Home EN General Discussions & Questions

Join the official Goodgame Big Farm Discord today!Join our Big Farm Discord Server


Are you looking for a community of like-minded farmers to discuss your farming experience with? Look no further than the GoodGame Big Farm Discord Server!


Our server is the perfect place to connect with other farmers from around the world. Whether you're looking to chat about strategy, share tips and tricks, or just make new friends, our community has got you covered.


And that's not all - as a member of our Discord server, you'll also have access to exclusive giveaways and other special events. It's the perfect way to stay up to date on all the latest news and updates from GoodGame Studios.


So what are you waiting for? Join the GoodGame Big Farm Discord Server today and start connecting with fellow farmers from all over the world. Just click here to join the fun!

Help offered for Dutch players (hulp aangeboden voor NL spelers)

1149244

Comments

  • s1lvester (NL1)s1lvester (NL1) NL1 Posts: 54

     Wheeler: nee, het gaat mij alleen om het fokken op de dorpsweide.

    Misschien iemand anders die dit weet?

  • ik heb al 2 keer een boot weggestuurd voor de opdracht garnaal.
    via de groene pijl laat eens zien heb ik op de plek waar hij me heen stuurt met alles wat nodig is gevist. 
    dus met het net voor garnalen te vangen.
    en elke keer als ik op die pijl klik kom ik bij de zelfde plek uit maar ik krijg geen garnalen.
    hebben meerdere mensen dit probleem.
    is dit een bug?
    ik kan nu niet verder bij de opdrachten en bij de silo.
    ik hoop dat iemand me tips kan geven dat ik wel garnalen krijg en verder kan met opdrachten.

  • wheeler (NL1)wheeler (NL1) NL1 Posts: 107
    ik heb al 2 keer een boot weggestuurd voor de opdracht garnaal.
    via de groene pijl laat eens zien heb ik op de plek waar hij me heen stuurt met alles wat nodig is gevist. 
    dus met het net voor garnalen te vangen.
    en elke keer als ik op die pijl klik kom ik bij de zelfde plek uit maar ik krijg geen garnalen.
    hebben meerdere mensen dit probleem.
    is dit een bug?
    ik kan nu niet verder bij de opdrachten en bij de silo.
    ik hoop dat iemand me tips kan geven dat ik wel garnalen krijg en verder kan met opdrachten.

    garnaal duurt 2 uur voordat de boot terugkomt
  • Wheeler,

    Helaas is het probleem groter als vanmorgen gedacht, er is een melding gemaakt. Nu zijn het 2 spelers namen bovendien is het een mogelijke hack van een account, het is dus inmiddels bij support gemeld. Aangezien blokkeren dus niet hielp. Daarnaast lijkt het dat de chat meegelezen wordt. 
    Dus is doorgegeven
  • Ik heb alle taken verricht, maar krijg nog steeds geen boot te zien. Het enigste wat ik nog niet gestart ben is de harde werker, omdat ik geen boot krijg te zien. Ik dacht dit heeft geen zin, want ik kan niks doen zonder boot. Ik heb al verschillende browser geprobeerd. Niks werkt. Iemand een idee?
  • Mummie (NL1)Mummie (NL1) NL1 Posts: 149
    wij hebben ook een lid met dat zelfde probleem. misschien te laag vislevel?
    wij weten het ook niet

  • PINJO1986 (NL1)PINJO1986 (NL1) NL1 Posts: 1,852
    Nu Jiesta weg is zal ik proberen wat te helpen.

    knuffeltjuhh (NL1) said:
    ik heb al 2 keer een boot weggestuurd voor de opdracht garnaal.
    via de groene pijl laat eens zien heb ik op de plek waar hij me heen stuurt met alles wat nodig is gevist. 
    dus met het net voor garnalen te vangen.
    en elke keer als ik op die pijl klik kom ik bij de zelfde plek uit maar ik krijg geen garnalen.
    hebben meerdere mensen dit probleem.
    is dit een bug?
    ik kan nu niet verder bij de opdrachten en bij de silo.
    ik hoop dat iemand me tips kan geven dat ik wel garnalen krijg en verder kan met opdrachten.

    Garnalen zitten meestal in het diepste gedeelte van de oceaan en deze garnalen vangen duurt dan ook best wel lang. Je boot moet er heen riezen, dan vissen en weer terug komen. Als je boot klaar is zie je bij de pier een boot liggen met een vis teken erboven. Als je deze boot aanklikt kan je de vissen die je boot heeft gevangen en als ja
    wij hebben ook een lid met dat zelfde probleem. misschien te laag vislevel?
    wij weten het ook niet

    Ik heb alle taken verricht, maar krijg nog steeds geen boot te zien. Het enigste wat ik nog niet gestart ben is de harde werker, omdat ik geen boot krijg te zien. Ik dacht dit heeft geen zin, want ik kan niks doen zonder boot. Ik heb al verschillende browser geprobeerd. Niks werkt. Iemand een idee?
    Weet je zeker dat alle taken zijn volbracht met betrekking tot vissen? Hieronder staat een linkje (het is wel in het Engels) met alle taken die volbracht moeten zijn voordat je boten kunt kopen.

    https://community.goodgamestudios.com/bigfarm/en/discussion/154396/tasks-for-olegs-fishing-quest/p1?new=1

    Zoals je bij het linkje ziet zijn er ook taken die niet het Oleg plaatje hebben, dit zijn toch vistaken die voltooid moeten worden voordat je boten kunt kopen.

    Als iets niet helemaal duidelijk is, vraag het maar gewoon, probeer zo snel mogelijk te antwoorden.

  • ik heb al 2 keer een boot weggestuurd voor de opdracht garnaal.
    via de groene pijl laat eens zien heb ik op de plek waar hij me heen stuurt met alles wat nodig is gevist. 
    dus met het net voor garnalen te vangen.
    en elke keer als ik op die pijl klik kom ik bij de zelfde plek uit maar ik krijg geen garnalen.
    hebben meerdere mensen dit probleem.
    is dit een bug?
    ik kan nu niet verder bij de opdrachten en bij de silo.
    ik hoop dat iemand me tips kan geven dat ik wel garnalen krijg en verder kan met opdrachten.

    garnaal duurt 2 uur voordat de boot terugkomt
    Ik kwam er achter dat ik op water was het vissen zonder garnaal.
    Geen idee waarom ik dan daar naar toe gestuurd werd door opdracht vang garnalen en als ik via scheepswerf garnaal aanklikte kwam ik op zelfde plek.
    Dan kan je beter een scherm krijgen dat er geen garnaal is maar niet naar een plek sturen waar niks zit. 
    Schiet niet op vind ik.
    Ik heb ook gezien dat tegen 21.00 nieuwe/andere visplekken komen dus ook andere vissen.
    Ik heb nu wel een visplek met garnaal en kan nu na 2 dagen verder met mijn opdrachten.
  • Luna4D (NL1)Luna4D (NL1) Posts: 2
    edited 27.05.2017
    Nu Jiesta weg is zal ik proberen wat te helpen.

    knuffeltjuhh (NL1) said:
    ik heb al 2 keer een boot weggestuurd voor de opdracht garnaal.
    via de groene pijl laat eens zien heb ik op de plek waar hij me heen stuurt met alles wat nodig is gevist. 
    dus met het net voor garnalen te vangen.
    en elke keer als ik op die pijl klik kom ik bij de zelfde plek uit maar ik krijg geen garnalen.
    hebben meerdere mensen dit probleem.
    is dit een bug?
    ik kan nu niet verder bij de opdrachten en bij de silo.
    ik hoop dat iemand me tips kan geven dat ik wel garnalen krijg en verder kan met opdrachten.

    Garnalen zitten meestal in het diepste gedeelte van de oceaan en deze garnalen vangen duurt dan ook best wel lang. Je boot moet er heen riezen, dan vissen en weer terug komen. Als je boot klaar is zie je bij de pier een boot liggen met een vis teken erboven. Als je deze boot aanklikt kan je de vissen die je boot heeft gevangen en als ja
    wij hebben ook een lid met dat zelfde probleem. misschien te laag vislevel?
    wij weten het ook niet

    Ik heb alle taken verricht, maar krijg nog steeds geen boot te zien. Het enigste wat ik nog niet gestart ben is de harde werker, omdat ik geen boot krijg te zien. Ik dacht dit heeft geen zin, want ik kan niks doen zonder boot. Ik heb al verschillende browser geprobeerd. Niks werkt. Iemand een idee?
    Weet je zeker dat alle taken zijn volbracht met betrekking tot vissen? Hieronder staat een linkje (het is wel in het Engels) met alle taken die volbracht moeten zijn voordat je boten kunt kopen.

    https://community.goodgamestudios.com/bigfarm/en/discussion/154396/tasks-for-olegs-fishing-quest/p1?new=1

    Zoals je bij het linkje ziet zijn er ook taken die niet het Oleg plaatje hebben, dit zijn toch vistaken die voltooid moeten worden voordat je boten kunt kopen.

    Als iets niet helemaal duidelijk is, vraag het maar gewoon, probeer zo snel mogelijk te antwoorden.


    Super bedankt. Heel hulpzaam ik heb inderdaad nog niet alle taken verricht. Ik ben bezig met de tarwe en dacht dat heeft geen haast, want heeft niks met Oleg te maken. Ik moet nog 8 taken zo te zien. Bedankt ik ben geholpen! En ook nog zo snel!
  • wim22 (NL1)wim22 (NL1) NL1 Posts: 10
    kan je link niet openen zelfde probleem als mummie
  • Mummie (NL1)Mummie (NL1) NL1 Posts: 149
    Ik kan zelf wel vissen maar een ander lid nog niet. De link ff knippen/plakken in de browser balk. Ik deed dat ook zo
  • PINJO1986 (NL1)PINJO1986 (NL1) NL1 Posts: 1,852
    kan je link niet openen zelfde probleem als mummie
    https:///community.goodgamestudios.com/bigfarm/en/discussion/154396/tasks-for-olegs-fishing-quest/p1?new=1

    Nu moet de link wel werken, moest even iets proberen omdat het niet werkt zoals het hoort.
  • tientje64 (NL1)tientje64 (NL1) NL1 Posts: 104
    hoi,
    het HW event loopt super, heb goudwin binnen :) Het is heel belangrijk dat je kijkt vooraf op de visplaatsen, welke vis er zit en hoeveel, want de aanwezige hoeveelheid vis is heel belangrijk om de capaciteit van een schip te nemen die er bij past. Zo kom je met volledig volgeladen boten binnen. Veel plezier.

  • tientje64 (NL1)tientje64 (NL1) NL1 Posts: 104
    hoi,
    het snoepjesevent is niet versprongen, alles staat nog op hetzelfde als gisteren, waardoor er geen nieuwe snoepjes kunnen gezocht worden. Hebben jullie daar ook last van?groetjes
  • rich015 (NL1)rich015 (NL1) NL1 Posts: 50
    hoi,
    het snoepjesevent is niet versprongen, alles staat nog op hetzelfde als gisteren, waardoor er geen nieuwe snoepjes kunnen gezocht worden. Hebben jullie daar ook last van?groetjes
    nee had het ook al door, wederom worden we goed geinformeerd door Bigfarm, ps wederom vele foutmeldingen met magazijn vol die het niet eens zijn. Het houdt niet op niet vanzelf. 
    En de nieuwe haven met de bloemenweide werkt ook niet helemaal lekker samen. 
  • wheeler (NL1)wheeler (NL1) NL1 Posts: 107
    hoi,
    het snoepjesevent is niet versprongen, alles staat nog op hetzelfde als gisteren, waardoor er geen nieuwe snoepjes kunnen gezocht worden. Hebben jullie daar ook last van?groetjes
    nee had het ook al door, wederom worden we goed geinformeerd door Bigfarm, ps wederom vele foutmeldingen met magazijn vol die het niet eens zijn. Het houdt niet op niet vanzelf. 
    En de nieuwe haven met de bloemenweide werkt ook niet helemaal lekker samen. 
    het snoepjesevent is gisteren om 13.00 of 15.00 uur (dat weet ik niet meer) begonnen dus vanmiddag begint een nieuwe dag
  • tientje64 (NL1)tientje64 (NL1) NL1 Posts: 104
    djw wheeler voor de info  :)
  • Astor (NL1)Astor (NL1) NL1 Posts: 150
    hoi,
    het snoepjesevent is niet versprongen, alles staat nog op hetzelfde als gisteren, waardoor er geen nieuwe snoepjes kunnen gezocht worden. Hebben jullie daar ook last van?groetjes
    Ja, bij mij ook, denk dat we pas om 14u nieuwe snoepjes kunnen zoeken.
  • Astor (NL1)Astor (NL1) NL1 Posts: 150
    Ik heb alle taken verricht, maar krijg nog steeds geen boot te zien. Het enigste wat ik nog niet gestart ben is de harde werker, omdat ik geen boot krijg te zien. Ik dacht dit heeft geen zin, want ik kan niks doen zonder boot. Ik heb al verschillende browser geprobeerd. Niks werkt. Iemand een idee?
    Kan je geen boot kopen dan op je scheepswerf ?
  • Mummie (NL1)Mummie (NL1) NL1 Posts: 149
    Volg de link van pinjo een paar posts terug. Dan kan je zien welke taken nodig zijn voor je een boot kan kopen. 
  • sarinc (NL1)sarinc (NL1) NL1 Posts: 87
    goedemorgen,


    Een aantal leden waaronder ikzelf hebben problemen met het vissen (zelf).
    De lijn gaat het water in en daarna kunnen we er niets mee, soms zien we alleen een katrol.
    Dit is bij alle vis plekken op elke farm.
    Hebben meer mensen hier last van?

    Groeten,
    sarinc
  • PINJO1986 (NL1)PINJO1986 (NL1) NL1 Posts: 1,852
    goedemorgen,


    Een aantal leden waaronder ikzelf hebben problemen met het vissen (zelf).
    De lijn gaat het water in en daarna kunnen we er niets mee, soms zien we alleen een katrol.
    Dit is bij alle vis plekken op elke farm.
    Hebben meer mensen hier last van?

    Groeten,
    sarinc
    Waar op het scherm klikken jij en je leden? GGS heeft dit een aantal dagen terug aangepast dat je alleen kunt klikken als je muis op het water staat (daar waar de vissen zwemmen). Je krijgt dan een katrol te zien en dat is het teken dat de vissen omhoog worden getrokken door Oleg (de visserman).
  • Astor (NL1)Astor (NL1) NL1 Posts: 150
    Wie kan me raad geven ???? Is het nu wel of niet verstandig om de avonturiersboot te herstellen? Hoor hier en daar verschillende meningen, maar vraag nu jullie hulp.

    Alvast bedankt voor jullie antwoordjes !
    CrazyIngrid5
  • tientje64 (NL1)tientje64 (NL1) NL1 Posts: 104
    Wie kan me raad geven ???? Is het nu wel of niet verstandig om de avonturiersboot te herstellen? Hoor hier en daar verschillende meningen, maar vraag nu jullie hulp.

    Alvast bedankt voor jullie antwoordjes !
    CrazyIngrid5
    bij onze coop richten we onze aandacht op het uppen van de fabrieken en het pakhuis, we hebben het daar nog te druk mee om alle gevraagde materialen te verzamelen
  • Hoihoi, ik vraag mij af of de gouden munten en bloesem binnenkort weer te verdienen zijn, Omar staat er weer met zijn geluks kar. Is hier al iets over bekend? Groetjes
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    Hoihoi, ik vraag mij af of de gouden munten en bloesem binnenkort weer te verdienen zijn, Omar staat er weer met zijn geluks kar. Is hier al iets over bekend? Groetjes

    EVEN SNEL:

    Omar staat er slechts vandaag (dinsdag 30 mei) met zijn speciale "Japanse Week" kraam. Hij is rond 23:59 u verdwenen.
    Dus alleen vandaag kunnen we nog gebruik maken van onze overgebleven gouden munten (en zelfs er nog een lading bijkopen voor 1 GM als die speciale aanbieding langs komt)!!

    Bij de eerstvolgende UPDATE zullen de laatste munten uit onze inventaris verwijderd worden - sla dus nu nog snel zo goed mogelijk je slag !!  B):p


    PS: ik ben net terug gekomen van "weggeweest" en zal forum pas morgemiddag goed door kunnen lezen.
  • Dank voor de info
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 01.06.2017
    En is dat nog een speciale route? Ik hou namelijk van fietsen en ga over 1 week beginnen aan de Ronde van Nederland (1500 kilometer in 6 dagen), als het goed is kom ik ook een gedeelte langs de Maas te fietsen.
    @Jiesta (NL1)  Ik hoop dat je een geweldige tijd hebt, Jiesta! <3
    Jiësta: bedankt voor de info en heel veel plezier!




    Allen die mij fijne dagen gewenst hebben reuze bedankt, het was heerlijk, mooi seizoen, geweldig weer en prachtige fietstochten! Pinjo in een PM beantwoord.



    Post edited by Jiesta (NL1) on
  • suus2005 (NL1)suus2005 (NL1) NL1 Posts: 80
    goedemorgen,


    Een aantal leden waaronder ikzelf hebben problemen met het vissen (zelf).
    De lijn gaat het water in en daarna kunnen we er niets mee, soms zien we alleen een katrol.
    Dit is bij alle vis plekken op elke farm.
    Hebben meer mensen hier last van?

    Groeten,
    sarinc
    Waar op het scherm klikken jij en je leden? GGS heeft dit een aantal dagen terug aangepast dat je alleen kunt klikken als je muis op het water staat (daar waar de vissen zwemmen). Je krijgt dan een katrol te zien en dat is het teken dat de vissen omhoog worden getrokken door Oleg (de visserman).


    @pinjo1986 dank je wel,  ik klikte eerder altijd op de hengel, ik heb het intussen uitgeprobeerd en werkt inderdaad.

  • Hey iedereen,

    ik hoop dat jullie allemaal van het mooie weer kunnen genieten.

    Ik heb een vraag.
    Sinds snoep-event er is heb ik problemen op mijn bloemenfarm.
    De ene dag zegt het spel (kader rechts in je scherm) dat ik geen lopende producties heb (terwijl er altijd wel een paar dingen lopen) en de andere dag geeft hij aan dat alle producties klaar zijn (ook als ik niets heb opgestart, want wou even iets nakijken ivm die melding).
    Als ik dan ga kijken staan de tijden ook helemaal niet meer juist van mijn velden, imkerij, boomgaarden,...

    Zijn er nog mensen die hier last van hebben?

    Groetjes  ;o)
This discussion has been closed.