Home EN General Discussions & Questions

Join the official Goodgame Big Farm Discord today!Join our Big Farm Discord Server


Are you looking for a community of like-minded farmers to discuss your farming experience with? Look no further than the GoodGame Big Farm Discord Server!


Our server is the perfect place to connect with other farmers from around the world. Whether you're looking to chat about strategy, share tips and tricks, or just make new friends, our community has got you covered.


And that's not all - as a member of our Discord server, you'll also have access to exclusive giveaways and other special events. It's the perfect way to stay up to date on all the latest news and updates from GoodGame Studios.


So what are you waiting for? Join the GoodGame Big Farm Discord Server today and start connecting with fellow farmers from all over the world. Just click here to join the fun!

Help offered for Dutch players (hulp aangeboden voor NL spelers)

199244

Comments

  • tinus79 (NL1)tinus79 (NL1) NL1 Posts: 53
    hier een heel ander probleem    
    met het opnieuw inrichten van lekker bek  kon ik deco niet terug zetten  en kreeg telkens de melding 

    er zijn niet genoeg goederen beschikbaar als ik de bewuste deco probeerde te plaatsen 
    na vele malen verschillende deco te hebben geprobeerd
    ben ik meerdere deco kwijt  1 pagina vol zelfs met deco van boven de 100    hoop dat ze dit zo snel mogelijk recht gaan zetten 
    ff de boel anders inrichten om vast ruimte te maken voor mijn volle deco van 160 met chinees nieuw jaar is dus helemaal anders gelopen 
    foutmelding na foutmelding en nu veel deco foetsie 

    tinus79

  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 22.02.2016
    Heb even het forum nagelezen, @tinus79 (NL1) en inderdaad wordt hier meer melding van gemaakt. We boffen dus, want dan kan het via het forum uitgespeeld worden, wat sneller werkt.

    Ik zou als ik jou was sowieso even een rapport naar Support zenden (moet in het engels) waarin je melding maakt van 't niet kunnen terugplaatsen, zowel als de verdwijning van decos.

    Ik zal t forum ff in de gaten houden in dezen.

    EDIT: @tinus79 (NL1)  Kun je svp even aangeven of je een deco helemaal opgeladen ziet worden als je hem plaatst? Schijnt tegenwoordig nogal langzaam te gebeuren en dan klikt men te ongeduldig verder (?) ... Of houd je alleen een ruitjes-patroon over alwaar de deco eigenlijk zou moeten staan? Heb je screenshots? Plaats ze hier gewoon maar - ik verwijs evt. de moderators wel hierheen.
  • tinus79 (NL1)tinus79 (NL1) NL1 Posts: 53
    dankje   had al klacht in het engels na support verzonden  en bevestiging van ticked   maar uit ervaring weet ik dat het soms lang kan duren   als je als enige dit probleem tegen komt

    gr tinus

  • tinus79 (NL1)tinus79 (NL1) NL1 Posts: 53
    EDIT: @tinus79 (NL1)  Kun je svp even aangeven of je een deco helemaal opgeladen ziet worden als je hem plaatst? Schijnt tegenwoordig nogal langzaam te gebeuren en dan klikt men te ongeduldig verder (?) ... Of houd je alleen een ruitjes-patroon over alwaar de deco eigenlijk zou moeten staan? Heb je screenshots? Plaats ze hier gewoon maar - ik verwijs evt. de moderators wel hierheen.
    nee heb geen screenshots   kan alleen screenshot maken van een lege opslag waar mijn deco's hebben gestaan maar dat zegt niks .  tijdens het herinrichten wou gewoon heel veel deco niet terug  en na meerdere keren proberen en nogmaals de pagina geladen waren er zo ineens heel veel weg erge is het waren ook nog de hogere sommige ver boven de 100 tevredenheid   dus balen 
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    Probeer ook even helemaal uit te loggen, pc uitschakelen, na 2 minuten weer inschakelen en weer inloggen; en al je caches leegmaken, ook van browser wisselen, erop letten dat je laatste update van flashplayer hebt.

    Dan heb je iig alles geprobeerd.

    Board Moderator is al gewaarschuwd.
  • sky (NL1)sky (NL1) Posts: 15
    Hoi Jiesta,

    Ik heb al op verschillende plaatsen gezocht maar ik vind nergens info over wat je moet doen om een bioscoop te krijgen.

    In mijn coop ben ik de enige zonder een bioscoop. Is het de bedoeling dat iedere speler uiteindelijk een bioscoop krijgt?


    Djw.


    Grtz, Sky
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    Hmmmmm - Ik houd me verre van die video ads, dus heb me daar nooit zo in verdiept en zal dat ook niet doen.

    Maar heb begrepen van collega-spelers in het forum dat het eraan ligt waar je ooit gestart bent met het spel BF te spelen. Is dat op de eigen GGS site - dan krijg je de bioscoop te zien.
    Ben je echter ooit gestart op een andere spelletjes site, dan krijg je hem niet te zien. Waarom? Omdat andere spelletjes sites het vaak niet eens zijn met het zomaar doorspelen van marketing-achtige activiteiten van in dit geval 't gaming concern GGS. Een bedrijf gaat vooral geen gratis reklame maken voor derden, cliënten  van zijn eigen cliënten of leveranciers, dus die heffen dan blokkades op.

    Enigszins begrijpelijk uiteraard. Ik ga ook geen derden (+ cookies en evt ongevraagde virussen) zomaar binnen laten op mijn pc, hoe aantrekkelijk GGS het ook maakt met al die zgn cadeautjes die je krijgt voor het bekijken van die videos.

    Het vervelende voor jou is dat er niks aan te doen valt. Of je moet uiteraard je huidige farms willen verlaten en geheel opnieuw beginnen op een andere (eigen GGS) site - maar denk niet dat dit je bedoeling is. Ik en mijn farms gedijen heel goed zonder enige video kijkerij, dus het kan! Ik zou er zelfs veel voor over hebben als dat zgn bioscoopgebouw kon verdwijnen van mijn farm  ;)
  • ik heb de aap van chinees nieuwjaar geplaatst maar ik zie het niet in de decotoren terug.
    bennen ze die vergeten of kijk ik niet goed?

    Piet
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    @BigMulder (NL1) 

    Neen - de vuuraap is niet terug te vinden in de deco-toren. De 3 andere decos die je kon winnen tijdens dit event op de dagen dat er geen zodiac dier de hoofdrol had, staan wel in de deco toren.

    Waarom dit zo is ben ik nog niet achter.
  • tinus79 (NL1)tinus79 (NL1) NL1 Posts: 53
    Probeer ook even helemaal uit te loggen, pc uitschakelen, na 2 minuten weer inschakelen en weer inloggen; en al je caches leegmaken, ook van browser wisselen, erop letten dat je laatste update van flashplayer hebt.

    Dan heb je iig alles geprobeerd.

    Board Moderator is al gewaarschuwd.
      helaas nog geen actie mogen vernemen van het spel 
      zonde betaal elke maak dik geld voor het spel 
      ze stampen het vol met missies om mensen maar goud te laten verbruiken. 
      level 163 en er veel tijd en geld in zitten.    dus wat mij betreft mogen ze best wat actiever zijn in hun fouten     te   corrigeren laat ze mensen eens een compensatie doen voor het door het spel gemaakte fouten 
      sorry voor mij reactie maar het spel word groter en mooier maar de service ?
      waar is de nederlandse support van het spel ? genoeg betalende spelers in nederland om deze dienst te    kunnen bieden   maar wij moeten in het engels een klacht sturen naar een duits bedrijf onze buren notabene  whaha  en als ik dan zie welke talen er wel allemaal ondersteuning hebben  nou ja jammer hopen dat ze er  snel wat aan doen
  • hoe komt dat er zo mensjes op mijn velden komen
  • sky (NL1)sky (NL1) Posts: 15
    Dank je wel voor de uitleg Jiesta. Ik heb me echter aangemeld via GGS. Ik hoop dat het ooit in orde komt want af en toe vind je best iets interessants in de dozen.
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    Als jij je hebt aangemeld via een GGS site, dan zou ik als ik jou was Support schrijven in dezen, Sky ...

    Dan behoor je dat gedrocht van een bioscoop gewoon te zien op je farm!  :|
  • vraag over de vuuraap ,ik heb deze verbeterd met die architect,tevredenheid is wel hoger,maar hij ziet er nog steeds zo uit als ik m had gewonnen..dat is toch niet de bedoeling?
  • vraag over de vuuraap ,ik heb deze verbeterd met die architect,tevredenheid is wel hoger,maar hij ziet er nog steeds zo uit als ik m had gewonnen..dat is toch niet de bedoeling?
    als je deco's met Greta de landschapsarchitect verbeterd blijft die altijd het zelfde als daarvoor.
    alleen  de tevredeheid gaat omhoog zodat je produktiekosten weer omlaag gaan.
    dus het klopt helemaal
  • vraag over de vuuraap ,ik heb deze verbeterd met die architect,tevredenheid is wel hoger,maar hij ziet er nog steeds zo uit als ik m had gewonnen..dat is toch niet de bedoeling?
    als je deco's met Greta de landschapsarchitect verbeterd blijft die altijd het zelfde als daarvoor.
    alleen  de tevredeheid gaat omhoog zodat je produktiekosten weer omlaag gaan.
    dus het klopt helemaal


    Oh dat vind ik dan wel jammer,had m graag wat opgepimpt...:)
  • wiggeltje (NL1)wiggeltje (NL1) NL1 Posts: 88
    @Bigmulder, erg bedankt voor je info over de muntjes en de kippenhok! 
    Ik vind het overigens jammer dat ze geen gratis muntjes meer geven :(

    Ik wilde verder kwijt dat ik tevreden ben hoe de omgeving eruit ziet:
    Waar de garage zit, ben ik tevreden, ook de goudmijn. Ik las dat niet iedereen tevreden was.
    Bij mij past die juist hartstikke goed :) Hopelijk blijven de dingen zich niet steeds verplaatsen.

    Van de Chinese horoscoop heb ik en vele uit mijn team niets van begrepen. Ik heb 'm verkocht.
    Dat lelijk ding was veel te groot 7 x 7 en leverde maar 10% happy. Verkoop leverde goed geld :smile:


  • SPRINKHANENPLAAG!

     

    Lester zijn farm is aangevallen door een sprinkhanenzwerm en hij vraagt om jouw hulp. Misschien wil jij tijdelijk voor zijn klanten zorgen, opdat hij zijn farm weer op orde kan krijgen.

    Dit event is individueel; dus voor elke speler start eea op een ander tijdstip

    Lester geeft je taken: help de bestellingen van zijn klanten in te vullen.

    Nadat deze bestellingen klaar zijn, zal Lester je in zijn dankbaarheid uiterst aantrekkelijke aanbieding doen: Besteed goud in de komende 24 uur (tot een bepaald bedrag), en hij zal je terug te betalen op de volgende dag! Dit geeft je de kans om een heleboel premium items gratis te krijgen.

     

    Er staat update van 23 februari. Ik vraag mij af of iemand Lester al heeft gezien en kunnen helpen. 



  • SPRINKHANENPLAAG!

     

    Lester zijn farm is aangevallen door een sprinkhanenzwerm en hij vraagt om jouw hulp. Misschien wil jij tijdelijk voor zijn klanten zorgen, opdat hij zijn farm weer op orde kan krijgen.

    Dit event is individueel; dus voor elke speler start eea op een ander tijdstip

    Lester geeft je taken: help de bestellingen van zijn klanten in te vullen.

    Nadat deze bestellingen klaar zijn, zal Lester je in zijn dankbaarheid uiterst aantrekkelijke aanbieding doen: Besteed goud in de komende 24 uur (tot een bepaald bedrag), en hij zal je terug te betalen op de volgende dag! Dit geeft je de kans om een heleboel premium items gratis te krijgen.

     

    Er staat update van 23 februari. Ik vraag mij af of iemand Lester al heeft gezien en kunnen helpen. 

    ja bij mij is hij al langs geweest moest 10x aan de buren verkopen.
    en daarna moet je zoveel goud uitgeven dat je veel moet bij kopen krijg je de volgende dag wel terug maar het kost veel echt geld en dat doe ik niet.

    Piet
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 25.02.2016
    @ChristMass (NL1) 

    Het event Lester Crowley is een INDIVIDUEEL event, hetgeen betekent dat hij voor iedereen afzonderlijk op een ander tijdstip verschijnt. Hij komt en gaat wanneer hij wil. Hij vraagt je 10 cliënten hun bestellingen in te vullen en dan krijg je $ 25.000 van hem als dank. Vervolgens (als het invullen van die 10 bestellingen goed verlopen is (maar we zijn er nog niet achter aan welke criteria deze dan moeten voldoen)) zal hij je vragen of je een xxx bedrag aan goud wilt uitgeven. Ditzelfde bedrag krijg je dan de volgende dag van hem terug. Als de 10 bestellingen niet aan de ??? criteria hebben voldaan dan vertrekt Lester onverichterzake over het looppad / bruggetje.

    Lester wordt geacht zo eens in de 3 weken terug te komen, tenzij je veel goud hebt uitgegeven - dan komt hij minder vaak.

    Het xxx bedrag aan goud wat hij je vraagt uit te geven zal altijd vele malen hoger zijn dan wat jij bezit. GGS hoopt hiermee spelers te triggeren dan toch meer goud te gaan kopen.
    Bedenk: hetzelfde bedrag aan nepgoud aan jou terug geven kost GGS niks - hiertoe goud bij kopen kost jou echt geld!

    Als je niet met Lester in zee wilt gaan (die hoeveelheid goud wilt uitgeven) dan klik je hem een volgende keer dat hij langs komt niet aan. De buren zullen dan gewoon toch blijven komen en hun bestellingen doen. Het spel gaat dus gewoon verder zoals voordat Lester Crowley kwam.

    Sommige spelers op het Engelse forum vinden dat je het geen event mag noemen, maar gewoon een aanbieding. Zij beschouwen het meer als een onderdeel van alle aanbiedingen, die normaliter als pop-up boven in je scherm verschijnen. Ik kan hen geen ongelijk geven.

    EDIT: het enige wat we nog precies willen uitzoeken is wat er gebeurd als je tijdens de wachttijd (er loopt n timer boven Lester) die je krijgt om dat xxx bedrag aan goud uit te geven (24 u) - toch wel goud besteed... Dus: buiten Lester om, bv. doordat je een blauwe goudmijnvergunning bij Omar koopt of deze bv net in de mijn stopt terwijl Lester's timer nog loopt, of bv. net een productie wilt skippen tijdens een missie, etc.
    Maar op het Engelse forum wordt dit in de gaten gehouden en evt nieuws in dezen zsm vermeld.
    Post edited by Jiesta (NL1) on
  • Dankjewel voor jouw reactie. Fijn dat je zoveel uitleg erbij geeft, nu is het voor mij in ieder geval helemaal duidelijk. En je hebt gelijk, ik ga ook geen goud er voor kopen. Het spel is zo ook leuk. 
  • ik vin julie heel leuk en nog een super spel is dit
  • ik vind egt leuk
  • Ik heb de smulboerderij gekocht, dat was een opdracht. Ik heb alleen geen flauw idee hoe ik tussen de hoofdboerderij en de smulboerderij kan switchen. Kan iemand mij dat vertellen?  Anke
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 26.02.2016
    @AnkeB (NL1) 
    Je hebt in de rechter rand van je scherm een flap zitten (net zoals links; linker flap behelst je taken); in deze rechter flap vind je de actueel lopende producties op je verschillende boerderijen.... Ik gebruik deze het meest om te switchen omdat deze flap nu eenmaal aangeeft wanneer een productie op welke boerderij klaar is - opdat je gelijk kunt oogsten.

    Maar ook midden boven in je scherm (onder de blauwe ster vd XPpnt) vind je een drop-down menu waarin je je verschillende boerderijen alsook "het dorp" (waarbinnen je je coöperatie kunt zien, mits je aangesloten bent), kunt aanklikken.

    Dus, zowel via de rechter flap als 't drop-down menu midden boven in je scherm kun je switchen tussen je boerderijen.
    Post edited by Jiesta (NL1) on
  • @AnkeB (NL1) 
    er staat links naast de cooperatieboom 3 bordjes 1 van de decotoren en 1 van de hoofd farm en 1 van de lekkerbek farm .
    en later komt er nog 1 bij van de bloemen farm.
    daar kan je ook op klikken om te zwitchen
  • rich015 (NL1)rich015 (NL1) NL1 Posts: 50
    @ChristMass (NL1) 

    Het event Lester Crowley is een INDIVIDUEEL event, hetgeen betekent dat hij voor iedereen afzonderlijk op een ander tijdstip verschijnt. Hij komt en gaat wanneer hij wil. Hij vraagt je 10 cliënten hun bestellingen in te vullen en dan krijg je $ 25.000 van hem als dank. Vervolgens (als het invullen van die 10 bestellingen goed verlopen is (maar we zijn er nog niet achter aan welke criteria deze dan moeten voldoen)) zal hij je vragen of je een xxx bedrag aan goud wilt uitgeven. Ditzelfde bedrag krijg je dan de volgende dag van hem terug. Als de 10 bestellingen niet aan de ??? criteria hebben voldaan dan vertrekt Lester onverichterzake over het looppad / bruggetje.

    Lester wordt geacht zo eens in de 3 weken terug te komen, tenzij je veel goud hebt uitgegeven - dan komt hij minder vaak.

    Het xxx bedrag aan goud wat hij je vraagt uit te geven zal altijd vele malen hoger zijn dan wat jij bezit. GGS hoopt hiermee spelers te triggeren dan toch meer goud te gaan kopen.
    Bedenk: hetzelfde bedrag aan nepgoud aan jou terug geven kost GGS niks - hiertoe goud bij kopen kost jou echt geld!

    Als je niet met Lester in zee wilt gaan (die hoeveelheid goud wilt uitgeven) dan klik je hem een volgende keer dat hij langs komt niet aan. De buren zullen dan gewoon toch blijven komen en hun bestellingen doen. Het spel gaat dus gewoon verder zoals voordat Lester Crowley kwam.

    Sommige spelers op het Engelse forum vinden dat je het geen event mag noemen, maar gewoon een aanbieding. Zij beschouwen het meer als een onderdeel van alle aanbiedingen, die normaliter als pop-up boven in je scherm verschijnen. Ik kan hen geen ongelijk geven.

    EDIT: het enige wat we nog precies willen uitzoeken is wat er gebeurd als je tijdens de wachttijd (er loopt n timer boven Lester) die je krijgt om dat xxx bedrag aan goud uit te geven (24 u) - toch wel goud besteed... Dus: buiten Lester om, bv. doordat je een blauwe goudmijnvergunning bij Omar koopt of deze bv net in de mijn stopt terwijl Lester's timer nog loopt, of bv. net een productie wilt skippen tijdens een missie, etc.
    Maar op het Engelse forum wordt dit in de gaten gehouden en evt nieuws in dezen zsm vermeld.
    ik mag 240 000 goud uitgeven, doe ik ook gelijk natuurlijk, maar moet je echt dit bedrag uitgeven of kan jet ook ietsjes minder en toch goud terug krijgen daarover vind ik niets
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    @rich015 (NL1) 

    Neen, je moet het bedrag wat Lester Crowley je opgeeft uitgeven binnen de tijd dat de timer boven zijn hoofd loopt. Alleen als je die hoeveelheid haalt, dan geeft Lester jou de volgende dag dezelfde hoeveelheid goud terug.
    Al het goud wat je onder die hoeveelheid blijft, wordt wel weergegeven in het Lester-menu, maar wordt dus niet terug gegeven de volgende dag.
  • rich015 (NL1)rich015 (NL1) NL1 Posts: 50
    oke dank je wel.

     nou Lester ouwe magere hijn de ballen 
  • wiggeltje (NL1)wiggeltje (NL1) NL1 Posts: 88
    Weet iemand wat er gebeurd als je een klasse 1 paard fok waarde 54 met een klasse 2 paard fok waarde 40+ gaat laten paren, ik weet dat de fok waarde naar het gemiddelde gaat, maar blijft de klasse 2 ook behouden? 

    Alvast vriendelijk bedankt voor het antwoord,
    Groetjes, Wiggeltje
This discussion has been closed.