Home EN General Discussions & Questions

Join the official Goodgame Big Farm Discord today!Join our Big Farm Discord Server


Are you looking for a community of like-minded farmers to discuss your farming experience with? Look no further than the GoodGame Big Farm Discord Server!


Our server is the perfect place to connect with other farmers from around the world. Whether you're looking to chat about strategy, share tips and tricks, or just make new friends, our community has got you covered.


And that's not all - as a member of our Discord server, you'll also have access to exclusive giveaways and other special events. It's the perfect way to stay up to date on all the latest news and updates from GoodGame Studios.


So what are you waiting for? Join the GoodGame Big Farm Discord Server today and start connecting with fellow farmers from all over the world. Just click here to join the fun!

Help offered for Dutch players (hulp aangeboden voor NL spelers)

1153244

Comments

  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 02.07.2017

    Hallo

    Ik heb zelf een cooperatie opgestart.  Heb 2 maand niet kunnen spelen en nu log ik terug in en is iemand anders voorzitter.

    Hoe komt dit en kan dit nog veranderd worden?


    Ja, dat kan.... Als een VZ 32 dagen achtereen niet inlogt, gaat het voorzitterschap automatisch over op de plaatsvervanger en anders hoogste level lid in de coöperatie. 
    Deze regels zijn allemaal terug te vinden in de huisregels van GGS, waarvan wij spelers geacht worden kennis van genomen te hebben.

    Een coöperatie moet nl door kunnen draaien, verder kunnen met groeien etc. Als een VZ tijdelijk afwezig is, dan kan hij/zij dit het beste bekend maken binnen de coöperatie en goede afspraken maken t.a.v. zijn/haar evt tijdelijke vervanging.

    Nu het voorzitterschap automatisch over is gegaan op de volgende, kan hier weinig anders meer aan gedaan worden dan die ander vriendelijk vragen of deze je het voorzitterschap terug wil geven.

    ~~~~ #### ~~~~

    Iets anders: in dit forum mag je alleen maar Engels spreken! Maar we hebben een draadje waar we wel in het NL mogen communiceren. Ik vraag met dezen aan de moderators of ze deze 2 posts daarheen willen verplaatsen.  (geregeld)
    Post edited by Jiesta (NL1) on
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 02.07.2017
    i.v.m. HWvis- event en gevraagde vissoorten die er dan niet zijn om op te vissen. Het event begint met oesters, de 1ste keer en nu ook weer, heb dus altijd de vrijdagmorgen  3 motorboten met lading oesters klaarliggen in de haven, wacht van oogsten, als het niet gestart is die dag, oogst ik gewoon die 3 bootjes. Zo heb ik direct kunnen starten en was er ook geen visplek op dat moment, maar paar uur later wel,. Gewoon zorgen dat er tegen de vrijdag een bootje met oesters klaarligt. Zo doe ik het. :)

    Prima advies .... en als je nou het woordt *oesters*  vervangt door *schelpdieren*, tientje - dan klopt het helemaal  ;)
    (het VHWE start nl altijd met schelpdieren zoals het HWE altijd met maïs start)
      Zo doen inderdaad heel veel spelers het - het is ook de bedoeling dat je zelf je strategie bepaalt en baseert op "de riemen die je gegeven worden" en dus zelf opossingen bedenkt.  ;)
    Post edited by Jiesta (NL1) on
  • grrr (NL1)grrr (NL1) NL1 Posts: 664
    i.v.m. HWvis- event en gevraagde vissoorten die er dan niet zijn om op te vissen. Het event begint met oesters, de 1ste keer en nu ook weer, heb dus altijd de vrijdagmorgen  3 motorboten met lading oesters klaarliggen in de haven, wacht van oogsten, als het niet gestart is die dag, oogst ik gewoon die 3 bootjes. Zo heb ik direct kunnen starten en was er ook geen visplek op dat moment, maar paar uur later wel,. Gewoon zorgen dat er tegen de vrijdag een bootje met oesters klaarligt. Zo doe ik het. :)

    Prima advies .... en als je nou het woordt *oesters*  vervangt door *schelpdieren*, tientje - dan klopt het helemaal  ;)
    (het VHWE start nl altijd met schelpdieren zoals het HWE altijd met maïs start)
    Sorry Jiesta,

    Je hebt dit al vaker gezegd, maar het HW-vissen begint wel degelijk met oesters! :#
    En inderdaad prima advies van tientje64, zo doe ik het ook en al na 2 dagen de goudmijn vergunning binnen :)
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    i.v.m. HWvis- event en gevraagde vissoorten die er dan niet zijn om op te vissen. Het event begint met oesters, de 1ste keer en nu ook weer, heb dus altijd de vrijdagmorgen  3 motorboten met lading oesters klaarliggen in de haven, wacht van oogsten, als het niet gestart is die dag, oogst ik gewoon die 3 bootjes. Zo heb ik direct kunnen starten en was er ook geen visplek op dat moment, maar paar uur later wel,. Gewoon zorgen dat er tegen de vrijdag een bootje met oesters klaarligt. Zo doe ik het. :)

    Prima advies .... en als je nou het woordt *oesters*  vervangt door *schelpdieren*, tientje - dan klopt het helemaal  ;)
    (het VHWE start nl altijd met schelpdieren zoals het HWE altijd met maïs start)
    Sorry Jiesta,

    Je hebt dit al vaker gezegd, maar het HW-vissen begint wel degelijk met oesters! :#
    En inderdaad prima advies van tientje64, zo doe ik het ook en al na 2 dagen de goudmijn vergunning binnen :)

    Inderdaad - George's Silo staat op het parkeerterrein bij iedereen met schelpdieren in de trechter; maar als je de game start, dan schuift dat product door en is *oesters* het eigenlijke product waar je het eerst mee moet werken. Ik heb het VHWE nog nooit gespeeld dus ben afgegaan op wat anderen mij vertelden (en mijn silo staat nog steeds zo (onaangeroerd - dus met schelpdieren) op parkeerterrein

    Dus zoals de meesten doen met HWE (maïs vantevoren op velden inzaaien opdat je goede start hebt), kun je dat ook met VHWE doen: bootjes met oesters klaarleggen in je haven zoals tientje beschrijft.
  • wim47 (NL1)wim47 (NL1) NL1 Posts: 10
    hoe krijg ik de boot aan de praat kan hem alleen herbenoemen of  uitrusting en bemanning veranderen verder niets.Wim47


  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 02.07.2017
    hoe krijg ik de boot aan de praat kan hem alleen herbenoemen of  uitrusting en bemanning veranderen verder niets.Wim47



    dan ben je al een heel eind als je een boot al uitgerust/bemand hebt, wim... Er zijn 13 verschillende vispoelen/locaties beschikbaar waarvan er 6 altijd zichtbaar zijn. 

    Nu ga je naar de vispoel van je keuze; er zijn er 4 soorten:
    - kreeft
    - zwaardvis/zalm/kabeljauw
    - haring/tonijn
    - garnalen/schelpdieren/oesters
    Als je over zo'n vispoel heen hoovert met muis zie je hoeveel tijd hij nog blijft (elke vispoel verdwijnt na 24 u om plaats te maken voor een ander, of als je m leeg vist) en hoeveel vis er nog in zit. Door te "spelen" met welke en hoeveel uitrusting/bemanning (de juiste mix) je aan boord zet kun je dus zo'n poel zo gunstig mogelijk bevissen.

    Ga dus naar die poel, klik erop en in het volgende schermpje zie je je boten. Klik op een boot (moet groen kader omheen komen) en als je dan over oranje klokje links boven in beeld hoovert, zie je wat je met (de juiste?) uitrusting zult bereiken en kun je aldus controleren of je dit voldoende vindt of niet.

    Zorg ervoor dat de boot van jouw keuze die je bij die specifieke poel wil laten vissen aangeklikt (groen omrand) is (als je 'm naar tevredenheid /uitgerust/bemand hebt) en klik dan op groene pijl links onder = nu ligt boot bij de vispoel.

    ~~~~ ### ~~~~

    Je mag geen andere taal dan Engels in dit gehele forum schrijven. Er is echter een NL draadje beschikbaar waar we wel NL mogen communiceren. Dit is:

    https://community.goodgamestudios.com/bigfarm/en/discussion/31508/help-offered-for-dutch-players-hulp-aangeboden-voor-nl-spelers

    Daarom vraag ik met dezen aan onze moderators of ze svp deze conversatie naar dat draadje willen verplaatsen. (geregeld)

    ~~~~ ### ~~~~


    Post edited by Jiesta (NL1) on
  • sarinc (NL1)sarinc (NL1) NL1 Posts: 87
    goedenavond, hebben meer mensen er last van dat de kado's niet te innen zijn van de boot op het coopdorp?     











  • suus2005 (NL1)suus2005 (NL1) NL1 Posts: 80
    goedenavond, hebben meer mensen er last van dat de kado's niet te innen zijn van de boot op het coopdorp?     











    even een aanvulling,het spel slaat regelmatig vast, verversen en alles gedaan. Na de update werkt het niet echt lekker meer.

  • Astor (NL1)Astor (NL1) NL1 Posts: 150
    @sarinc (NL1) Neen we kunnen gewoon onze cadeau's ontvangen, wel hangt er aan de persoonlijke doos een zware ketting, maar je kan ze toch wel openen.
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 28.06.2017
    goedenavond, hebben meer mensen er last van dat de kado's niet te innen zijn van de boot op het coopdorp?     





    (CuddlyFoxes; 27-06-2017)

    Het Japanse spel Shinkei Suijaku is eventjes op onze parking geweest, maar er bleken wat bugs in te zitten, en daarom kwam er rond 18.00 u (of wat later) een update. Vervolgens bleken er toch meer problemen te zijn met dit spel, én bleek de update andere ingame spellen beïnvloed te hebben (o.a. inderdaad Yarnacle's boot en het verkrijgen van die cadeau's, sarinc!) dus heeft GGS het gehele Shinkei Suijaku spel verwijderd.

    Zodra alle BUGS zijn opgelost komt het weer terug. Intussen zijn wij verblijd met een "extra tussendoor" bezoek van STEVE de architect!!  :)

    ~ ~ ~ # # # ~ ~ ~


    ALS het spel terug komt dan zal het volgende gewijzigd zijn:

    - De slechtste beloningen zijn verwijderd uit de beloningen pool, dus nu blijven alleen de goede beloningen over
    - De prijs van de dubbele-ranglijstpunten-functie zal verlaagd worden van 5 goud per punt naar 1 goud per punt.
    - de prijzen van de Fuku Tsuho Tokens moest verhoogd worden ivm een onverwachte BUG. De beloningen die je wint zijn veel meer waard dan de waarde van de munten!
    - Er zullen dan ook munten van het farmen droppen!



    banner designed by Anjea (FR1)

    Post edited by Jiesta (NL1) on
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 28.06.2017

    (WascallyWabbit; 29-06-2017; 14.54 u)


    Hallo allemaal,

    Er zal een servers-down tijd komen rond 15.30 u CEST (15.00 uur voor de Partner sites).

    Dit is voornamelijk om de problemen rondom het Shinkei Suijaku Event te kunnen beslechten opdat we het spel weer kunnen activeren.

    Het ligt ook in de planning om iedereen te compenseren die midden in een event-sessie zat terwijl GGS besloot het hele spel uit BF te halen. Dus alle munten die spelers gebruikt hebben voor een onderbroken spel zullen worden gecompenseerd.




    banner designed by farmerjohn 22 (US1)


  • hallo, dit wil ik even kwijt. Er zijn al heel veel leuke bijzondere events voorbij gekomen maar wat dit event betreft slaat BF de plank volkomen mis, wat een waardeloos event, maar dit is natuurlijk mijn idee hierover. Memory is een leuk spel maar het verdwijnen van kaarten?  Weer iets om extra goud mee binnen te halen?

    Ben benieuwd of er meer zijn die er zo over denken, groet

  • suus2005 (NL1)suus2005 (NL1) NL1 Posts: 80

    hallo, dit wil ik even kwijt. Er zijn al heel veel leuke bijzondere events voorbij gekomen maar wat dit event betreft slaat BF de plank volkomen mis, wat een waardeloos event, maar dit is natuurlijk mijn idee hierover. Memory is een leuk spel maar het verdwijnen van kaarten?  Weer iets om extra goud mee binnen te halen?

    Ben benieuwd of er meer zijn die er zo over denken, groet


    @playerjoppie wij denken er net zo over, niemand in onze coöp. speelt het spel, eerst was 1 muntje 40 goud nu 110 dat is bijna 3x zoveel. Leuke melkkoe. Dit event slaan wij over.
  • hallo, dit wil ik even kwijt. Er zijn al heel veel leuke bijzondere events voorbij gekomen maar wat dit event betreft slaat BF de plank volkomen mis, wat een waardeloos event, maar dit is natuurlijk mijn idee hierover. Memory is een leuk spel maar het verdwijnen van kaarten?  Weer iets om extra goud mee binnen te halen?

    Ben benieuwd of er meer zijn die er zo over denken, groet


    @playerjoppie wij denken er net zo over, niemand in onze coöp. speelt het spel, eerst was 1 muntje 40 goud nu 110 dat is bijna 3x zoveel. Leuke melkkoe. Dit event slaan wij over.
    Ja, ik denk er net zo over. Dit event had beter gekund. Er is niets aan als er kaarten verdwijnen en het kost inderdaad een hoop goud. Voor spelers die goud kopen geen probleem, maar voor spelers die dat niet doen en hun goud zo proberen te verdienen is het heel erg kostelijk.
  • suus2005 (NL1)suus2005 (NL1) NL1 Posts: 80

    Goedemiddag,

    Ik heb een vraag, wat gebeurt er als je een coopmissie bijv melk o.i.d. niet haalt binnen de gestelde tijd?

    Groeten,

    suus2005

  • Goedemiddag,

    Ik heb een vraag, wat gebeurt er als je een coopmissie bijv melk o.i.d. niet haalt binnen de gestelde tijd?

    Groeten,

    suus2005


    Niets, je bent alleen je collectie items kwijt
  • suus2005 (NL1)suus2005 (NL1) NL1 Posts: 80

    Goedemiddag,

    Ik heb een vraag, wat gebeurt er als je een coopmissie bijv melk o.i.d. niet haalt binnen de gestelde tijd?

    Groeten,

    suus2005


    Niets, je bent alleen je collectie items kwijt

    @Wilma79 dank je voor je reactie
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557


    (WascallyWabbit; 29-06-2017; 17:03 u)



    Hallo Big Farmers,

    De compensatie zoals ingepland in de laatste update heeft niet naar behoren gewerkt, zoals sommigen van jullie al gemerkt hebben. De 10 Fuku Tsuho munten die jullie allemaal ontvangen hebben, zijn gewoon degenen die je altijd bij de start van dit event krijgt. De compensatie zoals aangekondigd zal nu met de volgende update komen, waarschijnlijk gebeurt dit ergens volgende week.

    Tevens met dezen een reminder:
    Omar is terug met zijn GoudenWeek handkar maar ook nu geldt weer (net zoals de laatste keer): koop svp geen bloesems, schelpen of wat dan ook wat ooit gerelateerd was aan dat Japanse Gouden Week Event (behalve meer geluksmunten) want deze zullen gewoon verdwijnen.





    banner designed by Anjea (FR1)



  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557

    hallo, dit wil ik even kwijt. Er zijn al heel veel leuke bijzondere events voorbij gekomen maar wat dit event betreft slaat BF de plank volkomen mis, wat een waardeloos event, maar dit is natuurlijk mijn idee hierover. Memory is een leuk spel maar het verdwijnen van kaarten?  Weer iets om extra goud mee binnen te halen?

    Ben benieuwd of er meer zijn die er zo over denken, groet


    @playerjoppie wij denken er net zo over, niemand in onze coöp. speelt het spel, eerst was 1 muntje 40 goud nu 110 dat is bijna 3x zoveel. Leuke melkkoe. Dit event slaan wij over.

    Zo kan iedereen zijn eigen keuzes maken in BF. Ik vind het wel grappig, een geestige brainteaser ... en ik beschouw het als een leuk tussendoortje als ik toch ergens op wachten moet; ik spaar de Fuku Tsuho munten die droppen uit onze oogsten gewoon op en probeer het dan weer eens een keertje - geinig en leuke afleiding ... nét zoals een keertje 3 minuten vissen op 2 baarsen voor de dagtaak!! En die kleine beloningen zijn mooi meegenomen (vandaag zat er 15 goud bij ~ zeg ik geen nee tegen) ...


    (velen van ons hebben zo vreselijk geprotesteerd tegen de frequentie waarmee vele events tegenwoordig terugkeren, men wilde liever bepaalde events terug op hun oude frequentie van 1x p/14 dgn of mnd o.i.d. - dus ik vind dit spel als een frisse bries in dezen: zo vaak droppen die munten niet, dus kan ik 't inderdaad waarschijnlijk maar 1x p/mnd of zo spelen - heerlijk!)
  • sarinc (NL1)sarinc (NL1) NL1 Posts: 87

    Goedemorgen,

    Vraagje (ik weet niet of het ergens terug te vinden is). hoeveel punten zijn er nodig om hoofdstuk 2 van de jaarmarkt vol te krijgen?

    Vindt het zonde om alles te doneren en ik krijg hoofdstuk 2 niet compleet.

    Groeten,

    sarinc

  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 02.07.2017

    Goedemorgen,

    Vraagje (ik weet niet of het ergens terug te vinden is). hoeveel punten zijn er nodig om hoofdstuk 2 van de jaarmarkt vol te krijgen?

    Vindt het zonde om alles te doneren en ik krijg hoofdstuk 2 niet compleet.

    Groeten,

    sarinc


    Heb je hier wat aan, sarinc? Check deze pagina op CrazyBigFarm's website even, en klik dan van de blauwe teksten links boven op "Candy Palace" - dan krijg je volgens mij alle punten te zien voor alle 3 de eindbeloningen. 
    Verder zijn die andere blauwe teksten ook de moeite waard; bv "Speed Run" welke je laat zien hoe je 't snelst door dit event heen komt zónder goud (let op: laatste test is van aug 2016 en t spel wijzigt erg vaak).
    Probeer alle hyperlinks (blauwe teksten) gewoon eens uit - dit geeft je ládingen informatie!!

    http://crazybigfarm.tk/strategy/candy_farm_walkthrough.htm

    BEDENK: dat als je het Paleis af wilt krijgen en dus die 3 eindbeloningen ('sneeuwballen') wilt vangen, dan krijg je uiteindelijk (iets) minder vouchers dan als je niet doneert en dus je producten direct verkoopt.
    Post edited by Jiesta (NL1) on
  • sarinc (NL1)sarinc (NL1) NL1 Posts: 87

    Goedemorgen,

    Vraagje (ik weet niet of het ergens terug te vinden is). hoeveel punten zijn er nodig om hoofdstuk 2 van de jaarmarkt vol te krijgen?

    Vindt het zonde om alles te doneren en ik krijg hoofdstuk 2 niet compleet.

    Groeten,

    sarinc


    Heb je hier wat aan, sarinc? Check deze pagina op CrazyBigFarm's website even, en klik dan van de blauwe teksten links boven op "Candy Palace" - dan krijg je volgens mij alle punten te zien voor alle 3 de eindbeloningen. 
    Verder zijn die andere blauwe teksten ook de moeite waard; bv "Speed Run" welke je laat zien hoe je 't snelst door dit event heen komt zónder goud (let op: laatste test is van aug 2016 en t spel wijzigt erg vaak).
    Probeer alle hyperlinks (blauwe teksten) gewoon eens uit - dit geeft je ládingen informatie!!

    http://crazybigfarm.tk/strategy/candy_farm_walkthrough.htm

    BEDENK: dat als je het Paleis af wilt krijgen en dus die 3 eindbeloningen ('sneeuwballen') wilt vangen, dan krijg je uiteindelijk (iets) minder vouchers dan als niet doneert en dus je producten direct verkoopt.
    @Jiesta dank je wel hier kan ik wel wat mee
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 02.07.2017
    @CuddlyFoxes  Please delete this post, thank you!
  • Hey,

    ik zie net dat er een wereldwijd-kampioenschap aankomt.
    Is hier al meer over bekend?

    Groetjes
  • Astor (NL1)Astor (NL1) NL1 Posts: 150
    Hey,

    ik zie net dat er een wereldwijd-kampioenschap aankomt.
    Is hier al meer over bekend?

    Groetjes
    Ja, planning is handig, maar ze hadden het beter zo gemaakt dat je het kan opslaan of afprinten.
  • suus2005 (NL1)suus2005 (NL1) NL1 Posts: 80
    Hallo,

    Ik kan de foto niet openen, waar kan ik dat vinden?

    Groeten,
    Suus2005
  • suus2005 (NL1)suus2005 (NL1) NL1 Posts: 80
    we hebben het al gevonden.
    er is al meer bekend.....
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    Hey,

    ik zie net dat er een wereldwijd-kampioenschap aankomt.
    Is hier al meer over bekend?

    Groetjes

    Neen - voorlopig moeten we het hiermee doen... wel is er al een discussiedraadje geopend (om 14.14 u) opdat we lekker kunnen gaan speculeren onderling.

    Maar volgens mij is het weer iets competitiefs om nog meer spelers 24/7 aan het scherm te kluisteren - niet zo mijn dingetje dus B) 

    Hallo,

    Ik kan de foto niet openen, waar kan ik dat vinden?

    Groeten,
    Suus2005
    Wat bedoel je suus ... met "foto" ??
  • @CrazyIngrid5 (NL1)
    Ja, het is makkelijk om een planning te hebben zo, maar ik dacht dat er ook een nieuw kampioenschap wordt gelanceerd. Dat wereldwijd-kampioenschap, want er staat zo'n wereldbol met een klok bij die aftelt (nu nog dikke 95u).

    Groetjes
  • suus2005 (NL1)suus2005 (NL1) NL1 Posts: 80
    @Jiesta ook niet zo mijn dingetje hoor, zeker niet als het mooi weer is.
    Hierboven was een berichtje met als bijlage een foto (screenshot) van het overzicht wat er allemaal komt. Als ik mijn bril had opgezet had ik zelf ook gevonden.hihi
    Ik was ondertussen al aan het lezen wat er zoals gespeculeerd wordt.
    Afwachten dus wanneer er meer info komt.
    Als ik het overzicht goed bekijk start alles tegelijkertijd?

    Groeten,
    suus2005
    de bonte koe

This discussion has been closed.