Home EN General Discussions & Questions

Join the official Goodgame Big Farm Discord today!Join our Big Farm Discord Server


Are you looking for a community of like-minded farmers to discuss your farming experience with? Look no further than the GoodGame Big Farm Discord Server!


Our server is the perfect place to connect with other farmers from around the world. Whether you're looking to chat about strategy, share tips and tricks, or just make new friends, our community has got you covered.


And that's not all - as a member of our Discord server, you'll also have access to exclusive giveaways and other special events. It's the perfect way to stay up to date on all the latest news and updates from GoodGame Studios.


So what are you waiting for? Join the GoodGame Big Farm Discord Server today and start connecting with fellow farmers from all over the world. Just click here to join the fun!

Help offered for Dutch players (hulp aangeboden voor NL spelers)

1141244

Comments

  • sarinc (NL1)sarinc (NL1) NL1 Posts: 87
    edited 16.04.2017
    hoi tientje, ik kan idd de gele helm aanklikken maar dan krijg ik vermeld, om stemmers binnen te halen???
    Hoi ja je hebt idd leden nodig die stemmen dat gaat via het handje waar je ook de goederen doneert.

    Groeten,
    Sarinc
  • sarinc (NL1)sarinc (NL1) NL1 Posts: 87
    Hoi sarinc, in de 1e plaats is het nodig om materiaal te verbouwen, dit kan gedoneerd worden in het pakhuis, niet naar uppen maar rechtsonder het steentje aanklikken. dan ga je naar de groene pijl en zie je wat er gedoneerd kan worden. Zodra het pakhuis vol is ga je naar de fabriek en kan deze  geupd worden, groet
    Playerjoppie dank je wel, we hebben het gevonden en zijn nu driftig aan het bouwen.
    Nu is het eea duidelijk. We gaan verder aan de slag.

    groeten,
    Sarinc

  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 26.04.2017

    Playerjoppie kun je mij uitleggen hoe te beginnen met het opbouwen van het coopdorp, We kunnen momenteel helemaal niets. We krijgen steeds de melding dat er een hogere dorpslevel nodig is. Hoe krijgen we dat voor elkaar.

    Groeten en fijne pasen,
    sarinc
    Nog even in aanvulling op 't reeds gegeven antwoord (ter verduidelijking aan alle anderen die ook hiermee "worstelen") eea hieronder op een rijtje gezet:

    Dorps XP komen voort uit het upgraden van gebouwen OF het starten van productie in 1 van de fabrieken. Bijvoorbeeld: het produceren van spijkers zal Dorps XP geven, zoals ook het maken van touw, bakstenen, etc. zal doen. 

    Dorpstevredenheid helpt alleen de productiekosten verlagen (in dorpsdollars) om alle materialen in de fabrieken te kunnen maken. DTP doen helemaal niks voor het verlagen van de upgrade-kosten van de gebouwen!

    Als een coop het punt bereikt waarop ze niet meer hun gebouwen kunnen upgraden omdat hun Dorpslevel te laag zou zijn -> laat de leden dan gewoon zoveel mogelijk in de fabrieken materiaal maken en het Dorpslevel zal vanzelf omhoog gaan. Zodra je eenmaal een paar levels omhoog bent gegaan, kun je ook weer gebouwen upgraden. 

    .
    Post edited by Jiesta (NL1) on
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557

    hoi tientje, ik kan idd de gele helm aanklikken maar dan krijg ik vermeld, om stemmers binnen te halen???

    Nog even ter aanvulling op het hierboven reeds gegeven antwoord:

    Het stemmen schijnt niet meer nodig te zijn - elke leider/plaatsvervanger kan meteen een upgrade starten zodra alle benodigde materialen gedoneerd zijn. Er is echter waarschijnlijk een bug aan de gang, aangezien wij ons kunnen voorstellen dat GGS voor ogen heeft om dit feature in het spel voortaan goud te laten kosten, net zoals de Coop bijdrage aan matrialen goud kost. Wij zijn ervan overtuigd dat dit in de nabije toekomst aangepast wordt. Upgrade starten = via 't kleine handje via hetwelk je ook de matrialen doneert.

    Als jij een plaatsvervanger bent dan zou je dus zonder meer (zonder het verwerven van stemmen) een upgrade moeten kunnen starten.

    Tenzij er al ergens iets geupgraded / gebouwd / gebulldozerd wordt? Net zoals op onze reguliere farms kan er slechts één bouw/sloop/upgrade activiteit tegelijkertijd lopen.


  • Bedankt Jiesta, fijn dat het stemmen niet meer hoeft en ga het proberen zodra er ruimte is om te uppen, groet
  • ljr (NL1)ljr (NL1) NL1 Posts: 47
    edited 16.04.2017
    "Wij hebben op dit ogenblik een bug in BF, welke samenhangt met de Dorps Competitie medailles en dit zal ergens na Pasen opgelost worden. De medailles zullen allemaal verloren gaan na de maandag'reset! Dus geef - om verliezen te vermijden - svp je coop leden het advies om de medailles om te ruilen in de winkel vóór zondagnacht 00:00 u!"

    De vraag is, Hoe kom je NU, voor 0.00 uur, in de winkel??? Met lopende uitdagingen, die waarschijnlijk dan nog niet klaar zijn.
  • Onze mineralen- en metaalfabriek is klaar met upgraden, maar blijft op 0:00:00 staan. Hierdoor kunnen we niet verder met opbouwen. De andere gebouwen kunnen ook geupgraded worden, maar dat lukt nu niet.
  • droopy980 (NL1)droopy980 (NL1) NL1 Posts: 14

    hallo

    geen enkele speler in onze coop met borderplantjes kan zijn velden nog oogsten momenteel.

    onze opslag is voor alles verlaagd van 3400 naar 20 .

    heeft niks met de andere bug te maken waarbij je het basisproduct verkoopt om toch te kunnen oogsten.

    fijn met al de lopende events zoals hw waar je niks meer kan nu


  • rich015 (NL1)rich015 (NL1) NL1 Posts: 50

    hallo

    geen enkele speler in onze coop met borderplantjes kan zijn velden nog oogsten momenteel.

    onze opslag is voor alles verlaagd van 3400 naar 20 .

    heeft niks met de andere bug te maken waarbij je het basisproduct verkoopt om toch te kunnen oogsten.

    fijn met al de lopende events zoals hw waar je niks meer kan nu



    Met het niet kunnen oogsten van je velden is het probleem dat je magazijn ook vol zit.
    Bijvoorbeeld wilde bloemen met dennenhout, dan zou je ook de andere magazijn stuk moeten legen.
    Het werkt nog niet optimaal maar dan kan je wel verder
  • droopy980 (NL1)droopy980 (NL1) NL1 Posts: 14

    hallo

    geen enkele speler in onze coop met borderplantjes kan zijn velden nog oogsten momenteel.

    onze opslag is voor alles verlaagd van 3400 naar 20 .

    heeft niks met de andere bug te maken waarbij je het basisproduct verkoopt om toch te kunnen oogsten.

    fijn met al de lopende events zoals hw waar je niks meer kan nu



    Met het niet kunnen oogsten van je velden is het probleem dat je magazijn ook vol zit.
    Bijvoorbeeld wilde bloemen met dennenhout, dan zou je ook de andere magazijn stuk moeten legen.
    Het werkt nog niet optimaal maar dan kan je wel verder


    onze max opslag is 20 terwijl hij 3400 zou moeten zijn en tot nu toe verkochten we het basisproduct onder de borderplantjes en ging alles nog vlotjes.

    mijn opslag van het basisprodukt is volledig leeg net als die van de borderplanten en toch kunnen we niks oogsten

  • toon55 (NL1)toon55 (NL1) NL1 Posts: 0
    hoe kom ik er van af
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557

    (WascallyWabbit; 17-04-2017; 01:29 u)

    V E R T A L I N G


    Hallo allemaal,

    De wekelijks reset is dus afgelopen nacht gebeurd en nu is het wat duidelijker voor onze techniciens wat de "bug" in de medailleshop was ... in ieder geval is het goede nieuws dat als het goed is niemand iets verloren heeft.

    Normaliter is het zo, dat zodra je voor de 1e keer weer inlogt na de reset v medailles op zondagnacht, dat je dan een pop-up krijgt wat je de keuze biedt om naar de medaillewinkel te gaan om je medailles te kunnen ruilen tegen goederen, of om de winkel weer te sluiten en zo je medailles om te laten zetten naar Dorpsdollars.

    Echter, zoals je waarschijnlijk al hebt ontdekt, zorgde deze week's bug ervoor dat als je naar die winkel gedirigeerd werd, je medailles daar op 0 stonden en er dus niks te ruilen viel - maar als je de winkel dan weer sloot, werden je medailles toch correct omgezet in Dorpsdollars.

    Deze bug dient voor komende week's reset opgelost te zijn, opdat jullie in ieder geval weer je medailles op de juiste manier kunnen omruilen voordat ze evt. omgezet worden in Dorpsdollars.

    Ten aanzien van de missende events op de INT1 server, helaas moet ik melden dat hier niks aan gedaan kan worden - dus moeten we wachten op dinsdag 18/04.
  • ho can food me dog
  • ina-hin (NL1)ina-hin (NL1) NL1 Posts: 34
    goeden morgen allemaal. ik heb een vraagje en kan daar niets over vinden. kan elk lid van de coop een wedstrijd in het dorp beginnen?
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    goeden morgen allemaal. ik heb een vraagje en kan daar niets over vinden. kan elk lid van de coop een wedstrijd in het dorp beginnen?
    Elk coop lid dat langer dan 30 dagen (1 maand) lid is van een coop kan een 'uitdaging' starten. De leider kan dit zien door op een lid zijn/haar naam te klikken in het coop menu, en in het volgende kleine info-venstertje van dat lid kun je tegenwoordig de tekens "wapen" en "bliksemschicht" naast de naam zien staan.

    Hier wordt errug veel commentaar op gegeven in het forum; want kennelijk 'lijden' veel coops eronder dat leden zomaar een uitdaging starten (sommigen doen dat wellicht onwetend, willen gewoon iets uitproberen) ...

    Mijn advies zou zijn: maak hele goede afspraken met je coopleden of wijs 1 deputy aan die hierover waakt.

    WEETJE voor de leiders: Je kunt (helaas) nooit achterhalen WIE de uitdaging gestart heeft.
  • ina-hin (NL1)ina-hin (NL1) NL1 Posts: 34
    dank je voor de info jiesta,
  • droopy980 (NL1)droopy980 (NL1) NL1 Posts: 14

    is er enige kans op nieuws vandaag van bf in verband met de bugs?

    meesten in onze coop kunnen al bijna 2 dagen niks

  • over de paardenraces, ik kom meestal tot het 1e blokje van platina. Mijn vraag; ik word nog wel eens terug gezet op goud, wat telt voor de einduitslag, platina of goud?

    p.s. tot nu toe altijd geeïndigd met platina, groet 

  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 20.04.2017


    (WascallyWabbit; 19-04-2017; 13:07 u)

    V E R T A L I N G

    Hallo iedereen!

    Er staat zsm een Hotfix gepland vandaag - Zoals je aan de waarschuwingsdriehoek in je scherm kunt zien, start deze zodadelijk.

    Volgens het systeem hopen we dan de volgende bugs op te lossen:
    - je kunt je borderplanten niet verzamelen en veld/tuin/weide is geblokkeerd
    - ezel- en eendenstallen weergeven dezelfde waarden op level 8 en 9
    - de tijdelijke Eiland boerderij decoraties blijken geen DTP te hebben
    - hele Coöperatieve Dorpen blijken geblokkeerd
    - de opslagliemiet blijkt ingesteld op 20
    - verkeerde "laatst gezaaide zaad" knop (in info-ring) wordt weergegeven nadat je van boerderij bent gewisseld
    - Wanneer je probeert meer items dan je je veroorloven kunt te kopen via de marktkoopman, dan popt er "niet genoeg goud" in 'n dialoogvenster op
    - er volgt een error code als de tegenstander verdwijnt in de Dorpscompetitie (het spel laadt niet)
    - er volgt een error code als je andere spelers bezoekt

    Er volgt ook nog een compensatie vanwege alle ellende tijdens het Paas weekend:
    - 1.000.000 dorpsdollars
    - 20 zeewierhumus
    - 10 zonnebloemenzaad
    - 10 speciale wilde bloemenzaad
    - 10 speciale kool zaad
    - 10 speciaal paardebloemenzaad
    - 10 speciaal gerst zaad
    - 1  6x3 decoratie met 20 DTP

    Tevens zal de TEST SERVER gesloten worden na deze update!

    Dank!




    banner designed by Anjea (FR1)



    Post edited by Jiesta (NL1) on
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 19.04.2017

    over de paardenraces, ik kom meestal tot het 1e blokje van platina. Mijn vraag; ik word nog wel eens terug gezet op goud, wat telt voor de einduitslag, platina of goud?

    p.s. tot nu toe altijd geeïndigd met platina, groet 


     Als het Paardentoernooi eindigt dan krijg jij de beloningen welke behoren bij de league waar je je dan op dat moment bevindt ... dus ben je inmiddels vanuit Platina terug gezakt naar Goud, dan win je dus Goud (en de beloningen die daarbij horen).

    PS: de enige league waaruit je niet kunt terugzakken is de Diamanten League.
  • Kleine Jan (NL1)Kleine Jan (NL1) NL1 Posts: 283
    En hoe zit het met die deco van het eieren zoeken???

    Daar doen ze zeker niet aan.

     Nee een compensatie om de slechte uitcvoering van het Coop dorp te compenseren. 

    Wacht EFFE we krijgen een deco met wel 20 tevredenheid. Wat een gul gebaar
  • Hoe kan ik de tevredenheid bij het dorp verbeteren? Ik kan nl geen deco's er bouwen...hoe doe je dat dan wel?
  • sarinc (NL1)sarinc (NL1) NL1 Posts: 87
    Hoe kan ik de tevredenheid bij het dorp verbeteren? Ik kan nl geen deco's er bouwen...hoe doe je dat dan wel?
    Nellie,
     die bouw je op je andere boerderijen.
    Moeten het wel deco's zijn met DTP.

    Groeten,
    Sarinc

  • sarinc (NL1)sarinc (NL1) NL1 Posts: 87
    En hoe zit het met die deco van het eieren zoeken???

    Daar doen ze zeker niet aan.

     Nee een compensatie om de slechte uitcvoering van het Coop dorp te compenseren. 

    Wacht EFFE we krijgen een deco met wel 20 tevredenheid. Wat een gul gebaar
    Wees blij dat er gecompenseerd wordt. Ze hadden het ook zo kunnen laten. Maar je hoeft hem niet te plaatsen. Ik ben er in ieder geval wel blij mee. 
  • sarinc (NL1)sarinc (NL1) NL1 Posts: 87
    Goedemiddag,

    Ik mail namens een lid van onze coop. Zij kan sinds enige tijd niet meer op het forum komen. Ze logt in met haar gegevens maar dan krijgt ze melding dat de speler niet bekend is. Wat kan zij doen om dit hersteld te krijgen zodat ze weer op het forum kan komen? Ze heeft al van alles geprobeerd.
    Ze denkt dat het probleem bij haar oude provider (upc/ziggo) zit. Ze wil graag het mailadres wijzigen zodat ze ook weer de mails van big farm ontvangt.
  • sarinc (NL1)sarinc (NL1) NL1 Posts: 87
    Nu mail ik voor mezelf.
    Ik wil een deco (tropisch souvenirwinkeltje) bouwen op de eilandboerderij maar krijg de melding
    Dat er niet genoeg goederen beschikbaar zijn.
    Ik ben niets aan het bouwen of upgraden dus hij zou het moeten doen!
    Meer mensen hier last van?

    Groeten,
    sarinc


  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 19.04.2017
    Goedemiddag,

    Ik mail namens een lid van onze coop. Zij kan sinds enige tijd niet meer op het forum komen. Ze logt in met haar gegevens maar dan krijgt ze melding dat de speler niet bekend is. Wat kan zij doen om dit hersteld te krijgen zodat ze weer op het forum kan komen? Ze heeft al van alles geprobeerd.
    Ze denkt dat het probleem bij haar oude provider (upc/ziggo) zit. Ze wil graag het mailadres wijzigen zodat ze ook weer de mails van big farm ontvangt.

    Dat overkomt mij heel vaak. Ik ga naar forum, krijg inlogschermpje v forum ook in beeld, tik m'n accountnaam + wachtwoord + NL server in en het systeem herkent me niet.... 

    Laat haar het echter blijven proberen. Er staat *sign in* in de zwarte balk bovenaan de pagina, maar er staat ook nog eens *sign in* in het bruine balkje aan de rechterzijde met je inhoudsopgave. Laat ze deze 2 afwisselen, dan via de zwarte balk, dan via 't bruine balkje proberen ...
    Is haar browser Chrome? Als ze voornoemde geprobeerd heeft, laat haar dan de roze tekst "Ѽ Be aware Ѽ" (bovenaan elke pagina van forum te zien, op de daar genoemde link moet ze klikken) aanklikken, en dan nogmaals proberen in te loggen via 1 van de 2 *sign in*'s .....

    Uiteindelijk moet je er dan in komen. Het is een bekend euvel, vandaar die roze tekst - sommige spelers moeten talloze keren "sign in" aanklikken voordat 't systeem reageert.

    Mailadres wijzigen wordt ten sterkste afgeraden, brengt alleen maar meer problemen met zich mee. Daarenteboven is het zo dat iemand's mailadres slechts gewijzigd kan worden op aanvraag bij Support en daar moeten dan zeer gemoveerde redenen voor zijn, anders doen ze het niet.


    Nu mail ik voor mezelf.
    Ik wil een deco (tropisch souvenirwinkeltje) bouwen op de eilandboerderij maar krijg de melding
    Dat er niet genoeg goederen beschikbaar zijn.
    Ik ben niets aan het bouwen of upgraden dus hij zou het moeten doen!
    Meer mensen hier last van?

    Groeten,
    sarinc



    Dit is nieuw voor mij - staat ook nog niks over in forum, dus kennelijk niet een euvel wat meer voorkomt. Even afwachten dus ... Ik houd 't forum ook wel even in de gaten. (ik ga ervan uit dat je zeker weeet dat er niks gebouwd / geupgradet / gesloopt wordt op 1 van alle 6 terreinen die je nu hebt (farms 1, 2 en 3, paardenranch, dorp, eiland event)

    Wat je in de tussentijd kunt proberen is volledig uitloggen, dus ook stekkers eruit, modem resetten - 1 minuut wachten - en dan alles in omgekeerde volgorde weer aanzetten -> dan wordt alles vanaf de bron weer ingesteld; er waren zovele bugs rond en de techniciens zijn met zoveel probelemen tergelijkertijd bezit dat dit wellicht iets heeft beïnvloedt - dus kan 't zijn dat eea vanaf 0-punt weer gevoed moet worden.

    Zo niet .... dan is 't even afwachten en anders Support schrijven (maar dat wil je 't liefst vermijden, via 't forum werkt sneller)
    Post edited by Jiesta (NL1) on
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557

    Hoe kan ik de tevredenheid bij het dorp verbeteren? Ik kan nl geen deco's er bouwen...hoe doe je dat dan wel?
    Nellie,
     die bouw je op je andere boerderijen.
    Moeten het wel deco's zijn met DTP.

    Groeten,
    Sarinc

    @Nellie3 (NL1)

    Als toevoeging op wat sarinc hierboven schrijft: 

    • Alleen decoraties met Dorpstevredenheidspunten (DTP) náást de Normale Tevredenheidspunten (NTP) leveren dus ook tevredenheid in het Dorp op. Deze decoraties zijn helaas alleen nog maar verkrijgbaar via de speciale gelegenheids Events en dus errug schaars helaas! Het hele forum gilt erom... want zowat iedereen werkt in het dorp tegen torenhoge productiekosten. Ik herhaal hier wat sarinc al aangaf: we plaatsen dus deze decoraties altijd op onze reguliere farms - NIET in het dorp.
    • Het enige wat we kunnen doen is wachten op meer van deze decoraties mét DTP. Op het News Bulletin van onze Moderatores over *compensatie* (zie post op deze pagina) afgaande, begrijp ik dat we kans maken dat de decoraties die we op het Eiland kunnen verkrijgen ook DTP gaan krijgen in de toekomst. En we hebben ook een decoratie (hangmat) met 20 DTP als 1 van de compensaties ontvangen.
  • Ans (NL1)Ans (NL1) NL1 Posts: 30
    Hallo,
    Weet iemand of de avonturiersboot op het coop-dorp meteen weg vaart als hij vol is?
    Omdat er producten gevraagd worden die we (nog) niet kunnen produceren komt de ene boot goed gevuld in de nacht aan maar is er bijna niemand wakker tussen 01.00 en 07.00 uur zodat de boot van 7 uur bijna leeg vertrekt en wel overdag om 13.00 uur arriveert maar ook bijna leeg.
    Het schema is voor ons dus niet echt ideaal. 
    Graag hoor ik van iemand een tip zodat de tijden veranderen.
    Alvast bedankt.
    Groetjes,
    Ans
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557


    (WascallyWabbit; 20-04-2017; 17:36 u)


    **************************
    BREAKING NEWS!
    **************************


    Greta (landschapsarchitect) komt eraan en blijft het gehele weekend t/m maandag!! Dus grijp je kans om je DTP decos te verhogen voor zover mogelijk!!





    banner designed by Anjea (FR1)
This discussion has been closed.