Home EN General Discussions & Questions

Join the official Goodgame Big Farm Discord today!Join our Big Farm Discord Server


Are you looking for a community of like-minded farmers to discuss your farming experience with? Look no further than the GoodGame Big Farm Discord Server!


Our server is the perfect place to connect with other farmers from around the world. Whether you're looking to chat about strategy, share tips and tricks, or just make new friends, our community has got you covered.


And that's not all - as a member of our Discord server, you'll also have access to exclusive giveaways and other special events. It's the perfect way to stay up to date on all the latest news and updates from GoodGame Studios.


So what are you waiting for? Join the GoodGame Big Farm Discord Server today and start connecting with fellow farmers from all over the world. Just click here to join the fun!

Help offered for Dutch players (hulp aangeboden voor NL spelers)

1158244

Comments

  • opaeuro (NL1)opaeuro (NL1) NL1 Posts: 17
    zoals ik lees start cc weer op 19 aug...weet niet wat jullie ervan vinden,,,,  maar om de  8 - 9 dagen is niet normaal. je hebt nog niet eens de tijd om je farms weer helemaal op orde te maken.  1x per maand zou meer dan genoeg zijn
  • wheeler (NL1)wheeler (NL1) NL1 Posts: 107
    zoals ik lees start cc weer op 19 aug...weet niet wat jullie ervan vinden,,,,  maar om de  8 - 9 dagen is niet normaal. je hebt nog niet eens de tijd om je farms weer helemaal op orde te maken.  1x per maand zou meer dan genoeg zijn

  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    zoals ik lees start cc weer op 19 aug...weet niet wat jullie ervan vinden,,,,  maar om de  8 - 9 dagen is niet normaal. je hebt nog niet eens de tijd om je farms weer helemaal op orde te maken.  1x per maand zou meer dan genoeg zijn


    Ook hierop is al heel veel commentaar geweest - men wil t.a.v. meerdere Events graag de vroegere frequentie terug. Maar wij spelers willen "een leuk spel kunnen spelen" en een bedrijf wil graag winst maken. GGS' marketing-denken behelst uiteraard "hoe meer en hoe vaker we ze triggeren, hoe meer goud ze zullen gebruiken om 't allemaal te kunnen voltooien" ... en daar doen ze bedrijfsmatig gezien goed aan.
    Kennelijk bestaan er meer mensen die 'de verleiding' niet kunnen weerstaan om toch aan álles mee te doen, dan mensen die 't geduld op kunnen brengen om te kiezen. En uiteraard zijn er allemaal kleine valkuiltjes (= verleiding vergroten) ingebouwd om dat 'kiezen' nog moeilijker te maken  >:)

    Ik heb een redelijk volle agenda dus ben 2,5 jr geleden al begonnen met de frequentie van elk onderdeel spelen terug te schroeven en/of keuzes te maken tussen welk onderdeel ik wél/niet speel. Ben niet echt heel competitief aangelegd dus hoef al die wedstrijden tegen elkaar en andere coops niet zo ... maar kan me voorstellen dat wel competitieve ingestelde mensen 't behoorlijk moeilijk vinden om dingen over te slaan en/of tussen events te kiezen.
  • Hoi allemaal,

    eerst en vooral een heel fijn weekend!!!

    WK is gedaan, maar er klopt iets niet met de beloningen.

    Ik hou voorlopig even een farm draaiende van een vriendin (zit in zelfde coöp), omdat zij momenteel geen tijd heeft.
    Ik heb langer aan WK meegedaan dan zij en toch staat zij op rang 400 en nog iets.
    Ik sta op 1100 en nog iets.
    Zij kreeg verschillende cadeau's, waaronder een kist (blauw-grijze) en een deco met DTP.
    Die heb ik niet gehad.

    Hoe kan dit?

    Alvast bedankt.
  • grrr (NL1)grrr (NL1) NL1 Posts: 664
    Volgens mij waren er alleen prijzen voor de 1e 1000 plaatsen.
    Heb m'n prijzen meteen ontvangen.
  • Mummie (NL1)Mummie (NL1) NL1 Posts: 149
    er waren een paar groepen. zij zal in haar groep dan hoger zijn geweest dan jij in je eigen groep
  • Hoi allemaal,

    Is er iemand die een tip heeft om spelers te krijgen in je Coop?
    Hij staat al op open.....

    De naam is The fun farmers

    alvast bedankt voor de tips ^^


  • Nee...maar je mag je wel bij ons aansluiten...zie je messages!
  • er waren een paar groepen. zij zal in haar groep dan hoger zijn geweest dan jij in je eigen groep
    Mijn vriendin zit in de zelfde coöp als ik.
    Heeft ook een veel lager level.
    Zoals eerder vermeld. ik ben later aan het wereld-event begonnen met haar farm. Het event was al bezig toen zij me vroeg om farm draaiende te houden...

    Groetjes.
  • flynn (NL1)flynn (NL1) NL1 Posts: 49
    edited 14.08.2017
    maar niet iedereen uit 1 co op zit in dezelfde groep spelers bij het e
    er waren een paar groepen. zij zal in haar groep dan hoger zijn geweest dan jij in je eigen groep
    Mijn vriendin zit in de zelfde coöp als ik.
    Heeft ook een veel lager level.
    Zoals eerder vermeld. ik ben later aan het wereld-event begonnen met haar farm. Het event was al bezig toen zij me vroeg om farm draaiende te houden...

    Groetjes.
    zelfde co op wil niet zeggen zelfde groep bij het event
  • Hoihoi, worden jullie ook zo gek van steeds weer die spijkers maken? Wij wel en je hebt miljoenen nodig voor alles.

    Zou het mogelijk zijn om bv 500 in een uur te kunnen maken, we blijven aan de gang zo.

    Groetjes

  • Rheanan (NL1)Rheanan (NL1) NL1 Posts: 18
    Ja en vandaag met Happy Hour zouden we 20 en 40% minder tijd bij productie van de dorpsfabrieken krijgen, maar helaas... Bug?

  • wheeler (NL1)wheeler (NL1) NL1 Posts: 107
    Ja en vandaag met Happy Hour zouden we 20 en 40% minder tijd bij productie van de dorpsfabrieken krijgen, maar helaas... Bug?

    dit geldt alleen in het weekend 
  • Ja en vandaag met Happy Hour zouden we 20 en 40% minder tijd bij productie van de dorpsfabrieken krijgen, maar helaas... Bug?

    dit geldt alleen in het weekend 

    Nee hoor, door de week tijdens de happy hours  krijg je ook bonussen. Gisteren was er kortere paardentraining (werkte wel) en vandaag kortere productietijd van het dorp. Alleen dat werkt dus niet.
  • grrr (NL1)grrr (NL1) NL1 Posts: 664
    Mensen opgelet: Morgen komt er een update v.w.b. het diepzeevissen.
    https://community.goodgamestudios.com/bigfarm/en/discussion/159336/update-august-16th-deep-sea-changes#latest

    Je kunt dan je diepzee vis niet meer verkopen voor farmdollars via boerderijmanagement, alleen nog via een nieuwe vismarkt waar niet alleen dollars geboden worden. Dus wil je nog even geld maken: verkoop je diepzeevis voorraden!!

  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 15.08.2017

    (WascallyWabbit; 15-08-2017; 13:38 u)


    ***********************************************************
    NEWS FLASH ~ NEWS FLASH ~ NEWS FLASH
    ***********************************************************


    Hallo allemaal,

    Er zit een limiet aan het aantal dollars wat je per keer kunt doneren aan de coöperatiekas & indien jouw donatie + onderzoeksbonus dat aantal overschrijdt, dan kan het systeem die donatie tegenhouden.

    Maar dat gebeurt op het ogenblik niet correct - dus adviseren wij jullie om, indien je een hele grote donatie aan je coöperatie wilt doen, dat je dit dan veiligheidshalve in kleinere donaties 'breekt', bedragen nooit groter dan
    $ 1.200,000,000 per keer (om jezelf een mogelijke trip naar Support te sparen).


    Voor de erg nieuwsgierigen onder ons, die limiet (incl. bonus) = $ 2.147,483,647 :)  




    banner designed by Anjea (FR1)
    Post edited by Jiesta (NL1) on
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 15.08.2017
    Ja en vandaag met Happy Hour zouden we 20 en 40% minder tijd bij productie van de dorpsfabrieken krijgen, maar helaas... Bug?

    dit geldt alleen in het weekend 

    Nee hoor, door de week tijdens de happy hours  krijg je ook bonussen. Gisteren was er kortere paardentraining (werkte wel) en vandaag kortere productietijd van het dorp. Alleen dat werkt dus niet.

     Zoals Wilma79 reeds aangeeft, idd geldt voor vandaag de bonus "kortere productietijd Hout/Textielfabriek Dorp" en idd heerst hier een bug ... ook al aangegeven in Engels forum, dus reeds bekend en doorgegeven aan developers.
    Post edited by Jiesta (NL1) on
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 16.08.2017


    (WascallyWabbit; 15-08-2017; 14:23 u)


    V E R T A L I N G


    Hallo iedereen!

    Het is inmiddels tijd voor een nieuwe update, dus laten we eens bekijken wat dat is!

     


     

    AANPASSINGEN DIEPZEEVISSEN

    Alle Kapiteins in den dop onder jullie hebben kunnen genieten van het Diepzeevissen tot nu toe, met een overvloed aan verschillende vis om te vangen en een verscheidenheid aan mooie vaartuigen om te varen.

    Al vanaf het concept idee van dit onderdeel was het de bedoeling om later een markt in schaaldieren en ander BF zeeleven toe te voegen, wat jou demogelijkheid biedt om je Diepzeevisproducten te ruilen tegen fantastische en aparte items.

    Het creëren van deze markt duurde wat langer dan verwacht, en ondertussen heb je dus de kans gehad om de Zeven Zeeën te bevissen en meer dollars voor je boerderijen te verkrijgen. Alhoewel ons hoofddoel een solide spelervaring voor onze spelers is, bleek deze DZV mogelijkheid de snelheid van jullie spelvoortgang dusdanig veel te bevorderen, en dus het door ons verwachtte ‘goede beloningsgevoel’ wat altijd weer afhankelijk is van een bepaald uitdagingniveau, te schaden.

    Zoals jullie allemaal weten, is het belangrijk voor een dergelijk complex spel als BF dat deze een evenwichtige beheer, voortgang en uitdaging kent elke overeenkomst met de algehele gameplay - en de directe verkoop van DZV producten zou op de lange termijn dit evenwicht kunnen verstoren, hetgeen deze wijzigingen noodzakelijk maken.

    E.e.a. betekende een tijd lang een geweldige bonus voor jullie om al deze extra dollars te kunne vergaren, en velen van jullie hebben daar dan ook goed gebruik van gemaakt om je boerderijen sneller te kunnen uitbreiden – maar dit heeft dus tevens ook veel uitdaging uit het spel weggenomen en dit zou op de lange termijn dan dus het proces kunnen doen stoppen.

    De beschreven aanpassingen zullen deze situatie helpen weer in het juiste evenwicht te brengen, en wij vinden het beter om deze wijzigingen nu te implementeren in plaats van te worden gedwongen over een paar maanden e.e.a. aan te passen als het probleem intussen veel groter is.

     


     

    DIEPZEEVIS-MARKT

    De Diepzeevis-markt zal volgens hetzelfde principe werken als de Biologische markten op je reguliere farms – en deze nieuwe markt zal beschikbaar zijn op zowel de Viswerf op je Bloemenfarm, als in het Diepzeevisgebied!

     


    ·         Op de DZV markt zul je contracten krijgen welke om DZV producten vragen (Diepzeevissen, visaas en de 4 producten van het Restaurant De Zeemeerminenbaai, gemaakt van Diepzeevis.

    ·         Deze contracten zullen zoals gezegd hetzelfde werken als de Biologische marktcontracten – voltooi de contracten om de beloning te verkrijgen.

    ·         Deze beloningen kunnen dollars zijn, boerderijproducten of andere boerderij items en verzamelobjecten, maar alle contracten zullen in ieder geval non-dollar items kennen. Daarnaast zul je van sommige contracten zelfs Geluksmuntjes, Shinkei Suijaku Muntjes (Fuku Tsuho) of Geheimzinnige Kisten, om maar een paar te noemen.

    ·         De mogelijkheid om Visaas en Diepzeevis rechtstreeks te verkopen zal verdwijnen!

    ·         Maar je zult nog steeds gewone vis (zie Oleg) en de schotels van De Zeemeerminnenbaai kunnen verkopen als voorheen.


     


    VERDERE WIJZIGINGEN v.w.b. DIEPZEEVISSEN EN OLEG

    ·         De Visattributen in de Visvoorraden-winkel zullen nu zo weergegeven worden in het menu dat de dollar- en goudvarianten tesamen op dezelfde pagina staan.

    ·         De reistijden van de schepen in het Diepzeevisgebied zullen verhoogd worden.

    ·         Een delete-knop wordt toegevoegd aan de Diepzeevisserij

    ·         Er wordt een uitrustingsknop toegevoegd aan het “Ga vissen” menu, opdat je direct naar het door jou geselecteerde schip kunt gaan ter uitrusting hiervan

     


     

    PAARDENSEIZOEN V – Wilde Westen!

    "Jeehaw cowboys"!! Dit opwindende nieuwe thema is gekozen door jullie zelf, en we zijn blij om jullie ontluikende rancheros nu enkele geweldige thema items voor je boerderijen te kunnen bieden:

    ·         Dit seizoen staat op de agenda om dd 17 augustus te starten na 14.00 u CEST.

    ·         Een nieuwe decoratie zal toegekend worden afhankelijk van de ranglijst per competitie:

    o    Diamanten speler nr. 1 – 25 DTP, 70 NTP, kwaliteit 8

    o    Diamanten Competitie – 20 DTP, 65 NTP, kwaliteit 7

    o    Platina Competitie – 10 DTP, 55 NTP, kwaliteit 6

     

    Trofee
     

    Decoratie: “Ranch Bales” (4x4)  *)
     

    “Western Pond Appearance” *) voor eendenhok
     

    Avatars
     

     

    ANDERE WIJZIGINGEN

     

    ·         De Hondenhok “uiterlijken” zijn nu beschikbaar voor de hondenhokken op alle farms

    ·         De Happy Hour weekend booster kan nu ook op zondag geselecteerd worden (mits je dit niet al op zaterdag hebt gedaan).

    ·         Spelers hoeven geen emailadres meer in te voeren om zich te registreren voor een nieuw acount. De email-verificatie zal nu alleen nog nodig zijn om het welkomstcadeau (na de tutorial) te ontvangen.

     

    BUGFIX LIJST

     

    ·         Het probleem van sommige specifieke misplaatste decoraties in het menu van de Landschapsarchitect is nu opgelost

    ·         Een weergaveprobleem betreffende het raster in de inventaris of de groene dropbox is nu opgelost

    ·         Decoraties zijn nu in de correcte volgorde gezet in het “prullenbak” menu

    ·         Er is een “Help” knop toegevoegd aan het borderplantenmenu voor tuinen en weiden.

    ·         Het tabblad Productinformatie moet nu zowel dorps dollars als de kosten voor borderplanten planten correct weergeven

    ·         Het bezoeken van de wereldmap zou weer mogelijk moeten zijn

    ·         Barnacle's Big Booster van de beloningswinkel in het Dorp werkt nu correct en crediteert nu hoefijzers bij het vullen van een product.

    ·         Prof. James zou nu alleen moeten worden weergegeven als de speler een handboek heeft die hij ook werkelijk kan upgraden.

    ·         Het vervolgkeuzemenu voor talen in de inlogpagina sluit nu goed nadat u op de achtergrond hebt geklikt.

    ·         Ranglijstnummers in de Uitdaging van de Dorpscompetitie worden nu correct weergegeven.

    ·         Boten moeten nu bij het juiste vispoel worden weergegeven wanneer ze direct na het lossen weer uitgestuurd worden.

    ·         De ‘Oogst klaar’-timers moeten nu de boot met de kortste resterende tijd laten zien.

    ·         De ‘Oogst klaar’-timers moeten nu de juiste hoeveelheid goederen weergeven, zelfs als er een booster is gebruikt.

    ·         Meerdere problemen met Happy Hour boosters zijn gefixed.

    ·         De Happy Hour timer toont nu een ‘liggend streepje’  tijdens het weekend.

    ·         Sommige Happy Hour boosters zullen niet meer op de verkeerde boerderij worden weergegeven.

    ·         De opslag voor Dorpsgoederen zou niet meer moeten terugspringen naar 3000 na het upgraden van het magazijn.

    ·         De “Help”-knop in de Dorpspaardenweide moet nu het menu correct openen.




    Deze UPDATE staat voorlopig gepland dd morgen, 16 augustus tussen 10:00 - 13:00 uur CEST


    Veel plezier!!

    Jullie BF Team


    De originele Officiële Aankondiging vind je hier: https://community.goodgamestudios.com/bigfarm/en/discussion/159336/update-august-16th-deep-sea-changes#latest


    *) = De NL namen zullen toegevoegd worden zodra deze bekend zijn! (noot vd vertaler)

    Post edited by Jiesta (NL1) on
  • flynn (NL1)flynn (NL1) NL1 Posts: 49

    Hoihoi, worden jullie ook zo gek van steeds weer die spijkers maken? Wij wel en je hebt miljoenen nodig voor alles.

    Zou het mogelijk zijn om bv 500 in een uur te kunnen maken, we blijven aan de gang zo.

    Groetjes

    ze hebben je gehoord nu nog maar 74 spijkers per keer helemaal geweldig
  • kan iemand mij vertellen wat; barnacles big booster ; is en waar ik die kan vinden in het dorp?

    JJ

  • suus2005 (NL1)suus2005 (NL1) NL1 Posts: 80
    goedemorgen,

    meer mensen last van dat de boosters van het happy hour niet werken.
    Er is nog geen 1 dag geweest dat het wel werkte.....

    groeten,
    suus2005
    de bonte koe
  • suus2005 (NL1)suus2005 (NL1) NL1 Posts: 80
    edited 17.08.2017

    Hoihoi, worden jullie ook zo gek van steeds weer die spijkers maken? Wij wel en je hebt miljoenen nodig voor alles.

    Zou het mogelijk zijn om bv 500 in een uur te kunnen maken, we blijven aan de gang zo.

    Groetjes

    ze hebben je gehoord nu nog maar 74 spijkers per keer helemaal geweldig
    om gek van te worden, hele dag niets anders dan spijkers maken. Waarom is er zoveel nodig... ontmoediging om uberhaupt te upgraden.... We doen al maanden lang spijkers sparen voor die boot maar het schiet niet op omdat er ook elke keer heel veel spijkers in de boot moeten om die te repareren...... :| vind er niet veel aan op deze manier.
    GGS luistert toch niet naar de spelers, helaas
  • Jubbie (NL1)Jubbie (NL1) NL1 Posts: 8
    De diepzee-aanpasssing is voor mij een show-stopper. Geen waarschuwing vooraf dat je de voorraden meer kunt verkopen en nu gaan werken voor onnozele items. Ik ben al speler sinds het eerste jaar maar ik stop er nu mee. En als ik de commentaren op de engelstalige afdeling van dit forum lees ben ik niet de enige.......
  • ina-hin (NL1)ina-hin (NL1) NL1 Posts: 34
    Diepzee ben ik ook mee gestopt. Ik heb uitgerekend wat het me kost als ik volle boten weg stuur naar het vis gebied. Tot mijn schrik maak ik 250.000 verlies op een markt opdracht. en dan heb ik de tijd er nog niet bij gerekend, want je bent er dagen mee bezig. Dan had ik ook nog visaas verzamelen, nou daar doe ik 10 dagen over en als beloning krijg ik dan 3 harkjes en een borstel. Ze hadden het er over dat er weer een uitdaging moest komen, maar die is bij mij nu helemaal weg.........
  • Diepzee ben ik ook mee gestopt. Ik heb uitgerekend wat het me kost als ik volle boten weg stuur naar het vis gebied. Tot mijn schrik maak ik 250.000 verlies op een markt opdracht. en dan heb ik de tijd er nog niet bij gerekend, want je bent er dagen mee bezig. Dan had ik ook nog visaas verzamelen, nou daar doe ik 10 dagen over en als beloning krijg ik dan 3 harkjes en een borstel. Ze hadden het er over dat er weer een uitdaging moest komen, maar die is bij mij nu helemaal weg.........


    ik stuur de boten leeg weg en zie wat er van gaat komen, het is een aanfluiting geworden. en de reden o.a. dat er teveel geld verdiend werd? wat een flauwekul.

    hoe moeten we de boten anders financieren?

    ik ben bang dat, wanneer BF hiermee doorgaat , er veel mensen wat dit betreft afhaken.

    JJ

  • goedemorgen,

    meer mensen last van dat de boosters van het happy hour niet werken.
    Er is nog geen 1 dag geweest dat het wel werkte.....

    groeten,
    suus2005
    de bonte koe

    suus2005 (NL1) said:
    goedemorgen,

    meer mensen last van dat de boosters van het happy hour niet werken.
    Er is nog geen 1 dag geweest dat het wel werkte.....

    groeten,
    suus2005
    de bonte koe

    goedemorgen,

    meer mensen last van dat de boosters van het happy hour niet werken.
    Er is nog geen 1 dag geweest dat het wel werkte.....

    groeten,
    suus2005
    de bonte koe
    Bij mij heeft het gewerkt op die ene 1e booster na, JJ

  • Hoi allemaal,

    de beloningen op de vismarkt zijn idd niet in verhouding.
    De tijden om te vissen, restaurant en voer maken duren ook heel lang en het kost je idd aardig wat dollars ook.

    Heel erg jammer dat je je vis niet meer kan verkopen, want zo kon je idd een pak dollars verdienen om je farm draaiende te houden.

    Volgens mij wil BF er zo vooral voor zorgen dat we meer goud gaan inzetten en dus ook gaan kopen.
    Ik heb dit nog nooit gedaan en zal het ook nooit doen.
    Op deze manier gaat de fun er wel af, vind ik.

    Groetjes.
  • flynn (NL1)flynn (NL1) NL1 Posts: 49
    Hoi allemaal,

    de beloningen op de vismarkt zijn idd niet in verhouding.
    De tijden om te vissen, restaurant en voer maken duren ook heel lang en het kost je idd aardig wat dollars ook.

    Heel erg jammer dat je je vis niet meer kan verkopen, want zo kon je idd een pak dollars verdienen om je farm draaiende te houden.

    Volgens mij wil BF er zo vooral voor zorgen dat we meer goud gaan inzetten en dus ook gaan kopen.
    Ik heb dit nog nooit gedaan en zal het ook nooit doen.
    Op deze manier gaat de fun er wel af, vind ik.

    Groetjes.

    heb je helemaal gelijk

    het is nu nog voor de goud spelers en niet meer voor ons gezelligheid spelers

  • Ben het ook totaal niet eens met de veranderingen van het diepzeevissen.

    De beloningen die je er nu voor krijgt zijn een lachertje vergeleken met wat we daarvoor verdienden. Dat het dollars teveel zijn vind ik ook onzin want je hebt dat keihard nodig om alles ook goed draaiende te houden. Hoe raak je klanten kwijt, nou met dit soort acties! Niet leuk BF.

  • iedere keer als ik iets bij de vissen wil sparen, krijg ik deze niet aangeboden. Ook constant dezelfde groepen vis.
    Voor de markt heeft het geen zin om te sparen, dat kost veel te veel tijd en geld.

This discussion has been closed.