Home EN General Discussions & Questions

Join the official Goodgame Big Farm Discord today!Join our Big Farm Discord Server


Are you looking for a community of like-minded farmers to discuss your farming experience with? Look no further than the GoodGame Big Farm Discord Server!


Our server is the perfect place to connect with other farmers from around the world. Whether you're looking to chat about strategy, share tips and tricks, or just make new friends, our community has got you covered.


And that's not all - as a member of our Discord server, you'll also have access to exclusive giveaways and other special events. It's the perfect way to stay up to date on all the latest news and updates from GoodGame Studios.


So what are you waiting for? Join the GoodGame Big Farm Discord Server today and start connecting with fellow farmers from all over the world. Just click here to join the fun!

Help offered for Dutch players (hulp aangeboden voor NL spelers)

1146244

Comments

  • Hey,

    sinds onderhoud ligt heel onze score van de dorpscompetitie overhoop...
    Bij "uitdager" - "tegenuitdaging" hadden wij voor enkele producten al 3x gewonnen (emmer/edelsteen).
    Sinds het onderhoud deze namiddag staat het allemaal op '1 keer gepresteerd en sommige prestaties zijn zelfs helemaal verdwenen...
    Niet zo fijn, want je werkt er tenslotte wel hard voor.

    MVG

    Ben het helemaal met je eens vlindertje! Wij hadden hetzelfde al ontdekt.
    Ook wij stonden bij veel producten al een hoge score....(varkens zelfs op 14x) Nu staat daar " de honing pot"op 15x. Dat is de cooperatie waar wij een uitdaging tegen aan het spelen waren....zij waren zeer inactief stonden op 2% van de uitdaging....wij waren al bijna klaar, moesten alleen nog lading eieren! 
    Ze hebben t flink door elkaar gegooid....echt niet grappig!

  • tientje64 (NL1)tientje64 (NL1) NL1 Posts: 104
    edited 06.05.2017
    jiesta, dank je wel voor je antwoord.

  • tientje64 (NL1)tientje64 (NL1) NL1 Posts: 104
    edited 06.05.2017
    hoi,
    ondertussen heb ik het door dat je enkel de fokeffecten van je paard in de coopweide kan verbeteren en niet de level van je paarden. :)
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    hoi,
    ondertussen heb ik het door dat je enkel de fokeffecten van je paard in de coopweide kan verbeteren en niet de level van je paarden. :)


    THANKS tientje, weer wat geleerd!  :)
  • Hoe kan ik de tevredenheid bij het dorp verbeteren? Ik kan nl geen deco's er bouwen...hoe doe je dat dan wel?
    Nellie,
     die bouw je op je andere boerderijen.
    Moeten het wel deco's zijn met DTP.

    Groeten,
    Sarinc


    Dankjewel Sarinc ,en die deco''s krijg je alleen met events zoals nu met de gouden week? Ik heb er tot nu toe nog maar 1 in de opslag..schiet niet veel op ,sta -79 :(

    Nellie, we hebben met het Kerst event, de treinstellen decoraties gekregen en bv ook deSt Patrick's Day decoraties ... (Ik heb ze ook nog lang niet allemaal geplaatst, moet eerst mijn farms weer eens helemaal opnieuw inrichten om NTP decos zo gunstig mogelijk te vervangen door DTP decos - maar wij zijn o.a. daarom ook nog niet begonnen aan dorp) maar als het goed is moet je veel meer DPT decos in je inventaris hebben dan slechts eentje!!

    Hey Jiesta ja heb er idd nog een aantal gevonden maar nog steeds dik in de min-54 nu komt dat denk ik ook doordat we gebouwen uppen? ,snap er nog niet veel dus ga ff op zoek naar de nederlandse uitleg
  • ok de uitleg gevonden....maar maakt het niet veel duidelijk. hoe kom ik aan wilgenhout en eikenhout etc. ik kan alleen maar bakstenen maken:o
  • @Nellie3 (NL1)
    de randen om je velden op de gewone farms kun je daarvoor gebruiken.
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 16.05.2017
    ok de uitleg gevonden....maar maakt het niet veel duidelijk. hoe kom ik aan wilgenhout en eikenhout etc. ik kan alleen maar bakstenen maken:o
    Zie post hierboven van Ditteke.


    Op de velden (farm1), tuinen (farm2) en weides (farm3) kun je borderplanten zaaien op de volgende manier:

    1. je zaait je velden/tuinen/weides gewoon in met regulier product 
    2.  daarna klik je opnieuw erop en dan zie je op 2 u in de inforing een groen boompje staan: in dit menu (blader door meerdere pagina's) vind je de diverse borderplanten. LET OP*: er zijn ook borderplanten die je alléén op je tuinen kunt zaaien, en borderplanten die je alléén op je weides (dus ook alleen in dat zaaimenu te vinden zijn) kunt zaaien!
    3. De borderplant doet er net zo lang over als dat je reguliere gewas nog moet groeien. En als je beiden geoogst hebt dan volgt er een penalty van -70% op het volgende gewas wat je er zaait - maar ook dit kun je weer beïnvloeden door er gelijk weer op te zaaien.
    4. Al je borderplanten kennen ook een bijproduct (klei, wit zand, stenen) waar je kans op kunt maken als je ze geplant hebt; en ook hiervan is de hoeveelheid weer afhankelijk van wat je hebt gezaaid, hoe lang de productietijd v 't gewas en hoever je de penalty weer naar beneden hebt gekregen ...
    *) Je kunt dus op alle 3 de farms bamboe, den, wilg, populier en eik zaaien, op de 2e farm ook 'rubberlatex' en op de 3e farm ook 'katoen'. In datzelfde zaaimenu zie je per product in het plaatje rechtsboven staan welk bijproduct deze geven kan.

    Post edited by Jiesta (NL1) on
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    Ik ben veel off line geweest en loop daarom wat achter met vertalingen, daarom hieronder een inhaalslag:

    Dit behelzen 2 belangrijke wijzigingen op wat eerder gezegd werd:



    Op vrijdag 5 mei (was ik vrijwel hele dag afwezig) is onderstaande aangekondigd:

    VERTALING AANKONDIGING COMPENSATIE

    Goedemorgen iedereen!

    Vandaag zal er een hotfix plaatsvinden om een probleem binnen de Dorpscompetitie ranglijsten te verhelpen. Zoals het er nu voor staat, zullen alle posities en behaalde prestaties op komende zondag om middernacht gereset worden terug naar de status van afgelopen woensdag, met als resultaat verloren 7 dagen voor iedereen. 

    Om dit te vermijden, dienen we dus nu zsm een hotfix te realiseren. Helaas houdt deze hotfix ook een rollback in, hetgeen helaas betekent dat alle behaalde resultaten alsook de voortgang op de ranglijst 2 dagen terug gezet worden.

    We willen hiervoor onze oprechte excuses voor dit onverwachte situatie en bieden de volgende compensatie aan voor deze en ook voorgaande (excl. Paarevent  perikelen op INT1) problemen.

    Compensatie:

    60000 Dorpsmedailles (genoeg om de op 1 na beste beloning te krijgen, een deco met DTP)
    24 uur +25% reputatie Booster
    60 uur +100% XP Booster
    5 Zeewier Humus
    100 Zeewier voeder
    100 Zeewier Mest

    De hotfix gebeurt tussen 13.00 en 14.00 u CET

    Nogmaals onze excuses en dank voor al jullie geduld!

    Jullie Big Farm Team

    DIT IS DUS AFGELOPEN VRIJDAG 5/05 reeds gebeurd!!


    ~ ~ ~ ~ # ~ ~ ~ ~


    OOK VAN AFGELOPEN VRIJDAGMIDDAG 5/05:


    We hebben informatie ontvangen voor wat betreft de Gouden Week Geluksmuntjes en de speciale deals van de Event-kraam van Omar, dus geven we deze nog even door:

    "Omar zal nog enkele dagen (niet bekend hoeveel) langer blijven nadat het event is afgelopen. BEDENK dat items voor het Tropische Eiland Event en de Gouden week 'bloesems' + 'verpakte bloesems', zodra het event is geëindigd de DTP van de deco niet meer kunnen verhogen - zij komen dan dus nog wel voor in Omar's deals maar het is verstandiger om daar dan niet meer op in te gaan - want dit zou zonde zijn van je Geluksmuntjes.

    De eventueel overgebleven geluksmuntjes in je inventaris / uitrusting zullen bij een volgende update verwijderd worden."




  • Is er ook al iets bekend over de giga fout die ontstaan is door de hot-fix vrijdag? 
    de wekelijkse prestaties per product zijn enorm verwisseld. De prestaties die wij met onze coop hebben behaald (zoals bij 3 van de varkensprestaties 14x) zijn verdwenen....staat nu een andere coop...die plots 15x zou hebben...
    Ik lees er verder op het forum helemaal niets over.
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 16.05.2017
    Is er ook al iets bekend over de giga fout die ontstaan is door de hot-fix vrijdag? 
    de wekelijkse prestaties per product zijn enorm verwisseld. De prestaties die wij met onze coop hebben behaald (zoals bij 3 van de varkensprestaties 14x) zijn verdwenen....staat nu een andere coop...die plots 15x zou hebben...
    Ik lees er verder op het forum helemaal niets over.
    Begrijp niet precies wat je bedoelt, Bysel! Alles is 2 dagen teruggedraaid, dus van 05/05 naar de stand zo die was op 03/05, dus zijn alle behaalde prestaties ranglijstwijzigingen van die laatste 2 dagen verloren gegaan.
    Wij hebben nog niet mee gedaan aan de dorpscompetitie dus kan me er niet in verplaatsen. Ik neem aan dat als er zo'n 'giga fout' gemaakt zou zijn, er ook giga veel protesten zouden zijn gekomen.
    Maar zag wel dat jij eea gemeld hebt op Engels forum - heb je daar dan geen antw op gekregen? Misschien behelsde het recht zetten van het grote probleem wat de technici tegen kwamen waar men direct een oplossing voor moest bedenken, wel precies hetgeen jullie nu zien als een 'fout' (terwijl er juist iets recht gezet is). Spelers hadden nl al eerder discrepanties in de village League ranglijsten ontdekt dus mijn vermoeden is dat het daarmee te maken heeft.
    Post edited by Jiesta (NL1) on
  • ok de uitleg gevonden....maar maakt het niet veel duidelijk. hoe kom ik aan wilgenhout en eikenhout etc. ik kan alleen maar bakstenen maken:o
    Zie post hierboven van Ditteke.


    Op de velden (farm1), tuinen (farm2) en weides (farm3) kun je borderplanten zaaien op de volgende manier:

    1. je zaait je velden/tuinen/weides gewoon in met regulier product 
    2.  daarna klik je opnieuw erop en dan zie je op 2 u in de inforing een groen boompje staan: in dit menu (blader door meerdere pagina's) vind je de diverse borderplanten. LET OP*: er zijn ook borderplanten die je alléén op je tuinen kunt zaaien, en borderplanten die je alléén op je weides (dus ook alleen in dat zaaimenu te vinden zijn) kunt zaaien!
    3. De borderplant doet er net zo lang over als dat je reguliere gewas nog moet groeien. En als je beiden geoogst hebt dan volgt er een penalty van -70% op het volgende gewas wat je er zaait - maar ook dit kun je weer beïnvloeden door er gelijk weer op te zaaien.
    4. Al je borderplanten kennen ook een bijproduct (klei, wit zand, bakstenen) waar je kans op kunt maken als je ze geplant hebt; en ook hiervan is de hoeveelheid weer afhankelijk van wat je hebt gezaaid, hoe lang de productietijd v 't gewas en hoever je de penalty weer naar beneden hebt gekregen ...
    *) Je kunt dus op alle 3 de farms bamboe, den, wilg, populier en eik zaaien, op de 2e farm ook 'rubberlatex' en op de 3e farm ook 'katoen'. In datzelfde zaaimenu zie je per product in het plaatje rechtsboven staan welk bijproduct deze geven kan.


    Dittke en Jiesta ja ik heb het gevonden :) was elke x te laat dan was het al klaar en kwam natuurlijk die borderplant ding niet tevoorschijn...heb mijn haar net blond geverfd ms werkt dat wat door :sunglasses:
  • Ik heb geen idee hoe ze die dingen noemen in t engels...mijn engels is niet zo best.
    Het gaat om het 3de tabblad als je op de competitie vlag klikt....
    waar je medailles krijgt voor: bepaalde prestaties....varkens eerste klaar....als laatste klaar...totaal t meest gedaan....enz.
    Daar zijn dingen giga door elkaar gegooid en compleet niet terug gezet naar de situatie als het was afgelopen woensdag.
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    Ik heb geen idee hoe ze die dingen noemen in t engels...mijn engels is niet zo best.
    Het gaat om het 3de tabblad als je op de competitie vlag klikt....
    waar je medailles krijgt voor: bepaalde prestaties....varkens eerste klaar....als laatste klaar...totaal t meest gedaan....enz.
    Daar zijn dingen giga door elkaar gegooid en compleet niet terug gezet naar de situatie als het was afgelopen woensdag.
    Inmiddels PM conversatie draadje opgestart.
  • Ans (NL1)Ans (NL1) NL1 Posts: 30
    hoi, denk dat er een foutje is bij het fokken van een paardje in de coopweide. 1)Ik heb paardje maria level 15 gefokt met susie level 27, het fokken is gelukt en geeft een veulen level 15 en weigeneratie 1? Ik dacht dat paard 15 + paard 27 = 42 , gedeeld door 2 , een paard van 21 zou geven, zoals bij het gewone fokken in de stal. vraag 1=Is dit normaal?
    2) het nieuwe veulen kan ik niet verder trainen, het is uitgetraind, zoals het moederpaardje van level 15?
    ik zit dus met een paardje van level 15, weigeneratie 1,die ik niet kan trainen. Wat mij eigenlijk geen extra paardje fokken uitspaart, integendeel , daar ik het nieuwe paardje terug moet fokken met ander paardje om te kunnen trainen. Dit is geen voordeel zoals BF zei, maar een nadeel, want als ik mijn paardje gefokt had met een paardje uit eigen stal , kon ik nu opnieuw het paard trainen van level 15 naar level 29 en nu niet ????vraag 2= is het normaal dat een nieuw gefokt veulen niet opnieuw kan getraind worden? Daarom denk ik dat er ergens iets niet klopt.Want dan is er geen enkele reden waarom je het paard in de coopweide zou zetten? Zijn er nog mensen die dit voor hebben ?? groetjes 


    Wij hebben al veel met de paarden gefokt en hebben er geen problemen mee dat de nieuwe paarden niet getraind kunnen worden. Ik heb zelf een dorp-gefokt paard met een paard uit eigen stal gefokt en die traint dan stukken sneller.
    Mijn strategie op dit moment is dus om eerst een paard te laten fokken in het coop-dorp voordat ik in eigen stal verder ga met fokken, omdat het gewoon meer oplevert.
    Ik hoop dat het trainen van je paard inmiddels wel lukt, dit lijkt me geen standaard probleem.

  • gerdakla (NL1)gerdakla (NL1) NL1 Posts: 50
    Goedemiddag, Weet er iemand of de geluksmunten ook na de gouden week nog te gebruiken zijn?
    Met vriendelijke groet,
    Gerda
    Een moderator heeft aangegeven dat we hier niet vanuit mogen gaan. Zodra dit event eindigt is de verwachting dat Omar ook verdwijnt met zijn speciale event kraam, en er wordt voor gewaarschuwd je geluksmunten allemaal te besteden voor dat het event eindigt.E
  • gerdakla (NL1)gerdakla (NL1) NL1 Posts: 50
    Goedemiddag, Weet er iemand of de geluksmunten ook na de gouden week nog te gebruiken zijn?
    Met vriendelijke groet,
    Gerda
    Een moderator heeft aangegeven dat we hier niet vanuit mogen gaan. Zodra dit event eindigt is de verwachting dat Omar ook verdwijnt met zijn speciale event kraam, en er wordt voor gewaarschuwd je geluksmunten allemaal te besteden voor dat het event eindigt.
    Een beetje laat, maar alsnog bedankt voor je antwoord Jiesta
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    Goedemiddag, Weet er iemand of de geluksmunten ook na de gouden week nog te gebruiken zijn?
    Met vriendelijke groet,
    Gerda
    Een moderator heeft aangegeven dat we hier niet vanuit mogen gaan. Zodra dit event eindigt is de verwachting dat Omar ook verdwijnt met zijn speciale event kraam, en er wordt voor gewaarschuwd je geluksmunten allemaal te besteden voor dat het event eindigt.
    Een beetje laat, maar alsnog bedankt voor je antwoord Jiesta
    ..... Tja - ik ben ook wel eens afwezig. En omdat ik ervan uit ga dat er nog meer mensen Engels spreken en de belangrijkste dingen wel uit het aankondigingen-hfdstuk van het forum kunnen halen + hierover hun medecoopleden informeren of misschien zelfs een snelle vertaling ervan op dit draadje zetten - voel ik me geenszins ergens toe verplicht.

    Ik ben op dit draadje in eerste instantie gaan helpen omdat dat me is gevraagd, en ben de vertalingen gaan doen omdat dat me is gevraagd - maar bovenal omdat ik het ook leuk vind om datgene wat ik toevallig kan bijdragen ook bij te dragen - maar ik wordt niet betaald en ben nergens toe verplicht  :pB)
  • Toyfarmer (NL1)Toyfarmer (NL1) NL1 Posts: 15
    Het valt me op dat de avonturiersboot wel erg veel onderhoud vraagt.
    Er is niet tegen te produceren om deze in de vaart te houden.
    Als je alles wat je hebt aan materialen gedoneerd hebt, krijg je met een beetje geluk een zakje zaad.
    Niet echt in overeenstemming met elkaar lijkt me?
    Hoe hou je de boot gaande?? Doe ik iets fout??
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    Het valt me op dat de avonturiersboot wel erg veel onderhoud vraagt.
    Er is niet tegen te produceren om deze in de vaart te houden.
    Als je alles wat je hebt aan materialen gedoneerd hebt, krijg je met een beetje geluk een zakje zaad.
    Niet echt in overeenstemming met elkaar lijkt me?
    Hoe hou je de boot gaande?? Doe ik iets fout??
    Geen idee ... maar wel kan ik melden dat ik vooral deze klachten heel veel ook in het Engelse forum lees. En verder over t feit dat hij op zulke onmogelijke tijden binnenkomt.....

    Maar misschien zijn er coops op de NL1 die het ei van Columbus al hebben uitgevonden intussen, en bereid zijn hier hun ervaringen met jou/ons te delen... Wellicht dat we dan iets wijzer kunnen worden.
  • het is leuk die goud week  als je het goud krijgt wat er in de pot zit
    maar na dat ze het weer eens gemaakt hebben kwam het goud er niet meer bij

    en er hadden wel meer mensen last van jullie ook 

  • Toyfarmer (NL1)Toyfarmer (NL1) NL1 Posts: 15
    Dank voor je antwoord Jiesta.
    Ben benieuwd naar de ervaringen en tips.

  • suus2005 (NL1)suus2005 (NL1) NL1 Posts: 80
    vraagje weet iemand hoe naar de beloningswinkel kan gaan om de medailles in te wisselen nadat je uit het spel bent gegooid. Aangezien het zondag is willen we graag de medailles inwisselen.
    Alvast bedankt,

    groeten,
    suus2005

  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 07.05.2017
    vraagje weet iemand hoe naar de beloningswinkel kan gaan om de medailles in te wisselen nadat je uit het spel bent gegooid. Aangezien het zondag is willen we graag de medailles inwisselen.
    Alvast bedankt,

    groeten,
    suus2005


    Dat kan niet!

    Het menu om naar de beloningswinkel te gaan popt op in je scherm zodra je coop een uitdaging heeft gewonnen.
    En verder standaard 1x per week op zondagnacht om middernacht, wanneer het systeem gereset wordt en dus iedereen de kans krijgt om zijn/haar medailles van die week in te wisselen. *)

    Je kunt op geen enkele wijze handmatig naar de beloningswinkel komen (je kunt wel een "preview" zien ervan in de huifkar op de heuvel, maar hier kun je dus niks kopen/inwisselen - het laat alleen de prijzen zien).


    *) = maak je geen zorgen, vanaf zondag middernacht blijft dat menu hangen totdat jij weer inlogt. Dus je komt het altijd tegen. Men moet er gewoon aan denken eea niet te snel weg te klikken, zoals men normaliter de neiging heeft te doen met de reguliere pop-ups  :p
     

  • elieke (NL1)elieke (NL1) NL1 Posts: 24
    edited 08.05.2017
    goeiemiddag weet er ook iemand waar je die rubber latex kan maken want ik zie het bij beide fabrieken in het coopdorp niet staan  gr bertjuh
  • Ans (NL1)Ans (NL1) NL1 Posts: 30
    Het valt me op dat de avonturiersboot wel erg veel onderhoud vraagt.
    Er is niet tegen te produceren om deze in de vaart te houden.
    Als je alles wat je hebt aan materialen gedoneerd hebt, krijg je met een beetje geluk een zakje zaad.
    Niet echt in overeenstemming met elkaar lijkt me?
    Hoe hou je de boot gaande?? Doe ik iets fout??
    Geen idee ... maar wel kan ik melden dat ik vooral deze klachten heel veel ook in het Engelse forum lees. En verder over t feit dat hij op zulke onmogelijke tijden binnenkomt.....

    Maar misschien zijn er coops op de NL1 die het ei van Columbus al hebben uitgevonden intussen, en bereid zijn hier hun ervaringen met jou/ons te delen... Wellicht dat we dan iets wijzer kunnen worden.


    Geen idee wat er fout gaat maar wij krijgen echt wel veel meer dan een zakje zaad. En bij ons is het bijna vechten om zo snel en zoveel mogelijk te doneren zodat we ook in aanmerking komen voor de persoonlijke cadeaus. Bij die persoonlijke zitten zelfs o.a.  kistjes en muntjes voor het Rad.

    De tijden zijn inderdaad vreselijk en ik hoop dat daar nog wel een keer verandering in komt.

  • tientje64 (NL1)tientje64 (NL1) NL1 Posts: 104
    elieke (NL1) Posts: 17
    13:40 edited 13:40
    goeiemiddag weet er ook iemand waar je die rubber latex kan maken want ik zie het bij beide fabrieken in het coopdorp niet staan  gr bertjuh

    hoi elieke, als je 13 posten terug gaat  op 7/05 bij Nelie3 staat er in de laatste alinea te lezen waar je rubberlatex kunt maken. :)



  • Hey allemaal,

    we hebben vandaag iets raars opgemerkt.

    We zijn een dorpscompetitie en coöp-opdracht gestart en dat zo goed als op dezelfde moment.
    1st = dorpscompetitie
    2de = coöp-opdracht.

    Voor de competitie moeten we eieren verzamelen iemand stelde voor om als opdracht ook de eitjes te doen. Mooie aanvulling op elkaar, dus dat zagen we allemaal zitten.

    Nu: we hebben 1st de competitie gestart. Niets geoogst en dan pas de opdracht.
    Het gaat echt om luttele seconden en iedereen was op de hoogte.

    De opbrengst van de eitjes zou dus gelijk moeten lopen, maar dat doet het niet.
    Voor de competitie (= 1st gestart) hebben we al minder verzameld dan voor de opdracht (= 2dst gestart).

    Hebben anderen hier ook al ervaring mee of zijn wij de 1ste die dit opmerken?

    Echt correct is dat toch neit? Of wel?

    Groetjes en alvast bedankt.
  • @vlindertje30 (NL1)
    zou het niet zo kunnen zijn dat niet alle boerderijen (o.a. lekkerbek en bloemenfarm) meedoen in de dorpscompetitie en in de coöp-opdracht wel?
    dat is het enige verschil wat ik nu kan bedenken..
    groetjes Ditteke
  • Ans (NL1)Ans (NL1) NL1 Posts: 30
    Goedemiddag, Weet er iemand of de geluksmunten ook na de gouden week nog te gebruiken zijn?
    Met vriendelijke groet,
    Gerda
    Een moderator heeft aangegeven dat we hier niet vanuit mogen gaan. Zodra dit event eindigt is de verwachting dat Omar ook verdwijnt met zijn speciale event kraam, en er wordt voor gewaarschuwd je geluksmunten allemaal te besteden voor dat het event eindigt.
    Een beetje laat, maar alsnog bedankt voor je antwoord Jiesta
    ..... Tja - ik ben ook wel eens afwezig. En omdat ik ervan uit ga dat er nog meer mensen Engels spreken en de belangrijkste dingen wel uit het aankondigingen-hfdstuk van het forum kunnen halen + hierover hun medecoopleden informeren of misschien zelfs een snelle vertaling ervan op dit draadje zetten - voel ik me geenszins ergens toe verplicht.

    Ik ben op dit draadje in eerste instantie gaan helpen omdat dat me is gevraagd, en ben de vertalingen gaan doen omdat dat me is gevraagd - maar bovenal omdat ik het ook leuk vind om datgene wat ik toevallig kan bijdragen ook bij te dragen - maar ik wordt niet betaald en ben nergens toe verplicht  :pB)

    De beste stuurlui staan nog steeds aan wal. :p
This discussion has been closed.