Home EN General Discussions & Questions

Join the official Goodgame Big Farm Discord today!Join our Big Farm Discord Server


Are you looking for a community of like-minded farmers to discuss your farming experience with? Look no further than the GoodGame Big Farm Discord Server!


Our server is the perfect place to connect with other farmers from around the world. Whether you're looking to chat about strategy, share tips and tricks, or just make new friends, our community has got you covered.


And that's not all - as a member of our Discord server, you'll also have access to exclusive giveaways and other special events. It's the perfect way to stay up to date on all the latest news and updates from GoodGame Studios.


So what are you waiting for? Join the GoodGame Big Farm Discord Server today and start connecting with fellow farmers from all over the world. Just click here to join the fun!

Help offered for Dutch players (hulp aangeboden voor NL spelers)

1142244

Comments

  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 20.04.2017
    Ans (NL1) said:
    Hallo,
    Weet iemand of de avonturiersboot op het coop-dorp meteen weg vaart als hij vol is?
    Omdat er producten gevraagd worden die we (nog) niet kunnen produceren komt de ene boot goed gevuld in de nacht aan maar is er bijna niemand wakker tussen 01.00 en 07.00 uur zodat de boot van 7 uur bijna leeg vertrekt en wel overdag om 13.00 uur arriveert maar ook bijna leeg.
    Het schema is voor ons dus niet echt ideaal. 
    Graag hoor ik van iemand een tip zodat de tijden veranderen.
    Alvast bedankt.
    Groetjes,
    Ans


    Niet echt - want dit is een vaststaand schema. Dit verloopt niet zoals de boot van Barnacle die vertrekt zodra hij geladen is. Yarnacle zal niet vertrekken voordat zijn timer afgelopen is; en vervolgens - gebaseerd op hoe goed jullie hem gerepareerd hebben - zal hij terugkeren volgens de daardoor bepaalde 'reistijd' in het menu.

    Indien je hem volledig gerepareerd houdt, zal hij aanleggen voor 6 uur, en daarna weer vertrekken voor 6 uur (reistijd / aanlegtijd).

    Indien je hem maar gedeeltelijk kunt repareren, dan kan zijn reistijd/aanlegtijd oplopen tot wel 9 uur ... hetgeen betekent dat hij dus aan de kade blijft voor 9 u en weg blijft (op reis) voor 9 uur voordat hij weer terug komt.

    Ik neem aan dat je ZOU KUNNEN PROBEREN om hem bv. eens helemaal niet te repareren en aldus z'n tijd een beetje uit laten lopen, dus in plaats van een 12 uurs reis-/aanlegtijd, zou het dan bv. 14 uur kunnen worden. En dan, wanneer het oploopt tot aan een tijdstip waarop jullie prefereren (jullie 't beste uitkomt) dat hij om de 6 u terugkomt en weer vertrekt (zegge bv. om 06:00 en om 18:00 u CET), om hem op dát precies uitgerekende moment vollédig te repareren opdat eea exact in dat 6 uur schema past. Snappudepuzzelnog? 
    Dit is maar een voorbeeld (je kunt andere getallen invullen) maar op deze manier zou je denkelijk z'n tijdschema kunnen beïnvloeden, verwacht ik.

    Hoop dat dit enigszins helpt!  ;)
     
  • Goede avond BF,

    Ik zit met het volgende probleem, of eigenlijk meer een vraag?

    Wij hebben nu twee keer tegen twee coops gestreden. De eerste keer tegen The best en enjoy van beide hadden we gewonnen, maar nul medailles gekregen en niet omhoog in de ranglijst, maar enjoy werd gepromoveerd. De tweede werden we uitgedaagd door Farm plaza en wij hadden de dierenvriendjes uitgedaagd. Farm plaza won met gemak van ons, maar de dierenvriendjes hadden wij bijna op de alfafa nog na verslagen. farm plaza had 100% gehaald dus ging weg, maar onze strijd met de dierenvriendjes was ook meteen weg en weer geen medailles en gedegradeerd. Hoe kan dit?

    In afwachting op jullie antwoord,

    Mvg,

    PowerFarmers

  • Ans (NL1)Ans (NL1) NL1 Posts: 30
    Ans (NL1) said:
    Hallo,
    Weet iemand of de avonturiersboot op het coop-dorp meteen weg vaart als hij vol is?
    Omdat er producten gevraagd worden die we (nog) niet kunnen produceren komt de ene boot goed gevuld in de nacht aan maar is er bijna niemand wakker tussen 01.00 en 07.00 uur zodat de boot van 7 uur bijna leeg vertrekt en wel overdag om 13.00 uur arriveert maar ook bijna leeg.
    Het schema is voor ons dus niet echt ideaal. 
    Graag hoor ik van iemand een tip zodat de tijden veranderen.
    Alvast bedankt.
    Groetjes,
    Ans


    Niet echt - want dit is een vaststaand schema. Dit verloopt niet zoals de boot van Barnacle die vertrekt zodra hij geladen is. Yarnacle zal niet vertrekken voordat zijn timer afgelopen is; en vervolgens - gebaseerd op hoe goed jullie hem gerepareerd hebben - zal hij terugkeren volgens de daardoor bepaalde 'reistijd' in het menu.

    Indien je hem volledig gerepareerd houdt, zal hij aanleggen voor 6 uur, en daarna weer vertrekken voor 6 uur (reistijd / aanlegtijd).

    Indien je hem maar gedeeltelijk kunt repareren, dan kan zijn reistijd/aanlegtijd oplopen tot wel 9 uur ... hetgeen betekent dat hij dus aan de kade blijft voor 9 u en weg blijft (op reis) voor 9 uur voordat hij weer terug komt.

    Ik neem aan dat je ZOU KUNNEN PROBEREN om hem bv. eens helemaal niet te repareren en aldus z'n tijd een beetje uit laten lopen, dus in plaats van een 12 uurs reis-/aanlegtijd, zou het dan bv. 14 uur kunnen worden. En dan, wanneer het oploopt tot aan een tijdstip waarop jullie prefereren (jullie 't beste uitkomt) dat hij om de 6 u terugkomt en weer vertrekt (zegge bv. om 06:00 en om 18:00 u CET), om hem op dát precies uitgerekende moment vollédig te repareren opdat eea exact in dat 6 uur schema past. Snappudepuzzelnog? 
    Dit is maar een voorbeeld (je kunt andere getallen invullen) maar op deze manier zou je denkelijk z'n tijdschema kunnen beïnvloeden, verwacht ik.

    Hoop dat dit enigszins helpt!  ;)
     

    Nou, dit helpt zeker. We hadden al zo een vermoeden dat niet laden invloed zou kunnen hebben maar waren ook een beetje bang voor het Titanic-effect. ;)

    We gaan ermee aan de slag, of beter gezegd, we gaan dus even niet aan de slag.

    Heel hartelijk bedankt voor het antwoord.
  • ina-hin (NL1)ina-hin (NL1) NL1 Posts: 34
    greta kan wel helpen om deco's te verhogen maar de dorp tevredenheid gaat niet omhoog
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    greta kan wel helpen om deco's te verhogen maar de dorp tevredenheid gaat niet omhoog
    Jawel, @ina-hin (NL1) ... uiteindelijk wel. Alleen tegen geheel andere waarden dan de NTP. Het is erg duur om slechts één punt in dorpstevredenheid omhoog te gaan; je ziet de NTP gelijk stijgen, maar bij de DTP duurt dat een tijdje, aangezien er dus errug veel voor nodig is (goud/dollars/onderdelen) ...

    Begrijp de verwarring want die ondergingen wij ook, maar we hebben het uitgeprobeerd en 2 van ons hebben de DTP idd zien stijgen (het gaat alleen mondjesmaat dus ellendig langzaam).
  • Zijn er nog meer die problemen hebben om in te loggen? Gisterenavond tegen bedtijd lukte het al niet meer. En nu vanochtend nog steeds niet.
    Caches heb ik geleegd maar het helpt niet. Het betreft de NL server.
  • Gratiappp (NL1)Gratiappp (NL1) NL1 Posts: 39
    ja hoor ik geraak ook niet op de inlogpagina op de nlserver
  • sarinc (NL1)sarinc (NL1) NL1 Posts: 87
    ja hier net zo, kom er ook niet in.

  • sarinc (NL1)sarinc (NL1) NL1 Posts: 87
    Goedemiddag,

    Ik mail namens een lid van onze coop. Zij kan sinds enige tijd niet meer op het forum komen. Ze logt in met haar gegevens maar dan krijgt ze melding dat de speler niet bekend is. Wat kan zij doen om dit hersteld te krijgen zodat ze weer op het forum kan komen? Ze heeft al van alles geprobeerd.
    Ze denkt dat het probleem bij haar oude provider (upc/ziggo) zit. Ze wil graag het mailadres wijzigen zodat ze ook weer de mails van big farm ontvangt.
    Dank je wel @Jiesta, we gaan het proberen

  • sarinc (NL1)sarinc (NL1) NL1 Posts: 87
    Nu mail ik voor mezelf.
    Ik wil een deco (tropisch souvenirwinkeltje) bouwen op de eilandboerderij maar krijg de melding
    Dat er niet genoeg goederen beschikbaar zijn.
    Ik ben niets aan het bouwen of upgraden dus hij zou het moeten doen!
    Meer mensen hier last van?

    Groeten,
    sarinc


    @Jiesta dank je wel.
    Ga het straks nogmaals proberen, kan nu niet in het spel komen.

  • magy (NL1)magy (NL1) NL1 Posts: 53
    hier ook problemen met inloggen , hij blijft steken "wees aardig tegen de kraaien"
    hoop dat het vlug verholpen wordt
    magy
  • gielke (NL1)gielke (NL1) NL1 Posts: 14

    Hier het zelfde geraak niet meer ingelogd is al bezig vanaf gisteren eert was het onstabiel en gooide hij me er keer om keer eruit nu geraak ik er niet meer binnen goede vooruitzichten naar het CK toe hoop dat het snel verholpen is.


    Gielke

  • tientje64 (NL1)tientje64 (NL1) NL1 Posts: 104
    hoi iedereen,
    geraak niet meer op het spel , krijg steeds melding, "verbinding met server verbroken", ik gebruik het goodgames.studio adres, ben daar juist via funnygames.nl binnengeraakt, maar na 10 min, werd ik er terug uitgegooid met dezelfde melding'verbinding met server verbroken". Het lukt niet meer.
    Hopelijk duurt het niet te lang, voor het wekelijks event waar ik mee bezig ben.
    groetjes
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 21.04.2017
    Ik ben vandaag gehele dag vertrokken .... maar kan alvast dit meegeven: op het gehele forum wordt geklaagd over inlog problemen, dus e.e.a. is bekend en er wordt aan gewerkt.

    Ikzelf ben er ook ettelijke keren uitgegooid of kwam er niet eens in, heb ook die melding *verbinding met server verbroken" talloze keren gezien - maar door het te blijven proberen na alles opgeschoond te hebben, ben ik er weer in geraakt.

    Succes allen!



    EDiT:
     om 09.00 u heeft WascallyWabbit aangegeven dat de NL1 server opnieuw gestart wordt en dus straks weer up & running! Hopelijk lukt dit!
  • ljr (NL1)ljr (NL1) NL1 Posts: 47
    greta kan wel helpen om deco's te verhogen maar de dorp tevredenheid gaat niet omhoog
    Jawel, @ina-hin (NL1) ... uiteindelijk wel. Alleen tegen geheel andere waarden dan de NTP. Het is erg duur om slechts één punt in dorpstevredenheid omhoog te gaan; je ziet de NTP gelijk stijgen, maar bij de DTP duurt dat een tijdje, aangezien er dus errug veel voor nodig is (goud/dollars/onderdelen) ...

    Begrijp de verwarring want die ondergingen wij ook, maar we hebben het uitgeprobeerd en 2 van ons hebben de DTP idd zien stijgen (het gaat alleen mondjesmaat dus ellendig langzaam).
    Zijn er cijfers bekend?

     Ik heb de hangmat (NTP 60, DTP: 20) 15x verbeterd, zonder dat de DTP ook maar één punt omhoog ging..
  • tientje64 (NL1)tientje64 (NL1) NL1 Posts: 104
    hoi,
    het probleem met de server is opgelost, kan terug inloggen zonder problemen, djw .:)

  • magy (NL1)magy (NL1) NL1 Posts: 53
    zijn die coopmissies nu gestart of afgelast de tent staat er niet
    ging update zijn dat teken is ook weg

    magy
  • Kleine Jan (NL1)Kleine Jan (NL1) NL1 Posts: 283
    zijn die coopmissies nu gestart of afgelast de tent staat er niet
    ging update zijn dat teken is ook weg

    magy
    Kleinigheidje net als het begin van het vorige C-K. 
    Bij GGS houden ze ervan om steeds dezelfde fouten,blunders of hoe je het maar noemen wilt te maken. 

    Maar niet getreurd later krijgen we waarschijnlijk een erg mooie deco(sarcasme) en alle jaknikkende spelers zijn weer tevreden gesteld.

    Onderhoud op het laatste moment en het dan nog niet goed uitvoeren kunnen. En laten we eerlijk wezen. Deze week is alles via een leien dakje verlopen toch???

    Helemaal geen onderbrekingen gehad of anderhoud. Het eierzoek event is ook zonder problemen verlopen wat willen we nog meer verwachten van die prutsers
  • Ans (NL1)Ans (NL1) NL1 Posts: 30
    Ans (NL1) said:
    Ans (NL1) said:
    Hallo,
    Weet iemand of de avonturiersboot op het coop-dorp meteen weg vaart als hij vol is?
    Omdat er producten gevraagd worden die we (nog) niet kunnen produceren komt de ene boot goed gevuld in de nacht aan maar is er bijna niemand wakker tussen 01.00 en 07.00 uur zodat de boot van 7 uur bijna leeg vertrekt en wel overdag om 13.00 uur arriveert maar ook bijna leeg.
    Het schema is voor ons dus niet echt ideaal. 
    Graag hoor ik van iemand een tip zodat de tijden veranderen.
    Alvast bedankt.
    Groetjes,
    Ans


    Niet echt - want dit is een vaststaand schema. Dit verloopt niet zoals de boot van Barnacle die vertrekt zodra hij geladen is. Yarnacle zal niet vertrekken voordat zijn timer afgelopen is; en vervolgens - gebaseerd op hoe goed jullie hem gerepareerd hebben - zal hij terugkeren volgens de daardoor bepaalde 'reistijd' in het menu.

    Indien je hem volledig gerepareerd houdt, zal hij aanleggen voor 6 uur, en daarna weer vertrekken voor 6 uur (reistijd / aanlegtijd).

    Indien je hem maar gedeeltelijk kunt repareren, dan kan zijn reistijd/aanlegtijd oplopen tot wel 9 uur ... hetgeen betekent dat hij dus aan de kade blijft voor 9 u en weg blijft (op reis) voor 9 uur voordat hij weer terug komt.

    Ik neem aan dat je ZOU KUNNEN PROBEREN om hem bv. eens helemaal niet te repareren en aldus z'n tijd een beetje uit laten lopen, dus in plaats van een 12 uurs reis-/aanlegtijd, zou het dan bv. 14 uur kunnen worden. En dan, wanneer het oploopt tot aan een tijdstip waarop jullie prefereren (jullie 't beste uitkomt) dat hij om de 6 u terugkomt en weer vertrekt (zegge bv. om 06:00 en om 18:00 u CET), om hem op dát precies uitgerekende moment vollédig te repareren opdat eea exact in dat 6 uur schema past. Snappudepuzzelnog? 
    Dit is maar een voorbeeld (je kunt andere getallen invullen) maar op deze manier zou je denkelijk z'n tijdschema kunnen beïnvloeden, verwacht ik.

    Hoop dat dit enigszins helpt!  ;)
     

    Nou, dit helpt zeker. We hadden al zo een vermoeden dat niet laden invloed zou kunnen hebben maar waren ook een beetje bang voor het Titanic-effect. ;)

    We gaan ermee aan de slag, of beter gezegd, we gaan dus even niet aan de slag.

    Heel hartelijk bedankt voor het antwoord.

    Test mislukt. De boot is zonder te vullen weg gegaan en kwam een uur later terug. Wij blij totdat we zagen dat de boot dan wel weer een uur eerder vertrekt, dus weer op de gewone tijd.

    Bij de volgende vaart geeft de boot aan dat hij er weer langer over doet om terug te komen maar ook weer korter blijft liggen, dus we schieten er niks mee op.

  • sarinc (NL1)sarinc (NL1) NL1 Posts: 87
    edited 21.04.2017
    Hier gaat iets enorm fout, ik ben onder mezelf ingelogd maar krijg het forum van een cooplid, daar maak ik dit bericht nu dus ook op. Ik heb mijn eigen inloggegevens ingetikt maar kom met dit account op het forum. Hoe kan dit toch....
    ik ben suus2005 en zit op sarinc
    Post edited by sarinc (NL1) on
  • gielke (NL1)gielke (NL1) NL1 Posts: 14

    Hallo is er al iets bekend wanneer ze de tent gaan plaatsen of is het zoals de vorige  keer dat ik al mijn behaalde punten kwijt speel.


    Gr Giel

  • sarinc (NL1)sarinc (NL1) NL1 Posts: 87

    Hallo is er al iets bekend wanneer ze de tent gaan plaatsen of is het zoals de vorige  keer dat ik al mijn behaalde punten kwijt speel.


    Gr Giel

    Er komt een hotfix en cc is uitgesteld, ze weten niet wanneer de hotfix uitgevoerd kan worden.
  • Astor (NL1)Astor (NL1) NL1 Posts: 150
    Eerst was het uitstel voor 2u eer het ck begon, vlak ervoor en hotfix (dus tegen 16u) en nu ruim een half uur verder en nog steeds "werken in uitvoering". Wordt een beetje saai zo met al die uitvallen.
  • ina-hin (NL1)ina-hin (NL1) NL1 Posts: 34
    ik vind alleen jammer dat de dorps info aan de rechterkant weg is, je moet nu weer langs de kaart
  • Gratiappp (NL1)Gratiappp (NL1) NL1 Posts: 39
    hey allen

    hebben jullie al opgemerkt je opslag ruimte onbeperkt is ?
  • ina-hin (NL1)ina-hin (NL1) NL1 Posts: 34
    hoeven we de opslag ook niet meer te upgraden
  • wheeler (NL1)wheeler (NL1) NL1 Posts: 107
    hoeven we de opslag ook niet meer te upgraden
    dit is een fout wordt bij de volgende update weer hersteld 
  • Gratiappp (NL1)Gratiappp (NL1) NL1 Posts: 39
    hey

    een lid van mijn coop heeft net een huisje geupt gedurende 8 uur .up is volbracht maar huis nog steeds hetzelfde level en geen arbeiders erbij.
    nog iemand problemen hiermee?
  • Gratiappp (NL1)Gratiappp (NL1) NL1 Posts: 39
    edited 21.04.2017
    hey iedereen en vooral bigfarm,

    zou het niet eens mogelijk zijn een wedstrijd te organiseren tussen de cooperatie's maar dan enkel iets verkrijgen door te werken en dan eens kijken hoe die ranglijst er dan uit ziet.
    bedoel ik mee geen gebruik van goud/zeewier/boosters/rad enz...
    ik begrijp het niet altijd kan omdat alle mensen die het spel schrijven en uitwerken ook allemaal betaald moeten worden.
    dus ik ben zeker niet tegen goud want ben zelf een goudkoper maar zou het eens leuk vinden om te zien hoe er dan een ranglijst zou uitzien.desnoods een wedstrijd zonder beloningen en gewoon voor de eer!!!!

    groetjes gratia
  • wiggeltje (NL1)wiggeltje (NL1) NL1 Posts: 88
    Ik ben oprichter van een nieuwe coop, super blij met 5 leden en nu onderzoek versterking level 1 opgestart. Nu kon ik dus beginnen en nadat ik beginnen aanklikte kwam er een klok in beeld, die kan ik overslaan, maar wat ik me afvraag is wat we nu moeten doen? Of is het zo dat als de tijd verstreken is dat onderzoek is afgerond.  Help
    Niets aan de hand :smile: Als je een onderzoek hebt gestart, dan moet je gewoon wachten totdat de tijd verstreken is. En dan is de onderzoek klaar.

    Je zult nadat versterking level 1 klaar is, iets meer leden kunnen opvangen.

This discussion has been closed.