Home EN General Discussions & Questions

Join the official Goodgame Big Farm Discord today!Join our Big Farm Discord Server


Are you looking for a community of like-minded farmers to discuss your farming experience with? Look no further than the GoodGame Big Farm Discord Server!


Our server is the perfect place to connect with other farmers from around the world. Whether you're looking to chat about strategy, share tips and tricks, or just make new friends, our community has got you covered.


And that's not all - as a member of our Discord server, you'll also have access to exclusive giveaways and other special events. It's the perfect way to stay up to date on all the latest news and updates from GoodGame Studios.


So what are you waiting for? Join the GoodGame Big Farm Discord Server today and start connecting with fellow farmers from all over the world. Just click here to join the fun!

Help offered for Dutch players (hulp aangeboden voor NL spelers)

1155244

Comments

  • grrr (NL1)grrr (NL1) NL1 Posts: 664
    @grrr (NL1)

    Ik stond op 1 en plots naar 179, vind ik minder leuk hoor

    Snap ik helemaal! Maar het ging het er al dagen over op het forum dat die punten  de pan uitrezen, dus het zat er aan te komen.
  • Astor (NL1)Astor (NL1) NL1 Posts: 150
    @grrr (NL1)

    Ik stond op 1 en plots naar 179, vind ik minder leuk hoor

    Snap ik helemaal! Maar het ging het er al dagen over op het forum dat die punten  de pan uitrezen, dus het zat er aan te komen.
    Ja, snap ik, maar het was voor iedereen hetzelfde, dus....
  • grrr (NL1)grrr (NL1) NL1 Posts: 664
    @grrr (NL1)

    Ik stond op 1 en plots naar 179, vind ik minder leuk hoor

    Snap ik helemaal! Maar het ging het er al dagen over op het forum dat die punten  de pan uitrezen, dus het zat er aan te komen.
    Ja, snap ik, maar het was voor iedereen hetzelfde, dus....
    Het probleem was dat het niet voor iedereen hetzelfde was,  mensen die nog nooit die wedstrijden gedaan hadden konden honderdduizenden punten verdienen. Zelf ben ik maar 10000 punten kwijt, ik zat al op ong. wedstrijd 100.
  • Hoi iedereen,

    ik heb een opmerking/vraag.
    Ik was zelf aan het vissen op everlipvis. Deze keer lette ik eens op de grootte van de vis en het gewicht.
    Bij de everlip maakt het niet uit of hij 21 cm is of 41, hij weegt altijd 9 kilo.
    Bij andere vissen, zoals baars/karper/bonito/blauwvis, is er wel een verschil in gewicht.
    Hoe dit wordt berekend is mij niet duidelijk, want vaak weegt een kleine vis veel meer dan een grote vis.

    Nu: waarom zit er geen verschil in gewicht bij de everlip en bij de andere, bovengenoemde, soorten wel?
    Waarom weegt een kleine vis soms meer dan een grote?
    Ik vind dit heel erg raar en eigenlijk ook niet helemaal correct.
    Is dit al eens gemeld via support of zo? Gaat men er iets aan doen?

    Groetjes en alvast bedankt.
  • Hey allemaal,

    Staat ineens de wereldkampioenschap-handelaar daar, maar ik heb nog geen munten.

    In je opslagplaats kan je zien hoeveel je er hebt en hoe te verdienen.
    Ik heb er nog geen enkele verdient.
    Hoe werkt dit juist?

    Alvast bedankt.
  • suus2005 (NL1)suus2005 (NL1) NL1 Posts: 80
    Wij hebben ook nog geen munten

  • Astor (NL1)Astor (NL1) NL1 Posts: 150
    OK Muntjes hier ontvangen. Weet iemand hoe dit verrekend werd ?
  • suus2005 (NL1)suus2005 (NL1) NL1 Posts: 80
    geen idee maar het is echt belachelijk weinig voor al werk dat verzet is....
  • Ik kreeg na het onderhoud ineens een paar muntjes.
    Het is zoals suus2005 zegt: veel te weinig voor het werk dat je verricht hebt.
    Hoe het wordt berekend? Geen idee, maar heb wel de indruk dat het niet helemaal eerlijk verloopt.

    Groetjes en een heel fijn weekend.
  • Ingrid BR (NL1)Ingrid BR (NL1) Posts: 1
    edited 18.07.2017
    Goedemorgen, ik probeer dollars te wisselen voor eilanddollars maar dit lukt niet. Wel gaan er dollars af maar en komen geen eilanddollars bij. Wie weet hoe dit komt?

    Post edited by Ingrid BR (NL1) on
  • pim voortuin (NL1)pim voortuin (NL1) NL1 Posts: 53
    edited 18.07.2017
    hoe kan je nu nog het hoogste event nog halen ZONDER GOUD GEBRUIK  als je al 2 volle dagen alleen met koeienvoer bezig bent? de boeken van de bieb tellen weer eens niet mee. van een mega volle schuur telt hij er maar 28. ben er wel klaar mee. speel wel de kleintjes en demonteer ze wel
  • Astor (NL1)Astor (NL1) NL1 Posts: 150
    Heeft iemand een idee om hoe laat het Sprookje event start ? Had ook niet verwacht dat de harde werker met z'n vis om middernacht al van start ging, daarom mijn vraag.

    Bedankt !
  • Ik heb sinds een tijdje dat mijn spel paar keer per dag bevriest/vastloopt en dan moet ik opnieuw laden.
    Ook als de boot er weer is moet ik eerst opnieuw laden eer ik hem kan vullen en weer wegsturen.
    Laptop opschonen helpt niet. 
    Weet iemand of dit een bug is en wat er tegen te doen is.
    Dit is bij mij begonnen toen wereldkampioenschap is begonnen.
  • Astor (NL1)Astor (NL1) NL1 Posts: 150
    @knuffeltjuhh (NL1) Ken dat probleem, heel vervelend, zeker als je in een missie zit. Je hoort dat je velden klaar zijn, maar je kan niets doen. Ik moet steeds de pc volledig herstarten en dit wel tot 5x per dag.
  • knuffeltjuhh (NL1)knuffeltjuhh (NL1) NL1 Posts: 91
    edited 20.07.2017
    @knuffeltjuhh (NL1) Ken dat probleem, heel vervelend, zeker als je in een missie zit. Je hoort dat je velden klaar zijn, maar je kan niets doen. Ik moet steeds de pc volledig herstarten en dit wel tot 5x per dag.
    Bij mij is spel refreshen gelukkig genoeg maar inderdaad. Je ziet/hoort dat wat klaar is maar je kan niet oogsten.
  • Hier loopt het spel ook vaak vast. Met refresh is het meestal opgelost.

    Start van Sprookjes-event start morgen.
    Hw-vis eindigt morgen.

    Groetjes
  • Toyfarmer (NL1)Toyfarmer (NL1) NL1 Posts: 15
    Dit is balen zeg!!
    Sta op plek 3 in het VHWE. Machine draait op 9 met kreeft, nog meer dan een dag te gaan.
    Door op 10 te draaien mogelijk plek 2 nog net bereikbaar. 
    Los ik een nieuwe lading kreeft, heb ik plotseling nog 28 minuten over.
    Dit is nou niet echt meer reeel te noemen.
    Een volgend schip maar met wat goud sneller terug laten komen, blijkt
    dat dit slechts 2 seconden per kreeft oplevert.
    Behoorlijk demotiverend dit.
  • grrr (NL1)grrr (NL1) NL1 Posts: 664
    @Toyfarmer (NL1),

    Dat is mij de 1e keer ook overkomen. Het helpt als je een beetje Engels spreekt, op het forum zijn veel behulpzame medespelers.
    @CrazyBigfarm55 (US1)  heeft zelfs een hele site met info, op deze site heeft ze een link geplaatst van een Japanse (!) speler die een heel excel-file heeft gemaakt met voor elke vis benodigde aantallen en minimale en maximale tijd per level.
    Dit is de link: http://crazybigfarm.tk/events/recurring_annual/fish_hard_work.htm
    Klik op deze pagina op "spreadsheet" en het excel file wordt geopend. Heel fijn om te hebben.
    Voor mensen die echt geen Engels spreken:
    Swordfish = Zwaardvis
    Salmon = Zalm
    Cod = Kabeljauw
    Lobster = Kreeft
    Herring = Haring (in mijn lokale dialect ook herring :) )
    Tuna = Tonijn
    Oyster = Oester
    Clam = Schelpdier
    Shrimp = Garnaal

  • hallo, wat zijn "fijne sneetjes "? 
  • Toyfarmer (NL1)Toyfarmer (NL1) NL1 Posts: 15
    @Toyfarmer (NL1),

    Dat is mij de 1e keer ook overkomen. Het helpt als je een beetje Engels spreekt, op het forum zijn veel behulpzame medespelers.
    @CrazyBigfarm55 (US1)  heeft zelfs een hele site met info, op deze site heeft ze een link geplaatst van een Japanse (!) speler die een heel excel-file heeft gemaakt met voor elke vis benodigde aantallen en minimale en maximale tijd per level.
    Dit is de link: http://crazybigfarm.tk/events/recurring_annual/fish_hard_work.htm
    Klik op deze pagina op "spreadsheet" en het excel file wordt geopend. Heel fijn om te hebben.
    Voor mensen die echt geen Engels spreken:
    Swordfish = Zwaardvis
    Salmon = Zalm
    Cod = Kabeljauw
    Lobster = Kreeft
    Herring = Haring (in mijn lokale dialect ook herring :) )
    Tuna = Tonijn
    Oyster = Oester
    Clam = Schelpdier
    Shrimp = Garnaal

    Dank voor deze link en de toelichting.
    In dit excel bestand zie je heel duidelijk dat je bij diverse vissoorten level 10 moet mijden.
    Je resttijd is dan ineens volledig weg. Hier kan ik wel wat mee.
  • ina-hin (NL1)ina-hin (NL1) NL1 Posts: 34
    edited 23.07.2017
    hallo allemaal. misschien kan iemand vertellen wat we moeten doen. bij ons zit nu iemand in de coop die rare taal uitslaat en als het hem niet aanstaat begint hij te schelden. we kunnen hem wel uit de coop verwijderen maar hij is gewoon een schande voor het hele spel. zijn naam is [Naam verwijderd] en als hij zich meld bij jullie, haal hem dan niet in de coop. ik hoor wel wat we kunnen doen. bvd ina


    @ina-hin (NL1)
    Vermeld alsjeblieft geen namen op het forum. Als een speler offensief is, kunt u ze rapporteren naar Support. Dank je | Wabbit
    Post edited by WascallyWabbit (FormerMod) on
  • ina-hin (NL1)ina-hin (NL1) NL1 Posts: 34
    edited 23.07.2017
    sorry, de naam was niet helemaal goed, zijn naam is [Naam verwijderd
    Post edited by WascallyWabbit (FormerMod) on
  • Mummie (NL1)Mummie (NL1) NL1 Posts: 149
    Ik zou een paar printscreens maken en naar support mailen
  • Hoe kan het dat iemand dezelfde spelers naam heeft als mij en die is pas gestart leven 7. Ik zie op de nl server nog meer dezelfde spelers namen met een laag level
  • @bubbel1110 (NL1) Welk level heb jij dan?

    Groetjes
  • Ik heb level  357 dus vind het een beetje raar dat iemand ook kan starten met dezelfde spelers naam
  • Daar ik niet weet hoe iets te melden hogerop ivm al die pictogrammen op je scherm, doe ik het hier even.

    De pictogrammen kondigen het coöp-kampioenschap, deals, ... aan en staan bovenaan midden in je scherm.
    Soms, zoals nu (5), zijn het er naar mijn mening teveel.

    Je kan je farm niet eens meer fatsoenlijk zien en dat is niet fijn.
    Zeker niet als je geen groot scherm hebt...

    Kan hier, aub, iets aan gedaan worden?
    Links bovenaan is plaats genoeg. Die hoek is leeg en waarom moeten er zoveel van die pictogrammen tegelijk staan?

    Alvast bedankt.
  • Ik heb level  357 dus vind het een beetje raar dat iemand ook kan starten met dezelfde spelers naam
    Er is inderdaad nog een speler met dezelfde naam als jij op level 7.
    Weet niet hoe dat kan.
    Misschien zit die speler in een ander land, maar dan nog.

    Ik zou het melden hoger op;
    Geen idee of dat via support moet of niet.

    ;o)
  • kwebje (NL1)kwebje (NL1) NL1 Posts: 6
    Ik heb level  357 dus vind het een beetje raar dat iemand ook kan starten met dezelfde spelers naam
    Er is inderdaad nog een speler met dezelfde naam als jij op level 7.
    Weet niet hoe dat kan.
    Misschien zit die speler in een ander land, maar dan nog.

    Ik zou het melden hoger op;
    Geen idee of dat via support moet of niet.

    ;o)
    kan zijn dat bubbel met een hoofdletter i is geschreven... dan is het een andere naam
  • wheeler (NL1)wheeler (NL1) NL1 Posts: 107
    weet iemand wanneer het harde werker event start
This discussion has been closed.