog steeds die Fuku Tsuho munten welke je voor het Obon Festival Event kunt gebruiken. Ze droppen van enkele gebouwen (zoals uit m'n hoofd o.a. ezelstal, bakkerij, kwekerij, etc.)

    Daarnaast heb je de Geluksmunten, welke je voor het Shinkei-Shujaku Shool Event kunt gebruiken kun je evt. van de "Japanse handkar" van Omar kopen voor 1 muntje als deze er toevallig staat - moet je hem wel goed in de gaten houden (ik ving er vandaag nog 500 stuks bij die kar). Daarnaast kan hij droppen als je actief produceert op je farms. Die heb ik vandaag ook langs zien vliegen, ze droppen minder vaak dan die andere, maar ze droppen nog wel steeds.
  • Hoi iedereen,

    heb een vraagje ivm die Japanse school.
    In het begin als die verscheen kreeg je munten om daar te spelen.
    Ik krijg die nu niet meer.
    Is dat bij jullie ook zo?
    Zo ja, is dit ergens aangekondigd geweest op het forum?

    Alvast bedankt.
    Groetjes en een hele fijne avond.
    ik krijg ook geen muntjes meer

    Ik moest het even in de gaten houden om eea te kunnen controleren, maar ik krijg nog steeds die Fuku Tsuho munten welke je voor het Obon Festival Event kunt gebruiken. Ze droppen van enkele gebouwen (zoals uit m'n hoofd o.a. ezelstal, bakkerij, kwekerij, etc.)

    Daarnaast heb je de Geluksmunten, welke je voor het Shinkei-Shujaku Shool Event kunt gebruiken kun je evt. van de "Japanse handkar" van Omar kopen voor 1 muntje als deze er toevallig staat - moet je hem wel goed in de gaten houden (ik ving er vandaag nog 500 stuks bij die kar). Daarnaast kan hij droppen als je actief produceert op je farms. Die heb ik vandaag ook langs zien vliegen, ze droppen minder vaak dan die andere, maar ze droppen nog wel steeds.
    Van harte bedankt voor je antwoord Jiesta.
    Ik bedoel idd de Fuku Tshuo Munten.
    Tot hier toe kreeg ik munten als de school er weer was, maar dat is deze keer niet gebeurd.
    Heb zelfde aantal als toen de school vorige keer verscheen. Heb het spel toen niet gespeeld.
    Voor de rest heb ik er, eerlijk gezegd, nog niet op gelet of de munten bij het oogsten droppen.
    Ga het zeker in het oog houden.
  • was net bezig een heel artikel te schrijven toen ineens de post van Jiesta voorbij kwam.
    dus hop aardig stukje typewerk de prullenbak in... eerst even gelezen, en nog een keer en...

    een kleine crisis, zo mag je dit toch wel noemen, vraagt om een adequate en duidelijk mededeling / responce
    een crisis geeft een bedrijf of directie, afdelingshoofd, etc. immers ook  "DE" kans om te laten zien dat het "onderwerpnader in te vullen" ontvangen is, duidelijk is, en er iets mee te doen. 
    en je hebt voor je eerste mededeling eigenlijk maar 1 regel,
    heb je nog niets concreets? , houd je dan op de vlakte, meld dat je het ontvangen hebt, het in beraad hebt en geef aan zo snel mogelijk, vermeld bij voorkeur een datum waarop, met je antwoord, dus iets concreets terug te komen met je volgende mededeling.
    het nu wel inhoudelijk benoemen van punten en dan vervolgens, misschien, indien mogelijk of termen als: als we dit doen, gebruiken is alles behalve concreet. 
    Huidige balans waarschijnlijk niet veranderd zal worden... hebben wel vele alternatieven besproken
    deze worden nu beoordeeld
    de visserijtijden, de aasproductietijden en uitrustingskosten zullen waarschijnlijk niet veranderen,
    worden wel alternatieven besproken.

    en ik hoop dat het in de vertaling zit... 
    maar samen gevat staat er nu...: er gaat misschien (n)iets veranderen.

    dit is enorm vaag en naar mij idee niet de juiste zet om de crisis te bezweren.
    ontzettend jammer want daar lag wel de kans voor natuurlijk

    dus tip:
    neem nu de aangegeven punten, die dus wel benoemd worden nu eens echt ten harte, verwerk dat in een gebalanceerd rekenmodel en doe je best om dat zo snel mogelijk aan te kondigen en liefst ook zsm te implementeren. niet misschien, of waarschijnlijk niet, maar gewoon doen !!! 

    voor mij, en spelers die de mening zeker delen, maar niet hier op het forum posten, is nu de situatie in ieder geval duidelijk en veranderd deze post onze keus niet,
    wij hopen van harte na onze pauze een aangepast en beter spel aan te treffen.
    want wij dragen dit spel al enkele jaren een warm hard toe 
    dus tot dan en veel speelplezier gewenst

    het CMT veel wijsheid toegewenst, en succes 

    EDIT:
    de Engelse versie even opgezocht, hoe dichter bij de bron des te zuiverder het bericht.
    Deze heeft een net iets andere, maar bijna te verwaarlozen nuance, wel een edit dat ze zeker iets gaan veranderen, maar ook weer niet wat dan precies. (weer net zo vaag, laat dat dan weg ...)
    dus goed vertaald Jiesta, 
    Wees blij dat iemand zich inzet om alles te vertalen naar het Nederlands, zodat wij ook de info krijgen die men hoger op meegeeft!!!

    Als je de Nederlandse info goed leest (die Jiesta ons meegeeft), ook in het Engels, dan geven ze hoger op toe dat men beter had moet communiceren en dat men nu bezig is om onze voorstellen te bespreken en zelf alternatieven aan het zoeken is.
    Wees blij ipv dit weeral eens af te kraken en negatief te doen.

    Door u zo negatief uit te laten over al deze mensen en anderen op te stoken, help je uzelf en de anderen helemaal niet.

    Ja, er is ongenoegen ontstaan bij heel veel spelers, maar het overgrote deel van de spelers zwijgt en wacht (helemaal niets mis mee, hoor) af naar verdere info/veranderingen OF ze uiten hun ongenoegen op een redelijke manier (krijg je sneller gehoor/iets gedaan) en niet zoals jij door mensen te beledigen.

    Zo'n gedrag en mentaliteit hoort hier niet thuis. Velen van ons hebben ook helemaal geen behoefte aan dit soort zaken.

    Hou het rustig en leuk voor iedereen.
    Het is en blijft een spel = ONT-spanning ipv spanning.

    Dank u
  • grrr (NL1)grrr (NL1) NL1 Posts: 664
    Nou, nou, over negatief gesproken.
    Volgens mij complimenteert @grashopper1998 (NL1)  Jiësta juist voor de vertaling.
    De inhoudelijke kritiek op de mededeling bevat voor zover ik lees ook geen enkele belediging en ieder is vrij zijn/haar mening te geven, of die je nu bevalt of niet.

  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    Nou, nou, over negatief gesproken.
    Volgens mij complimenteert @grashopper1998 (NL1)  Jiësta juist voor de vertaling.
    De inhoudelijke kritiek op de mededeling bevat voor zover ik lees ook geen enkele belediging en ieder is vrij zijn/haar mening te geven, of die je nu bevalt of niet.

    Niet helemaal correct weergegeven helaas...

    De opmerking "en ik hoop dat het in de vertaling zit" is een grove belediging aan mijn adres. In het Engelse forum is door de moderators ook al grove beledigende post van dezelfde auteur aan mijn adres verwijderd. En geloof me, de moderators moeten zich aan strikte, strenge regels houden en verwijderen posts alleen maar om zeer gegronde redenen.

    Vanochtend vroeg is plotseling eea 'geEDIT' onderaan, waarin "toegegeven wordt dat Jiesta eea dan toch wel goed vertaald had" ... Me dunkt, want anders zou ik er niet voor gevraagd zijn.


  • marcia1507 (NL1)marcia1507 (NL1) Posts: 30
    edited 24.08.2017
    Lieve mensen, laten we vooral heel vriendelijk blijven hier. Ook al zijn we misschien wat geïrriteerd, door het spel omdat dingen niet meer lukken of niet meer gaan zoals wij dat willen. Maar ik wil bovenal Jiesta een hele dikke pluim geven voor al haar werk wat ze geheel vrijwillig doet. Dankzij haar inzet ben ik heel erg geholpen, daar mijn Engels ver beneden pijl is. En of het nu wel of niet correct vertaald is maakt niet uit. Ik heb nog nooit gemerkt dat ik benadeeld ben door een vertaling van Jiesta en alle andere spelers hier. Dus laten we nu niet "nakijken" of het wel correct vertaald is. 
    Dus nogmaals mijn hele grote dank aan Jiesta en alle andere spelers die zich voor mij (en ik denk voor een hoop anderen) inzetten om alles te vertalen/uitleggen/beantwoorden zodat iedereen het snapt.
     :D  :D:D:D
    Post edited by marcia1507 (NL1) on
  • Nou, nou, over negatief gesproken.
    Volgens mij complimenteert @grashopper1998 (NL1)  Jiësta juist voor de vertaling.
    De inhoudelijke kritiek op de mededeling bevat voor zover ik lees ook geen enkele belediging en ieder is vrij zijn/haar mening te geven, of die je nu bevalt of niet.

    Niet helemaal correct weergegeven helaas...

    De opmerking "en ik hoop dat het in de vertaling zit" is een grove belediging aan mijn adres. In het Engelse forum is door de moderators ook al grove beledigende post van dezelfde auteur aan mijn adres verwijderd. En geloof me, de moderators moeten zich aan strikte, strenge regels houden en verwijderen posts alleen maar om zeer gegronde redenen.

    Vanochtend vroeg is plotseling eea 'geEDIT' onderaan, waarin "toegegeven wordt dat Jiesta eea dan toch wel goed vertaald had" ... Me dunkt, want anders zou ik er niet voor gevraagd zijn.


    vanochtend idd nog wat kleine dingen veranderd en ook stukje edit toevoegd, klopt
    maar er is geen enkel grove belediging aan jou adres gemaakt, nog bedoelt Jiesta ....
    als je dat zo ervaart, sorry daarvoor. 
    als ik mijn stuk terug lees is dit volgens mij toch duidelijk gericht aan het CMT,
    ik dring me hiermee volgens mij niet op aan iemand, als iemand dat wel zo ervaart kan ik alleen maar aangeven dat dat zeker niet mijn intentie is en het ophitsen van anderen? nee hoor.
    ik respecteer een ieders mening, dat recht hebben we toch allemaal ? 
    de eerste zin van het stuk wat ik klaar had staan was:
    "we moeten er wel voor waken dat we niet alle spelers die (opbouwende) kritiek op het spel hebben over een kam scheren en gelijk trekken met de meest beledigende posts t/m scheldwoorden aan toe."

    laten we het hier met zijn allen het er dus vooral over eens zijn dat we verschillende meningen hebben en dat respecteren van elkaar ipv een ander perse een andere mening op te willen dringen, of de minste kritiek als beledigend te ervaren en vooral proberen te overtuigen met inhoud en goede argumenten.

    bovenstaande opgemerkt in de meest algemene zin van het woord
    en dus aan niemand persoonlijk gericht, nog bedoelt.  

    allen veel speelplezier gewenst,

  • Hoi iedereen,

    heb een vraagje ivm die Japanse school.
    In het begin als die verscheen kreeg je munten om daar te spelen.
    Ik krijg die nu niet meer.
    Is dat bij jullie ook zo?
    Zo ja, is dit ergens aangekondigd geweest op het forum?

    Alvast bedankt.
    Groetjes en een hele fijne avond.
    ik krijg ook geen muntjes meer

    ik had het mij ook al verbeeld
  • Mummie (NL1)Mummie (NL1) NL1 Posts: 149
    vanaf de update de 16e met de vismarkt heb ik geen visplek meer gehad voor zwaardvis , zalm en kabeljauw.
    Zo zal de harde werker morgen voor mij niet kunnen werken lijkt mij.
    die visplek missen meer leden in onze coop.

  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 26.08.2017
    Er heeft een hotfix plaats gevonden deze middag waarbij er wat dingen tijdelijk zijn gewijzigd in het DiepZeeVissen.

    Het Vissen HWE start vandaag om middernacht. Ik zal proberen eea z.s.m. vertaald te krijgen maar weet niet of me dat vanavond nog lukt.

    Maar jullie kunnen alvast zelf de Engelse versie lezen. Hier is de link naar de Officiële Aankondiging:
    https://community.goodgamestudios.com/bigfarm/en/discussion/160289/august-25-hotfix-temporary-deep-sea-changes-more#latest 
    Post edited by Jiesta (NL1) on
  • flynn (NL1)flynn (NL1) NL1 Posts: 49
    Er heeft een hotfix plaats gevonden deze middag waarbij er wat dingen tijdelijk zijn gewijzigd in het DipZeeVissen.

    Het Vissen HWE start vandaag om middernacht. Ik zal proberen eea z.s.m. vertaald te krijgen maar weet niet of me dat vanavond nog lukt.

    Maar jullie kunnen alvast zelf de Engelse versie lezen. Hier is de link naar de Officiëdele Aankondiging:
    https://community.goodgamestudios.com/bigfarm/en/discussion/160289/august-25-hotfix-temporary-deep-sea-changes-more#latest 
    ben al lang blij dat jij het nog wilt vertalen
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    vanaf de update de 16e met de vismarkt heb ik geen visplek meer gehad voor zwaardvis , zalm en kabeljauw.
    Zo zal de harde werker morgen voor mij niet kunnen werken lijkt mij.
    die visplek missen meer leden in onze coop.

    Dat is inderdaad een bekend feit, mummie. Om het ons niet al te gemakkelijk te maken zijn sommige visplekken zeldzaam - het is echt de bedoeling van dit spel om geduld te hebben en de slimste strategie uit te puzzelen. Maar er is ook al veel over gemopperd op het Engelse (wellicht kan ik beter zeggen: Amerikaanse) forum ....

    Met de update  van gisteren (vertaling verschijnt in post hierna) schijnt dit iets verbeterd te zijn, maar dit blijft tijdelijk ... dus niet te vroeg juichen  :/
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 27.08.2017


    (CuddlyFoxes; 25-08-2017; 15:08 u)

    V E R T A L I N G



    Tijdelijke wijzigingen DiepZeeVissen & nog meer!



    Hallo allemaal,

    We hopen dat jullie veel plezier beleven aan Mathilda’s Paddestoelen zoektocht deze week, maar we weten ook dat jullie bezorgd waren over het verloop van het Vissen Harde Werker Event (VHW), die morgen zal starten en daarom hebben we weer wat nieuws aan te kondigen!!

    Er staat vandaag een hotfix gepland en hier volgt de inhoud daarvan:

     

    DIEPZEEVISSEN

    ·         Contracten zullen om minder hoeveelheden vis vragen

    ·         Reistijden van onze boten zijn verkort en lijken meer op hoe het was voor de update

    ·         Poelen zijn heringericht opdat we alle vissoorten weer wat meer krijgen; voordien was de kans gering pp sommige vis, maar deze zeldzame voorkomende vissoorten zien we dus nu weer wat meer omdat eea beter herbalanceerd is t.b.v. het VHW.

     

    Deze hierboven beschreven wijzigingen worden nu voorlopig TIJDELIJK gehanteerd, terwijl het overleg voor veranderingen in het DiepZeeVissen nog steeds aan de gang is, we hopen dat dit in ieder geval wat zorgen rondom het VHW wegneemt.

     

    VIKING FARM

    ·         De database van de Tijdelijke Eilandfarms wordt opgeschoond in een poging verschillende problemen met de Tijdelijke Eilandfarms op te lossen.

    ·         Sommige spelers die moeilijkheden ondervonden bij het geld wisselen op de Tijdelijke Winter Eilandfarm zullen 1 miljoen Winterdollars ontvangen.

     

    ANDERE FIXES

    ·         De prestatie ‘Drukke Boten’ werkte kennelijk niet als boten uitgezonden werden, dit dient nu hersteld te zijn dus de voortgang moet er weer bij opgeteld worden

    ·         Sommige verouderde en niet langer gebruikte zaken zullen verwijderd worden



    Deze Hotfix is inmiddels achter de rug (heeft gistermiddag tussen 15.00 – 16.00 u plaats gevonden) en het VHW is vannacht om middernacht (van vrijdag op zaterdag) gestart.

     

    Dank jullie wel en veel plezier!



    banner designed by Jonquille (FR1)

    Post edited by Jiesta (NL1) on
  • hoi allemaal

    ik heb even een vraagje hoeveel contracten moet je vervullen bij het diepzee vissen voordat je er meerdere krijg. 

  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    hoi allemaal

    ik heb even een vraagje hoeveel contracten moet je vervullen bij het diepzee vissen voordat je er meerdere krijg. 


    Volgens de website van CrazyBigFarm ontvang je:
    • na 6 contracten voltooid te hebben (je start met slechts 2 contracten), als beloning dollars en karmapunten (deze contracten bevatten allemaal 1-2 opdrachten)
    • na 15 contracten voltooid te hebben, ga je van 2 naar 4 contracten (de contracten bevatten nu 1-2-3-4 opdrachten)
    • na 20 contracten voltooid te hebben, ga je van 4 naar 6 contracten (de contracten bevatten nu 1-2-3- 4-5-6 opdrachten)

    Link naar pagina Fish Market van CBF:  http://crazybigfarm.tk/farm/fish_market.htm
  • dank je wel Jiesta
  • gerdakla (NL1)gerdakla (NL1) NL1 Posts: 50
    Ik heb een vraag en hopelijk heeft iemand hier er een antwoord op.
    Wij zijn als coop 2x uitgedaagd in de dorpscompetitie door dezelfde coop.
    De eerste keer hebben we al de producten als eerste af gekregen en dus gewonnen.
    De tweede keer hebben we 4 van de 5 producten als eerste af gekregen, de tegenpartij heeft 1 product klaar gekregen, en dat pas op het allerlaatste. Toch hebben zij de uitdaging gewonnen en zijn zij ons dus voorbij in de ranglijst. Hoe kan dat?
    Met vriendelijke groet,
    Gerda

  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    Ik heb een vraag en hopelijk heeft iemand hier er een antwoord op.
    Wij zijn als coop 2x uitgedaagd in de dorpscompetitie door dezelfde coop.
    De eerste keer hebben we al de producten als eerste af gekregen en dus gewonnen.
    De tweede keer hebben we 4 van de 5 producten als eerste af gekregen, de tegenpartij heeft 1 product klaar gekregen, en dat pas op het allerlaatste. Toch hebben zij de uitdaging gewonnen en zijn zij ons dus voorbij in de ranglijst. Hoe kan dat?
    Met vriendelijke groet,
    Gerda

    Het gaat erom als eerste álle 5 de 'mandjes' gevuld te hebben. Dus:

    Om een 'uitdaging' te winnen, moet je het verzamelen van alle items in alle 5 manden voltooien vóórdat je tegenstander dat doet. Beide coöperaties dienen 5 manden te vullen/voltooien. De manden kunnen in willekeurige volgorde gevuld worden. Het maakt niet uit wie van de 2 de eerste 4 manden als eerste vult/voltooid; nádat deze eerste 4 manden zijn voltooid, zal degene die als eerste de overgebleven 5e mand vult/voltooid de winnaar zijn.

This discussion has been closed.