Home EN General Discussions & Questions

Join the official Goodgame Big Farm Discord today!Join our Big Farm Discord Server


Are you looking for a community of like-minded farmers to discuss your farming experience with? Look no further than the GoodGame Big Farm Discord Server!


Our server is the perfect place to connect with other farmers from around the world. Whether you're looking to chat about strategy, share tips and tricks, or just make new friends, our community has got you covered.


And that's not all - as a member of our Discord server, you'll also have access to exclusive giveaways and other special events. It's the perfect way to stay up to date on all the latest news and updates from GoodGame Studios.


So what are you waiting for? Join the GoodGame Big Farm Discord Server today and start connecting with fellow farmers from all over the world. Just click here to join the fun!

Help offered for Dutch players (hulp aangeboden voor NL spelers)

1106244

Comments

  • Dankjullie beide. Goed om te weten. Dan zal ik mijn hoop daar niet op vestigen. ;-)
  • wiggeltje (NL1)wiggeltje (NL1) NL1 Posts: 88
    @rich015 (NL1) 

    *De truck blijft voorlopig nog hetzelfde. Je kunt deze gewoon aanklikken om een wedstrijd te doen.

    *Je kunt je paard selecteren op de wedstrijd waar je paar het beste in is/ het meeste getraind in/ of extra punten voor heeft. (showjumping), (dressuur), (racen).

    Je paard kun je trainen op de 3 velden bij je paardenrang:
    -Parcours showjumping is voor -showjumping.
    -Rijbak is voor -racen.
    -Longeerbak is voor -dressuur.

    Het trainen kost wel hoefijzers, en die hoefijzers kun je verdienen door producten te verkopen via het schip in je haven.
    Als je met een vakantie-eiland meedoet, dan kun je deze schip ook tropisch fruit verkopen, waardoor je nog meer hoefijzers krijgt om de laadbak van het schip te vullen.

    In je stal kun je een extra paard kopen.. en later zelfs op de paardenmarkt.

    Wanneer je twee paarden getraind hebt, kun je ze het beste fokken. Zo krijg je 1 paard (de 2 worden 1) en die kan je weer sneller op een veel hogere rang fokken.

    Bij de wedstrijd verdien je af en toe wat prijzen en vooral gouden hoefijzers. En met die gouden hoefijzers kun je jou paardenrang upgraden.

    Succes gewenst!
  • boerderijlab  geeft op level 9 geen verandering ?

    level 9 doet gewoon niet mee   je moet van level 8 naar level 10 om een nieuwe optie er bij te krijgen 

    beetje duur hoor    zijn extreme prijzen en dan ga je van 8 naar 9 en krijg je niks ????
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    @SuzanneFarmer (NL1) 

    Er is wel degelijk verschil: je hebt minder ingrediënten nodig (net zoals bij bakkerij op de gourmetfarm; in eerste instantie lijkt er geen verschil tussen de levels te zitten, maar je hebt minder spul nodig).Je kunt dit zien onder het 2e tabje in het ringmenu: "Product-informatie".

    Hier bij het boerderij laboratorium is het minimaal (verschil komt vaak neer op maar 1 stuks), maar er ís verschil.
  • Ik ben blij dat ik op laptop nog steeds sta ingelogd want op andere plekken lukt het inloggen nog steeds niet. En ik gebruik wachtwoord wat ik ook voor spel gebruik. Zijn er nog steeds inlog  problemen op forum of gaat er nu bij mij iets fout??
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    @knuffeltjuhh (NL1) 

    Vrees dat er dan bij jou iets fout gaat ..... Problemen met forum zijn m.i. voorbij, ook al vind ik het nog steeds traag...

    Heb je al geprobeerd helemaal uit te loggen, stekkers eruit, etc. En/of een andere browser?

    Anders Support even schrijven...
  • knuffeltjuhh (NL1)knuffeltjuhh (NL1) NL1 Posts: 91
    edited 27.05.2016

    Jep andere browsers geprobeerd telefoon helemaal uit gehad maar kan niet meer inloggen via mijn telefoon op forum. Zou dat misschien nu het probleem zijn dat ik met telefoon niet meer kan inloggen op forum. Hij blijft maar zeggen De combinatie van email adres en wachtwoord word niet herkent wat ik ook probeer. Ik kom gewoon op de telefoon niet ingelogd :(
    Heel vervelend omdat ik via telefoon het forum lees en reageer op dingen.

  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    AAN   A L L E N:


    Er is een nieuwe update geweest op 1/6 waarvoor ook weer een officiële aankondiging is gedaan. Helaas heb ik door omstandigheden geen kans gezien de vertaling al te maken. Morgen zal ik hem alsnog in dit draadje plaatsen + evt belangrijke wetenswaardigheden uit de discussie over deze update.

    UPDATE:
    - uitbreiding recepten laboratorium
    - uitbreiding hondenhok + hond nu ook mogelijk op andere farms.
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 07.06.2016
    V E R T A L I N G

    Update June 1st - Dog Days;    (Latten, 31.05.2016; 11.07 u)



    NIEUWE RECEPTEN VOOR HET LABORATORIUM  

    Jullie zullen er in het laboratorium een behoorlijk aantal nieuwe recepten bij krijgen!

    Voor vele van de nieuwe recepten hebben we een nieuw ingrediënt toegevoegd: katalysatoren. Deze zijn alleen te gebruiken in het laboratorium en je zult ze nodig hebben voor de hogere level recepten.

    Je kunt katalysatoren niet kopen, je zult ze zelf moeten maken in het laboratorium of ze zijn te winnen via taken of events (katalysatoren zullen worden toegevoegd als een beloning voor verschillende toekomstige of actuele gebeurtenissen, events en taken binnen de komende updates).

    Level 12 - Kas humus

    Level 15 - Gouden hoefijzers

    Level 18 - Kas zeewier humus

    Level 20 - Zeldzame katalysator

    Level 22 - Kostbare katalysator

    Level 25 - Rad van Fortuin muntjes

    Level 26 - Unieke katalysator

    Level 30 - Legendarische katalysator

    Level 31 - Dollar pakket

    Level 32 - Reguliere hoefijzers

    Level 40 - Goud pakket

     

    Indien je specifieke ideeën of wensen hebt voor toekomstige recepten, laat ons deze dan weten in het discussie-draadje.

     


     

    HONDENHOK

     

    Na deze update zal het hondenhok een paar verbeteringen tonen. Nieuwe levels, nieuwe trucjes en de mogelijkheid om een hond op je andere 2 farms te zetten.

    ·         Hondenhok krijgt er 3 nieuwe levels bij!

    ·         Dit betekent dus ook 3 nieuwe trucjes om erbij te leren voor je hond: “vang”, “balanceer” en “salto”.

    ·         Hondenhok is nu ook beschikbaar voor op de Gourmet boerderij en de bloemen boerderij. Als je een hondenhok op je andere farms bouwt betekent dit dat elke boerderij haar eigen hond zal hebben. Wat inhoudt: levels, naam en kleur van de hond zullen apart zijn en dus voor elke farm individueel. De gourmet- en bloemenfarm honden zullen dus ook de producten van die specifieke farms vinden, nadat hen het 5e trucje “zoek de schat” is geleerd.

     



     Belangrijke opmerkingen uit het discussie-draadje:

    • Latten vult aan: op de gourmet farm is een hondenhok duurder en op de bloemenfarm nog weer wat duurder; (dit hebben we onderzocht: hondenhok op GF is 100x duurder en op BF 150x; maar tevredenheid blijft hetzelfde als op HF)
    • De 'Gewone katalysator' (gele flesje) is niet terug te vinden in laboratorium menu; hier worden vragen over gesteld. Latten antwoordt dat je deze katalysator kunt verkrijgen als beloning door taken, missies in te vullen, maar ook bij events. En later bij het "George's Silo" event.
    • Verder wordt er vnl. veel geklaagd over de hoge kosten (grote hoeveelheden ingrediënten) om een waardevol recept te maken, zo niet de 'biljoenen' die nodig zijn om het laboratorium überhaupt tot die levels te upgraden. Het kosten/baten plaatje lijkt volledig uit z'n verband getrokken. Latten zegt toe al ons commentaar door te geven aan de developers. 




    De Officiële Aankondiging vind je hier:     https://community.goodgamestudios.com/bigfarm/en/discussion/126009/update-june-1st-dog-days


    Noot vd vertaler: sorry voor de late aflevering!  :/

    Post edited by Jiesta (NL1) on
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 07.06.2016
    V E R T A L I N G

    Update June 7th - New Appearances;  (Latten, 6-6-2016, 13:17 u)




    UITERLIJKE VERSCHIJNING* GEBOUWEN EN HET –SYSTEEM


    Wij zijn ons ervan bewust dat jullie graag je boerderijen willen individualiseren en ze helemaal eigen maken, en dat vinden we geweldig!

    In plaats van eerst een gebouw te moeten vernietigen om een nieuwe te kunnen bouwen, met een slordige inventaris, overvol van thema-gebouwen die je toch nog nergens kwijt kunt en je beslissingen rond thema’s eigenlijk stranden omdat je liever niet weer een thema-gebouw wilt vernietigen – denken wij dat er een betere manier bestaat. Daarom introduceren we morgen het ‘Uiterlijke Verschijning Gebouwen’* systeem.

    Er zullen niet meer thema-gebouwen komen zoals je dit eerder gewend was, maar er zullen ‘Uiterlijke Verschijnings-vormen’* voor in de plaats komen die je op een bestaand gebouw kunt toepassen. Bv: in plaats van een heel nieuw Hawai Kippenhok te moeten bouwen, kun je nu een “Aloha kippenhok uitstraling”* op een al bestaand kippenhok toepassen.

    ·         Deze verschijningsvormen* zijn dus alternatieve visualisaties voor bestaande gebouwen. Ze veranderen het uiterlijk van een gebouw maar niet de waarden of het doel van een gebouw

    ·         Verschijningsvormen zijn beschikbaar in de “Uiterlijkheden Winkel”* – maar ook in events als beloningen, prijzen en speciale aanbiedingen.

    ·         Verschijningsvormen en de Uiterlijkheden Winkel kun je vinden onder een nieuwe tab in het upgrade menu. Je kunt deze tab alleen openen als er een verschijningsvorm beschikbaar is voor een gebouw.

    ·         Je kunt een verschijningsvorm gebruiken op elk verenigbaar gebouw dat je wilt – en als je een verschijningsvorm van een gebouw wilt verwijderen, dan zal ‘t niet vernietigd worden. In plaats daarvan zal ’t teruggezet worden in je “verschijningsvorm”inventaris opdat je het weer kunt gebruiken.

    ·         Eén verschijningsvorm kan slechts op één gebouw tegelijkertijd gebruikt worden. Indien toegepast op een gebouw, verdwijnt het uit je inventaris, en kan slechts weer gebruikt worden als het van het gebouw is verwijderd of wanneer het gebouw zelf wordt vernietigd.

     

     
    Binnen het "verschijningsvorm"-menu kun je verschijningsvormen kiezen, wijzigen en verwijderen van je gebouwen.
    Het kleine icon naast de verschijningsvorm geeft aan tot welke set deze behoort.




    NIEUWE VERSCHIJNINGSVORMEN: TERUG NAAR ONZE ROOTS & HAWAï

     

    Onder de nieuwe “Terug naar onze Roots” set vind je ‘rustieke’* en ‘gezellige’* verschijningsvormen voor alle gebouwen op je hoofdfarm. Eea zal direct vanaf de start van dit Uiterlijkheden-systeem beschikbaar zijn. Geniet van een kalme en natuurgebonden uitstraling met deze gave set.

    De “Terug naar onze Roots” set is te vinden over je gehele farm. Sommige items kun je vinden in de "Uiterlijkheden Winkel” en sommigen komen tevoorschijn in lopende of toekomstige events en uitdagingen. Weer anderen zullen in de speciale aanbiedingen verschijnen, en misschien vind je ze zelfs in het Rad van Fortuin!

     


    Appelboomgaard, opslag en kwekerij vd "Back to your Roots" set in al hun glorie

     

    - Veld: verkrijgbaar in platina competitie v ‘t komende raceseizoen

    - Appelboomgaard: beschikbaar in de winkel

    - Kersenboomgaard: beschikbaar in de "Favorite Offers"

    - Kippenhok: Rad van Fortuin

    - Compostvat: beschikbaar in de winkel

    - Koeienstal: beschikbaar in de winkel

    - Hondenhok: 1 dollar aanbod in de winkel

    - Laboratorium: beschikbaar in de winkel

    - Hoofdgebouw: verkrijgbaar in het volgende coöperatieve kampioenschap

    - Kwekerij: beschikbaar in de "Favorite Offers"

    - Varkensstal: beschikbaar in de winkel

    - Vruchtbare veld: beloning in diamanten competitie v ‘t komende raceseizoen

    - Chique huis: Rad van Fortuin

    - Ruime Opslag: beschikbaar in de winkel

    - Eenvoudig huis: Rad van Fortuin

    - Silo: beschikbaar in de winkel

    - Schuur: beschikbaar in de winkel

    - Coöperatieve appelboomgaard (nu bekend als "schattige* boomgaard"): activiteitsbeloning voor de gouden competitie

    - Thema koeienstal (nu bekend als "schattige* stal"): verkrijgbaar via handelaar Benny

    - Molen: verkrijgbaar in het volgende "George’s Silo" event

    - Watertoren: beschikbaar in de winkel

    - Werkplaats: beschikbaar in de winkel

     

    Je mag je ook reeds verheugen op het eerste beschikbare item van de Hawaï verschijningsvorm set: het “Aloha kippenhok”. Deze zal beschikbaar zijn als prijs in de 5e en 6e moeilijkheidsgraad van het komende Hawaï event.

    Vele ‘verschijningsvormen’ zijn al in de maak, en komen er dus aan. We hopen dat jullie dit nieuwe onderdeel net zo leuk zullen vinden als wij – laat ons svp weten wat je ervan vindt!  :)


     


    DE BLUE RIBBON DERBY

     

    Er start binnenkort weer een nieuw toernooi! Er is door jullie zelf gestemd voor het nieuwste thema; al heel lang favoriet bij veel spelers: het trouw blijven aan het paardenthema. Je kunt in dit geval dus een mooie ‘paardentrailer’ decoratie winnen alsook leuke paardenraces-avatars, maar ook jockey titels (en vergeet niet de nieuwe verschijningsvorm voor velden en vruchtbare veldjes!)

     



     


    AANPASSINGEN


    We hebben nieuwe mechanismen in het spel aangebracht – het spel blijft in het algemeen hetzelfde, maar voor de haastige mensen onder ons, je kunt nu veel sneller je boerderij opzetten:

    ·         Elk level van elk gebouw kan nu worden ontgrendeld voor goud vanaf het begin (excl. De architectenlevels).

    ·         Alle gebouwen in het bouwmenu kunnen nu gekocht worden voor goud, ongeacht je niveau/spellevel.

    ·         Als je eenmaal alle grond bezit van een farm, dan wordt de toegang tot de volgende farm direct ontsloten.

     

    Deze toevoegingen zullen je meer spelmogelijkheden bieden maar geen enkel oud mechanisme opheffen. Alle level beperkingen gelden nog steeds t.o.v. het reguliere spel; maar mocht je liever wat tijd overslaan dan kan dat dus nu.




    Deze UPDATE vind plaats morgen, dinsdag 7 juni 2016. Een precies tijdstip is niet afgegeven.

    De Officiële Aankondiging vind je hier:    https://community.goodgamestudios.com/bigfarm/en/discussion/126347/update-june-7th-new-appearances


    Noot van de vertaler: sommige woorden/uitdrukkingen zijn moeilijk te vertalen. Ik heb sterretjes (*) gezet bij de vertalingen waarvan ik verwacht dat hiervoor misschien andere woorden gebruikt worden in het spel. Ik zal deze vertaling vd officiële aankondiging in dat geval aanpassen.

    Post edited by Jiesta (NL1) on
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 11.06.2016
    V E R T A L I N G

    Mini Update June 13th - Camping, improved; (Latten, 10-06-2016, 12:26 u) 




    Deze week komt er geen grote update, maar zijn er wat veranderingen te verwachten vwb onze wekelijkse events, te beginnen met het event “Camping”.




    WIJZIGINGEN CAMPING EVENT

    Voor de moeilijkheidsgraad level 5 en 6 kun je nu een nieuwe deco winnen: een appelboomgaard met camping thema.

     



    Eigenlijke Officiële Aankondiging vind je hier:   https://community.goodgamestudios.com/bigfarm/en/discussion/126557/mini-update-june-13th-camping-improved#latest

    Post edited by Jiesta (NL1) on
  • ik kan al een maand met een andere farm niet meer inloggen op het forrum.
    wat kan ik doen zodat het weer werkt?
    krijg een melding dat naam en wachtwoord niet corrct zijn heb support ook al gevraagd maar die had ook geen oplossing.

    bigmulder
  • suus2005 (NL1)suus2005 (NL1) NL1 Posts: 80
    Goedemorgen allemaal

    Heb even een vraag, heeft iemand een uitleg of een link hoe het nou precies werkt met de paardenmanege en de truck. Volgens mij doe ik maar wat vandaar.

    Als iemand me even ermee kan helpen, gaarne

    alvast bedankt voor de moeite

    Rich015

    Ik heb wel wat uitleg hierover, die kan ik je via het spel mailen.

    Stuur dan even een berichtje naar mij suus2005, dan zal ik de info doorzetten.


    Groeten,

    suus2005

  • suus2005 (NL1)suus2005 (NL1) NL1 Posts: 80

     B E L A N G R I J K   B E R I C H T   VAN   JIESTA

     

    Vele spelers kunnen niet meer goed terecht op het forum, we kunnen de draadjes wel lezen, maar verder niks posten en ook niet bij onze forum mail. Het systeem vertelt ons steeds hetzelfde: we moeten inloggen (*sign in*) en vervolgens herkent het de combinatie van mailaccount + wachtwoord niet.

    Ik heb een noodkreet laten plaatsen in het Engelse forum met als gevolg dat GGS nu zelf contact heeft opgenomen met mij. Men is al bezig met de technische afdelingen naar een oplossing te zoeken. We houden contact.

    Intussen doen andere spelers die wel goed op forum kunnen komen, suggesties om eea te verhelpen Ik geef ze maar door, misschien werkt dit wel voor sommigen van jullie:

    -Spelers zijn overgestapt naar andere browser (anders dan IE en/of Chrome).

    - Iemand anders geeft aan haar 2 browsers volledig te hebben gedeleted + verwijderd van pc, daarna opnieuw gedownload.

    - Een ander geeft aan forum aan te klikken via het spel (vierkantjes rechtsboven in scherm); de letters *de* (Duitsland) in de adresbalk te wijzigen in *en* (Engeland). Hierop volgt de inmiddels bekende *non-herkenning vd combinatie*. Uitloggen. Wederom inloggen via spel en nu herkent systeem de combinatie wel.

    -Suggestie GGS: gebruik een van je oude wachtwoorden in combinatie met mailaccount. Kennelijk lijken het 2e of voorlaatst gebruikte wachtwoord betere kansen te hebben om daadwerkelijk te werken.

    Geen van deze voorstellen hebben mij geholpen, daarnaast heb ik altijd maar 1 wachtwoord gebruikt – maar misschien kan 1 van deze oplossingen sommigen van jullie wel helpen. Het zijn trouwens maar lapmiddelen, er is gewoon iets goed mis met het systeem.

    Intussen blijf ik in contact met GGS en houd - voor zover interessant - jullie op de hoogte.

    Succes allen en veel geduld gewenst!

    Jiesta / NL1

     

                                                 - / - / - / - / -

    PS: met veel dank aan suus2005, die zo vriendelijk is mijn berichten in het forum te willen zetten!!

     

  • Kan ik hier ook buurtjes uitnodigen voor in het spel ?
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 23.06.2016

    BELANGRIJK BERICHT


    Gistermiddag zijn we er achter gekomen dat we weer op het forum kunnen komen. Enkelen van ons is het gelukt alhoewel toch wel weer via de nodige drempels en omwegen. Misschien dat het vandaag voor diegenen die het gaan proberen gemakkelijker gaat, maar gisteren lukte het op de volgende manier:

    - het systeem herkende plots weer de combinatie accountnaam + wachtwoord
    - we konden in de zwarte balk boven t forum weer de verschillende icoontjes + aantallen nieuwe posts + mails zien staan
    - maar we konden deze niet openen (het drop down menu 'dropte niet down') ;) en systeem zegt "Page not found"
    - vervolgens ben ik overal weer uit gegaan. Heb alles gewist en ben overnieuw begonnen =
    - *sign in* via de zwarte balk bovenin. Dan *Recent Discussions* aanklikken, hetgeen *sign in* in bruin balkje rechts als resultaat geeft. "Sign dus weer in" via dat balkje wat het hele forum naar het Duitse forum doet springen. Heb de letter "de" in de adresbalk vervangen door de letters "en" om terug te komen naar Engels forum en alles werkte toen plots weer naar behoren.


    Spelers op het forum melden dat eea nog niet zonder slag of stoot gaat, sommigen moeten 3-4x inloggen om er uiteindelijk te komen, maar 't is tenminste iets....
    Hopelijk lukt het binnenkort iedereen om weer goed op het forum terecht te kunnen.

    Post edited by Jiesta (NL1) on
  • s1lvester (NL1)s1lvester (NL1) NL1 Posts: 54
    Willen ervaren fokkers even met mij meedenken? Ik heb twee paarden van categorie 1, level 33 en 43 en twee paarden van categorie 2, level 54 en 28. Ik wil er liefst eentje zo ver krijgen dat die ook cat. 2/level 54 is om die twee te kruisen en dan met dat veulen weer hoger te kunnen komen. Ze gaan nu steeds trager met trainen dus ik denk dat ik twee van de andere drie moet kruisen maar wat is het beste? Ik koop op de markt gewoonlijk alleen cat.1, alleen 1 keertje toen ik veel goud had gespaard en er een goedkoop aanbod was een 2. Wil dus graag de 2 behouden maar als ik die kruis met een 1 ben ik bang dat het veulen ook 1 wordt en dus weer niet goed is om te kruisen met mijn 2 van 54. Ik vind het nogal ingewikkeld. Wie heeft advies?
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 23.06.2016

    Wij zijn een jonge coöp opzoek naar enthousiaste en actieve spelers vanaf 15 jaar en lvl 15 of hoger. Ben je nieuw in het spel of een ervaren speller? Dan zoeken wij jouw! Vriendelijkheid, gezelligheid, en teamwerk staat bij ons voorop!
    Je kunt ons vinden onder: Farmer Friends
    @Britse-spitser (NL1)
    Helaas mag je op dit draadje geen reklame maken voor je coop of leden werven. Daar zijn andere draadjes voor, zie:

    https://community.goodgamestudios.com/bigfarm/en/discussion/31434/cooperative-introduction-thread-for-non-english-speaking-users#latest

    en:

    https://community.goodgamestudios.com/bigfarm/en/discussion/38985/nl-1-cooperatie-zoekt-leden-lees-verder#latest

    Dit is nl een draadje voor alleen maar vraag & antwoord over het spel door spelers en voor spelers. Reklame maken en recruteren mag in de andere draadjes.

    Dank!


    EDIT: inmiddels is je post verplaatst naar de juiste draadjes door een van de Moderators.


    Post edited by Jiesta (NL1) on
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    @s1lvester (NL1)

    1. Eénmaal een paard categorie 2, altijd een paard categorie 2 - of hoger als je dat lukt!!
    Wánt: als jij paarden paart, dan neemt het veulen áltijd dezelfe categorie als de hoogste ouder over!! Dus da's al meegenomen!  ;)

    2. Verder probeer ik er altijd voor te zorgen dat ik paarden qua level zo dicht mogelijk bij elkaar getraind krijg. Dus liever een 42 met een 43 gepaard dan een 42 met een 50, dan zakt het veulen nl. ook terug in (start-)fokwaarde.

    >>> Ik zou nu als ik jou was (maar missch heeft iemand anders nog beter idee) paard lvl 28 doortrainen (ook al gaat 't veel trager) tot zéker lvl 30 en dan paren met paard lvl 33. 
    Vervolgens het veulen wat daaruit komt doortrainen tot zelfde hoogte als paard 43 en hiermee paren. Dát veulen kun je dan weer paren met lvl 54 .... and so on.

    Hopelijk is dit duidelijk!  :)
  • s1lvester (NL1)s1lvester (NL1) NL1 Posts: 54

    Heel duidelijk, dank je wel!

    En fijn dat ik dus nooit een 1-veulen kan krijgen als één van de ouders een 2 is, scheelt veel kopzorg :) Ik ga mijn jonkie van 28 dan eerst maar eens verder trainen.

  • Waarom Worden de koolrapen Niet als varkensvoer Gerekend in de Opdrachten, net Zomin als de falfala for koeienvoer?
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 24.06.2016
    @moni (NL1)


    Wat ik weet is dat het "snelle varkens- en koeienvoeder" alleen werkt om de hoeveelheden in missies te kunnen verhogen. Nergens anders. Het is net zoals de geitenmelk niet meetelt voor de wekelijkse event opdrachten.... (dus ook alleen maar in de missies werkt).

    Er is hier ook naar gevraagd in het Engelse forum en dit was de voorlopige uitleg; v.w.b. het ene event telt het wel mee, v.w.b. het andere event niet .... moeten even dat draadje opzoeken, maar we weten dat we het gelezen hebben.


    EDIT: draadje gevonden. Nog geen antwoord van CM's - denken ook niet dat er verandering in komt, dit is zo bedoeld. Wel schijnt - zo hebben velen ervaren - dat de "snelle voeders" v.w.b. de verzamelopdrachten in de wekelijkse events behoorlijk wat drops opleveren! 

    Post edited by Jiesta (NL1) on
  • wilma79 (NL1)wilma79 (NL1) Posts: 312
    edited 25.06.2016
    @s1lvester (NL1)

    1. Eénmaal een paard categorie 2, altijd een paard categorie 2 - of hoger als je dat lukt!!
    Wánt: als jij paarden paart, dan neemt het veulen áltijd dezelfe categorie als de hoogste ouder over!! Dus da's al meegenomen!  ;)

    2. Verder probeer ik er altijd voor te zorgen dat ik paarden qua level zo dicht mogelijk bij elkaar getraind krijg. Dus liever een 42 met een 43 gepaard dan een 42 met een 50, dan zakt het veulen nl. ook terug in (start-)fokwaarde.

    >>> Ik zou nu als ik jou was (maar missch heeft iemand anders nog beter idee) paard lvl 28 doortrainen (ook al gaat 't veel trager) tot zéker lvl 30 en dan paren met paard lvl 33. 
    Vervolgens het veulen wat daaruit komt doortrainen tot zelfde hoogte als paard 43 en hiermee paren. Dát veulen kun je dan weer paren met lvl 54 .... and so on.

    Hopelijk is dit duidelijk!  :)

    Zo zou ik het ook doen en dan die 43 natuurlijk eerst richting de 54 fokken. Kost even tijd, maar gewoon zo efficient mogelijk trainen. Ik train ook wel eens 1 paard tegelijk als ik al een paard heb met de gewenste hoogte om te fokken. Daarnaast kijk ik ook naar het aantal fokeffecten wat je krijgt. Volgens mij krijg je bij 35 weer een extra vakje erbij om te kiezen. Dat kun je zien in het fokscherm. Daarnaast zorg ik dat ze op alledrie de onderdelen ongeveer gelijk zijn en dat ik niet te veel over de grens heen ga ivm de hoefijzers. Het nieuwe paard begint altijd bij 0 op zijn nieuwe level. Ik train zelden in het oranje.

  • wilma79 (NL1)wilma79 (NL1) Posts: 312
    edited 25.06.2016
    @moni (NL1)


    Wat ik weet is dat het "snelle varkens- en koeienvoeder" alleen werkt om de hoeveelheden in missies te kunnen verhogen. Nergens anders. Het is net zoals de geitenmelk niet meetelt voor de wekelijkse event opdrachten.... (dus ook alleen maar in de missies werkt).



    Dit is veranderd. In de UFO missie was 1 taak start de productie van melk. Daarvoor telde alleen de koeienstallen. Maar de UFO-missie is nu verzamel melk geworden. En dan telt gewoon weer alle melk (geiten, alfafamelk en gewone melk). Dus nu wel weer gewoon alle melk en eieren wat telt (wel zo gemakkelijk)

    Maar de taken start de productie van koeienvoer moet je lezen als Start de productie van tarwekoeienvoer en bij varkensvoer start de productie van koolvarkensvoer. Dat zou ook wel erg raar zijn dat een taak als start de productie van koeienvoer 8 keer die dus meerdere uren kost met het alfafakoeienvoer ineens in nog geen 10 minuten klaar zou zijn. Dat zou veel te makkelijk zijn en ik begrijp ook best dat ze dat niet gedaan hebben.

  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    OK thx wilma! Ik had niet in dat ziekenhuis moeten gaan liggen tussendoor  :D:D want dit soort dingen dus gemist. Had 't wel nog even nagevraagd in het Engelse forum (daar weet men dit kennelijk ook nog niet) 

    Verder ben ik het er helemaal mee eens dat het ook wel een beetje gek zou zijn als die "snelle voeders"mee zouden gaan tellen bij de taken - het is een spel en de uitdaging moet erin blijven.
  • s1lvester (NL1)s1lvester (NL1) NL1 Posts: 54

    Dank je, Wilma! Ik train inderdaad in principe niet in het oranje. Duurt wel lang om mijn laagste paardje nu naar de 30 te krijgen maar gewoon volhouden. Dam fokken met die van 33 en dat veulen gaat in elk geval weer boven de 35 uitkomen. Wist niet dat dit de grens was voor een extra hokje maar dat is mooi. Met paard van 54 blijf ik ondertussen de wedstrijden doen.

    Het is wel geduld hebben maar ja, echt veulen duurt 11 maanden dus dan valt het nog mee.... :)


  • Hallo,

    sinds vanmorgen hebben mensen uit mijn corperatie dat hun lekkerbek boerderij weg is..
    tevens kwam ik erachter dat ik 3 miljoen uit de corperatiepot mis.

    Er is niks gekocht en niemand kan eraan komen behalve ik 

    wie weet wat ik hier aan kan doen?

    groetjes FastChanti
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    Hallo,

    sinds vanmorgen hebben mensen uit mijn corperatie dat hun lekkerbek boerderij weg is..
    tevens kwam ik erachter dat ik 3 miljoen uit de corperatiepot mis.

    Er is niks gekocht en niemand kan eraan komen behalve ik 

    wie weet wat ik hier aan kan doen?

    groetjes FastChanti
    Je mag in dit forum alleen in het Engels schrijven ... er is echter een draadje geopend voor NL waar je wél NL mag schrijven. Deze posts worden door de moderators naar dat draadje verhuisd.

    Zie: https://community.goodgamestudios.com/bigfarm/en/discussion/31508/help-offered-for-dutch-players-hulp-aangeboden-voor-nl-spelers/p106

    Laat iedereen die dit is overkomen in jouw coop eerst eens uitloggen, al hun caches schonen en missch zelfs van browser veranderen.... en dan weer inloggen. Boerderijen kunnen niet zomaar verdwijnen...

    Check of idd niemand anders iets met die coop kas gedaan heeft. Je deputies kunnen er ook aan komen. Maar 3 mio is wat veel...

    Als dit alles niet helpt - dan rest je niks anders dan idd Support schrijven (dit moet in het Engels). 

    - - - - - - - 

    @WascallyWabbit @CuddlyFoxes: could one of you please move these posts (OP and mine) to the Dutch thread? Thank you ever so much!
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 01.07.2016
    V E R T A L I N G

    Update June 29th - The Summer Weekend Festival starts!






    ZOMERWEEKEND SPECIAL!!

    Het wordt al zonniger en we gaan zomerpret hebben! Bereid je voor op leuke zomer weekenden vol actie en opwinding met de Big Farm Zomerweekend Speciale Festiviteiten! Zie hieronder de geplande eerste activiteiten:

     

    ZOMERWEEKEND VUURWERK

    Elk weekend zullen er meerdere vuurwerken verschijnen (pop-up) boven je hoofdgebouw gedurende een beperkte tijd. Tijdens deze vuurwerken zul je een bonus ontvangen voor alle gedropte items die je verzamelt.

    ·         Vuurwerk zal boven je hoofdgebouw verschijnen op willekeurige tijdstippen

    ·         En dit vuurwerk zal een beperkte tijd duren

    ·         Gedurende het vuurwerk zullen de aantallen van al je gedropte items voor de verzamelopdrachten tijdens de Wekelijkse Thema Events (Azië, UFO, Camping, etc.) worden verdubbeld. Je normale oogsten zullen niet worden beïnvloed.

    ·         “Piggles event” en “Bijen event” zullen niet worden beïnvloed.

     

    ZOMERWEEKEND IJSCOWAGEN


    Je arbeiders kunnen in de zomerhitte wel een verfrissing gebruiken!

    ·         De IJscowagen zal naast je paardenranch parkeren indien hij komt. Opletten dus!

    ·         Zodra hij arriveert, kun je erop klikken om dit nieuwe event te starten

    ·         Doneer fruit en melk, en je arbeidstevredenheid zal stijgen

     

    ZOMERWEEKEND PAARDENTRAINER

    Gedurende deze zomerweekenden zal er een speciale paardentrainer langs komen om je te helpen met je paarden trainen. Je mag mooie bonussen op je ranch verwachten op deze weekenden.

    ·         Deze bonus zal de snelheid van alle trainingen een boost geven

    ·         Deze bonus zal ook de hoeveelheid hoefijzers nodig voor een training verminderen

    ·         Terwijl de bonus loopt, zul je een speciale indicator in je trainingsmenu alsook boven de arena’s zien

     

    ZOMERWEEKEND "Boer & Bedrijf" krantje

    De weekendeditie van "Boer & Bedrijf" Is nu uit en zal je op de hoogte houden van alle festiviteiten gedurende de gehele zomer!

    ·         Zomerweekend "Boer & Bedrijf" brengt je op de hoogte van alle zomerweekend activiteiten voor het komende weekend

    ·         Zomerweekend "Boer & Bedrijf" Vervangt 't reguliere "Boer & Bedrijf", en zal dus nu 't weekend verschijnen

    ·         "Boer & Bedrijf" zal dus alleen maar zomerweekend events laten zien welke gepland staan voor 't eerstkomende weekend – géén reguliere events of ander nieuws.

    Alle boosters zullen ook een indicator hebben lopen bovenin je scherm.


     


    WIJZIGING v.w.b. SPROOKJES EVENT:

    Voor de moeilijkheidsgraden 5 en 6 zul je een nieuwe verfraaiingsvorm kunnen verkrijgen: “Zeven dwergen” eenvoudig huis, gebouwd volgens het sprookjesthema.

     


    VERDERE WIJZIGINGEN:

    ·         Er zal een nieuwe “Eiland thema” verfraaiing toegevoegd worden aan je Eilandboerderij beloningen: het "Eenvoudig huis aan Zee".

    ·         Je zult vanaf nu een extra, apart bouwmenuutje kunnen kopen voor je tijdelijke eiland boerderij events (Noorderlicht-, Viking-, Tropisch Eiland, etc.). Terwijl dit bouwmenuutje bezig is, kun je dus ook gewoon bouwen op je permanente boerderijen en/of het eiland via het reguliere bouwmenu. Uiteraard is dit bouwmenuutje net zo tijdelijk als 't eiland zoals reeds blijkt uit de tekst. Dit bouwmenu kun je kopen voor 56.000 goud, en ik begrijp vanuit het Engelse forum dat dit bij iedere volgende keer minder wordt, dus naarmate het eiland event vordert de kosten voor het 2e tijdelijk toegevoegde bouwmenuutje minder worden.

    Indien beide bouwmenu’s in gebruik zijn, kun je gedurende die looptijden niks anders bouwen/verbouwen.

    ·         Er is animatie toegevoegd aan de “rustieke windmolen” verfraaiing

    ·         Een nieuwe “Aanbieding vd maand” wordt toegevoegd: de verfraaiing “Stoom-Windmolen” (naam is gegokt).


    ·         Voor onze Amerikaanse spelers (en natuurlijk ook alle anderen) bieden we een speciaal "4th of July" pakket aan in het spel, met een ‘grote adelaar’ decoratie, de USA vlag en een ‘presidentieel’ eenvoudig huis, gebaseerd op het ‘Witte Huis’.

    ·         En uiteraard zullen we weer proberen zoveel mogelijk bugs op te lossen.




    De eigenlijke officiële aankondiging vind je hier:   https://community.goodgamestudios.com/bigfarm/en/discussion/127329/update-june-29th-the-summer-weekend-festival-starts#latest

    Post edited by Jiesta (NL1) on
  •  Quote:     Er zal een nieuwe “Eiland thema” verfraaiing toegevoegd worden aan je Eilandboerderij beloningen: het “Kust eenvoudig huis” (naam is rechtstreeks vertaald, ik zou meer kiezen voor 'zeezicht' of zoiets).

    ·         Je zult vanaf nu een extra, apart bouwmenuutje kunnen kopen voor je tijdelijke eiland boerderij events (Noorderlicht-, Viking-, Tropisch Eiland, etc.). Terwijl dit bouwmenuutje bezig is, kun je dus ook gewoon bouwen op je permanente boerderijen of het eiland via het reguliere bouwmenu.

    Indien beide bouwmenu’s in gebruik zijn, kun je gedurende die looptijden niks anders bouwen/verbouwen.

    Einde Quote.
    Het huis heet eenvoudig huis aan zee.
    En het extra bouwmenu kost 59.000 goud en is tijdelijk. Als het betreffende eiland afgelopen is dan is het weg.
This discussion has been closed.