Home EN General Discussions & Questions

Join the official Goodgame Big Farm Discord today!Join our Big Farm Discord Server


Are you looking for a community of like-minded farmers to discuss your farming experience with? Look no further than the GoodGame Big Farm Discord Server!


Our server is the perfect place to connect with other farmers from around the world. Whether you're looking to chat about strategy, share tips and tricks, or just make new friends, our community has got you covered.


And that's not all - as a member of our Discord server, you'll also have access to exclusive giveaways and other special events. It's the perfect way to stay up to date on all the latest news and updates from GoodGame Studios.


So what are you waiting for? Join the GoodGame Big Farm Discord Server today and start connecting with fellow farmers from all over the world. Just click here to join the fun!

Help offered for Dutch players (hulp aangeboden voor NL spelers)

1157244

Comments

  • ljr (NL1)ljr (NL1) NL1 Posts: 47
    hallo

    ook bij mij hetzelfde probleem, kan de bomen geen water geven , helaas :neutral:
    Volgens mij kun je ze wel water geven, probeer je het een 2e maal, dan pas krijg je een error melding. Het systeem vertelt op dit moment helaas niet welke bomen al bewaterd zijn.  Je moet dus zelf nadenken en het lijstje afwerken en overal maar één keer bewateren. De bug zit in het visuele: het niet meer weergeven dat een boom bewaterd is.
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 09.09.2017


    COOP-BOOM BEGIETEN



    Bericht van GGS / Moderators

    Deze bug is geregistreerd en doorgegeven en zal bij de volgende Update hersteld worden! Voorlopig blijkt het zo te zijn dat je de coop-boom op iemand's boerderij één keer aan moet klikken en dan door switchen naar de volgende boerderij. De coop-boom werkt nl wel, maar de gieter/begieten-registratie werkt niet (gieter wordt niet groen, etc) ... waardoor mensen de neiging hebben nogmaals op de boom te klikken. Maar bij het 2e klikken verschijnt dus die error code.

    MENSEN, let er dus op: tot aan de volgende update elke coop-boom op elk lid's zijn/haar boerderij slechts één maal aanklikken en dan verder gaan; laat je niet afleiden doordat het registratiesysteem niet werkt. Als het goed is krijg je gewoon je geld voor iedere keer gieten, en heeft de boom gewoon water gekregen, ook al zie je dit laatste nergens bevestigd!


    EDIT:  Oeps! @ljr (NL1) was me voor  :):p
    Post edited by Jiesta (NL1) on
  • ljr (NL1)ljr (NL1) NL1 Posts: 47


    COOP-BOOM BEGIETEN



    Bericht van GGS / Moderators

    Deze bug is geregistreerd en doorgegeven en zal bij de volgende Update hersteld worden! Voorlopig blijkt het zo te zijn dat je de coop-boom op iemand's boerderij één keer aan moet klikken en dan door switchen naar de volgende boerderij. De coop-boom werkt nl wel, maar de gieter/begieten-registratie werkt niet (gieter wordt niet groen, etc) ... waardoor mensen de neiging hebben nogmaals op de boom te klikken. Maar bij het 2e klikken verschijnt dus die error code.

    MENSEN, let er dus op: tot aan de volgende update elke coop-boom op elk lid's zijn/haar boerderij slechts één maal aanklikken en dan verder gaan; laat je niet afleiden doordat het registratiesysteem niet werkt. Als het goed is krijg je gewoon je geld voor iedere keer gieten, en heeft de boom gewoon water gekregen, ook al zie je dit laatste nergens bevestigd!


    EDIT:  Oeps! @ljr (NL1) was me voor  :):p
    Het verschil is eigen waarneming vs. een bericht vanuit de moderators, daarmee dus zeer waardevol ;-)
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 07.08.2017

    (WascallyWabbit, 07-08-2017, 15:29 u)


    V E R T A L I N G


    Hallo Big Farmers!

    Er is nu een hotfix aan de gang (zou komen tussen 16.00 en 17.00 u CEST) om de volgende zaken te herstellen:

    - Error code 3 wanneer we de Coöperatie Boom begieten
    - Bibliotheekboeken - oogsten verkeerd weergegeven
    - Happy Hour - Weergave zou moeten pop-uppen als je inlogt

    En verder bekijken we ook nog enkele issues die voor probleempjes gedurende het weekend zorgden!



    Banner designed by Jonquille6 (FR1)


    Post edited by Jiesta (NL1) on
  • Error van de coöp-bomen is weg.
    Alleen jammer dat er nu 13 'wagentjes' staan links van je farm.
    Al die uitroeptekens als je net inlogt... Niet zo fijn. Hopelijk doen ze hier ook snel iets aan.

    Groetjes
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    Error van de coöp-bomen is weg.
    Alleen jammer dat er nu 13 'wagentjes' staan links van je farm.
    Al die uitroeptekens als je net inlogt... Niet zo fijn. Hopelijk doen ze hier ook snel iets aan.

    Groetjes
    Daar is allang wat aan gedaan... De uitroeptekens waren veel groter en deinden irritant in je scherm op en neer. Na veel protesten zijn ze kleiner gemaakt en blijven ze nu stil hangen, tenzij je er overheen hovert met je muis.

    Verder kun je ze weghalen. Is mijn eerste actie op mijn farms 's morgens als ik inlog: ik klik eerst op alle paarse uitroeptekens op mijn parking, die verdwijnen dan totdat je weer uitlogt. Alleen de paarse uitroeptekens die een doorlopende actie aangeven blijven hangen...

    Niet optimaal, maar wel een reuze verbetering!  :)
  • Astor (NL1)Astor (NL1) NL1 Posts: 150
    Wel, wel, wel...krijg uit m'n kistjes 900 goud totaal en het wordt niet bijgeteld......vreemd hoor !
  • tientje64 (NL1)tientje64 (NL1) NL1 Posts: 104
    edited 08.08.2017
    hoi, heeft dit nog iemand voor? Gisteren de 2 inlogbonussen gekregen, maar de 3de niet, heb ongeveer rond 19u45 ingelogd, maar niet de derde inlogbonus gekregen? Dacht dat je dit kreeg als je tussen 18u -21u inlogt? Er stond al bij het inloggen (3de bonus)van onder een  rode cirkel met diagonale rode streep onderaan?? Is dit een bug? groetjes 
  • hoi, heeft dit nog iemand voor? Gisteren de 2 inlogbonussen gekregen, maar de 3de niet, heb ongeveer rond 19u45 ingelogd, maar niet de derde inlogbonus gekregen? Dacht dat je dit kreeg als je tussen 18u -21u inlogt? Er stond al bij het inloggen (3de bonus)van onder een  rode cirkel met diagonale rode streep onderaan?? Is dit een bug? groetjes 
    ik heb het zelfde ook maar 2 van de 3 snapte het ook al niet. heb de bovenste 2 en de onderste niet. maar weet niet hoelaat het begonnen is want was voor 10 uur op spel en de rest van de dag.
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    Wel, wel, wel...krijg uit m'n kistjes 900 goud totaal en het wordt niet bijgeteld......vreemd hoor !
    Even refreshen of uit- en weer inloggen - dan moet eea bijgeteld zijn. Zo niet dan Support mailen, zij zijn de enigen die terug kunnen kijken, bezien wat je gedaan hebt en dus ook bekijken wat je wel/niet hebt gekrege/gemist.

    hoi, heeft dit nog iemand voor? Gisteren de 2 inlogbonussen gekregen, maar de 3de niet, heb ongeveer rond 19u45 ingelogd, maar niet de derde inlogbonus gekregen? Dacht dat je dit kreeg als je tussen 18u -21u inlogt? Er stond al bij het inloggen (3de bonus)van onder een  rode cirkel met diagonale rode streep onderaan?? Is dit een bug? groetjes 
    ik heb het zelfde ook maar 2 van de 3 snapte het ook al niet. heb de bovenste 2 en de onderste niet. maar weet niet hoelaat het begonnen is want was voor 10 uur op spel en de rest van de dag.
    Lees hier ook veel klachten over op het forum. Aangezien dit de eerste keer is dat dit event 'loopt' gun ik het ook z'n bugs in deze kinderschoenentijd, en wacht rustig de volgende keer af dat eea gedraaid wordt. Ik was gisteren tijdens alle 3 de periodes on line en heb slechts door 2 een groen vinkje staan - ach ja, het was te verwachten  ;) Met de bugfix van gistermiddag zijn er al heel wat problemen opgelost maar kennelijk nog niet alle op dit gebied.
    Zelf heb ik 't idee dat die wereldklok per tijdzone gewoon nog niet goed loopt, dus dan kunnen die 3 verschillende periodes per land ook niet goed 'uitgelezen' worden ... afwachten maar weer  B)
  • flynn (NL1)flynn (NL1) NL1 Posts: 49
    de harde werker voor de vissen wie weet wanneer hij weer begint staat niet op de agenda
  • Astor (NL1)Astor (NL1) NL1 Posts: 150
    de harde werker voor de vissen wie weet wanneer hij weer begint staat niet op de agenda
    Ik dacht dat het om de 14 dagen een harde werker was. Verwacht rond 16 augustus de harde werker voor het vissen.
  • Astor (NL1)Astor (NL1) NL1 Posts: 150
    Wel, wel, wel...krijg uit m'n kistjes 900 goud totaal en het wordt niet bijgeteld......vreemd hoor !
    Even refreshen of uit- en weer inloggen - dan moet eea bijgeteld zijn. Zo niet dan Support mailen, zij zijn de enigen die terug kunnen kijken, bezien wat je gedaan hebt en dus ook bekijken wat je wel/niet hebt gekrege/gemist.

    hoi, heeft dit nog iemand voor? Gisteren de 2 inlogbonussen gekregen, maar de 3de niet, heb ongeveer rond 19u45 ingelogd, maar niet de derde inlogbonus gekregen? Dacht dat je dit kreeg als je tussen 18u -21u inlogt? Er stond al bij het inloggen (3de bonus)van onder een  rode cirkel met diagonale rode streep onderaan?? Is dit een bug? groetjes 
    ik heb het zelfde ook maar 2 van de 3 snapte het ook al niet. heb de bovenste 2 en de onderste niet. maar weet niet hoelaat het begonnen is want was voor 10 uur op spel en de rest van de dag.
    Lees hier ook veel klachten over op het forum. Aangezien dit de eerste keer is dat dit event 'loopt' gun ik het ook z'n bugs in deze kinderschoenentijd, en wacht rustig de volgende keer af dat eea gedraaid wordt. Ik was gisteren tijdens alle 3 de periodes on line en heb slechts door 2 een groen vinkje staan - ach ja, het was te verwachten  ;) Met de bugfix van gistermiddag zijn er al heel wat problemen opgelost maar kennelijk nog niet alle op dit gebied.
    Zelf heb ik 't idee dat die wereldklok per tijdzone gewoon nog niet goed loopt, dus dan kunnen die 3 verschillende periodes per land ook niet goed 'uitgelezen' worden ... afwachten maar weer  B)
    @Jiesta (NL1)
    Ik heb herstart, maar geen verschil, dus heb een mailtje naar support gestuurd. Afwachten maar....
  • Er klopt niks van happy hour. Ben elke tijd online geweest en ben nu online en krijg dit te zien.


    Waarom krijg ik geen 3 v tjes???
  • grrr (NL1)grrr (NL1) NL1 Posts: 664
    Er klopt niks van happy hour. Ben elke tijd online geweest en ben nu online en krijg dit te zien.


    Waarom krijg ik geen 3 v tjes???

    Er zijn meer spelers die hier last van hebben, zie dit "draadje" https://community.goodgamestudios.com/bigfarm/en/discussion/158870/happy-hour-error#latest

  • ik kan sinds vrijdag niet meer inloggen op mijn farms  krijg dan dat mijn ww fout is en als ik op ww vergeten klik en mijn email adres invul krijg ik geen mail.
    als ik inlog op iemamd anders zijn farm kan dat wel dus ligt het niet aan mijn computer.
    iemand anders kon ook niet inloggen maar kon wel een nieuw ww aanvragen zodat ik er weer inkan maar ben al mijn vis en visaas kwijt en al mijn munten voor het rad.
     
    en heb 2 dagen op de testfarm gedraaid maar die bestaat niet meer  krijg melding speler onbekend.

    zijn er rmeer die daar last van hebben?

    bigmulder
  • hoi

    ik kon vrijdag ook niet meer inloggen omdat ik al mijn gegevens kwijt was.
    via google ben ik uitgekomen bij big farm hamburg, ik heb daar contact gehad met ryan en kon binnen 1 werkdag weer spelen.
    wel in het duits of engels mailen.

    groeten coolkees




  • Er klopt niks van happy hour. Ben elke tijd online geweest en ben nu online en krijg dit te zien.


    Waarom krijg ik geen 3 v tjes???

    Wat ik net heb ontdekt is dat je in die periode wel een keer moet uitloggen en direct weer inloggen, dan gaat het goed. Want ik had net de klok voor de extra reputatiepunten ook niet staan, maar even uit en weer inloggen gaat wel goed. De PC staat hier al de hele ochtend aan met BF ingelogd sinds het eerste happy hour van vandaag.
  • over bovenstaande oplossing, een mede cooplid heeft zeker 4 x ingelogd maar kreeg die 50% niet te pakken.

    ze gaat nu afwachten of de 100% wel goed gaat.

    bij de meeste coopleden is de 200% van de 1e rij ook niet in werking gezet.

    afwachten maar weer?

  • grrr (NL1)grrr (NL1) NL1 Posts: 664
    Om de 100% bonus te krijgen moet je de 1e twee bonussen ook gehaald hebben!
    Als je één happy hour mist kun je de derde bonus van de dag nooit meer halen.
    bv.: je logt 's ochtends in: 1e bonus, 's middags log je niet in geen bonus, 's avonds log je weer wel in; 2e bonus. (die heet wel middag bonus)
    Als je 1 keer mist met inloggen of ingelogd zijn tijdens Happy Hour krijg je de bonus die je eerder gemist hebt, niet de hogere die je krijgt als je ze wel allemaal haalt..
    Log je alleen 's avonds in krijg je dus alleen de 1e bonus.
    Overigens heb ik helemaal niet hoeven uit- en inloggen, de bonus verscheen vanzelf.
  • dat was bij de rest ook zo, alleen niet bij die persoon terwijl ze wel online was en ook de 20% heeftstaan
  • grrr (NL1)grrr (NL1) NL1 Posts: 664
    edited 09.08.2017
    Weet je zeker dat die 20% niet gewoon de 1e bonus van de dag is die ze binnenhaalt? Dat ze de ochtendbonus gemist heeft dus? Het kan natuurlijk een bug zijn, maar het lijkt me sterk dat het bij de één wel werkt en bij een ander op dezelfde server niet. Als dat toch zo is kan ze het beste een ticket naar support sturen.

    EDIT: Er is een update van de moderator: Je moet actief zijn op de farm om de bonus te activeren, niet de hele tijd, maar alleen ingelogd zijn en helemaal niks doen is niet voldoende!
    Post edited by grrr (NL1) on
  • rich015 (NL1)rich015 (NL1) NL1 Posts: 50
    Vraagje!

    Zijn er nog meer mensen die de persoonlijke beloningen van de dorpsboot niet hebben ontvangen.
    Ik heb vanochtend nog gedoneerd en nu zit er een ketting op.

    ps nieuwe flashplayer van forum toppie werkt goed zo :)
  • grrr (NL1)grrr (NL1) NL1 Posts: 664
    Vraagje!

    Zijn er nog meer mensen die de persoonlijke beloningen van de dorpsboot niet hebben ontvangen.
    Ik heb vanochtend nog gedoneerd en nu zit er een ketting op.

    ps nieuwe flashplayer van forum toppie werkt goed zo :)
    Heb je geprobeerd er toch op te klikken?
    Ik heb het ook een keer gehad en kon toch gewoon de krat openen.
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 10.08.2017


    (WascallyWabbit; 09-08-2017; 17:04 u)

    V E R T A L I N G

     

     

    We hebben wat evenementeninfo voor jullie verzameld ... alhoewel we nog geen starttijden voor allemaal beschikbaar hebben en een paar zijn nog niet 100% zeker, maar we zullen nog meer details toevoegen zodra we deze krijgen:

     

    ·         11/08 (15.00 u CEST) tot 19/08 - Obon Festival (onder voorbehoud)

    ·         12/08 (14.00 u CEST) - de Viking Eiland boerderij

    ·         13/08- HWE (regelmatig)

    ·         19/08 - CC

    ·         23/08 (14:10 u CEST) – Paddenstoelen-zoektocht (onder voorbehoud)

    ·         26/08 - VHWE (vissen)

     

    AANKONDIGING OP SUPPORT-pagina:


     

    V E R T A L I N G


    Er bestaat kennelijk wat verwarring over hoe het “Happy Hour” onderdeel werkt, dus we hebben hieronder wat informatie op een rijtje gezet om eea duidelijker te maken:

     

    ·         Het is mogelijk om per dag 3 boosters te verdienen door ingelogd te zijn op het spel alsook actief te farmen tijdens de 3 aangegeven periodes op het Happy Hour menu.

    ·         De boosters werken in de volgorde zoals weergegeven, dus je moet de 1e en 2e booster verdiend hebben om de 3e te kunnen verkrijgen. Indien je de 1e booster verkrijgt, maar de 2e bv. mist en dan op tijd inlogt voor de 3e, dan wordt je dus niet “gecrediteerd” voor de 3e maar voor de 2e booster.

    ·         Zodra je een booster mist, dan zal de 3e booster een rood merkteken vertonen, omdat je deze dan dus niet langer kunt verkrijgen. Dit betekent dat je dan dus tegelijkertijd niet meer de maximale booster van die dag kunt verdienen, t.b.v. de weekendbonus.

    ·         Zodra een booster behaald is, wordt deze ogenblikkelijk actief en duurt dus een beperkte tijd. Maak hier dus gebruik van zolang dat kan!


    In elk geval zul je dus alleen gecrediteerd worden voor een booster indien je actief bent gedurende diens tijdsduur. Je hoeft dus niet al die tijd op het spel te blijven, maar je dient wel actief in het spel te zijn want anders krijg je de booster niet.




    banner designed by farmerjohn 22 (US1)

  • grrr (NL1)grrr (NL1) NL1 Posts: 664
    Nog even over het Happy Hour, vanochtend bleef bij mij de timer (in het rechter tabblad) van de 1e sessie hangen op 1 seconde, toen moest ik dus wel uit- en weer inloggen om de timer weer goed te laten lopen!
    Als je dat niet ziet zou het best kunnen dat de 2e sessie niet opstart.
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    Nog even over het Happy Hour, vanochtend bleef bij mij de timer (in het rechter tabblad) van de 1e sessie hangen op 1 seconde, toen moest ik dus wel uit- en weer inloggen om de timer weer goed te laten lopen!
    Als je dat niet ziet zou het best kunnen dat de 2e sessie niet opstart.
    Yep, is mij (al 2x) en anderen ook overkomen... Is ook al doorgegeven. Laten we hopen dat met deze allereerste Happy Hour alle bugs benoemd en doorgegeven worden opdat men ze eruit kan halen voor de eerstvolgende keer.
  • hoihoi, kan je me vertellen wanneer het nieuwe wekelijk event begint? (UFO?)
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    Ik weet net zoveel als iedere andere speler (mits die het forum leest) ...

    Gokje: Volgens de evenementenkalender eindigt Hawaï thema event dd de 11e a.s. als ik het enigszins kan volgen, want in mijn wereldkalender staat nog steeds juli. :D:D  Maar als het wel klopt dan gaf diezelfde evenementenkalender tot nu toe aan dat dan gelijk de volgende dag een nieuw thema event start.

    Of dat dan UFO is weet ik niet...

    Daarnaast geeft Wascally duidelijk aan in hun Nieuwsbulletin dat dit alles is wat ze voorlopig weten, en zodra ze meer vernemen ze ons zullen informeren.
  • dank je jiesta, er was nl. de vraag bij de coopleden of het nu weer op de "normale"tijd op woensdag zou beginnen nu het wereldgebeuren morgen afgelopen is.

    maar net als je zegt jij weet ook niet meer dan de anderen dus we zullen zien

This discussion has been closed.