Home EN General Discussions & Questions

Join the official Goodgame Big Farm Discord today!Join our Big Farm Discord Server


Are you looking for a community of like-minded farmers to discuss your farming experience with? Look no further than the GoodGame Big Farm Discord Server!


Our server is the perfect place to connect with other farmers from around the world. Whether you're looking to chat about strategy, share tips and tricks, or just make new friends, our community has got you covered.


And that's not all - as a member of our Discord server, you'll also have access to exclusive giveaways and other special events. It's the perfect way to stay up to date on all the latest news and updates from GoodGame Studios.


So what are you waiting for? Join the GoodGame Big Farm Discord Server today and start connecting with fellow farmers from all over the world. Just click here to join the fun!

Help offered for Dutch players (hulp aangeboden voor NL spelers)

190244

Comments

  • knuffeltjuhh (NL1)knuffeltjuhh (NL1) NL1 Posts: 91
    edited 20.10.2015

    spel opnieuw starten werkt niet. ze blijven dan ook op zwart beeld hangen. net laptop opnieuw gestart werkt ook niet. nu staat er geen video. en als ze er staan zijn ze niet af te spelen.hoop dat ze dit oplossen of wel filmpjes of geen maar niet dat ze het de helft van de tijd niet doen.

  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    Jammer dat refreshen/opnieuw opstarten niet heeft geholpen @knuffeltjuhh (NL1) ....

    en ja .... dat hopen wij "proefkonijnen" allemaal al 7 weken, dan eea eindelijk eens opgelost wordt. Maar al deze weergave-problemen passen nu eenmaal in het "Proef draaien"-plaatje.

    Helaas vrees ik met grote vrezen dat dit nog heel lang gaat duren.

    (bv: ik heb 1 hele week lang wél in m'n tv schermpje "start video nu" gehad (24/7) maar kon nooit daadwerkelijk iets afspelen, want als ik erop klikte kreeg ik alleen een zwart omkaderd wit scherm).
  • knuffeltjuhh (NL1)knuffeltjuhh (NL1) NL1 Posts: 91
    edited 20.10.2015
    Jammer dat refreshen/opnieuw opstarten niet heeft geholpen @knuffeltjuhh (NL1) ....

    en ja .... dat hopen wij "proefkonijnen" allemaal al 7 weken, dan eea eindelijk eens opgelost wordt. Maar al deze weergave-problemen passen nu eenmaal in het "Proef draaien"-plaatje.

    Helaas vrees ik met grote vrezen dat dit nog heel lang gaat duren.

    (bv: ik heb 1 hele week lang wél in m'n tv schermpje "start video nu" gehad (24/7) maar kon nooit daadwerkelijk iets afspelen, want als ik erop klikte kreeg ik alleen een zwart omkaderd wit scherm).
    ik heb dus precies het zelfde als wat je hier beschrijft.
    we wachten maar af wat ze gaan doen. nu weet ik wel dat ik niet de enige ben met dit probleem.

  • demy8 (NL1)demy8 (NL1) NL1 Posts: 1

    hoi ik heb een vraag waarom is het met de week opdracht verschillend heb met de zelde moeilijkheids graad

    2 farms zijn het zelfde en de andere is meer en de andere is meer wat ik moet verzamelem

    2farms  1970 kool en de andewre 3800 en de eierenen de rijst is daar ook meer dat moet toch niet kunnen

    groetjes demy

  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    De thema events (5 stuks: UFO, Camping, S prookjes, Azië, Hawaï)zijn veranderd omdat er een 5e en 6e moeilijkheidsgraad aan toe is gevoegd. Om dit uit te balanceren tegenover de 1e vier moeilijkheidsgraden, worden er verschillende hoeveelheden uitgeprobeerd. Dus ik krijg nu bv een andere hoeveelheid appels te produceren voor dezelfde opdracht als een van mijn coopleden.

    Als de eerste rondes van alle thema events (dus de vroegere versie zowel als de nieuwe versie) achter de rug zijn dan gaat GGS bepalen wat de vaste hoeveelheden per opdracht worden.

    We zitten nu allemaal gewoon even in deze fase.

    PS: het hebben van 2 accounts op één en dezelfde server is niet toegestaan. Ik waarschuw je maar ... je moet zelf weten wat je hiermee doet.
  • kathy3 (NL1)kathy3 (NL1) NL1 Posts: 7

    en als je een gezin met 2 of 3 kids en die spelen dat ook 

    dat is dan toch niet eerlijk want die hebben dan toch ook het zelfde ip adres.

    dan is bf toch tegen zich zelf of zie ik dat verkeerd

    kathy

  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 23.10.2015
    @kathy3 (NL1) 

    Hier heeft Larino een heel stuk over geschreven op ditzelfde draadje - dan zou je een heel aantal pagina's terug moeten zoeken. Ergens tussen 10 en 12 februari 2014 kun je dat vinden, dacht ik.

    Het komt er op neer dat je in principe geen meerdere accounts op één server mag hebben. Als je hierop betrapt wordt dan volgen er maatregelen. GGS gaat je dan wsch vragen welk account je wilt behouden, de rest wordt vernietigd.

    Uiteraard heeft GGS er begrip voor dat er meerdere gezinsleden op één computer werken. Mocht dit bij jullie het geval zijn, dan behoor je een mail te schrijven aan Support (moet in het Engels) waarin je aangeeft hoeveel gezinsleden er op je pc werken. Ter verifiëring en voor de veiligheid worden er dan wsch wat zaken aan je gevraagd zoals de verschillende accountnamen, het IP adres, de wachtwoorden ....

    Dus eea werkt alleen voor je als er reeds een melding bij Support ligt en deze eea voor akkoord bevestigd hebben. 

    Bovenstaande slechts ter informatie (en alles hierover is te vinden in de GGS regels (welke Larino overigens ook heeft genoemd en deze paragraaf zelfs vertaald in NL als ik mij goed herinner!))

  • janna95 (NL1)janna95 (NL1) NL1 Posts: 7
    Namens Jiesta

    Jiesta is afwezig tot en met donderdag 29-10-2015
  • Even over de nieuwe cadeau's en streken weet dat door veel spelers als niet leuk gevonden wordt beschouwd. Vooral het spookje maar die is ook na 10 keer een spook met pompoen  te vangen weer weg. Maar kom op allemaal het is en blijft maar een spel je leven hangt er niet vanaf. Geniet van de dingen die je krijgt. Ik lach er persoonlijk om ik vindt het wel fun.
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    Dit tijdelijke Trick&Treat Tweeling event draait ivm Halloween - en daarom kunnen zowel de Mysterieuze Zaadjes als het Spook tot echt een hevige pesterij worden. Vooral als dit gebruikt wordt tijdens het Coopeatie Kampioenschap.
    Iemand van het forum vertelde mij dat hij 2 hele dagen kwijt is geraakt in 2 events en dus geen kans meer maakte op de eindbeloning, omdat iemand hem die Mysterieuze zaadjes had gegeven. 6 velden vol speciale kool veranderde in 6 velden vol gewone wilde bloemen met 6 uur groeitijd. Ook ik vind dat heel erg jammer voor hem, en ook ik zou zoiets niet waarderen.

    Wij binnen onze cooperatie hebben besloten dit soort zaken nooit te gebruiken tegenover anderen, ons komt dat nl wat flauw voor. De Mysterieuze Zaadjes zullen we gebruiken op elkaars farm, in rustiger tijden (wanneer er geen 5 events tegelijkertijd lopen); en dan alleen als we wilde bloemen geplant hebben. Wilde bloemen zijn gratis en alles waar die velden ook in moge veranderen zal dan een verbetering zijn .... hier worden onderling vooraf afgespraken over gemaakt.

    Het spook element gebruiken we helemaal niet. Iedereen mag wete wat hij/zij ermee doet .... maar zo gaan wij hier dus mee om.

    PS: binnen onze cooperatie is ook nog nooit de "streek" uit dat Tweeling Event gebruikt. Wel het "cadeau" maar nooit de "streek".
  • marcia1507 (NL1)marcia1507 (NL1) Posts: 30
    edited 31.10.2015
    Goedemorgen
    Even een vraagje bij ons in de coop zijn er mensen die ineens goud missen en sommige hebben vandaag ook geen pompoenen. Zijn er meer mensen die dit hebben of misschien gehad en daar een oplossing voor hebben?
    Alvast bedankt en Happy Halloween,

    Hannah

    p.s. de geschiedenis en cache en opnieuw opstarten helpt niet :-(
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 31.10.2015
    Geen idee @HannaH1961 (NL1) ....

    Ik heb er nog niet eerder van gehoord, althans niet op onze server. Wij hebben allemaal in onze coop de pompoenen vandaag ook weer kunnen zoeken.

    Ik zal ook helaas de "Dwaallicht" decoratie moeten missen, omdat mijn pc gehackt is en ik deze 2 dagen kwijt ben geweest. Ik blijf voortaan dan ook ver weg van de video ads, alsof ze radio actief zijn. Ze blijken hackers een te gemakkelijke ingang te kunnen geven ... mij dus niet gezien!

    Hebben jouw coop-leden al geprobeerd te refreshen (Ctrl+F5), alsook hun caches en browser geschiedenis te schonen? Dit zorgt in de meeste gevallen voor de oplossing. Even wisselen van browser kan ook helpen. Laat hen ook even kijken wat er in het eigenlijke Halloween event schermpje gezegd wordt, staat daar of ze al 90 of 100 pompoenen gevonden hebben?

    Goud missen kan eigenlijk alleen maar doordat je ongeweten misgeklikt kunt hebben. Dat risico loop je met al die farms en events nu eenmaal, vooral als je haastig en/of onachtzaam klikt. Zo'n Cooperatie Kampioenschap nodigt vaak ook uit om té haastig te klikken. Check ook even je mijn, heb je hier toevallig net een goudmijnvergunning in gestopt? En fin, er kunnen vele redenen zijn, check dat even.

    Is men er desondanks toch van overtuigd goud te missen, dan helpt alleen maar een schrijven aan Support. Zij kunnen precies zien hoeveel iemand wel/niet besteed heeft en waar men recht op heeft. Support schrijven moet in het Engels.

    Succes en happy farming!  :)

    Post edited by Jiesta (NL1) on
  • Dank je wel weer voor supersnelle antwoord Jiesta,

    Ik ga dit meteen doorgeven in de coop.


    Hannah
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 01.11.2015
    @wolmet (NL1) , @HannaH1961 (NL1) , (ik zet boven deze post even de namen van wie ik zeker weet dat ze erover geschreven hebben in het forum - vwb de rest betreft: zegt het voort!)


    MENSEN!! Sommigen van ons hebben tóch nog hun 10 pompoenen vandaag rondom hun farm kunnen vinden en het "Grinnikend Dwaallicht" binnen gehaald.

    Dus de moeite waard om nog even goed te kijken in de omgeving van je farm; het is weliswaar de 11e dag en Halloween Night is voorbij - maar kennelijk is er iets fout gegaan in het systeem, wat ertoe heeft geleid, dat het Halloween event op de11e dag ook nog draait (net zoals we onze 'spooky smileys' vandaag ook nog hebben).

    Hopelijk hebben jullie geluk!  :)
  • jabo (NL1)jabo (NL1) NL1 Posts: 1
    help video werkt niet komt wel in beeld maar geeft aan dat hij het niet doet gaat al vanaf vrijdag de 30 ste
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    @jabo (NL1) 

    Op deze zelfde pagina, maar dan een stuk hoger - kun je hier alles over lezen, althans alles wat er tot nu toe over te zeggen valt.
    Ik geef je hierbij de link naar een van mijn eigen posten in dezen (lees ook even de posten ervoor en erna): https://community.goodgamestudios.com/bigfarm/en/discussion/comment/2656626/#Comment_2656626
    ______________________

    Morgen komt er een nieuwe update, waarbij ook de video ads vertoning enigszins zal wijzigen. Ik probeer vanavond nog een vertaling (verkorte samenvatting) op dit NL draadje te zetten.
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557

    VERKORTE SAMENVATTING van de Officiële aankondiging “Update - November 3rd - Winter is coming (again)!” (Nafaru, 2 november 2015, 11:36 u)

    __________________________________________________________________________________

    Halloween is voorbij en de winter komt dichterbij! GGS heeft hiertoe een winterthema bedacht

    DE OMGEVING VAN JE FARM WIJZIGT VOLGENS SEIZOEN:

    ·         Je arbeiders kunnen gewoon doorwerken want het winterthema heeft geen effect op zaaien/oogsten/producties

    ·         De omgeving rondom je farm zal veranderen in een winterachtige omgeving zodra GGS dit activeert.

    ·         Eea is om alvast in de sfeer van de komende speciale evenementen te komen!

     

    Nieuwe horizonten:

    ·         Betty Bloem komt weer langs met nieuwe horizonten (wintertafereel), waarvan er in ieder geval één gratis zal zijn.

    ·         Net zoals tijdens het Halloween Evenement zal Betty er slechts kort zijn, dus sla snel je slag!

     

    AANPASSINGEN VWB DE VERTONING VAN VIDEO ADVERTENTIES

    Zoals bekend is de testphase van de video ads vertoning nog steeds aan de gang. We hebben veel feedback van jullie (zowel van de proefkonijnen als de niet-testers) in overweging genomen en kunnen daarom nu al wat aanpassingen aanbrengen. Hierbij onze dank voor al jullie feedback en foutmelding-rapporten! Ga hier svp mee door!

    ·         George's bioscoop zal voortaan beschikbaar zijn voor alle testers/proefkonijnen. Het TV schermpje onderin je beeld zal nog gebruikt worden ter aankondiging van evt. video ads.

    ·         De dagelijkse limiet van video's wordt teruggebracht naar 5 video’s per dag.

    ·         Beloningen zijn ook aangepast. Iedereen zal nu alleen nog maar de “Verrassing kistjes”  krijgen. Deze kistjes bevatten een breed scala van producten met een grotere verscheidenheid in hoeveelheden.

    ·         Meer video's worden toegevoegd aan de video-rotaties.

    ·         George’s bioscoop zal verplaatst worden naar een plek voor de bibliotheek. Voorlopig – of totdat er genoeg bibliotheekgasten gaan klagen over het lawaai.

    ·         Een nieuw systeem voor exclusieve aanbiedingen wordt toegevoegd aan het spel, hetgeen het aanbod voor alle spelers verbetert.

     

    BUG FIXES

    ·         Een aantal foute weergaven op de Snoep Farm worden hersteld

    ·         De decoratietoren is weer bereikbaar zonder dat het spel meteen crasht

    ·         Soms werden ‘haakjes’ gebruikt ipv de eigenlijke gebruikersnaam = (){}

    ·         Helaas bleek de laatste letter van een gebruikersnaam met 15 karakters niet geaccepteerd te worden, waardoor spelers met zo’n lange naam niet gemaild konden worden

    ·         Chat: jouw eigen berichten worden weer in de oude vertrouwde groene kleur weergegeven

             animated-line-image-0522

    Disclaimer: Houd er svp rekening mee dat alle evenementen zoals hierboven aangekondigd niet direct na/met de update zullen starten, maar wellicht op een latere, onaangekondigde datum.

              animated-line-image-0522

    UPDATE vind plaats dd morgen, dinsdag 4/11 – er is nog geen tijdstip afgegeven.

  • Ahoi

    Ik heb deze videshow ook al lang staan maar die heeft nog nooit gewerkt. Iemand van mijn team heeft het zelfs niet staan. Als je erop staat met de muis staat er 'geen videos beschikbaar'.. jammer als ik zo hoor dat je dingen wint?..
    groetjes
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 04.11.2015
    Ahoi

    Ik heb deze videshow ook al lang staan maar die heeft nog nooit gewerkt. Iemand van mijn team heeft het zelfs niet staan. Als je erop staat met de muis staat er 'geen videos beschikbaar'.. jammer als ik zo hoor dat je dingen wint?..
    groetjes
    @loveyouto (NL1) In het Nederlandse draadje van dit forum vind je eea hierover geschreven (pag 90). Zie hiertoe deze link: https://community.goodgamestudios.com/bigfarm/en/discussion/31508/help-offered-for-dutch-players-hulp-aangeboden-voor-nl-spelers/p88
  • hallo hoe kan het dat ik geen bioscoop heb eerder kon ik ook al geen filmpjes kijken
    andere mensen hebben hem wel
  • Ik heb ook nog geen bioscoop en kan dus ook geen video's kijken. Mijn meeste medespelers hebben het wel en krijgen leuke cadeautjes.
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    @jolandao (NL1) 
    De video ads zitten nog steeds in een testphase - alleen de willekeurig geselecteerde spelers kunnen de video ads bekijken/testen tegen een kleine vergoeding. Deze vergoeding was de eerste 9 weken van deze test zeer de moeite waard, maar nu eigenlijk niet meer zo volgens de mening van velen.

    Alle testers hebben nu de bioscoop en alle testers krijgen nu de verrassings kistjes als beloning/vergoeding.

    Ikzelf blijf heel erg ver weg van de video ads (vind ze eigenlijk alleen maar zeer storend in mijn beeld), want andere spelers hebben inmiddels al aangetoond dat er vreemde cookies en andere zaken je pc binnenkomen, en mij is het risico van hacking te groot.

    Wanneer die testphase eindelijk eens afgelopen is opdat iedereen de video ads kan bekijken? Voor ons een vraag, voor GGS een weet. Er zitten nog zoveel bugs in en eea werkt in het algemeen zo slecht, dat ik vrees dat eea nog erg lang zal duren.

    In de post boven de jouwe vind je een link naar het NL draadje op dit forum, voorzover daar behoefte aan is.
  • Leen3 (NL1)Leen3 (NL1) NL1 Posts: 33
    Hallo
    Na de update van  het winterthema, is de pc nog al slome,  en inplaats van het pijltje , krijg ik steeds een vuist te zien, zodat het klikken moeilijk gaat.   Ik heb alle cookies enz verwijderd.

    Ook de video,s werken niet goed

    groetjes
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 02.02.2016
    Bekend @Leen3 (NL1), er wordt heel veel over geklaagd. Ik begrijp dat eea eigenlijk altijd zo met dit soort games gaat. In het begin loopt eea soepel, maar vervolgens worden er steeds meer elementen of animaties aan toegevoegd wat het spel erg vertraagd. Hoe meer toegevoegd wordt hoe meer bugs ook, schijnbaar.

    Dit is mijn eerst online game - maar de echte gamers melden in het forum al dat het eigenlijk met elk spel zo is gegaan.

    De video ads zijn mij een doorn in het oog. Ik blijf er dan ook verre van; sommige spelers hebben al een ernstig verhoogde activiteit en hoeveelheid cookies gedetecteerd, en ikzelf ben reeds gehacked 3 weken geleden. Dat is mij dat hele video kijken niet waard.
    Heel jammer dat game-providers hierop over willen gaan, want deze testphase (inmiddels 9 weken!) toont alleen al aan dat 't zeer stroef gaat. Helaas draait 't in deze wereld uiteindelijk altijd allemaal om geld , dus daar zullen we ons in moeten schikken.

    Veel/vaak refreshen en zelfs herstarten schijnt de enige oplossing te zijn.
    Post edited by Jiesta (NL1) on
  • Nellie3 (NL1)Nellie3 (NL1) Posts: 163
    edited 07.11.2015
    Hoii een vraagje,voor zover ik me herinner zijn die nieuwe levels bij event zoals nu bij hawai een proef om te zien toch of die haalbaar zijn...waar kan ik kwijt dat die hoge levels niet te doen zijn als je geen goud gebruikt/hebt. De schelpen krijg je alleen bij gaarden en velden,en dan ook nog soms niet,en nu moet ik er dik 20.000 appel,das echt onbegonnen werk.

    Waar kan ik mijn "gal" spuwen behalve hier ;)

    En vinden jullie ze zelf ook te moeilijk?

    Oh ja heeft iemand ook nog zich verdiept in boku,ik kom er niet uit...en baal daar best wel een beetje van. Dus als iemand mij wegwijs kan maken,graag!
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    @Nellie3 (NL1) 

    Ik krijg hier heel verschillende reacties op: de ene haalt het met gemak (meestal is dat iemand die vrijwel de gehele dag achter zijn/haar pc kan zitten), de ander vindt de getallen erg moeilijk te halen. Ik ben de nieuwe versie vd thema events onderaan begonnen, dus heb nu bijna level 1 + 2 van alle events. Ik heb nl een vrij druk leven en sla daarom regelmatig zo'n event over, dan ontsluit ik het gewoon niet. Dus ik kan nog geen mening hebben over de levels 4-6 - maar vrees met grote vreze dat deze voor mij niet haalbaar zijn als ik de getallen van de anderen moet geloven.

    Hoe lang deze "test" nog duurt wordt niet vermeld helaas. Maar ik zal komende week nog een rondje vragen aan de 'cracks' in 't forum.

    Alle thema events hebben hun eigen "hoofd'draadje waar het meeste gepost wordt (of dient te worden; veel spelers denken elke keer weer een nieuw draadje te moeten starten ('t is mij duister waarom) maar dan verplaatste de moderators die posts toch weer naar het 'hoofd'draadje om chaos te voorkomen (althans dat zouden ze moeten doen)...

    dit is het hoofddraadje voor het actuele event:   https://community.goodgamestudios.com/bigfarm/en/discussion/comment/2628599/#Comment_2628599
    Als je "je gal" hier wilt posten dan moet dat in het Engels.
  • JoJo1951 (NL1)JoJo1951 (NL1) NL1 Posts: 310
    hallo, er is een verschil van mening in de coop over het volgende; het projekt tegen de stroom in gaat over het starten van kippenvoer; de vraag = telt het starten of gaat het om het starten + hoeveelheid groetcookie
  • does anyone have a problem with his village getting stuck you can't move anything?

    Heeft er iemand ook last van dat je je dorp niet kan bewegen?? ik heb er nu best wel vaak last van.

    kan iemand mij helpen hiermee??
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    @dessie002 (NL1) 

    Neen, als ik naar mijn Dorp toe ga, en mijn linkermuisknop vasthoud dan kan ik gewoon het hele beeld van het dorp verschuiven. Dat bedoel je toch?

    Wellicht is dit een weergaveprobleem. Probeer eens te refreshen (Crtl+F5) of log even helemaal uit en daarna weer in, Dessie - misschien verhelpt dat het probleem.

    Er blijken al langere tijd wat problemen met de browser Chrome te zijn (dit wordt in het eigenlijke Engelse forum uitvoerig besproken). Dus als dit soort problemen aanhouden (en je hebt Chrome als browser), dan zou je beter over kunnen gaan naar een andere browser om dit spel op te spelen.

    Succes + happy farming :)
  • kachie (NL1)kachie (NL1) NL1 Posts: 15
    hallo, wanneer we de coopmissies doen zetten we de booster erop, nu zijn er 2 opties, wanneer je ze allebei aanzet krijg je dan 30% extra of blijft het 15%?  groetjes
This discussion has been closed.