Home EN General Discussions & Questions

Join the official Goodgame Big Farm Discord today!Join our Big Farm Discord Server


Are you looking for a community of like-minded farmers to discuss your farming experience with? Look no further than the GoodGame Big Farm Discord Server!


Our server is the perfect place to connect with other farmers from around the world. Whether you're looking to chat about strategy, share tips and tricks, or just make new friends, our community has got you covered.


And that's not all - as a member of our Discord server, you'll also have access to exclusive giveaways and other special events. It's the perfect way to stay up to date on all the latest news and updates from GoodGame Studios.


So what are you waiting for? Join the GoodGame Big Farm Discord Server today and start connecting with fellow farmers from all over the world. Just click here to join the fun!

Help offered for Dutch players (hulp aangeboden voor NL spelers)

1159244

Comments

  • Toyfarmer (NL1)Toyfarmer (NL1) NL1 Posts: 15
    Ben dus duidelijk niet de enige die de lol er behoorlijk af heeft na de aanpassingen bij het diepzeevissen.
    Dit is weer een spelstopper. Poosje terug de aanpassingen bij het coop-dorp waardoor je steeds blijft zitten met een nat of zanderig veld. Daarnaast enorme hoeveelheden goederen nodig om het bootje in de vaart te houden. Heb toen besloten het dorp maar links te laten liggen. Dan blijft er nog wel spelbeleving over. Als we het DZV nu ook al links moeten laten liggen omdat het in veel gevallen zelfs geld kost om nog vissen te vangen, dan is het hele spel hiermee behoorlijk onderuit gehaald. BEDANKT GGS!!!!!

  • Bij ons net hetzelfde wat het dorp betreft.
    Velen staan in het rood en dus lopen de kosten voor productie van fabrieken, borderplanten, etc. enorm op.
    Besloten dat je nog wel alles kan produceren als je wilt, maar dat we niets meer upgraden.
    Het is niet de bedoeling dat we nog verder in het rood komen of anderen daarmee de dieperik in helpen.
    Deco's met DTP's zijn ook heel moeilijk te krijgen, dus je dorpstevredenheid omhoog halen is ook zowat onmogelijk geworden.
    Vissen is idd ook enorm duur geworden en de poelen zijn ook hard veranderd.
    Jammer dat BF best wel leuke dingen introduceert, zoals dorp en zee, maar ze dan kapot maakt door acties/veranderingen, zoals nu met het diepzee-vissen, in te voeren.

    Dat het spel vol bugs zit is ook niet fijn, maar dat tot daar aan toe.

    Ik speel het spel zowat vanaf het begin en toen was het echt nog leuk en best eerlijk. Iedereen had gelijke kansen. Ook dat de wekelijkse, tijdelijke en thema-events er in kwamen en wat aanpassing kregen was super. Net zoals de Ranch, het dorp en de zee. Het jammere is echter dat BF zich nu te hard richt op de goudspelers en -kopers en niet meer op de mensen die het voor hun plezier/ontspanning spelen (wat volgens mij nog echt het overgrote deel vormt).

    Wat mij betreft... Ik heb een geweldige coöp en het zou jammer zijn om dit uit elkaar te zien vallen door de druk die BF nu op ons legt.
    Ik hoop dat zij beseffen dat ze het plezier, dat de meeste spelers in het spel hebben, er echt uit aan het halen zijn.

    Hopelijk luistert BF naar de "gewone" speler.

    Ik wens iedereen alvast een heel fijn weekend toe.

    Groetjes.
  • Hoi allemaal,

    ik heb eens een vraagje.
    1 van mijn coöp-leden kan de vismarkt niet doen.
    Het is bij haar gewoon een platform en ze kan er zelfs niet op klikken.

    Haar level is 70, haar vislevel 12 en scheepswerf level 1.

    Heeft het hier iets mee te maken?

    Alvast van harte bedankt.
    Groetjes.
  • sarinc (NL1)sarinc (NL1) NL1 Posts: 87
    Wij vissen niet meer, kost te veel en levert te weinig op. Vond er sowieso niet veel aan. Forum staat vol met klachten over het diepzeevissen. Ik speel nu veel minder dan eerst, heb er weinig zin in nog. Ook wij hebben veel veranderingen meegemaakt en vindt dat de druk te hoog wordt. Ik speel voor ontspanning maar dat is nu ver te zoeken. Ze willen ons maar achter de pc houden. Laat GGS eerst maar eens zorgen dat de bugs en het trage systeem verholpen worden. Goud spenderen doe ik niet. Ik gebruik het voor mijn farms. Ik koop zelden goud en dat houden we zo. Het is dat we een leuke coop hebben maar we zijn al veel spelers verloren die het te veel wordt. We hebben een leven naast BF.

    GGS luistert niet naar de gewone spelers maar naar de goudkopers....
  • grrr (NL1)grrr (NL1) NL1 Posts: 664
    Dat GGS zich op goudkopers richt is logisch, ze moeten een bedrijf in stand houden, ze zijn er alleen niet erg goed mee bezig!
    Als je het forum leest zie je dat ook (misschien wel juist) goudkopers ontzettend boos zijn, zij zijn de spelers die goud -en dus echt geld- hebben geïnvesteerd on de werf op te bouwen.
    Wat ze ook schijnen te vergeten is dat elk gratis online spel niet-goudkopers nodig heeft om een goed spel draaiende te houden, een server met alleen maar groot-goudkopers heeft zichzelf binnen de kortste keren in de vernieling gespeeld, de bedragen om te winnen zouden dan steeds hoger worden en op een gegeven moment haakt dan iedereen af. (of niet, maar dan staat de deurwaarder op de stoep ;) )
    Al met al geen slimme zet.
  • flynn (NL1)flynn (NL1) NL1 Posts: 49
    Hoi allemaal,

    ik heb eens een vraagje.
    1 van mijn coöp-leden kan de vismarkt niet doen.
    Het is bij haar gewoon een platform en ze kan er zelfs niet op klikken.

    Haar level is 70, haar vislevel 12 en scheepswerf level 1.

    Heeft het hier iets mee te maken?

    Alvast van harte bedankt.
    Groetjes.

    vislevel 12 heb je daar de visserij al vrij gespeeld volgens mij niet

    en zonder visserij ook geen markt

  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 27.08.2017


    (CuddlyFoxes; 17-08-2017; 17:10 u)
    Community Management


    V E R T A L I N G


    Hallo allemaal,

    Ondanks dat het tegengestelde wordt beweerd in sommige posts, kijken wij hier binnen GGS wel degelijk naar al jullie feedback en ons geweldige Moderator’s Team is onvermoeibaar bezig geweest met jullie gedachten en feedback aan ons door te geven.

    Daarnaast hebben we de discussies gevolgd welke gaande zijn over deze laatste update en hoewel we weten dat sommigen van jullie gedesillusioneerd zijn, nemen we jullie feedback serieus en het is erg belangrijk voor ons om te vernemen wat jullie denken over dit spel.

    Het is inderdaad zo dat de huidige implementatie van het DiepZeeVissen niet gewijzigd zal worden en we menen te begrijpen dat het jullie kennelijk niet afdoende is uitgelegd waarom er zo’n drastische vermindering is gedaan t.o.v. de directe Farmdollars beloningen.

    De hoeveelheid van deze dollar-beloningen zijn absoluut nooit een probleem geweest als een tijdelijk beschikbaar onderdeel, maar als dit een continu onderdeel zou zijn gebleven, zou het uiteindelijk jullie spel en jullie spelplezier negatief beïnvloed hebben (alhoewel we begrijpen dat e.e.a. op de korte termijn moeilijk voor te stellen is).

    Terwijl het natuurlijk geweldig was om het snelle geld te hebben om je boerderijen snel uit te breiden en gebouwen snel te kunnen upgraden, zou dit uiteindelijk de lange-termijn-uitdaging hebben vernietigd. Veel onderdelen binnen dit spel zijn niet ontworpen om direct te worden uitgespeeld, maar om te worden opgebouwd over een langere tijd verspreid. Stel je een woordpuzzel voor waarin alle oplossingen voor jou reeds met potlood vooraf zijn ingevuld of een 3-op-rij spelletje waarbij alle niveaus met minimale inspanning te voltooien zijn.

    Terwijl het een reuze uitdaging is en heel lang duurt voordat je bepaalde doelen kunt bereiken of voltooien, vormt dit toch echt een cruciaal onderdeel van de algehele uitdaging en voortgang van het spel – en door die enorme hoeveelheden te verdienen dollars in het spel te blijven hanteren, zou dit uiteindelijk het spel inhoudelijk onderuit doen gaan. Wij willen uiteraard dat jullie veel plezier beleven aan dit spel, maar op langere termijn zou het DiepZeeVissen zoals dat was dit spel uiteindelijk veel meer kwaad dan goed hebben gedaan over langere periodes.

    Sommigen van jullie konden dit vrij snel inzien zoals gebleken is uit jullie commentaren (posts) maar zijn niet blij met het feit dat de DiepZeeVis niet rechtstreeks meer te verkopen is. Die mogelijkheid is er inderdaad niet en zal ook niet meer terug komen, maar er zijn vele andere suggesties en feedback-gedeeltes die wel ter tafel komen en welke kunnen helpen om veel kwesties die jullie zijn tegengekomen te verlichten.

    Een voorbeeld hiervan moge zijn de huidige beloningen welke jullie kunnen zien in de vismarkt-contracten, deze worden geanalyseerd en besproken en zullen wellicht gewijzigd worden indien dit noodzakelijk geacht wordt. Ze zullen niet op hetzelfde niveau komen zoals je eerder voor de rechtstreekse verkoop van je vis kreeg (in ieder geval voor wat de hoeveelheden direct ontvangen dollars betreft), maar we zijn aan het bespreken welke soorten feedback we kunnen implementeren om een aantal van jullie zorgen te verlichten, en jullie spelkenmerken/onderdelen te leveren die een combinatie van uitdaging en plezier zullen zijn.

    Hieronder een voorbeeld van hoe sommige contracten eruit kunnen zien indien je een maximaal opgebouwde markt hebt. Bedenk svp dat er verschillende mogelijkheden en beloningen zijn.


    Graag willen we daarnaast ook onze verontschuldigingen aanbieden voor het uitblijven van een reactie van het CM Team tot nu toe. Onze moderators hebben erg veel reacties rechtstreeks ontvangen die eigenlijk aan ons gericht zijn en niet aan hen! Zij hebben echter een geweldige taak verricht in het proberen al jullie commentaren bij te houden en wij vragen jullie begrip voor het feit dat zij wellicht in veel gevallen jullie gevoelens en meningen zullen delen, maar nochtans de plicht hebben om de regels en procedures op het forum te handhaven.

    De notities/berichten welke doorgegeven worden door de moderators zijn niet door hen geschreven, dus houd dit svp in gedachten. Hun taak is het om jullie te helpen waar ze dat kunnen en waar zij dat niet kunnen zullen ze ons jullie feedback doorgeven opdat er naar kan worden gekeken.

    Met vriendelijke groet,

    Jullie Community Team


    banner designed by farmerjohn 22 (US1)

    Post edited by Jiesta (NL1) on
  • Hoi allemaal,

    ik heb eens een vraagje.
    1 van mijn coöp-leden kan de vismarkt niet doen.
    Het is bij haar gewoon een platform en ze kan er zelfs niet op klikken.

    Haar level is 70, haar vislevel 12 en scheepswerf level 1.

    Heeft het hier iets mee te maken?

    Alvast van harte bedankt.
    Groetjes.

    vislevel 12 heb je daar de visserij al vrij gespeeld volgens mij niet

    en zonder visserij ook geen markt

    Dank voor je antwoord.
    We zijn er ondertussen achter dat je level 20 nodig hebt (vis XP).

    Heel fijn weekend toegewenst.
  • rich015 (NL1)rich015 (NL1) NL1 Posts: 50
    Beste Jiesta,

    Wordt de internationale forum wel gelezen?
    Hoe langer wachten op CSG hoe bozer de spelers worden. 44 pagina's al.

    Sterkte in deze tijden
  • ik krijg alleen maar contracten op de vismarkt waarbij ik harken, borstels of van die stomme karma-balletjes kan verdienen. Ik doe met geen van die items iets in het spel. Ik speel het dorp niet, en ik heb een grote hekel aan het beinvloeden van de boerderij van een ander dmv die karma dingen.
    Ik heb nog geen contract gezien waar ik alleen  dollars kan krjgen voor de vis, Belachelijk!! En dan maar zeggen dat we nog wel geld kunnen verdienen met DZV. Kunnen we de ongewenste items dan verkopen? Ik dacht t niet! Ook hier een teleurgestelde speler.

    Ik wacht wel tot GGS zijn fouten inziet. Tot die tijd vis ik zonder uitrusting. ik pot de vis gewoon op en ik delete alle contracten tot er een langs komt met alleen maar dollars. En als dat  niet komt, dan negeer ik ook het DZV maar net als het dorp en het "stout of lief' .

    Jammer!!!
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 21.08.2017
    Beste Jiesta,

    Wordt de internationale forum wel gelezen?
    Hoe langer wachten op CSG hoe bozer de spelers worden. 44 pagina's al.

    Sterkte in deze tijden
    + alle posts inzake het DZV op voorgaande pagina:

    ~~ # ~~ 

    Heb van velen het verzoek gekregen aan te geven hoe wij over de Update inz. het DZV denken ...

    Ik ben een speler als ieder ander (werk niet voor GGS ook al schijnen mensen dat te denken van spelers die gewoon een helpende hand bieden in het forum), en speel dit spel sinds november 2012 met veel plezier. Ik krijg precies dezelfde informatie als ieder ander, niet meer en niet minder en daartoe lees ik het forum, want daar is het voor. 
    Ja, het spel is in de loop der tijden steeds verder uitgebreid en wat mij zelf betreft komt het sinds 2,5 jaar neer op keuzes maken: welke in-game onderdelen en events vind je leuk en wil/kun je spelen - en welke onderdelen laat je links liggen 'omdat het niet zo jouw ding is' ....

    Ik zit in 4 clubjes met 'forum-friends' waar we het spel bepreken, nieuwe onderdelen doornemen, calculaties maken en proberen de juiste strategie te bepalen; gewoon omdat we dat leuk vinden. Hechte groepen met vaak merendeels oudgedienden die dit spel dus ook al jarenlang kennen.

    Hetgeen zich nu afspeelt in de fora hebben wij al vaker gezien. Niets nieuws aan de horizon. De laatste keer behelsde het discussiedraadje over de 120 pagina's, dus daar lijkt dit draadje nog peanuts bij  :p 
    Deze clubs incl. mijzelf houden ver afstand van dit discussiedraadje simpelweg omdat we niet mee willen doen aan al dat negatieve gescheld en geschreeuw. Onze posts zouden verdrinken in het grotere geheel. We vinden het intriest en beschamend hoe mensen zich kunnen gedragen als beesten en willen hier niet achter staan noch iets mee te maken hebben (en we weten dat er heel veel spelers zijn die net zo denken (onze mailboxen raken óvervol!).

    Daarbij bereik je naar onze bescheiden mening met gescheld/geschreeuw + onbeschoftheden amper wat, het enige wat je veroorzaakt is dat de moderators de grootste moeite hebben met door de bomen ’t bos nog te kunnen zien. Want er staat uiteraard ook goede feedback tussen.

    Ja, ik weet dat GGS alles leest en graag goede feedback krijgen (en intussen is er (binnen 2 dagen) een eerste communiqué uitgegeven, zie post hierboven). Zaak is echter - zoals altijd op het net - om het kaf goed van het koren te kunnen scheiden en de opbouwende, werkelijk zoden aan de dijk zettende opmerkingen/kritiek mee te kunnen nemen als waardevolle feedback. Onredelijk en onbeschoft gedrag in eindeloze klaag-posts compliceert dit proces gigantisch. Nu moeten ze steeds door een soort poel van verderfelijke, geen enkele toegevoegde waarde voor het spel hebbende posts heen waden, om de ‘lichtpuntjes’ te kunnen vinden.

    Het is dus geen kwestie van "Hoe langer wachten op GGS hoe bozer de spelers worden" - het is logischerwijs meer een kwestie van "hoe langer de spelers met modder blijven gooien, hoe langer het uitzoeken van de goede feedback op zich laat wachten en hoe langer het duurt voordat GGS kán reageren

    Vooral ook omdat spelers die een positieve noot willen posten; proberen op te roepen tot netter gedrag, of de logica achter deze update proberen te laten inzien, ogenblikkelijk de mond op oneigenlijke wijze wordt gesnoerd. Sommigen van ons hebben het geprobeerd en werden door het hele forum nagejaagd om vooral hun posts belachelijk te zien maken, leugens verspreid zien worden, valse LOL’s te krijgen, etc. Daarom blijven we er maar van weg totdat de luwte terug is, voor zover we dat op kunnen brengen. Nogmaals: niks nieuws aan de horizon, we hebben het allemaal al eens meegemaakt.

     

    Een paar voorbeelden:

    • Wij achten het unfair om het eerstens GGS vrijwel onmogelijk te maken überhaupt te kunnen reageren op de (redelijke) feedback en dan vervolgens datzelfde GGS doorlopend te verwijten dat “men niet reageert” of “niet luistert naar haar spelers”…
    • Zo ook vinden we het unfair om GGS continu de schuld te geven van eigen handelingen/bewegingen/ keuzes. Wij zijn het ook niet altijd eens met de genomen besluiten, en dat posten we dan ook (op redelijke wijze) maar jouw keuzes zijn en blijven jouw keuzes - en om GGS te betichten van ’fraude’ en ‘manipulatie’ en elkaar op te roepen om GGS volkomen de grond in te boren in de beschikbare social media vinden wij getuigen van ronduit walgelijk gedrag.
    • We verbazen er ons altijd over hoeveel spelers menen GGS (een winstmakende multinational) te moeten vertellen hoe ze hun zaken moeten regelen. De beste stuurlui staan altijd aan wal, nietwaar?
    • Als mensen menen ergens veel goud tegen aan te moeten gooien, of het forum niet te lezen, etc. dan is dat natuurlijk aan hen. Als dit soort keuzes later onverstandig blijken te zijn – dan vinden wij het unfair om daar dan anderen (GGS) de schuld van te geven. Nogmaals: jouw keuzes zijn jouw keuzes. Stellen dat GGS jou daartoe gebracht heeft, is ietwat flauw ons inziens - niemand heeft een pistool tegen je hoofd gehouden.
    • Tevens vinden we het erg kinderachtig om steeds weer te claimen dat “er al 47+ pagina’s met klachten, etc” zijn, terwijl het steeds dezelfde spelers zijn die telkens weer hetzelfde (of ’n variant ervan) roepen. Nogal gemakkelijk om zo pagina’s te vullen! Wij kunnen die spelers bijna allemaal uit ons hoofd oplepelen omdat het inderdaad altijd en steeds weer dezelfde zijn.
    • In het forum kun je de Nieuws Bulletins en Officiële Aankondigingen van GGS vinden. Ook vind je er veel adviezen en soms zelfs kleine tutorials van hulpvaardige spelers, Daar is het forum voor; om daar jouw informatie te halen (wij NLers mogen dankbaar zijn met dit draadje waarin we NL mogen schrijven). Als je ervoor kiest het forum niet te lezen of er hierover geen afspraken bestaan binnen je coop, dan kun je dus belangrijke informatie missen. Maar dit is jouw/jullie keuze en dus niet de schuld van GGS!
    • Het constant maar dreigen met weggaan uit het spel en dat dan nooit doen, dus loze dreigementen uiten – dat zijn ook steeds dezelfde spelers in de afgelopen jaren. Er zijn erbij die dit bij elke update die hen niet zint roepen, en even later zie je ze weer opduiken.
    • Om maar te zwijgen over het steeds proberen anderen op te stoken om gezamenlijk GGS dan maar te boykotten en daar van alles bij verzinnen wat je dan zou moeten boykotten. 

     

    Dit is overal hetzelfde op alle fora, ik lees sinds 3,5 jaar 6 fora en ik kom niet anders tegen (ons forum was eigenlijk tot ongeveer oktober 2016 het kalmste en meest serieuze forum). Maar GGS is een winstmakend bedrijf en mag hun eigen product maken zoals zij dat goed achten … en dit is de opzet/het systeem zoals zij dat willen en ontwikkeld hebben voor BF. En in al hun "free to play" games zit uiteraard een winstmaker ver-/gestopt, het bedrijf moet ergens hun geld voor hun product vandaan halen. De mensen die goud kopen houden dit spel in de lucht, de geen-goud-kopers houden dit spel in balans.

    Uiteraard zijn er even zo velen die wel van het spel genieten, dat al deden vóór het DZV erin kwam en dus geen reden zien om er nu geen plezier in te hebben. Mensen die zeker niet mee willen doen aan dit soort gegooi met modder. Mensen die ook teleurgesteld zijn dat de ‘snelle-geldkoe gesloten’ is, maar die de genomen stappen door GGS best begrijpen, blij kunnen zijn met de (tijdelijk) snel gemaakte miljoenen en graag alleen maar hun suggesties of klachten op een redelijke manier door willen geven. Sommigen van ons wachten op wat luwte voor ze hun posts plaatsen, of hebben eea al in een PM aan ’n moderator geschreven. 


    Alhoewel ook wij zoals ieder ander teleurgesteld zijn in het stoppen van deze snel-miljoenen-makende-party (wie zou dat niet zijn? Het is weer wennen), hebben we vanaf het 1e lanceren van het DiepZeeVissen onderdeel in z'n "oude jasje" meteen vermoed dat dit niet echt lang kon duren. GGS kennende en het eigenlijke inhoudelijke BF spelsysteem kennende waarvan elk onderdeel zo is opgezet dat er jarenlang over gedaan kan worden om eea te voltooien of hogere levels te bereiken (en de marketingwaarde voor het bedrijf is dan dat spelers dit verloop evt. kunnen versnellen door het gebruik van goud) - deed ons inzien dat deze opzet in het DZV slechts van korte duur zou zijn.

    Laten we eerlijk zijn: dit hele spel komt neer op het zelf uitpuzzelen hoe ’t werkt, welke strategie ’t beste is, welke stappen in welke volgorde genomen moeten worden. Het is altijd zo bedoeld en altijd zo geweest vanaf het begin. De Aankondigingen geven een heleboel informatie maar worden ook altijd een beetje geheimzinnig gehouden juist om de uitdaging erin te houden zelf de trucjes, valkuilen, etc. uit te vinden. Ik zou het ook niet anders willen, omdat anders BF n.m.m. zou degraderen tot een simpel, kinderachtig klik-spelletje.

    Wij hebben binnen onze coops dan ook onze leden meteen geadviseerd zo veel mogelijk gebruik hiervan te maken voor zo lang als het duurde, maar er wel verstandig mee om te gaan (want hadden bedacht dat bv. giga hoeveelheden goud er tegenaan gooien om z.s.m. een vloot van alleen maar dure lvl 6 trawlers op te bouwen zou achteraf - als eea teruggedraaid zou worden - wel eens zonde kunnen blijken). We hebben onze kleine boeren een razendsnelle tutorial gegeven om ook hiervan te kunnen profiteren en zodoende heeft onze kleinste boer zelfs een flink aantal miljoenen binnen kunnen halen in korte tijd. En dus we hebben deze “snel-miljoenen-maak-party” continu behandeld als zijnde een tijdelijk fenomeen, zeg maar een leuke tijdelijke bonus van GGS.

    Toen het ophield waren wij dan ook niet verbaasd. Het blaadje “Racing Farmer” (NL naam is dacht ik “Boer & Bedrijf”) wat we altijd bij het inloggen te zien krijgen gaf 14 dagen voor de update al aan dat dit DZV onderdeel gewijzigd zou worden en uiteindelijk werd eea ook in de Aankondiging genoemd. Deze Aankondiging werd zoals meestal 1 dag voor de update gepost. Meer dan genoeg aanwijzingen … dus iedereen had het kunnen weten en hierop kunnen anticiperen. Ik voorzie ook niet altijd alles vanwege moeheid/drukte of misschien te haastig willen farmen in een verloren uurtje, en kan mezelf dan later wel voor m’n kop slaan – maar dat is dan wel mijn kop – ik zal nooit anderen of GGS daarvan beschuldigen.

    Eerlijkheid gebiedt aldus mij te zeggen dat ik/wij me/ons niet kunnen voorstellen dat spelers eea niet vooraf hadden kunnen zien aankomen. Het was o.i. juist zo klaar als een klontje dat deze opzet geen lang leven beschoren was. Men had dus afdoende maatregelen kunnen nemen om hier verstandig mee om te gaan als zijnde een tijdelijk fenomeen.

    Het komt dus heel veel voor, dat mensen liever een snel-klaar en snel-geld-maken spelletje willen dan dit systeem zoals BF opgezet is, en dat blijkt ook maar eens te meer uit de vele posts die we gedurende deze 4,5 jaar hebben zien langskomen waarin men steeds weer dat soort voorstellen doet. Om ‘t spel gemakkelijker te maken, om veel sneller aan in-game goud of speciale decoraties te kunnen komen, om alle instructies/uitleg letterlijk woord voor woord van tevoren uitgespeld te krijgen, etc. etc. - zonder in te willen zien dat ze hiermee de eigenlijke inhoudelijke opzet en ruggengraat van het spel onderuit zouden halen. Als dit systeem en de inhoudelijke opzet van dit spel zoals dat bedoeld is door de maker je niet bevallen, dan zijn er genoeg andere games die je kunt spelen, dunkt ons.

    Kortom; zoals al vaker gebeurd is, houden we elkaar voor om de storm maar weer even uit te zitten en te wachten totdat de zon weer gaat schijnen.

    Naar onze mening helpt dit soort oneigenlijke schelden/tieren, modder gooien, gemene grapjes maken ten koste van GGS en anderen, het onderuit halen van degenen die wel redelijkheid in de discussie proberen te brengen, het vernederen van GGS in de social media, valse beschuldigingen en/of überhaupt onbeschoft gedrag, etc. etc. – het op gang brengen en houden van een correcte dialoog helemaal niet.

    NIEUWE VERSIE DIEPZEEVISSEN:

    Uiteraard vinden ook wij dat er nog een aantal zaken in deze nieuwe versie van DZV aangepast zouden kunnen worden, zoals bv. de prijzen van het onze boten equiperen, aantallen vis in de vispoelen en/of de langere reistijden bekijken, betere beloningen voor de contracten (alhoewel we vermoeden dat naarmate het aantal contracten wat je voltooid, ook de beloningen beter zullen worden), etc. – en dat hebben we ook netjes doorgegeven. Ook schijnen er (vooral op de US1 server) veel spelers te zijn die niet genoeg variatie in hun poelen hebben, dus wanhopig zitten te wachten op de goede vis (ik heb hier zelf echter nog geen last van gehad). 

    Hopelijk haalt GGS dit uit onze feedback en zullen er ook dergelijke aanpassingen volgen. Dat de directe verkoop van diepzeevis nooit meer terug zal komen was ons reeds vooraf duidelijk en is intussen in het officiële communiqué ook bevestigd.

    Intussen zijn onze cijferfanaten alweer bezig berekeningen te maken om ons weer een soort gids te bezorgen waarin aldus berekend hoe/wat deze nieuwe variant v DZV voorlopig het beste werkt. Ook hebben hun berekeningen reeds aangetoond dat er nog best wat verbeterd kan worden. Constructieve posts die voor echt goede feedback zorgen, hetgeen wij toejuichen. De Vismarkt werkt hetzelfde als de Biologische Markt (daar krijg je voor het voltooien van je contracten méér dan via rechtstreekse verkoop - en wij zelf verkopen eigenlijk nooit meer de HF, LF en BF producten rechtstreeks dus het stoppen van de de directe visverkoop maakt voor ons niet zoveel verschil / daarnaast is het ons duidelijk dat áls de directe verkoop van DZ Vis ooit terug zou komen, de prijs hiervoor dusdanig ernstig verlaagd zou zijn, dat we toch merendeels zouden kiezen voor de contracten), maar het zal vwb DZV eerst behoorlijk wennen zijn om niet meer die giga bedragen zo gemakkelijk binnen te kunnen halen  ;)

    Verder kunnen we alleen maar afwachten totdat deze storm weer geluwd is, en onze constructieve feedback hopelijk bekeken is.

    Happy farming!  :)

    Post edited by Jiesta (NL1) on

  • Intussen zijn onze cijferfanaten alweer bezig berekeningen te maken om ons weer een soort gids te bezorgen waarin aldus berekend hoe/wat deze nieuwe variant v DZV het beste werkt. De vismarkt werkt hetzelfde als de Biologische Markt (ook daar krijg je voor het voltooien van je contracten meer dan via rechtstreekse verkoop), maar het zal vwb DZV behoorlijk wennen zijn om niet meer die giga bedragen binnen te halen  ;)
    Beste Jiesta,
    de vismarkt is fundamenteel anders dan de biologische markt omdat je de vis niet meer direct kan verkopen , maar alleen maar via de vismarkt. Wanneer er contracten komen die alleen maar dollars als beloning geven zou er al een groot bezwaar  verdwijnen , wat mij betreft.
  • grashopper1998 (NL1)grashopper1998 (NL1) NL1 Posts: 21
    edited 20.08.2017
    een herberekening van items is de enige logische en beste keuze die men op dit moment kan maken,
    aangevuld met de optie dat we ook los kunnen verkopen, zoals ook alle items op hoofdboerderij bijvoorbeeld.
    uiteraard niet tegen de bedragen zoals voorheen, maar goed, pas dat aan en geef weer de optie om het te verkopen, dan kunnen wij als speler zelf bepalen wat we doen.
    ik verwacht dit dan ook na het weekend snel aangekondigd en binnenkort als update.
    verlies draaien op visproducten, omdat je alleen kunt inwisselen op de vismarkt, is niet bepaald gebalanceerd, laat staan iets wat we als fun ervaren ...veel tijd , energie, en dollars in iets steken wat je uiteindelijk dus maar relatief weinig,of zelfs verlies oplevert is niet iets wat de spelvreugde bevorderd....toch?

    verder, heb ik toch wat opbouwende kritiek over de wijze van introductie
    je mag dan wel 14 (?) dagen melden "er gaat iets wijzigen" maar uiteindelijk weet je pas 1 a 2 dagen van te voren wat er precies wijzigt. waarvoor je op het forum moet kijken (geen in-game bericht)
    en "dat" er iets gaat wijzigen is ook niet zo interessant, "wat" er gaat wijzigen wel.
    dus hebben we dan eigenlijk niet toch maar 2 dagen vooraf bericht?

    maar wat dan als je nu net die dagen op vakantie bent?
    dan ben je bij deze update dus mooi de nationale geweest, want je hebt bij inloggen na thuiskomst geen kans meer om iets te doen. 
    Deze update was niet iets nieuws introduceren, maar inhoudelijk een grote verandering van een spelonderdeel.
    Dat in een vakantieperiode doorvoeren is dus misschien niet de slimste keuze geweest, want ik ken meerdere spelers die hierdoor benadeeld zijn. 
    conform de regels heeft de speler geen mogelijkheid (is tegen de regels) om zijn/haar account even over te dragen, kan er speltechnisch niet een sitter ingesteld worden en kun je niet even op je mobiel inloggen.
    dus vette pech voor die spelers.

    mijn conclusie: verkeerde planning, introductie / communicatie had stukken beter gekund, impact is onderschat en vakantiegangers hebben pech gehad.

    zijn toch een paar gemiste kansen, die zoals menig een terug kan lezen op forum zijn impact hebben.
    hoop dat men hier van leert, verbeteringen doorvoert en zsm een update aankondigt mbt DZV.
  • veh (NL1)veh (NL1) NL1 Posts: 134
    vindt 1 van de opmerkingen dat het de bedoeling is om het spel niet te snel te laten gaan in opbouw zodat we er kunnen van genieten 1 van de meest hypocriete opmerkingen hier. Als men bekijkt hoeveel tijd sommige spelers erin steken om hun farm groot en sterk te maken kan men daar enkel respect voor opbrengen maar als men dan in een missie komt en men heeft na hard werken een sterke farm uitgebouwd, verliest tegen iemand die niets uitgebouwd heeft maar met veel goud gooit waar is dan het concept van het spel moet rustig opgebouwd worden. voor de gewone speler (hij die geen of weinig goud koopt) gelden dus andere regels dan voor de goudkopers maar men wil ons wel voorspiegelen dat we allen gelijk zijn en geduld moeten hebben. ergens eerder werd al opgemerkt dat goudzucht kan leiden tot ondergang; wel ik moet die persoon gelijk geven
  • @Jiesta (NL1)
    Van harte bedankt voor je post en de info.
    Ik ben wel te vinden voor een prijsdaling van de boten en het materiaal. Ook de tijden en poelen mogen terug beter afgesteld worden.
    Elke aanpassing in het spel vraagt een aanpassing van ons, maar ik vind wel dat men zijn ongenoegen op een beleefde manier moet kunnen uiten en niet zoals sommigen doen, zoals je hierboven vermeldt. Dat draagt idd nergens toe bij.
    Het is zoals je zegt de keuze van de speler: doe ik die opdracht wel of niet? Enz...

    @grashopper1998 (NL1)
    Ik vind je idee wel leuk om de diepzeevis ook gewoon te kunnen verkopen (zoals op de andere farms), maar dan aan iets minder hoge prijzen als voorheen.
    Ik hoop dat misschien ooit een mogelijkheid wordt.
    Voor de rest zouden eerlijkere prijzen op de vismarkt wel mogen.

    @veh (NL1)
    Het is idd niet fijn als je een sterke farm hebt uitgebouwd en verliest van iemand die dat nog niet heeft gedaan, maar goud gebruikt.
    Heb ik ook al vaak meegemaakt en soms is dat best frustrerend, maar het is en blijft een spel en dus ontspanning. Het is zo dat iedereen dat anders interpreteerd en ermee omgaat.

    Verder wil ik gewoon meegeven dat veranderingen er bij horen en dat we dat heel duidelijk voor ogen moeten houden. Het wordt ons trouwens verteld als je dit spel begint te spelen.
    In het dagdagelijkse leven veranderen ook dingen buiten onze wil om en om er dan heel negatief op te reageren helpt niet. Dat wil niet zeggen dat je je ongenoegen niet mag uiten, maar de manier waarop is wel belangrijk. Door rustig en beleefd te blijven bereik je veel meer.

    Ik vis voorlopig niet meer op zee.
    Oleg daarentegen doet nu overuren.  ;o)
    Ik wacht de nieuwe aanpassingen af en dan zie ik wel weer.

    Ik wens iedereen nog een hele fijne avond toe.
    Groetjes.

  • veh (NL1)veh (NL1) NL1 Posts: 134

    Hoi vlinder, ik vind dat ik me nog heel beleefd uitgedrukt heb in mijn kritiek maar moet wel toegeven dat kritiek en eerlijk commentaar (in mijn ogen) geven als onbeleefd aanzien wordt je volledig gelijk hebt. Wat veranderingen aan spel erbij horen heb ik geen enkel probleem mee op voorwaarde dat ze toedragen tot verbetering of foutoplossing maar hier wordt, sorry voor mijn grove taal, gewoon met ons gesold. En het is maar een spel maar los het dan simpel op door een competitie voor goudgebruikers en niet goudgebruikers. Ohja, ik geef mss af op goudgebruik maar wil erbij vermelden dat ikzelf ook goud koop hoor maar daarom nog niet akkoord ga met het unfair gebruik ervan tegen niet kopers

    groetjes veh

  • volgende ergernis, happy hour. wanneer gestart, niet vanmorgen om 7 uur! groetjes,
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    volgende ergernis, happy hour. wanneer gestart, niet vanmorgen om 7 uur! groetjes,
    Klopt - er zijn al meerdere meldingen gepost in het Engelse forum dat dit niet echt lekker loopt. De een krijgt z'n boosters niet, bij de ander kloppen de 3 periodes niet of het farmen binnen die periodes wordt niet meegerekend.

    Ik houd het niet zo bij moet ik eerlijk bekennen, zie wel wat ik zo mee kan krijgen aan bonus in het weekend, want ik heb geen tijd noch de wil voor om gedurende mij opgelegde 3 tijdspannes te 'moeten' gaan farmen. Daarvoor heb ik een te drukke invulling in het "echte leven"  ;)

    Related image
    H O T F I X

    Het is uiteraard een heel karwei maar GGS heeft teruggekeken waar eea fout is gegaan (de tijdspanne 07.00 - 10.00 u is te laat ingezet vanmorgen) en hebben voor morgen een HOTFIX aangekondigd waarbij in ieder geval ALLE 3 de maandag-boosters afgevinkt zullen worden voor iedereen.
  • Hoi allemaal,

    ook hier vandaag een fout in het Happy Hour.
    Ik was tussen 12u en 15u online, maar Happy Hour geeft aan dat het niet zo was.
    Voor zover ik weet (in het oog heb gehouden) is dit de eerste keer dat ik hier een foutmelding over krijg sinds de introductie er van.
    Ben er van overtuigd dat men hier aan werkt en dat er snel verbetering in komt.

    Groetjes.

  • Hoi,

    En hier ook een mislukt happy hour. Vanavond tussen 18.00-21.00 uur wel degelijk online geweest. Trouwens, heb dit vorige week donderdag ook al eens meegemaakt. Ben benieuwd naar de verbetering.
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    Ik heb het vorige week ook al 2x meegemaakt dat ik wel on line was en oneigenlijk veel gefarmd had om wat verloren tijd in te halen (want was weer veel op stap geweest  :p) en er toch geen vinkje achter die tijdspanne kwam te staan; maar heb er verder geen melding van gemaakt. Bedacht me dat eea nog in de kinderschoenen stond en de eerste bugs er nog uit moesten. Daarbij botsen die tijdspannes uiteraard weer met de verschillende tijdzones over de hele globe, dus eea was te verwachten.

    Wel dienen we er allemaal rekening mee te houden dat het de bedoeling is dat je niet alleen ingelogt bent binnen die bepaalde tijdspanne - maar vooral ook afdoende farmt. Je moet dus ook echt actief zijn.

    Hetgeen vanmorgen gebeurde is in ieder geval gedetecteerd, en men heeft er via een nieuwsbulletin op gereageerd. Morgenochtend krijgen we dus allemaal voor maandag 3 vinkjes achter de tijdspannes en laten we hopen dat deze Happy Hour binnen niet al te lange tijd soepel en correct gaat lopen!  ;)
  • I see a lot of Dutch people here posting in dutch with questions. Since this is an english only forum, that is not allowed.
    If you are Dutch and don't know enough english to ask your question in english, you may send me a pm in Dutch, and I will do my best to answer your questions. I am not a developper or a moderator, but I am starting to be an experienced player.
    If you ask very nicely, I am even willing to help translate an email to a developper or mod if needed.

    translation:

    Ik zie hier veel nederlanders in het nederlands hun vragen stellen. Omdat dit een engels forum is wordt dat niet op prijs gesteld.
    Als je een nederlander ben en je engels is niet goed genoeg om je vraag in het engels te stellen mag je mee pm sturen in het Nederlands, dan ga ik mijn best doen je vraag te beantwoorden. Ik been geen game-ontwikkelaar en geen moderator, maar ik ben wel een ervaren speler aan het worden.
    Als je het heel lief vraagt wil ik zelfs wel een mail naar een ontwikkelaar/support of moderator voor je vertalen.


    Katnip, because of the nature of this message, I added the dutch translation. I hope that will be allowed :)
    hoi, hoe kan ik oesters, tonijn etc. vangen dat tijdens het "harde werker event" gevraagd wordt?


    Hoe upgrade je scheepswerf? Ik ben daar nog steeds niet uit. Alvast bedankt.


    UPGRADING SCHEEPSWERF
     
    • precies zoals je huizen op de 3 reguliere farms: klik op boothuis/scheepswerf en klik daarna op groene pijl (van "upgraden") op 9 u in inforing. Daar krijg je ook te zien hoeveel het kost en onder de I van Info zie je hoelang de bouwtijd duurt. 
    BEDENK ECHTER bij alles wat je doet op die scheepswerf:
    • diezelfde scheepswerf functioneert ook op je Bloemenfarm! En daar is de bouwtijd korter en het produceren van visaas veel goedkoper, naar gelang de hoogte van je tevredenheid op die farm!! Iets om rekening mee te houden (dus: boten bouwen/upgraden/vernietigen op scheepswerf VISGEBIED en visaas produceren / scheepswerf upgraden via scheepswerf BLOEMENFARM) !!



    Daarnaast kun je alles vinden over de scheepswerf op deze site (ik laat de link met dezen op 'dockyard' openen, maar bij naar boven en/of beneden scrollen vind je nog heel veel meer info/advizen/tips):

    http://crazybigfarm.tk/farm/dockyard/dockyard.htm#5
    Hallo,

    Ik probeer al weken mijn grote witvishaak te gebruiken om mijn opdracht te voltooien, maar dit wil maar niet lukken. Kan er iemand helpen aub?

    Groetjes
  • I can't use my big whitefishhook to complete my task.
    What am i doing wrong.
    With the bait it worked but not now witth the hook.

    I'm speaking dutch

    Thanks
  • tientje64 (NL1)tientje64 (NL1) NL1 Posts: 104
    edited 22.08.2017
    hoi, spijtig dat er zoveel mensen negatief zijn over hun spelbeleving. Bij mij staan de farms - 99% productiekosten door het wekelijks event mee te spelen en de deco's te plaatsen en te upgraden met 10 p via Greta de tuinarchitecte, met onderdelen van gesloopte deco's.De kosten voor de  farms zijn verwaarloosbaar t.o.z. van mijn inkomsten via winkel, bakkerij en biomarkt en de visrecepten.ja, er zitten daar ook addertjes onder het gras, maar door zaken te berekenen, weet je heel snel welke zaken en recepten je het meeste voordeel geven.
     Mijn doel is om de lekkerbek en de bloemenfarm  - 100% te krijgen. (Wat eigenlijk het hoofddoel is van BF- spel)De farms zijn zo danig opgebouwd dat ik nu level 5 sinds kort kan halen in mijn beschikbare speeltijd. Ik weet dat ik nooit level 6 en 7 zal doen omdat ik zelf beslis om daar niet meer tijd in te stoppen. Het diepzeevissen was inderdaad een zeer grote geldbron, waar ik dan ook weken van genoten hebben en de vloot heel snel kon uitbouwen. Voordien had ik die grote geldbron niet,dat is dus leuk meegenomen. Nu is het grote geldgewin geremd, maar toch laat ik de vloot alle vispoelen leegvissen en ja eerst wat geld investeren om nadien te incasseren als je markten laat groeien(werkelijke wereld is dit ook zo), je kan ze niet meer verkopen, maar ik heb intussen al  veel geldinkomsten  via de vismarkt gehaald,ja idd, het is niet snel het grote geld, maar ik haal wel dagelijks miljoenen binnen via die markt. Enkel mijn geduld wordt nu op de proef gesteld met de vismarkt. Het goud, je kan via de paardenderby een goudwin krijgen(bij platina) en bij HW en vis-HW, het enige dat ik doe is 6 maanden lang alle goudwin opsparen (heb dan een 20stuks)en dan met de gespaarde goudstukken (2000)doe ik dan alle goudwins na elkaar en investeer ik die weer in de farms. Denk zelfs eraan om ze van een gans kalenderjaar te sparen. Hier mee wil ik meegeven dat ik mijn spelbeleving en tijd zelf bepaal en zelf verantwoordelijk ben voor mijn plezier. Het is en blijft een spelletje waar ik veel plezier aan beleef. groetjes 

    Post edited by tientje64 (NL1) on
  • tientje64 (NL1)tientje64 (NL1) NL1 Posts: 104
    edited 22.08.2017
    hoi, ivm het afvinken van de inlogbooster, als je vb. s'morgens niet ingelogt hebt, wordt niet dit deel in rode lijn gezet,maar het laatste deel. Als je dan  inlogt tijdens het 2de tijdstip zal het 1ste deel groen aangevinkt worden en niet het tweede deel. Als je dan tijdens het 3de tijdstip dan nog actief bent, zal het 2deel groen aangevinkt worden. Hopelijk brengt die uitleg wat duidelijkheid. Het is wel op die manier  verwarrend. Het zou duidelijker zijn als het tijdstip en het al of niet groen afgevinkt op de reële tijdsblok zou staan. 
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 22.08.2017


    Hallo,

    Ik probeer al weken mijn grote witvishaak te gebruiken om mijn opdracht te voltooien, maar dit wil maar niet lukken. Kan er iemand helpen aub?

    Groetjes
    @PascaleLacy (NL1)
     
    Bedenk dat als je de grote witvishaak wilt gebruiken dat je dan ook zwaarder ander materiaal nodig hebt; dus sterkere vislijn, hengel, grotere emmer, etc. Schaf dat eerst aan en vis daar dan ook mee als je met die Grote Witvishaak gaat vissen...
    Zorg dat je je hengel uitgooit naar de dichtsbijzijnde vis, een zwaardere haakt zinkt sneller en kun je dan ook gemakkelijker "richten" op die vis. Trek een denkbeeldige lijn door het midden van het bassin, en vis alleen op vis boven die lijn. Op? Klik het bassin dan weg en klik 'm weer terug: dan zwemmen de vissen weer anders - dit kun je net zolang doen tot je 20 min. vistijd om is.

    Bekijk daarnaast Oleg's Takenlijst eens goed (hieronder de juiste link); Ik meen me te kunnen herinneren dat je nr 25 eerst voltooid moet hebben voordat nr 26 (gebruik grote witvishaak) lukt.

    http://crazybigfarm.tk/farm/dockyard/task_list.htm

    Als je engels spreekt/verstaat dan kun je hier veel over de visspullen in Oleg's Vis Event vinden:

    http://crazybigfarm.tk/farm/oleg/oleg_fishing_supplies.htm 
  • RookieLana8 (US1)RookieLana8 (US1) US1 Posts: 191
    Did you move it to the box, to the right?
  • tjonge, jonge, wat een ellende is over ons gekomen, met het veranderen van het vis gebeuren, hele oorlogen worden uitgevochten zowel op het forum alswel bij ons op de chat, je zou er bijna van gaan huilen.

    je wordt gepusht om mee te doen met het boycotten, geen goud te kopen enz.

    Ik ga hier niet meer in mee, wil het plezier dat ik toch beleef aan het spel niet laten verpesten. Maar ongewild en onbewust laat ik me erdoor beïnvloeden.

    Ieder zijn/haar mening, prima maar laten we nu aub weer verder gaan. Natuurlijk was het mooi geld, heb er boten van kunnen kopen en uppen, maar het is nu klaar.

    Wanneer mensen het er niet mee eens zijn moeten/kunnen ze toch stoppen.

    Er is natuurlijk heel veel te doen geweest met het wereldgebeuren, events volgen elkaar op net als het CK en de HWer. Vrije keus om er aan mee te doen maar de meeste mensen willen alles, dus gaan we overal aan mee doen en dat kan soms ten koste gaan van de onderlinge verstandhouding omdat het vaak een bepaalde spanning met zich mee brengt

    Hoe groter de coop, hoe moeilijker het is om alle neuzen dezelfde kant op te krijgen.

    Dus laten we nu maar doorgaan en zien wat ons allemaal nog te wachten staat, groet en amen.


  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 23.08.2017

    Ben het geheel met je eens @playerjoppie (NL1)!! Triest dat mensen zich zo kunnen gedragen. Ben je het ermee eens of oneens, dat maakt niet uit - maar houd het netjes en brand geen andere spelers af alleen maar omdat ze jouw mening niet delen. Iedereen is gerechtigd zijn/haar mening te uiten en zou niet zomaar respectloos behandeld mogen worden alleen maar omdat diens mening afwijkt.
    Het oproepen tot boycotten, en/of stakingen vind ik ook vreselijk (en is tegen de regels), en het vernederen van GGS in de social media het allerlaagste/walgelijkste middel wat men hanteert...

    Grappig moge zijn dat dit ook de spelers zijn die altijd weer zeggen dat GGS hen manipuleert - moet je zien hoe manipulatief zij zelf zijn. Er zijn duizenden spelers die dit spel gewoon verder willen spelen zonder al teveel ophef en die de wijzigingen in het DZV ook wel begrijpen ... maar die zijn inmiddels gewoon verjaagd van het forum, durven niet (meer) te posten - hoezo manipulatief?

    Daarnaast is het uitermate jammer als er binnen een coop ook nog onenigheid ontstaat door zoiets. Het is tenslotte maar een spelletje. Maar 'de groep' opruien is nu eenmaal veel gemakkelijker gedaan dan 'de groep' rustig houden, 


    Post edited by Jiesta (NL1) on
This discussion has been closed.