Home EN General Discussions & Questions

Join the official Goodgame Big Farm Discord today!Join our Big Farm Discord Server


Are you looking for a community of like-minded farmers to discuss your farming experience with? Look no further than the GoodGame Big Farm Discord Server!


Our server is the perfect place to connect with other farmers from around the world. Whether you're looking to chat about strategy, share tips and tricks, or just make new friends, our community has got you covered.


And that's not all - as a member of our Discord server, you'll also have access to exclusive giveaways and other special events. It's the perfect way to stay up to date on all the latest news and updates from GoodGame Studios.


So what are you waiting for? Join the GoodGame Big Farm Discord Server today and start connecting with fellow farmers from all over the world. Just click here to join the fun!

Help offered for Dutch players (hulp aangeboden voor NL spelers)

192244

Comments

  • Azië event heeft nu ook mij bereikt, maar ik sla een beurt over.
    Bij ons zijn er velen die de events vaker overslaan (ik persoonlijk eigenlijk nooit) coop kampioenschap is met die missies..daar doe ik absoluut niet aan mee....maar anderen in de coop weer wel...daarin laten we elkaar vrij.
    Eiland events worden door de lagere levels niet gespeeld...die hebben het geld nodig voor hun farms. Ik en met mij nog enkele anderen spelen m wel...en dan hoofdzakelijk zoals jij....voor de kaszaden om de boot te vullen.
    Ik vind al die thema events helemaal super...met pasen, verjaardag, haloween...dat zoeken ...heerlijk! En die silo proberen we ook draaiend te houden....leuk event. Eigenlijk is het gewoon allemaal wel grappig om te doen, als dat niet zo was....waren velen al met het spel gestopt...t is toch voor je lol? Dus als je je overal aan ergert en er geen plezier meer aan hebt...waarom steeds klagen, ga dan wat anders doen ......is mijn mening.
  • Persoonlijk vind ik alle andere events hartstikke leuk om te doen, al moet ik soms heel hard werken om de dingen voor elkaar te krijgen of mijn hele strategie omgooien en bepaalde uitbreidingen even uitstellen.Met mijn beperkte middelen doe ik zelfs mee aan de eiland events. Ik krijg ze uiteraard niet uitgespeeld, maar dat maakt me niet uit. Mijn frustratie met dit event is dat er zo'n prachtige kerstboom op het eventplein staat die je elke keer roept om erop te klikken. Fanatiek als ik ben heb ik al geleverd wat ik kan, waaronder 540 gemengde zeep en 1410 honing-creme. Maar er staan ook amandelen op mijn lijstje en amandelmuffins. Na even rekenen blijkt dan dat ik 30.000 amandelen moet produceren in een week. Dat is dus onmogelijk. Gelijk in de eerste week ga ik al nat, en daar baal ik van. Ik heb spijt van alles wat ik al geleverd heb, aangezien het allemaal weggegooid is. Een event mag best moeilijk zijn, graag zelfs, ik houd wel van een uitdaging, maar onmogelijk en dat in de eerste week al gaat me echt te ver. De enige uitdaging die ik nu nog heb is van die verdomde kerstboom afblijven en me niet laten verleiden nog meer te doneren.
  • PINJO1986 (NL1)PINJO1986 (NL1) NL1 Posts: 1,852
    Het is juist voor dit event de bedoeling om (als mensen hun order niet compleet vol maken) als coop elkaar te helpen als iemand door omstandigheden hun order niet vol kunnen maken. Spreek elkaar via de chat op een zondag en zorg ervoor dat de grotere de kleinere ondersteunen op de enige dag dat je elkaar kunt helpen om een order vol te maken.
  • spiritoforion.....je kan natuurlijk meteen het bijltje erbij neerleggen, maar je kan ook met je coopvrienden in overleg gaan.....jij doet wat je kan.....en zij kunnen aanvullen....
    probeer met elkaar samen de dingen te doen....wie weet is het dan nog niet voor niks geweest


  • @PINJO1968,

    Wat jij zegt snap ik. Alleen zijn wij een beginnende coöp en kunnen de andere leden die producten nog niet eens maken ( te laag in level). Dus mij helpen gaat 'm niet worden.
  • PINJO1986 (NL1)PINJO1986 (NL1) NL1 Posts: 1,852
    @spiritoforion (NL1)

    dat is het mooie van dit event, als een speler die een lager level heeft dan jij jou op die zondag moet helpen omdat je jouw order niet vol hebt gemaakt, dan zal deze persoon iets anders moeten leveren dat op zijn level wel te maken valt. Elke product voor hun eigen order zal maakbaar zijn, het is namelijk hetzelfde principe als het schip. Valt het te maken voor dat level dan zal het schip en nu dus ook de kerstman er om kunnen vragen.

    In ons cooperatie zit iemand die een order heeft voor honing creme, hij had zijn winkel nog niet ge-upgrade, dit had hij dus wel kunnen doen en daarom vraagt de kerstman en het schip dus deze dingen.
  • sylk (NL1)sylk (NL1) Posts: 28
    edited 24.11.2015
    @spiritoforion (NL1) 

    Ik begrijp je frustratie en vind het erg vervelend voor je. Ik vind het op zich een leuk event met een behoorlijke uitdaging. Maar ik begrijp dat als je in een coop zit met op een behoorlijk level en je mede leden zitten een stuk lager je inderdaad geen hulp kan krijgen en dit event (bijna) niet te halen is voor je.
    Post edited by sylk (NL1) on
  • Hoi Allemaal,
    ik heb even een vraagje uit de coop die ons nog niet helemaal duidelijk is. Als je zondag een coop lid wil helpen, moet je dan alle producten doneren die nog nodig zijn: stel iemand heeft nog 2500 amandelen nodig en ik heb er maar 1500? Kan ik dan die 1500 doneren en iemand anders weer de overige?

  • PINJO1986 (NL1)PINJO1986 (NL1) NL1 Posts: 1,852
    Niemand weet nog precies hoe dit in zijn werk omdat het product ook kan veranderen als iemand een te laag level heeft om dit te maken. Wat er wel bekend is is dat hoe hoger een persoon is hoe meer die moet doneren om de order compleet te kunnen maken, dus wat voor een level 70 misschien maar 2500 amandelen is, is voor een level 150 misschien wel 4000 amandelen.

    We zullen het moeten afwachten omdat er waarschijnlijk deze week nog wat dingen met dit event gaan veranderen dus er kan ook met dit misschien nog wat veranderen.

    We zullen het zondag zien en dus of dit event te doen is.
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 25.11.2015
    @HannaH1961 (NL1) 

    Er is nog niet veel bekend over de "laatste kans zondag" .... Wat wel bekend is:
    - je kunt gewoon ook zelf nog door blijven doneren en farmen voor je eigen lijst
    - het is afhankelijk van je level en grootte farms op welke manier je gaat helpen (welk product en welke hoeveelheid). Het kan dus zijn dat er een geheel ander product + hoeveelheid daarvan gevraagd wordt van de helper.
    - iedereen kan/mag iedereen helpen, zolang als hij/zij maar meegedaan heeft met zijn/haar lijst:

    Neem het volgende scenario:

    lid 1 - heeft 80% klaar
    lid 2 - heeft 100 % klaar
    lid 3 - heeft 60% klaar
    lid 4 - heeft niet meegedaan: 0%

    Zowel lid 1 als lid 2 kunnen samen lid 3 helpen, terwijl lid 3 doorgaat met werken aan zijn/haar eigen bestelling. Lid 3 zou bv ook lid 1 kunnen helpen indien gewenst. Je kunt dus met meerdere mensen 1 lid helpen met 1 bestelling.
    Alleen lid 4 kan niemand helpen, aangezien je eerst gedoneerd moet hebben (en dus in de race voor die week) om ook op die zondag te kunnen helpen.
    Post edited by Jiesta (NL1) on

  • Niemand weet nog precies hoe dit in zijn werk omdat het product ook kan veranderen als iemand een te laag level heeft om dit te maken. Wat er wel bekend is is dat hoe hoger een persoon is hoe meer die moet doneren om de order compleet te kunnen maken, dus wat voor een level 70 misschien maar 2500 amandelen is, is voor een level 150 misschien wel 4000 amandelen.

    We zullen het moeten afwachten omdat er waarschijnlijk deze week nog wat dingen met dit event gaan veranderen dus er kan ook met dit misschien nog wat veranderen.

    We zullen het zondag zien en dus of dit event te doen is.
    Hiermee begrijp ik dus dat de uiteindelijke aantallen én producten die er zondag bij moeten dus helemaal nog niet bekend kunnen zijn??? Hoe moet je je als cooperatie dan voorbereiden.....en hoe kunnen ze dan nog spreken van helpen?? Dan zijn het zondag eigenlijk compleet andere orders geworden......
    Konden ze het event niet ingewikkelder bedenken?? Snappen ze het zelf nog...is wat ik mij dan afvraag...

  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    Niet - dat is nl al 3 jaar lang de opzet van dit spel. Dat we ons niet al teveel kunnen voorbereiden. GGS houdt ervan uitdagingen in het spel te brengen en bovenal zoveel mogelijk tot het laatste moment als verrassing te houden. 

    Het is niet gezegd dat je niet met hetzelfde product/aantal kunt helpen. Dat is nl heel goed mogelijk. Het is echter ook heel goed mogelijk dat er een ander product/aantal wordt gevraagd aan de helper ....

    Anders zou het wel heel erg gemakkelijk zijn om op de "laatste kans zondag" alles aan te vullen bij iedereen.

    Wij houden zelf vooral onze voorraden bij en dus schuren vol. En hopen (al nagelbijtend) dat dit ons elke keer in het weekend lukt om die schuren weer zo vol mogelijk te krijgen ......  ;)
  • PINJO1986 (NL1)PINJO1986 (NL1) NL1 Posts: 1,852
    Het belangrijkste op een zondag word overleggen met je leden wie wat gaat doneren bij degene die hulp nodig hebben.
    Heeft 1 persoon een teveel aan melk en er moet melk gedoneerd worden dan kan die persoon natuurlijk het best dat doneren, dit kan het best overlegd worden want anders doneer te te veel als coop.
    Zijn er ergens anders eieren nodig dan heeft de melk persoon van hiervoor natuurlijk minder kans en kan dus een ander persoon beter helpen met de eieren.

    Het best is dus overleggen met je coop over wie wat doneert op een zondag.


  • Het is niet gezegd dat je niet met hetzelfde product/aantal kunt helpen. Dat is nl heel goed mogelijk. Het is echter ook heel goed mogelijk dat er een ander product/aantal wordt gevraagd aan de helper ....

    Anders zou het wel heel erg gemakkelijk zijn om op de "laatste kans zondag" alles aan te vullen bij iedereen.

     
    Ik weet niet of het dan erg gemakkelijk word, dat is dan weer afhankelijk van de aantallen die nog nodig zijn. Wel zou het dan minder ingewikkeld worden.
    Er zit niets anders op dan de zondag maar af te wachten......(geduld niet mijn sterkste kant B))
  • leslie1 (NL1)leslie1 (NL1) NL1 Posts: 5
    Heb nog paar vragen over de laatste kans zondag:
    1 welk tijdstip begint die, om 0.00 cet of 9.30 cet
    2 Kunnen meerdere leden een lid helpen met hetzelfde order, ik snap het verhaal van jiesta, maar daar kan ik dit niet uithalen.
    bvd
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 26.11.2015
    Zie post @PINJO1986 (NL1) : 
    Wij hebben met onze coop afgesproken dat we vrijdagavond al een 1e ronde overleggen om te bekijken in hoeverre de leden zelf bij kunnen kopen indien nodig. In de loop van zaterdag houdt 1 deputy van iedereen bij hoeveel hulp men nog nodig heeft. en op zondagmorgen (als eindelijk duidelijk wordt hoe die *laatste kans zondag* er eigelijk uit gaat zien) gaan we gezamenlijk bepalen wie wat aan wie doneert om rest aan te vullen tot 100%.

    @Bysel
    Yep - dat is dan weer mijn geluk - ik kan ongelooflijk geduldig zijn  ;) er zit idd niets anders op dan deze eerste zondag even af te wachten - om wat meer duidelijkheid te krijgen.

    @leslie1
    Ja, je kunt met meerdere mensen 1 ander lid helpen. Zal dit nog even extra in die post hierboven erbij zetten.

    Dat is nog niet bekend, maar na enige rondvraag zeggen meest ervaren spelers dat er vanaf start event 7 dagen geteld moet worden. Dat zou bij ons dan uitkomen op 09:00-09.30 u CET (Centraal Europese Tijd). Iets om rekening mee te kunnen houden maar pin me er svp nog niet op vast!

    CORRECTIE: DE 7E DAG start ZATERDAG om MIDDERNACHT!

    Post edited by Jiesta (NL1) on
  • leslie1 (NL1)leslie1 (NL1) NL1 Posts: 5
    dank je jiesta voor de antwoorden
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 26.11.2015
    LET OP!

    N.a.v. alle klachten over het Kerst Event heeft GGS toch besloten dit event enigszins te wijzigen. Op het Griekse Forum zijn deze wijzigingen al bekend gemaakt, en een Griekse speler heeft deze weer doorgegeven aan ons.
    MAAR GGS KAN DEZE WIJZIGINGEN NOG NIET BEVESTIGEN EN WAARSCHUWT ERVOOR DAT EEA NOG NIET OP FORUM GEZET HAD MOGEN WORDEN. (WEL MAG ER VAN UIT GEGAAN WORDEN DAT HET MEESTE ERVAN AANNEMELIJK IS) .... Officiële aankondiging volgt later vandaag!

    WIJZIGINGEN: (update donderdagmorgen 26/11)

    - Gemaakte donaties zullen worden beloond in farmdollars, gelijk aan wat je zou krijgen als je de producten zou verkopen.

    - De *Hard werken* beloningen zijn aangepast en verbeterd. 

    - De moeilijkheidsgraad van de volgende stappen/weken in het event zijn enigszins verlaagd. Overlappende producten in bestellingen (dus bv bestelling voor amandelen maar ook voor amandelmuffins) zijn teruggebracht tot minimum en de aantallen in de bestellingen zijn verlaagd.

    - Reeds verdiende *Hard Werken* beloningen mogen gehouden worden en de aangepaste beloning voor de reeds bereikte doelen zal zo spoedig mogelijk worden gecrediteerd met terugwerkende kracht. Bovendien zullen de overeenkomstige bedragen in farmdollars van de reeds gedane donaties voor bestellingen automatisch worden toegekend aan alle spelers die hebben gewerkt en werken aan orders.


    En - Hiep Hoi!! - de uiteindelijke hoogst haalbare coop-decoratie is geanimeerd!!!!


    Post edited by Jiesta (NL1) on
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 26.11.2015
    OFFICIËLE AANKONDIGING van de wijzigingen in het Kerst Event:

    te vinden op dit draadje:   https://community.goodgamestudios.com/bigfarm/en/discussion/comment/2718068/#Comment_2718068

    Misschien heb ik vanavond even tijd om eea te vertalen - degenen die Engels spreken/begrijpen kunnen alvast voornoemd draadje lezen (er zit niet veel verschil in met de opgave van de Griekse CM)

    LET OP: in tegenstelling tot eerdere berichten START DE 7E DAG (laatste kans zondag) ZATERDAG OM MIDDERNACHT!!!!!!!!!!!

  • vraagje...
    Wat is schadelijker voor de cooperatie: lege plek of een niet volgemaakte lijst?
  • wiggeltje (NL1)wiggeltje (NL1) NL1 Posts: 88
    Hoi, ik had een vraag over het opvullen van die boom. Bijna niemand van ons kan honingcremé leveren.
    Zou het zo kunnen zijn dat de laatste dingen die niet geleverd zouden kunnen worden, met goud kunnen worden afgerond?
  • PINJO1986 (NL1)PINJO1986 (NL1) NL1 Posts: 1,852
    vraagje...
    Wat is schadelijker voor de cooperatie: lege plek of een niet volgemaakte lijst?
    Een lege plek is niet zo heel erg, het enige wat kan gebeuren is dat je niet de hoogste mogelijke tevredenheid van de decoratie kunt krijgen. Dit kun je opvangen door (als Greta er is) je decoratie te upgraden. Een niet volgemaakte lijst betekent dat je kunt blijven steken in dat level van decoratie en dus eerst die contracten moet vol maken.
    Hoi, ik had een vraag over het opvullen van die boom. Bijna niemand van ons kan honingcremé leveren.
    Zou het zo kunnen zijn dat de laatste dingen die niet geleverd zouden kunnen worden, met goud kunnen worden afgerond?
    Bedoel je dat 1 iemand een order heeft voor honingcreme? maar niemand die kan maken? De orders zijn gemaakt naar het level van iemand dus als iemand honingcreme kan maken dan kan de kerstman en/of het schip er naar vragen. Is er dus iemand die deze order niet kan maken omdat hij ervoor kiest om zijn winkel niet up te graden dan kan een kleiner level een ander product op de zondag krijgen om toch de 100% vol te maken.
  • wiggeltje (NL1)wiggeltje (NL1) NL1 Posts: 88
    Het gaat om de "lijst van de kerstman". Deze vraagt op de lijst om een hoeveelheid aan honingcreme. 

    Op de bloemenboerderij heb ik geen winkel van level 5 en ben zelf op level 84.

    Op de lijst heeft tot heden nog niemand bij ons de honingcreme kunnen aanleveren. Het lijkt mij daarom ook een onmogelijke taak. Wij hebben als team wel veel ingeleverd en het zou behoorlijk vervelend zijn als dit voor niks is. Daarom vroeg ik mij af of dit met goud kan worden afgerond, mocht er een kleine tekort zijn?
     

  • PINJO1986 (NL1)PINJO1986 (NL1) NL1 Posts: 1,852
    De orders zijn persoonlijk dus jij bent degene waar de kerstman de honingcrème vraagt? Dit is logisch omdat je bij level 58 al honingcrème kunt maken. Nu is het het geval dat je je winkel dus niet hebt ge-update en daarom deze order niet kunt vol brengen. Er is op een zondag de mogelijkheid om een speler die lager is dan level 58 dit te laten vol brengen (dit omdat bij deze persoon de honingcrème niet gevraagd kan worden en word er dus iets anders gevraagd bij deze persoon). We weten nog niet hoe de zondag eruit ziet en misschien is er een mogelijkheid om dit met goud af te kopen.

    Wat ik je kan adviseren is om je winkel zo snel mogelijk te updaten, dit omdat honingcrème en groene zeep het beste product in de winkel is om te verkopen.
  • wiggeltje (NL1)wiggeltje (NL1) NL1 Posts: 88
    ps: ik kan mijn bovenstaande bericht niet wijzigen op deze forum.

    De 'vraagteken' moest een 'punt' zijn.

    (Alvast) bedankt, Pinjo!

    en groetjes van Wiggeltje
  • wiggeltje (NL1)wiggeltje (NL1) NL1 Posts: 88
    Dan zie ik zondag wel verder of het zin heeft voor mij om verder te gaan met de lijst van de kerstman. 
    Tot zover doe ik gewoon mijn best om aan te vullen dat wat ik kan aanvullen :-) Ik hoop alleen niet voor niets.

    Nogmaals bedankt voor je antwoord, Pinjo.

  • tientje64 (NL1)tientje64 (NL1) NL1 Posts: 104
    hoi,

    hoe komt het dat ik bij het huidige azientevent niveau 4,  80 keer varkens moet voeren en mij medeleden van
    de coop die nivo 5 spelen maar 76 keer de varkens moeten voeren? 


    groetjes

  • PINJO1986 (NL1)PINJO1986 (NL1) NL1 Posts: 1,852
    Is het toevallig dat deze persoon een lager level heeft dan jij? GGS is namelijk bezig met een test en het kan dus voorkomen dat er grotere verschillen zitten dan dit. Het kan dus aan het level verschil liggen maar het kan ook zo zijn dat GGS gewoon verschillende getallen gebruikt om te kijken welke het beste zijn voor het level van het event.
  • tientje64 (NL1)tientje64 (NL1) NL1 Posts: 104
    hoi pinjo,

    deze leden hebben een hogere level , level 171 en level 125 en ik heb level 98.
    bedankt voor je antwoord, zal het nog een periode geven, als het na 3 maanden nog
    zo is, kom ik zeker terug met mijn vraag. :)
     groetjes

  • In een draadje over tips voor santa event heeft kimmy het over "Farm flash" ....kan iemand me vertellen wat ze hiermee bedoeld?

This discussion has been closed.