Home EN General Discussions & Questions

Join the official Goodgame Big Farm Discord today!Join our Big Farm Discord Server


Are you looking for a community of like-minded farmers to discuss your farming experience with? Look no further than the GoodGame Big Farm Discord Server!


Our server is the perfect place to connect with other farmers from around the world. Whether you're looking to chat about strategy, share tips and tricks, or just make new friends, our community has got you covered.


And that's not all - as a member of our Discord server, you'll also have access to exclusive giveaways and other special events. It's the perfect way to stay up to date on all the latest news and updates from GoodGame Studios.


So what are you waiting for? Join the GoodGame Big Farm Discord Server today and start connecting with fellow farmers from all over the world. Just click here to join the fun!

Help offered for Dutch players (hulp aangeboden voor NL spelers)

185244

Comments

  • Gwendolen (US1)Gwendolen (US1) Posts: 1,268
    edited 02.09.2015
    Hej Nora, är detta ämne för nederländska talande människor. Ämnet för skandinaver är lite lägre.

    Gwen


    (google translate)
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 02.09.2015
    VERKORTE SAMENVATTING VD OFFICIËLE MEDEDELING "The new Big Farm Forums are almost here!" (Latten 01/09, 17:00 u)

    Op vrijdag 04/09 zal ons gloednieuwe forum gelanceerd worden.

    Dit betekent dat alle gegevens van posts, draadjes, gebruikers etc. van het verouderde forum overgezet zullen worden naar het nieuwe forum. Dit zal per morgenochtend 03/09 rond 06:00 u CET starten.

    Dit betekent dan weer dat alles wat tussentijds (tussen morgenochtend 06:00 u en de lancering op vrijdag 04/09) gepost wordt verloren zal gaan. Tijdens de eigenlijke transactie zal het forum dus niet gebruikt kunnen worden. Houd hier svp rekening mee!

    Vanaf vrijdag 04/09 kun je het vernieuwde forum alleen via het BF spel bereiken (in-game button rechts boven in je scherm). Als je dus het huidige forum onder je favorieten hebt gehangen, denk er dan aan dat deze ook veranderd/vervangen moet worden.


    animated-line-image-0147.gif


    De eigenlijke officiële aankondiging vind je hier
  • hallogaan niet weg hoe kan dat  ik heb 2 problemen ik heb een amandelboomgaard gekocht maar hij doet het niet als ik de amandelen geoogst heb zijn ze er niet ze zitten niet in het vake bij de andere vruchten en ik heb een bloemen boerderij gekocht maar die doet het ook niet heb een akker gekocht arbeiders er bij een nieuw huis gebouwd en de arbeiders gaan niet weg hoe kan dat ? hopend op een oplossing met vr groet s.groenewold
  • Larino (INT1)Larino (INT1) Posts: 4,572
    hallogaan niet weg hoe kan dat  ik heb 2 problemen ik heb een amandelboomgaard gekocht maar hij doet het niet als ik de amandelen geoogst heb zijn ze er niet ze zitten niet in het vake bij de andere vruchten en ik heb een bloemen boerderij gekocht maar die doet het ook niet heb een akker gekocht arbeiders er bij een nieuw huis gebouwd en de arbeiders gaan niet weg hoe kan dat ? hopend op een oplossing met vr groet s.groenewold
    Amandelen kun je vinden op het derde tabblad van je boerderij management. Ik begrijp niet wat je bedoelt met 'de arbeiders gaan niet weg'. Als je een veld hebt gebouwd en genoeg vrije arbeiders hebt, kun je die toekennen. Heb je er niet voldoende dan moet je een huis bouwen en dan heb je er wel voldoende om aan je veld toe te kennen.
  • hello i am dutch to and play a long time already so if ik can help some one in dutch i wil do it 

    hallo ik speel het spel ook al een lange tijd dus als ik iemand ergens mee kan helpen dan mag jullie mij ook aan spreken 

    groetjes 
    fred stinissen 
  • Hallo allemaal, ik moet een boerderijvriend uitnodigen, wie mag ik toevoegen?
  • Tatie () said:
    Hallo allemaal, ik moet een boerderijvriend uitnodigen, wie mag ik toevoegen?


    Hoi, Volgens mij werkt het niet op deze manier.

    Volgens mij zijn de vrienden die je uitnodigt (moet uitnodigen) mensen die het spel nog niet spelen. Op dit forum zitten natuurlijk allemaal spelers.

    Maar als ik het fout heb hoor ik dat natuurlijk graag, want ik heb ook nog geen vrienden :(  ;)

  • Mooi nieuw forum, wel even wennen hoor.

    Wel apart dat ik nu ineens 0 posts heb, niet dat dit erg is, maar het viel me op....

  • Tatie () said:
    Hallo allemaal, ik moet een boerderijvriend uitnodigen, wie mag ik toevoegen?


    Hoi, Volgens mij werkt het niet op deze manier.

    Volgens mij zijn de vrienden die je uitnodigt (moet uitnodigen) mensen die het spel nog niet spelen. Op dit forum zitten natuurlijk allemaal spelers.

    Maar als ik het fout heb hoor ik dat natuurlijk graag, want ik heb ook nog geen vrienden :(  ;)

    Ooh wat jammer, wel moeilijk om zo aan vrienden te geraken
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    edited 15.01.2017
    Ik vind dit forum lastig te doorgronden en lang niet zo snel/gemakkelijk als het vorige ..... daarbij kan ik er wel op komen, zelfs posten - maar verder niks aan mijn settings veranderen, wat zeer ergerlijk is.

    Maw: ik vind dit forum verschrikkelijk.


    Helaas zullen jullie mij daarom wellicht veel minder vaak hier zien dan jullie gewend zijn. Succes allen.

    EDIT: ik kan sinds vrijdag 11/9 jl. eindelijk goed op dit nieuwe forum terecht en begin het te doorgronden. Gelukkig maar!
    Post edited by Jiesta (NL1) on
  • Larino (INT1)Larino (INT1) Posts: 4,572
    Tatie () said:
    Hallo allemaal, ik moet een boerderijvriend uitnodigen, wie mag ik toevoegen?


    Hoi, Volgens mij werkt het niet op deze manier.

    Volgens mij zijn de vrienden die je uitnodigt (moet uitnodigen) mensen die het spel nog niet spelen. Op dit forum zitten natuurlijk allemaal spelers.

    Maar als ik het fout heb hoor ik dat natuurlijk graag, want ik heb ook nog geen vrienden :(  ;)

    Klopt. Je kunt wel mensen van hier uitnodigen, maar die moeten dan een tweede account maken en dat is tegen de regels! Je mag maar 1 account per server maken. Als je geluk hebt, heeft iemand op een andere server een account en nog geen op NL. Die zou dan wel een tweede account kunnen maken op NL. 

    De bedoeling van het hele vrienden verhaal is echter dat je je eigen vrienden van het echte leven vraagt ook het spel te gaan spelen en dat Big Farm zo meer leden krijgt (die dus ook weer meer goud kopen).
     
    Houd er wel rekening mee, als je iemand uitnodigt van een andere server, dat die persoon 2 boerderijen moet gaan runnen. Als hij namelijk 14 dagen niet actief is, dan wordt de vriendschapsband verbroken. Je krijgt alleen maar een paar vriendschapsmuntjes van 1 vriendschap, zelfs als die persoon heel hard aan de boerderij werkt. Veel haal je er dus niet uit en je zult vele vrienden moeten hebben om eventueel leuke dingen te kunnen kopen bij de vriendschapswinkel. De band wordt ook verbroken als die persoon level 41 haalt of de bloemenboerderij koopt voordat hij level 41 bereikt.
  • hallo allemaal om die opdrachten van vrienden toevoegen te voltooien moetje mensen uitnodigen die het spel nog niet spelen alleen op die manier kan je die voltooien dus het moet een persoon zijn die het spel nog niet speelt en die moet je uitnodigen 
  • Sinds het nieuwe forum er is krijg ik steeds een e-mail als er in dit draadje een post wordt toegevoegd. Dat wil ik niet. Waar kan ik dat veranderen?
  • Larino (INT1)Larino (INT1) Posts: 4,572
    Sinds het nieuwe forum er is krijg ik steeds een e-mail als er in dit draadje een post wordt toegevoegd. Dat wil ik niet. Waar kan ik dat veranderen?
    Bovenaan op de zwarte balk zie je een zooi icoontjes. Daar klik je op het tandwieltje. Daaronder staat 'preferences'. Klik daarop en dan zie je meteen een lijst met achter elke zin 2 vakjes. Het eerste vakje staat voor e-mail notificatie. Zet al die vakjes uit (geen vinkje). Het tweede vakje is alleen notificaties op het forum zelf, die kun je aan laten of ook uit zetten, ligt eraan wat je wilt en makkelijk vindt.
  • Gevonden! Dankjewel Larino!
  • bablou1 (NL1)bablou1 (NL1) NL1 Posts: 82
    Ik heb een groep aangemaakt voor iedereen die op de Nederlandse server speelt. 
    Geen idee wat het nut nog precies is van groepen maar goed ;)
    https://community.goodgamestudios.com/bigfarm/en/group/67-nederland
  • bablou1 (NL1)bablou1 (NL1) NL1 Posts: 82
    edited 08.09.2015
    Opgelost.
    Post edited by bablou1 (NL1) on
  • is toch te gek spelen we een coop project komt er onderhoud  3 uur kwijt en niet gehaald alle moeite en geld voor niks dit is voor ons kleine coopje zwaar klote
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
    is toch te gek spelen we een coop project komt er onderhoud  3 uur kwijt en niet gehaald alle moeite en geld voor niks dit is voor ons kleine coopje zwaar klote

    Dat kan idd heel vervelend zijn als je er niet op voorbereid bent, wim. Daarom is het handig om toch te proberen elke dag de "Officiële Aankondigingen" (Official Announcements) in het forum even leest.
    Latten heeft gistermiddag in het forum gezet dat er vandaag onderhoud zou zijn ivm bepaalde aspecten van het video-boodschap-item die niet goed werkten.
    Ik heb aldus mijn coop-leden gewaarschuwd, en we hebben voor vandaag dus expres geen coop project afgesproken. Wij hebben vanmorgen voorzichtig wat missies gedaan en zijn toen ermee gestopt. Ik ben er zelf weer mee begonnen omdat het me te lang begon te duren, en tja... toen gingen de servers natuurlijk wel down. Mijn eigen schuld, ik was tenslotte gewaarschuwd.

    Ikzelf vind dit geen punt - omdat ik eerlijk toe moet geven, dat we op tijd (dag vantevoren) gewaarschuwd zijn en er dus rekening mee hadden kunnen houden. Het is niet zo erg om eens een dagje of halve dag géén project of missies te doen. Daarbij vallen deze server-down-momenten nu eenmaal niet beter/gunstiger te plannen door GGS - aangezien er altijd wel iets bezig is: thema event, eiland event, Coop Kampioenschap, Paarden Toernooi, Bijen vangen, nu dan ook weer het 3e verjaardagsevent, etc - er zijn altijd wel spelonderdelen aan de gang...

    En er bestaat geen enkele IT/game programmering/implementatie zonder bugs. Daar is de materie te ingewikkeld voor. Veelal moeten dingen eerst uitgeprobeerd worden. Daarbij groeit zo'n spel rázendsnel van enkele honderden spelers naar miljoenen spelers en wordt het spel ook steeds verder uitgebreid - en dat moet ook allemaal bijgewerkt worden.

    Dus: ik schik me hierin ... het spel biedt me de afleiding en joy welke ik ervan verwacht en als dat betekent dat de servers regelmatig down moeten, of dat we regelmatig wat bugs tegen komen, dan neem ik dat voor lief, omdat ik weet hoe moeilijk het is voor de developers om alles goed te krijgen.
  • Het werkt niet bij mij, email bericht ontvangen maar werkt niet
  • magy (NL1)magy (NL1) NL1 Posts: 53
    bij mij lukt het ook niet 
    ik krijg geen video's  te zien
    is wel balen zo lopen we iedere dag rond de 100 goudstukken mis
  • Larino (INT1)Larino (INT1) Posts: 4,572
    De video's zijn er nog niet voor iedereen. Dat komt omdat het nog in de testfase zit. GGS heeft willekeurig spelers uitgekozen die video's krijgen. Ik krijg ook geen video's. Zodra GGS er zeker van is dat dit goed werkt, krijgen we allemaal video's.
  • ik krijg vanaf het begin videos te zien maar sinds vanmorgen ontvang ik geen beloning meer?
  • Jiesta (NL1)Jiesta (NL1) Posts: 6,557
      Nee - dat kan kloppen.
    Ik ben ook een van de "gelukkigen" (ahum) die aan deze video testfase mag deelnemen - maar bij mij werkt het ook niet optimaal. Kon voordien alleen de 1e video bekijken, daarna lukte er niks meer...

    En nu, sinds het laatste onderhoud, kan ik helemaal geen videos meer bekijken ... Omdat eea dus nog in de testfase zit (en wij dus alleen maar proefkonijnen zijn) laat ik het maar zo. Heb eea op t forum gezet omdat ze natuurlijk de ontdekte 'bugs' willen verzamelen - maar verder wacht ik gewoon af.

    Eens zal het goed draaien is de verwachting - en dan krijgen we ze allemaal voorgeschoteld. ;)
  • er staan mannetjes die producten willen maar ik kan dus niet leveren en krijg een foutcode. hebben hier meer mensen last van?
  • errorCode_INVALID_ACTION

    Support-Info:
    Command: PBMarketgardenFinishCustomerResponse
    ErrorCode: 5
    Timestamp: 1441805739
    Zone: 22
    PID:260414

  • rheanneke (NL1)rheanneke (NL1) NL1 Posts: 79

    ja ik ook,

     en voor mij is het, gelukkig maar, want ik klikte er per ongeluk op :-)

    Ik lever niks aan die mannetjes, maar ze staan zo ongelukkig opgesteld dat ik er regelmatig op klik en vaak niet weet wat ik verkocht heb. :-(



  • bablou1 (NL1)bablou1 (NL1) NL1 Posts: 82
    je kan kijken of die error weg is als je opnieuw inlogt.
  • Heb ik ook wel eens gehad. Die mannetjes horen na een bepaalde tijd weg te lopen. Alleen dat doen ze niet altijd. Ze hadden dan al weg moeten zijn, maar willen dan toch geen producten meer. Dan krijg je die foutmelding

  • janna95 (NL1)janna95 (NL1) NL1 Posts: 7
    (namens Jiesta:)
    VERTALING OFFICIËLE AANKONDIGING (Latten, 10/9, 9:58 u)

    Wij zijn ons ervan bewust dat er veel spelers zijn met login problemen op dit moment, ze zitten vaak vast in het “meld gebruikersnaam + password schermpje wat niet goed reageert of foutieve meldingen geeft.
    Dit is waarschijnlijk een probleem aan onze zijde – dus wijzig svp niet gelijk je wachtwoord, e-mailadressen, etc.
    We werken eraan om dit zsm hersteld te krijgen. Vertel svp je coop leden + andere BF vrienden dat zodra we meer weten, jullie t horen.

    De 3rd Birthday activiteten worden uitgesteld.

This discussion has been closed.