Home EN General Discussions & Questions

Join the official Goodgame Big Farm Discord today!Join our Big Farm Discord Server


Are you looking for a community of like-minded farmers to discuss your farming experience with? Look no further than the GoodGame Big Farm Discord Server!


Our server is the perfect place to connect with other farmers from around the world. Whether you're looking to chat about strategy, share tips and tricks, or just make new friends, our community has got you covered.


And that's not all - as a member of our Discord server, you'll also have access to exclusive giveaways and other special events. It's the perfect way to stay up to date on all the latest news and updates from GoodGame Studios.


So what are you waiting for? Join the GoodGame Big Farm Discord Server today and start connecting with fellow farmers from all over the world. Just click here to join the fun!

Help offered for Dutch players (hulp aangeboden voor NL spelers)

1109244

Comments

  • jako (NL1)jako (NL1) NL1 Posts: 9
    Goedemiddag
    Mijn vraag is: Is er een manier om de coop.boom van anderen in 1 keer water te geven? In plaats van een voor een?

    Jako
  • helaas niet
  • wiggeltje (NL1)wiggeltje (NL1) NL1 Posts: 88
    @jako (NL1)

    Het is juist hun bedoeling dat je langs elk boerderij in jou team gaat om water te geven. Voor coöperaties die een groot aantal leden heeft is dit inderdaad soms best een klus.

    Ik denk dat het er ook om gaat dat je dan elkaars boerderij ziet, soort van sociaal digitaal visite :smile:

  • jako (NL1)jako (NL1) NL1 Posts: 9
    Dank voor de antwoorden. Mijn coop.heeft 51 leden, dus best een dagelijks klusje.

    Mijn volgende vraag is: hoe krijg je een goedlopende mestproductie? Ik kom altijd mest te kort en daardoor loopt mijn farm niet soepel.
    Ik ben beland op level 49, wellicht wil ik teveel?
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    @jako (NL1)

    1) Helaas is het inderdaad juist de opzet dat we de farms van onze medeleden regelmatig bezoeken en bekijken. Het verplicht alle bomen water geven "helpt" hierbij. De "goede samenwerking" binnen een coop is een van de uitdagingen in dit spel, en daartoe is het vooral handig als je ook een beetje weet hoe elkaars farms er voor staan ... 
    Deze "goede samenwerking" konden we o.a. testen in het spel "Santa's List" van Kerst 2015 - met dat spel werd heel snel duidelijk of er een goede coop was opgebouwd met een goede onderlinge samenwerking waarbij ook evt offers gebracht moesten worden voor het algemene coop belang. (eea nog even in aanvulling op wiggeltje)

    2) Mest ... altijd een puntje van het wiel effe uitvinden voor je eigen farms; vnl. zo tussen level 35 en 65 in. Eerste dingetje waar velen van ons intrappen is het feit dat een kersenboomgaard 3x meer mest vraagt dan een appelboomgaard. Je klikt even snel al die oogsten weer aan, maar geeft dus daarmee ook heel snel stapels mest weg wat je niet zo heel snel opmerkt. Zit je krap in je mest? Dan kun je beter je appels laten draaien en een kers overslaan - is lucratiever.
    Tweede dingetje wat niet iedereen zo snel door heeft (en zo zit het hele spel vol met trucjes en slangekuiltjes) is dat de silo op je Hoofdfarm veel meer dierenmest verbruikt dan de silo op je Gourmet farm. Daarom heb ik de silo op mijn Gourmet farm als eerste naar hoogste level upgradet en heeft deze maandenlang 24/7 gedraaid, terwijl de silo op mijn Hoofdfarm slechts 1-2 x per week bijsprong waar nodig. Nu draaien ze allebei regelmatig 24/7, maar ben dan ook inmiddels alweer op level 180.
    De silo op je Gourmet farm doet er wel veel langer over, daarom dat je erin stinkt (wij mensen hebben geen geduld) maar als je het qua timing even goed opzet, dan scheelt het enorm als je de hoofdproductie mest vnl. van je Gourmet silo laat komen! Vanaf het moment dat ik dit doorhad en goed ingeregeld had in het farmpatroon heb ik nooit meer met een tekort aan mest gezeten.
    MAAR: zoals alles wat je op Big Farm doet, is ook dit weer inherent aan je activiteit op de farms. Oogst je alle stallen regelmatig en kun je dus echt minimaal een paar uur per dag spelen, dan tref je vrijwel geen problemen. Kun je erg weinig spelen, tja - dan moet je ook genoegen nemen met veel minder mest, oogsten, humus, producten én ook verzamelobjecten per dag.

    Happy farming!  :)
  • hi jiesta

    een vraagje,  levert de silo op de gourmetfarm net zoveel gereedschapskistjes als de silo op de hoofdfarm ?
    m.a.w. op elke 100 mest - 1 gereedschapskist ?

    groetjes
    truus
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 22.08.2016
    Ik heb dat ooit geweten @truus3 (NL1) maar ben het kwijt .... verdrink sinds 1,5 jaar in mijn mest en heb ook meer dan voldoende gereedschapskistjes, dus heb dat kennelijk uit mijn geheugen verbannen. Kan eea ook nergens in de aantekeningen terugvinden ... maar blijf doorzoeken en als ik nog enige nuttige info in dezen tegenkom dan meld ik dat hier nog even in dit draadje.

    @jako (NL1) & @truus3 (NL1)
    EDIT 22/8: volgens mij leveren alleen bepaalde productie-items op je hoofdfarm gereedschapskistjes op.

    De uitleg welke ik hierboven geef is gericht aan iemand onder level 55 die wil weten hoe méér/meeste mest te maken. dus heb me daar sec even op gericht. Uiteraard spelen er nog een heleboel andere features een rol in the game, zoals verzamelobjecten verzamelen, XP punten verzamelen, gereedschapskistjes verzamelen, rekening houden met verschillende lopende events, etc. etc.); waar je op een hoger level of wanneer dit voor jou binnen jouw spel v belang wordt, je spel en voorkeuren dan weer aan aan kunt passen.
    Post edited by Jiesta (NL1) on
  • jako (NL1)jako (NL1) NL1 Posts: 9
    Jiesta. goeie tip over de silo bij Gourmertfarm. Ik had alleen mar naar de tijd gekeken en niet naar aantallen. Ga ik zeker veranderen! Upgraden en draaien.
    Bedankt.
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    @jako (NL1)

    Dan hierbij ook nog de aanvullende TIP voor iedereen die bovenstaande over de 2 silo's ook nog niet wist:

    Voor de composters geldt precies het omgekeerde!! Dus de Hoofdfarm composter verbruikt minder dan de Gourmet composter! Vooral nu we ook het laboratorium erbij hebben, ook een leuk wetenswaardigheidje!
    Ikzelf heb na een half jaar zelfs mijn Gourmet farm composter eruit gegooid - doordat ik de composter op mijn hoofdfarm gelijk als eerste tot aan hoogste level geupgradet heb toen ik dit doorhad.

    Doe er je voordeel mee!

    Happy farming!  :)


    PS: dat vind ik nu het leukste van dit hele spelletje: al die addertjes onder het gras en andere trucjes ontdekken  ;)
  • Hallo, ik zo gaarne alle events willen weten met moeilijkheidsgraad en de hoeveelheid


    Met vriendelijke groet Anneke

  • wheeler (NL1)wheeler (NL1) NL1 Posts: 107

    Hallo, ik zo gaarne alle events willen weten met moeilijkheidsgraad en de hoeveelheid


    Met vriendelijke groet Anneke


    kijk maar even op de site larino's corner hier staat heel veel interessante informatie
  • Kleine Jan (NL1)Kleine Jan (NL1) NL1 Posts: 283
    De spreadsheets zijn op dit moment niet helemaal actueel meer. Maar er word binnen de Larino Coop aan gewerkt om ze weer helemaal up to date te hebben in een paar weken.
    Omdat GGS verschillende hoeveelheden per taak hanteerd zijn de meeste gegevens iets veranderd. 
  • eug1 (NL1)eug1 (NL1) NL1 Posts: 11,434
    Van mijn kant uit nog even een aanvulling op het bericht van Jiesta n.a.v. de vraag van jako ove de mest en de silo's. Als je het belangrijk vindt om veel XP te scoren, dan is het goed om te weten dat de silo op de hoofdboerderij meer XP geeft dan die op de lekkerbek. En meer XP zorgt dat je sneller naar een volgend level gaat, wat je weer meer mogelijkheden geeft om uit te breiden of te upgraden van gebouwen. En dat kan dan weer mer mest opleveren. Het hangt er dus van af welke keuzes je wil maken.
  • Nog iets over de silo:
    Als je wekelijkse events speelt, kan je beter de silo en composter op de hoofdboerderij laten produceren, aangezien dit voor sommige taken de hoofdleveranciers zijn van items die je moet zoeken
    Verder als je silo en composter hoog genoeg geupped is, heb je er op de gourmetfarm geen nodig en kan je de uitgespaarde arbeiders en plaats gebruiken voor andere productiegebouwen
  • s1lvester (NL1)s1lvester (NL1) NL1 Posts: 54
    Fokvraagje: Als je een pard nivo 2 kruist met nivo 0, krijg je dan toch een paard nivo 2  of is het lagerlager? Wat nivo 1 + nivo 2 geeft wel een nivo 2 paard voor zover ik weet.
  • s1lvester (NL1)s1lvester (NL1) NL1 Posts: 54

    Jiësta, ik zie net dat je naar het ziekenhuis moest! Hoe is het met je?

    In elk geval beterschap!

  • Yarnotte (NL1)Yarnotte (NL1) NL1 Posts: 2
    Hoe gaat men te werk om vrienden te maken? Ik heb reeds een uitnodiging gekregen van iemand en heb dit ook geaccepteerd maar blijkbaar lukt het niet. Mag ook in Engels geantwoord worden. Bedankt.
  • s1lvester (NL1)s1lvester (NL1) NL1 Posts: 54

    Bij mij heeft het tot nu toe gewerkt via accepteren. Ik vrees dat je iemand met meer technische kennis moet hebben :)

    Zijn er meer mensen die een mail hebben ontvangen of ze als tester met de testserver willen spelen? Weten jullie of je gewone account dan ongewijzigd gespeeld kan worden en de test server dus eigenlijk een 2e account is? Wil niet mijn huidige spel riskeren.

    Ook maar beperkt tijd om te spelen, zou dat een probleem zijn?

  • Kleine Jan (NL1)Kleine Jan (NL1) NL1 Posts: 283
    Je kan gewoon een farm op die testserver openen. Er is ergens een mededeling dat na verloop van tijd die farm weer verdwijnt,net als het eiland gebeuren. Poeff en hij is weg. Je speelt je normale farm op de NL server.Dit is een andere server,dus is er niks aan de hand. Tevens heb je wat ik begrijp een e-mail gekregen of je tester worden wilt. Nu zal GGS niet zo kinderachtig zijn om als dank voor het testen je normale farm te laten verdwijnen.


  • Fokvraagje: Als je een pard nivo 2 kruist met nivo 0, krijg je dan toch een paard nivo 2  of is het lagerlager? Wat nivo 1 + nivo 2 geeft wel een nivo 2 paard voor zover ik weet.
    hij pakt voor zo ver ik weet dan altijd de hoogste. in dit geval dus een lvl 2
  • s1lvester (NL1)s1lvester (NL1) NL1 Posts: 54

    Beide antwoorden zijn gunstig, bedankt!

    Ik hoopte al dat ze niet zo flauw zouden zijn je risico op je eigen boerderij te laten lopen maar wilde het toch graag zeker weten. Als beperkte speeltijd geen probleem is, zal ik eens een poging wagen.

    En dan toch maar kijken of ik tegen een goede prijs een laag-niveau-paardje kan kopen! :)

  • jako (NL1)jako (NL1) NL1 Posts: 9


    Ik speel pas 2 maanden BF en hoewel ik idd veel dingen zelf ontdek, toch weer even een vraag. De speciale zaden, zoals rozen, violen e.d. Zijn die bedoeld om te verkopen en zo geld te verdienen of  kun je er nog iets anders mee doen?

  • Kleine Jan (NL1)Kleine Jan (NL1) NL1 Posts: 283
    Die speciale zaden kun je gebruiken om de bloemen te verkopen,maar als je ze gebruikt zoals nu in de laatste opdracht van het hawai-event,heb je de mogelijkheid om sneller die hibiscus bloemen te verzamelen om het event sneller te voltooien.

    Ik persoonlijk gebruik die zaden als ik denk dat ik het met normale zaden niet redden kan.


  • jako (NL1)jako (NL1) NL1 Posts: 9
    Je bedoelt dat je zeker bij speciale zaden altijd kersenbloesems o.i.d. krijgt?
  • wheeler (NL1)wheeler (NL1) NL1 Posts: 107
    Je bedoelt dat je zeker bij speciale zaden altijd kersenbloesems o.i.d. krijgt?

    bloesems krijg je allen bij oogsten van appels en kersen (random) dus niet altijd zeker
  • Kleine Jan (NL1)Kleine Jan (NL1) NL1 Posts: 283
    edited 21.08.2016
    Je bedoelt dat je zeker bij speciale zaden altijd kersenbloesems o.i.d. krijgt?

    bloesems krijg je allen bij oogsten van appels en kersen (random) dus niet altijd zeker
    Dat ben ik niet helemaal met je eens Wheeler. De hond geeft ook eens in de zoveel tijd kersenbloesems als verassing. Het zijn er niet veel maar alle beetjes helpen nietwaar
  • Fokvraagje: Als je een pard nivo 2 kruist met nivo 0, krijg je dan toch een paard nivo 2  of is het lagerlager? Wat nivo 1 + nivo 2 geeft wel een nivo 2 paard voor zover ik weet.
    Je krijgt steeds het nivo van de hoogste, dus 2, zelfs al kruis je met een 0
  • wheeler (NL1)wheeler (NL1) NL1 Posts: 107
    Je bedoelt dat je zeker bij speciale zaden altijd kersenbloesems o.i.d. krijgt?

    bloesems krijg je allen bij oogsten van appels en kersen (random) dus niet altijd zeker
    Dat ben ik niet helemaal met je eens Wheeler. De hond geeft ook eens in de zoveel tijd kersenbloesems als verassing. Het zijn er niet veel maar alle beetjes helpen nietwaar
    dat klopt je hebt gelijk vaak is het echter maar 1 bloesem dus dat zet geen zoden aan de dijk
  • jako (NL1)jako (NL1) NL1 Posts: 9
    ..Hier ben ik weer met een vraag voor de zeer ervaren spelers: als je de hogere levels bereikt en dus veel kippenhokken, velden e.d. heb, want doe je dan met de enorme hoeveelheid producten die je oogst als melk, eieren, varkens etc.
    Ik probeer de contracten te vullen op de biologische markt maar dat loopt soms uit de pas en dan heb ik weer veel producten over, Gewoon verkopen geeft toch altijd verlies?
This discussion has been closed.