Home EN General Discussions & Questions

Join the official Goodgame Big Farm Discord today!Join our Big Farm Discord Server


Are you looking for a community of like-minded farmers to discuss your farming experience with? Look no further than the GoodGame Big Farm Discord Server!


Our server is the perfect place to connect with other farmers from around the world. Whether you're looking to chat about strategy, share tips and tricks, or just make new friends, our community has got you covered.


And that's not all - as a member of our Discord server, you'll also have access to exclusive giveaways and other special events. It's the perfect way to stay up to date on all the latest news and updates from GoodGame Studios.


So what are you waiting for? Join the GoodGame Big Farm Discord Server today and start connecting with fellow farmers from all over the world. Just click here to join the fun!

Help offered for Dutch players (hulp aangeboden voor NL spelers)

1103244

Comments

  • Hoi 
    Een aantal leden van mijn coop hebben tijdens de coop-missies de goudmijn vergunning niet ontvangen. Nu had ik begrepen dat er meer cadeaus niet zijn ontvangen. Is er al bekend wanneer het e.e.a. rechtgezet gaat worden?
    Alvast bedankt

    Hannah
    Happy Together
  • sjannekuh (NL1)sjannekuh (NL1) NL1 Posts: 10
    Ik geef geen goud meer om die Coöperatiekampioenschap! Het draait er inderdaad om alleen een hoop geld in te zetten om leuk te kunnen scoren, waardoor de kans is dat top spelers zich steeds meer geneigd voelen tot de hogere coöperaties. Mijn boerderij is totaal niet gunstig voor die veranderingen en ik heb ook geen zin om deze hiernaar aan te passen, want ik houd mijn boerderij graag origineel. Daarbij zijn er door de teveel verschillen (koolraap en alfa, varkens en melk) de mogelijkheden nog moeilijker geworden om voor de missie waarvoor je gespaard hebt te gokken, zoals dat je mais met speciaal zaad hebt gekweekt, de kans stukken groter is je steeds langer moet wachten. Ik zou het mooi vinden als je ook voor de missies kon kiezen. 

    Ben benieuwd wat jullie mening (die dit lezen) over die verandering is, misschien vinden jullie het juist wel top?

    helemaal mee eens wiggeltje
  • Kleine Jan (NL1)Kleine Jan (NL1) NL1 Posts: 283
    Klopt wiggeltje,maar aan de andere kant hebben we nu geen last meer van die vervelende solomissies keer op keer. Ik heb afgelopen C-C geen goud gebruikt en ook heel weinig spec zaden. En wat betreft die goud gooiende spelers: Ze doen maar aan,alhoewel de intresse in het spel beetje bij beetje aan het verdwijnen is. 
    Vooral nadat het wekelijkse event voor de helft ingekort was stond ik op het punt om er mee op te houden nadat ik een waarschuwing aan mijn broek had hangen.Maar een speler van de coop schreef me.Hou er niet mee op dan laat je jezelf in je kaart kijken en kom je als verliezer uit de bus.Voor die speler zijn reactie speel ik nog. Maar het 2 maandelijkse goud kopen is DEFINITIEF afgelopen. GGS maakt met mij de kachel niet meer aan.Ze doen maar en geven onzinnege verklaringen en hun ( kuch kuch) welgemeende verondschuldigingen. Maar zolang er teveel bruinneuzen dit spel spelen zal er weinig veranderen en er steeds meer van die RP-offers komen. De winnaar op de INT server had 29 miljoen RP punten.Die haalde wij met de coop net bijelkaar met 20 straffe en 15 normale spelers bijelkaar. Dus de volgende C-C doe ik mijn dagelijkse missie van de linkertaak en dan vind ik het best
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    Laat dat CK dan lekker links liggen.
    Sinds alle events kennelijk tegelijkertijd draaien nu (RvF is nog niet weg of verschijnt alweer, Omar heeft 2 broers erbij en komt ook veel vaker, thema events zijn nu wekelijks, Eiland event komt m.i. ook te vaak, etc. etc.) is het wat mij betreft meer en meer een kwesite van kiezen geworden. Anders is eea alleen maar bij te houden als je 24/7 online bent (mij niet gezien!).

    Ikzelf doe graag mee aan de paardentoernooien, héél soms een thema event (als ik die week voldoende online kan zijn), met de coop doen we maar 1x per 3 maanden een CK (alhoewel dit van mij niet meer hoeft, want ik houd niet van zgn wedstrijden waarvan de uitslag vantevoren al bekend is, doe ik slechts mee voor mijn coop).... en de kortere events zoals Bijenmeisje of Piggles wil ik ook nog mijn best voor doen. Ik doe om en om een eiland event. En ik kijk heel erg uit naar ingame spelletjes zoals Santa's List (eindelijk een spel met wél gezonde competitie, slechts sámen presteren en hard werken bracht je verder, en de saamhorigheid binnen je coop werd op deze manier ook duidelijk - erg leuk!) .... Zo is het voor mij te doen. Anderen vinden andere dingen leuker. Gewoon keuzes maken = kiezen voor datgene wat je aanspreekt en de dingen die je ergeren links laten liggen.

    Er is voor ieder wat wils in dit spel. Degenen die heel lui bovenaan de ranglijst willen komen zonder er veel voor te hoeven doen, alsook de bloedfanatieke spelers onder ons kunnen lekker met goud gooien of hun puntenaantal afkopen bij bepaalde events. Degenen die van een echt (sportief) wedstrijdelement houden waarbij de ranglijst nog gebaseerd is op werkelijke prestatie/inspanning - daar zijn ook events voor.
    En voor diegenen die eigenlijk helemaal geen voortdurende competitie willen, alleen maar boerderij bouwen en misschien hier en daar een leuk ingame spelletje erbij zonder al teveel competiviteit, komen ook aan hun trekken....

    Gewoon keuzes maken, dan hoef je je ook niet te ergeren en houd je het spel voor jezelf leuk. Ikzelf ga er althans van uit dat een spel voor je ontspanning is en niet iets om je voortdurend aan te ergeren.
  • Vraagje wat betreft het bouwen van bepaalde gebouwen.

    Ik ben op dit moment een level 32 boer met twee vaste boerderijen (standaard en lekkerbek). Nu kan ik op beide boerderijen dezelfde soort gebouwen plaatsen, bijv het boerderijlab, maar ook een silo, compostvat en een kwekerij kan je dubbel bouwen. Mijn vraag is: Is dit op langer termijn nodig of heb ik genoeg aan één gebouw voor alle farms?

    En van het boerderijlab wil ik graag weten of ik deze op een specifieke boerderij moet plaatsen. Zit er een voordeel aan om het op de ene boerderij te plaatsen (behalve naast het feit dat je ruimte bespaart op de andere)? Of mag ik het plaatsen waar ik het wil?
  • tientje64 (NL1)tientje64 (NL1) NL1 Posts: 104
    hoi,
    wij hebben met onze coop samengewerkt voor de goudwinvergunning zonder ook maar 1 stuk goud te gebruiken tijdens de nieuwe coopkampioenschap. Dan kan je kiezen of je gaat voor een top 5 plaats of je 
    doet het verder rustig aan.Dat is iets wat je op voorhand kan afspreken. Het is voor mij een leuke coopkampioenschap geweest omdat we een gezamelijk doel hadden en keken niet wat de andere coops deden.Iedereen was superblij met de goudwinvergunning. Veel speelplezier aan iedereen gewenst.


  • hallo allemaal,

    Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, ben niet zo heel bedreven in dit spel, maar doe mijn best.
    ik wou mijn arbeiders huisje upgraden. zit nu op level 4, er kwam te staan architect level vereist.  level 5.
    wat word hiermee bedoeld?  en hoe kan ik dit bereiken?  

    alvast bedankt voor jullie hulp!
    groeten, Diddeltje
  • Ajeba (NL1)Ajeba (NL1) NL1 Posts: 13

    @Sergio_Canales(NL1)

    - Silo en compostvat kun je plaatsen op je hoofd- en lekkerbekboerderij, ze maken mest en compost wat op elk van je drie vaste boerderijen bruikbaar is. Je kunt beginnen met een van elk (let even goed op want de hoeveelheid benodigde goederen en de productietijd verschillen per boerderij) maar je zult ze uiteindelijk op beide boerderijen nodig hebben voor voldoende productie

    - de watertoren vermindert het gebruik van voer en mest voor stallen en boomgaarden op de boerderij waar deze geplaatst is - deze heb je dus op elke boerderij nodig als je minder voer en mest wilt gebruiken. Ditzelfde geldt voor de werkplaats, deze vermindert het aantal goederen wat je voor een productie nodig hebt.

    - in de kwekerij worden speciale zaden geproduceerd voor de boerderij waar deze geplaatst is - deze heb je dus op zowel je hoofd- als je lekkerbekboerderij nodig als je speciale zaden wilt maken

    - Het laboratorium kan, voor zover ik begrijp, op een willekeurige boerderij geplaatst worden. Wat je produceert is op alle boerderijen gelijk, als je meerdere laboratoria plaatst kun je meer goederen (zoals premium voer en mest) tegelijkertijd produceren

  • Kleine Jan (NL1)Kleine Jan (NL1) NL1 Posts: 283
    hallo allemaal,

    Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, ben niet zo heel bedreven in dit spel, maar doe mijn best.
    ik wou mijn arbeiders huisje upgraden. zit nu op level 4, er kwam te staan architect level vereist.  level 5.
    wat word hiermee bedoeld?  en hoe kan ik dit bereiken?  

    alvast bedankt voor jullie hulp!
    groeten, Diddeltje
    Met de architect word bedoeld STEVE. Hij komt af en toe langs en als hij er is dan staat er een rode bestelwagen op de parking waar nu de silo etc staan.
    Dat wordt er mee bedoeld. Als ik jou was en je hebt de mogelijkheid dan zou ik de hoofdwoning upgraden,dat geeft je een paar arbeiders meer,maar verkort ook de upgrade tijd van alle velden,gebouwen etc
  • Ajeba (NL1)Ajeba (NL1) NL1 Posts: 13

    @Dianne Aalderin (NL1)

    Steve de architect komt op gezette tijden langs op de boerderij, je vindt zijn rode auto dan bij de andere wagens (bijv Omar, rad van Fortuin ed) op de parkeerplaats. Hij komt vaak meerdere keren op éen dag langs, telkens een paar uur en als je dan toevallig net met een andere bouw bezig bent heb je pech en moet je wachten op het volgende bezoek ....

  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 12.04.2016
    @Sergio_Canales (NL1) 

    De silo's van beide farms werken ook voor beide farms (omdat de mest die beide maken, samen op één hoop komt).... Kijk echter even goed naar de info in de informatie-ring: de silo op je Gourmetfarm verbruikt veel minder poep maar doet er veel langer over dan de silo op je hoofdfarm. Je hebt silo's op beide farms nodig, simpelweg omdat je begint met het opbouwen van je hoofdfarm, maar bij mij heeft héél lang alleen de silo op de Gourmetfarm 24/7 gedraaid. Ik heb dus de silo op de Gourmetfarm als eerste van alle productiegebouwen aldaar upgradet naar hoogst mogelijke level. Dit scheelde mij enorm in de hoeveelheid mest. Pas toen ik boven een specifiek aantal boomgaarden kwam moest langzamerhand de silo op mijn hoofdfarm steeds meer bij gaan draaien (eerst 1x p/wk - nu zo'n 3x p/wk)... Maar iedere farm is anders opgebouwd, dus vooral eerst goed alle info in de informatiering rondom de silo's lezen - dan kun je berekenen wat voor jou het gunstigst uitpakt.

    Bij het compostvat werkt het net zo - maar dan omgekeerd: je compostvat op je hoofdfarm heeft veel minder bladafval nodig maar doet veel langer over een productie, dan het compostvat op je gourmetfarm. Ook hier geldt weer: lees goed de info in de informatiering en bereken eea even voor jezelf en jouw farms.
    Ikzelf heb op level 120 mijn compostvat op de Gourmetfarm afgebroken.

    De kwekerij op je farms werkt alleen specifiek voor die farm, omdat ze alleen maar 'speciale zaden' maken voor het zaaigoed voor die farm. Dus doe je er goed aan om op beide farms een kwekerij neer te zetten. Wel kan ik je verklappen dat de kwekerij op mijn hoofdfarm 24/7 draait, terwijl de kwekerij op mijn Gourmetfarm maar 2x per week draait (bv. vlak voor een CK of coop-project, waarvoor die producten nodig zijn).

    Op het laboratorium kom ik nog terug. Wel kan ik nu al zeggen: let op met wat je doet, want premium spul heeft tot nu toe alleen maar XP punten (blauwe sterren) opgeleverd (alleen premium humus levert ook +60% productie op), maar kost ook geen productiekosten. We zijn eea nog aan 't bekijken, maar eea lijkt in eerte instantie erg gunstig voor vooral de lagere levels, vooral als je nog niet veel cash hebt. Je kunt inderdaad een laboratorium plaatsen op elke farm, en (gróte uitzondering voor GGS!!) ze kunnen alle 3 dan apart van elkaar (en ook verschillende producten) produceren! Maar voor mij al een signaal om extra goed uit te zoeken waar dan t gunstigste is om 't eerst te plaatsen. Bedenk daarnaast dat het laboratorium ook arbeiders nodig heeft, dus eerst huis bouwen of uitbreiden!
    (vertaling in NL van Officiële Aankondiging komt eraan! Evt. meer uitleg ook)




    @Dianne Aalderin (NL1)

    Onze 'architect' heet Steve Screwdriver. Hij komt onregelmatig langs met zijn rode busje. Zonder aankondiging dus je moet goed op je parkeerterrein blijven letten of dat rode busje er staat. Vaak komt hij 3x op een dag, soms maar 1x maar dan voor langere tijd.

    Steve 2

    Voor vrijwel alle gebouwen op je farm geldt dat je voor het laatste level of de laatste 2 levels deze architect nodig hebt. Je kunt dus alleen maar naar dat level upgraden als hij op je terrein staat / aanwezig is. Zolang hij niet aanwezig is, blijven die upgrade-mogelijkheden gesloten. Als Steve er is dan zijn dus alle laatste (2) levels op al je farms ontsloten (hij kan op alle farms ingezet worden, maar niet tegelijkertijd)!! Dit moet je beschouwen als een extra 'moeilijkheidje' in het spel. Want helaas kan het bouwmenu maar voor 1 gebouw tegelijkertijd gebruikt worden, dus als er intussen al iets 'gebouwd' of 'afgebroken' wordt op een farm, dan moet je wachten.
    Wij zijn er dus erg alert op, de eerste die Steve op het parkeerterrein ontwaart, meldt dit gelijk in hoofdletters in de Chat.

    Spreek je Engels, Diddeltje? Dan heb je wellicht wat aan de website 'Larino's Corner', geïnitieerd door Larino en zorgvuldig in elkaar gezet door vele spelers die haar geholpen hebben met het verzamelen van alle informatie over dit spel - echt goud waard!!

    Zie hier: https://bigfarmtips.wordpress.com/2014/02/02/the-architect/

    EDIT: oeps, Ajeba en Boer Bartels waren me voor!  ;)
    Post edited by Jiesta (NL1) on
  • De silo en compost vat op de lekkerbek farm heb ik al gesloopt voor ik lvl 50 had omdat ik die nooit gebruikte op de hoofdfarm zijn ze veel sneller en als je met event mee doet geven ze de punten zoals nu de origami's-kraanvogels bij Azie event.
    op de andere farm van mij heb ik ze nooit gebouwd op de lekkerbek.
    gelukkig speelt ieder zijn eigen manier dus ik hoop dat je wat aan de antwoorden heb ook al zijn ze totaal verschillend
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557

    V E R T A L I N G


    Update April 12nd - Farm Laboratory – (Latten, 11 april 2016; 11.30 u)

     

    BOERDERIJ LABORATORIUM

    Het nieuwe boerderij laboratorium biedt je vele nieuwe mogelijkheden. Het is mogelijk er een te plaatsen op iedere farm (bouwplek 5x5).

    Via het laboratorium kun je verbeterde artikelen/producten produceren uit andere artikelen/producten, afhankelijk van de recepten die tot je beschikking staan. Laten we een fictief recept als voorbeeld geven: je kunt door kippenvoer te combineren met maïs uiteindelijk premium kippenvoer maken. Voor de toekomst zijn er veel meer recepten gepland om het laboratorium spannend te houden. 

    -       Als een recept eenmaal is ontsloten, kan het eindeloos gebruikt worden

    -       Het laboratorium kan meerdere producties van één product tegelijkertijd doen.

    -       Als je een laboratorium op meer dan 1 farm bouwt, dan kun je meer en verschillende producten tegelijkertijd produceren

    -       Het laboratorium heeft 5 arbeiders nodig, en dit zal dan voldoende blijven voor alle upgrades

    -       Recepten zijn verkrijgbaar door je laboratorium te upgraden, maar in de toekomst ook via events en mogelijke beloningen 

    Het laboratorium behoort in het bouwmenu daarom thuis tussen de “speciale gebouwen” en heeft 100 levels. Alle levels zijn op te waarderen met farmdollars of goud. Hoe hoger het level, hoe effectiever de productie zal zijn. Als je het laboratorium upgradet, dan zul je minder ingrediënten nodig hebben om dezelfde hoeveelheid product te maken.

    Bedenk svp dat het gebouw in uiterlijk niet veel zal veranderen na elke upgrade.

    Het laboratorium zal starten met de volgende recepten, welke ontsloten zullen worden tussen levels 1 en 10:

    - Premium kippenvoer
    - Premium varkensvoer
    - Premium koeienvoer
    - Premium geitenvoer
    - Premium ezelsvoer
    - Premium mest
    - Premium vloeibare mest
    - Premium eendenvoer

    Zoals al eerder aangegeven, zullen er meer en gevarieerde recepten bijkomen in de toekomst.

     

     

     

    NIEUW UPGRADE EN INFORMATIE VENSTER!

    Er zal een nieuw, aangepast upgrade venster verschijnen wanneer je een gebouw opwaardeert. Dit zal niet alleen de kans op het per ongeluk/onbedoeld opwaarderen van een gebouw drastisch verkleinen, maar biedt je ook behoorlijk wat bruikbare hulp: dit nieuwe menu geeft je heel veel informatie over de upgrade die je op het punt staat aan te gaan. Zal deze upgrade je inderdaad veel helpen? In hoeverre zal dit je productie verhogen? Etc, etc… Al dit soort informatie is nu beschikbaar in dit nieuwe upgrade-menu.

    Je kunt nu ook een gebouw meerdere keren upgraden zonder dit upgrade venster te hoeven verlaten (mits de vereisten je dit toestaan), én zonder dat je voor elke volgende stap weer arbeiders nodig hebt! Zelfs indien jouw aantal arbeiders niet voldoende is, kun je tóch upgraden, en vervolgens zal jou pas om het juiste aantal arbeiders verzocht worden zodra je dit geüpgrade gebouw echt in gebruik gaat nemen.

    In dit upgrade venster zie je ook een nieuwe, nog niet beschikbare tab – waarvan we de functie nu nog geheim houden.


     

     

    ANDERE WIJZIGINGEN EN BUGFIXES

     

    -       De "Favorite offers" deals hebben nu de mogelijkheid voor eventuele aanbiedingen voor farmdollars (dus goed opletten!)

    -       Ons krantje "Boer & Bedrijf" laat nu ook een Facebook knop zien. Probeer dit uit en “like” onze pagina! (dit zal overigens alleen werken voor spelers welke zich geregistreerd hebben via onze server).

    -       De in ons krantje "Boer & Bedrijf" aanwezige Forum knop zal wat aanvullende info bieden.

    -       En, zoals gewoonlijk, proberen we zoveel mogelijk grote en kleine bugs te tackelen tijdens deze update.




    Hier vind je de Officiële Aankondiging:     https://community.goodgamestudios.com/bigfarm/en/discussion/122986/update-april-11th-farm-laboratory?new=1

    Hetgeen ik zelf nog als nuttige info uit de op het forum gaande discussie haal is dat iemand aangeeft dat de productie uit het lab kennelijk wel meetelt vwb de verzamelopdrachten vd thema events (Azië is nu actueel), maar niet vwb de missies.

  • edited 12.04.2016
    @Jiesta (NL1) hartlijk dank voor alli info. Dit was een mooie update :)

    Edit: Zit op de telefoon en kan mijn typefouten maar niet corrigeten.. Geen idee waarom  :(


  • wim47 (NL1)wim47 (NL1) NL1 Posts: 10
    hallo, ik heb een stukje van de farm onzichtbaar en dit is de tweede dag al  heeft er iemand nog meer last van??? en ik heb al een andere pc geprobeerd maar is het zelfde mijn paarden zijn onzichtbaar en 2 velden en een koeien stal ik vind het heel vreemd en het spel is zeer traag .

    gr wim47
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    hallo, ik heb een stukje van de farm onzichtbaar en dit is de tweede dag al  heeft er iemand nog meer last van??? en ik heb al een andere pc geprobeerd maar is het zelfde mijn paarden zijn onzichtbaar en 2 velden en een koeien stal ik vind het heel vreemd en het spel is zeer traag .

    gr wim47
    Hoi wim47,

    Ik heb even een kijkje genomen op je farm en begrijp dat het de linkerhoek van je farm/scherm betreft, maar wij kunnen jouw farm in zijn geheel zien. Je zult hier Support over moeten schrijven (dit moet in het Engels) ... Misschien dat zij je kunnen helpen. Ik denk dat de Breteldragers je wel kunnen helpen om Support te schrijven als je dit nog nooit gedaan hebt - en zo niet, stuur mij dan even een ingame mail.

    Ik ben zelf 2 jr geleden eens wat items kwijt geraakt, het was er wel maar niet zichtbaar in beeld. Support heeft er toen even over gedaan, maar uiteindelijk kwam alles weer goed. Support is ook nu weer heel erg druk en heeft een behoorlijk e achterstand, dus enig geduld is wel gewenst. Als eea echter aan je eigen pc ligt, dan kunnen ze helaas niets doen.

    Verder wil ik je er graag op wijzen dat er ook een NL draadje in dit forum is waar NL spelers gewoon NL mogen schrijven; het heet "Help offered for Dutch Players" en dit is de link:

    https://community.goodgamestudios.com/bigfarm/en/discussion/comment/2940771/#Comment_2940771

    Je hoeft dan op het forum alleen maar 1x voornoemde volledige naam van het draadje in het zoekbalkje rechtsboven in te vullen. Alle volgende keren dat je dat NL draadje wilt terugvinden, volstaat het woord "help".

    Succes en happy farming  :)


  • Wie kan mij helpen,ik zoek het draadje over het tropisch eiland,met alle taken die er te doen zijn.
    Ik kan niet wegwijs worden op het forum en het zoekbalkje helpt me deze x ook niet...
  • wheeler (NL1)wheeler (NL1) NL1 Posts: 107
    Wie kan mij helpen,ik zoek het draadje over het tropisch eiland,met alle taken die er te doen zijn.
    Ik kan niet wegwijs worden op het forum en het zoekbalkje helpt me deze x ook niet...
    kijk even op de site larino's corner hier staat een heleboel  die je een eind op weg kunnen helpen 


  • Vakjes tellen voor de deco's

     10 - coase van lanterfanten - 135 punten
     13 - dgrote palmboom, - 63 punten
     16 - kleine palmboom, - 35 punten
     21 - comfortabele hangmat, - 84 punten

    1) doneer 25 certificaten
    2) wissel 40.000 dollar om voor eiland dollars
    3) ga naar het eiland

    1) verzamel 60 sinaasappels
    2) maak 30 sinaasappelprik
    3) bezit 1 huis
    4) vergroot jouw boerderij
    5) bezit 1 suikermolen lvl1
    6) verkoop 60 sinaasappels

       geef je boerderij een naam
       bezit 2 velden


     Boek 1

     1) 1500 sinaasappels.... 7x sinaasappelprik maken

     2) 150 pauwenvoer... 6000 pinda's

     3) verzamel 1700 mango's
     verzamel 3 humus
     verzamel 250 mest

     4) verzamel 2500 sinaasappels
     produceer 450 zomerslush

     5) verzamel 15.000 pauwen
     en 120.000 schelpen ( verkoop je pauwen of de zomerslush)

     Boek 2

     1) verzamel 9000 druiven
     Verzamel 18.000 pinda's

     2) produceer 600 zomerslush
     Verzamel 3900 mango's

     3) verzamel 7000 kokosnoten
     Verzamel 4000 druiven

     4) start 3x fruitcocktail
     Produceer 7500 Maki.s

     5) produceer 2000 eilandmest
    verzamel 500 tropische bladeren


     Boek 3

     1) verzamel 55.000 pauwen
     Verzamel 500.000 schelpen (verkoop iets dan heb je die)

     2) verzamel 9000 kokosnoten

     3) produceer 240 tropische ster
     Verzamel 2000 mango.s

     4) produceer 5000 bananen
     Verzamel 15.000 mest

     5) start 5x de tropische ster
     Produceer 7000 mango's
  • Dank !!

  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    Wie kan mij helpen,ik zoek het draadje over het tropisch eiland,met alle taken die er te doen zijn.
    Ik kan niet wegwijs worden op het forum en het zoekbalkje helpt me deze x ook niet...
    Neem aan dat je dit draadje bedoelt:   https://community.goodgamestudios.com/bigfarm/en/discussion/40689/the-tropical-island-farm/p1

    Zie verder TIP van Wheeler en lijst van BigMulder hierboven. :+1: 

    Larino's Corner (en dan die pagina) vind je hier:  
    https://bigfarmtips.wordpress.com/2015/01/23/how-to-complete-the-island-without-using-gold/
  • Dankjewel Jiesta
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 27.04.2016

    V E R T A L I N G


    Update April 19th - Matilda's Farm School & New XP rework - Latten, 18/4/2016; 11.01 u)




    Deze week wordt er een ander nieuw gebouw toegevoegd aan het spel: Matilda opent haar Boerderij-academie, waar alle boeren kunnen leren wat succesvoller te worden.

     

    GROOTMOEDER MATILDA’S BOERDERIJ-ACADEMIE

    Net zoals het laboratorium kent dit schoolgebouw 100 beschikbare levels, welke upgradet kunnen worden met farmdollars zowel als goud. In tegenstelling tot het laboratorium echter, zal dit gebouw buiten je boerderij geplaatst worden, dus in de omgeving – en is beschikbaar vanaf level 10.

    De Boerderij-academie zal je een kleine hoeveelheid extra XP bieden bovenop alle XP welke je verkrijgt binnen het spel. Elke upgrade van het gebouw zal het aantal extra XP verhogen met 1% - dus als het gebouw upgradet zou zijn naar het hoogste level 100, dan krijg je dus 100% XP bovenop elke XP ontvangst uit ’t spel – dus eigenlijk uiteindelijk een verdubbeling van je XP.

    ·         De Boerderij-academie is een passief gebouw. Eenmaal gebouwd, zal het je de extra XP vanzelf geven, zonder enige verdere input of cooldowns.

    ·         Het XP balkje midden bovenin je scherm zal het TOTAAL aantal verdiende XP laten zien (dus reguliere + bonus XP)

    ·         Alle spelmenu’s echter zullen het reguliere aantal XP weergeven (dus zónder de extra bonus)

    BELANGRIJK: Alle XP waarden in het spel zullen na deze Update vermenigvuldigd zijn met de factor 100, zodat we de bonussen correct kunnen toevoegen vanuit dit schoolgebouw.

    De verhoudingen tussen de XP-waardes per item/actie zijn echter NIET veranderd. Dit geldt natuurlijk voor elke XP waarde in het spel, level-up punten, beloningen, oogsten, enz. enz.

    Voorbeeld: voorheen 15 XP zal nu worden getoond en berekend als 1500 XP.



     

    VERHOOGDE LIMIET AANTAL LEDEN COÖPERATIE

    Vele coops bleven maar vragen om meer leden te mogen aannemen; of de limiet van 65 niet verhoogd kon worden. Na deze update zal het aantal leden per coop verhoogd zijn tot max 75.

    ·         10 nieuwe onderzoeken zullen dan toegevoegd zijn aan het aantal onderzoeken

    ·         Elk onderzoek zal plek voor 1 lid toevoegen aan de limiet, dus maakt niet uit voor welk onderzoek je kiest.

    ·         Uiteraard wordt de coöperatie boom ook aangepast aan dit aantal.


     


    INLOGGEN POP-UP VERMINDERING

    We weten allemaal hoe afleidend alle pop-ups tesamen bij ‘t starten van het spel kunnen werken, als er wat meer zijn dan normaal. We hebben nu een nieuw prioriteit-systeem ingebouwd, waarbij alleen één Prime Offer per keer weergegeven zal worden wanneer je inlogt op het spel. Alle andere spelgerelateerde vensters (bv. eindopgave events, informatie, nieuws, etc.) zullen echter blijven verschijnen zoals gebruikelijk. 




    Deze update vindt morgen, dinsdag 19/4 plaats; een exact tijdstip is niet afgegeven.

    De eigenlijke Officiële Aankondiging vind je hier:     https://community.goodgamestudios.com/bigfarm/en/discussion/123425/update-april-19th-matildas-farm-school-new-xp-rework

    Post edited by Jiesta (NL1) on
  • Ah dat verklaart waarom ik opeens 100 xp krijg met premium kippenvoedsel haha.

    Even iets anders: Gisteren kwam Lester bij mijn boerderij en vroeg hij om hulp. Nadat ik dat had gegeven kreeg ik een beloning en daarnaast een aanbieding: spendeer 12k goud en krijg 12k goud terug. Is dit een eenmalige aanbieding of kan ik Lester vaker verwachten?
  • Ajeba (NL1)Ajeba (NL1) NL1 Posts: 13
    edited 19.04.2016

    @Sergio_Canales(NL1)

    Ja, Lester komt met een zekere regelmaat bij je langs om je een aanbieding te doen. Persoonlijk ga ik nooit op die aanbieding in, ik vind het bedrag aan goud wat hij je vraagt in 24 uur uit te geven belachelijk hoog. Ik geef zijn klanten waar ze om vragen, incasseer de bonus van 25k dollar en laat Lester rustig wachten en springen tot de tijd om is

  • @Ajeba (NL1)
    Ah mooi zo. Ligt er natuurlijk aan of je goud koopt in dit spel. Ik heb wel eens 12k goud over, dus dat kan ik dan prima uitgeven, aangezien ik het toch terug krijg. Bijv. m'n watertoren van level 2 naar 3 = 13k, kost me in feite alleen 1k.

    Bedankt!
  • Heideroos (NL1)Heideroos (NL1) Posts: 1
    edited 19.04.2016
    Dit is mijn tweede boerderij. Mijn eerste Jokeltje , gebruikersnaam yoke , emailadres : [Removed] staat op level 94. vanmorgen had ik al grote problemen met het spel. Het werkte niet naar behoren en werd telkens afgebroken, midden in een wedstrijd. Toen kreeg ik de melding: werk in uitvoering. Nu wordt mijn wachtwoord niet meer geaccepteerd en ik krijg ook geen aangevraagde melding van mijn wachtwoord op mijn Email binnen. Ben ik uit het spel gestoten? Mijn cooperatie is Circle


    Email Removed | Cuddly
  • Kleine Jan (NL1)Kleine Jan (NL1) NL1 Posts: 283
    Heb je wel de NL vlag voor de server aangeklikt.Als je internationaal 1 aanklikt kom je niet in het spel
  • het   nadeel van het premiumvoordeel is dat je nu naar het 3e bolletje moet om te zaaien
    heel belastend voor je pols                oplossing is  premiumbol en gewoonvoerbol omwisselen
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    Begrijp heel goed wat je zegt @jager002 (NL1) en ben het er ook mee eens - dit is ook al ettelijke keren voorgesteld in het eigenlijke engelse forum, dus is bekend bij de CM's ...

    Hopelijk wordt er door GGS nog eens gehoor aan gegeven. Het is de bedoeling van dit spelletje dat er allerlei moelijkheden ingebouwd worden, wat eea inderdaad spannender maakt, maar dat er *polsen pijn gaan doen* lijkt mij geenszins de bedoeling.
This discussion has been closed.