Home EN General Discussions & Questions

Join the official Goodgame Big Farm Discord today!Join our Big Farm Discord Server


Are you looking for a community of like-minded farmers to discuss your farming experience with? Look no further than the GoodGame Big Farm Discord Server!


Our server is the perfect place to connect with other farmers from around the world. Whether you're looking to chat about strategy, share tips and tricks, or just make new friends, our community has got you covered.


And that's not all - as a member of our Discord server, you'll also have access to exclusive giveaways and other special events. It's the perfect way to stay up to date on all the latest news and updates from GoodGame Studios.


So what are you waiting for? Join the GoodGame Big Farm Discord Server today and start connecting with fellow farmers from all over the world. Just click here to join the fun!

Help offered for Dutch players (hulp aangeboden voor NL spelers)

1116244

Comments

  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    Zie voorgaande post; binnen die Aankondiging vind je een link naar de uitleg van het volgende te verwachten nieuwe element binnen BF, zie **)  De vertaling daarvan zet ik hieronder:

    V E R T A L I N G



    BINNENKORT BESCHIKBAAR !!



      BEN JE KLAAR VOOR EEN NIEUWE COOP UITDAGING?

    Bouw een geheel nieuw dorp samen met jouw coöperatie. Elk coop lid doneert materialen aan het dorp om faciliteiten te kunnen bouwen en upgraden. Deze materialen kunnen geproduceerd worden op je eigen farms, naast jouw eigen normale producties. Jullie kunnen het bouwproces starten zodra alle benodigde materialen verzameld zijn.

    Dit bouwproces kan gestart worden door de coop Voorzitter of een Plaatsvervanger, of via stemming door ‘n meerderheid van leden. Verhoog het level van het Coop Dorp om nog meer faciliteiten te kunnen ontsluiten.

      HEB JIJ WAT NODIG IS OM 't DORP TOERNOOI TE WINNEN??

    Geniet van het Coop Toernooi! Je kunt met jouw coop deel nemen aan de competities die continue gespeeld worden. Daag de coop uit boven de jouwe of verdedig jullie zelf tegen de coop onder jullie in het klassement, en werk jouw coop zo naar de top. Je kunt het klassement vinden op de heuvel achter het dorp. Elke week maakt elke coop kans op een prachtige prijs als zij de hoogste score binnen hun league halen.

      NIEUWE FOK-MOGELIJKHEDEN VOOR JE PAARDEN

    Is de paarden ranch en alles daaromheen echt jouw ding? Dan zul je de nieuwe fok-mogelijkheden  in het Coop Dorp geweldig vinden! Stuur je paard naar de weiden rondom je Coop Dorp om daar een goede fokpartner te vinden onder een van de paarden van je coop leden. Maar eerst zul je je paard dermate goed moeten verzorgen dat daarmee de “liefdesmeter” gevuld wordt, opdat er met je paard gefokt kan worden. Zodra je “liefdesmeter” vol is, zul je 3 paarden voorgesteld krijgen als fokpartners. Kies het beste paard verstandig, en er zal een veulen uit komen met verbeterde eigenschappen indien het fokken succesvol is.

      ONTMOET DE SCHIPPER

    Van tijd tot tijd zal jullie Coop Dorp bezocht worden door een schipper die zal vragen om materialen om zijn schip te kunnen repareren. Als tegenprestatie krijgt ieder coop lid een beloning wanneer hij weer terugkomt. Hij brengt exotische vruchten en andere verrassingen mee, alsook een grappig verhaal over zijn leven.


  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557

    B E L A N G R I J K !!!


    Er is alweer een fantastische hulpsite opgezet door CrazyBigFarm (ik heb paar pagina's terug alle links voor deze mooie hulpsites ooit door spelers opgezet gepost) voor het Visser's Event:

    http://crazybigfarm.tk/farm/oleg/oleg_inflatable_raft.htm

    Hier kun je vrijwel alle benodigde info & tips vinden!
  • zit al 3 dagen vast op een taak  (ben level 25 met vissen)   kan mijn volgende opdracht niet voltooid krijgen    zijn 2 taken.  
    taak 1 =  koop 1 zware vishaken  (gelukt)  
    taak 2 =  gebruik 1 zware vishaken. (wil niet)
     ik  heb van alles getest en geprobeerd gebruik het ook (koop haken en verbruik ze en moet weer nieuw kopen )maar die ene die ik moet hebben komt er gewoon niet bij   is dit een bug waar ik al 3 dagen tegenaan loop of weet iemand een oplossing ?

        
  • en als je nu alleen die haak in je koffer doet en alle andere eruit?
    werkt het dan ook niet?
    ik heb dat met aas.
    heb ik bijv 3 soorten aas in koffer zie ik er maar 1 van. 
    misschien werkt dat met de haken wel het zelfde.
  •  knuffeltjuhh (NL1) said:
    en als je nu alleen die haak in je koffer doet en alle andere eruit?
    werkt het dan ook niet?
    ik heb dat met aas.
    heb ik bijv 3 soorten aas in koffer zie ik er maar 1 van. 
    misschien werkt dat met de haken wel het zelfde.
    nee ook al gedaan   met baarsaas was dat wel zo  en kon je juiste aas ook geven door er op te klikken tijdens het vissen en dan met groene pijl toe voegen .  maar ik ga dus vissen met alleen die haak waar om ze vragen   maar niks 
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557


    B E L A N G R I J K !!!


    DENK ERAAN: 31/10 is de laatste dag van het pompoenen zoeken. Aangezien GGS - vanwege eerdere bugs - het te vinden eindtotaal verlaagd heeft naar 315, zul je bij dat aantal behaalde punten de "IJzingwekkende Tuinvijver"deco krijgen. Gefeliciteerd want dan ben je klaar!!!

    Denk dus niet: "ik moet die 350 halen - wat is er aan de hand?" .... Je bent bij 315 pnt gewoon klaar met het spel. Laat daarna je Halloween menu (paarse kasteeldeco op je parkeerplaats) ongemoeid, want dit schijnt nare bugs te triggeren ... Moet je nog kaarsen verzamelen, ga dan gewoon daarmee door, maar open het menu niet!

    OPEN dus niet meer je Halloween menu als je de 315 pnt voorbij bent!!!
    Want dat veroorzaakt weer meer bugs.
  • Anja1960 (NL1)Anja1960 (NL1) NL1 Posts: 35
    Ik moet meervallen verzamelen. Maar kan geen meerval vinden. Weet iemand waar en hoe ik die dingen kan vinden?????

    Alvast bedankt.

    Anja1960
  • Anja1960 (NL1)Anja1960 (NL1) NL1 Posts: 35
    Ik heb nog even een vraagje.
    Wij hebben de coop, als er vacatures zijn, op open staan. Dit heeft tot gevolg dat er regelmatig leden uit andere landen instappen. We spelen op de Nederlandse server. Mijn vraag is hoe we dit, buiten te kiezen voor de optie: deze coop zoekt leden, op kunnen lossen.

    Ik hoor het graag.

    Anja1960
  • Wilma,
     Mijn viskoffer en emmer staan  op LV3 maar kan nog steeds niet op Karpers Vissen ?

    Heb je daadwerkelijk alles wat je nodig bent om op karpers te vissen in je koffer en doe je dat ook op de juiste farm?
    Succes
  • ik kan die meerval visen niet naar boven krijgen de zwemmen te laag bestaat er een truc voor dat die hooger zwemmen
    groetjes conny
  • Hoi hoi,

    Nu staat er bij mij dat ik meerval moet doneren maar in geen van de drie vijvers zie ik meerval. Het zou op de bloemenboerderij moeten zijn maar daar zit alleen bonito en de blauwe vis. Iemand een idee....Bedankt alvast.  

    Gr. Indyginger.
  • ja moet het meerval as kopen en daar op duwen en zie pijlen staan duw op die pijlen en dan krijg meerval maar hoe je uit het water krijgt is een andere vraag bij lukt het niet


  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 31.10.2016
    ja moet het meerval as kopen en daar op duwen en zie pijlen staan duw op die pijlen en dan krijg meerval maar hoe je uit het water krijgt is een andere vraag bij lukt het niet


    @indyginger (NL1)
     
    Aan linkerkant in het venster v vismenu zit tabje; klik hierop en daar kun je het betreffende aas voor de specifieke vis kopen welke je nodig hebt. Zodra je dat aas aangeschaft hebt, verschijnt de groene pijl met plus. Klik hierop en de juiste vis verschijnt in het water. 

    Zie ook deze link voor visuele plaatjes hierbij:  https://community.goodgamestudios.com/bigfarm/testboard/discussion/136820/how-to-catch-every-fish-you-want-step-by-step



    Post edited by Jiesta (NL1) on
  • sky (NL1)sky (NL1) Posts: 15
    momenteel moet ik van Oleg een grote emmer kopen en een koolstofhengel. Voor die laatste moet ik eerst nog een deel xp's verzamelen.

    De grote emmer heb ik aangekocht en volledig geupt. Helaas blijft Oleg zeggen dat ik de emmer moet aankopen. Ik kan dus voorlopig niet verder met mijn taken.


    Heeft er nog iemand een probleem bij deze taak?
  • sky (NL1)sky (NL1) Posts: 15
    ik kan die meerval visen niet naar boven krijgen de zwemmen te laag bestaat er een truc voor dat die hooger zwemmen
    groetjes conny

    Klik eens op je meerval en wanneer je er 1 aan de lijn hebt....klik dan op de emmer en hou je muis even ingedrukt.
    Wanneer je lijn links boven te fel naar het rood gaat begin je te klikken....eens weer in het groen hou je de muis weer ingeklikt op de emmer.

    Wanneer dit niet lukt kan je de lijn ook laten knappen en als je meerval dan in het midden van de vijver zwemt...heel snel opnieuw naar hem hengelen en dan krijg je hem normaal gezien in je emmer.
  • sky (NL1)sky (NL1) Posts: 15
    Ik heb nog even een vraagje.
    Wij hebben de coop, als er vacatures zijn, op open staan. Dit heeft tot gevolg dat er regelmatig leden uit andere landen instappen. We spelen op de Nederlandse server. Mijn vraag is hoe we dit, buiten te kiezen voor de optie: deze coop zoekt leden, op kunnen lossen.

    Ik hoor het graag.

    Anja1960

    Anja,

    Schrijf het anders even in de uitleg van je coop...dat julie alleen spelers aannemen die in het Nederlands kunnen communiceren.
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    sky (NL1) said:
    momenteel moet ik van Oleg een grote emmer kopen en een koolstofhengel. Voor die laatste moet ik eerst nog een deel xp's verzamelen.

    De grote emmer heb ik aangekocht en volledig geupt. Helaas blijft Oleg zeggen dat ik de emmer moet aankopen. Ik kan dus voorlopig niet verder met mijn taken.


    Heeft er nog iemand een probleem bij deze taak?
    Helaas is dit inderdaad een bekend euvel Sky, en al meerdere malen doorgegeven op het Engelse forum. Ben alles daar net even gaan doorspitten (liep wat achter) ..... GGS developers werken eraan. Ik las inmiddels ook ergens dat spelers die net zo vast zitten als jij, nu anderen aanraden het uppen van die emmer te vermijden (ik ben nog niet met vissen begonnen, omdat ik niet eens langs de tutorial kom .... en veel geduld heb  ;) dus weet niet precies hoe men dat dan precies bedoelt).

    Anja1960 (NL1) said:
    Ik heb nog even een vraagje.
    Wij hebben de coop, als er vacatures zijn, op open staan. Dit heeft tot gevolg dat er regelmatig leden uit andere landen instappen. We spelen op de Nederlandse server. Mijn vraag is hoe we dit, buiten te kiezen voor de optie: deze coop zoekt leden, op kunnen lossen.

    Ik hoor het graag.

    Anja1960
    Ik kan me in dezen geheel aansluiten bij het antwoord van Sky, Anja  .... Als je de voorkeur geeft aan je coopdeur open te laten staan dan kan men dus gelijk instappen zonder te hoeven solliciteren en dan loop je dit risico. 
    Zoals Sky reeds aangeeft is het enige wat je kunt doen idd in je coop- introductietekst zetten dat alleen spelers geaccepteerd worden die goed in NL kunnen communiceren. 
  • ik zoek vrienden wie voegt me toe


    gr riekie
  • Data King (US1)Data King (US1) US1 Posts: 7,994
    ik zoek vrienden wie voegt me toe


    gr riekie
    Friends is een taak waarbij u om nieuwe mensen om mee te doen Big Farm. Ze kunnen een account / boerderij niet al op dezelfde server als je
  • tientje64 (NL1)tientje64 (NL1) NL1 Posts: 104
    hoi,
    een groot probleem en zeer frustrerend = huur een boot, ga aan het vissen , dit lukt een 2xtal en dan gooit de hengel maar geen lijn en ga je even er uit ,maar dan is je boot niet meer beschikbaar. Dit hengel probleem doet zich ook voor aan de kade van de bloemenfarm en in de vijver van de lekkerbekfarm en in de rivier van de hoofdfarm, met dit verschil dat je steeds terug kunt vissen in de vijver, rivier en aan de kade als je even er uit bent gegaan en werkt de hengel terug ,maar bij het huren niet meer, je huurgeld heeft uiteindelijk niets opgebracht en je hebt niet kunnen vissen.
    Ga geen boot meer huren, zolang BF het probleem van de hengel niet onder controle heeft.
  • dacht dat ze daar de testserver voor zouden gebruiken. eerst de bugs wegwerken en dan pas het spel in
  • astrid55 (NL1)astrid55 (NL1) NL1 Posts: 1
    ik kan mijn lijn 1xof2x uitgooien  voor meerval en dan gaat het niet meer  moet ik opnieuw opstarten en dan is eboot weg maar bij de andere bij meertje en sloot heb in daar last van ,het werkt niet goed
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 01.11.2016
    ik zoek vrienden wie voegt me toe


    gr riekie
    Wij hebben die taak massaal overgeslagen - ik hoef zelf niet zo nodig die vrienden. 

    Maar boven je tevredenheidsbalk hangt de "vrienden"balk en op het vliegveld vind je dan een shop waar je vriendschappen iets op kunnen leveren. GGS heeft dit onderdeel van het spel opgezet opdat spelers weer zoveel mogelijk mensen uit hun eigen omgeving zouden uitnodigen om dit spel ook te gaan spelen. Er zijn er wsch genoeg die dit gedaan hebben - maar ik behoor dus tot de groep die hier helemaal geen behoefte aan heeft. Ik heb meer dan genoeg aan de chat binnen mijn coöperatie en mijn multinationale forum-vrienden waar ik al onderdeel uitmaak van 2 groepen.

    Hoe het precies werkt weet ik dus ook niet ... misschien dat er hier nog spelers op dit NL draadje komen die je dit wel kunnen uitleggen (??)

    Er is ooit een Aankondiging (+uitleg)  van geweest en misschien dat die nog wel op te graven is. Mocht ik die kunnen vinden dan zet ik die link nog wel even in deze post erbij.

    Succes!


    EDIT: (gevonden!!) Hierbij de link naar de Officiële Aankondiging van het "Vrienden-onderdeel":

    https://community.goodgamestudios.com/bigfarm/en/discussion/42705/update-may-21st-friend-invite-and-foreshadowing-events#latest

    Deze dateert van 19-5-2015, dus rond die tijd (vele pagina's terugbladeren) zal er in dit NL draadje ook wel een vertaling neergezet zijn!  :)
    Post edited by Jiesta (NL1) on
  • wij zitten op level 26 met vissen   maar al dagen vast op 1 opdracht  namelijk het gebruik van zware witvishaken 

    we zijn best bedreven in het vissen en hebben heel wat bugs moeten doorstaan   maar deze zitten we echt op vast    koop 1 zware witvishaken (gelukt)  gebruik 1 zware witvishaken (lukt niet)    we weten hoe je hem moet gebruiken en de teller loopt ook af na het aanschaffen en vissen   maar de missie komt maar niet als geslaagd  te staan 
    weet iemand hier al iets over of moeten we wachten tot ze dit echt als bug gaan onderzoeken als meerdere spelers dit gaan melden .  tis wel een frustratie het hele weekend die opdracht maar op de meest gekke manieren te proberen en maar niet verder te komen     gr suzannefarmer
  • Ik ben aan het vissen geslagen net als iedereen, maar ik ervaar het probleem dat ik nooit meer dan 1 á 2
    lijntjes kan uitwerpen. Ik zie dan wel de hengel swiepen maar er zit dan geen lijn en haak aan
    terwijl ik er wel genoeg in mijn koffer heb zitten.

    Kan iemand mij vertellen of het een probleem van mij of van BigFarm is?
  • @joene1972 (NL1) als je dit draadje terugleest zal je zien dat het een probleem van Big Farm is

    groetjes Ditteke
  • Hoi, 
    ik heb even een vraag een medespeler speelt dit spel via spelletjes.nl nu speelt ze alleen dit spel en wil inloggen via de site van bigfarm, echter werkt dit niet. Heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen is?

    Alvast bedankt
  • Mummie (NL1)Mummie (NL1) NL1 Posts: 149
    Is niet op te lossen. kan alleen via de site een nieuw account maken en van voor af aan beginnen
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557


    VANMIDDAG. donderdag 3/11/16  HOTFIX !!!

    Afbeeldingsresultaat voor bugfix



    Tijdstip en om welke bugs het gaat is nog niet bekend - details volgen!
  • ik krijg bij het bouwen op het eiland steeds de volgende boodschap ..De editor heeft een slechte positie.

    Support-Info:
    Command: PBEditorBuyResponse
    ErrorCode: 13
    Timestamp: 1478188113
    Zone: 22
    PID:414727

    hoe los ik dit op ?

This discussion has been closed.