Home EN General Discussions & Questions

Join the official Goodgame Big Farm Discord today!Join our Big Farm Discord Server


Are you looking for a community of like-minded farmers to discuss your farming experience with? Look no further than the GoodGame Big Farm Discord Server!


Our server is the perfect place to connect with other farmers from around the world. Whether you're looking to chat about strategy, share tips and tricks, or just make new friends, our community has got you covered.


And that's not all - as a member of our Discord server, you'll also have access to exclusive giveaways and other special events. It's the perfect way to stay up to date on all the latest news and updates from GoodGame Studios.


So what are you waiting for? Join the GoodGame Big Farm Discord Server today and start connecting with fellow farmers from all over the world. Just click here to join the fun!

Help offered for Dutch players (hulp aangeboden voor NL spelers)

1108244

Comments

  • oma sonia (NL1)oma sonia (NL1) NL1 Posts: 31
    dank je boer bartels maar hoe zit dat met die projecten van de recepten of als je een onderzoek doet naar bv. bloementuiltjes of zo is dat hetzelfde ? Graag antwoord aub ? en nogmaals dank je 
    Oma Sonia
  • Kleine Jan (NL1)Kleine Jan (NL1) NL1 Posts: 283
    Onderzoeken bedoel je. Daarvoor klik je op de laboratorium fles in het coop menu en zie je de onderzoeken voor meer geld,betere vruchten enz. Als je op het onderzoekt klikt voor bijv meer leden in de coop, dan zie je allemaal lege vakjes met daaronder een bedrag in boerderijdollars. Iedcere deelnemer aan het onderzoek en vaak ook uit de Coop moet van zijn eigen Farm Dollars een bijdrage doen om een onderzoeker te betalen.Zo snel alle vakjes gevuld zijn ,dus alle leden uit de coop zich ingeschreven hebben kan het onderzoek gestart worden door op de groene start knop te klikken. Er staat ook bij hoelang het onderzoek loopt. Kom je 1 of meerdere onderzoekers te kort voor het onderzoek dan kun je die INHUREN met goud van je eigen rekening,dus niet met goud van de coop rekening.

    Ik hoop dat ik het zo simpel mogelijk heb uitgelegd.  Ik zal de komende dagen kijken of jullie nog meer vragen hebben


    Gr en succes Boer Bartels
  • s1lvester (NL1)s1lvester (NL1) NL1 Posts: 54
    Hebben jullie een laboratorium gebouwd en waarom wel/niet? Ik ben er nog niet over uit of het de moeite en ruimte waard is.
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 15.07.2016

    We hebben er 3 boostende gebouwen bij gekregen:


    1. Lester's Geheime Voorraad biedt je de mogelijkheid om van één van de producten van je marktcontracten de vereiste hoeveelheid te verminderen (% per level; dus: level 10 biedt je van 1 productaantal -10% af)
    2. Mathilda's Academie biedt je procentueel meer XP pnt tijdens je farmen. Ook weer % per level. Dus heeft je Academie level 10, dan krijg je 10% meer XP pnt.
    3. Laboratorium biedt je de mogelijkheid om je 'gewone' zaad/mest om te zetten in 'premium zaad' of andere mooie items van grotere toegevoegde waarde voor je farms. Vele spelers hebben al berekend dat we geloof ik nog 100 jr moeten spelen willen we alle levels kunnen ontsluiten - maar ikzelf vind deze van de 3 tot nu toe wel het lucratiefst.

    Ik heb Lester's boom op level 5 staan, de Academie op level 10 en dat werkt gewoon vanzelf lekker door - zodra ik mijn miljoenen dollars weer op peil heb, gooi ik er nog een leveltje bij als me dat gunstig lijkt.

    Het Laboratorium heb ik op level 10 staan, en ik maak nu de hele dag door "premium" zaad en mest. Dat stopt nooit.
    Het mooie van die Laboratorium-producten (LET OP: dit hebben nog niet veel mensen door!!) is dat het geen opslaglimiet kent!!! Hetgeen betekent dat terwijl je in je hoogste level opslag (schuren) max 2450 product kwijt kunt, er voor je lab-product géén maximum geldt!!! Dus lekker door kunt blijven brouwen ...  ;)én het gebruik van je lab-product (=premium product) kost je géén dollars én biedt je wél XP punten!! Win-win-win!

    Hopelijk kun je hier wat mee @s1lvester (NL1)!

    Happy farming  :)
  • veh (NL1)veh (NL1) NL1 Posts: 134
    in onze coop vragen zich verschillende mensen zich af wat het vuurwerk nu betekent. ik dacht dat je dan dubbele oogst kreeg van de producten die nodig zijn in een event maar volgens sommige spelers blijft de oogst gewoon. Iemand verklaring?
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    @veh (NL1)

    Op de vorige pagina heb ik hier een uitleg over gegeven, even teruglezen dus. Dit is de link:   https://community.goodgamestudios.com/bigfarm/en/discussion/comment/3082416/#Comment_3082416

    We beleven nu het 3e weekend. Als je de aankondiging van het krantje "Boer & Bedrijf" bij inloggen even doorleest, dan zie je dat de dubbele drops tijdens het vuurwerk alleen gelden voor de thema events. Er loopt nu het Hawaï event, dus zou je daar bij de verzamelopdrachten dubbele drops voor moeten vangen.
    In het Engels forum is dit reeds bevestigd, men vangt idd dubbel zoveel dan anders (o.a. kokosnoten).
  • veh (NL1)veh (NL1) NL1 Posts: 134

    Stond er idd al, had het later pas opgemerkt maar was al gepost, bedankt voor je reactie en sorry voor te snel

    posten

  • @veh (NL1)

    Op de vorige pagina heb ik hier een uitleg over gegeven, even teruglezen dus. Dit is de link:   https://community.goodgamestudios.com/bigfarm/en/discussion/comment/3082416/#Comment_3082416

    We beleven nu het 3e weekend. Als je de aankondiging van het krantje "Boer & Bedrijf" bij inloggen even doorleest, dan zie je dat de dubbele drops tijdens het vuurwerk alleen gelden voor de thema events. Er loopt nu het Hawaï event, dus zou je daar bij de verzamelopdrachten dubbele drops voor moeten vangen.
    In het Engels forum is dit reeds bevestigd, men vangt idd dubbel zoveel dan anders (o.a. kokosnoten).


    Ik doe het event maar krijg helaas geen dubbele oogst wbt de opdracht bij de appels...of is het alleen bij schelpen etc?  Zou wel raar zijn,want 30.200 appels is niet te halen natuurlijk ;)
  • veh (NL1)veh (NL1) NL1 Posts: 134
    dat was de vraag bij ons ook Nellie maar het gaat niet om de oogst maar over het aantal appels je overmaakt naar het event als ik het goed begrepen heb, als je er 10 overmaakt worden er dat 20. De oogst blijft zoals hij is
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    Misschien had ik wat duidelijker moeten zijn @Nellie3 (NL1) en @veh (NL1) .... of liever gezegd GGS :p , want we hebben in het Engelse forum er ook eventjes over gedaan voordat eea ons duidelijk was:

    Het gaat alleen om de "collecting tasks"  (in NL staat er dan meestal "vind") tijdens deze wekelijkse thema events, dus:
    1. Camping: hout, sporen, kaartdelen
    2. UFO: onderdelen, bewijsfoto's, buitenaardse sporen
    3. Sprookjes: boekpagina's, kruimels, vuurvliegjes
    4. Azië: inkttekeningen, kersenbloesem, kraanvogels
    5. Hawaï: kokosnoten, zeeschelpen, bloesem



    Ik ben zelf 1,5 jaar geleden gestopt met de thema events (wil het gezien de nieuwe 'verfraaiingen' en nieuwe decos weer oppakken, maar niet vaker dan 1x p/mnd) ... dus moest ook weer effe terug graven in mijn geheugen.

    Happy farming!  :)





  • Bedankt maar weer Jiesta !  Ik had het natuurlijk ook kunnen weten....ze zullen het niet allemaal makkelijker maken :P 

    Ik zou eigenlijk ook niet deze doen,maar ja dat nieuwe kippenhok lijkt erg leuk ;)
  • marcia1507 (NL1)marcia1507 (NL1) Posts: 30
    edited 17.07.2016
    Bedankt maar weer Jiesta !  Ik had het natuurlijk ook kunnen weten....ze zullen het niet allemaal makkelijker maken :P 

    Ik zou eigenlijk ook niet deze doen,maar ja dat nieuwe kippenhok lijkt erg leuk ;)
    Hoi Nellie wat wij hebben gedaan is (als je nog zeewier hebt) op iedere boom zeewier samen met een klavertje. Dan krijg je heel veel appels. Je moet dan wel veel wier en klavertjes hebben maar het helpt in ieder geval iets om sneller het aantal te krijgen. 
    Succes in ieder geval en het is zeker een leuk kippenhok :-) En misschien een tip voor de volgende kippenhok lvl 5 nemen? Dat zijn toch minder appels (20.500) en het is hetzelfde kippenhok.....

    Post edited by marcia1507 (NL1) on
  • Bedankt maar weer Jiesta !  Ik had het natuurlijk ook kunnen weten....ze zullen het niet allemaal makkelijker maken :P 

    Ik zou eigenlijk ook niet deze doen,maar ja dat nieuwe kippenhok lijkt erg leuk ;)
    Hoi Nellie wat wij hebben gedaan is (als je nog zeewier hebt) op iedere boom zeewier samen met een klavertje. Dan krijg je heel veel appels. Je moet dan wel veel wier en klavertjes hebben maar het helpt in ieder geval iets om sneller het aantal te krijgen. 
    Succes in ieder geval en het is zeker een leuk kippenhok :-) En misschien een tip voor de volgende kippenhok lvl 5 nemen? Dat zijn toch minder appels (20.500) en het is hetzelfde kippenhok.....


    Dankjewel HannaH

    Helaas geen zeewierhumus hier...maar dat vh klavertje is een goeie die ga ik onthouden ! Thanx.

    Klopt wbt level 5 ,maar die deco heb ik al,vandaar nr 6 gekozen ;) Gelukkig kreeg ik wat goud bij goudsbloemen dus koop ik ze op 2 uur af,scheelt weer wat :)
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 18.07.2016
    V E R T A L I N G

    Update July 19th - Selectable Rewards




    Dit keer weer slechts een paar kleine veranderingen, in aanloop naar de grotere updates die spoedig zullen volgen.




    ZELF TE KIEZEN BELONINGEN

    V.w.b. sommige events en aanbiedingen, geldt straks dat er uit verschillende beloningen gekozen kan worden.

    • Sommige events en aanbiedingen bieden jou de optie om je favoriete beloning zelf te kunnen kiezen uit een lijst van prijzen.
    • Het kan ook zo zijn dat je meerdere prijzen kunt kiezen uit de lijst – hetgeen dan op dezelfde manier werkt, maar je kunt dan meer dan 1 prijs/beloning selecteren.
    • Het eerste event waarbij dit gaat gelden zal het UFO event zijn.




    NIEUWE VERFRAAIINGEN!

    Er komen 2 nieuwe verfraaiingen bij v.w.b. je huizen. Je kunt nu bij de tijdelijke Viking- of Snoepfarm Eiland events als beloning een “Snoepfarm”Woonwagen of een “Viking”huis verkrijgen, om je eenvoudige en chique huizen een ander uiterlijk te geven.





    BETERE PRESTATIES!

    We hebben weer veel energie gestoken in het verbeteren van de weergave en de prestaties van het spel.

    Zowel v.w.b. de algemene weergave als de laadtijden van het spel, moet je grote verbeteringen zien straks. Vooral bij het schakelen tussen de boerderijen en soortgelijke situaties. Als je speelt op een oudere PC, moet je nu echt een opmerkelijke verbetering constateren.

    We vernemen graag in dit draadje (discussiedraad in Engelse forum) van je wat je hiervan (onder)vindt!




    De eigenlijke Officiële Aankondiging vind je hier:     https://community.goodgamestudios.com/bigfarm/en/discussion/128428/update-july-19th-choosable-rewards/p1?new=1 

     

     

  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    M E D E D E L I N G

    (fout in thema event!)


    Daarnet is officieel bevestigd door GGS dat zij een fout hebben gemaakt - ze hebben de oude versie van UFO event gestart - dus ZONDER de keuzemogelijkheid tussen beloningen/prijzen. Waarvoor hun excuses!

    GGS geeft aan nog in beraad te zijn hierover, maar wsch geen herstart te zullen maken met dit UFO event, omdat zovele spelers er al mee begonnen zijn. In plaats daarvan zal deze keuzemogelijkheid nu ook direct aan 't volgende CAMPING event toegevoegd worden ipv pas later. 

    LET OP: Maar er zijn al spelers die protesteren: die willen TOCH liever een herstart, en hier wordt dus veelvuldig in forum om gevraagd. 

    CM Latten geeft aan dat hij NIET denkt dat er een herstart komt - eerlijk gezegd denk ik dat ook niet: het zou betekenen dat alles (het hele systeem) een halve cq hele dag opgeschoven wordt en ik denk niet dat zulks goed in de planning zou passen.

    Iets om rekening mee te houden ....

    Ik houd jullie op de hoogte.
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 20.07.2016
    GEESTIG


    Ik neem aan dat iedereen inmiddels gezien heeft dat de Martiaanse varkensstal er dit keer anders uitziet dat de vorige keer?



    EDIT: de eerste is de werkelijke deco - de tweede vertegenwoordigt een serie (de kleine schotel bovenop het ruimteschip geeft aan dat dit tot een en dezelfde serie behoort)
    Post edited by Jiesta (NL1) on
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 28.07.2016

    M E D E D E L I N G


    Er is weer een officiële aankondiging geweest (paar bugs gefixed en de aankondiging dat alle events tegelijkertijd worden gedraaid dit weekend (incl sneeuwmannen event) + de zomerweekend booster), dus er is behoorlijke winst te behalen voor de spelers.

    Door omstandigheden  ben ik nog niet aan de vertaling toegekomen; ik hoop deze vanavond of morgenochtend in dit draadje te kunnen zetten.

    Eigenlijke link: https://community.goodgamestudios.com/bigfarm/en/discussion/128770/update-july-26th-some-fixes-and-some-collecting#latest 

    Tevens is er aangekondigd dat de prijzen voor de zilveren zowel als de gouden competitie in het Coöperatie Kampioenschap gewijzigd wordt.

    Eigenlijke link:  https://community.goodgamestudios.com/bigfarm/en/discussion/128877/psa-change-of-cc-rewards#latest

    Zoals gezegd: volledige vertaling komt er aan.
    Post edited by Jiesta (NL1) on
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    V E R T A L I N G



    Update July 26th - Some fixes and some collecting

    (Latten; 25.07.2016; 11:47 u)


    Deze week zal er niet echt een nieuwe update plaats vinden, maar slechts enkele bug fixes en wat voorbereidingen voor een druk weekend!

     

    KEUZE UIT BELONINGEN VOOR EVENTS

    Zoals jullie zelf ook al ontdekt hadden, is er een fout geslopen in de starten van de beloningen-keuze omdat het verkeerde UFO event was geactiveerd, waarvoor onze welgemeende excuses. Daarom zal nu dit beloningen-keuze systeem geactiveerd worden voor meerdere events tegelijk, en zul je het hopelijk in werking zien bij het Camping event.

     

    VERZAMEL EVENT WEEKEND

    Als onderdeel van ons Zomerweekend Activiteiten Festival, zal dit weekend superleuk worden! We zullen niet alleen wat koelere temperaturen brengen met de terugkeer van het populaire Sneeuwman Event, maar er zullen ook allerlei verzamel events van start gaan, tegelijkertijd met ons Zomerweekend “drops” booster! Terwijl alle events (Camping-, Bijen-, Snoepzoekerij- en Sneeuwan event) lopen, zal deze booster je helpen dubbel zoveel drops tijdens deze events te verzamelen!

     

    Dus verzeker je vooral van een behoorlijke voorraad Zonnebloemzaad! Ga maar vast sparen!




    V E R T A L I N G



    PSA: Change of CC Rewards

    (Latten; 27.07.2016; 09:29 u)


    Naar aanleiding van vele – begrijpelijke – klachten die wij ontvingen over de “Harde Werker” beloningen (het uiterlijk van de Coöperatie Appelboomgaard), zullen de prijzen voor het komende Coöperatie Kampioenschap gewijzigd worden:

    -       Zilveren competitie: "Vijver van Zegeningen" decoratie

    -       Gouden competitie: "Picknick van Zegeningen" decoratie

     

    Wij zijn ervan overtuigd hiermee in jullie belang gehandeld te hebben.




    Van beide eigenlijke Officiële aankondigingen in 't Engelse forum vind je de links in de post hierboven.

  • Goedemorgen allen,
    Even een vraagje, sinds vandaag hebben wij geen roze coop-boom meer? Weet iemand misschien hoe dat kan en of het opgelost wordt? 
    Alvast bedankt en een fijne zondag allemaal
    Hannah
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    Wat bedoel je met de "roze coop boom"? Waarschijnlijk de bronzen coop boom (wij geraken nooit zo hoog in de competitie :p dus weet niet echt hoe die Gouden, Zilveren en Bronzen bomen eruit zien)?

    En wat zie je precies? Is de oude 'groene' coop boom gewoon weer terug soms?

    Heb in het Engelse forum gelezen dat er meerdere problemen zijn met die gekleurde coop bomen, @HannaH1961 (NL1) - dit stamt al van vóór het laatste Coop Kampioenschap. GGS heeft toen bij monde van CMLatten ook aangegeven eea na te zullen gaan.

    Ik zal eens navragen bij het Engelse forum of iemand hier al wat meer info over heeft.
  • Goedemorgen Jiesta, ja de roze coop boom hebben we gewonnen in de coopmissie op de Bronzen level :-) We hebben er ook keihard voor gewerkt hoor anders was het niet te doen haha. Maar hij is inderdaad bij ons pas sinds vanmorgen weer een groene boom geworden. 
    Maar hartelijk dank weer voor je super snelle reactie.
    Hannah
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 31.07.2016
    @HannaH1961 (NL1)

    Ik heb antwoord van deze en gene. Het blijkt dat vanaf het begin de tijdsduur dat de 'gouden' en 'bronzen' bomen bleven staan behoorlijk overhoop ligt. Op sommige servers bleven de bomen staan en kregen nieuwe winnaars hun boom ook; op andere servers verdween de 'gouden' boom vlák voor het nieuwe CK zou starten en de 'bronzen' boom niet, op weer andere servers was dit juist omgekeerd: de 'bronzen' boom verdween en de 'gouden' boom bleef staan.

    Bij het eerstvolgende CK werd ons verteld dat de bomen die de winnaars 2 weken daarvoor hadden gewonnen zouden blijven bestaan - dat was ook zo - maar nu zijn we dus weer 2 weken verder met de daaropvolgende CK om de hoek, en uit wat jullie vertellen blijkt het "probleem" dus weer terug bij af. Zo te horen hetzelfde probleem: de gekleurde winnaarsboom verdwijnt vlák voor een nieuw CK start.

    Heb de GB1 server even gechecked en daar staan bij de winnaars de 'gouden' en 'bronzen' bomen nog steeds, dus ditmaal is kennelijk o.a. de NL1 server aan de beurt.

    Snap je 'm nog? Beetje een puzzel nietwaar? Ik ga er in ieder geval over posten in het Engelse forum in het bewuste draadje waar in dezen GGS ook al op gereageerd heeft. Dan wordt eea iig in de gaten gehouden.

    Willen jullie dit svp ook melden aan Support? Meld de coop naam + de namen v bv 3 leden erbij. En geef duidelijk aan dat het gaat om de bronzen prijs/boom dd welk CK ...


    En laten we dan duimen voor een snelle terugkeer van jullie boom. :+1:  :)

           
    Post edited by Jiesta (NL1) on
  • Hoi Jiesta,

    Ik moest wel even lachen, wat een gedoe allemaal zeg met die boom hahaha.
    Maar ik snap je hele verhaal en ik vind het weer super dat je dit voor ons uitgezocht hebt. Wij gaan dit zeker melden aan Support met alle gegevens er bij en dan maar hopen dat het allemaal in orde komt :smiley:
    Ik wens je nog een hele fijne zondag.
    Hannah
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557

    T E R   I N F O



    Morgenochtend, dinsdag 2 augustus duik ik het ziekenhuis in en ben dus voor enige tijd off line. 

    Happy farming allen!
     :) 
  • Heel veel sterkte Jiesta en knap snel weer op :-)
  • gerdakla (NL1)gerdakla (NL1) NL1 Posts: 50
    Hallo Allemaal,
    Weet iemand hier het antwoord op.
    Wij zijn met onze coop van 33 mensen hard aan het werk met de missies, staan op de 2de plaats in de bronzen competitie. Tot zover alles goed.
    Nu zag ik dat op de 3de plaats "beestenboel" staat, zijn coop bestaat uit 1 pers. hijzelf.
    Hij staat vlak onder ons, mijn vraag is: hoe is dat mogelijk?
    Hoe kan 1 persoon zo hoog op de ranglijst komen?
    Mvg. Gerda
  • Beterschap jiesta. 
    Vlug opknappen he.
    Hoop vlug weer wat van je te lezen hier.
    Groetjes knuffeltjuhh (nancy)

    Ps. Ik heb nog steeds moeite met inloggen hier. Moet paar keer opnieuw inloggen tot ik er in zit en een reactie kan plaatsen.
  • Hallo Allemaal,
    Weet iemand hier het antwoord op.
    Wij zijn met onze coop van 33 mensen hard aan het werk met de missies, staan op de 2de plaats in de bronzen competitie. Tot zover alles goed.
    Nu zag ik dat op de 3de plaats "beestenboel" staat, zijn coop bestaat uit 1 pers. hijzelf.
    Hij staat vlak onder ons, mijn vraag is: hoe is dat mogelijk?
    Hoe kan 1 persoon zo hoog op de ranglijst komen?
    Mvg. Gerda
    Goud, en alleen maar missies spelen. Niet mijn idee van spelen, maar goed, het is nu eenmaal zo
  • zinloos en kansloos voor lage levels zijn die kampioenschappen.

    krijg altijd te maken met zeer hoge levels dus die kunnen met hun vingers in de neus alles winnen.

    Doe de volgende keer niet eens meer moeite om mee te spelen
  • sijpko (NL1)sijpko (NL1) NL1 Posts: 2
    hallo ik ben jannie
    ik beheers geen talen .
    we hebben meeggedaan aan coop kampioenschap .
    en hebben een goudwinnings vergunning verdiend maar nooit gekregen .
     wij zijn farmersgold
    zou jij zo vriendelijk willen zijn en er een berichtje achteraan willen sturen .
    bij voorbaat dank .
    groetjes jannie van farmersgold
This discussion has been closed.